***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Dagger tiikerikala= tiikerinuolainen joka käy vain isoihin altaisiin. Petokotilo on pieni ja halpa joka syö muut roskakotilot pois.

tiitu ja sapfo, onnea puolesta välistä!

Ajan kuluminen, nopeaa mennyt nyt, loppuvaiheessa tunnit tuntuu päiviltä :D .

Meille tuli höyryimuri ja kauhea hinku päästä kokeilemaan mihin kaikkeen se käykään. Ainakin lasten patjat saa tehopuhdistuksen -ja omat myös.

Jaksamista heille joiden läheisillä sikainfluenssa :hug:

Pääkipeäksi tuli, ei huvittaisi napsia "turhaan" lääkettä mutta muksujen kovempikin leikki (=huuto) sattuu niin että pakko kai panadolia ottaa. Toivotaan että auttaa.

Mukavaa viikonloppua kaikki te :heart:

-Chiq
 
se on perjantai :) mut tietää siivouspäivää :ashamed: mut jospa sais siivottua niin ettei tarvisi enään huomenna siivoilla kun isänpäiväkin tulossa. Eilen kävin työhaastattelussa ja tarjottiin lomitusta loppuvuodeksi eli 16.11.2009-31.12.2009 Olisi vaan 3 vuoro työtä. kokeillaan ja katotaan miten lähtee menemään. En maininnut raskaudesta vielä mitään mut jos jotain tulee niin on mainittava. Ensviikolla saan työvuorolistat niin näen minkälaisia vuoroja tulee olemaan. Olisihan se hienoa että jaksaisin töissä olla. kivasti se tilipäivänä ilahduttaa. Tarjottiin sit ensvuoden alusta 50% toimia mutta sanoin miettiväni asiaa et varmaan katsottava miten tää loppuvuosi menee ja jaksaa töissä niin katsottava jos osa toimisena on töissä ensvuoden alusta vähä aikaa. Kuitenki iso apu tilipäivinä olisi meille kun tuloni kasvaa.

esikon aikaan olin töissä loppuraskaudesta 4kk ja työn loputtua jäiin mammalomalle noh eiköhän esikko syntynyt n. 3vk myöhemmin.
katsotaan miten nämä 1,5kk menee kuinka pärjään. vielä viikko kotona olemista sit onki minullaki arki. Hirvittää kun typy menee uuteen hoitopaikkaan kuinka sopeutuu ja onko taas sitä itkun kans jäämistä sinne :( mulle tuntuu olevan vaikeampaa lähtä töihin mut toisaalta vaihtelua minunki elämään.
 
Aamupäivää :wave:

Kamalasti taas tullu tekstiä. Muistankoha puoliakaa mitä ootte kirjotellu.

Ajan kulumisesta ainaki. Täällä on vaihtelevasti tää aika menny. Välillä nopeeta ja välillä matelee. Nyt tuntuu, ett matelee kun oottaa tuota parin viikon päässä olevaa rakenneultraa. Mutt uskomatonta kyllä, ett kohta täälläki mennään puolessa välissä.

Onnittelut muuten Sapfolle ja tiitu87:lle puolivälistä :heart:

Painajaisia Onneks oon nähny vaa pari kertaa. Viimeks tosin toissayönä. Mulla rupee muuten tää raskaus tulemaan nyt uniin. Viime yönä oltiin jo ostamassa turvakaukaloo ja siinä joku mies jo neuvo, ett hällä on ohjeet miten saa kauakalon kiinnitettyä hyvin ja turvallisesti, tais olla jopa kaukalon malliki. Se tosin ei unessa selvinny. Mutt siis toi oli iha hämärä uni :LOL:

Näin ton unen nyt aamulla. Meidän piti lähtee käymään Tampereella, ett oisin nyt saanu sen äippätakin, mutt en jaksanu lähtee. Ukkeli aamulla herätteli nii tokasin vaa puoliunessa, ett en jaksa lähtee. Huomenna onki sit pakko lähtee....sis ihan pakko :D

Noista äidin ja siskojen raskausajoista. Oman äidin kohalla en tiä kui on menny, en oo tullu kysyneeks. Paitsi sen tiedän, ett sillo piti elää omien tuntemukdien varassa masuasukin suhteen ja oikeesti luottaa, ett kaikki on kunnossa. Nykypäivänä on vähän eri meininki, pystyy heti varmistamaan onko kaikki ok, jos ite huolestuu :) Niin siskolla on kaks poikaa ja hällä on ollu vaa sitä etovaa oloo mitä mullaki oli. Mutt toi onki minun kaksoissisko, joten ehkä vois selittää asiaa ;)

Jaha, pakko lopettaa "appivanhemmat" tuloss kylään, soittivat just...

JääKyynel ja Tuittu

 
Huomenta kaikille!
Sikainfluenssasta korjatkaa jos olen väärässä, mutta jostain olen ymmärtänyt että jos sen taudin saa niin sitä levittää itsekin eteenpäin jo ennenkuin itse tauti on puhjennut, eli itämisaikana.
Sen vuoksi uskon että tämä nyt leviää niin nopeasti kun eihän terveenä voi olla pois töistä/koulusta.

Mutta sitä tosiaan en ymmärrä että vanhemmat patistaa kouluun kuumeisen lapsen, ei tulisi mieleenkään.

Meillä pikkuisen kuume on laskenut nyt asteella. Eilen kyllä lääkitsin tehokkaasti panadol+pronaxen yhdistelmällä kun sitä onneksi sattui kaapissa olemaan.
Hän oli aika nuutunut koko illan, ei mikään ihme kun pronaxenillakin kuume laski vain asteen verran, panadolilla ei yhtään.
Isommat lähti paapan kyydissä aamulla mummilaan, joten pystyy pientä hoitamaan täydellä huomiolla.

Liikkeitäkin on vihdoista viimein tuntunut muutaman päivän ajan! Siitä pääsenkin sopivasti seuraavaan.. miten muilla on mennyt onko laskettuaika liikkeistä pitänyt kuinka aikaisemmissa paikkansa. Eli kun puhutaan että ensisynnyttäjillä lisätään 4,5kk siihen kun tuntee liikkeet ja uudelleen synnyttäjillä 5kk.
Mulla nuo ajat on pitänyt paikkansa parinpäivän heitolla.

Tai onko kuinka monella kuu vaikuttanut synnytyksen alkuun?
Esikoinen syntyi 1.8.2004 ja silloin täysikuu oli 30.8. (la 7.8.)
Kakkonen syntyi 15.12.2005 ja samana päivänä oli täysikuu (la 6.12.)
Kolmonen olikin sitten poikkeus syntyi 10.9.2008 ja täysikuu oli 15.9. (la 22.9.)
Neljännen aikaan täysikuu olisi 30.3.2010 (la 2.4.)

Jos ottaa tuon täydenkuun huomioon ja liikkeet voisin "ennustaa" että meidän vauva syntyy 1.4. (vaikka) :D

KiiajaVille *poks* 19+0 ja taas oma pää oli laskuissa viikon myöhässä)
 
Hei taas, miun aktiviteetti ei ole kiitettävää :/
Ja te taas höpisette niin ettei todellakan perässä pysy! :D

Ajattelin itsekin yrittää tuota masukuvaa laittaa, otin sellaisen toissa päivänä ensimmäistä kertaa. Ja eilen kuulin lääkärissä ensimmäistä kertaa sydänäänet :heart: Kävin hakemassa lisää sairaslomaa pahoinvoinnin takia ja lääkäri taisi aavistaa, että voisin tarvita niiden kuulemisen. Olin juuri nähnyt unta, että vauva oli kuollut. Alkuun niitä ei meinannut kuulla ja rupesinkin jo miettimään kaikenlaista, mutta lääkärirouva sanoi vain pirteästi, että kyllä ne esiin kaivetaan ja kaivoihan se :)

Töissä kävin maanantaina kokeilemassa jaksamistani ja kerroin nyt ryhmäni lapsille mistä on kyse, eivät paljon reagoineet, mutta olen kuulemma jo saanut piirustuksia :heart:

possupiikkiä en ole ottanut, enkä vieläkään aijo, mutta aikahan sen näyttää. Kuulemma Ruotsissa on suositus, ettei raskaana olevat ottaisi kun ei ole tutkittu kunnolla, ristiriitaista.

Tänä aamuna oli muuten uutisissa, että kuumelääkkeet heikentää pienillä lapsilla rokotteen tehoa...

Äidin raskaudet oli kuulemma maailman ihaninta aikaa, eikä merkkiäkään pahoinvoinnista, niin en tiedä mistä tämä mun vointini on peräisin.

Vauvatarvikkeita en ole vielä edes miettinyt, enkä kyllä raskausvaatteitakaan huonon oloni takia, mutta pikkuhiljaa pitäisi päästä ostoksille. Ainakin kestovaippoja olisi hyvä ruveta ajoissa hamstraamaan, kertokaa kokeneemmat millä satsilla pärjään!

Nyt tulee jo liikaa juttua, huomenna poksuu =) Niin ja kuvassa tietty myös sitä kuuluisaa vararavintoa :ashamed:

Sun Rise ja Pikku Säde 16+6



 
KiiajaVille Mä olen ainakin kuullut, että possutautia levittää jo ennenkuin tietää sitä edes sairastavansa. Että näin ollen aika hankalaa koittaa olla tartuttamatta..

Musta ainakin tuntuu et aika on mennyt tosi nopeesti, ja hyvä niin! Toivottavasti menee jatkossakin! =)

Äidin ja siskon raskaudesta Tietääkseni/muistaakseni niin siskolla kuin äidilläkin on olleet oireettomia raskaudet niinkuin mullakin, joten taitaa olla sukuvika :D

Jos yrittäisin nyt lisätä eiliseltä masukuvan..


15+0
 
Heips ahkerat palstailijat!! Tai kyllä mäkin luen ahkerasti muuten ehdi kirjottelemaan niin tiuhaan kuin te. Ainakaan nyt kun poika tahtoo olla sylivauvana (=eroahdistus).

Saatiin eilen possupiikit pojan kanssa. Hän on aivan normaali mutta mun käsi tuli kipeäksi ja yöllä taisi olla kuume (paleli ja miehen mukaan olin aivan kuuma ) Tänään olen ollut ihan nuhjuinen.. eli väsyttää ja pientä päänsärkyä. Kai sitten tuosta piikistä johtuvaa? No mieluummin mulle niiitä oireita kuin pojalle. Ja eipä tarvinnut antaa lääkettä pojalle, joten sitäkään ei tarvitse miettiä..

Mutta aika jännä että tuo tutkimustulos kerrotaan vasta nyt!! Jos sitä kerran on tutkittu muilla rokotteilla..

Nyt ei kyllä aivot toimi (heräsin juuri päikkäreiltä )

Jaahas, nyt se poikakin herää..

Ainiin se aijan kuluminen on mennyt hitaasti.. Koska odotan tissikipujen loppumista :) Mutta toisaalta ollaanhan tässä kohta jo puolessa välissä.

Odotan että mies pääsee töistä kotiin, niin lähdetään testaamaan pulkkaa :)

Greddy ja Piksu 18+2
 
Mua on alkanut mietityttämään ns. harjoitussupistukset joita luulen ainakin että minulla on, niitä on päivitäin ollut nyt tämän viikon.. Onkohan se ihan normaalia? Sellaisen olen myös huomannut että suurin osa niistä tulee kun olen makuulla. Muutenkin olen miettinyt että onko nämä mahakivut todella ihan normaaleja mutta kyllä kait sitten :)
Huomenna poksuisi täällä nyt siis 16+6
Ajankulusta välillä tuntuu että aika menee tosi nopeesti mutta sitten taas ajoittain että todella hitaasti.. vielä kun en tunne vauvan liikkeitäkään ja nyt on aikaa vielä ultraankin niin haluais jotain konkreettista tapahtuvan taas tän raskauden puolesta! Ultraan meillä siis reilu kolme viikkoa!
Mutta nyt tämä lähtisi taasen töihin..
 
Huh, kun oli tullut tekstiä parissa päivässä! Yritin muutama päivä sitten kirjoittaa tänne, mutta jostain syystä sivusto ei antanut mun lähettää viestiä. Toivottavasti nyt onnistuu. Nyt tulee paljon tekstiä, kun yritän kommentoida kaikkeen haluamaani. :kieh: Ihania masukuvia olitte laittaneet. <3

Siru2006, mä kävin sokerirasituksessa jo rv 13+, kun esikoisesta keskimmäinen arvo oli koholla loppu raskaudessa. Mm. se on syy tehdä testit toisessa raskaudessa jo alussa. Nyt kaikki oli ok, mutta pitää käydä testeissä vielä uudestaan myöhemmässä vaiheessa, kun monien äitien insuliinineritys ei kuulemma riitä koko raskautta.

Turvaistuin ja kaukalo sijoitetaan molemmat meilläkin takapenkille. Lapset saavat sitten matkustaa siellä ja me aikuiset edessä. Meillä on edessä airbagit enkä uskaltaisi luottaa niiden poiskytkemiseen.

Mahan koosta. Mulla taas on niin päin, että äitiyshousuissa maha näyttää suuremmalta kuin tavallisissa housuissa tai ilman housuja. Empuu ja Tiitu tästä olivat ainakin kirjoitelleet. Esikoisesta mulla oli tässä vaiheessa itse asiassa paljon isompi maha kuin nyt - jännä, että näin päin.

Minäkin tunnustan olevani niitä, jotka eivät tiedä, mikä Farmville edes on.. :ashamed:

Empuu, myös mulla on ollut korvien naksumista ja kutinaa. Omituisia, tosin onneksi harmittomia vaivoja.

Joku kyseli lemmikeistä. Meiltä löytyy melkein 13-vuotias kissaneiti. Esikoisen vauva-aikoina pidettiin vauvaa ja kissaa aina eri huoneissa, mut nyt nuo ovat jo tehneet tuttavuutta keskenään. Yöksi suljetaan kuitenkin aina tytön huoneen ovi, ettei kissa pääse huoneeseen.

Chiquita, millainen se höyryimuri oikein on ja mitä kaikkea sillä voikaan puhdistaa? Iski pöpökammo. :kieh:

KiiajaVille: mikä on näköhermon paksuuntuma?

Sapfo, iskias on tosi kurja vaiva. :( Kirjoittelinkin jo aiemmin jossain ketjussa, että mullahan tuli esikoisen syntymän jälkeen iskias. Arvelivat, että hankalassa synnytyksessä olisi välilevy revennyt. Yleensähän suurin osa paranee muutaman kuukauden kuluessa itsestään, mutta mulla kävi vuoden kärsimisen ja lukemattomien hoitokertojen jälkeen niin, että jouduin ambulanssilla sairaalaan ja leikkaukseen. Leikkaus oli siis vuosi sitten syyskuussa. Se onneksi onnistui ja kivut jäivät leikkauspöydälle, tosin pari kohtaa jalasta (jalkaterän sisäsivu ja pohkeen ulkosivu) jäivät tunnottomiksi, mutta tämä on pieni vaiva. Iskias tosiaan voi olla "perinnöllistä", tai mulle ainakin sanottiin, että joillakin on vain rakenteellisesti selkä sellainen, että se ei kestä niin hyvin. Harvoinhan munkaan ikäisiä leikataan. Mä suosittelen lämpimästi Anita Belt-tukivyötä (ks esim. http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=2953 ) ja syvien vatsalihasten vahvistamista - se on kuulemma tärkein tuki, mitä selälle voi antaa. Niitähän voi vahvistaa vaikka sohvalla maaten. Raskausaikana kehon painopiste muuttuu ja se voi altistaa iskiakselle, kun hermot jäävät puristuksiin. Yleensä se on kuitenkin ohimenevä vaiva. Todella inhottava vaiva tosin. :hug:

Sain kuin sainkin itselleni äitiystakin! Siskoni asuu pääkaupunkiseudulla ja hän kävi pari päivää sitten hakemassa mulle HM:ltä sen mustan äitiystoppatakin. Eikä hintaakaan ollut tosiaan kuin se 39 euroa. Edullinen mielestäni, jos sillä pärjää koko raskauden ja jos samaa takkia voi käyttää sekä tytön kanssa ulkoillessa että kaupunkireissuilla. Tokihan olis ollut kiva ostaa myös villakangastakki, mut sen verran harvoin pääsen nykyisin "pukeutumaan paremmin", että turha ostaa kahta äitiystakkia. Hassua vaan, etten ole itse edes nähnyt koko takkia, mutta onhan sillä sitten se palautus/vaihto-oikeus..

Te, joilla perheenjäseniä on sairastunut possutautiin. Luin jostain suomalaisesta ohjeesta, ettei riskiryhmiin kuuluvien pitäisi hoitaa possutautiin sairastuneita läheisiään. Mietin vain, että miten sekin onnistuu, jos äiti on kotiäitinä. Possuflunssan itämisaika on kuulemma 1-7 vrk. Ihan kamala se Tornion sikajuttu!! Mä eilen illalla mietin ja murehdin sitä vaikka kuinka kauan. Mietin, miltä tytön vanhemmista nyt tuntuukaan, kun kuitenkin kävivät tytön kanssa päivystyksessä ja soittivatkin sinne vielä kaksi kertaa ja kaikki saman päivän aikana. Ihan hirveän nopeaa etenee tuo tauti pahaksi. :'( Täytyy sanoa, että olen helpottunut, että itse olen jo piikin saanut. Vielä kun tuo 2-vuotias saisi sen.

Omaa napaa: Omassa olossa ei mitään muutosta. Tuntuu vaan, että ruoka maistuu nykyisin aivan liian hyvin. Olis pakko hieman skarpata, ettei paino lähde yhtäkkiä huimaan nousuun. :/ Tänään perhekerhossa huomasin myös muiden jo katselevan mahaani, joten kyllä se yhtäkkiä on täälläkin tullut esiin - ei sitä enää juurikaan piilotella. Mut ollaanhan tässä jo kohta puolivälissä. :)

Rakenneultraan on aikaa vajaat 2vk. Ensi viikolla olisi jo voinut mennä, mutta halusin ultran vasta rv 20+, jotta rakenteet näkisi mahdollisimman selvästi.

Onko kukaan muu törmännyt sellaiseen oireeseen, että alapäässä ja etenkin siinä emättimen suuaukolla / välilihassa tuntuisi suurta painetta? Mulla näin on välillä ja etenkin, kun käyn vessassa. Tuntuu tosi inhottavalta ja se suorastaan sattuu ja tekee kipeää siinä episiotomia-arven kohdalla. :/ Ei kiva.

Toinen ei-niin-kiva vaiva on ylävatsakipu. Esikoisestakin mulla tuli oikealle ylävatsaan loppu raskaudesta sellainen pistävä kipu, mutta nyt tuntuu jo joskus. Silloin multa tutkittiin sappirakko ja -tiehyet, jos niissä olis ollut sappikivä, mutta kaikki oli kunnossa. Nyt sitten pelkään, että maksako se siellä poksuu.. suunnilleen siinä kohdassa kipu siis tuntuu. Onko kellään muulla tällaista tai tietääkö kukaan tästä mitään?

Nyt taas ulos lumisateeseen tyttären kanssa.

Piipa rv 17+4
 
Jastu kysäise neuvolasta, jos laittaisi sut lääkärille tarkistukseen. Harjoitussupistuksethan eivät saisi olla kipeitä! Mä kävin tällä viikolla varmuuden vuoksi tarkistuttaa kohdunsuun tilanteen ja vein pissanäytteen, josta tarkistettiin mahdolliset tulehdukset. Alkuviikosta siis supisteli useita kertoja päivässä. Mennään muuten samoilla viikoilla. =)

Santi 16+6
 
santi Joo täytyy tosiaan varmaan soittaa sinne neuvolaan ens viikolla.. Olen ajatellut myös sitä että ehkä syy siihen miksi huomaan supistukset vain mahallaan ollessa koska on tuota mahaa siis ihan läskiä sen verran etten mä tunne mun kohtua sillain kovana samalla tavalla kun makuullaan ollessa. Mutta tänäänkin aamulla mulla kovettu kohtu aivan varmasti, ei siitä kyllä epäilystä jäänyt mutta nämä mahakivut ehkä on juuri se miksi huolettaa.. Mutta soitan tosiaan neuvolaan jos nää supistelut vielä jatkuu :)
 
Tervehdys!
Kylläpä teiltä tulee tekstiä. Enhän mie perässä meinaa pysyä.
Tervetuloa uusille (yksi niitä ainakin oli) ja onnea ultrakuulumisista sekä tyttö-lupauksesta (arvatkaa muistanko kuka nimimerkki oli kyseessä :ashamed: )

Lemmikeistä teillä oli puhetta. Meiltä löytyy kohta 5,5 v Novascotian noutaja sekä Herra Katti 12,5v. Sekä lukuisia villakoiria kun imurointi tuppaa välillä jäämään. Muistaakseni BUAM siulla oli myös Tolleri eikö? Pisti vaan heti silmään kun kaikesta huolimatta vaikka on yleistymään päin niin harvoin törmään että jollakin olis. Miun tekis hirveesti mieli ottaa tuolle meidän Herra Hurtalle :heart: kaveri, mut täytynee nyt vähän aikaa odottaa ellei sitten sattuisi kohdalle joku uuttakotia kaipaava.

Autoilusta Poitsu miun autossa aikanaan oli etupenkillä kaukalon kanssa ja samoin turvaistuimen (ei ollu turvatyynyä) mut nyt menin vaihtamaan auton syksyllä (en ikinä lue automainoksia enää lehdistä) niin nyt kaukalo pitää laittaa takapenkille. En mie usko sen mikään ongelma olevan onhan tuo poitsu siellä kaverina kuitenkin.

Hyvä vinkki! Jos lapsi pelkää pimeää takapenkillä tai ei viihdy kun ei ole mitään tekemistä autossa pimeällä on laittaa otsalamppu palamaan. Saa hyvin kiinni niskatukiin ja ei häiritse kuljettajaa. Meillä poitsu ainakin tykkää kun näkee touhuta pimeällä. Ja silloin ku pimeää vielä pelkäsikin vähän ni siihen auttoi hyvin.

FarmVille mie olen myös jäänyt siihen koukkuun ja taitaa täälläkin puolella olla muutama palstailemassa joka on naapurina siellä. Luulisin ainakin.

mistähän te vielä olitte puhuneet...

No omat kuulumiset sitten kävin maanantaina hakee sen possupiikin. Käsi oli pari päivää kipeä ja nyt eilen ja tänään miulla on ollu ihan julmettu päänsärky. Ei auta lääkkeet, ei ulkoilu eikä edes nukkuminen. Olo tuntuu muutenkin siltä että olisi jonkunlainen flunssa tulossa. Mietinkin vaan että aikanaan yläasteikäisenä sain tuhkarokkorokotteen ja sairastin siitä tuhkarokon et ettei nyt sitten kävisi samalla tavalla. Toivottavasti ei.
Muuten ei tänne mitään ihmeellistä. Maha kasvaa mutta vielä mahtui ulkoilupuvun housut jalkaan tai siis sain just ja just ne vielä kiinni. Kohta on miulla ongelma...

Teillä oli jo ihania massukuvia laitettu tänne ehkä miekin vosin jossain vaiheessa sellaisen laittaa. Katsellaan.

Niin rakenne ultrasta miulla se on 24.11 joku taisi olla menossa samana päivänä. Aika on loppujen jopuksi mennyt tosi nopsaan kun tuntuu et vastahan sitä käytiin np-ultrassa. Vähän tuo rakenneultra jänskättää. Silloin ku poitsua odotin ni täällä ei saanut kuin yhden ultran ja mie kävin silloin siinä varhemmassa. Mie kyllä haluaisin tietää kumpi on tulossa mutta saa nähdä miten käy...

Nyt Ruoan tekoon. Voikaa hyvin ja toivottavasti kukaan ei sairastu possuflunssaan.

Saimaanrannan äippä ja öttiäinen 19+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
KiiajaVille: mikä on näköhermon paksuuntuma?
[
Opticus gliooma, eli näköhermon ympärillä kasvava hyvälaatuinen hermokasvain.
Kasvaessaan puristaa näköhermoa ja aiheuttaa näkökentän kaventumista. Sitä ei tässä tapauksessa lähdetä leikkaamaan, koska leikkaus ja/tai sädehoito veisi näön silmästä kokonaan.
Nyt siis seuraillaan ja jos/kun kasvain alkaa painamaan jotain muuta aluetta aivoissa konsultoidaan neurokirurgia jos kasvain pitää poistaa, mutta niin kauan kun ei paina mitään muuta annetaan vaan olla.
Tämä kuuluu tähän neurofibromatoosin yksiin ikäviin puoliin.

Normaalilla tervellä ihmisellä kasvain mitä ilmeisemmin poistettaisiin, syystä jota en ole vielä saanut selville. Ehkä siinätapauksessa yleisemmin on kyse pahalaatuisesta kasvaimesta kun taas neurofibromatoosi "potilailla" pääsääntöisesti kaikki hermokasvaimet mitä on tullakseen on hyvälaatuisia.

Tänään on otettu tunnin päikkärit ja olo on kuin puulla päähän lyödyllä. Pikkuneiti jaksaa leikkiä ehkä puolisen tuntia kerrallaan ja lopun aikaa loikoilee sohvalla tai sylissä. Kuumetta on 38,5 eikä se taaskaan panadolilla laske.
Kovasti tässä mietityttää tosiaan onko possua vai ei.

Olen myös kuullut sen että kun on raskaana niin ei saisi hoitaa possupotilaita, mutta kuka muukaan tosiaan hoitaisi. Mies kun kans kuuluu astmansa vuoksi riskiryhmään ja sai vasta eilen piikkinsä niin luonnollisesti minä olen se jolla on jo parempi suoja = hoidan lasta.
Meillä muuten nuo rokotteet loppui eilen kesken, onneksi mies kerkesi omansa saamaan. Seuraava erä tulee vasta ensviikolla.




 
Heippahei taas!

Kauheesti tullu juttua, edes yhtä kymmenesosaa en muista mistä piti kanssa kirjottaa :p

Mutta kaikille rakenneultrassa käyneille paljon onnea hyvistä uutisista! Ja kaikkien masukuvat kans iiiihania, niin ne vaa alkanu kummast pyöristyy :heart:

Sikainfluenssarokotetta en ole vieläkään hakenut ja kovasti epäilen yhä että otanko. En kestä tätä riepomista tän asian kanssa, niin ristiriitasta tietoa ja kun neuvolassakaan eivät uskaltaneet suositella :/ Pojalle sitä en ainakaan ota, kotihoidossa on ja perusterve. Mulla on vielä vkloppu aikaa painia itteni kanssa :kieh:

Hmmmsss, mitä vielä, supisteli täälläkin urakalla reilu viikon ja syyksi selvisi vt-i, nyt antibioottikuuri päällä ja heti alko helpottamaan =) !

Uutta ja tuoretta masukuvaakin löytyy :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=5210235.jpg

ja tässä kohtaa hyvä kysymys, että kuinka ton kuvan saa linkitettyä tähän suoraan, en oo ihan terävin näissä :headwall:

Nyt pinnasänkyhirviö huutelee siihen malliin et tähän jäi nää kertomiset B)

Sonja ja "Paavo" 17+1
 
Nyt on sitten oma piikki myös haettu aamulla ja toistaiseksi vain käsi on kipeä. Saa nähdä saanko muita reaktioita, ei kyllä kuume innosta, mutta sitten ainakin tietäis että hyvin on alkanut puremaan rokote.

Supistelujaon mullakin ollut jo tosi paljon. Esim. np-ultran jälkeenkin supisteli monta kertaa, ja lääkäri sanoi ekalla käynnillä että mulla taitaa olla supistusherkkä kohtu. Esikoisestahan jäin supistelujen takia rv 27 jo pois töistä, mutta ei niillä kyllä ollut kohdunsuulle mitään vaikutusta, koska tyttö syntyi vasta rv 42+2 käynnistyksellä... Joten itse olen tällä hetkellä melko rauhallisin mielin supistelujen suhteen. Suurin osa on kivuttomia, osas tuntuu sellaisena epämukavana ja tukalana tunteena.

Esikoisen turvaistuin ja tulevan turvakaukalo sijoitetaan meillä takapenkille. Muutaman kerran olen esikoista pitänyt kakkosautossa etupenkillä (ei turvatyynyjä), mutta kyllä se vaan vie niin ajohuomiota jos lapsi on siinä vieressä. Turvallisempaa siis mun mielestä kaikille, että lapsi takana. Me ollaan hankittu sellainen peili takapenkille, että etupeilistä näkee sen kautta lapsen.

Possutautia voi levittää 1-2 päivää ennen kuin edes itse tietää että on mahdollisesti sairastunut.

Eilen otettiin toinen masukuva, ja koska eilen poksuttiinkin, niin enköhän mäkin laita sen esille =)


Poppeliini 16+1
 
lemmikeistä puhuitte niin meilläki löytyy lemmikkejä. 2 lemmikkiä on kylläki jäänyt anoppilaan asumaan et alunperin olivat meidän koiria. eli 5v ja 4v narttu+uros ja nyt elokuun alussa hankittiin koiranpentu joka on nyt 4kk ikäinen uros koira.

Tuosta joku linkitti tukivyöstä, aion hommata sen kun esikon aikaa mulla oli selkäkipuja joten nyt pitää siihenki varautua et jos tässäki tulee paitti esikon aikaa tuli loppuvaiheessa vasta.
AIon hommata sen säädettävän tukivyön sekan sen saumattoman tukivyön.

muuten neuvolasta voi pyytää jos apuvälinelainaamosta saa tukivyön! saa ilmaiseksi lainaan ettei välttämättä omaksi tarvii ostaa.

Tuli mieleen että jotka on työssä niin oletteko 3, 2 vai päivä vuoro työssä? Miten olette jaksaneet tehdä jos on niitä 2 vuorossa olevia tai 3 vuorossa siis mukaan lukien kun raskaana ollaan?

Miehen kans puhuttiin ni pitänee meidän tyttö rokottaa ensviikolla kun menee hoitoonki sitten ni hirvittää ku nuo hoitopaikat sellasia pöpöpaikkoja.
 
Töistä Itse teen 2vuorotyössä ja kyllähän se kieltämättä raskasta on ollut ja on näin raskausaikana.. että nytkin olen iltavuorossa eli olen kotona n.22.20 ja huomen aamulla lähden kotoa takaisin töihin n.klo.6 bussilla siis kuljen ja joo voin kertoo että nämä illasta aamuun vuorot on hirveitä kaikille mutta varsinkin näin raskausaikana.
Laiton vuorohan toi tollanen on, olen jo kauan miettinyt että ottaisi hitto yhteyttä työsuojeluun tai jotain kun menee hermot tollasiin vuoroihin, vuorojen väli pitäisi olla siis 11tuntia.
 
Arska äippä Mä olen nyt ihan päivätyössä, mutta viime raskaudessa kolmivuorotyössä. Työterveyslääkäri kehoitti silloin vähentämään yövuoroja, ja mä pyysinkin työvuorosuunnittelusta, että niitä ei enää mulle laitettaisi. Kyllähän ne yövuorot rasittaa raskaana ollessa kamalasti, kun normaalistikin rasittaa enemmän kuin päivä- tai iltavuorot.

Mä joudun heräämään töihin 5:30 tai 6:30, riippuen vuorosta. Kolmivuorotyössä herätys aamuvuoroon oli joko heti neljän tai viiden jälkeen. |O
 
Olipas paljon tekstiä tullut:)

tiitu87, mihin olette menossa 4D-ultraan? Itsekkin kyllä sinne haluaisin jos vaan millään ne rahat sadaan siihen :)

Sikainfluenssarokote on nyt sitten tänään otettu. Päätin että sen nyt otan ja ensi viikolla kun omassa neuvolassa ne rokotukset aloitetaan niin on täydet päivät koulua, ja ajattelin että sitten jos vielä kuume nousee tai muita vaivoja niin en haluaisi olla koulusta pois. Niimpä laitoin paljon lämmintä vaatetta päälle ja kirjan kanssa suuntasin Hakunilaan. No, jono oli pitkä, mutta onneksi tänään kaikki raskaana olevat pääsivät ulkona olevan jonon ohi ja kokonaisuudessaan hommaan meni aikaa tunti. Nyt olen helpottunut kun vihdoin asia on päätetty ja hoidettu niin nyt ei auta kuin toivoa että kaikki menee hyvin! Mulla ei ole ollut onneksi (ainakaan vielä) muita oireita kuin käsi on vähän kipeä.

Pari päivää on ollut taas niin pitkiä ja kiireisiä että kohta varmaan jo sohvalle nukahdan, mutta onneksi on pidempi viikonloppu edessä:)

Anteeksi omanapainen teksti, mutta väsymys vie voiton!

Mukavaa perjantai-iltaa siis kaikille :flower:
 

Yhteistyössä