***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Onnea nasumasunen. :flower:

Tänään oli aamutv:ssä rokotteista jotain sellaista, että voi olla, että rokote antais vain puolen vuoden suojan. No meidän tapauksessahan se tarkoittais, että meidän ottamat rokotteet olis nimen omaan suoja meille itselle. Samassa ohjelmassa oli myös jotain, että mahdollisesti riskiryhmät rokotettais uudelleen keväällä, kun loppukeväästä olis kuulemma odotettavissa possutaudin uusi, vaikeampi aalto. No mä jo mietiskelin, että mitenhän meidän kohdalla menee sit tilanne, et saadaanko me uusi piikki sit just ennen synnytystä vai jääkö meidän vauvat sit kuitenkin ilman suojaa synnytyksen jälkeen... *pohdintaa*

Omassa navassa ei mitään uutta.

Piipa rv 18+4
 
Sitä olis sitten 3 täyttä sivullista kommentoitavaa tekstiä! Aloitetaan siis..

Kiitos Chiquita :)
Mies sitten lopulta sai pekkaspäivän töistä ja oli kotona.

Olen siis opiskeleva kotiäiti, tai yritän olla. Nyt olisi tarkoituksena tehdä 17 opintopistettä. Eilen sain tietää kehtävät kaikkiin molempiin kursseihin ja paniikki iski :/ En ymmärrä miten selviän!! 2 viikon sisällä joulukuussa (kuukauden kuluttua suurinpiirtein) on monen tehtävän palautukset ja samaan aikaan on muita pienempiä esseitä tehtävänä. Itkuthan siitä taas eilen tuli.. mies ei oikeen ymmärrä stressiäni. Sanookin, että lopettaisin opiskelun ja olisin kotona muutaman vuoden, kunnes menisin töihin johonkin kaupan kassalle.. Huuh.. En tiedä miten voin olla hyvä äiti ja kasvattaa lapseni, joita on "kohta" 2 ja samalla tehdä opintoja. Joo, tiedän mikä se järjestys yleensä on: ensin opinnot ja sitten lapset. Meillä tuo esikoinen oli yllätys, joten näin siinä vaan on käynyt.
Nyt on kauhea stressi, ja sen huomasi kyllä kohtukin. Eilen oli koko illan maha kovana, siis harkkasupistuksia. :'(

Anteeksi valivalini, mutta mulla on vaan niin paha olla näiden asioiden takia.

Tosiaan, kun niitä hoitajia ja perheen auttajia ei ole meillä, niin alkaa tulla mieleen, josko sitä pitää yksin synnyttää..

Oliko se mirabel jolla on tullut ennenaikainen lapsi? Anteeksi jos muistan nimimerkin väärin. Saako kysellä, millä viikoilla syntyi? Oliko siihen jokin syy?

Rinnat ovat suht saman kokoiset vielä. Viimeksikään ne eivät kasvaneet ennen synnytystä. Nyt käytän imetysrintsikoita, koska ne tuntuvat paremmilta. Miehen mielestä tuoksuvat maidolta :) Ei tule vielä kyllä nestettä..

Tervetuloa uusille! :flower:

Hyvää synttäriä nasumasuselle :flower:

Voimia hapsiainen :hug:

Kenellä olikaan ranne kipeä ja meni lääkäriin?? Ei taas muista :ashamed: Mitä lääkiri sanoi? Miten ranne voi nyt?

Mitähän jäi vielä kommentoimatta??

Palailen kun ehdin taas..

Greddy ja Piksu 19+2
 
Piipa Mäkin olen mietiskellyt tuota rokotteen vaikutusaikaa synnytykseen liittyen.. En tykkää yhtään sairaalassa olosta, joten jos vielä se tauti jyllää silloin synnyttäessä, niin olen kyllä kätilöiden kauhu, kun tahdon heti kotiin vauvan kanssa :|
 
Piipa75 Oliko tuo ihan uusinta uutta tuo tieto? Kun mulle sanottiin moneen kertaan kun rokotetta olin ottamassa että suojaa vauvaa puoli vuotta vaikka la on "vasta" keväällä. Siis kun oma vastustuskyky tarjoaa sen suojan..
*miettii onko tässä nyt narutettu* :LOL:

Greddylle iso :hug: ja jaksamista. Voisitko laittaa opiskeluja toviksi jäihin? Siis niin että jatkaisit sitten vaikka taas kun vauva on isompi? Tai ottaisit kokonaan aikalisän ja lasten hoidon jälkeen miettisit uudelleen?
Stressihän ei hyvää tee.. :|
Koita jaksaa silti teitpä minkä ratkaisun tahansa..

Onnittelut poksujille ja Nasumasuselle :flower: :flower:

Pidemmittä puheitta taas kuuluu parvekkeelta kutsu..

Viikonloppuja!

 
merkkailen että poksutaan :) viikonloppu alkaa. Eilen käytiin tutustumassa neidon hoitopaikkaan. on ihan OK. toivottavasti ei tule mitää ongelmia tytölle siellä hoidossa ja mulle tämä on kamalan vaikeaa. jotenki kauhulla ja pelolla mietin sitä maanantaina että kuinka pärjään iltavuorossa kun mietin varmaan tytärtäni että miten hän pärjää hoidossa ja kuis isin kanssa. isän kanssa ei kauheesti ole olleet kahdestaan. mut koitin selittää tytölleni että tämä on väliaikaista vaan että olen vähä aikaa töissä ja kun vauva syntyy niin äiti on molempien kanssa kotona.

menis vaan viikot nopeaa ja odotan melkeen nyt jo sitä äippälomaa.
Nyt meillä on toisen auton metsästys että pitäis saada hyväkuntoinen, halpa ja leimassa oleva hommattua jostain. Jospa löytyis kun mieski lähtee enskuussa lahteen kursseille keskellä viikkoa niin enkä tiedä mitkä vuorot mulla on silloin että hoituuko hoitojärjestelyt ja neuvola aika ehkä joutua siirtämään.

mutta mukavaa viikonloppua
 
Onnittelut Nasumasunen! =) :flower:

Hapsiainen Aika törkee toi sun pomos! Tai siltä ainakin kuulostaa.. Kuinka kehtaa pyytää raskaana olevaa kantaan jotain laatikoita jos on ollut muutenkin jo kipuja?? :eek: :kieh:
Ja harmi että joudut kipujen kanssa oleen töissä, etkä pääse saikkua edes hakemaan.. :/
Parempia oloja sulle puhaltelen! :whistle: =)

Mä oon nyt alkanut kanssa tunteen ihan päivittäin liikkeitä :heart:
Sain eilen miehen veljen vaimolta sellasen kirjan kun "Vallaton vauva valtaa vatsan", jotkut varmaan kyseisen kirjan tietääkin.. Aloin sitten lukemaan sitä tolle meidän pojalle, niin Öttiäinenkin alko samantien mylläämään, oli aika hauskaa :D

Greddy Mitä sä opiskelet??

Millä tavalla teillä muilla on ollut rinnat kipee, jos on olleet?
Kun mua sattuu aina välillä tonne oikeen rinnan ulkosivuun. Saattaa välillä sattua ihan vaan kun nostaa kättä..
Mä kävin viime keväänä lääkärissä samanlaisesta kivusta ja silloin rinnat myös ultrattiin mutta ei näkynyt mitään ja lääkäri sanoikin että saattaa hyvin johtua e-pillereistä tuo kipu.
Onko nyt sitten vaan raskaudesta johtuvaa? Tai sitten kuvittelen kaiken..

Katyana & Öttiäinen <3 16+1
 
Mulla on muuten taas alkanut olemaan arat tissit. Yöllä varsinkin huomaa, ja niitä aristaa sillee ihan kauttaaltaan, ei erityisesti yhdestä kohtaa.

Kaksi tuntia töissä, ja sitten Sellon kautta kotiin! Jospa löytäisin talvitakin. :p Pelottaa vähän, että on ihan turha ostos, jos rokote onkin tappanut meidän vauvan. :( Typeriä ajatuksia enkä mä niille mitään voi. :headwall:

rv17+2
 
Onnittelut nasumasuselle! :flower:

Täällä poksutaan 20+0 se olis niinkuin sitten puolivälin paikka.
Aika uskomatonta että ollaan jo näinkin pitkällä.

Ja sen kunniaksi tällä viikolla on alkanut harkka supparit. Voi että mua ärsyttää. Lakanoiden vaihto aiheuttaa niitä, mistään "rankemmasta" nyt sitten puhumattakaan.
Itseasiassa puistossa kävelykin oli tänä aamuna hivenen tuskaisaa. Tai ei ne satu mutta ahdistaa todella paljon.
Sitä tunnetta on hyvin vaikea selittää. Mutta eiköhän mene ihan ok kun nyt pysyy yksittäisinä ettei tule montaa peräkkäin muutaman tunnin sisällä.

Kovasti olen itsekin kuulostellut vauvan liikkeitä, ja kun ei ole hetkeen kuulunut niin huolihan siinä nostaa päätään melko nopeasti.
Samalla pelko koko sikainfluenssastakin vaan lähenee. Taaskin oli lööpeissä uudesta kuolonuhrista, niin kamalaa.
Turhaan tulla mitäs nyt palstallakaan sanotaan sitä että sikainfluenssaan kuolee "vaan" lähinnä riskiryhmäläisiä.. tässäkun kuuluu riskiryhmään niin se ei lohduta yhtään.. Vieläkun mieskin on riskiryhmässä..
Lapset ei onneksi ole.

Vielä meille kovin aikaista mutta onko kukaan muu (muualta kuin palstalta) kuullut siitä että sairaaloissa olisi yleisesti otettu se käytäntö käyttöön ettei tukihenkilökään (edes isi) pääsisi synnytykseen mukaan?
Jos näin on niin ihan mielenkiintoista olisi tietää onkohan mahdollisesti maalis-huhtikuussa sama tilanne?

Keskiviikkona olisi rakenneultra, pitää varmaan miehen kanssa keskustella sukupuolen selvittämisestä ennen sitä. Ehkä olen kallistumassa siihen että saisi olla yllätys tällä kertaa. Tosin en edes tiedä pääseekö mies ultraan mukaan..
Eipä tuolla suurta merkitystä ole.

Mutta hämmentämään pataa..
KiiajaVille 20+0
 
KiiajaVille Onnittelut puoliväli poksuista! :flower: :heart:

Tää lähtee nyt työporukan kans (tyttöpoppoo) syömään Tampereelle. Siinä on sit meitin pikkujoulut, kun firmakaan ei niitä järjestä tänäkään vuonna. Mutt edes jotku pikkujoulut :)

JääKyynel ja Tuittu

 
Fantastic4, kyllä tämä tieto on ihan tältä päivältä. Teksti-tv:ssä ja aamu-tv:ssä oli siitä ja tuossa linkki nettiuutisiin, jossa sitä mietitään. Tosi kivaa, jos rokote ei sit tehoakaan keväällä. :(
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/995841
 


Onnistukohan linkittäminen... no,siinä se meidän pieni papunen köllii :heart: viime maanantain ultra kuva.
Kiia ja Ville onnittelut puoliväli-poksuista :flower: perästä tullaan...

Hemmi ja Papu 19+3
 
Rokotteen tehon kesto on varmasti sellainen asia, josta tulee vielä paljon infoa myöhemmin. Ajatuksena on toki huolestuttava, että sama rokotusrumba olisi edessä keväällä, mutta jospa niitä rokotteita olisi sitten varastossa paremmin ja rokotusjärjestelyt hoituisivat fiksummin kuin nyt. Ja on kai kyseenalaista milloin toinen aalto edes tulee. Voihan tulla nopeammin kuin 6kk päästä. Itse en vielä jaksa stressata kevään tilannetta. Kunhan tässä ensin ekasta aallosta päästään eroon ollaan jo paljon viisaampia ja tiedetään paremmin millainen tämä possuinfluenssa oikein on.

Täällä iski päälle perinteinen räkätauti. :snotty: Tosi väsynyt olo, mutta onneksi tällaiset perusräkätaudit menevät aikanaan ohi niistämällä ja huilaamalla!

Harjoitussupistuksia on ollut silloin tällöin, mutta eivät pahasti hankaloita oloa. Muistissa on vielä hyvin millaisia voivat olla kun hankalaksi heittäytyvät. Niitä tosiaan on vaikea selittää/kuvailla kuten [/b]KiiajaVille tuossa aiemmin totesi...

Onnittelut kaikille puolivälin ohittaneille! :flower: Pian se viimeinen kolmanneskin on käsillä. :)

Donu ja Pikkuinen 17+3
 
Heippa taas kaikille muutaman taukopäivän jälkeen :)

Sydämelliset onnittelut kaikille hyviä ultra-uutisia saaneille :flower: ihania ultrakuvia oli myös :heart:

Eepekka, me halutaan kyllä tietää sukupuoli ja mies on myös innolla tulossa synnytykseen mukaan :)

Katyana, kiva kuulla hyviä kokemuksia dopplerista:) Itse olen myös jo jonkin aikaa harkinnut sellaisen ostamista.

Fantastic4, minua myös kiinnostaisi äitiysjooga:) Pitäisi alkaa etsiä täältä pääkaupunkiseudulta vaihtoehtoja.

sonjasusanna ja sapfo, minä ainakin mielelläni kuulen lisää Femedan 4d-ultrasta:) Miten paljon aikaisemmin varasitte sinne ajan?

Greddy, voimia opiskeluihisi :hug: itse olen myös opiskelija, tosin odotan esikoistani, mutta nyt jo stressaan kun koulutöitä ja tenttejä tuntuu olevan enemmän kuin kerkeää tekemään. Mutta yritän ajatella että opiskella ehtii kyllä, ja ensi keväänä en kyllä aio stressata yhtään kouluasioista! (helpommin sanottu kuin tehty!) Mutta teen sen minkä pystyn ja enempää en voi. Toivottavasti löydät tilanteeseen mieleisesi ratkaisun :hug:

Empuuu, onnea takin löytämisestä:) itsellänikin uuden takin etsintä pian edessä. Hyvä että selvisit rokotuksesta jonottamatta. Toivottavasti käsi kipu on jo hellittänyt!

Ja vielä omaa napaa: kiireinen opiskeluviikko taas takana ja vielä kiireisempi edessä. Onneksi ensi viikon jälkeen hetkeksi hieman helpottaa:) motivaatio vieläkin hieman kadoksissa, mutta tuleva joululoma kyllä kannustaa jonkin verran :xmas:
Selkä- ja alavatsakivut myös jatkuvat aina kun olen pitkiä päiviä koulussa istunut :/

Luulen että tunsin tänään ensimmäiset vauvan liikkeet:) en kylläkään ole aivan varma mutta syönnin jälkeen kun olin sohvalla niin tunsin sellaisen jännän kuplatunteen vatsalla :heart: En malta odottaa että alan liikkeet kunnolla tuntemaan:)

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:

Eilen muuten taas poksui viikot, eli tänään 17+1 :)
 
KiiajaVille En oo kuullut ettei edes isä pääsis synntykseen mukaan.. Mun ystävä synnytti syyskuussa ja silloin sai kyllä ainakin TAYS:ssa olla mies mukana synnytyksessä, mutta osastolle ei saaneet muut mennää vauvaa ja äitiä katsomaan kuin lapsen isä ja sisarukset.. Mikä sekin on mun mielestä hassua, koska ihan yhtä lailla lapsen isällä ja sisaruksillakin vois olla toi possunuha, eikö??
Itse oon kyllä miettinyt, että toivottavasti ois keväällä eri tilanne. Ois se kumminkin kiva, että edes isovanhemmat pääsis sairaalaan pienokaista katsomaan :)

Empuuu Mä katselin just kerran Lindexillä yhtä takkia ja mietin että joku tollanen ois hyvä sit kun on kunnon maha.. Se oli sellanen vähä villakangastakin tyylinen, missä oli vaan tossa rinnan kohalla pari nappia`ja oli vähän sellanen alaspäin levenevä.. Oiskohan sama takki?

Hyvät illan ja viikonlopun jatkot kaikille! =) :wave:
 
Katyana Tuo mun takki on tuollainen harmaa/musta ja siinä on napit ihan koko pituudelta. Todella reilusti tilaa mahalle, levenee alaspäin. Ei ole kovin paksu, mutta alle mahtuu vaikka mitä. :)

Mä oon taas ehkä tuntenut liikkeitä. Voi kun saisi varmuuden niistä. :)
 
Onnea Nasumasuselle! :flower:

Taas on kirjoitusta tullu ihan kiitettävästi.
Taisi muutama uusikin olla tullut mukaan joten Tervetuloa vaan! :flower:

Synnytyksestä ni toivon mukaan mies mukaan tulee ja jotenkin olen pidän sitä itsestään selvyytenä enkä ole edes asiasta hänen kanssaa puhunut. Vielähän tässä ehtii.

Ultrassakin käyneitä oli ja hyviä kuulumisia siltä oli saatu joten Onnea.

Takki ja housut siis lähinnä toppavaatteet tulee olee miullakin ongelma. Vielä meni tavalliset toppikset viime talvelta mut ei kyllä pitkään mene. :/ Ja mitäs sitten jalkaan laitan?!?

Katyana ei millään pahalla mutta jotenkin minuu ärsytti kun luin että olit massuasukkisi nimen muuttanut myös öttiäiseksi kun se on alusta asti sillä nimellä miulla kulkenut. Mutta ei siitä sen enempää...

Omassa olossa ei liene muuta kuin että olen saanut seurakseni "ihanan" NÄRÄSTYKSEN :kieh: Jos et syö tulee huono olo ja kun syöt ni tulee huono olo ja närästys. Ihan sama mitä suuhusi pistät kaikki närästää... Ärsyttävää.

Liikkeitä en vieläkään tunne kunnolla. Kyllä niitä on mutta ei edelleenkään mitenkään säännöllisesti. Pitää oikein "pysähtyä" kuuntelemaan niitä.

Ja tänään kalenteria katsoessa huomasin et viikkoja on 20+1. Kylläpä aika menee.

Voikaa hyvin

Saimaanrannan äippä ja öttiäinen 20+1

 
Huomenta!

Greddy tais kysellä rannekipulaista, ni minä se olin. Ranne vihottelee aika ajoin edelleen, diagnoosina oli jännetupintulehdus, johon lääkärin sanoja lainatakseni "buranahan olis tähän paras hoito, mutta kun sä et sitä voi ottaa, ni ota panadolia grammax3. Katsotaan jos se auttaa.."
Että näin...No, ei auta ko kärvistellä...

Synnytyssairaaloista tuolla joku kyseli et onko kuultu tukihenkilön tms mukaan tulosta..? No, sen tiedän että tällä hetkellä oysissa on se tilanne, että synnytykseen saa tulla mukaan, mutta lapsivuode osastolle ei saa tulla vierailemaan edes lapsen isä. Ovat tehneet nyt sen päätöksen. Tuo on toisaalta hyvä et ehkästään taudin leviämistä, mutta osalle äideistä ja varmaan suurimmalle osalle on tosi tärkeää että edes isä käy vierailulla ja on se turva ja tuki siellä. Mun mielestä tällä altisestaan vielä suuremmin sille, että äidille puhkeaa synnytyksen jälkeinen masennus.
Mikäli keväällä on tilanne sama, kallistun enemmän ja enemmän sille kannalle, että jos vain kaikki menee hyvin, käyn synnyttämässä polikliinisesti. Sitä toki olen jo miettinyt enemmänkin.

Mut nyt kahvinjuontiin, päivänjatkot tänne kaikille!!Ja ihanaa viikonloppua!

buam ja pikkumyy
 
Synnytyksestä ja tukihenkilöstä ainakin Tayssissa saa synnytykseen tulla mies/tukihenkilö tällä hetkellä mukaan, ja vaikka noi suositukset muuttuisivatkin niin meillähän mies tulee sinne saliin mukaan. Ja piste. Viime synnytys oli sen verran rankka, että en todellakaan aio olla siellä yksin kärvistelemässä. Lapsivuodeosastolla on tällä hetkellä rajoitettu "äidin lähiperheeseen" (noin lukee viimeisimmäissä tiedotteissa). Mitä se tarkemmin tarkoittaa, on vähän jäänyt epäselväksi (ymmärtäisin niin että ainakin isä ja lapset saa tulla osastolle). Meillä kyllä ois jäänyt esikoinen muutamaan kertaan hoitamatta, jos mies ei olisi ollut osastolla. Jos jalat ei kanna, niin ei kanna.. Oysissa kyllä mun mielestä melko outo tuo rajaus, miettikää esim. sektioäitejä, jotka voi olla tosi kipeitä ja vauvan kantaminenkin tosi työlästä. Ja miten se vaikuttaa mieheen kun ei saa tutustua omaan vastasyntyneeseen lapseensa :eek: (unohtamatta sitä äidin mahdollista synnytyksen jälkeistä masennusta).

Oma vointi aika lailla ennallaan. Eilen kävin aamusta sokerirasituskokeessa ja ihan hyvin tuo taisi mennä. Ei tullut huonoa oloa, sen 2h istuskelin labran vieressä olevan neuvolan puolella ja katsoin kannettavalta dvd:ltä Enkelit ja demonit-leffan. Eli varsin leppoisasti meni aika B) . Arvot oli paast 5,3 (just normaalin ylärajalla), 1h 8,6 (raja-arvo 10,0), 2h 7,9 (raja-arvo 8,6). Isänpäiväkakkua ja muita herkkuja on kyllä tullut syötyä tällä viikolla, joten ehkä se vähän nosti tuota paastoarvoa. Katsotaan vielä mitä ne neuvolassa noista sanoo, mutta itse en ainakaan ole huolissani noista mitenkään =).

Poppeliini ja Emma 17+2

*muoks* katsoin oysin sivuilta ja siellä isä saa vierailla klo 17.30-19 välisenä aikana, mutta aikataulua on ehdottomasti noudatettava.

 
nyt sitten tais mein esikko tulla kipeäksi kun hieman lämpöinen ja räkäinen :( just tätä tuuria et työt alkais maanantaina :( voi että jospa menis ohi. surkeaa jos joutuu pois töistä olemaan heti alkuun :/ ikävää mut minkä sille mahtaa jos lapsi sairastaa mut meidän esikko ei ole sairastellut pahemmin kun oisko 3-4 kertaa elämänsä aikana tähän saakka. että siinä mielessä vähällä päästy. mutta nyt on tätä sikalenssua liikkeellä ni sitä ei tiiä mitä tää on mut luulen et olis varmaa tavallista lenssua ehkäpä. mut sai kausirokotteen keskiviikkona mut sikarokotetta ei oo saanut ku ensviikolla rokotetaan joku päivä.

mutta nyt lähdettävä apteekkiin ja kauppaan että nyt pitää rauhallisesti ottaa tää viikonloppu ja mies korjaa sit isänsä kans seissyttä autoa et se saadaa liikenteeseen ja mä saan oman autoni appiukolta takas.

mutta mukavaa lauantai päivää kaikille :)

arska äippä + pikkuinen 17+1
 

Yhteistyössä