***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Vuorotyöstä. Ite teen 2-vuoro specialia. Eli aamuvuoro on 6-14 ja iltavuoro 14-24, iltavuorossa perjantai vapaa. Iltavuorot on aika rankkoja varsinkin nyt raskauden aikana. Huomaa kyllä, kun aamusta nukkuu pitempään ja muutenkin on poikki. Eli oli aamu tai ilta nii oon ollu normaalia väsyneempi nyt raskauden aikana.

jenskuliini87 Et saa näkymään suoraan omalta koneelta kuvaa. Se pitää ladata esim. tonne aijaa.com sivuille ja sen kautta laittaa tänne. Eli kun olet ladannu sen sinne aijaa.com:iin siihentulee lista osotteita. Ite koipioin aina sen pikku kuva osoitteen ja liitän tänne, niin se näkyy suoraan pikkukuvana.

Selittäköön joku muu selvemmin jos et tajunnu minun sepustuksista mitää. Minen osaa selittää selkeesti ja yksinkertasesti asioita :LOL:

Tuli tänään tehtyä talven ensimmäiset lumityöt. Sitten ahkerana tein jauheliha-riisipasteijoita. Alko eilen tekeen ihan hillittömästi mieli niitä. Yleensä teen vaan jouluks noita, mutt nyt oli pakko tehä aikasemmin. Vois noita useemminki tehä, mutt niissä on vaa hommaa eikä viitti aina muutamaa tehä, tekee samantein enempi kerralla. Seli seli :LOL:

JääKyynel ja tUittu 18+3
 
Sun Rise tais sanoa ruotsisssa rokottamisesta niin kyllä ne suosittelee raskaanaoleville sitä rokotusta.. meillä asuu sukulaisia siellä ja nimen omaa raskaana oleville sitä suosittelevat. Ovatkin jo 1kk sitten alottanut rkottamisen tai siis lähes 1kk..

Onkohan ihan normaalia että en tunne liikkeitä viel paljoo.. kyl välillä mut nekin iltaisin..

tiitu ja nella rv20+0
 
Merkkaan vaan, luin kyllä kaiken, mut sitten kävin kerhon puolella ja nyt en enää muista yhtään mitä täällä olikaan asiaa :LOL:

JOten kaikille vaan mukavaa viikonloppua :wave: :D

Kopsaan Jääkyyneleeltä viikot, kun samoissa mennään :D

Eli stoppis ja OivaIines 18+3
 
Tekstia tulee niin nopeasti, nytkin melkein 10 viestiä puolen tunnin aikana!
Luin aamulla ketjua ja olisin halunnut kirjoittaa, ajatuksia heräsi koko ajan, mutta kävi ilmi, ettei meidän työpaikan koneilla pysty sisään kirjautumaan. On varmaankin jotenkin rajoitettu tämmöisiä palstojen käyttöjä.

Tiitu, ajattelin juuri tänään, että jo 20+0 ja edelleen aika hentoisia ja harvinaisia nuo liikkeet on. Kyllä päivittäin tunnen, mielestäni. Mutta aivan selviä on harvoin, enemmän joku muljahdus siinä, missä kohtu, joten oletan, että pakko se on vauvasta johtua. Joskus hetkeksi myös sitä tunnetta, mikä ei ole maailman ihanin, kun "joku" hyppii virtsarakon päällä. Toivottavasti lähiviikkojen aikana muuttuisivat selvemmäksi ja aktiivisemmaksi, oikein kovasti jo odottan!

Joku kehui otsalamppua takapenkin matkustajille. Meilläkin on kummallakin lapsella etupenkin niskatuessa otsalamppu, ja erinomainen ratkaisu kyllä on pitkillä matkoilla! Ajetaan monesti hyvinkin pitkiä matkoja, mökille esim. on 700km. Esikoinen piirtää aika paljon tuon otsalampun valossa. Kuskia ei todellakaan häiritse.
(samalla tavalla on äidillä etupenkillä otsalamppu - en minäkään kestä olla tekemättä mitään).

Possutautin tarttuvuus
, joku kysyi - aluksi ainakin sanottiin, että aikuinen tartuttaa vuorokauden ennen oireiten ilmaantumista, pienet lapset useamman päivän.

Mirabel :heart: :heart: :heart: 20+0 POKS :heart: :heart: :heart:
 
Heipsan, täällä tullut yön aikana lunta hurjasti ja sataa lunta edelleen :heart: Taitaa se talvi tulla ja joulu :)
MIes nukkuu kun tuli yöllä 3 aikaa kotiin,ei ollu viihteellä vaan korjailemassa taas jotain juttuja kaverinsa kans.

uunin lämmitystä tässä ja suunnitteilla leipoa kaikkee hyvää tänää, sämpylöitä, pullia, pipareita, piirakkaa. :) ois jotain tarjoiltavaa isille huomenna :) Huomenna on sit reissun päällä olemista kun käydää papan luona.

Liikkeistä, en tiedä olenko aiemmin maininnut mut tässä viikolla loppu viikosta parina päivänä tunsin jotain töytäisyjä tai sellasia jänniä tuntemuksia et oiskohan se vauva ollut sitten :D ei oikee osaa varmaksi sanoo. jos ne voimistuu nii sit voi varmaa sanoo et liikkeitä ne on.

arska äippä 16+1
 
Viikonloppuja minäkin lähdin toivottelemaan.. :)

Viime yö meni taas valvoessa pikku-ukkojen kanssa, ei oikein ajatus kulje..
PItäis isommille mennä nyt laitta ruokaa.. Huoh...

Ja kun tänne tulee NIIIIN paljon juttua ettei meinaa hitaampi perässä pysyä.. :xmas: :LOL:

Täältä lumi suli eilisen vesi-räntäsateen mukana.. Ankeeta!! :|

Nyt viikonloppuja mammat!! =)


 
Ei aamulla antanu mun lähettää tekstiä, mut katotaan josko nyt tulis tuo aamuinen...

Huomenta!

Täällähän oli tullu tekstiä päivän ja illan aikana! =)

Saimaanrannan äippä Juu, tollerihan meillä. Meinasin aluksi laittaakkin et dreeveri ja tolleri, mut harva loppujenlopuksi on kuullut sanaa tolleri =)
Mulla on kanssa ihan älytön kuume koiraan, tai toiseen tolleriin, mut ehkäpä nää 2 nyt saa riittää. Tosin tän tollerin seuraavista juoksuista OLI tarkotus astuttaa, vaan kappas, jos se ois onnistunu, ni pentujen ARVIOITU syntymäaika ois ollu huhti-toukokuun vaihde, et ei nyt kyllä onnistu :LOL:

Töistä niin 3-vuorotyötähän minulla on. Koulun ohella. Mutta nyt saikulla ja joka jatkuu edelleen.

Eilen huomasinki että mulla on maha tullut yhtäkkiä esiin. Kyllä jo huomaa et odottaa, mutta näyttää menevän samaa kaavaa ku esikoisella et on ainakin nyt vielä sellanen pieni ja siro. Ärsyttävää kun heräsin, ni oli heti sellanen kamala päänsärky päällä ja arvatkaas onko yhtään panadolia? Vielä tunti menee et pääsee apteekkiin ja sillonkin pitää mennä kävellen...
Tännekkin saapui vihdoin lunta. Tai no meidän leveydellä tuo taitaa olla jo kolmas kerta et on lumi maassa ja toivotaan että ois nyt pysyväkin. Kokoajan tuo näyttää tuota pyryttävän. Ihanaa!!!

Mut ihanaa päivää kaikille!!!!

Buam ja pikkumyy 15+3
 
Päiviä :wave:

Meni sit hukkaan aamuset kirjottelut, kun ei suostunu lähettämään taaskaan viestejä täällä :kieh: Pitää nyt koittaa kirjottaa mitä nyt sattuu muistamaan.

Tänneki on tullu sit talvi. Lunta tuli meinaa aika reippaasti eilisen päivän ja viime yönä. Toissa yönä sato kans. Nyt vaa näyttää uhkaavasti siltä, ett toi lumi sulaa pois, keli plussan puolella ja taivaalta tulee vuoronperään vettä ja räntää. En taho, ett toi sulaa pois :(

Ehdittiin sitten käydä kaupoillaki ja sain vihdosta viimein sen mammatakin. H&M:n villakangastakin irrotettavalla karvakauluksella ostin. Minun rintavarustuksella ja kropalla toi on nyt vähä nippanappa, ett paree ettei tää yläosasto kamalasti paisu. Myyjä soitti vieläpä kahteen eri liikkeeseen onko isompaa kokoo, mutt ei ollu, joten otin nyt ton. Kyllähä toi nyt vielä muotoutuu päälle. Oli aika ihana myyjä (vanhempi), tuli kysymään voiko auttaa. Yleensä H&M.ssä ei kukaan tule kysymään voiko auttaa!!! Siinä oli asiakaspalvelua :D

Mutt nyt pitää lähtee viemään ukkeli töihin...

JääKyynel ja Tuittu

 
Mä oon ruvennu tuntee liikkeitä nyt päivittäin! Varsinkin sillo ku ite rauhottuu paikoilleen niin pieni rupee oikein urakalla riehuun. ^^ Eilen illalla tuntui niinku se olis heittäny kuperkeikan, tuli sellane törmäys tuoho etuseinään. Säikähdin ihan! :LOL: Tosi hassua tuntea kuinka tuolla joku elelee. :whistle:

Piti tossa farkut vetää jalkaan kauppaanlähtöä varten niin eipä meinannu mennä nappi kiinni! Siirryin suosiolla löysempiin/matalavyötäröisempiin housuihin. :D En haluis äitiyshousuja ostaa vaan jotai joustavavötäröisiä mitä vois sit käyttää raskauden jälkeenkin. :p

Mut tosiaan sinne kauppaan..

Feles 18+0!! :heart:
 
Äitiysvaatteista vähän meinasin kirjoittaa. Onhan niitä, jotka niitä eivät hommakaan. Mutta kun esikoinen tulossa ja velä vähänkin ajatuksia hankkia niitä lisää, sitten todellakin mielestäni kannattaa housuja ja paitoja muutavat hyvät ja mukavat osta.
Itse ostin esikoisen aikoihin heti todella laatukkaat ja kallit (lähemmäksi satasen) farkut, silloin meidän H&M:ssa vielä ei myyty ja halvempia en löytänyt. Ja muutama peruspaidan, yhden hyvän villatakin, ja jotain vielä. Se oli siis 6v sitten.

Nyt meillä kolmas tulossa ja vaikka nyt yhdet uudet farkutkin ostin, kyllä ne 6v takaiset on edelleen aivan lostavat. Muutamat halvemmatkin housut ovat, yhdet Lindexin ja jotkut siskoni vanhat, mutta hyvät ja laadukaat on ne, jotka kestävät ja uskallan edelleen näyttäytyä ihmisille niissä.

Kaveri samoihin aikoihin 6v sitten ei raaskinut osta kunnon äitiysvaatteita kun käyttöaika niin lyhyt, sinnitteli joten-kuten. Heille on välillä jo kakkonen ja kolmonenkin tullut, ja seuraavissa hän silti osti useita vaatteita, vaikka eka raskauden kidutti itseään rumissa lappuhaalareissa puoli vuotta päivittäin.

Eli lämpimästi suosittelen, kannattaa hommata hyvät vaatteet jos suinkin mahdollista! Ja kyllä tämä puoli vuotta pitää olla mahdollisuus tuntea itsensä myös naiselliseksi ja sopivasti pukeutuneeksi, lisäksi myös mukavuus (joka mielestäni toki ei ole ihan yhtä tärkeä kuin ulkonäkö). =)

Mukavaa viikonloppua!
Mirabel 20+1
 
Huomentapäivää!!

Liikkeitä odottelen edelleen :/ Joskus tuntuu jotakin, mutten voi olla varma onko sitten sikiö vai vaan jotain sisäelimiä+suolia.. Tosiaan, kun tuo istukka on tossa edessä niin ei voi "kiusata" sikiötä painamalla, jolloin se liikkuisi uudelleen. Noin minä viime raskaudessa sain varmuuden liikkeistä (silloin istukka oli takaseinämässä )

Lemmikeistä olette puhuneet, sen viimeksi unohdon. Meillä on 3 kissaa: 9,5v; 3v ja 1,5v tytöt (jos nyt tältä raskausdementialtani oikein muistan)

Turvakaukalo ja nykyinen esikoisen turvaistuin laitetaan takapenkille. Koskaan esikoinenkaan ei ole ollut etupenkillä. Mielestämme takapenkki on turvallisin ja vielä selkä menosuuntaan päin.

Piipa Mulla tuntuu episiotomia-arven kohdalla arkuutta yhdynnän jälkeen. Mulla ei kyllä näy enää mitään siinä kohtaa mutta muistelisin, että siinä ne tikit oli.
Samoin tuntuu että koko alapää on herkkä ja kuiva limakalvoilta, vaikka valkkaria tulee kuitenkin. Siksi mun ei tee seksiä mieli :( kun sattuu.. Kellään samaa??

Täälläkin on talvi tullut. Ainakin vähäksi aikaa.. Käytiin eilen pulkkailemassa, oli kyllä kivaa =)
Odotellaan sitten sitä kun isoveli ja Piksu pulkkailevat yhdessä :heart:

Nyt mies tuli kaupasta (se hoitaa meillä kauppareissut nykyään, ettei saada, minä ja poika, possualtistusta väenpaljoudesta. Tämä on siis mieheni tahto. Ihanaa huolenpitoa :) )

Viikonloppuja siis!!

Greddy ja Piksu 18+3
 
Empuuu Oliha toi takki vähän tyyris, mutt se onki villakangastakki tai no 60% villaa 40% viskoosia on toi päällikangas. Joka tapuksessa toi takki maksoi 69,95?, kerranhan toi kirpas ja meneeki sit kevääseen asti hyvin. Se myyjä sano, ett joku ei-raskaana oleva oli kuulemma kans tuota kokeillu ja ei ollu pahan näköinen kuulemma silloinkaan päällä eli periaatteessa jos tykkää tollasesta "löysästä" mallista, nii se menee vallan hyvin raskaudenkin jälkeen :)

Nyt oon iteki huomannu, ett rupee vissiin turpoamaan, vaikka itestä tuntuu, ett kaikki läskit vaa työntyy esiin. Jännittää meinaa mahtuuko toi normi toppatakki (laskettelutakki) kui kauan päälle. Aattelin sitä pitää sellasena perustakkina, mutt saas nähä joutuuko loppujen lopuks vaan tätä villakangastakkia pitämään.

Greddy Mullaki on rutikuivat limakavot, vaikka valkkaria tulee välillä enempi välillä vähempi, vetisempää ja ei-vetisempää. Joten ainaki ite oon nyt ollu pitkään kieltäytymis linjalla. Vissii viikko sitten oli jotain touhua, mutt totesin ettei oo minun juttu, ku ei tuntunu yhtää mukavalta....eikä kyllä oo tehny muutenkaa mieli. Ku sais vielä ukkelin ymmärtämään ettei nappaa, nii ei nappaa ;)

Joo-o, jos sit linnottautus sohvalle...

JääKyynel ja Tuittu 18+4
 
Ihanaa, sain vihdoin ja viimein kuulumaan sydänäänet! :heart: :heart: Joskus monta viikkoo sit löyty, kun hakemalla haki vaimee jumputus. Sen jälkeen en tähän päivään mennessä löytäny niitä ääniä, en tosin joka päivä oo kokeillukkaa. Nyt sit löyty ja ekalla kertaa hetken sain kuunnella, sit karkas alta. Toisen kerran, hetken etsimisen jälkeen, sain ihan hetken kuunnella ja TAAS karkas alta. Kuulosti muutenkin möyryävän aika lailla tuolla masussa. Taitaa tänään olla vähän meno päällä :) En löytäny niitä ääniä kun makasin, mutt seisaaltaan löysin noi pari hetkee. Pääasia, ett ne kuulu, nii kivi vierähti ainaki sydämeltä nyt :D

JääKyynel ja Tuittu 18+4
 
Meillä sikanuha leviää,nyt sairastui toinen lapsia ja ei suojannu maanantaina saatu rokote mua,sairastuin viime yönä itekin. :|

Olo suht kamala mutta hengissä ollaan.Soitinn ea:han niin kysyivät pystynkö kotonsa sairastamaan?Totesin että kyllä ainakin vielä,täytyy kahtoo saako tuon astman takia sitte lähteä päivystykseen myöhemmin,tavallisessakin flunssassa usein joudun sen takia käydä.

Yrittäkää saada tauti vältetyksi muut mamat! :hug:

Tohelin rv 19+4

*Muoks* Nyt soitti lääkäri ja käski lähteä sinne ja alotetaan lääkitys.Kääks!
 
Heippa!

Täällä yksi väsynyt yötyöläinen ilmoittautuu vahvuuteen mukaan. Siis 3-vuorotyötä teen. Nyt on ollut pakko vähentää öitä niin, että teen 2-3/3vkoa. Onneksi viime yö oli rauhallinen, mutta sitä kun ei koskaan tiedä töihin mennessä, että mitä on vastassa. Ens yöksi vielä menen ja sitten on pari vapaata.

Tohelinille pikaista paranemista :hug: Voi harmi, että sen sait, vaikka ehdit rokotuksenkin saada :( Hyvä, että aloittivat sen lääkityksen heti!
Mulla rokotuksesta on jo yli 2 vkoa, mies ja kuopus saivat tällä viikolla. Esikoinen saa, kun koulussa aloitetaan heidän rokotukset, toivottavasti pian!

Talvitakkiasiaa olen miettinyt... kuopus meillä syntyi joulukuussa ja ihan oma talvitakki päällä menin synnyttämään. Nyt kuitenkin mietin, että kun tämä maha on jo aikaisemmin näkyviin tullut, niin mahtaako kasvaa sitten isommaksi, jolloin tuo takki ei kyllä sitten enää mene... Pitää jatkaa pohdintaa. Täälläpäin on hyviä lastenvaatekirppiksiä, missä myydään myös odottavien vaatteita. Pitäisköhän siellä alkaa useammin käymään, jos tulis myyntiin. Meille kun ei tämän jälkeen enää tule lisää lapsia, niin ei sen takia viitsis ostaa yhtä raskautta varten takkia uutena. Meillehän ei alunperin pitänyt kahden jälkeen tulla lisää lapsia, mutta sitten tuli tämä maailman paras yllätys ja kiiihkeän rakkauden tulos :heart: että ehdin siis jo myydä kuopuksen rask. aikana hankkimani vaatteet eteenpäin. Lisäksi myin yhden paljon käyttämäni imetyspaidan. Niitä meinaan kyllä muutamat hankkia, oli niin kätevät.

Lemmikeistä on ollut juttua. Meillä ei ole mitään. Mun vanhemmilla on maatila, niin, että lapset näkee kyllä eläimiä. Koirakuume meillä välillä esikoisella ja miehellä on, mutta tähän asti on onnistuttu siirtämään hankintaa. Ja kun esikoisella oli kova vauvakuumekin, niin nyt ei ole vauvauutisen jälkeen enää koiranpennusta puhunutkaan :D Meillä ollaan molemmat vuorotöissä miehen kanssa, niin lastenhoidon järjestelyjen lisäksi en halua miettiä koiranhoidon järjestelyjä.

Piipa75 mullakin oli esikoisesta siis patologinen sokerirasitus, mutta ehdotin, että jos kuitenkin vasta 24-28 vkoilla rasitetaan, kun en usko, että näin aikaisin mulla tulis ongelmia asian kanssa. Esikoisesta siis vasta 30 vkon jälkeen. Lupasin sitten ottaa muutamia sokereita itse ja jos niissä jotain, niin sitten tietenkin menen aiemmin rasitukseen.

Ihania uutisia rakenneultrista olette saaneet :heart: Mulla on vasta kuukauden kuluttua, silloin 20+3. Mutta tosiaan niskaultras tämä vastas viikkoa isompaa. Sukupuoliasiasta vielä, että vaikka en sitä halua tietääkään etukäteen, niin välillä tulee olo, että toisaalta olis kiva tietää. Esim. torstaina olimme ystävien kanssa Reiman tehtaanmyymälän tyhjennysmyynnissä, niin siellä oli aivan ihania ensiaskelkenkiä hintaan 5 euroa/pari, olivat jotain mallipareja. Kaikki olivat vaan selvästi tytön tai pojan kenkiä, unisexmalleja ei ollut. Toisaalta olis voinu ostaa vaikka yhdet molempia, mutta kun ostettavaa kertyi jo muutenkin paljon, niin en sitten viitsinyt =) Pitää odotella ensi vuoden tyhjennysmyyntejä :D Muuten oli kyllä todella mielenkiintoinen kokemus, väkeä oli toooosi paljon ja kassajonossa olimme 2.5h :eek: Onneksi meitä oli neljä, niin siitä pääsi sitten vielä kiertelemään ja tekemään lisää ostoksia =)

Nyt kävelylenkille. Kävelylenkeillä ei vielä ole tarvinnut hirveästi hidastaa tahtia, ei ehkä oikein yhtään. Mutta sitä juoksemista ei enää pysty harrastamaan, en tiedä, johtuisko tärähtelystä sitten. Eikös joku muukin harrastanut juoksemista? Sykemittari mulla on, nyt siitä on jonkun aikaa patteri ollut loppu, enkä ole saanut aikaiseksi vaihdattaa sitä. Ehkä pitäisi, niin pystyisi seuraamaan syketasoa. Yleensä mulla ei kävelylenkeillä syke nouse niin korkealle, että olis huonoksi raskausaikana.

Nyt sinne sateiseen ulkoilmaan, että jaksaa ensi yön valvoa.

Mukavaa lauantai-iltaa ja huomista isänpäivää kaikille :wave:

siru 16+1
 
Tohelin: Pikaista paranemista. Ihmettelinkin miten ihmeessä kysyivät pystytkö olemaan kotona kun olet raskaana ja vielä astmaatikko.
Mun yhdellä kaverilla epäiltiin kans sikainfluenssaa n. kuukausi sitten, hänellä tamiflu aloitettiin samantien, kuten pitääkin. Hänellä ei kuitenkaan kyse ollut sikainfluenssasta.

 
Seksistä Kuivaa on täälläkin juuri silloin kuin ei pitäisi eikä senkään takia sitten tee mieli seksiä. :kieh: Kävin tuossa viikolla ostamassa liukuvoiteen, suosittelen muillekin. ;)

JääKyynel Kiitti tiedosta! Mä en oikein ole villakangastakkityyppiä, mutta pitääpä katsella. :)

Tohelin Voi ei, toivottavasti tauti ei olisi sinulla pahana ja lääke auttaisi. Paranemisia koko perheelle!

Mulla on tänään ollut kaksi harjoitussupistusta. Reilu viikko neuvolaan, pitää sitten mainita tilanteesta. Toinen tuli ihan aamulla hyvin nukutun yön jälkeen (outoa) ja toinen nyt kauppareissun jälkeen. :/

Menenpäs tästä mokkapalojen tekoon! :wave:

rv16+3
 
Aamulla koitin myös kirjoitella, mutta foorumi ei suostunut yhteistyöhön...Sitä piti sanomani, että jenskuliini87, on se vauvamasu :)

Täällä tuntuu liikkeet myös, aika aikaisin kun ajattelee, että odotan esikoista...pieni alkaa mylläämään kun pysähdyn kesken puuhastelujen seisoskelemaan :D

epusli ja pieni 16+5
 

Yhteistyössä