***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Ainii, taisin eilen tuntea Piksun liikkeitä. Olen siitä nyt melko varma =)

Harjotussuppareita on tullut viikon ajan joka päivä. Ihan pienikin rasitus tekee niitä (esim. tiskaaminen) Eli ei varmaan ihme jos alkaa suppailemaan kipeesti pian :/
 
hapsiainen Pääasia että kaikki näytti olevan kunnossa, söpö kuvakin! :heart: Varmasti harmittaa, jos se ultraaja ei kertonut paljon mitään. Mä en varmaan ite osais edes vaatia siinä tilanteessa selvittämään paremmin, mitä ultrassa näkyy, olisin hiljaa ja harmittelisin kotona. :snotty: Mä olin np-ultraan siinä mielessä pettynyt, että se kesti niin vähän aikaa (10min), ja olihan se kätilö aika hiljainen, vähän jotain kertoili. Jospa rakenneuä kestäisi edes pidempään.

rv17+0
 
Moikka Taas!


Eepekka, minä kanssa vähän harvemmin kirjoittelen, useammin käyn lukemassa.. :D

Samalla mies synnytykseen kysymykseen: Tulee toki jos suinkin saamme jonkun hoitamaan tätä katrasta, mulla tuntuu aina menevän salissa se lähes päivä.. :D
Olen jo vähän valmistautunut siihen että jos ei saadakaan ketään hoitamaan tai jos näyttää että pikku-ukot ei suostu jäämään edelleen keväällä kenenkään hoitoon, menen yksin synnyttämään. Tovin mietin ottaisinko jostain doulan tms mukaan, mutta jotenkin tuntuu että joko oma mies tai sitten ei ketään..

Äitiysjooga kiinnostaisi hirmusti, en vain tiedä oikein missä järjestetään ja milloin. Myös vähän nuo miehen työajat luo haastetta.. Muutamia vinkkejä vanhoista vauva-lehdistä olen kyllä kaivellut, en vain saa aikaseksi kokeilla.. :ashamed:

Ultrakuulumisista ketkä oli saaneet :heart: :flower: :heart: .

Harkkasupparit täälläkin tuttuja.. Tästä tulikin mieleen, tehdäänkös muutan rakenneultran yhteydessä sisätutkimusta? Kun en jaksa muistaa.. :D
Ja mulla kun ei sitä ekaa neuvolalääkäriä ollut olis "kiva" tietää ettei ole mitään häikkää, tai supparit aiheuttanut mitään..
Viimeksi kun oli.. Tosin silloin oli nuo kaksi murua rinnan alla.. :D

Nyt päivän puuhiin taa.. Jaksamisia kaikille!
 
Tuossa oli koko ajan gyne vieressä katsomassa ultrausta. Sattui vielä sama gyne joka teki mulle varhaisultran yksityisellä. :) Mutta en tiedä nyt oikeasti mistä muka petyin, kyllähän ne kertoi siinä että mitä ultraavat, ehkä niitä joitain mittoja mitä ottivat niin olisin kaivannut tietoa mitä mitataan. Aina ne vaan totes että hyvälle näyttää ja kovasti kehuivat pientä.

Turha mun on tuosta valittaa kun tulokset olivat hyviä ja itsepähän en suutani saanut siellä auki. :LOL:

Mä en malta pysyä nyt yhtään täältä poissa, vaikka töitä ois kuinka paljon! Nyt mars töihin tästä!
 
Se on kai vaan ultraajan omasta luonteesta kiinni, mitä kertoilee ja kuinka paljon. Esikoisen rakenneultrassa kätilö kertoi koko ajan meille mitä mittailee ja mitä näkyy. Se kyllä tuntui mukavalta. Harmi että sulle hapsiainen jäi ikävä fiilis :/

Fantastic4 mullakaan ei ollut ekaa neuvolalääkäriä. En usko että suppailut mulle on tehneet alapäässä mitään, koska vaikka esikoinen syntyi viikolla 36, niin mitään paikkoja ei ollut vielä sairaalaan mennessä auki..

Mäkin käyn ahkeraan lukemassa näin päikkäreiden aikaan teidän kirjoituksia :ashamed:
 
Heips! Ja tervetuloa mukaan uudet! :wave:

Huh, mä olen ihan poikki! Tämä meidän 2v. neiti on niiiiin täynnä uhmaa ja omaa tahtoa välillä, että.. |O Tänäänkin saatiin menemään parin sadan metrin matkaan aikaa yli puoli tuntia, kun tyttö vaan huusi, itki ja kiukkusi. Kauan tämä vaihe kestää???

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen. Ja ultriin on aina myöskin tullut, mutta muutoin käyn neuvolassa yleensä yksin. Pian olisi rakenneultra ja pitäisi päättää, kysytäänkö sukupuolta vai ei. Toisaalta tekis mieli tietää, vaikkei sekään kai ihan 100% varmaan ole.

Nyt lepäämään..

Piipa rv 18+2
 
Mä roikun päivät tällä palstalla töissä (silloin kun ei ole asiakkaita), sen toivossa että olisi uusia viestejä pinossa. :ashamed: En viitti aina kommentoida vaikka mieli tekiskin.

Mahassa ollut tänään aika paljon tuntemuksia - ensinnäkin pientä harkkasuppailua (jospa se kohtu kasvaa) ja toiseksi oisko ehkä jopa kenties liikkeitä. En mä osaa varmaksi sanoa, mutta nyt on parin päivän ajan ainakin tuntunut silloin tällöin pikku töytäisyjä jne. Semmosia tuntemuksia, mitä ei juuri ennen ole ollut. Nooh, katellaan. :)

rv17+0
 
Hapsiainen kiva kuulla hyvistä ultrakuulumisistä.. kiva että saitte kasvoista kuitenkin kuvan mukaan. :)

Mua jäi harmittaa meijän ultrassa että ultraaja ei kertonut vauvan mittoja.. ja en tajunnut itse kysyä sitä.En sit tiiä voisko sitä kysyä jostain.. Tässä liitteenä kuva viime maanantain ultrasta jossa pieni nukkui jalat masun alla ja kädet kasvojen alla. :) tosi epäselvä kuva mutta kyllähän siitä jotain selvää saa.. kameralla ei saanut otettua selkeempää kuvaa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5238652.png

Greddy onnea liikkeiden tuntemisesta.. se on jännän tuntusta.. mutta samalla ihana muistutus pieneltä että täällä mä olen sun masussa.

Empuu Toivottavasti rakenneultra olis kivempi kokemus.. meillä se ainakin kesti 30min joten ehti katsoa vauvaa hyvin ja ultraaja selitti mitä tutkii ym.. voittehan sanoa että haluatte kuulla vähän missä on mitäkin. :)

Fantastic4 meillä ei ainakaan rakenneultrassa tehty sisätutkimusta mutta voithan sä sanoa että on ollut jonkin verran harkkasuppareitta ja että vähän huolestuttaa niin luulis että samalla sen katsovat..

Jäiköhän multa nyt vastaamatta johonkin.. noh vastailen myöhemmin jos jäi..

tiitu ja nella rv20+5

 
No niin, nyt on rasituksessa käyty, mut tuli niin huono-olo, et oli pakko käydä sitten syönnin päälle nukkumaan. Nyt herätessä tässä...
Eli ilmeisesti se ok, kun toiselta palstalta kysyin rd-pulisijoilta.

Tässäpä nämä mun arvot
0-arvo 4,5
1-arvo 7,8
2-arvo 6,4

ultrissa/neuvolassa käyneille paljon :heart: :flower:

poksujille :D kivaa kun meitä poksuu moni näin keskiviikkosin =)

Muutapa tänne ei kuulukkaan, nyt on pakko mennä laittaan ruokaa, kun en syöny ko pikaseen leipää ja join kahvia, että pääsin nukkumaan huonon olon pois...
 
Heippahei taas, muutaman päivän jälkeen... =) !

Aina välistä käyn äkkii lukemassa teiän juttuja mut koskaan ei "ehdi" itse kirjottaa, hurjaa tää kotiäipän elämä ;)

Pikaset kuulumiset..

Me käytiin pojan kanssa hakee possupiikit nyt pitkän mietintämyssyilyn jälkeen, käsi on armottoman kipee jo toista päivää ja pojalla vähän lämpöä, onneks ei pahempaa =) . Jonotettiin 3h täpötäydessä neuvolassa, desibelit hipo korvia ja huusin hoosiannaa kun päästiin sieltä ulos :D

Ens tiistaina mennään 4D-ultraan Femedaan, sukupuolta kysytään kans, hirveet poika vibat kyl on... ;) Kovast jänskää!

Kävin tänää taas jättämättä pissanäytettä labraan, yks antibioottkuuri meni jo vt-i:n takia, ei auttanut, jatkuvaa suppailua vieläki :(

Siinä tärkeimmät tähän hätään, hyviä vointeja kaikille, palaan viimeistään ti sit asiaan ultrakuulumisten kanssa, toivottavasti hyvien :) !

Sonja ja Paavo 17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmi:
Ultrassa käyty ja kaikki ok,paitsi Emmalla on pippeli =) :heart: sinne meni mun tyttöolot,poika sieltä ois tulossa :heart: olin jotenki niin varma tuosta että tyttö siellä on,että nimikin oli mietitty vain tytölle :LOL: no,eikun mietintämyssyt päähän taas =)
LA muuttui,uus päivä ois 8.4 (ennen siis 3.4) ja laitto papereihin että tänään olis 18+6(jee,huomenna saan TAAS poksua :) ) Mutta joku tässä ei nyt oikein täsmää,eli jos LA on 8.4 sillon on torstai,niin miten mulla voi nyt rv vaihtua tiistaisin??Eli sillon 8.4 mulla ois rv 40+2....
Jastu,täällä sama homma ton pissaamisen kans,välillä 15min.välein ravaan vessassa,ja oli ajatellut et jos mulla on joku tulehdus,mutta ei kai sit ole,jos kerran muillakin samanlaista vaivaa(tai sit meillä kaikilla on vrtsis :) )

Hemmi ja POIKApapu nyt18+6
Lainaan omaa tekstiä maanantailta,niin ei tarvi selittää uudelleen tuota mun LA ja rv ihmettelyä....Eli,soitin sit tänään sille kätilölle joka mut ultras,että missähän mättää että ku päivät ei täsmää,no,sain vastauksen,eli täällä Norjassa lasketaan raskaus et LA on se 40+2,et ei niinku suomessa et rv40+0 on LA.Että sellasta täällä =)
 
heips

neuvolakuulumisia:

16+5
paino: 49.3 (+588)
RR 119/71
pissa puhdas
sydämen syke +
liikkeet +

esikko sai myös kuulla vauvan sydän äännet ja ihmeissään kysy "äiti mikä tuo ääni on" :heart: sanoin että vauvan sydän ääni ja kuulu myös että vauva potki siellä :)

sain tänään työvuorolistan ja ensviikon Maanantaina työt alkaa iltavuorolla. jännittää, pelottaa jne että miten tulen jaksamaan. Sain mä apuvälinelainaamosta tukivyöt lainaan.

mutta eipä muuta tässä taida olla..
 
Hapsiainen , jopas olis uloinen kuva pikkuisesta :heart:
Katyana, hurja tilanne, onneksi lapsi ei kauemmas karannut. Ja nimiä pitää mutustella kaikkia, vielä ehtii vaihtua silloinkin kun pappi sitä kysyy :D Meillä ON pojalle nimi, joka ei muutu.
Greddy :hug: olisitpa täällä niin mie voisin poikaasi katsoa. Inhoan tuollaista että ensin luvataan jotain ja sitten perutaan. Meillä ei vanhemmat lähes koskaan lupaa mitään vaan oikein venyttävät vastausta " no pitää nyt katsoa että onko meillä ohjelmaa silloin..." joo ei niillä ole, ikinä. Ja sinä olet lapsellesi paras äiti, miehellesi paras vaimo (miksi hän muuten sinut olisi ottanut!) ja opiskella aina ehtii.
tiitu87 ihana pikkuinen siellä myös :heart:

Tänneppä ei mitään muuta. Kauhea meteli taustalla kun apinat irti :LOL: . Muksuilla siis hieman virtaa kun olleet monta päivää jo sisällä -kipeänä siis.

-Chiq
 
Vatsatauti mulla näillä näkymin ohi, siirtyi sitten mieheen joka sairastaa aina kaikki 100 kertaa kurjemmin kuin muut.
Toki itsekin makasin sängyssä eilen koko päivän mukavassa horteessa yölläkin uni vielä ihme ja kumma maistui.

Miehelle nousi kuume, tosin ei ole oksentanut kuin 1 tai 2 kertaa (minä 3). Kuume vähän säikäytti 38,8 ja influenssa puhelimessa suosittelivat että hakisi tamiflu kuurin päivystyksestä. Päivystyksen lääkäri oli taas sitä mieltä että kysessä ei ole sikainfluenssa koska nuha, ylähengitys infektio oireet ja yskä puuttuu.
Mutta toki soittaa sinne uudelleen jos vointi huononee, ja/tai alkaa pef:fissä saamaan huonoja tuloksia.
Miehellä siis astma, jonka takia niin herkästi päivystykseen olin häntä passittamassa.

Mielummin kurja tamiflu kuuri kuin hengityskoneessa teholla, jos näistä kahdesta on valittava.

Nyt odotellaan saako lapsetkin tämän taudin, toivottavasti ei.

Kaverilla mies ja yksi pojista kipeenä kovassa kuumessa ja muitakin oireita oli. Kyllä noi taudit liikkuu nyt vähän liian lähellä, kun ei olla vielä lapsille sikainfluenssa rokotteita saatu.
 
Rokote haettu, en joutunut jonottamaan minuuttiakaan. :D Nyt odotellaan tuleeko käsikipeeksi jne.

sonjasusanna ja Sapfo Kertokaa sitten, mitä tykkäsitte Femedan 4D:stä! :wave: Onko se Bruna ainoa, joka tekee 4D-ultria? Saa kertoa myös paljonko kustansi. :whistle:

Arska äippä Neuvolassa siis kaikki hyvin, hienoa. :)

rv17+0
 
Pikaiseen.. Huomasin vaan muuten lehdestä että Minea Blomqvistilla on kanssa huhtikuun alkuun esikoisen syntymä.. :D
Onkohan kukaan muu huomannut muista julkimoista..? ;)

Tuosta tutkimuksesta, täytyy kysästä jos tekisivät. Tosiaan viimeksi (tosin silloin kaksoset masussa) oli pehmentynyt ja lyhentynyt jo näillä viikoin.. Tilannehan toki ihan eri silloin, mietityttää vain josko kuitekin voisi vaikuttaa vielä..

Nyt pikku-ukkojen kanssa pakko lähteä kävelylle.. Riehunta kerroin taas huipussaan.. :kieh:
 
Hapsiainen Onnittelut ultrakuulumisista! :heart: Harmi ettet kuitenkaan ollut täysin tyytyväinen ultraan. Varmasti on tosi monenlaisia noita ultraajia..
Me saatiin esikoisen rakenneultrasta mukaan monta liuskaa papereita joihin oli tulostettu nuo kaikki mitat ym. Kaikenmaailman käyrät sun muut siellä oli, en mä niitä sit niin kauheesti tutkinu, ku ultraaja selitti kattavasti ultratessaan mitä näkyi.

Fantastic4 Täällä ei ainakaan rakennultran yhteydessä tehdä erikseen mitään muita tutkimuksia, mainittiin oikeen erikseen kutsussa mikä tuli. Jaksuja suppareiden kans! :hug:

Arska häippä Hyvät neuvolakuulumiset ja kovasti tsemppiä töihin!

Empuuu Hienoa ettet joutunu jonottaan rokotetta pitkään..

KiiajaVille Hyvä et olo paranemaan päin, paranemisia miehelle! Ja toivotaan ettei lapset sairastu.

Harkkasupistuksista Muutamia ollu. Onneks ei paljoa! Esikoista odottaessa tässä vaiheessa supisteli jo jatkuvasti ja supistukset muuttu kipeiksi niin et jäin sairaslomalle kuukautta ennen varsinaisen äitiysloman alkua. Vointini puolesta olisin jäänyt jo paljon aikaisemmin, mutta sinnittelin töissä et saisin paremman äitiysrahan. Kyllä kannatti! :)

tiitu87 Oletko muuten tuntenut jo vauvan liikkeitä? Aattelin ku oot jo aika pitkällä (mut kylläkin ensiodottaja) ja ei oo sattunu silmään et oisit tuntenu. Mua vaan kiinnostaa ku kaikki tuntee niin eriaikaan. :)


syysmama rv 19+6 huomenna tärkeä poksuminen! :heart:
 
Neuvola tietoja:
19+0
Paino: 87,7 (+390)
RR: 122/58
Pissa oli kunnossa :)
Sydämensyke: 145+
Liikkeet: + (tunsin eilen ekan liikkeen) :D

kaikki on kuulemma hyvin.... :heart: jännitti vaan kamalasti.... Vauveli on kuulemma hieman vaikea tapaus... Kun otettiin sydämensykettä niin se ei suostunu pysymään millään paikoillaan.... :LOL: Tullut isäänsä :heart:

Hyviä vointeja kaikille... :hug:
 
Synnytyksestä, mies mukaan ehdottomasti täällä

Ihania kuvia teillä ultrasta :) ja neuvolakuulumisia ;) kivaa (miten te muistatte nuo neuvola arvot noin hyvin? mä unohdan ne melkein saman tien kun kuulen :ashamed: )

Täällä oli tänään soitettu neuvolasta, kellään kokemuksia miksi ne soittelee? Ja joo en vastanut kun olin töissä. No soitin takas kun huomasin mut ei siellä enää sillon kukaan vastannut joten mietityttää vaan.
Kunnolla väsyttää taasen, ollut kova haipakka päivä :)
Uimassa kävin ja tissit alko kipuileen jo vedessä ja aina helpotti kun nousi ylös ja lämmitteli. Joten onko vinkkejä, miten tissit pysyy lämpimänä mut muuten vois uida :) toi teke emuuten niin hyvää ja helpottaa olotilaa joten ei hotsittas lopettaa.

Unico ja Toukka 15+5
 
Emppuu, no enhän mä sitä korttia oo tutkinut ;) sen verta väsyksissä ollut et ei mitään enempää jaksa, sen vaan kattonut ja kuunnellut et on kunnossa ;). No katotaan yrittääkö ne soittaa uudelleen, muuten hyvä mut jos ne soittas aamulla niin ehtis vastaamaankin
 
Ihan ensin omanapaisesti neuvolakuulumisia:

rv17+0
Paino: -500g (oman vaa'an mukaan suunta oli muka toinen)
RR: 110/60
Pissa: puhdas
Hb: 125 (viimeksi 117 ja rautaa en ole muistanut syödä joten mustaherukka rules ;) )
Sydämen syke: 150
Liikkeet: +

Rakenneultra on ensikuun alussa.

Sairastelijoille/niille joiden perheessä sairastetaan :hug: Voimia!

Lueskelin viimeisimmästä kaksplus-lehdestä jutun relaxbirth-laitteesta ja ajattelin kuulostella onko SatKs mahdollisesti yksi sairaala, johon laite on tulossa. Vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta systeemiltä ja haluaisin aivan ehdottomasti päästä kokeilemaan jos vaan mahdollista. Puoli-istuva asento ei ollut mielestäni hyvä ponnistusasento, mutta ensikertalaisena minua vietiin kuin litran mittaa enkä osannut vaatia oikeastaan mitään. Tottelin kuten kiltin tytön "kuuluu"... Vaikka synnytys meni periaatteessa ihan hyvin ja aluksi pääsin kylpyyn (sitä sentään osasin/uskalsin pyytää), jäi tietyt asiat harmittamaan. Olisin esim halunnut liikkua mahdollisimman pitkään ja kokeilla synnytysjakkaraa, mutta koska toinen jalka ei kantanut ollenkaan, "jouduin" keinutuolin (joka muuten oli aivan hirvittävä paikka jostain syystä!!!) kautta sänkyyn. Epiduraali laitettiin vaikken sitä alunperin olisi millään halunnut. Olin niin kipeä kun aikani siinä keinutuolissa istuin (muuta vaihtoehtoa ei tarjottu enkä osannut pyytää tai kysyäkään), että vaikka avuttomana sänkyyn joutuminen hirvitti ei muuta vaihtoehtoa tuntunut olevan. Sellaisen reippaamman supistuksen yhteydessä keinutuolissa tuli vähän käytettyä ääntä ja siinä vaiheessa iäkäs kätilö totesi, että nyt laitetaan se epiduraali. Tiedä sitten olisiko äänen käyttäminen tuonut helpotusta, kenties, mutta se ei tuntunut olevan sopivaa käytöstä synnyttävältä äidiltä. En tiedä olisinko pysynyt pystyssä epiduraalin jälkeen, mutta minun annettiin ymmärtää että paikallaan on pysyttävä ja melko pian nukahdinkin. Toisaalta teki kyllä hyvää nukkua välissä hetki kun useampi huonosti nukuttu yö oli jo takana. Onneksi tyttö syntyi 5½h sisään kirjautumisen jälkeen, ettei kauempaa tarvinnut salissa kärvistellä ja kotiin pääsimme 3vrk kirjautumisesta. Minun sairaalakiintiö täyttyy tosi nopeasti. Katsotaan jos uskaltaisin tällä kertaa olla pidempään kotona, vaikka aivan loppumetreillä matkustaminen ei kyllä houkuttele. Nyt kuitenkin tietää edes vähän paremmin mitä on odotettavissa ja miten oma keho toimii.

Harkkasupistukset ovat kyllä kurjia jos niitä usein alkaa tulla... Tsemppiä niille, joille mokomia on jo vaivaksi asti tullut! :hug:

Donu ja Pikkuinen 17+1 (viimeisin la olisi neuvolan mukaan 20.4.)

muoks. Niin juu mies tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen jos vaan saadaan lapsenvahti!
 

Yhteistyössä