***HUHTIKUISET Marraskuussa***

töitätöitätöitä...

Vihreänä kateudesta lueskelen teidän tekstejänne rauhallisesta lauantai vapaapäivästä...

Itse painan pitkää päivää töissä ja opiskelussa, Olis niin mielellään kotona oloaan ihmettelemässä...

Mites onko kellään "kipuja" jo lantiossa kun liitokset venyy toisistaan?

Itselläni tuntuu että kävelen jo kuin olisin viimeisilläni vaikka viikkoja on vasta 17+1... Melko varmasti tunnistan liikkeitäkin jo...

Ja ensi viikolla vasta toinen neuvolakäynti, tai kolmas jos eka UÄ lasketaan...
Saas nähdä sanovatko ne siellä mitään sikapossurokotteesta, mitään kun ei ole sieltä kuulunut. No Onneksi olen jo töiden kautta rokotteen saanut.

Montako neuvolakäyntiä on teillä ollut tähän mennessä, omat käynnit tuntuvat niin vähäisiltä...

Mut sokerirasituksessa olen jo ollut. Oli muuten ihan H***tin pahaa litkua se sokeriliemi, ja heti kun kotiin pääsi sieltä tapahtui niin lahjakas kuukahdus että... Niin että siinä meni se "vapaapäivä"...

Tinka ja salamatkustaja
 
Mulla on ongelma, iso ongelma. Olen jo pitkään suunnitellut menoa ja hankkinut jo liputkin yhteen tapahtumaan, joka on huomenna. Tilaisuudessa on siis satoja ihmisiä katsomassa esitystä ja se on alueella, jossa possuepidemia riehuu kunnolla. Nyt mietin, uskallanko lähteä tapahtumaan, vai pitäisikö jättää väliin. Haluaisin kovasti mennä, mutta kun rokotteen suojakaan ei ole täysin varmaa. Mitä te muut tekisitte tässä tilanteessa? Lisäksi mun ystävän lapsi on possutaudissa ja tämä ystävä on myös tulossa tapahtumaan ja meillä on vierekkäiset paikat! Hänellä itsellään ei tosin ole muita oireita kuin kuulemma lievää lämpöä. Uskallatteko te muut liikkua nyt missä vain normaalisti? Entä voiko rokotettu kuitenkin tartuttaa tautia muihin, vaikkei tautia itse saisikaan? Siis jo on tekemisissä sairastuneen kanssa?

Rinnoista. Mulla tulee molemmista rinnoista maidon tapaista, tosin kirkkaampaa nestettä puristaessa. Sellasta tosi paksua ja siirappimaista. On tullut nyt parin viikon ajan.

Piipa rv 18+5

Huokaus. Ärsyttää koko possutauti. Sen takia on jäänyt väliin mm. suunniteltu koko perheen ulkomaan matka ja kotimaan kylpyläloma. Tässähän tuntee itsensä kohta vangiksi. :(
 
Empuuu, mun rokotuksesta on jo yli 2viikkoa eli sen pitäis olla ok (tai niin hyvä, kuin se suoja nyt kai voi olla). Mut ystävällä tosiaan ei ole rokotusta ja hänen lapsensa on nyt tamiflu-kuurilla. Tosin ei tautia ole labrassa tutkittu, mutta kun oireet täsmäsivät, niin lääkitys aloitettiin. Ystävä itse, hänen miehensä ja muut lapset ovat lievässä kuumeessa ilman muita oireita. Mutta tokihan siellä voi, ja varmasti onkin, muita tartunnan saaneita, kun kuitenkin iso tapahtuma on.
 
Mutta se, että istun mahdollisesti (todennäköisesti) tartunnan saaneen vieressä (vaikka hän ehkä lievänä tautia sairastaakin), tuntuu kuitenkin aika huolestuttavalta. Ja se, että voinko tuoda tartunnan sitten mukanani 2-vuotiaalle tytölleni, vaikken siihen itse sairastuisikaan. Tietääkö kukaan, miten tämä asia on, että voiko tautia ns. kantaa ja tartuttaa, vaikkei siihen itse sairastuisikaan rokotuksen vuoksi?
 
Piipa75, todella hankala kysymys jos olet saanut rokotteen jo yli 2 viikkoa sitten. Nythän sinun ei pitäisi enää tartuntaa saada..Itse olen miettinyt että yritän kuitenkin välttää rokotuksesta huolimatta henkilöitä joilla on tai perheen jäsenillä on tartunta. Tosi kurja tilanne, toivottavasti saat päätöksen tehtyä :hug:

Tinka320, mulla on ollut 2 neuvolakäyntiä ja kolmas on vasta joulukuun alussa. Alunperin mulla piti olla mun toinen käynti vasta marraskuun lopussa, mutta siirrettiin sitä kun seurattiin verenpainetta ja halusin kuunnella sydänäänet:)
 
Kiitos kaikille tsempityksestä siskoni tilanteen vuoksi! :heart:

Saimaanrannan äippä Juu annetaan olla. "Sotakirves" haudattu! :D Mut taidan silti vaihtaa takas tohon "Väpään", sitä ei varmaan ainakaan kauheen monella oo nimenä ;D

Siis jos TAYSiin ei pääse isät keväällä vierailulle, niin tää tyttö ajatteli kyllä kotiutua sieltä pian. Päivää kauempaa en kyllä siellä yksikseni suostu viettään!
Mutta onneks sinne on viel jokin kuukaus ja asiat saattaa muuttua.. Paitsi, että huhtikuulle on ennustettu tota toista epidemia-aaltoo tulevaks?? :eek: :/

Mulla on ollut vasta kaksi neuvolakäyntiä. Parin viikon päästä on taas..

Piipa Jos haluat todella mennä tuonne tapahtumaan, mutta pelkäät possunuhaa, niin osta vaikka sellanen hengityssuojain? Ja muistat pestä käsiä!
Itse en varmaan menis tollaseen tapahtumaan missä on paljon ihmisiä, vaikka rokotuksen oonkin saanut. En pidä rokotuksen suojaa kuitenkaan täysin 100%..
Oon samaa mieltä kuin Empuuu, että kaikkea ei kuitenkaan haluis jättää tekemättä ton taudin takia.. :S

Katyana & Väpä <3 16+2
 
heipparallaa ja pikaiset kuittaukset =) !

Piipa75 vähän myöhässä tulloo vastaus, mutta Femedan lääkäri antoi rd epäilynsä sikiön koon vuoksi. Mentiin sillon 4D:en viikoilla 26+4 ja sikiö vastasi lähes 30 viikkoista. Vielä rakenne uä:ssä (reilu 6 viikkoa aikasemmin) oli vastannut yli viikkoa pienempää, eli oli aika selkeä tapaus!

Sittemminhän sokeriarvoni eivät palautuneet synnytyksen jälkeen normaaleiksi ja tietenkin huononivat taas entisestään kun tulin raskaaksi... :(

Ei jaksa oottaa enää tiistaihin ultraan :D !!!

Sonja ja Paavo 18+2
 
Pikakirjoitus ennen treffejä nukkumatin kanssa. =)

Neuvolakäyntejä on ollut kaksi (viikolla 9 ja 14), lisäksi nlalääkäri/varhaisultra viikolla 9 ja nt-ultra viikolla 12. Ja toissa viikolla kävin ylimääräisellä nlalääkäri/ultra-käynnillä supisteluiden vuoksi. Seuraava neuvola on tiistaina.

Sokerirasitukseen joudun minäkin, mutta muistaakseni esikoista odottaessa se tehtiin joskus puolivälin jälkeen.

Työstä oli jossain vaiheessa puhetta. Teen klo 8-16 päätetyötä, eli ei erikoisen rasittavaa. Tosin jatkuva istuminen aiheuttaa selkäkipua. :(

Minäkin opiskelin esikoista odottaessa. Raskaana ollessa suoritin kesän itsenäisesti kursseja, ja tentin ne syyskuussa. Esikoinen syntyi lokakuun puolivälissä. Tenttien jälkeen jäin vuodeksi kotiin, ja jatkoin seuraavana syksynä. Sain kuin sainkin koulun (ammattikorkea) suoritettua, vaikka luokanvalvoja kovasti epäili lapsen ja opiskelujen yhteen sovittamista. Sinänsä outoa, koska tuskin olin ainut "lapsellinen" opiskelija..

Mies mukaan synnytykseen, jos se vain suinkin on mahdollista. Esikoisen synnytykseen ei ehtinyt, kun kätilö passitti mieheen kotiin silloin kun mentiin laitokselle. Olin vain muutaman sentin auki siinä vaiheessa. Muutama tunti meni, ja sitten muksu jo syntyikin. Kerkesin kyllä soittaa miehelle, että alkaa joutua, mutta myöhästyi muutaman minuutin. Esikoiselta hävisi sydänäänet (syntyi käsi kaulalla), ja siksi jouduttiin käyttämään imukuppia ja tekemään eppari. Kivunlievitystäkään en ehtinyt saamaan. Tai no muutaman henkosen ilokaasua, mutta se aiheutti minulle vain huonon olon. Toiseen synnytykseen lähden aika avoimin mielin ja sen kummemmin suunnittelematta. Tuon epparin jätän väliin, ellei sitä ole ihan pakko tehdä.

Santi ja masukki 18+0! =) (Piti käydä jastulta lunttaamassa viikot, kun en ois itse muistanut..)
 
Hyvää huomenta kaikille =)
Onko joku muu sitä mieltä että raskaana olevakin voi pitää hauskaa ilman alkoholia? Minusta voi ihan hyvin....itse olin eilen tupareissa ja kivaa oli :D Muiden sekoiluita oli kyllä kiva katsoa ja kuunella :LOL:

Syökö joku muu rauta pillereitä, jos syötte niin pitääkö teidä olla tunti sen pilleriin ottamisen jälkeen syömättä? Mun pitää olla ja se on kidutusta....



 
Huomenta!

Kiitos ketkä olette sanoneet kauniisti ja lähettäneet tsemppejä mun opiskeluongelmaan! Miehen kanssa eilen keskusteltiin ja päätettiin, että teen nyt vain toisen suunnitellusta kursseista (9op + 1op hyväksiluettu kurssi =10op) ja perun joulukuun opintotuen. Olen kotiäitinä max. kunnes Piksu on 3v. Sitten pyrin takaisin kouluun ainakin, jos opintosuoritukseni eivät ole vanhentuneet. Ei suunnitella liian tarkasti, koska ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Huuh, niin iso kimpale tippui sydämeltä. Onneksi mies vakuutti, että on tyytyväinen kun jään kotiin lasten kanssa muutamaksi vuodeksi eikä häntä haittaa vaikka tuo ainoa palkan talouteemme ("ollaan me tähänkin asti pärjätty") . =)

Meillä oli vieraita perjantaista asti, lähtivät ennen puolta päivää. Oli ihanaa saada apua kotiin vaikka eiväthän he edes joutuneet paljon tekemään mitään.

Olen aivan varma, että eilen tuntui liikkeitä! Ja tänään aamupalaa syödessäkin! Masussa elää sittenkin joku :heart:

Jaahas, poika haluaa ruokaa..
Palaillaan ja kommentoin sitten teidän kirjoituksia!

Greddy ja Piksu 19+4
 
Kiitokset onnitteluista! Vuosia tuli 27 täyteen :)

Katyanan sisko oli saanu ikäviä uutisia :hug:
harmitus sentään :(

sukupuoli aiotaan kysyä jos sen nyt vaan saa näkymään mutta sykkeiden perusteella mä sanoisin että meille tulee tyttö :heart:
ja synnytykseen isä tulee mukaan jos vaan saadaan lapsille hoitajat ... sen näkee sitten... hiukan jännittää se hommeli...

Tiistaina tulee 2vkoa täyteen sikapiikistä :D jei! täytyy vaan nyt toivoo ettei sitä meille tuu ollenkaan...lapsille en oo vieläkään saanu rokotteita :/

meillä on ollu niin kiireen täyteinen viikoloppu että huh huh...alaselkää on juilinu välillä inhottavasti mutta ihmeesti sitä jaksaa vaan...

nyt pakko mennä laittaan jotain ruokaa...näläkä on ihan mahoton :p

nasumasunen ja ¤ 17+0 *POKS*
 
Donu ja rintaraivarit, täälläkin kuopuksen kanssa koettu se. Hienoa jos sait kuiten pullolla imetystäkin jatkumaan, olet kyllä sinnikäs sissi :flower: . Meillä auttoi ns. pesiminen, eli oltiin vain lähekkäin ilman mitään näläntunnetta ja siitä ikäänkuin vahingossa tissi meni suuhun ja aikun mamma oli ihanata :heart: . Rintaraivareiden lisäksi kuopus oli paikkarajoitteinen ja asentorajoitteinen, eli suostui imemään vain pimeässä makuuhuoneessa makuultaan. Sekin oli ohimenevä kausi.

Hope ah kun sait veden kielelle, nam nam, mitä väkevämpiä karkkeja sen parempia, olin raskaana tai en :whistle: .sun syy jos joudun ihan pakosta ajamaan karkkikauppaan tänään ;) .

tinka, mulla kivut tulee vain jos istun pehmeällä sohvalla -tai löhöän. Mietinkin että tammialesta vois ostaa sellaisen äidin oman tuolin, hieman kovempi jossa sitten olisi myös kiva imettää. Keinu on vähän liian ahdas- mun mielestä.

piipa, paljon vastauksia jo saitkin, mutta täällä myös yksi perhe joka joutunut jättämään kylpyläloman väliin tuon pahuksen nuhan takia. Tahallaan ei viitsi tautia ottaa ja en minä lapsia raahaa isoihin marketteihin kauppaan jos ei ole pakko. Mutta muuten liikutaan aika normaalisti.

-Chiq rv 17+2
 
Huolellisesti luin jutut että osaisin kommentoida, ja kun pääsin tähän viestikenttään, niin ihan tyhjää lyö päässä :LOL: Tsiisus...

Neuvolakäyntejä mulla on tainnut olla kolme, käyn neljän viikoin välein, että tulee se vasta-aine verikoe oikeaan aikaan. Jossain vaiheessa sitten aletaan kai ottaa kahden viikon välein, mutta niinhän ne käynnit muutenkin tihenee siellä loppupäässä. Niin ja vasta-aineet eivät ole tähän mennessä kohonneet lainkaan ekasta mittauksesta :) So far so good.

Minä en tosiaan haluaisi synnyttää yksin! Mies pitää kyllä ehdottomasti saada mukaan synnytykseen! Onhan se nyt älytöntä jos tuollaista mennään rajoittamaan, vaikka siten mikä epidemia olisi... ihan suorilta en kyllä niele,, että olisi synnytykseen pääsy estetty isältä... Sen voin kyllä uskoa että osastolle pääsyä jotenkin rajoitetaan. KYSissähän ei normaalistikaan saa vierailla synnyttäneiden osastolla kuin isä ja sisarukset - mummot ja muut saa oven läpi vilkaista lasta, jos sairaalaan tulevat. Niin ja tuosta sairaalassa olo ajasta... kahdesta viimeisestä olen halunnut lähteä heti kuin mahdollista eli 2 vrk lapsen syntymästä, kun on lastenlääkäri tehnyt tarkastuksen. Polikliininen synnytys olisi ihan ok, jos asuisi lähellä sairaalaa, koska lapsi pitäisi kuitenkin kiikuttaa lääkärin tarkastukseen tuolloin 2 vrk:n iässä. Nythän on epävarmaa, kuinka kauan joudutaan olemaan... voi olla että pieni tarvitsee valohoitoa tai pahimmassa tapauksessa verenvaihdon noiden vasta-aineiden takia. Mutta vaikka kaikki menisi hyvin eikä mitään toimenpiteitä tarvittaisi, niin voi olla, että tarkkailussa joudumme olemaan vähän pidempään kuin tuon 2 vrk.

Mä sain kaksi lasta samalla kuin opiskelin. Olin molemmista vajaa 1½ vuotta siinä kotona vauvan kanssa ja palasin sitten koulun penkille. Hyvin meni, olin kyllä parempi opiskelija kuin moni muu, sitä kummasti oppii tekemään asiat ajallaan ja tehokkaasti, kun on kotona muutakin ja rakkaampaa puuhaa =) :whistle:

Ikää kyseltiin, oon 31, ja neljäs siis olis tulossa. Onnea nasumasunen :flower:

Siskonpojan ristiäiset oli eilen, pisti miettimään jo meidänkin tulevia ristiäisiä :D Nimestä ei kyllä olla vielä edes puhuttu... katotaan nyt ensin saadaanko sukupuolta ongittua, ja muutenkin - onko kaikki hyvin loppuun saakka...

stoppis, joka vitkuttelee siivouksen aloittamista... ja OivaIines 19+5
 
Niin joo, Donukos se jutteli suihkutisseistä? Mulla oli esikoisesta todella suihkuavat tissit (siis lensi metrien päähän :LOL: ), mutta muista ei ole ollut ollenkaan noin pahat, ovat paremminkin tulvineet ja valuneet, mutta eivät niinkään suihkunneet :LOL: Eli että sekin asia voi muuttua eri imetyksissä toiseen suuntaan :wave: Mulla kans on ollut pitkät imetykset, tyttöä imetin pisimpään, 18 kk. Tätä kuopustahan imetin vielä kun tulin raskaaksi, mutta eka kertaa elämässäni maito vaan kerta kaikkiaan ehtyi ja lopetin kun poitsu oli 1v4kk (rv jotain 14?).
 
Tervehdys!
Neuvolakäynneistä teillä oli puhetta täällä. Mie olen käyny nyt 3 kertaa terkkarilla (8+1, 13+1 ja 18+4) ja yhden kerran lääkärillä (9+0) sekä kerran ultrassa (12+?). Seuraava eli 4 kerta on joulukuun alussa sillo taitaa viikkoja olla 23+1 tai jotain. Sitä ennen vielä rakenne ultra (21+?) joka on reilua viikkoa aikaisemmin.

Piipa
Mie olen liikkunut ihan normaalisti siellä missä on tarvinnut. Miulla tulee huomenna 2 viikoa rokotteesta. Olen itse ajatellut että flunssa tulee jos on tullakseen. Toisalta mies on asiakaspalvelutyössä joten on ihan mahdollista että tuo sen sieltä tullessaan. Se mitä olen lisännyt ihan huomattavsti on käsien pesu niin et pesen niitä vähän joka käänteessä.
Mut en kyl osaa sanoa mitä siun pitäs tuossa tilanteessa tehhä.

Sokerirasitukseen miunkin pitää mennä jossain vaiheessa. Taitaa kuitenkin mennä joulukuun puolelle. Mietin vaan miten saan sen litkun juotua kun kaikesta makeasta tulee älyttömän paha olo vieläkin.

Sit miun tekee ihan mielettömästi mieli punaviiniä. :ashamed: Toiset himoitsevat raskausaikana suklaata yms. ni miulle on tullu tuo punaviini. Ja se mikä minuu ihmetyttää eniten on et ennen raskautta en todellakaan ole mikän viinien juoja ollu ja yleensäkään en alkoholia juo. No mies tuli eilen töistä kotiin ni oli käyny hakee miulle alkosta alkoholitonta punkkua. Vielä en ole sitä maistanu mut kunhan himo ihan ylitsepääsemättömäksi käy ni sitten maistan. Ja täytyy tunnustaa (avaa sateenvarjon varmuuden vuoksi) join kyllä perjantaina pienen tilkan punaviiniä. En voinut vastustaa...

Oletteko muuten kuinka tarkkoja syömisienne suhteen? Tarkoitan sitä ns. kiellettyä listaa eli mitä ei suositella raskausaikana.
Sen punaviinin lisäksi söin äsken lounaaksi savulohta jonka iskä oli savustanut. :p Vähän oli hyvää.
Mut nyt täytyy lähteä laittaa ulkovaatteet päälle ja mennä metsään kun traktori on tullut vihdoin viimein ajamaan meidän polttopuut pois.

Voikaa hyvin

Saimaanrannan äippä
 
Miten voikin tulla alaselkä näin kipeäksi. :( Hyvä että pystyy kyykistyä tai mennä makuulleen. Sisustin akvaarion uusiksi ja samalla puhdistin sen. Tuleeko muilla ihan alaselkä helposti kipeeksi?

rv17+4
 
Piipa kyl mä olen käyny tapahtumissa aikalailla normaaliin tapaan, muistaa vaan et ei oikeen lähelle mee muita ja pesee käsiä hyvin. etköhän sinä uskalla mennä sinne.. =)

Tissit on palautunu suht normaaleiksi, on ne isommat mut et ei oo kipeet enää. mitään nestettä en ole viel huomannu..

jenskuliini mäkin oon käyny 2 kertaa baarissa nyt raskauden aikana, on tosi kivaa kavereiden kans laittautua ja viettää iltaa, mut en sit oo kuitenkaan kovin hyvin siellä humalaisten seassa ja kovassa möykkeessä viihtyny.. et tuskin tulee kovin monesti enää lähettyä kuitenkaan =)

mies synnytykseen ehdottomasti.. tuntus tosi kurjalta olla yksin synnyttämässä kun tää on kuitenki molemmille aivan uutta. ja olis mieskin varmasti tositosi harmissaan jos ei näkis lapsensa syntymää ja heti ensi hetkiä :heart:

saimaanrannan äippä täällä toinen joka on himoinnut viiniä :p maistaisin varmaan tilkan jos olis, mut ei viitti sen takia viiniä ostaa :D oon mäkin ottanu hörpyn miehen saunakaljasta :ashamed: :ashamed: ihan yhen pienen vaan.

mä en oo tarkka syömisistä oon syöny tänään fetajuustoa, eikös sekin olis kielletty.. ja sokeria syön varmasti liikaa..

Empuuu mullakin useesti alaselkä kipee, iltasin varsinki. muutenkin tuntee ittensä välillä tosi vaivaseksi, mitenhän sitä jaksaa sit 3-4 kuukauden päästä.. :whistle:

marjutti ja masuvauva .. öö.. 15+6, piti kyl miettii, huomen taas poksuu.

 
Fetaa saa kyllä syödä, suomalaiset maitotuotteet on varmaan kaikki tehty pastöroidusta maidosta. Veikkaan että ruotsalaisetkin jne. Ja sitten tuo savustettu lohi, mun mielestä se on ihan täysin sallittua (paitsi jos on Itämeren lohta , sitten ei montaa kertaa kuukaudessa). Olenko aivan väärässä? Kylmäsavustettu/graavisuolattu lohi ovat sitten eri asia. Pikkutilkka punaviiniä ei haittaa mitään, mutta itse en varmaan joisi kokonaista lasillista. Alkoholi ei onneksi himota yhtään enkä ole viinin ystävä ollut ikinä. :x

Tuosta selkäkivusta kyselin, koska mulla menee kipeeksi melkein tuonne häntäluuhun asti. Nivuset tuntuneet olevan vähän jumissa pari päivää, en sitten tiedä johtuuko siitä, kun levitin reiteni miehelle... :D
 
Chiquita ja stoppis rintaraivarit ja suihkutissit olivat kyllä sellaisia juttuja, joista en ollut koskaan kuullut ennen kun ne olivat todellisuutta omassa elämässä. Aika yllätyksenä tuli että sellaisiakin ongelmia voi imetyksessä olla. Minä kun ajattelin etukäteen imetyksen olevan yksinkertainen ja helppo juttu (ja useimmiten kaiketi asia niin onkin). Kuvittelin mahdolliseten ongelmien liittyvän vain maidon tulon niukkuuteen, ei tullut mieleenkään toisen vaihtoehdon olevan myös ongelmallinen! :LOL: "Pesiminen" ei meillä auttanut asiaa. Luulen, että jos olisin saanut tietoa siitä mistä oli kyse kun ongelman ollessa vielä lievä, pesiminen olisi voinut tuoda avun. Kyllä sen itsekin ymmärtää ettei kukaan vapaaehtoisesti tahdo itseään tukehduttaa ruokaansa, mutta enhän minä sitä tajunnut syyksi raivareihin ennen kun "liian myöhään". Yösyötöt unenpöpperössä onnistuivat onneksi koko senkin ajan kun jouduin lypsämään. Esikoinen on mm. motorisesti levoton (oli jo mahassa) ja reagoi ärsykkeisiin voimakkaasti. Sillä on varmasti suuri merkitys rintaraivareiden voimakkuuteen. "Huvittavinta" tilanteessa oli se, että lypsykoneelle en sitten tulvinut kun ei meinannut herua millään! Jos alkoi herua kunnolla, täyttyi pullo nopeasti, mutta valitettavan harvoin niin kävi.
Ihanaa kuulla, että rinnat voivat oppia käytöstavoille ja suihkuaminen olla vähäisempää seuraavan kanssa! :D

Greddy mukava kuulla sopivan vaihtoehdon opiskelujen suorittamiseen löytyneen! :hug:

Alaselkäkipua löytyy... Tai oikeastaan minulla kipu on tuolla si-nivelten suunnalla. Lantion alueella oli viimeksikin kipuiluja pitkin raskautta. Täytyy mennä kiropraktikolle laitattamaan "ässät" ojennukseen ja sitten ruveta pitämään tukivyötä ahkerammin. Pitäisi myös muistaa laittaa esim. ruokaa tehdessä sisäkengät jalkaan, joissa on pieni korko. Auttaa kummasti! Minulla on yliliikkuvuutta muutenkin paljon, mutta raskaushormonit löysyttävät paikkoja entisestään, joten varmaankin ankkavaappuminen tulee ajankohtaiseksi liikkumistavaksi tässä vähitellen. Saas nähdä millaiseksi komeudeksi se jalostuu kun esikoisen perässä pitää juosta! :LOL: Tai sitten vaan hommaan tuolle karkailijalle valjaat ja laitan koiran fleksin niihin kiinni...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Donu ja Pikkuinen 17+5
 
Täällä kans yks suihkutissi ;) ekasta kaikki ok mut neiti ei syönykkään tissiä kun vajaat pari kuukautta. tokan kans oli ongelmia muutenkin vauva aikaan niin sitten vielä tuli tuo suihkuamine harmiksi...lensi kaarella maito kun tissin vaan paljasti :eek: :whistle:

Nyt aion kyllä syöttää tätä kauemmin :) hope so :)
 
Sunnuntaita mammat!
Sokerirasituksesta,täällä norjassa varmaan ees tiedetä mikä se on.... muutenki tuntuu että teillä siellä Suomessa pidetään paljon parempi huoli odottajista kuin täällä.Esim.neuvolassa mä käyny vasta kerran ja seuraava on vasta vk24.... no,ei mulla kyllä mitään ongelmiakaan ole,ettei sen puoleen,mutta tuntuu vain että teillä siellä kaikki paremmin....
Selkäkivusta,mähän olen ollut jo monta viikkoa sairaslomalla tän selän takia.Vähänki jotain teen(esim.ihan normi kotihommat esim.imurointi)niin alaselkä on aivan tautisen kipeä.Mulla muutenkin jo ennen tätä raskautta ollut ongelmia selän kanssa,niin nyt vielä pahempi :(
 
Hei!
Täälläkin on ollu selkäkipuja.
Tiistaina palaan töihin ja vaikka tiedän et selkä ja jalat ei kestä niin aion siellä olla sen viimeisen kuukauden mitä enää tarttee.

Laskin että yhteensä olen neuvolassa käynyt jo viisi kertaa ja ultrassa kolme kertaa. Seuraava neuvola käynti vajaan parin viikon kuluttua ja eka äitiyspoliklinikka käynti vajaan neljän viikon kuluttua.

Toisen vauvan potkut tuntuu ikäviltä kun osuu luihin.

Marylene ja pikkuiset 20+4
 

Yhteistyössä