***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Iltaa.. Lisäilen sen ultrakuvan kun vaan patterit saan hankittua kameraan. :)
Käsi on kipee pistokohdan ympäriltä n.10cm alueelta. toivottavasti huomenna jo ohi kipu.
Masuss on melske päällä.. vähän väliä tuntuu muljahduksia ja muita tuntemuksia.. mutta siis vaan sillon kun istun ja oon selälteen..

Mä mietin tässä että onko muilla ollut sellasta mahan ympäriltä kipua kun vaik kävelee siis ulkona ? mitähän se mahtaa olla..

Tohelin mulla on cipralex 15mg päivässä. Syön paniikkihäiriöön ja sit lievä masennus todettiin alku keväästä. En tiiä sit syönkö koko raskauden ajan. Lääkäri meinas ettei nyt ainakaan sitä lopettamassa oo. Pakkohan se on lääkkeitä syödä ihan oman hyvinvoinnin takia. Moni ei ymmärrä masennustakaan sairautena, mutta tuleepa omalle kohdalle niin ei se helppoa ole.

:wave: Pääsin sitten kuitenkin palaamaan tälle listalle (jos joku vielä muistaa, niin oli vähän ongelmia tos puoltoista kuukautta sitten ja olin jo varma, ettei meille pientä tulekaan). Kävin viimeviikon maanantaina NT-ultrassa, jossa selvisi, että sikiö vastaa kooltaan n. rv 14 olevaa, joten turvotukset jäi mittaamatta, mutta kaikki kuitenkin päälisin puolin oli OK! :heart: Melkoinen helpotus, kun viis viikkoa aikaisemmin kätilö ja lääkäri mittas yhteistuumin sikiön koon yli 2 viikkoa todellista pienemmäksi... :p LA on nyt sitten 27.4., sairaala SatKS ja kolmatta odotellaan. Pistän nämä vielä listan ylläpitäjälle erikseen, niin voitte lisätä minut tonne alkuun.

Vaatteista mammahousut vedin jalkaan jo tos pari kuukautta sitten, ruokahalu nimittäin lisäänty siihen malliin, että aika nopeesti alko tavalliset housut kiristämään vyötäröltä. Samalla huomasin, että kaikki vuoden takaiset mammahousut ei enää mahtuneetkaan, mut mikäs ihme tuo, kun kuopuksen raskausajalta jäi n. 7kg kummittelemaan ja kyseinen kuopuskin on vasta vajaan 11kk. No, naapurin täti ja pari muutakin tuttua lahjoitti mammavaatteitaan ja mullehan kelpaa kaikki, mistä ei tarvi ite maksaa. Eikä tarvi toista vuotta peräkkäin kulkea samoissa vaatteissa, niin sekin on ihan kiva!

Vauvatarvikkeita ei tarvi juurikaan hommata, kun kaikki on edelleen esillä kuopukselta, hoitopöytää ei tarvita (ei olla tarvittu kyllä muillekaan), mutta tuplarattaat tulee tod. näk. ostettua jossain vaiheessa, käytettynä varmaankin. Se vain, että jos nyt tuleekin tyttö (mitä toivoo puoli sukua), niin sit tarvii varmaan ostaa vähän vaatettakin, on niin ruskea-vihree-voittoista tuo vauva-asustepuoli tällähetkellä. Äitiysavustus otetaan rahana, niin moni vaate jäi edellisestäkin käyttämättä ja rahalle on aina tarvetta, varsinkin kun mies juuri lomautettiin ties kuinka pitkäksi aikaa.

Oireista sen verran, että niitä ei juuri ole edelleenkään, aika helpolla olen tämän alkuajan tälläkertaa päässyt. Sokerit tuntuu heittelevän nyt, kuten vuosi sittenkin, varsinkin aamuisin ei kestäis oikeen syödä mitään, kun jo hetken päästä heikottaa ja on hankala hengittääkin. Onneksi silloin sain sokerimittarin kotiin, pitää ottaa se käyttöön, että voi seurata tarkemmin arvoja.

Muuta omaa napaa koskevaa: Nöfnöfpiikin ottoaika ensi maanantaina, samalla mitataan hemoglobiini. Moni täällä tuntuu syövän obsidania tms. pillereitä, mistä mulla ainakin menee vatta tosi kovalle. Viime raskauden aikana söin (tai oikeastaan join) aamuisin luontaistuotekaupasta saatavaa yrttilitkua raudan puutteeseen (en muista nimeä, mut kerron sen, kunhan haen taas pullon), niin se ei vaikuttanut vatsan toimintaan mutta nosti hb:n nopeasti tarpeeksi ylös ja virtaa riitti. Neuvolassakin tunsivat tuotteen ja suosittelivat sitä ihan hyvänä vaihtoehtona rautatableteille.

Seuraava neuvola-aika mulla onkin vasta just ennen joulua, samaan aikaan kuopuksen 1-vuotistarkastuksen kanssa. Olen ihan tyytyväinen, mitä vähemmän siellä tarvii juosta, mie kun en tykkää yhtään terveydenhoitajastani, en jaksa kuunnella sen voivotteluja yhtään enempää, kuin on pakko. Sydänäänet ois kyllä kiva käydä jossain kuuntelemassa, en nimittäin ole kuullut niitä tässä raskaudessa vielä kertaakaan!!!

Ois miljoona muutakin asiaa, mistä voisin kirjottaa, mut läppäristä loppuu akku aivan just, enkä halua, että tää teksti tällä(kin) kertaa häviää bittiavaruuteen.. joten

Jaksamista massun kasvamisen kanssa, arvon mammat!!!

Kantrimaria ja ötökkä rv 15+6 (isoveljet 10v ja 11kk odottavat innolla pienokaista)

Täällä taas, lähes kuukauden tauon jälkeen. Laiskotti aina niin kovasti ettei jaksanut palstailla..
Eteenpäin mennään mukavasti, lukuunottamatta stressiä työn- ja opiskelupaikan haussa. Viime viikolla yksin lenkillä ollessani meinasin itkeä kuunnellessani Lady Gagan Pokerfacea, ilman mitään kummempaa syytä :D Rinnoista tuli mieleen, nännit välillä äärettömän kipeät edes hipaisua eivät kestä. Tissejäkutittaa entistä enemmän eikä atooppinen iho helpota oloa tällä hetkellä. Jotain positiivista sentään tähän kirjoitukseen, kihlattu tarttui(nätisti tosin :p) varoittamatta toiseen tissiin ja sanoi että onpas iso, katseli vähän aikaa ja jatkoi muusta aiheesta. Kyllä lämmitti mieltä :) :heart:

Rapunen ja Paavo 16+2

HaP
Hei kaikki!

En tiedä muistaako kukaan mua, palstailin täällä viimeksi kuukausi sitten. Huomasin kuitenkin, ettei aika yksinkertaisesti riitä tänne kirjoitteluun, joten poistun paikalta. Kaikki siis on vauvan suhteen kunnossa. Tällä hetkellä menossa rv 14+5 ja kaiken pitäis olla kunnossa.

Tsemppiä kaikille odotukseen :wave:

Kamalasti taas tullu tekstiä.. :D

Kävin eilen shoppaileen ekat mamma-vaatteet. Tosin vaikka hennesin mama-mallistosta ovatki ni ovat aika perusvaatteita, voi hyvin pitää sit raskauden jälkeenkin. Valkosen pitkän t-paidan ja mustan pitkähihasen. Molemmat on siis oikeestaan ihan normimallisia, tarpeeks pitkiä vaan. Sit ostin uudet isommat rintsikat ku vanhat alkaa jo ahistaan. Mikähän siinä on että noita isoja (?) kuppikokoja (D:stä eteenpäin) ei osata tehdä yhtä näteiksi ku noita pienempiä kokoja? Hennesilläki oli tosi kivoja malleja ja kuoseja C:hen asti, mut harvoista liiveistä löyty ees D-kuppia, jotka neki oli pienet.. :( Lindexin malliston D-kuppi kuitenki mahtu, mut saa näköjään varautua et imetysvaiheessa saa sit ostella DD:tä ja E:tä, jotka vielä rumempia, kuin lehmien utareliivejä.. :p :LOL:
Sit ostin kylmille talvipäiville Lindexiltä ihanan edestä avattavan pörröisen neuleen, menee kasvavan masun kans ja myöhemminki kivasti.. :) Kätevää.. Housuja en löytäny, ku en haluais varsinaisia mammahousuja ostaa (ainakaan useita) vaan mielummin jotain joustavia/matalavyötäröisiä, joita vois sitte pitää masukodon tyhjennyttyäkin.. :)

Täällä kans mies ollu hyvinki mielissään rintojen kasvusta/täyttymisestä.. Esikon jälkeen kun ovat ikäväkyllä rupsahtaneet aikaisempaan verrattuna ja nyt ovat sitte kasvaessaan keränneet mukavasti menetettyä täytettä takaisin.. Harmi vaan että tälläkin kertaa tuo täyteläisyys taitaa olla vain väliaikaista.. :D Täytyy nyt vain yrittää nauttia noista mahtilolloista niin kauan kuin kestävät.. :LOL:

Vauvatarvikkeita ei tännekään tarvi paljoa hankkia kun esikoiselta on kaikki tarvittava tallessa. Äitiysavustuspakkaustakaan ei oteta. Kunnolliset vaunut (yhdistelmät) kyllä hommataan jossain vaiheessa, esikoiselta on jäljellä Emma Jule-merkkiset halpiskärryt ja Gracon matkikset, mutta näin "vaunufriikkinä" ja paljon liikkuvana haluan kunnolliset yhdistelmät monipuoliseen menoon. Nuo Emmat kun ovat oikeastaan sellaiset city-pelit, ovat aika kevyet, hepakat ja tahtovat vähän vedättää, vaikka pyörivät etupyörät ovatkin lukittavissa, halpikset on aina halpikset.. :whistle:

Kellis ja Aarre 18+1

Kellopeliappelsiini - Stokkalla on todella laaja ja kaunis isojen kokojen rintaliivimallisto. Maksavat enemmän mutta ovat laadukkaita ja todella sensuelleja. Monia värejä ja malleja. Kannattaa laittaa se muutama kymppi enemmän sillä se kannattaa.

Uskottava se on, mulla on taas iskias. Viimeksi oli ihan raskauden alussa ja todella paha. Juuri kun luin hesarista iskias-artikkelin, hmm.. :x Eilen siivosin yläkerran ja tunsin että selkään ottaa hieman. Sitten tänään kun laitoin lasta auton turvaistuimeen niin poks. Hirveä kipu. Toivotaan ettei tule pahaksi.

Kantrimaria - ihana juttu :heart:

Mä saan näillä näkymin viikon kuluttua keskiviikkona sikainfluenssarokotteen. Töiden jälkeen pitää heti rientää varmaan Myyrmäkeen neuvolaan ottamaan se, toivottavasti ei ole kamalia jonoja ja ehdin ennen klo18 sen saamaan. :)

rv15+6

Huomenta!

Täällä käyty hakemassa possupiikki, just kotiuduttu. Vielä ei mitään oireita ole. Ainoastaan piston jälkeen tuli huono olo, mut johtunee mun piikkikammosta enemmänki =)

tarvikkeista ootta turisseet täällä, ni meidän täytyy ostaa pinnis ja hoitopöytä. Esikoisella sitä ei ollu ja suuresti sitä sillon kaipasin. Nyt kuitenkin kaveri myy meille sängyn ja hoitopöydän. Turvakaukalon oisin halunnut ostaa, mut kun siivosin tuon vaatehuoneen kokonaan ja heitin ylimääräset roskiin, ni satuin sitten löytämään ne osat siihen kaukaloon, joten se on sitten valmiina. Vaikka siltiki mua se uus himottais....
Ja nuo yhdistelmäthän ostin huutonetistä sillon alussa. Vaatteita täytyy sit hankkia, mut äippäpakkaus pitänee ottaa.

Tuntuu et osa teistä menee niiiiiiin hirmu pitkällä, suurin osa jo menee kohta puolessa välissä. Mulla seuraava neuvola on 17.11 ja rakenneultra vasta 16.12. Tuolloin tais olla viikkoja tasan 21.
Liikkeitä tuntuu nyt tasaisesti, et sen puoleen ei mitään hämminkiä ole.
Mut ei se auta, pakko lähtee hommaileen tässä jotain ja aattelin leipasta pullaa tänään.

buam ja pikkumyy 14+6 (huomenna poksutaan!)

Onko kenelläkään kokemusta sammoisesta jalallisesta ammeesta, joka toimii samalla hoitopöytänä? Onko liian hutera tms.? Pinnasänky pitäis kans hommata sitten joskus, tosin en kyllä tiedä raaskinko pientä omaan sänkyynsä laittaa. Meillä taitaa olla sitten isomman sängyn hankinta edessä, voipi tuo 140cm-leveä käydä aika nopeasti liian pieneksi. :whistle:

Huomenta!

Viimeistä vapaapäivää viedään, huomenna odottais aamuvuoro tekijäänsä. Viimeksi pari vkoa sitten ollut töissä, kun viime viikon lomailin. Vielä marraskuun teen 4-päiväistä työviikkoa (siis periaatteessa 4-pvää, vuorotyössä usein vähemmänkin...), joulukuun alusta alan tekemään täyttä pvää, katotaan miten jaksan =)

Mirabel aika hauska, että olet samanikäisenä tullut isosiskoksi kuin mun tyttö sitten keväällä :) Mulla on myös 7v nuorempi sisko, jonka kanssa ollaan tosi läheisiä, oltu aina. Samoin kyllä meidän välissä olevien kahden veljenkin kanssa :heart: Sisarukset on kyllä tosi tärkeitä, olen tosi onnellinen, että meillekin on kolmas tulossa. Itse aikoinaan olisin halunnut vieläkin enemmän lapsia, mutta aina ei elämässä mene kaikki niin kuin haluaa ja hyvä toisaalta niin, ettei voi kaikkea suunnitella.

Ultrista piti vielä kysäistä, että meinaatteko kaikki selvittää sukupuolen, mikäli vauva sen suostuu näyttämään? Itse en halua tietää ennen synnytystä, musta on ihanaa, että mysteeri säilyy syntymähetkeen asti :heart: On sitten jotain jännitettävää siinäkin ;) Sitten voi nyt raskausaikana leikitellä ajatuksilla, että mitä jos on tyttö/poika ja miettiä nimiä molemmille :D Meillä tuo nimiasia tuleekin olemaan aikalailla ongelmallinen... tuntuu, ettei mun ja miehen nimimaut yhtään kohtaa, vaikka näiden kahden nimet ollaan onnistuttu aikalailla yksimielisesti päättämään; esikoisen nimen olin kylläkin "päättänyt" jo suurinpiirtein yläasteikäisenä, että jos joskus saan tytön, niin tämä olis kyllä ihana nimi. Toisen nimen mies sanoi tullessaan sairaalaan synn.päivän iltana meitä katsomaan, että oliskos se tämä ja heti sopi mulle =) Oletteko muut miettineet nimiä jo, että mikä vois olla?

Kiva, että olitte tuohon liikunta-asiaan vastailleet =) Perussääntöhän on, että jos tuntuu pahalta, niin sitten pitää hidastaa. En mä usko, että nämä mahan kovettumiset mitään aikaiseksi saa kohdunsuulla, mutta kun ei tunnu kivalta juokseminen enää, niin sitten pitää hidastaa tahtia. Vaikka haikeana ajattelin, että sitten vasta ensi keväänä/kesällä pääsen taas juoksulenkille. Mutta omaa oloa on kuunneltava.

Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, kun kuitenkin tarvikkeita on jo, ja aika vähälle käytölle on jäänyt aina ne vaatteet, kun on niin paljon sitten saatu vauvalahjaksi vaatetta. Ja voi sitten sillä rahalla ostaa jotain mieluista.

Nyt jos lähtis siivoilemaan ja pyykkejä laittamaan ja sitten ulos.

Empuuu varastit mun kysymyksen :LOL: siis tuosta amme/hoitopöydästä,olen samaa miettiny et onkohan kuinka hutera.Meillä niin pieni kylpyhuone,et se on oikeastaan ainoa vaihtoehto.Eli jos jollain siitä kokemuksia,ois kiva kuulla.
Siru2006,mä olen niin utelias,että haluan ehdottomasti titää kumpi siellä on,jos vain mahd. nähdä.Ja nimistä,mulla on niin tyttöolo,ettei edes pojalle olla nimiä mietitty :D tytön nimi taitaa olla valmiina.

Hemmi ja Papu 18+3

Hemmi Sori. :LOL: Meillä on päältätäytettävä pyykinpesukone, niin ei senkään päällä voi vaihtaa vaippoja ja hyvin vähän tilaa ammeelle muutenkin. Hoitopöytää olen miettinyt myös, mutta jos tuollainen amme/hoitopöytätsydeemi on hyvä, niin voisin harkita semmoista.

Possulunssapiikki otettu eilen iltapäivällä. Hiukan kirveli pistoskohta ja ehkä hivenen arka on vielä tuo kohta, mutta ei mitään muita oireita. JEEE!

Hoitopöydästä sen verran, että jos ei varsinaisesti tarvitse lisää säilytystilaa (erillinen höitopöytä/lipasto), niin suosittelen lämpimästi pinniksen päälle laitettavaa pehmustettua hoitotasoa.
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=205&toimittajaid=20

Meillä oli kovassa käytössä siihen asti, kun typykkä rupes kääntyilemään. Sitten siirryttiin vaihtamaan vaippoja ja vaatteita sängyn päälle. Tuo taso oli sopivalla korkeudella pitkällekin, (kuten meikäläinen 180cm) ja nyt ainakin tuntuu, että erillinen hoitopöytä olisi mennyt hankintana hukkaan melko lyhyen käyttöikänsä vuoksi.

Mammavaatteita en ajatellut hankkia. Pari paitaa on esikoisen jäljiltä ja muuten mennään tunikoilla ja pitkillä paidoilla legginssien ja matalavyötäröisten pöksyjen kanssa.

manteli ja Sulo 17+5

Aamulla sain vihdoinkin vastaukset ja ei ollut meidän perheen tauti sikainfluenssaa. Oikeastaan oisin toivonut että ois ollut, niin ei olisi tarvinnut ottaa rokotetta. No, loppuviikosta sitten vain jonottamaan omaa piikkiä B)

Hoitopöydästä meillä oli ensin pesukoneen päällä hoitoalusta, mutta kun muutettiin niin siirsin hoitoalusta khh-tasolle. Ja siinä se vieläkin on. Tyttö nyt siis kohta 1v9kk ja melkein päivittäin on vieläkin hoitotaso/alusta käytössä. Nykyisin tykkää tosi kovasti siinä makoilla, ja sanoo että "hoitaa" kun vaihdetaan vaippaa tai rasvataan tmv. Että ei se kaikilla ole aina vain lyhyessä käytössä oleva kapistus =)

kellopeliappelsiini lindelxiltä ja kappahlista voi löytyä ihan nättejä isojakin rintsikoita (D-E kuppia) ja triumpihilta kyllä myös löytyy. Itsekin pitäis taas lähteä rintsikkaostoksille. Tällä hetkellä vain 2 mahtuu päälle, joista toiset oikeasti hyvät ja toiset menettelee.

Poppeliini 15+5

Jos nyt ehtis kirjottelee.

Sukupuolen selvittämisestä. Aikasemmin jo taisin mainita, ett minen halua tietää sukupuolta, mutt toi ukkeli alkaa koko ajan kallistua sille kannalle, ett haluaa tietää. Saas nyt nähä päästäänkö yhteisymmärrykseen asian suhteen :) Tosin jos se sukupuoli vahingossa tulee esille, niin sille ei voi mitään eikä kyllä haittaa, mutta ois tosi kiva jos oikeesti se sukupuoli säilys pimenossaa vauvan syntymään asti.

Viime yönä tuli nukuttua paremmin. Väsyttää silti ja kaipais tuota aurinkoa. Täällä sen piti paistaa eilen ja tänään, mutt ollu vaan tasasen harmaata. Tällasella kelillä ei kyllä kukaan voi pysyä pirteenä :/

Oon tässä pohtinu, ett jokoha tuntisin ne liikkeet vai mitähä se vois olla. Näin ensikertalaisena vaikee sanoo, ett onko ne niitä vai liittyykö johonkin muuhun. Ei oikein osaa selittää miltä ne tuntuu, mutt tänä aamuna on jotenki enemmän tuntunu jotain ihmeellistä "kutitusta" aina sellasen hetken...äskenki :) Missä ne kohtaa ne tuntus jos voisin ne jo nyt tuntea? Nooh, eiköhä muutaman viikon päästä viimestään ainaki tiedä jos toinen liikkuu :)

Jos lähtis pyykkään ja viemään petivaatteet pihalle tuulettuun.

Ois yks kysymys. Mitähä vois tulevalle isälle ostaa isänpäivälahjaks? Minä en keksi mitään, mutt haluaisi silti ostaa jotain, vaikka vauva onki vielä masussa. Onhan hänestä kuitenki tulossa isä ens keväänä :)

Poksuva JääKyynel ja Tuittu, piti poksut laittaa jo aikasemmin, ku ei malttanu oottaa ;)

Me halutaan tietää sukupuoli. Toivotaan tyttöä varmaan sen takia koka edellisen raskauden aikana keksittiin ihana nimi tytölle. Mua kyllä harmittaisi, jos en ikinä saa antaa sitä nimeä kellekään.. Ja pojalla on meidän lempparinimi jo, joten.. Mutta tulee kumpi tulee, hän on lahja joka tapauksessa :heart:

Mekään emme ota pakkausta, koska viime vuoden pakkaus on hyvässä kunnossa, eikä poika tarvitse sieltä itse enää mitään.

Ruokaa tekemään ja päikkäreile toivottavasti sen jälkeen :D

Greddy ja Piksu 17+6

Täytyy soittaa neuvolaan kun en jaksa odottaa ens viikon keskiviikkoonkaan.... Kivut voivat kyllä johtua venymis jutuista..... olen aina huolestunu todella helposti....

Mielitekoja on ollut aika paljon ja erillaisia.... Päällimmäiset ovat olleet salaatti ja kaikki roska ruoka eim. hampurilaiset, kebabbi, ransaklaiset ja jne.... Yleensä en edes tykkää mistään kebabista, mutta nyt tekee niitä mieli....

Olemme päättäneet ostaa turvakaukala ja rattaat uutena... Kävimme katsomassa rattaita mitkä oli netissä myynnissä ja ne oli aivan kamalassa kunnossa :( Ilmoituksessa sanottiin että ne ovat hyvässä kunnossa ja vähän käytetyt ja pah sanon minä.....

Mitkä ois hyviä ja halpoja lastentarvikeliikkeitä.....? Olen huono etsimään netistä.

Liikunnasta ollut puhetta.. Niin kuin olen tainnut jo mainitakin, niin vedän joka toinen ilta stepperitreenin 45 min (tai päälle jos siltä tuntuu) ja sitten vatsat ja selät jumppaan kaupan päälle. Tän rutiinin aloitin joskus keväällä ja olen sitä jatkanut koko raskauden läpi (alkupuolella oli jonkun kerran parin päivän väli, kun ei ollut niin hyvä olo, mutta muuten aika orjallisesti noudattanut :D). Ei vielä ole ainakaan vaikuttanut tehokkuuteen tämä masu, totta kai tuntemusten mukaan mennään, mutta ei ole syytä löysätä "kaiken varalta" jos ei tunnu siltä.

Sikainfluenssapiikin käyn hakemassa iltapäivällä tosiaan, toivottavasti ei tule pahoja reaktioita b:)d

jenskuliini suosittelen lämpimästi http://www.vauvatar.fi ihanaa palvelua ja ilmainen kotiinkuljetus isommille lastentarvikkeille. Löytyy hyviä tarjouksia, ja jos meinaatte tehdä useamman hankinnan, niin kannattaa pyytää tarjousta esim. sähköpostilla haluamistanne kamoista, yleensä alentavat vielä könttähinnaksi =)

Sukupuoli halutaan tietää, jos vaan pien näyttää :) Meillä pojat on esitelleet ylpeästi helyjään, mutta tyttö piti visusti jalat ristissä kaikissa ultrissa, niin että jäi arvoitukseksi - toivon mukaan saisimme tietää, niin pääsis suunnittelemaan vaatteita ja muuta!

stoppis ja OivaIines 18+0 :heart:

jenskuliini Toki jos haluatte uudet niin ainahan ne paremmat on, mutta ei se aina noinkaan ole että netissä olevat on huonossa kunnossa. Mekin huudettiin huutonetistä 105 eurolla brion yhdistelmät ja tosi mahtavassa kunnossa olivat ja olen itse tyytyväinen niihin. Jossain aiemmassa keskustelussa onkin kuva vaunuista.
Mutta tietenkään sikaa säkissä ei kannata ostaa. Meillä kävi tosi hyvä tuuri.

Nimestä tytönnimi on jo valmiina, mutta pojalle ei tunnu kumpikaan keksivän mitään nimeä. Jotenkin ei vieläkään osata ajatella että tää ois poika.
Mutta tää nimi on sellanen mikä miellyttää molempia. Tosin minä oon molemmat nimet valinnut, mut ei tuo mies oo niihin hanttiin laittanu. Mutta varmaan tuo myy kulkee matkassa meillä lempparina. =)
Mut poika taas....Sitä mietitään sitten jos saadaan esim. poika lupaus....Ja ehtiihän tuo syntymän jälkeenkin miettiä.

Hieman on käsivarsi kipeenä, mut ei mitenkään pahasti. Mutta hiukka pahaolo on, mutten tiiä et johtuuko tää nyt sit tosta rokotteesta vai tästä tilasta muuten...
Ens viikolla on mulla se sokerirasitus sitten. joten :attn: te joille jo sokerirasitus tehty otetaanko suonesta veret, vai pelkästään sormenpäästä? Koska periaatteessahan tuossa ei testata muutako veren glukoosipitoisuutta.
Sit inhottavaa, neuvolalääkäri on yrittäny soittaa mulle tänään useampaan kertaan, mutten oo koskaan kerinny vastaamaan. No, kaipa tuo soittaa uudelleen....Varmaan pitää taas viedä pissanäytettä tk:hon.
Piru et, tympii koko ajan kuskata sitä kus. näytettä ees taas, jos siellä on sitä sekaflooraa ollu koko ajan, ihan alusta asti, ni minkä minä sille voin. Ja kuitenkin neuvolan testi on puhdas. huoh....
Mut kohta sanon kyllä et nyt saa passata, ku mitään oireita ei ole mitkä viittais ees vti:hin.

Mut jos söis välipalan poitsun kans ja sit päikkäreille.

Yhteistyössä