***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Muistelen äitin kertoneen joskus ajat sitten että hällä oli pahoinvointia ja koko ajan piti mussuttaa jotain alussa ja bussilla ei voinut kulkea kun tuli heti paha olo. Lisää tarinoita odotellessa kun saa tiedon tästä :)
 
Emppuuu, ei , mä oon vaan voinut pahoin mutta ihan alkuun syöminen hillitsi mut ei enää sen jälkeen. eli veikkaisin et mulla on kuitenkin ollut erilaista pahoinvointia.

Täällä kanssa meinaa itku tulla ihan mitättömästä syystä/syyttä suotta.
 
Huomenta!

Oman äidin raskaudesta niin me ollaan kyllä menty täysin eri kastiin. Mun äiti on voinu aina tosi hyvin ja mitään ongelmiakaan hällä ei oo ollu. Ainoa yhteinen tekijä meidän raskauksien välillä on se, että molemmat laihtuu. Eli äiti ja minä ollaan molemmat oltu laihempia synnytyksen jälkeen, entä ennen raskautta. Esikoiselta oli sama juttu ja nyt näyttää tämäkin menevän samaan kastiin.
Mut mulla mun serkku odottaa kanssa vauvaa ja hällä on La helmikuussa (on siis isän puolelta serkku) ja meidän raskaudet on mennyt samaan kastiin, eli oksentaen alun kokonaan.

Lemmikeistä Meiltä löytyy 2 koiraa, dreeveri ja novascotiannoutaja. Samoten 2 marsua. Akvaario laitettiin vasta pois kun oli niin pieni ja tuli kamala kotilo-ongelma, ni laitoin sen sitten pois ja katotaan josko ostais uudet värkit ja sitten. Mut se on sen ajan mietintä. Poitsu tykkäs vauvana ainakin kamalasti akvaariosta ja katella sitä.

Omaan napaan ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Eilen kuuntelin sydänääniä ja tällä kertaa ne jopa kuulinkin, liikkeiden lisäksi. Samalla varmistuin siitä et ne mitä tunnen, on tosiaan myyn aiheuttamia liikkeitä. Maha tuntuu nyt pompanneen esiin, turvotusta ei enää ole ja aamuisinkin on samankokoinen ku illalla.
Nappasin tuossa leivinuunin päälle, niin pitää mennä lisäileen puita, joten ihania vointeja kaikille!!!!

buam ja pikku myy 15+2
 
Empuuu ja muutkin, meillä siis 400 litrainen akvaario. Oikein kaunis ja ihana, isompi onkin helpompi entä pieni.

Meillä myös allergiaa perheessä ja silti on noita karvaisiakin yksilöitä, allergiat on niin yksilöllisiä. Minäkin olen heinälle allerginen ja kaneille/marsuille/kissoille silloin kun niitä ei itsellä ole, mutta siedätyn siihen pölyyn kun niitä itsellä on.

Hormonit hyrrää täälläkin, välillä olen tosi herkkis ja varsinkin lasten kanssa. Aamulla tulee joku synnytysohjelma ja sitä on ollut välillä pakko katsoa ja aina se syntymä saa vedet silmiin.

muoks. ja se piti vielä laittaa että aina kun olen nukkunut oikealla kyljellä niin meille on tullut poika ja vasemmalla niin tyttö. Nyt en millään nukkuis muuten kuin oikealla lyljellä :D nämä on oikeasti ihan ihmejuttuja, mutta 4x aikaisemmin mennyt niin, saa nähdä onko tämä tosiaan poika sitten.

Poksutaan, Chiq rv 16
 
Huomenta, viimeinkin perjantai!

Pitää heti alkuun tuulettaa, että mä pystyin syömään aamupalaa! En ole yli kahteen kuukauteen pystynyt syömään arkiaamuisin mitään. :D Ei tähän aamuun oikeastaan kummempia, vajaat 8h töissä ja sitten kotio viikonlopun viettoon! :wave:

rv16+2
 
Meneekö kaikkien mielestä aika nopeasti? Musta se menee tosi hitaasti raskausviikkojen suhteen. Ja se sitten onkin vasta hidasta menoa kun tullaan loppuraskauteen. Silloin vko 35:stä 40:iin tuntuu ikuisuudelta kun haluaisi jo synnyttää!

Vielä 20 viikkoa. Ihan hemmetin paljon.. Onneksi joulu sentään saa ajan menemään nopsaan ja ensi vuoden puolella kun ollaan niin alkaa melkein kolmosella jo viikot.
 
Minusta aika menee nopeesti, kun ajattelee jo mennyttä aikaa, mutta tulevaan menee hitaasti. :D Kyllä mä varmaan sitten raskauden loppumetreillä ihmettelen, minne se aika oikein meni, vaikka viikot ois välillä hitaasti edenneetkin.
 
Musta se aika taas menee hitaasti. Varsinki sillon ku poksuu, ni nää ensimmäiset päivät menee toooooosi hitaasti.

Unohdin kommentoida tuota rakenne uä:tä, ni mulla se on tasan rv 21.

Mut ehkä tää tästä...
 
ihana on lukea näitä teidän juttuja mutta itse olen niiin laiska kirjoittamaan:).
Mmm, mitäs täällä - ai niin, pojalla nousi keskiviikko iltana korkea kuume 39.3 ihan puolen tunnin sisällä. Pelästyttiin ihan kamalasti, että mitäs jos tää on nyt se possuflunssa. Aamulla oli enää 37.2 kuumetta ja lääkärireissun jälkeen kuume hävisi kokonaan.
Lääkärissä sanottiin että erityisen tärkeä on tarkkailla hengitystä, jos siinä jotain muutoksia niin heti Peijakseen. Olenhan minä ihan hulluna kuunnellut ja kysellyt pojalta että mikä olo. Mutta onneksi kaikki on nyt hyvin. Lapsi on iloinen ja kuume poissa.
Rokotteesta kyselin kanssa, sanoivat että ehdottomasti minun pitäisi ottaa ja että tähän asti ei ole todettu sen aiheuttavaan sikiölle mitään vaurioita. No ei kyllä kuulostanut kovinkaan luotettavalta ja lohduttavalta . Kyseli myös että mitä haittaa possuflunssasta on sikiölle jos nyt sairastan sitä, niin kuulemma tässä vaiheessa ei mitään. Että minulle saattaa tulla keuhkokuume. Mutta vauva on turvassa. Noh me sitten tehtiin miehen kassa päätös että minä en ota sitä rokotetta.
Nyt on paljon helpompi olla kuin päätös on tehty :).
Tietääkö kukaan miten monelta päivältä työnantaja maksa palkka jos on lapsen kanssa kotona? Minulla olisi huomenna töitä mutta lääkäri kirjoitti saikun vielä lauantaillekin ja sunnuntai on tietenkin vp. Olen nyt ollut kotona 2 pv. Ehkä olen nyt hiukan huiari, koska eihän pojalla ole mitään hätää mutta ei kyllä paljon kiinnosta lähteä lauantaina töihin=).
Muista asioista, masu on kasvanut ihanasti, mutta onneksi omat farkut menee vielä jalkaan Ruokaa maistuu mutta ihan vähäisen kerrallaan jos syön vähäkin liika- olo on kuvottava useita tunteja sen jälkeen:(.


buam jos on kotilo-ongelmia hommatkaa pari tiikerikala. Ne kyllä syövät joka ikisen kotilon =)
 
Voi hyvää päivää taas. Ja sorry Dagger mutta lääkärisi kommentti sai veren kiehumaan. Miten ammattitaidoton voi ihminen olla varsinkin kun on koko syksy painotettu kuinka vaarallinen tämä tauti voi olla odottajalle. Se että sinä saat keuhkokuumeen on todella merkittävä asia myös vauvalle. Lääkitys tähän ei ole sikiöystävällistä eikä juuri tehoa koska virus syö tehokkaasti keuhkoja. Kuume voi nousta korkeaksi eikä sitä välttämättä saada edes laskettua lääkkeillä. Sehän ei ole vauvalle hyvä asia. Keuhkot lamaantuvat helposti ja voit joutua teholle. Keuhkokuumeessa tulee helposti vakavia hengitysvaikeuksia. Respiraattorissa ei todellakaan ole hyvät oltavat vauvallaakaan. Mahdollista on pahimmassa tapauksessa se että kuolet (en halua pelotella mutta näinhän on käynyt) ja silloin keuhkot pettävät niin nopeasti että vauvaakaan ei välttämättä ehditä pelastaa. Kuten kävi tälle loppumetrien odottajalle Venäjällä, kummatkin kuolivat.

Anteeksi vain mutta mielestäni lääkärisi toimi edesvastuuttomasti tässä asiassa ja sinun pitäisi perustaa päätöksesi asiantuntevalle tiedolle asiasta (THL, WHO). Äitini joka on TYKSissä töissä kertoi että teholla on jo muutama sikatautitapaus, myös kaksi pientä lasta. Sinne joutuu ihan tavallisia perusterveitä ihmisiä ympäri Suomea.
 
Sapfo
Tää on tämmöinen kaksipuolinen piippu.
Vaikka mitä tekisin ottaisin rokotteen tai olisin ottamatta niin kyllä se pelko on.
Eilen katsoin lääkäreitä ja siellä just puhuttiin sikainfluenssasta. Niin siellä sanottiin että tavalliseen influenssaan kuolee joka vuosi kymmeniä tuhansia ihmisiä. Mutta asiasta ei puhuta. Mutta heti kuin tulee uusi virus joka on toki pelottava mutta ei läheskään niin paha. Niin kaikki mediakanavat kertovat meille jos joku on jossakin kuollut.
Minä olen minun päätöksen tehnyt ja jokainen teistä on tehnyt oman. Tietenkin päätökseni voi muuttua. ei sitä koskaan tiedä;)
Minä elän päivän kerrallaan ja teen sitten päätöksiäkin sen mukaan:).
 
Meillä on sikainfluenssa.7v tytöllä diagnosoitiin eilen. :/

Mietin vain että kun sain rokotteen maanantaina niin antaakohan se vielä yhtään suojaa kun se kaksi viikkoa siihen kuulemma menee että on se 90% suoja?

Mulla kun on vielä astmakin tämän raskauden lisäksi niin eihän tota mielellään ottais,en tosin olis halunnu lapsillekkaan.Harmi kun se näin pian rokotuksen jälkeen löysi tiensä meille.

Lasten päiväkodissa ja kouluissa monta sairastunutta.

Tohelin 19+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Voi hyvää päivää taas. Ja sorry Dagger mutta lääkärisi kommentti sai veren kiehumaan. Miten ammattitaidoton voi ihminen olla varsinkin kun on koko syksy painotettu kuinka vaarallinen tämä tauti voi olla odottajalle. Se että sinä saat keuhkokuumeen on todella merkittävä asia myös vauvalle. Lääkitys tähän ei ole sikiöystävällistä eikä juuri tehoa koska virus syö tehokkaasti keuhkoja. Kuume voi nousta korkeaksi eikä sitä välttämättä saada edes laskettua lääkkeillä. Sehän ei ole vauvalle hyvä asia. Keuhkot lamaantuvat helposti ja voit joutua teholle. Keuhkokuumeessa tulee helposti vakavia hengitysvaikeuksia. Respiraattorissa ei todellakaan ole hyvät oltavat vauvallaakaan. Mahdollista on pahimmassa tapauksessa se että kuolet (en halua pelotella mutta näinhän on käynyt) ja silloin keuhkot pettävät niin nopeasti että vauvaakaan ei välttämättä ehditä pelastaa. Kuten kävi tälle loppumetrien odottajalle Venäjällä, kummatkin kuolivat.

Anteeksi vain mutta mielestäni lääkärisi toimi edesvastuuttomasti tässä asiassa ja sinun pitäisi perustaa päätöksesi asiantuntevalle tiedolle asiasta (THL, WHO). Äitini joka on TYKSissä töissä kertoi että teholla on jo muutama sikatautitapaus, myös kaksi pientä lasta. Sinne joutuu ihan tavallisia perusterveitä ihmisiä ympäri Suomea.
Mä oon keuhkokuumeen sairastanu kolme vuotta sitten ja täytyy sanoa että puhut niin täyttä asiaa.Se on kamala ja vaarallinen.

Itse jouduin toipumaan viikko kaupaulla ilman rasitusta.
 
Huomenta kaikille Minustakin aika menee välillä todella hitaasti, etenkin silloin kun odottaa jotain todella paljon, kuten nyt olen odottanut neuvolaa ja ultraa, mutta sitten kun ei ole mitään mitä odottaa niin sitten aika melkein juoksee ohi :D

Pikkuveljelläni todettiin sikainfluessa!!! Oli saanut sen koulusta.... Minkätakia kipeitä lapsia päästetään kouluun? Silläkin lapsella jolla oli sikainfluessa oli paljon kuumetta, mutta silti äiti tai isä oli patistanut hänet kouluun.... :eek: Ihmetyttää vain tuollainen.....

Tohelin Voimia sinulle sinne ja toivotaan että kaikki menee hyvin... :hug:

Näkeekö ketään muu painajaisia?
 
Dagger, samaa vikaa ton syömisen kanssa, jos syö hiukankin liikaa niin ei. Onko miehes muuten lauantaina kotona vai hänkin töissä? sehän ratkaisee paljonkin voitko sä olla saikulla lapsen nimissä.

Tohelin, toivottavasti et saa sitä et se rokote jo hiukan suojaisi.

Sapfo, noin pitkällä onnea :)

jenskuliini, tuo on todella kurjaa että kipeitä patistetaan kouluun ja ihmisten ilmoille eikä anneta sairastaa rauhassa. ja tarttuu ja leviää sitten taudit kunnolla.

Täällä tuntuu et aika menee ihan hurjaa vauhtia. No se voi johtua ihan siitäkin kun kaikki jouluvalmistelut tekemättä mitä yleensä on jo tähän mennessä ehtinyt tekemään. Nyt on verottanut tää hillitön väsymys tätä kaikkea. (meillä ei ole edes verhoja ikkunassa :( )
tänään tuli taas ylös, mut meniköhän nyt kaks päivää väliä :D ehkä tää helpottaa ja ei tullu ees sillee kovasti kun ennen :D
tänään on hyvä lähteä töihin ja katsoa mikä puhelin terrori on sillä välin tullut puhelimen :D meinaan nyt on lähtenyt tieto tuleville isovanhemmille ja tänään heidän pitäs se saada :D mua jännittää...


Unico ja Toukka 15+0
 
Huomenta!

Empuuu hienoa kun sait syötyä aamupalaa! :)

Sapfolle onnittelut puolivälin saavuttamisesta. :heart:

Kaikille joiden perheessä / läheisillä sikainfluenssaa :hug: Toivotaan nyt että rokotukset ehtii vaikuttaa! Tohelin Sulle pitikin laittaa ku luin jostain, että nyt ois todettu että se rokote alkaiskin vaikuttaa nopeammin kuin on luultu. Toivotaan parasta!

Ajan kuluminen Nopeasti menee mun mielestä aika!

| .) Eilen poksui! rv 19+1 :heart: Vauva potkii tosi kovasti jo. Potkut tuntuu nyt silloinkin kun kävelen. Kaupungilla kun oltiin niin tunsin ihan jatkuvasti potkuja ja pientä liikettä. On se vaan ihanaa. :) :heart:
 
Tohelin - luin että rokotteen saamisen jälkeen jos ei ekalla viikolla saa tartuntaa niin ei luultavasti sitä tule vaikka ei suoja olisi ehtinyt 100% kehittyä. Jos elimistössä on vasta-ainetuotanto hyvässä vauhdissa jo niin on kuulemma epätodennäköistä että tauti tulisi. Ellei kyse siis ole ihan rokotteen jälkeen tai sitä ennen saadusta tartunnasta.
 
Sapfo ja tiitu, onnea puolivälin saavuttamisesta! Mahtavaa! :heart:

Tohelin Mulle sanottiin eilen neuvolassa että 5 vrk rokotuksen jälkeen on jo jonkinlaista suojaa tautia vastaan, mutta täydellinen suoja on vasta 2 viikon kuluttua. Toivotaan kovasti ettei sulle tule sitä tautia!

Oman äidin raskausajasta Mulla on ollut äitini kanssa keskustelua sen raskauksista ja ei sillä ole yhdessäkään ollut tuollaista pahoinvointia kun minulla. Minusta esim. ei ollut oksentanut kertaakaan. Myöskään mun siskon raskaudet (yksi lapsi, yksi keskenmeno) sujuivat ilman pahoinvointia.

Lemmikit
Meillä ei ole lemmikkiä, joka asuisi aina meillä. Vaan mulla on mun entisen avopuolison kanssa yhteinen koira, joka pääsääntöisesti on exällä. Tosin kesät se on oikeastaan mulla ja aina silloin kun exä tarvitsee sillä hoitopaikkaa. Nyt pyysin koiran pidemmäksi aikaa tässä talven koittaessa. Olen kyllä niin koiraihminen että tuntuu välillä ikävälle kun ei ole sellaista 24/7 -koiraa täällä. :(
Tarkoitus oli miehen kanssa ottaa nyt keväällä koira, mutta sitten tulikin tieto tästä ihmislapsesta joten koiranhankinta saa siirtyä hieman.

Ajan kulusta Musta tuntuu kyllä että aika matelee. Vaikka toisaalta kohta on JO puoliväli, mutta silti. Olen ollut jo iäisyyden raskaana. :LOL:

Liikkeistä Mulla on nyt mahassa ollut melkoisia jumppatuokioita, yritin äsken lepäillä hieman niin tuo Herne oli erimieltä. Tuli oikein kunnon muksahduksia välillä. Eilen mieskin tunsi varmuudella pienen liikkeitä. :heart:

Omaa napaa vielä sen verran, että eilisestä possupiikistä johtuen mun vasen käsi on aivan järkyttävän arka. Mies joutui laittamaan aamulla mun hiukset kiinni kun en ite taipunu niitä laittamaan. On muuten nätti ponnari. :D

Niin ja siitä possuflunssasta, tosiaan työkaverilla (sillä joka oli kipeänä töissä viikolla), on nyt mitä ilmeisemmin possuflunssa. Mutta eiköhän tuo olisi jo jotain merkkejä antanut mussakin jos se olisi tarttunut...?
Nyt sitten uusi jännitys tulee siinä kun mies lähtee tänään hirvestysreissulle ja samaan mökkiin tulee myös mies jonka vaimolla on todennäköisesti sikaflussassa. Mutta onhan noita mahdollisuuksia nyt jo niin paljon että turha kai sitä on enempää stressailla. Se tauti tulee sitten jos on tullakseen, sen tartunnan voi saada jo melkein mistä vaan. :(

Kunhan nyt olis ens viikon keskiviikkona vaan terveenä niin pääsis sinne rakenneultraan. :)

- Hapsiainen ja Herne 19+2
 

Yhteistyössä