***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Jääkyynel Laita kuva! Laitoinhan minäkin, vaikka ei siitä raskaus erotu vielä. :D

Niin sitä vaan ollaan viidennellä raskauskuukaudella, kuusi vielä edessä. :p Mulla riittäis unta vaikka muille jakaa, voisin helposti nukkua joka yö 10-12 tuntia eikä tekisi edes tiukkaa. Nyt arkisin unet jää vaivaiseen kahdeksaan tuntiin, pitää viikonloppuna nukkua varastoon.

Mun pitäis varmaan kans viimeistään joulun jälkeen ostaa äitiystakki. Nuo mun talvitakit ovat sellaisia, mihin ei mahdu kuin pieni maha.

rv16+0
 
Yeb
Huomenta!

Meillä tyttö on vauvasta asti matkustanut auton takapenkillä. Ei kaipaa viihdytystä kun ei ole siihen tottunut ja musta tuntuu ettei ajamiseen pysty täysin keskittymään jos pieni istuu siinä vieressä. Sen lisäksi ettei kenenkään pidä luottaa airbagin poiskytkemiseen! Autot on täynnä sähkövikoja ja vaikka turvatyyny olisi pois kytketty niin se voi silti laueta. Jos sähköjohdot katkotaan kokonaan niin sitten on tietysti eri asia :D

Miten voikin muuten olla näin kamala nimistressi? Nyt jo vaikka nimen päättämiseen on vielä kymmeniä viikkoja aikaa.. Esikoiselle oli tytön etunimi valittuna jo vuosia ennen kun oli edes päätöstä lasten yrittämisestä tehty. Ja ihan hyvä että sairaalan esitietolomakkeisiin oli täytetty se oikea nimi, koska tyttö joutui viikoksi teholle ja kaikki kutsuivat häntä sillä nimellä. Olisi jotenkin tuntunut hassulta jos häntä olisi sanottu joksikin muuksi. Tokihan ne nimet monella muuttuu sitten kun näkee pienen :) Meillä on sen verran erikoisempi nimi että nimestä ei ollut mitään mielikuvia, ehkä senkään takia ei tarvinut vaihtaa sitä.

Nyt kuitenkin kävi niin kuin Empuullekin että mies tyrmäsi sen ainoan nimiehdotuksen. Sukupuoli kun on tiedossa niin ei onneksi tarvi miettiä kun niitä tytönnimiä. Olisin halunnut toisesta tytöstä Alvan mutta se ei kelvannut.. Sairaalan esitietolomakkeesseen voi sitten varmaan kirjottaa Sisko tai Veli :D

Vieläkö täällä on joku joka ei ole ottanut sikaflunssarokotetta? Mä en oo vieläkään ottanut ja kuppi on edelleen kallistunut siihen ettei sitä meidän perheeseen otetakaan. Toki mietityttää kauheasti..

Yeb 18+4
 
Huomenta täältäkin!
Vähän väsyttää vaikka yö on nukuttu hyvin.

Mietin tässä aamulla että mikäli sairastankin sikainfluenssan kuumeettomana, mistä sitä sitten tietää olla varoen niin ettei tartu kehenkään muuhun. Siis jos se ei muuten kaada petiin.
Jos on vähän kurkkukipeä ja nenä vuotaa kuten nyt niin enhän voi mitenkään linnottautua sisälle vaan varmuudenvuoksi.
Kun se rokotteenkaan teho ei ole vielä täydessä voimassaan.

Vauva liikenteessä: esikoinen oli joitakin aikoja etupenkillä, meillä ei ole turvatyynyä apparin puolella.
Kaukalo aikana silloin tällöin, mutta turvaistuin aikana koko ajan kun se julmetun iso ei mahtunut taakse siten että edessä olisi ollut mukava matkustaa.
Itse en luottaisi siihen että turvatyynyn kytkee pois päältä että se sitten todellisuudessa kolaritilanteessakin pysyisi pois päältä, jotenkin hyvin vaikea uskoa siihen.

Mies saisi huomenna sikarokotteensa, täällä on tosiaan nopeutettu tuota aikataulua (siis sillä varauksella että tänään saavat lisää rokotetta), epidemia iski päälle oikein kunnolla.
Esikoisen ryhmästäkin on jo sairastuneita, tai ainakin nyt poissa saattaahan se olla ihan tavan kuumettakin, sitäkin kun on vissiin nyt liikkeellä.
Neiti oli ihan innoissaan kun oli päässyt taas eskaripuolelle, mies haki hänet neljältä ja sanoikin että kyllä siihen aikaan yleensä on useampi muukin lapsi vielä paikalla, nyt ei ollut kuin meidän neiti.

Mutta jos lähtis ihan pian ulos puistoon..
 
Täällä iskiaksen kourissa yksi nääntynyt odottaja |O Viittaakohan tämä iskiaksen uusiutuminen muutaman kuukauden sisällä johonkin? Huonot elämäntavat, liikunnan puute? Toisaalta mun isällä on selkä leikattu ja äidillä aina ollut iskiasta. Varmaan perintönä tullut huono selkä. Grrr.
 
Tässä nyt eka masukuva, kun muutamat muutki oli jo laittanu. :)



Tässä siis 18+6 :heart: huomenna poksuu!

Esikoista odottaessa ei tässä vaiheessa ollu mahaa vielä paljoakaan.

Sapfo Voi ei, tuo iskias on kyllä tosi tympee vaiva. Mulla oli sitä tyttöä odottaessa. En kyllä huomannu et ois jotenki liittyny liikunnan puutteeseen tms.

Marylene :hug: Onpa tosi kurjaa jos et saa nukuttua. Jospa tilanne helpottais pian!

Me lähdetään tänään pikkuneidin ja siskon kans vähä shoppaileen. On kyllä kiva! Jospa sitä löytäis isänpäivälahjan miehelle ja kahdelle papalle. :wave:
 
Hittolainen kun käsi vieläkin kipeä siitä rokotuksesta.. :( Toissapäivänä kävin sen siis ottamassa..
Eilisestä asti ollut maha kipeä.. :( Erilailla kun ennen, alaselkää särkee myös.. Kauheeta kun heti tuli mieleen että onko siitä rokotteesta kun sen oli juuri ottanut, mutta tuskinpa :) Ja toivotaan että kivut olisi ihan harmittomia..
Nimi keskustelua on ollut.. meillä pojalle nimi valmiina mutta tytölle kyllä ei oikein.. Niin ja sukupuolta emme halua tietää etukäteen! :)
On todella kyllä ihania masukuvia täällä <3 :) Itsellä ei muuta ole kuin suuresti tuota vararavintoa.. :( :x
 
Upeita masukuvia kaikilla! Jokohan mun pitää ruveta huolestumaan, kun omani ei tunnu kasvavan lähimainkaan samassa tahdissa.

Possupiikin sain maanantaina. Heti sen jälkeen ei olo tuntunut kuin väsyneeltä. Eilen sitten oli kaikki lihakset ihan hellinä, päänsärkyä, selkäkipua ja lopulta nosti lämmön yli 37 C. Töihin en raahautunut vielä tänäänkään vaikka olo alkaaakin olla jo vähän parempi.
Johtuisikohan "raju" reaktio siitä, etten ole saanut koskaan infulenssapikkiä tai sairastanut infulenssaa.

Sukupuolesta ja nimistä. Meidän piti keksiä hätäkastenimet jo np-ultraan joten niistä tuli todellakin "hätänimet". Nyt on tytön nimi jo päätetty ja pojan nimissä enää muutama vaihtoehto. Harmi vaan, että jokainen pojan nimi, jonka molemmat hyväksyimme, on ollut viimmevuosina kovin suosittu.
Sukupuolen haluamme kyllä selvittää (ultra 2 vkon päästä) mutta emme aijo sitä kenellekään kertoa. Ellei näy tuossa ultrassa, niin ehkä käydään sitten vähän myöhemmin 4d:nä asiaa selvittämässä.

Whitney & Kiusankappale 19+2

 
Mä valitan nyt täälläkin, kun valitin äsken toisaalla.

Meillä on töissä yksi omasta mielestään erittäin korvaamaton nainen töissä. Yskii ja räkii koko ajan tuossa vieressä kuumeisena!!! Sanoi vaan ettei tää varmaankaan ole mitään possuflunssaa kun ei ole enempää kuumetta!

Mulla itelläni on alkanut särkeä jalkoja ja palelee. Toivottavasti ei nyt vaan tule mitään flunssaa koska sitten ei tarvitse enää miettiä ottaako huomenna rokotetta vai ei. Eivät taida sitä flunssaisille pistää..

Mä lähden kyllä kohta ite kotiin jos tuo Rouva Korvaamaton ei lähde!

- Kiukkuuntunut Hapsiainen
 
Voi että kun teillä on ihania masukuvia =) Täytyy itekkin laittaa jos vaan sais kameran jostain.... :( Kaikki on sanonu et mul näkyy jo tosi hyvin, mut itse en ole sitä mieltä, tuntuu vaan et kaikki on läskiä :'(

Mä otin sikainfluessa rokotteen 29.10 ja vieläkin on käsi kipee.... :/ Kaikki muut oireet on menny ohi...onneksi.

hapsiainen80
On se typerää mennä töihin kuumeisena ja kipeänä kun muutenkin on tauteja liikkeel... Kotiin sellaset sieltä ja antaa muitten tehdä työnsä... =)
Voimia sulle työpäivään :hug:
 
hapsiainen munkin mielestä on niin rasittavaa jos kipeänä tullaan töihin. Eri asia jos sairastuu kesken työpäivän ja siitä sitten lähtee kotiin.. Rokotteen saa vaikka olis flunssan oireita, kuume on este sen saamiselle!
 
POKS 18+0 :heart: :heart:

Meidän kaupungissa on tänään ja huomenna lasten influenssarokotukset ja käytiin sitten katsomassa aamusella sitä jonoa pojan kanssa, huhhhuh. Meinaako ne tosiaan saada kaikki halukkaat lapset rokotettua?? Onneksi pääsin oman neuvolatätini juttusille, sain ajan huomiselle, jolloin hän piikittää sekä minut että pojan =) Enpä tuon 1v2kk pojan kanssa olisi kyllä halun nut montaa tuntia jonotella neuvolan talon käytävillä. Eli onneksi olen raskaana ja kuulun itsekin neuvolan asiakkaisiin =)

hapsiainen Sano nyt jollee päällikölle että joko se täydellinen rouva lähtee tai sitten sinä! Ei tollasen asian kanssa kannata vitkastella, kun tässä tilassa ollaan.

Tää oli nyt pikaviesti.. yritän saada pojan päikkäreille.

Moiks!

Greddy ja Piksu 18+0
 
Poppeliini, hyvä tietää että flunssan oireet ei ole este rokotukselle. Toivottavasti ei tule sitten vaan kuumetta.

Mä tulin nyt istumaan eri huoneeseen. Otin läppärin ja sulkeuduin suljetun oven taakse. Sen köhijän ei tartte tänne tulle köhisemään!
Pomo on palaverissa iltapäiville ja siitä kun se vapautuu niin on melkein jo sen aika että lähden itse tästä hierojalle, joten istun nyt täällä eristyksissä.
Loppuviikon olenkin etänä ja piste.

Olen vielä tällaisessa pienessä firmassa jossa on vaan 9 työntekijää. Jos tänne tulee joku tauti niin ollaan kyllä varmasti sitten kaikki kipeänä kerta sairastuneet ovat työmaalla. Huoh.


 
kirjakauppaa sitten penkomaan jossain välissä... =)

farmvillestä en ees oikeestaan tiiä mikä se on mut joka paikassa siitä puhutaan :ashamed: ei varmaan kannatakkaan tutustua jos siihen ihan koukkuun jääpi sitten :D


mä heräsin tänään mahaltaan ja olin aivan kummissaan, ei tuntunu miltään! :eek: huomenna meen käymään tk:ssa muissa asioissa niin kysyn samalla et kuunneltaisko pienen ääniä :heart: jotenki on nyt niin 'ei raskaana' oleva olo :ashamed: vaikka en mä kyl usko et mitään olis tapahtunukkaan..

14+2
 
Noista turvatyynyistä. Meillä pitäs käydä merkkiliikkeessä (tai yks tuttu joka kyseistä automerkkiä on ammatikseen korjannu/huoltanu) poistattamassa ne turvatyynyt pois käytöstä. En tiedä miten se siellä tapahtuu, mutt oon tullu siihe tulokseen, ett todennäköisesti takapenkille tuleva vauva sijoitetaan. Mutt oha tässä kevääseen asti aikaa miettiä vaikka mitä :D

Menin aamulla sit taas puol ysin aikaan nukkuun uudestaan. Kympiltä heräsin, kun isä soitti. Kysy vielä vitsillä, ett herättikö, vaikka oikeesti se herätti...eikä meinannu ees uskoo asiaa :D

Joo, sen kuvan laitan myöhemmin, nyt pihalle hommiin.Toi aijaa urputti jotai ja en jaksanu nyt alkaa pelailemaan sen kans enempää.

JääKyynel ja Tuitti 18+1

 
Heipsansaa!!

Ja uusille :wave: tervetuloa!!

Piikillä kävin maanantaina, siis vaikka olin jo melkein päättänyt etten ota.. :)
No tietysti minä kuulun siihen ryhmään sitten joka saa kaikki mahdolliset sivuoireet.. :D
Eli käsi edelleen kuin jyränallejäänyt, eilinen meni kuumeessa (parhaillaan päälle 39c )ja muutenkin tosi huonossa olossa.
Tänään onneksi on jo vähän helpompaa, yönkin sai nukuttua.. Eli ehkä tää tästä. Nyt vaan mietityttää että mitenhän noi meitin muksut oirehtii rokotteesta kun aika tulee että saavat.. :( Ehkä heillä paremmin..
Kuten Whitney, en minäkään entuudestaan ole mitään influenssa rokotteita saanut.. Eli liekö siinä osa syytä, ja kun meillä se flunssa jylläsi viime viikolla niin kai näistä kaikesta sitten tämä vain tuli..

Ihania masukuvia teillä on, itsellä ei tosiaankaan näy noin paljoa.. Vaikka uudelleen synnyttäjällä pitäisi.. :LOL:

Marylene Jaksamista masun kanssa, itse jäin poikia odottaessani saikulle jo rv 20 jonka jälkeen en töissä käynytkään.. Tosin mulla supisteli jo silloin ja hivenen oli avautumista/lyhentymistä..
Mutta rohkeasti vaan lääkärille kerrot että olo on tukala.

Turvaistuimesta takapenkille meilläkin olen ajatellut virittää.. Josta pääsenkin autoasiaan (en muista kuka kyseli.. :ashamed: ) Eli meillä on vanhempi peugeot farmari jossa takakontissa kaksi lisäpenkkiä, tehdasasenteiset eli ihan tukevat ja turvalliset. (eli 7h mahtuu)
Tällähetkellä isoimmat istuvat siis takana ja kaksoset siinä takapenkillä, turvakaukaloa olin ajatellut siis tuohon keskelle tai sitten siirrän pojat vierekkäin istumaan ja kaukalo reunaan.. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla miten mahtuu.. ;) Onneksi on aikaa.. Toistaiseksi..

Farmville Kutsuja on tullut, mutta olen tähän asti onnistunut välttämään kiusauksen.. :D

Nimiä ei olla mietitty ja ultrassa jos näkyy ja kertovat otetaan tieto vastaan.. :)
Meiltäkään ei ole koskaan kyselty mitään nimiä etukäteen, siis hätäkasteeseen.. Vaihtelee siis näköjään tämäkin paikkakunnittain..

Talvivaatteita olen kanssa koittanut katella, tai lähinnä housuja.. Tosin toppikset kyllä mahtuu isommankin masun kanssa, mutta olis se niiiin kiva kun olis uudet.. :)
Mulla siis ihan normaalimitoitetut lasketteluhousut joissa saa tilaa helposti kun jättää vetoketjua auki, sitten olen laittanut lenkkeihin huivin niin pysyy masu lämpimänä ja pysyy kiinni.. :D
Näin mentiin siis tytön odotuksessa (syntyi huhtikuun puolessa välissä.. ).

Nyt laittaa neitiäkin päiväunille.. Paljon olitte taas jutelleet, en hömelönä muista kai puoliakaan taas... :ashamed:
Jaksamisia!


 
ihania masukuvia alkaa pikkuhiljaa tuleen! =)
Pitäisköhän sitä itsekin napsaista vaikka huomenna kuva kun poksuu, on tota mahaa jo hieman näkyvissä :D
Eilenkin tanssireeneissä kaikki oli ihan, että "hei, sun mahahan on jo kasvanu!" Sanoin vaan, että on vähän outoo kun näkyy näin aikasessa vaiheessa kun esikoisesta ei näkynyt edes puolessavälissä viellä :D

JääKyynel Meillä on poika ollut syntymästään asti takapenkillä repsikan takana. Mä en itse laittais etupenkille, vaikka turvatyynyt saiskin säädettyä pois päältä. Kyllä turvallisin paikka on aina takana ja mieluiten keskellä. Näin olen ainakin kuullut sanottavan, että lapsi kannattais sijoittaa taakse ja keskelle. Itse en edes miettinyt sitä vaihtoehtoa että vauva menisi etupenkille!

Katyana & Väpä <3 14+6
 
mä tilasin tuossa vähän aikaa sitte mamalicious mamma farkut, tänään ne sit tuli, tilasin 2 kokoa kun mietin niitten väliltä 28 ja 29, molemmat on isot :eek: 29 aaivan liian isot, ja 28:kin lököttää vähän turhan paljon, semmosen hyvinistuvat haluan, et palautukseen menee..

pitää katella sit vielä, saatan tilata tuolta samasta paikkaa seuraavaks kokeiluun tuumaa 27 =) vaikka nää 28 olis tietenki siinä mielessä hyvät et näissä on kivasti kasvunvaraa, mahakin mahtus paisuman.. =)

 
Farmville hurahtanut löytyy täältäkin :D
Turvaistuin on ollut takapenkillä juuri noiden turvatyynyjen takia, tosin joskus jos ollaan oltu mun äidin pikkukipolla liikenteessä niin on ollut edessä kun ei sitä taakse oikeen saanut, mutta ei ollut kyllä turvatyynyjäkään...

Mulla ei oo mikään iso maha vielä mutta kyllä se töissä tiellä jo on, oon tänään ollut pitkästä aikaan tosi huonovointinen... Muutakin varmaan oli, mut täällä ollaan niin ahkeria kirjoittelijoita että ei muista kaikkee ja nyt toi poika haluu ruokaa että täytyy kai jotain ruveta väsäämään...

Hilipatuinen ja ainoväinö rv 18+5
 
aapuah, kun muistais puoletkin mistä täällä on juteltu... :xmas:

Sikainfluenssapiikin sain eilen, käsi tuli vähän kipeeksi, mutta ihan tavallisesti voin sitä käyttää - ylös nostaessa tuntuu vähän enemmän, mutta yritän sitä kuitenkin pyöritellä, josko se auttaisi jotenkin poistamaan tuon viimeisenkin arkuuden :D Muuta siis ei tullut eli taisin päästä vähänllä, hyvä niin! =) Huomenna pitäis hakee piikki tuolle 1v5kk, toivottavasti sekin pääsis vähillä oireilla!

Housuista mun on pakko ihmetellä miten te jotkut pärjäätte tavan housuilla, oli ne sitten matalavyötäröisiä tahi ei :eek: Niin ne on kropat erilaisia! :D Ite en vois kuvitellakaan... nytkin noi mammapillifarkut, jotka menee mahan alta, niin alkaa ahistaa, painavat jotenkin kohtua. Sama oli edellisissä raskauksissa, että ne mahan alta menevät alkoi jossain vaiheessa painaa (vaikka siis olivat/ovatkin mammamallia). Samoin noi toppahousut, niin vaikka vetskari on auki, niin alkaa jo ahdistaa masua :/ Että jännä, sanon minä :D

Nimiä ei olla ajateltu, hätäkaste nimet on noi mitkä raapustan tonne loppuun - ne piti laittaa esitietolomakkeeseen jo ennen np-ultraa (KYSissä sähköinen tää järjestelmä).

Mitäs vielä... Meillä aina autossa olen matkustanut vauvan/pienten vieressä, koska en aja koskaan (ei ole korttia), niin ei tarvi mitenkään totuttaa yksin olemiseen ja voin siellä vahtia ettei mene laattaamiseksi tms... Meille mies nyt suunnittelee jotain pikkubussia :D Kaipa sinne turvaistuin poikineen mahtuu sitten...


stoppis ja OivaIines 18+1
 
Jotenkin ottaa pattiin tämä rokotustilanne täällä etelässä (ja kai koko maassa). Tuon pienen torniolaistytön kuoleman jälkeen olen varma että haluan lapsilleni piikin mutta he ovat marssijärjestyksessä vasta 2 viikon päästä. Ja täälläkin on jo epidemia, huippu tullee 3-4 viikon päästä. Ovat tarhassa joten olen varma että ehtivät saada pirun taudin ennen rokotusta |O
 

Yhteistyössä