***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Tohelin :hug: Kovasti paranemisia sinne!

Mies tuossa ilmoitti äsken että nyt heidän hirviporukassaan on jo toinenkin sikainfluenssauhka. Miehen kanssa samassa mökissä on mies, jonka pojalla oli todettu tänään sikainfluenssa. Tällä isällä ei ole vielä ollut oireita, vaikka viikolla onkin hoitanut tätä pientä potilasta. Tuo taudin itämisaika kuitenkin lienee sen verran pitkä että jos tauti tarttuu niin ei mies ehtisi vielä oirehtia siitä ennen kotiinpaluutaan. Hän palaa kotiin ma-ti välisenä yönä. Pistänkö suosiolla ukon sohvalle nukkumaan vai meneekö ihan liioittelusi koko touhu? :D Mä en oikeesti tiedä, että pitääkö tuota tautia nyt pelätä vai ei. Siis missä nyt menis raja tässä koko touhussa, mikä on liioittelua ja mikä ei...

Täällä on kyllä väsynyt viikonloppu. Jotenkin tuntuu että nukahtelen koko ajan. :D Ois kiva vaan nukkua koko ajan.

Ai niin liikkeistä, mulla tulee kyllä nyt niin kunnon muksauksia että olen ihan innoissani niistä. :heart: Selvästi aina enemmän kun itse rauhotun paikoilleni ja näin ilta-aikaan sitten muljuaa enemmän. Aika jännän tuntuisia kyllä, välillä tuntuu oikein hassulle kun tulee käteen iskuja mahan läpi, mun mahassa on siis elämää. :heart:

- Hapsiainen ja Herne 19+3
 
hapsiainen80: Kyllä mä pistäisin ukon sohvalle. Jo siitäkin syystä, että pelkkä korkea kuumekin voi olla sikiölle harmillista. Jos siis ei olisikaan kyse sikainfluenssasta.
Kannattaa aina mielummin varoa kuin että joutuisi myöhemmin sitten katumaan.

Meidän pikkuinen ei ole enää kuumessa, olen siis kääyntymässä normi nuhakuumeen puolelle enemmän.
 
Argh! Istuin tänään koko päivän turhaaki turhemmassa koulutuksessa ja nyt selkä on ihan tulessa (ihan istumisesta johtuvaa lihaskuumotusta ja särkyä vaan) ja päätä särkee.. :( Inhaa!!!

Huomennakaan ei saa nukkua pitempään ku oon lupautunu aamutallin tekoon ku tallin isäntäväki on reissussa vklopun.. Plöäh!

Täällä on tullu koko päivän lunta, ihanaa! :) :heart:


Tohelin: Pikaista paranemista ja toivotaan ettei pöpö vie sua kovin kurjaan kuntoon!!

Seksistä: Täälläki ollu halut hukassa oikeestaan raskauden alusta saakka.. Yhdyntä on tuntunu jotenki hankalalle, limakalvot kuivalle ja välillä sattunukki ja työnnöt syvälle aiheuttanu sellasta inhottavaa, pistävää tunnetta ja sellasta pissatusta muistuttavaa tunnetta.. Ihan outoa.. :/ Ennen ollaan touhuiltu useita kertoja viikossa ni miehen tahtoo olla vähä hankala ymmärtää nyt tätä tilannetta. Esikon odotusaikaan ei ollu tällasta.. :/ Oon yrittäny olla suostuvainen touhuihin ees kerran viikossa-parissa tai hoidella miestä sit muilla keinoin.. ;) Jos tilanne ois toisinpäin niin varmaan iteki toivoisin et mies kuitenki huomiois sit tavalla tai toisella mun haluja, joten tavallaan ymmärrän miestäki ja kyllä mä tiedän että seki varmaan ymmärtää omalla tavallaan tätä tilannetta, mut sen vaan on ehkä vaikee sitä hyväksyä..

 
Tuosta seksistä vielä, toivottavasti kukaan ei ärsyynny...Mä olin ennen raskautta se himokkaampi osapuoli, mies joutuikin aika koville aina kun ovis lähestyi. :xmas: Nyt taas voisin olla kokonaan ilman, joten seksiä meillä on vain 1-2 kertaa viikossa. En mä koe mitenkään vastenmieliseksi seksihommia, vaikka ei tee mieli. Haluan olla miehelle hyvä, ei se joudu mua pakottamaan hommiin. Ja tosiaan suosittelen sitä liukuvoidetta. Äitiyspakkauksessahan semmoisen saa, mutta siihen on aikaa. B)
 
Tohelinille paranemisia :hug:

hapsiainen Ei mene liioitteluksi vaikka laittaisit miehen sohvalle ja ulkoruokintaan ;)

Seksi tosiaan ei ole maistunut oikeastan koko raskauden aikana ja nyt sitten kuukausi sitten kun koko homma sattui ja vielä yhdynnän jälkeenkin teki kipeää alapäässä, niin ei vaan maistu yhtään enempää. Ja vaikka liukkariakin on entuudestaan ja äippäpakkausenkin tuubi vielä.

Niin ja tälläistä ei ollut mullakaan edellisessä raskaudessa ollenkaan, kuten kellopeliappelsiini sanoit. Olisko sitten synnytyksen aiheuttamia juttuja??

Ja tokihan sitä olisi miehelle mieliksi, mutta kun se sattuu :ashamed: :x (Empuuu
en siis ärsyyntynyt :) ) Pitää hyväillä muuten sitten ;)

Huomenna sitten kunnon aamiainen miehelle sänkyyn :p paketin kera!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:
Nyt on sitten oma piikki myös haettu aamulla ja toistaiseksi vain käsi on kipeä. Saa nähdä saanko muita reaktioita, ei kyllä kuume innosta, mutta sitten ainakin tietäis että hyvin on alkanut puremaan rokote.

Supistelujaon mullakin ollut jo tosi paljon. Esim. np-ultran jälkeenkin supisteli monta kertaa, ja lääkäri sanoi ekalla käynnillä että mulla taitaa olla supistusherkkä kohtu. Esikoisestahan jäin supistelujen takia rv 27 jo pois töistä, mutta ei niillä kyllä ollut kohdunsuulle mitään vaikutusta, koska tyttö syntyi vasta rv 42+2 käynnistyksellä... Joten itse olen tällä hetkellä melko rauhallisin mielin supistelujen suhteen. Suurin osa on kivuttomia, osas tuntuu sellaisena epämukavana ja tukalana tunteena.

Esikoisen turvaistuin ja tulevan turvakaukalo sijoitetaan meillä takapenkille. Muutaman kerran olen esikoista pitänyt kakkosautossa etupenkillä (ei turvatyynyjä), mutta kyllä se vaan vie niin ajohuomiota jos lapsi on siinä vieressä. Turvallisempaa siis mun mielestä kaikille, että lapsi takana. Me ollaan hankittu sellainen peili takapenkille, että etupeilistä näkee sen kautta lapsen.

Possutautia voi levittää 1-2 päivää ennen kuin edes itse tietää että on mahdollisesti sairastunut.

Eilen otettiin toinen masukuva, ja koska eilen poksuttiinkin, niin enköhän mäkin laita sen esille =)


Poppeliini 16+1

Onpas teillä muhkeat vatsat jo noilla viikoilla. Saatta tulla aika isot.
 
Greddy: Mä luulen kans että se johtuu jotenki siitä että kohtu on alempana ja kohdunkaula valmiiksi lyhyempi uudelleensynnyttäjillä ni se vois vaikuttaa seksiin, ku mulla lähinnä noita epämiellyttäviä ja kivuliaita tuntemuksia vaan jos mies työntyy oikein syvälle.. Tuntuu niinku se yltäs kohtuun asti.. :LOL: Sellanen inhottava paineen tunne.. Hankala selittää..

*muoks* Ja täälläkään ei kyl oo siitä liukkaudesta puute, jos ei oma kosteus riitä ni on kyl otettu liukkari avuks, mut ei se oo noihin tuntemuksiin auttanu..
 
Tohelin Parane pian :hug:

Täälläkin on välillä hieman ankee tunnelma, mutta se johtuu varmasti siitä kun kumpikin miettii tätä asiaa omalta kannaltaan ja tavallaan.... Mies ois koko ajan menos kun kotona on tylsää ja minä taas haluisin paljon hellyyttää ja rakkautta..... :( Varmaankin nämä hormoonit tai jotain.... *huokaisee syvään*
 
Tohelin ihme juttu toi etteivät heti aloittaneet lääkitystä :| . Mä aloitin viime pe sen Tamiflu-lääkityksen ja voi kyllä sanoa että 1 tabletin jälkeen olo oli ihan järkyttävä: oksensin 2 isoa kaarimaljallista ja olo oli kuin jyrän alle jäänyt. Muut tabletit kyllä sitten meni ilman sivuoireita. Tuliko sulle oireita ekasta tabletista? Mullahan tosin todettiin ettei kyseessä ollutkaan sikainfluenssa, vaikka kaikki oireet koko perheellä + anopilla oli just niitä mitä voi olla possutaudissa. Otettiinko sulta testiä? Joka tapauksessa paranemisia sulle (ja muulle perheelle) :hug:

Sokerirasitus on mulla edessä ensi viikon perjantaina. Pitääkin varmaan käydä hakemassa joku dvd-leffa niin voi siellä istuskellessa katsoa sitä kannettavalta. Vaasassa oli niin hyvät oltavat, että sai pienen oman huoneen sängyllä ja tv:llä, mutta täällä Tampereella pitää vain istua kovilla tuolilla odotushuoneessa :kieh:

Mutta nyt vielä isänpäiväkakun täyttöön, aamusta saa sitten vain koristella =)

Poppeliini ja Emma 16+2 (<-- mulla on niin tyttöolo, että tää saa luvan olla Emma kunnes toisin todistetaan :D )
 
Huomenta!

Tohelinille kovasti paranemisia ja jaksamista sinne kauuuuheen paljon!

seksistä eilen just hommailtiin ja samat tunteet mulla on ku kellopeliappelsiinilla. Samoten kuivuutta oli eilen, vaikka kuin olin "sillä mielellä" eli himokas. Liukkarit otettiin täälläkin sitä varten, mut tuo syvälle työntäminen sattuu. Eikä tunnu ollenkaan hyvältä. Ärsyttävintä tässä on se, että MÄ olen meistä se joka haluis nyt koko ajan..Mut sama oli esikoiseltakin et tässä vaiheessa raskautta halusin, mut sillon se ei mun mielestä sattunu lainkaan.
Ja tietyissä asennoissa sattuu enemmän...Ainoo on missä ei satu on "perinteiseen tyyliin", vaan ku se ei sitten enää masunpuolesta tunnu kivalle...Että ooppa sitten siinäkin... :/

Äitiysvaatteista ni mä olen saanut mun ystävältä 4 housut, niihin oon oikeastaan siirtyny. Mut kotona menee omat lökähousut koko ajan jalassa. Noi äippähousut on farkkuja ja mä en oikeestaan kotona ollessa tykkää farkkuja pitää.

ON Masuun ei sitten uutta varmaan kuulukkaan, kovasti on sillain pyöristyny et lähtee jo ihan alhaalta pyöristymään ja on noussut aika korkeelle mun mielestä. Liikkeitä tuntuu päivittäin ainakin vielä toistaiseksi ja eilen kuuntelin ääniä ja siellä se puksutti. Vahvasti kuuluu kyllä äänet. Onneksi.
Eilen mulla oli koko illan tosi pahoinvoiva olo, ja kertaalleen oksenninkin, mut se meni sitten illan mittaan ohitte. Mutta kovasti eto ja vello. Eli ihan täysin tuo pahoinvointi ei mua rauhaan ole jättänyt.
Mut nyt kakun väsäämiseen!

buam ja pikkumyy 15+4
 
Mä oon ollu niiiiiin reipas jo tälle aamua. :) Tosi hyvät fiilikset! :saint:

Kävin ennen 7 jo aamutallin teossa, ruokin hevoset ja laitoin ulos ja ku aikaa vielä jäi (piti joutua mies päästään töihin) ni ehdin jo siivota suurimman osan karsinoistaki.. :)
Sit tulin kotiin aamupalan laittoon, herättelin typyn ja lähetettiin sen kans isi pusujen ja halien saattelemana töihin. Lastenohjelmien jälkeen aletaan täytteleen ja koristeleen kakku ja aletaan sit isännän tultua töistä isänpäivänviettoon.. :heart: Onneksi pääsee jo 13.30.
Iltapäivästä pitää sit mennä viel tallille siivoileen karsinat loppuun ja ratsasteleen hevonen.
 
Tohelinille pikaiset paranemiset! Toivottavast tauti ei tuu pahaks!

Pelkään itsekin, että tuleeko possutauti kohta meidänkin perheeseen, kun miehen veljen kahdella tytöllä EHKÄ on se. Nuorempi heistä joutui sairaalaan kovan kuumeen takia. :( Ja pelottaa kyllä heidänkin perheen puolesta, koska kahdella nuoremmalla tytöllä on munuaissairaus ja pienimmälle on tehty vuosi sitten elinsiirto, joten kuuluu riskiryhmään. Toivottavasti olis jotain muuta kun possua!

Hapsiainen Kyllä mä ainakin tosissani pelkään tota tautia, koska en halua saada mitään keuhkokuumetta ja kuolla siihen!

Onko teistä muuten kukaan ikinä sairastanut tota kausi-influenssaa?
Mietiskelin vain, että jos ei oo sitä ikinä sairastanut, niin kuinka iso mahollisuus on sitten saada toi possunuha??

Suosittelen kans tota liukkarin käyttöö jos on kuivat paikat! Meillä ollut hyvin ahkeraan vieläkin liukkarit käytössä vaikka synnytyksestä on jo kohta 1,5v!

Uskaltauduin eilen Ideaparkkiin ostoksille, ja jäihän sieltä sitten vauvallekin vaatteet mukaan :D Oli pakko ostaa kun Lindexillä oli niin ihana sellanen puku mis oli paita ja housut että en voinut olla ostamatta! :D Kokoa 56 ei ollut, joten otin sitten 50cm. Toivottavasti ei oo mikään jättiläinen syntyessään! Muita 50cm en aio kyllä ostaa, ja taidan jättää muutkin hankinnat sitten tonne rakenneuä:n jälkeen..

Perjantaina huusin huuto.netistä uuden dopplerin ja nyt odottelen josko se pian jo ehkä alkuviikosta olis postilaatikossa :)

 
Huh, en ole siis ainoa joka pelkää tuota possutautia. Kiitos kommenteista. :)

Eilen miehen kanssa juteltiinkin puhelimessa ja sovittiin että ma-ti välisenä yönä mies menee sohvalle nukkumaan kun palaa reissustaan. Sitten katsotaan miten edetään, jatkuuko eri huoneissa elely vai pistänkö miehen ulkoruokintaan. ;) Niin ja tosiaan, keskiviikkona on se rakenneultra. Mies todennäköisesti skippaa sen ihan sen takia ettei vahingossakaan kanna itsessään sitä sikainfluenssaa sinne äitipolille.

Tosin mä pelkään niin kovasti jo että saan / oon saanut tuon taudin jo muualta. Taas nimittäin palelee ja jäseniä kolottaa, tietty ekana tulee mieleen tuo tauti. :( Tänään täällä vanhempieni luona kävi veljentyttö joka on ollut viikon poissa koulusta flunssanoireiden takia, yritin heillekin sanoa etten halua ottaa kovin kontaktia nyt kummityttööni että kartan kaikkia oireilevia. Veljen vaimoke siinä vaan naurahti että ei heidän tytössään mitään sikainfluenssaa ole! Olkoot tai ei, mutta kerta ei tiedä niin en halua ottaa riskiä, enkä nyt haluaisi kyllä saada mitään flunssaa..

Ja sitten Facebookista huomasin tämän mun torstaina jo kipeänä töissä olleen työkaverin kirjoittaneen että edelleen on kuumetta, mutta huomenna on töihin mentävä. Statuspäivityksistä päätellen hänen vointi on ollut viikonlopun ajan aika heikko... Ikävä tosiasia on se, että mun on mentävä huomenna toimistolle koska on kaksi palaveria joihin joudun osallistumaan. :(

Katyana Minä sairastin kausi-influenssan pari vuotta sitten. Oli muuten ehkä karmein tauti ikinä minkä olen pitänyt. Se jäsenten särky oli jotain sellaista että olisin halunnut että multa leikataan jalat pois. Ja se kuume nousi hetkessä neljäänkymmeneen. :( Ehkä tuon kokemuksen takia pelkään entistä enemmän tätä possuflunssaa. :( En tiedä onko tuon taudin sairastamisella mitään tekemistä nyt sitten sikainfluenssan kanssa..

Osallistun myös omalta osaltani teidän seksikeskusteluun. Meillä on kyllä vähentynyt ihan huomattavasti seksi tämän raskauden myötä. Aiemmin olin lähes "kyltymätön" seksin suhteen. Sitten tulin raskaaksi ja koitti se julmettu paha olo. Eipä siinä pahemmin seksiä tehnyt mieli. Nyt kun paha olo on poissa niin olen yleensä niin väsynyt etten jaksa. Silloin kun jaksan touhuilla niin kyllä innostun touhusta ja olenkin ehkä herkempi kuin ennen, mutta jotenkin vaan uni maistuu mielummin kuin seksi. :D

Nyt lähden lepäilemään vielä hetkeksi ja sitten ajelen takaisin kotiin täältä vanhempien luota.

- Hapsiainen ja Herne 19+4
 
Mä hyppään mukaan :wave: Tiedot tosin laitoin jo Poppeliinille.
Laskettu siirtyi aikaisempaan eli meidän pienen laskettu on nyt sitten 2.4 :heart:

Seksistä Alkuraskaudessa kun tuo julmettu pahoinvointi vaivasi, ei tehny yhtään mieli seksiä. Nyt pahoinvointi on loppunut ja halut on taas palannut :p Ja siitäkös on mies mielissään :D Ei tosin tuota aikaa meinaa olla, illalla lasten nukahdettua mä useimmiten kaadun puolikuolleena sänkyyn.

Supistuksia mulla ei oo ollut vielä ollenkaan. Luultavasti tämäkin menee yli kuten on kaksi aikaisempaakin mennyt.
Masu on kivasti pyöristynyt ja liikkeitäkin on jo tuntunut :heart:
Nyt ei kerkeä enempää istumaan tässä, kuopus heräs päikkäreiltä ja huutelee jo "ätää":heart:

kultasydän & pikkuinen 19+2 :heart:
 
Tervetuloa mukaan kultasydän :flower:

Jaa, kai sitä muutaman sanan vois kirjottaa. Minen tajua, mutt mulla on ollu kaks tosi tylsää päivää...eilen ja tänään. Ukkeli on iltavuorossa. Kai sitä kaikkee tekemistä ois, mutt ei vaa jotenki innosta mikään nyt. Kai toi, ett pihalla on nyt pari päivää ollu tosi masentava keli vaikuttaa. Plussan puolella ja nii harmaata kuin voi olla. Lunta sentää pikkasen maassa.

Annoin sit tulevalle isukille sen kirjan, suklaarasian (salmiakkisuklaakonvehteja) ja kortin. Kortin tosin osti ite :p Eilen käytiin kaupungissa, nii ihan vahingossa osui silmiin aika osuva harrikka-kortti, tekstiki oli aika osuva. Tänään se luki tota kirjaa ja hekotteli ittekseen tuolla olkkarissa ja pari kohtaa kävi mulleki lukemassa. Saas nähä mitä sanoo, kun keväällä saapi sen paksumman opuksen ;) No luulisi ainaki olevan mielissään, kun muistin häntä, vaikkei virallisesti vielä isä olekaan.

Eipä tänne ankeuteen muuta, taidan lähtee kokeileen saanko kuulumaan taas tänään dopplerilla sydänäänet :) :heart:

JääKyynel ja Tuittu 18+5
 
Mä en antanut tulevalle isukille mitään vaan laitoin tiskaamaan. :LOL: Itse imuroin ja selkä tuli kamalan kipeeksi. Eilen kyllä leivoin niitä mokkapaloja ja puhuin vähän, että olisi tulevan isän kunniaksi tehty.

Voi kun mullakin olisi tuo doppler, en kuitenkaan taida viitsiä moiseen sijoittaa, rahaa menee muuhunkin. Keskiviikkona viimein possupiikkiä hakemaan, hui!

Jenskuliini Vähän vaikea sanoa tuosta mahasta mitään, kun ei tiedä millainen se on ollut ennen raskautta. Kyllähän siinä pientä pyöreyttä on siinä missä pitääkin. Varmaan itse tunnet jo vauvamahan, vaikka sitä muut ei näkisi. :)

Kyltasydän Tervetuloa mukaan! :wave: Sinullakin kohta puoliväli saavutettuna.

Kausi-influenssasta Olen ehkä kerran sairastanut teininä, oli kamala. Sikainfluenssa on vissiin ärhäkämmin tarttuva, joten en uskalla luottaa, että kuulun siihen porukkaan, joka ei sairastu. Mieluummin rokotan itseni varmuuden vuoksi.

kellopeliappelsiini ollut tosi ahkera. Mä heräsin vasta yhdentoista jälkeen, tuli taas nukuttua 11h unet. :p

Sunnuntain jatkot! :wave:

rv16+4
 
seksistä sama homma meillä kun monella muullakin, huomattavasti on vähentyny.. noin kerran viikossa - 2 krt. harrastellaan nyt. ei johdu niinkään kuivista paikoista, ei vaan tee mieli.. mahaa kun ei oikeen kestäs painaa eikä muutenkaan oo niin hyvä olo kokoaikaa vaan semmonen turvonnu ja väsyny, niin vähän on hankala virittäytyä tunnelmaan..

mua ei ainakaan haittaa vaikka kerrotaan henkilökohtaisistakin jutuista, vaikka just seksistä.. :D

jenskuliini yhdyn Empuuun sanoihin, kyl sen itte tuntee onko vauva mahaa vai ei, hankala siihen on muitten viel tässä vaiheessa oikeen sanoa, kohta se on jo niissä mitoissa et kyl sun äiti joutuu sanansa syömään. =)

laitoin uudestaan mamalicious farkut tulemaan, jospa ne ens viikolla saisin, oli muuten hyvän tuntuset jalassa nuin muuten, paitsi et oli liian isot, tuntu et alavatsan kohalla on hyvin tilaa ja joustaa joka puolelta =)

liikkeitä en oo tuntenu, eikä mun maha näytä miltään selällään maatessa. jostain syystä mulla on ollu nyt muutaman päivän epävarma olo jotenki, ei kivaa :'( viel melkeen 2 viikkoa neuvolaan.. mietin et mitenhän sitä pääsis esim huomenna kuunteleen vauvan sydänäänet neuvolaan, onko kukaan käyny ihan muutenvain, ilma aikaa?

marjutti & masuvaavi 14+6, huomenna taas poksuu :heart:

 
marjutti mä olen käynyt, mutta sillain et soitin aamulla sinne, et voisko kuunnella ja ne anto ajan sit sille päivää sinne. Et varmaan ihan aikaa varaamatta se ei onnistu.

Nyt kahville, just päikyiltä herätty...
 
mä en oo hetkeen päässy tänne palstalle kirjottaanu kun en oo saanu kirjauduttua sisään...ei oo antanu vaan hyljänny kokoajan ... :/

sikapiikin sain tosiaan tiistaina ja tulin siitä niin kipeeksi et tuli ke kesken päivän kotiin :/ käsi oli kipee vielä torstainakin... nyt saa kauhulla odottaa et ehtiikö sen suojan saada ettei tartu mistään kautta tuo tauti.. serkkupoika makaapi sairaalassa sikalentsussa ja hiukan se kyllä laittoi pelottamaan et jos tuollaiseen itse tai perheenjäsenet joutuu :(
Tohelinille paljon jaksuja ja pikaista paraneista!

tänään ois taas POKS 16+0 :heart:
maanantaina eli siis huomenna ois aamusta heti neuvola...

nyt jatkan leipomista...
 
Kamalasti on tullut tekstiä sitten viimelukeman! Monessa osassa olen siis lueskelut... Olisi pitänyt ottaa paperia ja kynä viereen että muistaisi kaikki jutut, joita teki mieli kommentoida!

Tohelin :hug: Pikaista paranemista!!! Toivottavasti muut välttyvät taudilta vaikka sitä lähipiirissä olisikin liikkeellä!!!

Lemmikit meillä kaksi kissaa ja yksi työkoira. Koiria on ollut lapsuudesta lähtien, ilman on vaikea olla. Meilläkin on ollut tolleri joten silmiin osui erityisesti jutut ko. rodusta. Hevosia oli monta vuotta, mutta nyt joudun tyytymään "vain" kolmeen karvakasaan. Tulevaisuudessa on varmasti enemmän otuksia, lemmikkeinä ja hyötykäytössä.

Ylävatsakivusta joku kirjoitteli. Minulla oli myös esikoista odottaessa todella kovia kipuja ylävatsassa, joita tutkittiin. Sappiperäiseltä vaikutti, mutta mitään vikaa ei löytynyt mistään. Toivottavasti niitä ei tällä kertaa tule. Minusta ne kivut olivat "kamalampia" kuin supistuskivut. Supistus kun loppuu sentään välillä ja siihen kipuun on olemassa jokin selitys....

Harjoitussupistuksia oli esikoisesta tuskastuttavan paljon. Haittasivat jo ihan kunnolla elämää, vaikkeivät pahemmin paikkoja pehmentäneetkään. Nyt olen vielä välttynyt tätä iltaa lukuunottamatta harkkareilta. Selvästikin iso rasitus alkaa saada niitä aikaan. Meillä on ollut synttärijuhlia ja leipomiset yms valmistelut ovat kipeyttäneet selän ja nyt vieraiden lähdettyä on alkanut tuntua siltä, että harkkaria pukkaa... Kunpa olisivat harvinainen vieras! En tiedä miten selviän jos samanlaisiksi äityvät kun viimeksi. Nyt ei kuitenkaan esikoiselta pääse lepäämään vaikka kuinka tarvetta olisi.

Ensimmäiset uudet vauvanvaatteet ostettu! Reiman tehtaalla tuli käytyä ja siellä oli bodyja, potkareita yms 2kpl 1e:lla. En voinut vastustaa kiusausta ja muutama valkoinen body ja parit kivat potkarit tarttui matkaan. Isommat lapset saivat kenkiä, hanskoja ja pipoja tuliaisina. Myös kaukana asuvat ystävät olivat samalla "etäostoksilla". Kun tietää mitä etsii, saa tuollaisista paikoista vuosiksi tosi halvalla laadukasta vaatetta. Mm. kunnon talvikenkiä on aiemmin tarttunut tehtaanmyymälästä matkaan 5e:lla... Siellä tuleekin käytyä aika usein katsomassa onko jotain tarpeellista poistomyynnissä.

Liikkeiden tuntuminen ja sen perusteella laskettu aika esikoisen kohdalla heitti n. kahdella viikolla. Tunsin liikkeet tosi aikaisin. Tyttö tuli maailmaan viikko ennen laskettua aikaa. Jos lasken liikkeiden tuntumisesta tällä kertaa, olisi tulokas putkahtamassa maailmaan maalis-huhtikuun vaihteessa eli kolmisen viikkoa etuajassa... En kylläkään ylläty jos tälläkin kertaa lähtö tulee aiemmin kun la.

Nyt huilimaan.

Donu ja Pikkuinen 16+6
 

Yhteistyössä