***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

Aamulla käyty neuvolassa; masuasukki hienosti edelleen "oikeassa" asennossa, pää alaspäin ja suht alhaalla. Sf 33; vähän keskikäyrän yläpuolella. Vointi edelleen hyvä eikä mitään kipuja ole ollut. Rauhallisin mielin saamme loppuaikaa odotella. (Nyt siis 36+3 menossa)

Galluppiin: Miehen kanssa tavattu '95; seurustelu aloitettu '96; muutettiin yhteen '99, kihloihin '03 ja naimisiin '06. Ja nyt sitten esikoista odotellaan. Hitaasti ja varmasti olemme edenneet. Mies minua vuoden vanhempi.

Vauvan vaatteita on koneellinen pesty; pinnasänky on vielä kokoamatta ja äitiyslaatikkokin pitäisi ehtiä tyhjentämään, jotta siitä saisi ensisängyn pinnasänkyyn laitettua. Amme yms tarpeellista tarviketta edelleen hankkimatta... Onhan tässä vielä aikaa. Masuasukki saa vielä muutaman viikon viihtyä masussa, jotta ehtisi valmistelut tekemään...

Jaksamista kaikille!

Tilsu just samalla tavalla muakin supistelee, varsinkin iltaisin ei millään meinais viitsiä nousta sohvalta, kun heti vetää mahan kovaksii... :( Siis mikä synnytyssuunnittelu?? Miten semmoiseen pääsee? Mä kiroan tuota mun neuvolatätiä, se on jotenkin niin onnettoman avuton, mä en ole saanut siitä mitään irti, jos en ole itse tajunnut kysyä!!! Ja mistäs sitä ensisynnyttäjä nyt osaa kaikkea kysyä....Muuten täti on ihan kiva ja ystävällinen,mutta joku jyty siitä puuttuu.... :/

Kestovaipoista Voisitteko vääntää tyhmälle rautalangasta... :( Eli, riittääkö yleensä se systeemi mikä tuli äitiyspakkauksen mukana? Eli, yksi imevä osa ja muovinen suojakuori? Te puhutte riisipapereista ja villahousuista, miksi niitä käytetään? Kertokaa tietämättömälle..Olis se kiva hommata ainakin muutama kestovaippa, jotta ei koko aikaa tarvitsisi heittää luontoon niitä kammottavia kertiksiä....

Huomaa muuten, että porukka on alkanut jäämään äitiyslomalle! Tekstiä tulee hurjaa tahtia! =)

Tänään on taas huono päivä. Tällä kertaa ei johdu raskaudesta vaan siitä, että kuljetusmiesten piti tuoda meille yksi ostamamme huonekalu klo 8-10 välisenä aikana. No, piti raahautua sängystä ylös tietty ennen kahdeksaa jo. Eikä äijiä vieläkään näy!!!! ARGH! |O

Marika ja heppu, joka punkee kovasti rv 34+2

Marika ei sitä synnytyssuunnitelmaa tehdä, jos raskaus on edennyt normaalisti ja ei ole mitään häikkää. Mullakin kolmas tulossa, eikä aiemmin eikä varmaan tässäkään raskaudessa suunnitelmaa tehdä. Usein esim. jos tulossa on iso lapsi, täytyy miettiä mahtuuko alakautta tms.

Joanna en mäkään nää syytä, mikset vois kotona punnita. Ei sillä tädillä mitään sitä vastaan voi olla.

Sh ja Vuotaraaputin :hug:

Täytyy kai ruveta tekemään jotain järkevää... palaillaan!

Lilja (rv 35+6)

Heippa!

Ihanaa, täällä on vihdoin lunta! Kiva, että talvi tuli edes näin maaliskuussa :D

Supistuksia on tullut päivittäin useampaan kertaan. Siis ihan kivuliaita. Ristiselkää polttaa ja alavatsaa kourii. Lisäks eilen alkoi paineen tunne alavatsalla/alapäässä. Kaipa tuo pikkumies aloitti laskeutumisen lähtöasemiin =)
Istuminen tuntuu inhottavalta ja tekee kipeetä, kun pitää lähteä liikkeelle.
Torstaina on sitten neuvola ja tiedetään onko jotain edistystä tapahtunut.
Noita suonikohjuja mulla on ollut vaikka kuinka pitkään. Alapää ihan muhkuroilla :x
Makkarissa on ollut hiljaista jo kauan, paikat kun tulee niin kamalan kipeiksi..

Pikaista paranemista kaikille sairastaville!

Faerie ja poju 35+2

Hysteerinen, yritän tänään olla kunnostautumatta täällä palstoilla ja sen sijaan tehdä jotain kodin eteen :D Katsotaan kuin käy. Ollut vaan vielä aika puolkuntoinen olo, mutta kai tästä ois liikkeelle lähdettävä hiljaksiin, ettei kasva sohvaan kiinni.

Sh07 :hug: Yritähän muuten huilailla sitten, äiti aina sitä sanoo, että jo ihan paikallaan makaaminenkin antaa lepoa jos nyt ei yhtä paljon kuin nukkuminen niin kuitenkin ihan hyvin. On se silti turhauttavaa!

Muillekin vaivaisille ja sairaille :hug:

T. Kalenteri ja Paapau 35 + 4

Huomenta =)

Aamu ei ole tän pidemmällä ja olette jo ehtineet kiroittaa vaikka mitä =) Mä vielä kekkuloin yöpaidassa :whistle:
Kiitos kaikille myötätunnosta ja ymmärryksestä tuon vaakassa käynnin suhteen. Käyn siis torstaina ennen neuvolaa kotota vaakassa ja se saa kelvata sille tädille.

Vuotaraaputin :hug: Toivottavasti oksutauti menisi pian ohi, eikä sais aikaan supistuksia.

Anuu: Tuo sun junaan selviämis projekti kuulosti sille et jäis multa tekemättä :eek: Tosin sulla jo aiti ihmisenä on keinot valmiina. Mä kun välillä mietin ihan niinkin yksinkertaista asiaa, kuin et miten mä pääsen vauvujen kanssa meidän lähikauppaan sisälle :LOL:

Piitsi: Lasten suusta kuulee totuuden :LOL: Joskus lukenut niitä "lasten suusta kuultuja" tarinoita, mitä netistäkin löytää, niin ne on oikeesti aivan loistavia!!!

Tänään onkin toiminnan täyteinen päivä. Eka hämeenlinnaan treffaamaan kahta kaveria ja heidän lapsia ja sit iltäpäivällä lähdetään miehen kanssa forssaan moikkaamaan vielä kavereita, ennen kuin tiltiäinen syntyy. Eli autossa istumista taas tiedossa. Ens yöstä tulee siis taas tuskainen :'(

Mut nyt vaatettamaan itseään!!! Josta tuli muuten mieleen et onnistuuko teiltä sukkien pukeminen vielä helposti? Mä saan just ja just kun oikein pinnistän :LOL:

Joanna ja tiltiäinen 35+4

Kiitos Hysteeriselle uudesta pinosta! Tännehän on tullutki tekstiä paljon...

Galluppiin: SEn verran että ollaan molemmat minä ja mies 25.v, ikäeroa tasan kaksi viikkoa ja puolen kuun tietämillä ollaan oltu 5.vuotta naimisissa!

Tilsu: kyseli supisteluista, täällä niitä on ollut useamman viikon ja nyt on yölläkin saanu niiden takia valvoa, välillä ovat kipeitä, että tuskanhikeä pukkaa!Mutta jospa se tarkottas sitä ettei kovin yliajalle menis!
Mulla myös tullut pahoinvointia ja pääkipua, tuntuu että voimat ihan tiessään, eikä jaksas mitään tehä!
Kärsiikö muut jalkasäryistä? MUlla kohta viikon tuo oikea jalka särkenyt, tuli kait siitä kun oon lenkkeily nyt enemmän ettei tuo paino kovin nousis, täytyy huomenna neuvolassa mainita asiasta...OOn kyllä pitkin raskautta aina sillon tällön kärsinyt jalkasäryistä, mulla kun on skolioosikin joskus todettu!!!
Tietääkö kukaan saako näin loppuraskaus aikana käyttää canestenia hiivatulehdukseen? MUlla kun tuo antibioottikuuri ollu niin eiköhän sit hiivatulehduskin tullut! HUomenna kyllä se neuvola että ajattelin sinne asti ootella, kun tänään viel kuurikin päällä!

Piitsi: Ihania nuo lasten kommentit!

Ja jaksuja sairastaville! :hug:
Me tästä lähetään lasten kanssa ulkoileen, niillä tuota energiaa piisaa... :heart:

anri&vauveli rv 36+2

Ps. Anteeksi tuli taas niin vali vali tekstiä: omia vaivoja valiteltua!

Oottepa te saaneet paljon aikaan, kaikilla melkein jo sängyt pedattuna vauvalle ja vaatteet pestynä ja silitettynä... mä en ole vielä alkanut edes sairaalakassia miettiä opiskelukiireiltäni. Muutaman viikon päästä pitäisi hellittää, toivottavasti sitten vielä ehtii!

Olo on edelleen muuten mainio, mutta mulla on taas aamupahoinvointia- ei nyt ihan ruoka ulos tule, mutta kamala kuvotus vaivaa. Onko muilla alkanut pahoinvointi uudestaan?

anri82, mulle neuvolan terveydenhoitaja suositteli juuri Canestenia hiivaan ja käytinkin yhden 3 päivän kuurin. Se 3 päivän kuuri on kai parempi kuin 1 päivän kuuri, tulee miedompi kerta-annostus. Mutta ilmeisesti olisi hyvä varmistaa labrakokeilla, että kyseessä on tosiaan hiiva eikä mikään vaarallisempi tulehdus?

Viljaliina: Kiitos pikaisesta vastauksesta, taidan ootella siihen huomiseen neuvolaan, jos ne sit ottais labrakokeet, vaikka ite epäilen että tämä on hiivatulehdusta, kun mulla tahtoo antibiootti kuurin jälkeen aina hiiva tulla!
Mulla on myös aamupahoinvointi tullut takasin, ei ihan joka aamu mut aina sillon tällön, ei oksentaa tarvi mutta just kuvottaa...

Mulla on kans tänään eka sellanen kunnon vali vali päivä koko raskausaikana :kieh: Näin koko yön ihan outoja painajaisia ja aamulla nousin vissiin väärällä jalalla. Nyt väsyttää ihan simona ja iskias vaivaa taas pitkästä aikaa. Huono-olokin on edelleen. Ei ala tuo mahatauti kunnolla, kiertelee vain ja tekee tosi kuvottavan olon. No huomenna olis tarkoitus lähteä muutamaksi yöksi kavereiden luo, joten eiköhän se ens yönä iske päälle :x

Onneksi mies on vielä pari viikkoa kotona, niin ei tartte miettiä esikoisen viihdytystä tai ruuanlaittoa - sen ku vaan makoilee sohvalla :D Mutta kyllä kovasti toivon, et tää olo helpottais. Olis vielä kaikenlaista puuhailtavaa ennen muikkusen syntymää.

Piitsi tosi hauska tuo muksun kommentti :LOL:

Mä päädyin kans kokeilemaan kestovaippoja. Ekan kanssa jo tei mieli, mut silloin ei oikein ollut tilaa kuivatella. No nyt olen jonkin verran tehnyt vaippoja itse ja lisäksi tilasin netistä pitkän surffailun jälkeen muutamia malleja. Katotaan nyt miten lähtee käyntiin. En jaksa stressata, eli jos tutuu hankalalta niin vaihdan kertakäyttöisiin.

Jep mut nyt koitan lähteä syömään jotain... :x

Vessaterkkuja täältä suunnalta! :wave:

Sairastuttiin viikonloppuna siipan kanssa molemmat vatsatautiin. Mulla näyttää toipuminen kestävän vain hieman pidempään. Mitään ei oikein vieläkään tee mieli syödä, varsinkaan lämmintä ruokaa - YÖK! Mehuja juon sitten siitäkin edestä. Su:na supisteli aivan älyttömästi, eikös vuotaraaputin puhunut jotain sensuuntaista? En kuitenkaan soittanut minnekään, kun supparit oli kivuttomia. Eilinen olikin sitten jo paljon helpompi päivä.

Nyt taas soffalle lepuuttamaan...

Tervehdys

Ekana pikaista paranemista kaikille jotka ovat kipeenä :hug:
Näyttää tota vatsatautia olevan nyt joka puolella liikkeellä :x
Täällä vielä terveenä ja toivottavasti ei tota tautia tulisikaan. Mies ja poika valittelivat et kurkku on kipeenä :/
Joo onneks ei mennyt sit meillä toi öljypoltin uusiks :whistle: säästettiin siinäkin 800e. Korjaaja kävi aamulla ja korjas ja taas toimii ja ei maksanut ku 60e.
No eipä tässä sit muuta tällä kertaa.
Menen tonne sohvalle lukemaan lehtiä.

Baby dream ja "Topi" 33+1

Marika-75 En tiedä missä itse synnytät mutta Helsingissä on monta vaihtoehtoa ja yksi niistä on Kätilöopiston sairaalassa oma synnytysyksikkö Haikaranpesä. Siellä voi synnyttää jos raskaus on edennyt normaalisti ja täyttää muitakin "ehtoja". Paikka on oikein kodinomainen ja perhehuoneita on paljon. Siellä synnyttäville varataan kaikille aika tunnin kahdenkeskiseen keskusteluun jota kutsutaan nyt synnytyssuunnitteluksi vaikka siinä puhutaan paljon muustakin. Musta se oli tosi kiva ja kätilö kirjoitti kaikki mun toiveet ylös ja vastaili kysymyksiin. Jos nyt vaan poju syntyy täysiaikaisena tai ei tule muitakaan komplikaatioita niin olisi ihana päästä sinne synnyttämään!

Heippa!
Joanna meillä on toi vaaka neuvolan odotushuoneessa joten jokainen käy ite ja kertoo tuloksen sit terkalle..

Neuvolaterveisiä tältä suunnalta:
Painoo tullu taas reippaasti (840 /vko) yhteensä 18 kg..
verenpaine pysyny hyvänä, hb noussu vihdoinkin .. nyt oli 129 eli parempi kun alkuraskaudesta.. Hyvä minä oon muistanu syyäkin niitä rautatabletteja :)
sf 29,5 eli käyrällä mennään..

No jos sitä vaikka taas panostas vähän tohon lenkkeilyyn.. ja vähemmän suklaaseen :D

Huomenta täältäkin;-)

Kivahan se on, että lunta sataa, mutta... Nuo lumityöt :/ Aamulla koiran kanssa lenkiltä tultua täytyi kolata piha, ja nyt näyttää siltä, että sama homma kohta uudelleen, sitä vain sataa ja sataa.. Vähempikin toki olisi riittänyt..

Kaameasti tuntuu olevan mahatautia liikenteessä. Voimahalit kaikille siihen sairastuneille, tuo lienee taudeista kamalin ;-(

Anuuu:
Nostan hattua siun sitkeydellesi ;-) Mie oon ihan sairaan laiska yleensäkään liikkumaan millään muulla kuin omalla autolla, turhan kätevää, kun saa pihassa jo pakata kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman takaluukkuun ja mennä vain.. Tuo tavaroiden raahaaminen... ;-(

Justiinsa tulin shoppailureissulta ideaparkista. Hain vähän kankaita, että saan päällytettyä tuo Väinön huoneeseen tulevan keinutuolin ja rahin uudelleen, ja tulihan sitä sitten samalla vaivalla muuallekin eksyttyä :LOL: Mitään ihmeitä tosin tullut hankittua, mitä nyt pari tuttipulloa lisää, sitä sinkkivoidetta, pesuliinoja yms. pientä ja tarpeellista =) Taas projekti vähän valmiimpi :whistle:

Piti mennä samoin tein ompelemaan, mutta.. eksyin sitten postilaatikolle ja Torey Haydenin uusi kirja oli putkahtanut sinne... Eli taidankin lösähtää hetkeksi soffalle ja aloitella sitä ensin, oon ihan koukussa niihin kirjoihin :p

Mukavaa lumista talvipäivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 35+6 :hug:

Neuvolasta tervehdys! Minulla oli tänään taas neuvolakäynti ja sen perään viimeinen lääkärikäynti. Tässä tiivistelmänä tärkeimmät:

Viikot: 36+0
Paino: nousua nyt yhteensä 15 kg
Verenpaine: 113/86
Sf-mitta: 34
Tarjonta: rt
Syke: 150
Verikoe: viimeinen rh- vasta-ainekoe otettiin, hb ei otettu

Lääkäri oli uusi, hyvin nuori nainen. Sisätutkimus kesti ihan tolkuttoman kauan ja nyt jälkeenpäin kirveleekin aikamoisesti. Kohdun ulkosuu on auki sormelle ja mitta oli lyhentynyt, nyt 2 cm. Eli kyllä ne kivuttomatkin supistukset saavat jotain aikaiseksi. Se vaan jäi harmittamaan, kun lääkäri ei antanut mitään kokoarviota, ei tämän hetkistä eikä lasketun ajan arviota. Mitään ultria ja lääkärikäyntejä ei siis enää tule. Ja toissynnyttäjänä minulle ei tehdä mitään synnytystapa-arviotakaan.

Valmisteluista Me pidimme viikonloppuna oikein varaston ja vaatehuoneen penkojaiset. Otimme esiin kaikki mahdolliset vauvatarvikkeet. Nyt olen juuri pesemässä vaunujen, sitterin ja turvakaukalon päällysiä ja pinnasängyn verhokatosta. Onneksi kaikki tavarat löytyivät. Jaottelin myös vaatteista esiin koot 50-62 ja olen nyt peseskellyt niitäkin. Vaatteita en aio silittää. Ainoastaan rintapumppu hätkähdytti. Minulla on esikoisesta tallella käsikäyttöinen Avent Isis ja sen kumiosat olivat menneet varastoinnissa ihan kummallisiksi (tummiksi ja tahmeiksi). Tietääkö joku, saako niitä pelkkiä kumiosia jostain lisävarusteena.

Angel nyt vasta hoksasin, että mehän saatetaan olla yhtäaikaa Tyksissä urakoimassa. Lueskelen myös tuota maaliskuisten pinoa ja sieltä bongasin lähiseutuaiheiset kommenttisi. Minulla la siis 1.4.

Jaksamisia vatsatautipotilaille! :hug:

Delfiini ja masuvauva 36+0

Heippa, kylläpä nyt tuntuu olevan vatsatautia liikkeellä. Yrittäkää huilata, mulla tosiaan rupes supistamaan ihan kunnolla tuntikausiksi siinä useamman tunnin oksennettuani... Jakselkaahan :hug:

Omaa napaa taasen, tietysti: osaa olla vielä taudin jäljiltä huono kunto! Oliko Joanna vai kuka joka puhui, että 300 metriä kävelyä ottaa voimille? Mä lukiessani olin että no mä taidankin sitten olla hyvässä kunnossa vielä, jipii, mutta eiköhän tänään jo enintäänkin tuo matka puistoon ja takas saanut mut ihan henkihieveriin :whistle: Tosin vedin poikaa pulkassa, mutta se liukui tuolla vastasataneessa lumessa ilman mitään ongelmia. Pari päivää sisällä taisi lyödä lopullisen niitin kunnolleni. :eek:

Ai niin ja rupesin vähän stressaamaan, kun eilen saunassa suorastaan huomaamattani revin sisäpohkeet verille :eek: Sellainen kutinakohtaus tuli. Tänään piti soittaa neuvolaan, mutta puhelintunti ehti loppua, ennen kuin muistin. No, ylihuomennahan mä sinne menen muutenkin toisaalta. Mutta eikös pitäisi olla kutinan ennen kaikkea kämmenissä, jalkapohjissa ja mahassa, jos olis hepatoosia? Mulla oli Anttoa odottaessa kyllä kutinaa etenkin jalkapohjissa, silti ei maksa-arvoissa mitään... Mutta kunhan rupesin miettimään.

Delfiini..
ostin juuri itselleni tuolta Mikkelistä eräästä pikkabuu liikkeestä viimeiset silikoni osat uudet tuohon samaan aventin pumppuun.
ovat muuten aika kiven alla löytää..
mutta jos et omalta paikkakunnaltasi löydä niin mikkelissä on toinen liike pikkuväenpuoti josta voisi tilaamalla saada näitä osia. kun myyvät ainakin pumppua +tarvikkeita niin luulisi olevan myös noita pumpun osiakin..

Kalenteri: Mulla ollut myös tuota kutinaa ja oli vielä käsissä, jalkapohjissa ja vatsassa, mainihin neuvolassa niin ottivat maksakokeet, muttei niissä ollut ainakaan mitään!Oon kyl kuullut että kutinaa voi olla muuallakin, mutta yleensä on kämmenissä, jalkapohjissa ja mahassa, jos on raskaushepatoosi, näin raskauaikana tahtoo tuo iho kuivua ja kutista muutenkin!

Äippäpolilla käyty painoarvio nyt 3100g :eek:
Lääkäri mittaili useaan kertaan ku sai eka lukeman joka vastas jo viikkoja 38,mut sit näil jälkimmäisil kerroil rv37,mut halus et meen viel kahen viikon pääst käymää siel ja katotaa sit uudelleen et mitä tehdään,käynnistelläänkö vai annetaanko kasvaa,sanoi kyl et mul on lantio sen mallinen et ei pitäs olla kiinni jäämisen vaaraa =) Pissassa oli nyt ekaa kertaa sokrut + ja käyrillä ku olin ni oli mein vaavelil sellanen meno mahas,lääkärii vaa katto papereit ja totes et on korkee syke,no ei kai ihmekää ku toinen riehuu mahas ku päätön kana :whistle:

:hug: ja voimia edelleen mahataudissa oleville,sitä tuntuu nyt olevan paljon liikkeellä :x

Baby dream ihan hyvän säästön teitte :) ja vähällä pääsitte,meillä just muutama vuos sit vaihettii öljykattila puukattilaan/sähkö,alkoi olee vanha öljykattila jo niin vanha ja temppuili kamalasti et ei siihen enää voinu luottaa,nyt sit pääsääntöisesti puulla lämmitetää.

Mä haluun ja lunta :attn: :attn: voisko joku tuoda meille :D meil on nyt ehkä 2mm lunta pihal eikä sit paljo enempää oo siin ollu koko "talven" aikana :kieh:

Näinköhän meillä on poikaan tulossa vesirokko :eek: On mahassa ja rinnassa pieniä punaisia näppylöitä. Ja sanoo et niitä kutittaa. Pitää nyt seurata, et mite on. Sit vielä valittaa et korvaan koskee :( Nyt pakertaa tuolla läksyjen kanssa ;)

Piitsi82 Joo kyl ihan kivan säästön teki, ku ei tarvinnut sitä poltinta vaihtaa ;) Meillä se on öljy/sähkö. Eli ku öljy loppuu tai siihe tulee jotain vikaa ni menee sähkölle. Mut myö lämmitetään noita meidän uuneja, eli meillä ei patteritkaan ole päällä, ku tuulikaapissa ja lastenhuoneessa ;) Et sekin on sinälänsä säästöä :D Piitsi[/i] Sitä vielä et meiltä tuolta pihalta joutas tota lunta teille sinne :LOL:

Närästykseen Pulttis ym. ei oo mulla auttanut kuin Gaviscon litku.Siitä pullosta on tullut mun paras kaveri :LOL: Kaikki närästää muakin,varmaan vesikin :x Piimääkään ei tosiaan voi juoda,kun sekin polttelee jo mennessään.Iltapalaksi ei voi syödä kuin jätskiä :p Reilun hörpyn otan suoraan pullonsuusta,turha kaivaa esiin mitään mittoja.Se tuntuu kyllä vielä tepsivän,mutta en edes kehtaa mainita monta puulloa on tullut ryypättyä :ashamed: Terve tyttö on toi esikkokin,vaikka silloin sama meno!
Supistuksia on ja napakoitakin.Tyhmää vaan,ettei niistä taida tälläkään kertaa olla mitään hyötyä loppupäässä raskautta :( Näillä suppareilla moni oli synnyttänyt!Paitsi tietty saattaa auttaa vauvan pään kiinnittymiseen tiukemmin tonne alas.
sh07 voi noita sun unias.Mulla aina ollut huonot unenlahjat ja tiedän miten rankkaa toi on.Nyt olen kuitenkin saanut nukuttua sellasta viittä tuntia pätkittäistä unta yössä ja päikkärit noin tunnin,jos mahollista.Olo on kyllä kuin kuuluisalla hoomoilasella siltikin!!
Piitsi:lasten suusta se totuus... :LOL:
Apuakin tarvisin taas teiltä fiksut ihmiset!!Kohta taas kaveri saa vauvan ja poika on tulossa ja kaksi muutakin vauvalahjaa pojille ostamatta.Näillä kaikilla on kotona sellaset 2 vee. isoveikat.Joten mitä ostaa ihmisille,joilla on jo kaikkea?Vaatteita tietty tarvii aina,mutta niissä pitäis olla vaikka joku hauska teksti.Onks netissä mitään hyvää kauppaa mistä löytyis jotain mukavaa?Täällä meilläpäin kun on vaan toi H&M ja Lindex mistä sitte kaikki käy ostamassa vaatteita.Sieltä ei ainakaan löytyny mitään erikoista ja hauskaa.Ei vaan oo aikaa eikä voimia pyöriä tuolla kaupoissa.Tää on menny nyt ihan mahottomaksi,kun näitä vauvoja syntyy vaan lisää!AAAAPUUUVA!!

baby dream hyvä,että rahat säästy!!Pojalle vointeja,toivottavasti ei tuu kaikki taudit yhtäaikaa!
Piitsillä kivan kokonen vauva jo masussa ;) Meillä muuten kanssa tota uunia lämmitellään ja ei oo tarvinu paljon pattereita huudattaa.
Kakka ja yrjötautisille paranemisia!

Pikaista paranemista kaikille sairaana oleville. :hug: Toivottavasti säästyis itse tällä kertaa..

Mulla on tänään taas ollut jostain syystä sellainen päivä et olisin valmis luopumaan jo tästä masustani. Voisin lähteä laitokselle vaikka heti. Hirveäasti haluttais tehdä vaikka ja mitä mutta sitten kun teet niin alkaa närästään,supistaan ja kolottaan joka paikkaan |O
Mitenkään ei oo hyvä enkä mä vaan halua istua ja öllöttää |O |O
Ukolla kyllä loppuu huomenna talviloma niin sitten saa (joutuu) taas ahertaan Topin kans päivän niin siinä kyllä riittää tekemistä mutta....haluttais tehdä niin paljon kaikkea muutakin... :ashamed:

Meillä on vauvan tavarat ja huone jo aikasta lailla valmiina. Mun sairaalakassi on vielä puoliksi vajaa mutta hyvällä mallilla kuitenkin, (siellä on jo hammasharja ja tahna) :whistle:
Ukko se meillä jaksaa hössöttää hermoistumiseen asti kaikesta, ihan kivakin kun lähtee töihin ;) Kaupungilla käytiin tänään niin tarttuihan sitä mukaan kaikenlaista "isin pikku prinsessalle". Toivottavasti on nyt sitten tyttö kun mies sitä niin kovasti odottaa :/
Piitsillä on kyllä jo passelin kokoinen vaavi masussa. Meillä kun ei Topi painanut syntyessäänkään kun 3180g. =)

Ja kuka se lunta halusikaan??Meidän pihalta saa kaikki halukkaat hakea niin paljon kuin kantaa jaksaa. Onhan se kiva että sitä on mutta ilomielin siitä alan jo pikkuhiljaa luopumaankin. Kesää odottaen... :D

Ja sitten asiasta ihan toiseen. Meillä Topi katsois muumeja 24/7, niin on tullut tässä mieleen että mitä sukua nämä niiskuneiti ja niisku (ovat keskenään sisaruksia) ovat muumimammalle, -papalle ja -peikolle???? :whistle: :whistle: :D
Kaikkea sitä miettiikään...

Dacapo ja Aino 35+6

Onnettoman saamaton päivä jatkuu... Nukuin 3h päikkäreitä. Nyt aion kyllä repiä itteni pikkusiskon kanssa vähän lenkille :kieh:

Sellanen ajatus tuli mieleen, et laitatteko te vauvan nukkumaan pakkauksen laatikkoon vai suoraa sänkyyn? Meillä esikoinen oli eka jonkin aikaa laatikossa, mutta nyt mietin et josko oikois ja laittais suoraa sänkyyn. Meillä nimittäin pinnasänky toisesta sivusta auki ja tulee meidän sängyn viereen, joten vauva on vain kädenojennuksen päässä öisin. Ainakin viimeksi laatikon reuna oli lähinnä vain tiellä. Mut tuntisko toukka sitten olonsa turvallisemmaksi pienemmässä laatikossa kuin "isossa" sängyssä... :/

Yhteistyössä