***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Moikkamoi, ilmottaudun mukaan huhtikuisiin odottajiin =) !

Toinen tulossa (esikoinen poitsu 10/08), la 15.4 <3 Syntynee huhtikuun alussa, olen diabeetikko ja esikoisellaki oli aikamoiset kasvukirit ja sektioitiin pari viikkoa etuajassa ja paino reilu 4kg.

En jaksanu tällä kultaisella omalla ajalla (poika päikkäreillä B)) lukea kaikkia juttuja, mut perehdyn jahka ehdin!

 
Ja pakko tohon sokerirasitus hommeliin kanssa kommentoida vielä et täällä (vantaalla) paasto sormenpäästä ja 1h & 2h arvot suonesta. (omat arvot rv 5, 0h 6.1, 1h 11.5 ja 2h 10.8 :| ) nyt tiukka dieetti, aamuin illon pitkävaikutteinen insuliini ja juuri alotettiin päälle vielä ateriainsuliinit.
 
sapfo ja poppeliini kiitokset vinkeistä! en kehtais vaan kovin mansikoita maksaa väliaikaisista liiveistä, kun kuitenkin imetysajan alussa menee isot (E), maidontuotannon tasaannuttua pääsee jo vähän pienempiin (DD) ja sit taas palautuu varmaan tähän C-D:hen..

täällä kans sokerirasituksessa otettiin kaikki arvot suonesta.. :p

tervetuloa sonjasusanna! :wave:
 
Tervetuloa joukkoon sonjasusanna :flower:

Tääki hyökkäs ekana tuonne vauvatterin sivuille katteleen :D

Pakko kommentoida tuota sokerirasitusta. En tiedä miten se raskauden aikana tai ylipäätään tehään, mutt ite oon ollu pariinkiin otteeseen mukana sokerirasituksessa (kaksostutkimuksen tiimoilta) ja sillon kaikki kolme näytettä otettiin suonesta. Tosin vaikee sanoo tutkiko ne ees samoja juttuja tossa kuin mitä raskauden aikana katotaan. Tällanen sivuhuomautus vaan ;)

JääKyynel ja Tuittu

 
Jääkyynel Ostappa tulevalle isälle vaikka sellainen hauska "isäopas", en nyt nimee muista, mutta sellaisia ainakin on, mitkä on vähän samantyylisiä kuin auton korjauskirjat :D Siinä isäoppaassa on sitten kerrottu kaikki, että minkälaista kakkaa vauvalla voi olla yms.. Se vois olla ihan hauska, vois tuleva isä siitä sitten opetella :LOL:
Toivottavasti jotain ymmärsit mun sepustuksesta :D

Jenskuliini Neuvoisin sua vaunuasiassa ehkä niin, että käykää jossain liikkeessä katsomassa vaunuja ja jos löytyy jotkut mieleiset, niin katselkaa sitten vaikka kyseisiä vaunuja netistä tai muista liikkeistä, että missä olis halvimmat.. Vähän niinkun että tiedät ensin edes mitä vaunuilta haluat! :)

Tervetuloa Sonjasusanna! =)

Sukupuoli/nimi Me aiotaan ottaa sukupuolesta selvää jos mahdollista, niinkuin viimeksikin. Nyt oon kyllä alkanut miettimään, että jos ei sitten muille kertois, et sais muut sitten jännittää loppuun asti kumpi tulee :D Meillä kun viimeks kaikki tiesi etukäteen kumpi tulee ja nimikin sitten kerrottiin ennen ristiäisiä.
Nimi on pojalle valmiina, tytölle on niin vaikee keksiä, ja luulenpa että meille on poika tulossa :D

Buam Et oo ainoo joka tulee täältä perästä, mä oon sua nimittäin päivän jäljessä :D ja tod. näkösesti pääsen rakenneultraankin vasta tammikuussa :(
Mutta hyvää vauhtia mekin täältä tullaan perässä :D

Mä niin haluisin ostaa uuden pinniksen, mut mies on sitä vastaan. :(
Hoitopöytä meillä on edelleenkin pojan huoneessa vaikka ei sitä enää käytetä, mutta eipä sitä enää kannata purkaa ja sit taas keväällä ottaa esille. Täytyis vaan irrottaa hoitotaso niin jäis pelkkä lipasto.

Katyana & Väpä <3 14+5
 
Katyana Kyllä ymmärisn! Hitto että oon haarakorva!! Ite just aattelin antaa tollasen kirjan isänpäivälahjaksi. Miten mulla oli päässy unohtumaan, ett oon noita opuksia ostanu kaks kappaletta :LOL: Eka meinasin tehä isyyspakkauksen kahessa osassa ja molempiin omat kirjansa, mutt nyt teenki yhen ja ton toisen voiski antaa isänpäivälahjas. Vähän minusta on tullu hajamileinen :LOL: |O Kantsis varmaa hetki miettiä ennen ku menee täällä mölyttelee :p

Noi kirjat on: Uusi vauva/huoltajan opas ja Vauva omistajan opas. Käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto

Tuo jälkimmäinen on just se sellanen korjausoppaan tapanen tai siis molemmat on. Jälkimmäinen on vaan paksumpi :)
 
Sokerirasituksesta ja verikokeista. Mulla otettiin verikokeet suonesta kyynärvarren sisäpuolelta. Esikoisen aikaan Oulussa tosin verikokeet otettiin vain sormenpäästä, joten tämäkin tuntuu vaihtelevan paikkakunnittain.

Masennuslääkkeistä. Mä olen syönyt masennuslääkkeitä 6v. sitten eli v.2003. Ymmärtämystä masennuslääkkeitä syöviä kohtaan siis löytyy. :hug: Itsekin sinnittelin aikoinaan viimeiseen asti ilman lääkkeitä, mut lopulta oli pakko. Inhottavana sivuvaikutuksena muistan tulleen sen, etten saanut lääkkeiden syöntikautena orgasmia... ongelma sekin. :snotty:

Olisin just tilannut Bebesiltä Mamaliciousin Belina-äitiystakin, mutta niitä oli vain enää jäljellä kokoa s. Harmittaa vietävästi! Nyt on taas aloitettava takin etsintä uudestaan. Millaisia ne HM:n äitiystakit ovat, toppaa vai villakangasta, malli, värit jne?

Piipa rv 17+1
 
heipsan,

minä tytön odotuksen aikaan tilasin www.vaunula.fi turvakaukalon. kärryt tuli ostettua sitten kun oltiin tytön kaa sairaalassa eli mies osti yhdistelmävaunut sekä pinnasängyn. Hoitopöytä saatiin porukoilta ja sitä tuli käytettyy kyllä.

itsekkin miettinyt et kyllä tarvis äitiystakin jostain ja harkinnut et jospa H&M tilais ittelle. ellei muualta bongaa.

itsekki pähkäily tota isänpäivälahjaa eikä oikee tiedä mitä se olis :/

Niin ja tosta ammeesta, meillä ei oo mitää jalallista ku ajattelin et onkoha se hutera tai turvallinen. mut amme meillä on ja ihan kylppärin lattialla amme, on yhä käytössä :)

sekä tuosta nimi asiasta, tytölle on pähkäilty mut pojalle ei oikee oo sopivaa nimee löytynyt. Esikon kohdalla kävi niin että nimi oli valmiina mut typy syntyi niin nimi muuttui täysin.
sekä tuosta sukupuolesta mies haluaa tietää ei halua pitää jännityksessä loppuun asti siis jos vauva suostuu näyttämään ku esikon kohdalla rakenneultrassa ei saatu tietää kumpi siellä on. loppuraskaudessa viimeises ultrassa jossa katottii mahtuuks vauva syntymää alateitse niin siellä lääkäri epäili että poika. väärin meni. mutta nyt jännäillää että saadaanko tietää kumpi tulee.

arska äippä 15+4
 
Tervetuloa joukkoon sonjasusanna! :wave:

Sokerirasitus
Täällä otettiin kaikki kolme näytettä suonesta.

Isänpäivälahjasta, tarkoitus oli tehdä miehelle jotain pientä lahjaa vaikka lapsi onkin vielä mahassa, mutta olisi ollut kiva muistaa. Nyt kuitenkin mies on hirvestämässä isänpäivänä joten eipä tartte sinänsä stressata siitä.
Omalle isälle aion tehdä tuosta nt-ultrakuvasta kortin johon tulee teksti että Hyvää isänpäivää tulevalle papalle. :) Oma isä odottaa tuota lasta kyllä niin kovasti että tuollainen kortti on varmasti mieluinen hänelle.
Harmi että se mun rakenneultra on vasta isänpäivän jälkeen, olisi saanut tuoreemman kuvan, mutta eiköhän tuokin kelpaa.

Nimiasiat
Meillä ei ole hajuakaan vielä nimistä. Kai sitä voisi pikkuhiljaa alkaa miettiä jotain. Sukunimi on niin perinteinen että eiköhän etunimestäkin tule hyvin perinteinen. Muutenkin sellaisia suosin enemmän.

Hankinnat Meillä ei ole vielä tehty mitään hankintoja, paitsi häkkisänky ostettiin miehen kaverilta käytettynä, mutta siis siihenkin pitää jossain vaiheessa hankkia uusi patja. Vaunuja en ole edes katsellut, saati miettinyt mitä muuta pitää hankkia. Ehkä tuon rakenneultran jälkeen voisi vähän paneutua jo hankintoihin. En kuitenkaan usko että ennen vuodenvaihdetta mitään ostetaan.
Uutena haluaisin ainakin vaunut ja turvakaukalon, muita voikin sitten miettiä käytettyinä. Nuo on jotenkin sellaiset että ne haluan käydä ihan kaupasta ostamassa.

- Hapsiainen & herne 18+6 Huomenna poksuu taas! :)
 
Rokote saatu nyt täälläkin, ja nyt, puolitoista tuntia myöhemmin kättä särkee jo jonkin verran. Ihan kuin olisi isohko mustelma käsivarressa.

Nimistä; Tytölle alkaa olla koko nimi jo keksittynä, pojalle on jotenkin paljon vaikeampaa keksiä mitään, kakkosen aikaan keksitty pojannimi on vielä varmaan ykkösvaihtoehtona, joskin en ole varma tulisiko se kuitenkaan nimeksi. Tyttöolo mulla kuitenkin on taas, että josko sitä pojan nimeä ei tälläkään kertaa tarvitsisi liikaa pähkäillä. ;)

Hankinnoista, meillä on siis jo ennestään vaunut ja matkarattaatkin (tosin, jos tulokas on poika, saattavat matkikset mennä vaihtoon, ovat nimittäin vaaleanpuna-mustat...) Turvakaukalo pitää hankkia, sen ostan uutena. Edellinen turvakaukalo meni vaihdossa kun ostimme turvaistuimen kuopukselle, ja hyvä niin, sillä tällä kertaa haluan toisen merkkisen. Vaateostoksia täytyy tehdä jonkin verran, paljonkaan ei ole edellisiltä jemmassa, mutta katsotaan niitä enemmän sitten rakenneultran jälkeen, jos vaikka siitä sukupuolesta tosiaan tulisi jotain viitettä... Pari vaatetta olen tosin jo nyt ostanut, ja myönnettäköön, että ne ovat ehkä ennemmin tyttömäisiä. :whistle: Pinnasänky meillä on, mutta uuden patjan siihen aion ostaa, hoitopöytäkin on varastossa, joskin kuopuksellakaan se ei ollut käytössä, hoitoalusta oli pesukoneen päällä. Sitterin saamme ystäviltä, heillä on myös lainassa meidän Bumbo-istuimemme, joten se palautuu meille myös. Kantoliinan olen ehtinyt myymään pois, joten sellaisen aion tässä jonain päivänä ommella uuden. Kantopussi on ystävällä myös lainassa, sen saan takaisin. Aika lailla siis tavarat kasassa nyt jo, kestovaippoja täytyisi kyllä ommella jos vaan saan jossain vaiheessa aikaiseksi...

Isänpäivälahja on meilläkin vielä avoin, meillä siis tosiaan on jo kaksi lasta ennestään, joten jotainhan sitä on hommattava! Samoin myös molemmille isoisille, saa nähdä mitä tässä oikein keksitään lahjaksi...

Käsipuoli Bliss ja pikkuinen 16+4
 
Piipa se H&M mammatakki on musta, jossa irrotettava musta karvakaulus. Kolme isoa nappiakohan oli yläosassa, leikkaus siitä rinnan alta ja loppuosassa painettavat piilonapit. Alaosassa laskoksia, että mahtuu masu. Vyö siihen leikkauksen kohdalle solmittava. Kivasti pussittavat laskostetut hihansuut. En sitä kuvaa ole vieläkään pystynyt ottamaan, koska kamera-asia ei ole edistynyt :ashamed: Ja arskan äipälle vielä, että ei ole nettikaupassa, kyselinkin itse sitä sieltä.
 
Empuuu onko sulla antaa jotain osoitetta, mistä vois katella? siis nuita lastentarvikkeita =)

Jääkyynel ootko ostanu nuo kirjat kirjakaupasta vai mistä? itellä joku vastaava olis hakusessa.... =)

mä oon nyt muutaman päivän luullu tuntevani vauvan liikettä, kerran-pari päivässä, en oo aivan varma asiasta mut semmonen muljahdus vähän housunvyötäröä ylempänä.. on tuntunu jännältä eikä ilmavaivoilta. mies sanoki kun tokasin että luulen et tunsin vauvan liikkeen et pieru se varmaan oli :LOL:

no eiköhän se tässä myöhemmin selviä et jos on liikettä... :heart:

marjutti ja masuvauva 14+1
 
marjutti86 Täältä löytyy jotain http://www.bambinodirect.co.uk/index.asp

En mä ole hirveesti muiden hintoja tuota katsellut kuin yhdistelmien, meille tulee nää http://www.bambinodirect.co.uk/details1.asp/ProductID/1401/sid/5/vigour3-carrycot-and-baby-safe-plus-carseat.html :p Noiden hinta jää paljon halvemmaksi kuin jos Suomesta ostaisi. Saadaan tuo ratasosa, vaunukoppa + kantokoppa-paketti hintaan noin 450e ilmeisesti kotiinkuljetettuna. Pitää vielä tarkistaa, että ne varmasti toimittaa Suomeen. :LOL:
 
Hello :wave:

Masennuslääkkeistä Mä söin jonkun aikaa viime keväänä, mutta lopetin sittemmin. Nyt vähän on semmoinen olo ettei oikeen tiiä pitäiskö rupee uudestaan syömään vai ei... Pelkään et jos synnytyksen jälkeen iskee oikeen kunnolla...

ai niin uusille tervetuloa :flower:

Muutakin piti kommentoida mutta poika kiukuttelee niin täytyy mennä sitä ojentamaan...
 
Stoppis koska oot ostanu sen takin henkkamaukalta =) ?? Ja mistä paikkakunnalta? Mä kävin siel just kattelee ja löysin vaan sellasen tylsän kiiltelevän toppatakin. Päädyin sit ostaa Mamaliciousin takin mut tuskin sekään kovin pitkään menee, masuvaraa on aika laihalti :p

Ja onks kellään kokemusta Phil&Ted's tuplista? Tilannu jostain ulkomailta vai ostanu suomesta? Kovasti himottelis.... :D
 
tiitu87 ihana masu sulla <3 ihan poikamasun näkönen, mut sulla vissiin tyttöfiilikset (vai onko ultrassakin lupaus jo tullut) :) ?

On laittaa omaakin viimesintä massukuvaa, 15+1 otettu :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=5194979.jpg

Nyt olis "Paavon" kans kuljettu jo 16+5 :heart:
 
tiitu87 Mä laitoin eilen masukuvan, semmoisen missä ei näy vauvamahaa vielä, vaan pelkkää ihraa. :LOL: Ehkä sitten viikkojen kuluttua uudestaan.

Sellon H&M:lla oli noita karvakaulus äitiystakkeja. Jos joku asuu lähellä niin :wave:
 

Yhteistyössä