***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Sapfo ihania uutisia. :heart:

Jääkyynel täältä löytyy myös noi samaiset H&M:n farkut. ;)

Niin ja täällä on paljon ihania masukuvia. :)

Possupiikki
on nyt haettu, nyt ei voi muuta kun toivoa ettei tästä koidu mitään vahinkoa. En todellakaan kestäisi jos menettäisin tuon pienen tän rokotteen takia. :(
Vähän tuota pistokohtaa nipistelee ja mahassa Herne on aloittanut tavallista voimakkaamman möyrinnän, mutta muuta oiretta ei heti näin rokotuksen jälkeen ole.
Varoittelivat päänsärystä ja kuumeesta ja sitten tuosta käden kipeytymisestä.
Ja pari viikkoa pitäisi tosiaankin toivoa ettei saa tartuntaa.

Meillä toimistolla on nyt jäänyt tämä yksi kipeä kotiin, onneksi. Oli noussut voimakas kuume viime yönä. Toivottavasti ei ole sikainfluenssaa koska eilisellä yskimisellä se tauti on kyllä levinnyt jo meihin muihinkin.

Pomolle aion pistää tänään sähköpostia että olen huomisenkin etänä ja muutenkin kahden viikon ajan välttelen toimistolla olemista jos siellä tekee töitä kipeät ihmiset. En halua enää ottaa rokotusriskin lisäksi tautiriskiä.
Maanantaina mun pitäis mennä toimistolle koska on palaveri, mutta ens viikon muut päivät kyllä näyttäis sille että voisin harkita etänä olemista.

Mutta nyt töiden pariin, tai tuo sohva kyllä houkuttelis enempi. :D

- Hapsiainen ja Herne 19+1
 
Sapfo onnea ihanista ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :flower: Tuntuu ihan kohtuuttoman kaukaiselta tuo oma rakenneuä, joka on parhaassa tapauksessa vasta joulun jälkeen. No itseään saa siitä syyttää, kun halusimme sen vasta 24 viikon jälkeen...

Turvakaukalo ja -istuin sijoitetaan meilläkin ehdottomasti takapenkille ja sitten sinne pitäisi vielä mahtua toisen meistä vanhemmista väliin tai reunaan. Tiukkaa varmaan tekee ja uutta autoa tässä kait katseltava sillä silmällä, että missä parhaat takapenkkitilat. Tytön turvaistuin (Britaxin Multitech) kun vie niin paljon tilaa selkämenosuuntaan asennettuna, että repsikan paikalle ei mahdu edes kääpiö kyhjöttämään, saatikka sitten 180 senttinen meikäläinen, joka on 3/4 pituudesta pelkkää jalkaa.

Sulo antaa jo ihan mukavasti merkkejä itsestään. Tänäkin aamuna on useampaan otteeseen töytäissyt terveisiä omasta yksiöstään. Ihanaa! :heart:

manteli ja Sulo 18+0 *POKS*
 
Autoilusta... Meillä molemmat lapset on syntymästään asti istuneet takapenkillä yksin tai kuopuksen synnyttyä keskenään. Nyt ei enää kolmea istuinta saa laitetuksi vierekkäin, joten yhden on siirtyminen etupenkille ja jos kaikki ollaan liikenteessä niin yhden aikuisenkin on sitten ahdettava takapuolensa taakse istuinten väliin. Auton vaihto ei juuri nyt tule kysymykseen...

Possupiikin otin muuten jo viime perjantaina. Oireena lievä aristus pistoskohdassa, mutta se ei estänyt edes nukkumasta kyseisellä kyljellä.

Nyt pitäs ehtiä ennen neuvolaa lukea lopputentteihin... Motivaatiota ei oikein vaan enää irtoa...
 
Yeb
Sapfolle onnitelut hyvistä ultrauutisista ja tytöstä :heart:

Tilailin äsken mammahousuja Nextiltä http://www.nextdirectory.eu, toivottavasti ovat oikean kokoisia, mulla ei ennestään oo kokemusta noista englannin koista. Hyvät mittaohjeet sivuilla oli ja nyt on tullut ahkerasti mittailtua :) Yhdet farkut ja yhdet reisitaskuhousut, á 28?. Tietysti tarttui myös esikoiselle muutama ihana vaate, vauvalle en vieläkään osannut mitään ostaa.. Paitsi eilen H&M:ltä jotain Barbapapavaatetta :)

Kukahan se mietti täällä muuten joskus ettei päältätäytettävän pesukoneen päällä onnistuisi hoitopöydän pito.. Meillä oli semmoisen päällä alusta ja hyvin sujui, siirsin vaan alusen pois ja avasin aina luukun toimenpiteiden jälkeen :) Ja meilläkin siinä aika pitkään kuivateltiin, vaihdettiin vaippaa ja puettiin, muistaakseni lähemmäs kahden vuoden ikää että ei kyllä ollut mikään lyhytikäinen keksintö.

Yeb 18+5
 
Mä puhuin päältätäytettävästä koneesta. :wave: Kyllähän se tosiaan onnistuu, mutta tuntuu jotenkin työläältä (olen laiska) olla aina avaamassa ja sulkemassa sitä luukkua. Meidän kone on vielä todella kapea ja muutenkin pieni, että mahtuukohan sen päällä edes. Kylvettäminenkään ei tule onnistumaan koneen päällä, ainakin luulen niin. Kone on vähän hankalasti nurkassa. Pitää käydä katsomassa niitä jalallisia hoitopöytiä/ammeita, tai sitten vaan osteaan hoitopöytä ja erillinen amme. :)

 
sapfo onnea ultrasta!

hapsiainen, toivottavasti et nyt saa sitä tautia enää...

täällä väsyttää, mut muuten kohtuu olo ja taas pitää hehkuttaa vielä ei oo tullu ylös :D ehkä tää tästä helpottaa. tänään pitäs saada isänpäivä kortti postiin ja ajattelin laittaa porukoille samalla tiedon tästä raskaudesta joten odotettavissa hulinaa kun viesti menee perille :)

Unico ja Toukka 14+6
 
Sapfolle onnea!!

Vielä tuosta amme-asiasta Meillä esikoista käytettiin parin kuukauden iästä asti suihkussa, joten amme jalkoineen jäi lähes käyttämättä. Sitten kun lapsi istui itse, niin polski ammeessa. Vauvauinnissa kuljettiin, ja uimahalliin ei viitsitty raahata kaukaloa tai vastaavaa mukaan. Kotosalla käytiin siten, että jompikumpi pesi ja toinen kuivasi. Jos isukki ei ollut kotona kun suihkussa käytiin, niin vuorasin sitterin pyyhkeillä. Siihen sai vauvan siksi aikaa, että kerkesi itse kuivata itsensä ja kerkesi mahdollisesti jopa pukea päällekin.

Santi
 
Sapfo onnea tyttölupauksessta! :)

Mulla on tosta possupiikin jälkeen jäänyt siihen pistokohtaan punainen alue joka on turvonnut tai se on selanen patti tai en osaa selittää.. mietityttää että onko se normaalia..
sain sen piikin siis ma.
 
Onneksi olkoon Sapfo hyvistä ultrakuulumisista ja tytöstä :flower: :heart:

Tääläkin sataa lunta, ihanaa! :heart: Tai satoi jo viime yönä ja nyt se vaan jatkuu :) Tosin suola-autot sais pysyä kotona. Eilen pesetetty auto on kaikkee muuta kun puhdas. Viisaana aattelin, ett nyt ku noita pikku pakkasia tulee, nii vois auton pesettää ja näin pysys ees hetken puhtaana. Ois kai toi vieläki puhdas, mutt lupauduin kuskaamaan ukkelia ja sen kaveria Tampereelle ja takas "yöelämään". Sit ku yöllä lähin niitä hakeen kotiin oli suola-auto ehtiny, kaksikin kappaletta, tien päälle :kieh: :kieh: Täällä alko siis viime yönä tulemaan lunta ja maa on rehellisesti valkonen...ainaki hetken aikaa :)

Näin sit ensimmäisen vauvaunen. Tähän mennessä en oo niitä nähnykkää. Ja muutenkin iha järkyttävän painajaisen sen jälkeen. Näin unta, ett rakenneultrassa käytiin ja kävi ilmi, että tyttö ois tulossa. Tosin siinä unessa se lääkäri (oliki mies) ei sanonu yhtää mitää tietoja saatika sukupuolta. Silti siinä ukkeli tivas koko ajan, ett se on tyttö. Iha ufo uni :LOL:

Eipä tälle rintamalle sen ihmeellisempää kuulu...



JääKyynel ja Tuittu
 
eilen kun kirjoitin pitkän pätkän ja kommentoinkin moneen asiaan niin eihän nämä sivut sitten toimineet, eli ei lähettänyt viestiä. Pöh.

sapfolle nyt kuiten onnea ultra kuulumisista :heart: ja tyttölupauksesta.

Minulla on ihan uhalla ollut kokoajan tunne että tämä tyyppi sisällä on tyttö (kun meillä jokatoinen poika ja jokatoinen tyttö) ja nyt olisi siis pojan vuoro tuon "kaavan" mukaan (paitsi että kun sain varhaisen km niin se olisi ollut poikavuoro...) niin nyt on alkanut jostain syystä olla poikaolo. Tätä en halua vielä kirjattavan mihinkään ylös, sillä jos tämä tunne vaihtuu kuukauden välein niin sitä joutuu sit päivittelemään minun osalta :D

Täällä toistaiseksi selvitty ilman flunssaoireita ja piikkiä meidän perheeseen ei tule.

Kertokaas mitä kotieläimiä teiltä löytyy? Täällä pari koiraa ja iso akvaario. On ollut mm. siili, hamsteri,pupuja,heppa...

-Chiq * poksuu huomenna * rv 15+6
 
Lemmikeistä Meillä on vain akvaario, miehellä on allergiaa, muutoin olisi varmasti ainakin kissa tai pari. Kuinka iso akvaario teillä Chiquita on? Meillä vaan 180-litrainen, mutta saa kelvata, vaikka isompi kutkuttais :D
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista!

Itsellä rakenneultra vasta 25.11 eli 21+1 jos oikein laskin. Sanoivat, että uusien suosituksien mukaan on parempi ultrata vasta lähempänä 22 viikkoa ja oma aika oli alunperin 2 päivää myöhemmin, mutta siirsivät sitä koulutustensa takia.

Mulla oli neuvola tiistaina. Sain sikainfluenssapiikin. Käsi tuli araksi, mutta ei muuta oiretta :)
Kohdunpohjankorkeus oli huisit 11 cm, ei ihan päästy edes käyrästöön vielä B)
Esikoisestakin menin koko raskausajan ihan alakäyrällä, mutta poika oli kuitenkin 40+2 viikolla syntyessään 3350 g ja 52 cm eli ihan normaali. Oon tosi lyhyt, 150 cm, ja yläkroppa tosi lyhyt joten kai se vaikuttaa asiaan. Neuvolassa kyllä povattiin tosi pientä vauvaa.
Sykkeet kuului hyvin 144 :heart:

LIIKUNNASTA: Itse en ole voinut harrastaa mitään pomppivaa, kuten ratsastus ja ajo, koko raskuden aikana. Tulee huono olo. Liikunta on jäänyt pelkäksi kävelyksi. Selkä vaan vihoittelee kävelystä, joten sekin on nyt hyvin vähäistä :(

HANKINNOISTA: Poika on vasta 7 kk joten meille ei hankinnoiksi jää onneksi kovinkaan paljoa. Kaksostenrattaat ja matkarattaat on jo ostettu. Oltiin ajoissa kun ollaan vaihtamassa autoa.
Isännän autossa on uusi turvaistuin ja omassa autossa poika menee vielä kaukalossa, mutta lähiviikkoina pitäisi hankkia toinen turvaistuin. Tuo toinen on Britaxin Multiteck ja ollaan siiihen tosi tyytyväisiä. Se on vaan senverran iso ja kallis, ettei hankita toista samanlaista. Poika on iso kokoinen, varmaan jotain 76 cm/10 kg, ja kuitenkin vielä kovin pieni iältään joten istuin pitäisi olla "vähän tilaavievä", selkä- ja kasvot menosuuntaan asennettava ja mielellään lepoasentoon säädettävä ja kuitenkin esim. 18 kg asti selkämenosuuntaan asennettava. Toisissa tuntuu olevat selkämenosuuntaan rajana max. 13 kg ja siihen ei ole enää pitkä aika kun poika saattaa sen saavuttaa.

ELÄIMISTÄ: Meillä on kolme ponia ja kaksi kissaa :heart:

SUKUPUOLESTA: Musta tuntuu, että tämä tulokas on tyttö. Yksi yö kyllä näin unta, että poika syntyi, mutta epäilen silti tyttöä.

ISKÄSTÄ: Mun on niin hyvä mieli kun meen iskä sanoi mulle eilen, että rakastaa mua ja poikaa. Kysyin sitten, että ketä muuta (odotin vastaukseksi esim. vanhempiaan), ja iskä vastasi, että masun vauvaa :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Toivottavasti kaikki säästyttäis tolta possunuhalta!
Mä oon tullut jo niin vainoharhaseks, että kun vaan edes ajattelen kyseistä sanaa, niin jo alkaa oireita löytymään.. Oon kyllä muutenkin välillä aika vainoharhanen terveyteni suhteen.. :LOL:

Sapfo Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! =) :flower:

Manteli Meillä kanssa rakenneuä tod. näkösesti vasta ens vuoden puolella :/ Oon kyllä alkanut miettiin, et pitäisköhän soittaa ja pyytää sittenkin aikasempi aika? Ei sillä, että keseyttäisin vaikka oliskin joku vikana, vaan en vaan malta odottaa niin pitkään :D

Lemmikkinä meiltä löytyy ihana 4-vuotias ranskanbulldoggi Lola :heart:

Piti ottaa masukuva, mutta tietysti kamera sano ittensä irti :kieh:
Noh, mies tuo onneks töistä tullessaan meidän toisen kameran niin pitää ottaa sitten myöhemmin kuvaa ja laittaa tänne :)

Omaan napaan ei ihmeitä, liikkeitä odotellessa :heart:

Meidän esikoiselle (1v5kk) on tullut joku ihme vauvakausi, on nimittäin alkanu taas konttaileen :LOL: Onko muiden lapsilla ollut tälläistä??

**POKS 15+0!!**
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenskuliini87:
Tämä voi olla joidenkin mielestä tyhmä kysymys, mutta mikä on rakenneultra?
Toinen ultra, jossa katsotaan tarkkaan sikiön rakenteet, näyttääkö ne normaalilta jne. Tehdään noin puolessa välissä raskautta. :)

Täältä löytyy tietoa tarkemmin http://www.vauvakuume.com/Raskaus/Rakenneultra/rakenneultra.html
 
Kuulumisia täältäki..

Masu on pullistunu parissa viikossa ihan huomattavasti.. Serkkulikka toi häneltä jääneitä muutamia mammavaatteita lainaksi, ihan kiva ni ei tarvi ite paljo ostella, käyttöaika ku kuitenki on aika suhteellisen pieni..

Liikkeet (myös kunnon kääntymiset(?)) tuntuu nyt selkeämmin. Lähes päivittäin tuntuu jotain.. Ihanaa! :heart: Odotan innolla niitä kunnon jytkyjä, vaikka tiedän että niitäkin ehtii tunnustella sitten kyllästymiseen saakka.. :D

Vointi on ollut tasaisen hyvää. Väsymyshän tuo meinaa painaa. Hb oli pudonnu melkoisesti 9+1 oli vielä 129 ja viimeksi neuvolassa 16+4 vain 106.. :/ Eli ei ihme että väsyttää ja äkisti nouseminen aiheuttaa huippausta.. :| Issiaskin on alkanut aika-ajoin pistellä, onneksi ei aivan vaivaksi asti vielä. Esikoisesta alkoi muistaakseni vasta joskus 30-> viikon tietämillä, että toivoa saattaa ettei tuo vaiva ala nyt jo vihoitella tosissaan.. :/

Erinäiset asiat on aiheuttanu nyt viime päivinä melkoisesti stressiä ja päänvaivaa, eilen piti ilta vaan itkeä tihrustella, mutta jospa asiat alkaisivat selkenemään. En haluaisi stressata jo vauvankin takia. Hyvinvoiva äiti = hyvinvoiva vauva.. :heart:

Eläimistä: Meiltä löytyy kaksi n.30-35kg koiraa ja hevonen (vuokratallilla). Minulla on ollut marsua, hamsteria, kaloja, kilpikonna, liskoja, kolme kissaa, ei kaikkia tosin yhtäaikaa, mutta eläinrakasta sakkia siis täälläkin.. :) :heart:



Ihanaa loppuviikkoa kaikille! :heart:



Tässä vielä masukuva eiliseltä.. :)






Kellis ja Aarre 18+3
 
Bassets Mullaki on rakenneultra "vasta" 23.11. sillon viikkoja neuvolan mukaan 20+6, ett ei mullakaa sen aikasemmin ole :)

Lemmikeistä. Täältä löytyy 390l akvaario. Ite oon kissoille allerginen ja ukkeli koirille, joten noita elukoita ei pysty meille ottamaan. Ellei sit jyrsijöitä tms. hommais. Ite haluisin kanin. Mutt oha tosta akvaariostaki nyt iloo :)

Hmm.. edelleenkää ei mitään muuta uutta.

JääKyynel ja Tuittu 18+2
 
Voi että, mä olen vähän väliä kommentoimassa täällä. Mutta kun TAAS tuli kysymys mieleen. :ashamed:

Eli oletteko kysyneet äideiltänne/siskoiltanne miten heillä on ollut pahoinvointia raskausaikana? Mä kysyin tässä taannoin - äiti oksensi ihan vain muutaman kerran kaikkien kuuden onnistuneen raskauden aikana, pientä kuvotusta ollut muutoin, toinen sisko oksensi kerran kahdesta raskaudesta, pientä kuvotusta sen lisäksi ja toinen sisko oksentanut pari kertaa, kolme raskautta takana. Ja entäs mä sitten. :xmas: Vähän päässyt jo unohtumaan, mutta kun pahoinvointi alkoi niin oksensin yhtenä päivänä yli kymmenen kertaa ja sen jälkeen jatkunut tasaiseen tahtiin 1-2krt viikossa (alussa enemmänkin), ollut juurikin sitä klassista aamupahoinvointia enimmäkseen.

Puhuuko tämä nyt sen puolesta, että voisi olla poika tulossa? Äitini ja siskoni ovat tehneet yhteensä 10 tyttöä ja yhden pojan. En nyt niin tosissani ole, mutta töissä on nyt tylsää ja aloin miettimään. Jokainen raskaus on toki omanlaisensa ja vieläpä jokaisella naisella, vaikka sukua olisivatkin, ehkä mä olen vaan herkempi pahoinvoinnille. :LOL:

rv16+1
 
Sapfolle onnittelut :heart: :flower:
Mä en millään jaksais odottaa maanantain ultraa....Ja voi olla,että mies ei pääsekkään mukaan,niin mun äiti sitte lupautui kaveriksi,no ihan kiva,niin ei tarvii kuiten yksin mennä =)
Possupiikki saatu tänään,toistaiseksi ei vielä mitään oireita *koputtaa puuta*

Hemmi ja Papu 18+5
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Mä puhuin päältätäytettävästä koneesta. :wave: Kyllähän se tosiaan onnistuu, mutta tuntuu jotenkin työläältä (olen laiska) olla aina avaamassa ja sulkemassa sitä luukkua. Meidän kone on vielä todella kapea ja muutenkin pieni, että mahtuukohan sen päällä edes. Kylvettäminenkään ei tule onnistumaan koneen päällä, ainakin luulen niin. Kone on vähän hankalasti nurkassa. Pitää käydä katsomassa niitä jalallisia hoitopöytiä/ammeita, tai sitten vaan osteaan hoitopöytä ja erillinen amme. :)
Niinhän se olikin :) Mäkin oon kyllä laiska mutta ei se luukun venkslaus työlästä ollu :D Kapea kone meillä myös. Meillä tosin oli edellisessä kämpässä hyvä kun siinä oli kolo seinässä koneelle niin oli molemmilla sivuilla putoamiseste. Saas nähä millanen ratkasu tällä kertaa tulee. Tykkäsin kuitenkin kun vesipiste oli ihan vieressä. Me kylvetettiin ammeessa lattialla, itse jakkaralla istuen. Mutta semmonen hoitopöytä-ammeyhdistelmä kuulostaa hyvältä, jos ei ole kovin heppoinen. Tuleehan siihen sitten painoa vauvasta ja vedestäkin :)

Mä en oo kysyny äitiltä onko sillä ollu pahoinvointeja ja minkälaisia odotusaikoina. Muistaiskohan tuo edes :LOL: Meitä on kolme, minä ja kaksi pikkuveljeä.

Rakenneultraan täällä kaksi viikkoa aikaa. Senkin taitaa tuon seulakärähdyksen takia tehdä erikoislääkäri eikä kätilö. Eipä mua kyllä sinänsä siinä mikään jännitä, kallon luut kun ovat jo olleet kunnossa, sikiöperäiset valkuaisaineet on tutkittu niin vakavia halkioita tai munuaishäiriöitä ei ainakaan ole. Jotain golfpallolöydöksiä voi tietysti olla mutta en pelkää niitä, ovat niin hoidettavissa ja usein itsestään häviävät. Ihanaa on päästä kurkkimaan pientä :heart:

Yeb 18+5
 
Heipä hei!
Meillä osastopäivä takana, siis esikoisella ja kuopuksella. MRI otettiin molemmilta ei onneksi mitään hälyttävää tällä kertaa löytynyt joten seurannalla jatketaan.
Esikoisella on toisessa silmässä näköhermon paksuuntuma ja nuorimmaiselle tämä oli eka MRI.

Hoitaja sanoi että heillä on influenssa potilaita hoidettavana ja suositteli käyttämään osaston toista käytävää, mikä ei siis mene infektiohuoneiden ohi.

Kotiin pässtyämme nuorimmainen oli kuumeessa. Nousi todella nopeasti 39,5 asteeseen (pepusta mitattuna), nenä vuotaa hieman ja yskii myös.
Joten päässä pyörii sikainfluenssa vaiko normi nuhakuume. Molempia kun taitaa olla liikenteessä.
Tuli tuskin tuolta osastolta, esikoisen hoitopaikassa kun kans lapsia kuumeessa. Eilen paikalla oli 8 lasta 23:sta. Osa oli luonnollisesti poissa sen vuoksi ettei vanhemmat halua että lapsi sairastuu, mutta ei tietoa siitä kuinka suuri osa.

Oma olo on hyvä, mietityttää että onkohan mulla tarpeeksi hyvä suoja, mikäli sikainfluenssa nyt meidän perheessä on.
Mieskin sai piikkinsä tänään joten hän taitaa suuremmassa riskissä olla taudin suhteen (astma).
Seuraillaan tilannetta ja jos kovin huonoksi menee niin onneksi ainakin kuopuksen suhteen voidaan soittaa (ainakin vielä tänään) suoraan osastolle jos tosi huonoksi menee.

Kurjaa että Mitäs nyt puolella jonkun sisko oli saanut keskenmenon pian rokotteen jälkeen, mutta varmaksi ei varmaan tiedetä johtuuko rokotteesta vai ei. Sitä on tässä vaiheessa vaan todella helppo syyttää, vaikka ehkä asiaa ei ole vielä keretty tutkimaan.
Kurja tilanne kaikinpuolin.

Mutta nyt laittamaan ruokaa uuniin jotta väki hiljenee ja on tyytyväisiä.. sekä mittailemaan pienen kuumetta.
 

Yhteistyössä