***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Ja se olis taas uusi viikko edessä.

Kerrankin kun tulin töihin taas ajoissa niin en osaa aloittaa mitään töitä, joten aloitetaan täältä palstalta. ;)

Ylihuomenna se olis sitten rakenneultra! :heart: Ihan hullua että nyt se on jo noin lähellä, on sitä päivää jo odotettu ja odotetaan kyllä edelleenkin. :)

Donu, missä tuo Reiman tehdas on? (Tietty voisin googlailla, mutta se olisi liian helppoa. ;) )

Tänne ei nyt ainakaan ole flunssaa tullut. Ei ole mitään flunssan oireita, jalkasärky vaivaa edelleenkin. Oikeastaan tuntuu vähän sellaisena kasvukipuina. :eek: Onko kellään ollut raskauksien aikaan tuollaista kipua jaloissa?

Palaan myöhemmin kirjoittelemaan lisää, nyt kahvinkeittoon ja töiden pariin. Tänään onkin kiva työpäivä kun joudun käymään Pandan tehtaanmyymälässä namuostoksilla! :p

Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 19+5
 
Huomenta.

Meinasin iteki käydä Reiman tehtaanmyymälässä ostoksilla, mutt en muistanu koko asiaa ja launtaina ei sit viittiny enää lähteä jos siellä ei vaikka ois enää ollu mitään. Tai no vaikee sanoo. Tosin ehtiihän tonne sittenkin, kun on se lapsi olemassa :) Noita tehtaanmyymälöitä on Kankaanpäässä ja Parkanossa ja eikö nimenomaan Kankaanpäässä ollu ne poistomyynnit (ainaki yhen mainoksen mukaan)? Ite en tiedä onko noita myymälöitä muualla, kun ei noita muksuja vielä ole, nii ei oo tarvinnu selvitellä asiaa ;)

Tasan kaks viikkoo rakenneultraan, itseasiassa aika tarkaan näihin aikoihin se olis. Miks aika ei vois kulua nopeempaa! Huomenna poksuis viikot ja iltaviikko ois taas tiedossa. Ei nappais kyllä yhtään, mutt kai sitä jaksaa kun tietää ettei yhteensä montaa viikkoa ole äippälomaan....joulut ja talvilomat välissä :)

Tänne ei edelleenkään maata mullistavaa, ärsyttää vaa kun en eilen löytäny dopplerilla taaskaa niitä sydänääniä, kamalaa möyrinää vaa kuulu...onkoha kui vilkas kaveri *miettii* Mutt nyt aamupalalle.

JääKyynel ja Tuittu

 
Siis voi apua! Mies soitti just koululta, että pojan luokalta vaan 6 oppilasta koulussa (eli kymmenen poissa). Se on sitten sitä itteensä odotettavissa :headwall: Poika oli aamulla viluinen, mutta lähti kouluun, kun ei ollut kipeä olo eikä muutenkaan mitään... että sitä kuumeen nousua odotellessa siis :( Voi itku, viime tiistaina sain rokotteen, onko siitä nyt sitten mitään apua?! :'( Nyt sitten pelottaa, jos tauti tulee, niin Tamiflu, kun sehän on vissiin aika myrkkyä, ja mikä on sen teho? Hitto vie, että pitää olla tällasia :snotty:

Tohelin kovasti teille jaksuja taudin keskelle :hug: Toivottavasti itse selviät pahemmin sairastumatta!!!

Muuta nyt en taas kykene muistamaan mitä ootte jutelleet, meni pasmat sekaisin :ashamed:

stoppis ja OivaIines 18+6 *kopsasin viikot taas Jääkyyneleeltä kun sopivasti oli tuossa yllä :D*
 
Stoppis :hug: Ei tuosta tartunnasta tiedä. Vaikka sanotaan että suoja tulee 2 viikon kuluessa, infektiolääkäri sanoi että jos ei ekalla viikolla rokotuksen jälkeen saa tartuntaa niin ei sitten enää iskisi koska vasta-aineita on kropassa jo niin paljon. Onhan tietty mahdollista että poikasi on ollut kantaja jo viime viikosta lähtien mutta myös se että ei ole itsekään saanut vielä tartuntaa. Yleensä itämisaika on 4 vuorokautta, mutta myös 1-7.
 
|O Ei tuu enään nukumisesta mitään..... Heräsin jo kuudelta |O Noh, hyvä tottua kaikkeen =) Mulle on tullut mieliteko virvoitusjuomiin.... colaan, jaffaan ja jne.... Onko ne vaavelille vaarallisia? Tuntuu etten ikinä pääse näistä mieliteoista eroon kun uusia vaan tulee..... :|

Hyvät aamut muuten kaikille :D
 
Voimia possunuhan kanssa kamppaileville ja muuten vaan sairastaville! :hug: Täällä alkaa onneksi taas nuha hellittää, jospa ei enää yhtään räkätautia ennen ensi kevättä!!

Neuvolaan olisi viikko, ja rakenneultraan kolme viikkoa. Maha on kasvanut ihan hillittömästi! 10 senttiä lisää mahan ympärykseen, niin oon samoissa lukemissa kun esikoista odottaessa pari päivää ennen synnytystä!! :eek: Ja lähtöpaino on ollut tällä kertaa melkein 10 kiloa vähemmän, eikä kiloja ole tähän mennessä tullut kuin 1,5 ! Murr! Märisin miehelle viikonloppuna, etten varmaan mahdu ovesta ulos enää keväällä! :ashamed:

santi ja helposti havaittavissa oleva salamatkustaja 17+2
 
neuvolas käyty :

hb 115 (laskusuunnassa :/ )
rr 126/81
pissa puhdas
paino -100g (kuukausi sitten käyny viimeks)
Syke vauvalla 152 ja kone havaisti myös liikettä eli aamujumpat taisi olla käynnissä :D

kaikki hyvin paitti sanoi tätsy et vois alkaa syödä niitä raskausvitskuja normien multivitojen sijaa kun niissä on mukana rautaa...puolivälin jälkeen katotaan sitten tarviiko alottaa rautakuuria.
Sokerirasitus on mulla rv 26-28 joten menee tammikuun puoleen kait...noh eipä tuolla kiiru oo :D

iltaviikko ois tääläkin alkamassa ja jotenkin taas työmotivaatio hukassa...hartioita jomottaa..

mutta nyt meen laittamaan makaroonilootaa uuniin :p

nasum. +¤ 16+1
 
Onpas tullut paljon tekstiä tänne viikonlopun aikana..
Mua on alkanut huolestuttamaan että syönkö mä tarpeeks ruokaa kun tuntuu että laihdun vain koko ajan rintakehästä ja käsistä sekä kasvoista.. mutta maha kyllä on kasvanut.. mietin vain kun jossain luki että pitäsi nyt syödä 500kaloria enemmän ja en saa ees syötyä kaikkea sitä normaalia määrääkään.. pahoinvointi iskenyt takas..
Mulla myös se että tekee mieli hiilihapollisia juomia.. ei tee hyvää hampaile mutta kaipa niitä voi juoda..

tiitu ja nella rv20+3
 
Tiitu - ei tarvitse syödä enempää (olikohan yhden voileivän verran vain) mutta ruoan laatuun tulisi kiinnittää huomiota.

Itse juon pepsi maxia, olen juonut joka raskaudessa. Ei kai se mikään terveysjuoma ole mutta kyllähän mä syön karkkiakin välillä.
 
viikonloppu hurhati jälleen ja arkiviikko taas alkanut. itelläni on nyt tämä viikko vapaata ensiviikolla kokeillaan työelämään että pystynkö olemaan työelämässä. nyt eilisestä lähtien ollut kamala olo ja mahakipuja. toivottavasti ei mitään hälyyttävää joutuis muuten unohtamaan koko työelämä homman.
keskiviikkona neuvola, JEE! jospa jaksais sinne asti et ois kaikki hyvin pikkuisella.
Pitäis tällä viikolla käydä tutustumassa muutaman päivän ajan neidin uudessa hoitopaikassa. Hirvittää et millainen paikka se on ja sopeutuuko sinne. mutta olisi vaan hoidossa 1kk.sitten mummun ja papan hoivissa jos on tarve. Mein neiti rokotetaan keskiviikkona samalla kun käyn neuvolassa.kun sinä päivänä on 8-14 lasten rokotuksia sekä torstaina. Hirvittää kyllä että tuleeko tartunta esikolle kun nyt rokotetaan ja ensviikolla hoidossa.kuitenki 2vk on se kun suoja tulee jne. :|

oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

arska äippäja pikkuinen 16+3
 
Jenskuliini Virvoitusjuomissa kannattaa kiinnittää lähinnä huomiota sokerin määrään, ja eihän ne kaikki makeutusaineet terveellisimmästä päästä ole myöskään. Kohtuudella niin kuin kaikkea muutakin.

tiitu Kuten Sapfo sanoi, tässä vaiheessa riittää, että syö vaikka yhden voileivän enemmän mitä normaalisti. Loppua kohden vaikka sitten pari voileipää. Energiaa ei siis tarvitse kovin paljon enempää kuin normaalisti. :)

Arska äippä toivottavasti tyttö viihtyy hoitopaikassa! :)

rv16+5
 
Jenskuliini Tuossa Vau'kirjan Vauvan odotus-kirjassa on sanottu näin kofeiinipitoisista tuotteista: "Kofeiinin saantia on hyvä rajoittaa 300mg:aan/päivä, joka vastaa 3kkp kahvia. Raskauden aikana tulee välttää myös muiden runsaasti kofeiinia sisältävien juomien, kuten kola- ja energiajuomien käyttöä."

Vinkki Mä teen aina niin jos on tullut paljon tekstiä tänne, että aina sivu kerrallaan kirjotan ja kommentoin ja sitten kopsaan sen aina seuraavalle sivulle jne.. Näin pystyy kommentoimaan kaikkiin mitä haluaa eikä mikään unohdu! =)
 
yritin tossa aamun soitella neuvolaan mut ei sieltä ( taaskaan ) vastattu.. :kieh: annan nyt sitten olla ja odottelen kiltisti seuraavaa neuvolaa :D

Katyana hyvä vinkki :D itekki aina yritän muistella ku kirjotan et mitä mun piti kommenoida.. eikä voi palata tarkastaan, nuinhan se on kätsyä =)

mä en syö enemmän ku normaalisti, ainakaan omasta mielestä, mut silti tuntuu et lihon vaan :ashamed:

jenskuliini ei ne vauvalle varmasti vaarallisia oo, mut siks kai niitä pitäs vähän rajottaa et ei oikeen ala äippää turvottaa =) kyllä mäkin limua ja vissyä juon..

poks taas, 15+0 vau :D

 
Heippa!

Tänne ei mitään erikoista kuulu, vapaapäivää vietellyt. Eilen loppui yövuoro ja oltiin syömässä mun vanhempien ja sisarusten perheineen kanssa isänpäivän kunniaksi. Meillä aamulla lapset sai hoitaa isänpäiväjuhlallisuuden isän kanssa keskenään, kun menin nukkumaan töistä tultuani. Aikainen herätys oli vaan tuon syömisen takia, jo 11.30 piti laittaa herätys. No illalla tuli sitten hyvin uni ja tänään aamulla sain nukkua, kun mies nousi esikoista kouluun laittamaan ja kuopuksen kanssa hääräilemään.

Reiman myymälät on Parkanossa ja Kankaanpäässä, molemmissa oli tyhjennysmyynti, mutta Kankaanpäässä lisäksi tehtaan varaston tyhj.myynti, ainakin mun käsittääkseni näin. Mäkin olin ekaa kertaa noissa tyhj.myynneissä ja oli kyllä kokemus :D Ne järjestetään aina syksyisin ja keväisin.

Noista virvoitusjuomista, niin kuin moni muukin on jo todennut, niin kohtuudella. Ja ainakin Lidlin kevytlimsoissa käytetään raskausaikana kiellettyä makeutusainetta, että kevytlimsoista kannattaa katsoa makeutusaineasia. Mutta kaikkea sallittua kohtuudella pätee muuhunkin syömiseen. Mulla tekee kaikista tiukinta graavikalakielto (tai saisihan sitä syödä, jos on juuri pyydettyä ja tuoretta), eilenkin tuolla buffetpöydässä jouduin sen jättämään väliin ja mun veljet veti sitä sitten munkin edestä. Se on mun suurinta herkkua ja meinaan kyllä huhtikuussa graavata heti kokonaisen kalan ja syödä, kun vauva on syntynyt :D Voi olisipa se jo pian. Tänään juuri mun hyvä ystävä sai kolmannen lapsensa :heart: Sanoinkin, kun juteltiin, että kauhea vauvakateus iski, mutta onneksi on pullat uunissa =) Nopeasti ja kipeästi oli mennyt synnytys.

Täällä kans tosi sumuista jenskuliini! Äsken heitin tytön kaverinsa kanssa jalkkisharkkoihin, niin hyvä, etten kolaria ajanut, kun oli tosi kova sumu ja pimeys!

Turvakaukalo meilläkin sijoitetaan takapenkille, saa mennä sinne hanttimiehen paikalle, esikoinen saa istua keskellä (tai edessä) ja silloin keskimmäinen (nyt kuopus) ajajan taakse.

Hyvää tätä viikkoa kaikille, taas on odotettavissa ultrakuulumisia :)

siru 16+3
 
Onpas täällä oltu taas ahkeria kirjoittelijoita, mut hyvä niin. :)

Greddy: eppari- ja repeämäarvet on kyllä inhottavia. Myös mulla tuntuu ne seksin jälkeen ja osin aikanakin. Mut eniten harmittaa ja mietityttää tuo, kun ne tuntuu lähes koko ajan muulloinkin. Pakko kysyä neuvolasta tuosta, että pitäiskö olla huolissaan. Mulla arvet näkyy tosin hyvin, eilen katsoin peilillä (tosi "kivaa" hommaa)..

Jenskuliini: kyllä sulla on mun mielestä vauvamasu, älä huolehdi äitisi sanomisista. :hug:

Katyana: mä olen sairastanut kausi-influenssan kaksi kertaa; ekan kerran 14-vuotiaana ja toisen kerran v.2003-2004 vuoden vaihteessa. Molemmilla kerroilla sairastin kolmisen viikkoa ja sain korkean kuumeen (yli 40 astetta, pahimmillaan 41 astetta!) ja keuhkoputkentulehduksen lisäksi kaikki muutkin jälkitaudit (mm. korva- ja poskiontelontulehdukset). Kuume nousi noihin lukemiin muuten ihan parissa tunnissa. Eka kerralla olin myös sairaalassa hoidossa viikon verran. Mietinkin, että koska perusinfluenssatkin on ollut mun kohdalla noin hankalia, niin mitähän se sikainfluenssa sitten tekisikään, jos sellaisen saisin.. En uskalla kuvitellakaan! Tsemppiä kaikille sikainfluenssaan sairastuneille tai asian kanssa painiville! :hug:

Marjutti: mä kävin kans kerran kuuntelemassa sydänäänet ilman neuvolakäyntiä. Tosin soitin neuvolaan eka ja sain ylimääräisen kuunteluajan. Eli soittele vaan neuvolaan, pääset varmasti kuunteleen sydänääniä, uskoisin näin.

Omaan napaan ei mitään uutta, paitsi että liikkeet tuntuu mielestäni aivan liian vähän uudelleen synnyttäjälle.

Piipa rv 18+0 *poks*
 
Iltoja!

Päivänaikana tullu tekstiä paljon!

Ihanaa kun alkaa tulla pian taas ultrakuulumisia ja toivotaan kaikille tosi hyviä uutisia sieltä!! :heart:

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu. Ainoo vaan, et mä sain ihan mahtavan työtarjouksen tässä ja nyt oon niin kahden vaiheilla et otanko sen vai en. Harmittaa vaan jos ei voikkaan sit olla töissä ja ois lupautunu.
Taidan kuitenkin sen ottaa ja alottaa ens viikolla kun saikku loppuu.

Mut nyt keittään iltapuurot ja telkun pariin

Buam ja pikkumyy 15+5
 
Onko muilla ollut sellaista vaivaa että vihloisi välillä tuonne alapäähän, emättimeen tai johonkin..??
Itsellä myös "kiristänyt" tuossa navan seudulla aina välillä.. Ja ärsyttävää on myös se että musta tuntuu kun olis pissahätä aivan koko ajan, vaikka olisin juuri käynyt niin samantien hätä tuntuu taas, varsinkin liikkuessa, äsken kävin puolen tunnin kävelyllä ja jossain vaiheessa tuntu todella että sitä pissaa tulee housuun Nyt! Mutta kun kotiin pääsin ja kävin vessassa niin ei tullut juuri mitään..
En tiedä, nyt vaan alkanut tuntumaan tämä raskaus todellakin enemmän vaivalta kun onnelta..
Ja anteeksi tämä hirveä valitus joka vaivasta, mutta tältä musta nyt todella tuntuu.. :(

Jastu 17+2
 
Piipa75 kiitoksia todella paljon.... :hug: Minusta on niin ikävää etten tule äitini kanssa toimeen :'(

Ajakaa ja liikkukaa varoasti siellä ulkona!!! Itse tressaan miestäni joka on ollut jo pitkään tien päällä ja vielä rikkinäisellä autolla... :eek: Kyllä välil itku meinaa tulla kun ei tiedä onko hän kunnossa vai ei, minulla kun ei ole saldoa etten voi hänelle soittaakaan..... :( ja hänellä on puhelin hieman rikki....taas :|
Noh, ei auta muu kun odotella soittoa ja toivoa parasta....
 
Toinen hyvä vinkki on se että lainaa jonkun tekstiä, siitähän tulee oma "viestin kirjoitus" pop-up.
Siihen sitten lisää tekstiä sitä mukaan kun kommentoitavaa tulee ;)

Lueskelin meidän kaupungin rokotusaikataulua ja voiko olla yhtään epäselvempää. Isolla boldattuna lukee että lapsia 6-35kk (siis terveitä ) rokotetaan pääterveysasemalla.
Sitten on huominen ja ylihuominen mainuttuna ja perässä normaali tekstillä "naapuri" kunnan neuvola. "Naapuri" kunta siis liitettiin meidän kaupunkiin kuntien yhdistymisen myötä. Joten epäselvää että rokotetaanko nyt sitten molemmissa paikoissa vai vaan tuolla "naapurissa"..
Täytyy varmaan soittaa TK:hon aamulla ja varmistaa asia.
Nuorimmalle tuon rokotteen saisi siis nyt.

Perjantaina tosiaan poksuu puoli väli!
Jotenkin alkukankeudesta selvittyä aika on mennyt uskomattoman nopeasti enkä millään voi uskoa että puoliväli jo häämöttää..
 
heippa taas !

Mulla on jastu ihan samanlaista kyllä ku sulla, joskus vihlasee/pistää jonnekkin emättimeen/emättimen reunaan. Ja pissalla saa ravata koko ajan ja kun on tullu vessasta niin tuntuu että äkkiä takas ja sitte ihan pikku liraus saattaa pönttöön tulla... Aattelinki että onko mulla pissatulehdus mutta kun tää ei oo koko ajan vaan aina jossain vaiheessa päivää/yötä.

Nyt "uutena" mulle on tullu kauheet selkäkivut, perjantaina piti lähtä kesken päivää töistä pois ku ei voinu seistä eikä istua, viikonlopun aikana vähä hellitti ku leppäilin vain mutta tänään ärty taas töissä.. Toivottavasti menee ohi eikä vaivaa koko raskausaikaa.

Ens viikolla on neuvola niin josko muistais näistä sitten siellä mainita..

15+5
 
Ultrassa käyty ja kaikki ok,paitsi Emmalla on pippeli =) :heart: sinne meni mun tyttöolot,poika sieltä ois tulossa :heart: olin jotenki niin varma tuosta että tyttö siellä on,että nimikin oli mietitty vain tytölle :LOL: no,eikun mietintämyssyt päähän taas =)
LA muuttui,uus päivä ois 8.4 (ennen siis 3.4) ja laitto papereihin että tänään olis 18+6(jee,huomenna saan TAAS poksua :) ) Mutta joku tässä ei nyt oikein täsmää,eli jos LA on 8.4 sillon on torstai,niin miten mulla voi nyt rv vaihtua tiistaisin??Eli sillon 8.4 mulla ois rv 40+2....
Jastu,täällä sama homma ton pissaamisen kans,välillä 15min.välein ravaan vessassa,ja oli ajatellut et jos mulla on joku tulehdus,mutta ei kai sit ole,jos kerran muillakin samanlaista vaivaa(tai sit meillä kaikilla on vrtsis :) )

Hemmi ja POIKApapu nyt18+6
 

Yhteistyössä