***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Neuvolassa tänään käyty ja kaikki on hyvin :) Kuunneltiin vauvan sydänääniä ensimmäistä kertaa ja oli kyllä ihanaa :heart: Paino ei ollut noussut onneksi ensimmäisestä kerrasta (eli tasan 2 kk sitten oli eka neuvola) kuin 800g ja hemoglobiinikin oli vielä 147 :) ekalla kerralla oli siis 152.

Sikainfluenssaroketteesta kyselin myös ja ensi viikon tiistaina saisi mennä sitten ottamaan. Nyt vaan huolena että tuleeko rokote jo silloin liian myöhään :/

Empuuu, tosi kurjaa että teillä on se jo töihin levinnyt:( tänään just uutisista luin että se on tosiaan levinny pääkaupunkiseudullekkin, ja nyt itseänikin huolettaa se, kun rokotteen saa vasta näin myöhään.

hapsiainen80, tuollaiset ihmiset on niin ärsyttäviä, jotka tietävät olevansa kipeitä ja silti on vaan pakko ängetä ittensä sinne töihin! Onneksi sun ei loppu viikkoon sinne tarvitse mennä:)

syysmama, ihana masukuva :heart:

Marylene, voimia sinullekkin vatsa ja selkäkipujen kanssa :hug: kysyin asiasta vielä tänään neuvolassa, ja terkka sano että kuulostaa ihan tavallisilta kasvukivuilta ja rasituskivuilta. Että pitäis iltaisin vaan levätä kunnolla jos on ollu esim. päivän koulussa tai töissä. Itseäni vaan inhottaa kun ensimmäistä odotan, niin on vaikea tietää että minkälaiset kivut kuuluvat asiaan ja mistä kannattaisi huolestua... terkka sanoi kuitenkin että jos tulee vatsa tosi kipeäksi niin sitten vaan äippäpolille.

Onko kellään kokemusta 4D-ultrasta tai onko kukaan suunnitellut menevänsä sinne? Itseäni se kovasti kiinnostaisi, mutta ne hinnat on kyllä tosi kalliita!

Hope 15+6
 
Sapfo, oli pakko vielä palata.. Siis tosi ärsyttävää tuo että terveet 6kk-> saa vasta liki kahden viikon päästä sen rokotteen.. Ja sittenkin "keskimmäinen" kai jää ilman kun ei kuulu alle kolme vuotiaisiin.. Ihan kuin hän ei voisi siis sairastua?!?
Ainakin maanantaina kun kävin meidän terkkarissa (siis eka päivä kun muut riskiryhmäläisetkin sai ) ei siellä ollut jonoa yhtään ei neuvolan puolella eikä siinä perusterveydenhuollon piikkijonossa.. Ja terkat sanoi että tosi rauhallista on ollut eikä kai edes ole odotettavissa mitään ruuhkaa..
Ja meidän asema sentään "iso" usean asutuskeskuksen käytössä oleva..

En oikeastaan muuten ole tästä taudista niin huolissani, mutta nyt kun sain itselleni rokotteen toivoisin tietysti että lapsetkin saisi niin pääsisivät kenties vähemmällä.
Meilläkin kun on tuo yksi koululainen niin melko varmasti tauti meille löytää.. :(

Tämmönen "sikapurku" tähän väliin.. :$ Anteeksi.. :ashamed:
 
heipparallaa kaikille! päivä ollu pitkästyttävä :/ lenkillä käyty koiran ja esikon kans ja nukuttu päikyt et muuten oltu vaan. lämmitin aamulla leivinuunia kun pakkas ilma koko päivä ollut.

yritän laittaa masu kuvaa jos siit näkyy mitää masua :)
Isänpäivä tulee vaan eikä lahjaa oo kuin tytön tekemä kortti vaan :/

http://www.aijaa.com/v.php?i=5201002.jpg


arska äippä 15+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Fantastic4 - kyllä ne 3-24v on rokotusjärjestyksessä tulossa sitten seuraavaksi joten saa nämä pienet yli 3v myös piikin.
Totta, tarkoitin siis sitä että kun nyt menee liki kaksi viikkoa siihen kunnes pienet on vuorossa ja siitä taas toiset pari viikkoa sinne marras-joulukuun vaihteeseen kun on seuraavilla mahdollisuus saada..
Ja kun rokotteen "täystehoon" meni se pari viikkoa..
Näin laskettuna se on pitkä aika ja silleen tuntuu hassulta että "eikö tyttö sairastu.. " :)
Hankala selittää mutta... :D

Jännä kanssa kun kukaan ei oikein osaa vielä sanoa noista koululaisista.. terkat sanoi että ehkä tulee sinne rokotettavaksi, toisaalla taas oli että ehkä koulussa kouluterkka rokottaa..

Toki ihan kaikkeahan ei kai ole saatu suunniteltua kunnolla kun on kuitenkin "erikoistilanne" nykymaailmaan.. :)

Muoks.. Siis joo luin ton aiemman ja näköjään ajatuskatkesi välissä.. Siis en tarkoittanut että jää kokonaan ilman vaan sillä pienten rokotuskerralla.. :)
 
Joo, siis kyllähän minä iteki oon kuullu, ett turvaistuimen turvallisin paikka on takana ja samaa mieltä itekkin. Siks vaan kysyin, kun näkee aika usein vauvan myös etupenkillä. Ihan mielenkiinnosta kysyin miten kullakin on :)

Sikainfluenssa on nyt levinny pirkanmaallaki epidemiaksi asti. Kuulin äsken paikallisradion uutisista.

Mutt nyt se ei niin ihana vauvamaha kuva tänne. Saatte vähän toisenlaisen mahan (vararavintoa löytyy) kuin sellasen nätin ja pyöreän mitä muilla on ollu :)



JääKyynel ja Tuittu 18+1

P.s. Vähän raasto hermoja, kun jossai vaiheessa iltaa tää ei sit toiminukkaa...
 
Jääkyynel Olenpas mä tarkkanäköinen. :D

Mua alkoi nyt oikeesti mietityttää tuo rokoteasia. Tuolla Mitäs nytin puolella joku kertoi, että hänen siskonsa oli ottanut maanantaina sen rokotteen ja saanut muutaman päivän kuluttua keskenmenon, raskaus sujunut normaalisti siihen asti (rv16). Mä en halua menettää tätä lasta, siitä mä en tulis selviämään. :(
 
Hui kun tänne tulee kovalla kyydillä tekstiä et ei melkein ehi lukea :)

Ihania masukuvia täällä.

Mitäs tavaroista olitte jutellut, täällä on ns perintönä pinnis, hoitopöytä, vaunut (joita pitää sisältä tuunata), syöttötuoli, nyt näin äikkiä katseltuna. et ei ihan kaikkea tarvitse hankkia.

Vauvan matkustamisesta, meillä ehdottomasta taakse, kun edessä on noi airbagit ja mielummin ei vaikka kytkis poiskin. Täytyy kaukalo ainakin hommata vielä :)

Vaatteita ostin tänään ekat mamma housut. Hemmetti kun ne on kalliita huoh. Mut sain toisiksi kivoimmat :( kivoimmissa ei ollu kokoja. Ja muihin vaatteisiin nähden noi housut on 2-3 kokoa isommat, onko ees todellista. Vai onko nykyään ihmisillä vaan niin tikut reidet, meinaan ottivat reisista kiinni kun niitä kisko jalkaan, ja näillä keleillä sinne todellakin tarvitaan kalsarit alle niin saa niidenkin puolesta ostaa isommat jos menee pesussa ettei oo jo valmiiksi kireät kalsareiden kanssa. mut eipä ne ahsta mahaa :) ja on yhet siistit niin kai niillä pärjää, kun kohta tulee toppis kelit saa hyvällä omalla tunnolla pitää lötköhousuja alla :). tällä onnellisella kun on työvaatteet et niitä ei tartte miettiä et siellä pitäs olla siisteissä kuteissa.

tänään tää kävi uimassa voi että oli ihanaa. pitänee vaan ens kerralla hiukan rajoittaa tai jotain vekslata kun kotimatkalla tissejä poltteli siihen malliin et apua. onneksi loppui. jos ens kerraksi vielä löytäs tossunsa ettei sukissa tarvi uida ja laitas hanskat käteen oli aika kylmä sormilla mut ei liian paha (muuten olisin hakenu ne hanskat). Toi on kyllä jotain huumetta toi kylmä vesi :) Toisaalta odotan et mitä toukkkis meinaa kun ollaan siinä vaiheessa et liikkeet tuntuu niin tostakylvystä :) mut autto taas noihin nivelin ei jumita juurkaan :D

Unico ja Toukka 14+5
 
Nopea oman navan kommentti tänne.

Ei riittänyt se että töissä oli tänään yskiviä ja räkiviä (ja kuumeinen) ihminen vaan kun olin lähdössä kotiin ja sanoin pomolle että olen sitten loppuviikon kotitoimistolla ja aamulla menen ottaan näillä näkymin possupiikin.
Pomopa heitti sillain puoliksi naurahtaen siihen että liekkö jo myöhäistä että heillä on lapset olleet tämän viikon sikainfluenssassa, että eiköhän se pöpö ole tullut jo toimistollekin! Jep jep, että paljon mahdollista että altistuminen on sitten tapahtunut...

No tässä nyt katsotaan mikä on tilanne aamulla. Mun tän päiväinen jalkasärky on vaan lisääntynyt, toivottavasti ei ole mikään merkki mistään flunssasta.

- Hapsiainen

 
HoPe22 meillä on 4d ultra 2.12 mennään sinne jos rahaa on sillon.. varasin kuitenkin kun niitä aikoja oli tosi vähän.. maksaa ennen 24viikkoa 167e.. kirpaseehan se mutta on se myös ihana nähä oma pieni.. ja saa kuvia mukaan.. jne..

Mä tässä olen vähän huolissani.. kun tosiaan täällä helsingissäkin on nyt tota possulunssaa.. ja sain ma vasta sen rokotteen.. eikö siinä menee pari viikkoa että se tehoaa tai on se suojaus.. sit mietin myös että miksi ruotsissa antavat kaksi piikkiä sitä rokotusta?:O
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=5201649.jpg

Tuossa mun vauvamaha (jos tää nyt toimii, en oo enne kuvia linkittäny. :whistle: )
Tuntuu, ett vauva työntää vaa noita läskejä edellään ja ite on jossai siellä takana piilossa. :kieh: Mut niinhän se tietty menee.. :) Tuntuu ett jotenki aikasee tullu maha näin ensikertalaiseks. Vaik yksilöllistähän se kumminki on. Enkä mä tiä osaako muut sitä niin kattoo. Neuvolatätikin vaa puhu ett vasta vähä myöhemmi rupee varmaa näkyy, vaik musta se on ollu tossa jo jonkin aikaa. :LOL: Kohtu on kuulemma pari sormenleveyttä navan alla. Ite en osaa sitä tunnustella, mut neuvolatäti sano.

Mulla on välillä on tuntunu sellasta menkkamaista kipua. Onkohan se normaalia?? Kun yleensä puhutaa vaan vihlaisuista ym. Mulla tuntuu sellasta painetta ja kuumotusta/jomotusta. :|

Rakenneultraa saadaan vielä odottaa kaaauan. |O Kun se on vasta iha just enne joulua, ei olla ees aikaa vielä saatu. Toivottavasti ei mee tammikuulle kuiteskaa! Halutaa jouluylläriks kertoo tuttaville kumpi on tulossa! =) Nimetkin on molemmille valmiina. :)

Kunpa kellekää ei tulis tota possuflunssaa! :| Hirmu kauan kestää kehittyy vastustuskyky.

Feles 17+4 :heart:
 
Moikka!

Musta ei löytyny mitään "vikaa". Neuvola olis kolmen viikon kuluttua, mut lääkäri sanoi et tarvii mennä ennen saikun loppumista jo sinne tarkkalitavaksi.
Sain saikkua 15.11. asti =)

Marylene ja pikkuiset rv 19
 
Ihania masukuvia täällä,ite en vain kyllä kehtaa ottaa,on sen verran vararavintoa vyötäröllä,että kaikkea muuta kuin söpön kuvan saan :( no,ehkä jossain vaiheessa kuvan otan kun masu on niin iso ettei kukaan enää mun läskejä huomaa :LOL:
Jännittää huominen SI-rokotus :/ klo.10 alkavat rokottaan,niin taidan mennä heti sillon aamusta,etten jahkaile ja vielä mieti sitä ottamista huomennakin...on tämä vaikeaa....
Jospa koittelis mennä nukkumaan,hyvät yöt mamma-jengille :heart:

Hemmi ja Papu 18+4
 
Täällä on selvitty loppujen lopuksi yllättävän vähällä possupiikistä. Yöllä käsi oli kipeä, mutta tänään jo selvästi parempi. Saan jopa pistetyllä kädellä keittiön yläkaapit auki! ;) Huimausta on ollut jonkin verran, mutta menee niskojen jäykkyyden piikkiin. Olen tuon Tornion tapauksen jäljiltä päättänyt, että esikoinen saa aivan ehdottomasti rokotteen...

Marylene hyvä, että sait saikkua! Voimia vaivojen kanssa! :hug:

Masukuvia olitte laittaneet ja kyllähän niissä vauvamasuja alkaa hyvinkin näkyä. :heart:

Turvakaukalon sijoittaminen autoon on meilläkin kovasti aiheuttanut keskustelua. Nyt näyttää siltä, että poistamme edestä turvatyynyn ja tulokas tulee siihen. Esikoinen on sen verran raju tapaus otteissaan, etten uskalla takapenkille vauvaa hänen kanssaan laittaa pitkiksi matkoiksi. Silloin kun miehen vanhimmainen on meillä, menisivät kaikki lapset takapenkillä isoimman ollessa "puskurina" sisarustensa välissä, mikäli nyt saadaan turvaistuin, koroke ja kaukalo mahtumaan rinnakkain...

Hapsiainen toivottavasti vältyt possuflunssalta ja ehdit saada rokotteen suojan! En kyllä ymmärrä miksi ihmisten pitää änkeä töihin puolikuntoisina, varsinkin tällaisena aikana. Possun lisäksi muitakin pöpöjä on reilusti liikkeellä...

tiitu laitan linkin ylen uutisten sivuille. Tekstissä mainitaan, että suojan saattaa saada piankin rokotteen jälkeen eli nopeammin kuin kahdessa viikossa. Tutkittu rokote ei ole sama jota nyt jaetaan, mutta tekstistä saa käsityksen, että myös tämä meihin pistetty rokote antaisi suojan nopeammin kun yleisesti on puhuttu.
http://yle.fi/alueet/savo/2009/10/sikainfluenssarokotteesta_uutta_tutkimustietoa_1119690.html

Nyt nukkumaan...

Donu ja Pikkuinen 16+2
 
:wave:

Onpas paljon juttuja ja kauniita masuja :)

Sain possunuhapiikin jo viikko sitten, oireina käsi oli vähän puutunut, ei edes kipeä. Piikistä seuraavana aamuna oli pää kipeä, mutta en automaattisesti yhdistänyt sitä piikkiin.

Oma napa voi hyvin, maha kasvaa ja liikkeitäkin jo tuntuu :)
Vaatteita tulokkaalle on jo jonkinverran ja yhdistelmävaunut hankittuna, oli "pakko" kun oli hyvä tarjous...Loput hankinnat sitten pikkuhiljaa, vaikka joulun jälkeen.

Onko kenelläkään liitoskipuja? Itsellä alkoi noin viikko sitten, välillä tuntuu ettei pääse kävelemään eteenpäin...huh.

Nyt ei ehdi kauheasti muuta kirjoittelemaan...pitää lähteä töihin..

epulis ja pieni 16+3 (neuvolan mukaan..)
 
Huomenta!

Olipas ihania masukuvia kaikilla! Eilen yritin otella tästä omasta pötsistä kuvaa, mut en oo vielä siirtäny koneelle, et katotaan mitä niistä tuli. Vaikka musta tuntuukin ettei se oo kasvanu oikeen mihinkään, mut mies sanoo et on se. =)

Tosta rokotteesta, ni mulla alkaa käsi olla toimintakunnossa ja normaali. Ainoo missä sattuu, on se, et nukkuu tolla kyljellä mihin pistetty, sillon se tuntuu, mut eiköhän tuo tuosta mee ohitte.

Mut tänneppä ei mitään uutta kuulu, odottelen vain neuvolaa kun sekin vasta 17 päivä. Mut äkkiähän tuo menee..

Mut meen lukeen muut jutut ja vastailen sit paremmin päivemmällä!

buam ja myy
 
Huomenta!

Ei oikein mitään asiaa taaskaan, ens viikon possupiikkiä ja sitä seuraavan viikon neuvolaa odotellessa. :) Liikkeitä olen yrittänyt kuulostella, ja välillä tuntuu, että kyllä siellä joku möyrii.

Onko kenelläkään ollut korvavaivoja nyt raskauden aikana? Mun korvia kutittaa välillä ihan sikana tuolta sisältä ja ne myös "naksuu" inhasti. Öisin tuntuu, että korvat kipeytyy tosi helposti, jos nukkuu kauan samalla kyljellä.

Töissä pitäisi jaksaa. Ihan kamalaa, kun mä alan kohta oikeesti vihaamaan tuota mun työkaveria. Se on vaan kaikinpuolin niin kamala, ärsyttävä ja kuvottava. Mä harvoin vihaan ketään. :( Ahdistaa olla tuon kanssa vielä yli neljä kuukautta päivät pitkät.

Päivänjatkot!

rv16+1
 
Turvakaukalon sijoittamisesta autoon pistetään kaukalo takapenkille. Esikoinen matkustaa takana, ja saa jatkossakin matkustaa. Turvakaukalo meidän pitää ostaa, ja joku laittoikin tuon vaunula-linkin, kiitos siitä! Tosi kivan näköisiä kaukaloita löytyi. Ja esikoiselle Ferrari-korokeistuin. =) Tosin sen osto ei vielä ole ajankohtainen, mutta aika menee niin nopeaan, että ei esikoinen kohta enää mahdu tuohon nykyiseen turvaistuimeensa.

Muuta ostettavaa on ainakin pinnasänky. Hoitopöytää ei varmaan hankita, tuota pinniksen päälle laitettavaa tasoa voisi harkita. Meillä ainakin esikoiselta vaihdettiin vaippaa useemmin lattialla, kuin hoitopöydällä.

Supistuksia on tullut, ja toissa päivänä kävin lääkärillä tarkistuttamassa paikat, ettei vauva yritä varaslähtöä! Kauhea flunssa ollut taas päällä, ja jatkuva niistäminen vissiin aiheuttaa supistuksia. Kaikki oli kuitenkin ok. Neuvola onkin taas jo 17. päivä, ja rakenneultra 1.12.

Ihania masukuvia! =) Saas nähdä viitsinkö omaani laittaa, vatsaa on viime vuosina enemmänkin kasvattaneet herkut, kun viime aikoina vauva. :D

Poikaolo vahvistui muuten pari yötä sitten, kun näin unta että synnytin poikavauvan. =)

santi ja masukki, 16+5
 
Meille on tulossa kolmas tyttö :heart:

Rakenneuä takana ja ihanaa nähdä että kaikki oli kunnossa. 320g painoa, pään halkaisija 4,8cm, vartalon ympärysmitta 14cm. Niin siellä vain kasvetaan. Istukka takaseinällä kauniisti ja liikkunut kohdun suulta pois. Vastasi viikkoja 20+ eli ihan ajallaan mennään.

Sykkeet on olleet alhaiset joten se siitä syke alhainen --> poika tulossa kansantarusta.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 

Yhteistyössä