***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cappuccino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla potkut tuntuu suurimmaks osaks tuolla alakerrassa. Öttiäinen on löytänyt oikein mojovan kohdan mihin potkaista niin saa äiteen ihan sätkymään =) Taitaa siis perätilassa köllötellä. Yhtenä iltana oli ilmeisesti kääntynyt toistepäin kun potki tohon ylämahalle niin että sai isäkin nauttia potkuista, mutta sit taas kääntyi toisin päin!

Taitaa olla tämän päivän trendi tuo sokerirasituskokeeseen määrääminen, niin monelle on käsky sinne käynyt. Minäkin sain sinne ajan ensi viikon lopulle. Harmi vaan, että pitää vaan ottaa esikoinen mukaan, kun mies on töissä ja itsellä ja pojalla on lomaa. No, kaipa hän (6v.) saa ajan kulumaan kun ottaa vaikka kirjoja mukaan.

Olin tällä viikolla neuvolassa ja tällä kertaa oli myös lääkärikäynti. Kohdunkaulan tilanne oli onneksi sama kuin alussa. On nimittäin minullakin noita harjoitussupistuksia ollut esim. eilen kävelylenkillä. Vaikka kuinka hiljaa menin, niin maha oli ihan pinkeenä. Samoin kyyristellessä esim. kenkiä jalkaan laittaessa kun menee kippuraan, alkaa ainakin mulla supistelemaan.

Vauveli oli lääkärin mukaan poikittaisessa asennossa. Syke oli noin 150. Sf- mitta oli 24 cm. Potkuja tuntuu minulla säännöllisen harvakseltaan, eli aika rauhallinen kaveri taitaa olla tulossa. Ja taitaa se edessä oleva istukkakin vielä vaimentaa. Musiikki meillä saa vauvan potkimaan.

Meillä on esikoisen vauvatavarat kaikki tallessa samoin vaatteet. Eli hankintoja ei tehdä oikeastaan ollenkaan. Alemyynneissä olen vähän hipelöinyt pikkuvaatteita, mutta järki kieltää ostamasta, kun niitä jo on vaatehuone pullollaan. Aiomme kuitenkin ottaa uuden äitiyspakkauksen, kun se edellinen oli jo vuoden 2001 mallia.

Voikaahan hyvin!
Terv. Delfiini, 26+4

joo mullaki potkii alas, oli perätilassa 5 viikkoa sitten ultras ja taitaa olla edelleen samoin päin.

ja sit katsotaan osaanko laittaa masukuvan... mielestäni pienempi ku esikkoa odottaessa, ei ole juurikaan kasvanut siitä ku esiin pullahti.. sf-mitta oli rv 22 19.5cm mikä oli himpun verran pienempi ku esikkoa odottaessa, silti yläkäyrällä tälläkin kertaa. ja niin, kuva otettu tänään eli tasan rv 25+0

1373251.t.jpg

Pikainen iltatervehdys!

Vuotaraaputin, turvotuksen kanssa pistän paremmaksi: paitsi että on tuota turvotusta ja ilmeisesti siitä johtuvaa paineentunnetta "alakerrassa", taitaapi olla suonikohjujakin tai jotain :ashamed: :o On nimittäin sellaista pehmeän möykkyisen tuntuista kudosta, huomasin juuri vessassa. Ja anteeksi kauheasti epämiellyttävä kuvaus.

Anuuu, hieno masu ja kiitoksia parannussäteistä, poika onkin tänään ollut ihan kunnossa, ei enää tunnu suun pipiä muistelevan vaikka kertoikin asiasta mummille ja vaarille, jotka kävivät kääntymässä. Eiköhän tuo tuosta parane =)

Mulla tuntuu paljon potkuja ylhäällä, jotain liikehdintää kyllä välillä alhaallakin. Ultrassa oli pikkuinen pää alaspäin, Anttokin oli jo tosi ajoissa valmiusasemissa, joten ehkä tämäkin on jo asettumassa. Ylhäällä oikealla tuntuisi olevan taas eniten varsinaista rummutusta.

Nyt petiin :wave:

T. Kalenteri ja Paapau 26 + 1 =)

Heippa täältäkin vaihteeksi;-)

Kyllä tämä loma vetää ihmisen kiireiseksi; tämän viikon olen ollut lomalla, enkä juurikaan ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan, kaikki aika mennyt totaaliseen laiskotteluun :laugh: No, ensi viikolla lienee taas aikaa, kun työt kutsuvat :laugh:

22 aamua jäljellä ennen kun alkaa äitiysloma =)

Potkuista;
miusta tuntuu, että niitä tulee kaikkialle, sälli vetää ympyrää ja potkii täysillä välillä alamahaan, välillä ylämahaan ja eilen kävellessä ollessa tuntui, että olisi potkinut koko lenkin ajan vauhtia virtsarakosta, ei meinannut kävelystä tulla yhtikäs mitään... No, kääntyi taas, kun pääsin kotiin ja kellahdin hetkeksi selälleni sohvalle... Energiaa tuntuu riittävän, pitäisisiköhän hillitä vähän tuota suklaan syöntiä... :whistle: No, sekin hillinnee, kun ensi viikon perjantaina 4.1 on myöskin tuo sokerirasituskoe, ja ihan varmasti terkkari antaa ruokavalion, mitä ainakin nyt ajatellen pidän erinomaisena vaihtoehtona; ellei oma järki sano, ettei joka päivä tarvitsisi vetää 300 g suklaata nassuun, olisi ihan hyvä, että joku muu sen sanoisi :laugh: Mutta kun pukki toi, ja noiden säilyvyysaika on niin kaamean lyhyt ;) :laugh:

Mie en ole vieläkään saanut aikaiseksi ainoatakaan masukuvaa, täytynee skarpata ja ottaa muistoksi, tosin tällä syömisellä tuo muistokuva olisi kannattanut ehkä ottaa ennen raskautta, palautuuko tästä enää koskaan/milloinkaan entiselleen :laugh:

Mutta ihanaa vuoden toiseksi viimeistä päivää kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 26+4

Ai niin, onko joku ehtinyt jo perehtymään turvakaukaloihin? Itse olen ajatellut jotain, jossa olisi tuo erillinen autoon kiinnitettävä pohjaosa, ja malli olisi sellainen, jonka itsessään saisi kätevästi suoraan kiinni matkarattaisiin, sekä olisi vielä kohtuullisen kevyt kantaakin. Onko kenelläkään hajua, mitkä mallit olisivat a)turvallisia b)kuvailemani kaltaisia? Saisi tuonkin asian hoidettua ajallaan pois, olen vähän laiska kiertämään lastentarvikeliikkeitä, niitä kun ei ihan täällä meidän suunnalla edes olekaan :hug:

Kaunis kiitos kaikille

Dooris ja sinttipoika

Kalenteri kiva kuulla että poitsu voi jo paremmin, eikä suurta murhetta ja tuskaa jäänyt. Mietin itsekseni, että toivottavasti muistan sitten itse tuon kertomasi jäätelö jutun :) auttaa varmasti heti kipuun (ellei jotain aivan hirveää tapahdu)

Heili ja Anuu ihanat masukuvat :heart: yritän itsekkin tässä joku päivä, jos saisin tänne laitettua. Koneella on kyllä masukuvia, mutta tuntuu niin turkasen vaikeelta laittaa niitä tänne. Tällä koneella en oikeen osaa edes käsitellä kuvia, kun se pitäis vielä pienentää...eihän tämä ole meillä ollutkaan kuin vasta joku 4kk :whistle:

Ei kellään olisi muuten vinkkiä mistä sais halvella ms office paketin, jotenkin oletin että sekin tulee tässä mukana muta ei :kieh: perkule, pitää sekin ostaa :headwall: näyttää maksavan virallinen versio lähemmäs 200? (siis juuri ne mitä tarvittaisiin excel, word ja power point)

SähköhellaElla kyseli potkuista, mulla vähän sama juttu kuin dooriksella tuntuu että kaveri potkii ympäri masua, aivan hirvee viipottaja on :heart: en saa kyllä mitään tolkkua miten päin on milloinkin. Tänä aamuna punkesi jotain osaa, päätä tai peppua, ihan tuonne ylös, tuli hauska kohouma ja tunsin selvästi. Välillä taas tuntuu virtsarakkoon hurjat potkut/töytäisyt, varsinkin kävellessä on tunne että vessaan ja äkkiä :laugh:

Oma ( . ) ihana oli lukea tuota Dooriksen :hug: ihan kuin minä. Tungen itseeni ihan liikaa kaikkea, siis ruokaa ylipäätänsä. Pitää keskiviikkona neuvolassa kysyä joudunko minäkin tuohon sokerirasitukseen, siitä ei vielä ole ollut puhetta, mutta vähäh pahaa pelkään, tuntuu olevan tosiaan muotijuttu.... Ja varmasti vauvan aktiivisuus masussa nyt viimeaikoina liittyy tuohon jouluna saamaan suklaan määrään, jonka olen jo syönyt... :ashamed: Olo tuntuu valaalta, mitähän se on parin kuukauden päästä, mulla on kesältä hyviä kuvia otettuna, joten tiedän varsin hyvin miltä näytin ennen raskautta, ja nyt harmittaa että näytän pahalta.... :laugh:

Jaa niin ja Vuotaraaputin, huimia juttuja olet saanut valmiiksi omin käsin....hui...itse olen tosi tunari kaikkien neulomisten kanssa, tuntuu kyllä että ylipäätään kaiken kanssa, mitenhän äitiydestä selviän :)

Sunnuntaita toivotellen Hysteerinen :wave:

Heippa vaan, aattelin taas pikkaisen kuulumisia laitella... Mie taas oon ollu sairaslomalla 21.12. alkaen. Tais nuo yövuorot olla meille "jyskyn" kanssa vähän liikaa, aiheutti supistuksia ja muutenkin maha oli ihan tosi kipeänä :( Sitten menikin oma unirytmi sekaisin, kolmen yövuoron jälkeen en saanut enää vapaalla nukuttua ollenkaan, en yöllä enkä päivällä. Marssin sitten työterveyteen ja sieltä passittivat saikulle, loppiaisen jälkeen pitäis palata takaisin töihin. Yhtään yövuoroa en kuitenkaan aio enää tehdä ja samaa mieltä olivat lääkärissäkin. Työnantaja ei vaan kauheasti pidä ajatuksesta, jos lopetan yövuorojen tekemisen jo nyt. Nyt sairaslomalla ei ole enää maha kramppaillut yhtään, eikä ollut muutakaan vaivaa ja unikin on löytynyt =)

Mitäs muuta... Joku täällä kyseli, missä potkut tuntuvat. Tämä "ikiliikkuja" tuntuu potkivan joka puolella ja paljon! Mutta ihan hyvä vaan =)

Huomenna olis sitten vihdoin se kauan odotettu 4D-ultra heti aamusta tuossa naapurikaupungissa. Saas nähdä, suostuuko "jysky" näyttämään naamansa ja jalkovälinsä... Ja toivottavasti kaikki olis muutenkin hyvin, jotenkin taas vaan hirvittää, että jos jotain löytyykin. Mie en vissiin ikinä pääse tästä ajatuksesta eroon, vaikka kuinka yritän.

Pitää kai lähteä tästä siivoilemaan, olis sitten siisti koti, kun mies tulee töistä =)

t.Johanna ja "jysky" 25+1 (tai jotain sinne päin...)

Kirjoitin jo pitkän pätkän mut sit vahingossa päivitin sivun ja nehän hävis.. No, tää jää nyt kaukaloviestiks sit ku en muuta jaksa uusiksi raapustaa.

Dooris Maxi-Cosin Cabrio on just mitä haette - Testivoittaja-07, saa matkarattaisiin kiinni, saa jalustalla (meillä ilman ku ei viittitty maksaa siitä ja ei kyllä ole mielestäni pakollinen, vyöt menee nopeeta päälle ku tottuu niitä laittamaan..).. Ja mikä parasta, meidän isokokoinen jätkä mahtui siihen vielä vähä yli vuoden ikäisenä kun istuimen supistajat oli pois. Et ainaki on pitkäaikainen sijoitus. Usein nimittäin kuulee et kaukalo jää pieneksi jo 6kk iässä. Se taas ei ole hyvä sillä vauvalle turvallisin paikka matkustaa on turvakaukalo - ei turvaistuin.

Laitan sulle linkin niin näät:
istuin
http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=44
matkarattaat
http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=203
katsoppas kuva missä rattaat kasattuna, ihan uskomattoman pieni paketti! mä tilaan noi matkikset (heti ku se 140e tulee tilille) saksasta, säästää noin 70e.
sen nettikaupan linkki - sieltä sais istuimenki halvemmalla kun suomesta!
http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/47778d6300756d24273f50f33608064e/Product/View/61711470
me ollaan ostettu omat istuimemme Treen Lielahdessa sijaitsevasta Muksutallista, suosittelen. Tykästyttiin kauppaan/palveluun ja Maxi-Cosin istuimeen niin et ku piti isompi ostaa niin otettiin saman merkkinen ja samasta paikasta.

Kalenteri on se hyvä etten ole ainoa turvonneen värkin kanssa :laugh: miestäkin naurattaa kun kävelen kuin ankka kun koskee häpyyn. saa nähdä millasta se on sitten loppumetreillä..

anu, millos sulle olikaan se matka?

vuotaraaputin mullakin on sellaista paineentunnetta alavatsalla, mutta mielestäni ei varsinaisesti ole mitään turvotusta. Ja tuo yleensä pahenee iltaa kohden, eli aamulla saa kengät hyvin jalkaan ja pystyy kyykkimään, mutta illalla taas on aivan eri tilanne. Ilmeisesti vaavi laskeutuu päivän aikana alemmas, kun taas yöllä (kun on vaaka-asennossa) pääsee jotenkin paremmin ja tasaisemmin levittäytymään. Voisiko olla näin, vai onko tää nyt vain mun omaa kuvittelua?

Heippa kaikille!!

Laitanpa neuvola kuulumisia teille. Painoa oli tullut 671g/vko :headwall: , mutta yht. 5.1 kg eli siihen olen kyllä tyytyväinen. Ehkä joulun pyhinä tuli syötyä liikaa ja neuvola oli tietty heti pyhien jälkeen aamulla ettei ollut vielä normalisoitunut syöminen.
Hb oli laskenut 129, mutta ei siis vielä mitään raudan tarvetta vaikkakin mua väsyttää taas ihan kauheesti. Mut lääkäri meinas et kun hb on normaalisti mulla liki 170 niin mun elimistö reagoi tuohon hb:n laskuun.
Sf-mitta oli 23, syke 140 ja liikkeet tuntui. Tämä oli siiis neuvola lääkäri.

Nyt tuli mies ja poika kotiin eli lopetan lyhyeen...

juuri ei siis alavatsalla, vaan värkissä. miehelle sanoin että heti kun aamulla nousee ylös, on tunne kuin joku olisi mojauttanut pesäpallomailalla nivusiin. mutta kyllä toi seisominen, kävely jne aina sitä pahentaa. luultavasti paikat venyneet sen verran että nyt ne valahta kokonaan :laugh:

anulle oikein ihanaa ja rentouttavaa matkaa :hug: yhtään en ole kateellinen :saint: jouduin perumaan reissun anoppilaan loppiaisena, kun tultiin siihen päätökseen ettei aleta nyt riskeeraamaan tuon supistelun takia mitään. enkä mä halua piruillani kattoa että väsähdänkö niin että vaan nukun ja kiukuttelen tai alkaa kipuilla enemmän.

tää väsymys on ihan tautista |O eilen valitin koko päivän miten uuvuttaa - ja valvoin aamuviiteen. no, oon nyt ottanut tavaksi nukkua tytön kanssa yhtä aikaa päiväunet ilman stressiä tekemättömistä asioista. ja miehen kanssa sovittiin että katotaan miten jaksan nuo päivät kun hän on piiiiiitkään töissä, jos yhtää tuntuu etten jaksa niin palkataan kotiin apua.

Huh kun on voimat lopussa, tänään tajusin etten kerta kaikkiaan taida jaksaa enää seuraavaa työviikkoa - töitä on järjettömän paljon ja uupumus vaan lisääntyy... täytyy varmaan mennä huomenna lääkäriin ja kysyä, olisiko mahdollista pitää vähän sairaslomaa. Mitään fyysisiä oireita ei oikeastaan ole, mutta pää hajoaa :/ Kai se on ihan normaalia toisaalta, ettei jaksa enää tässä vaiheessa ihan mielettömästi huhkia!

Kiitos rohkaisusta, vuotaraaputin. Sikälihän minulla on helppo tilanne, että jos vaan saan lomaa niin voin makoilla rauhassa kotona lepäämässä. Jaksamista siis teille, joilla on perhe huolehdittavana jo ennestään! :flower:

hei vaan kaikille :wave:

meillä joulu meni leppoisesti syöden :whistle: :p
olin aaton kotona, muuten töissä.
olo ollut aika kiva, alapäähän (nivusten kohtaan) sattuu välillä tai on sellaista painon tunnetta- ihan kun vauva olisi välillä tulossa.
alessa käyty, pojille vaatteita löysin kasapäin ja uskalsin luontoa uhmata ja ostin muutaman kesämekon tytölle (ei edes 100% varma tyttö ole siis) ja muutaman muun tosi pienen tytön vaatteet :laugh:

huomenna vaihtuu vuosi, miten muut "juhlistaa" sitä?
mä olen töissä aamuvuorossa ja illalla ihan perheen kanssa ollaan kotosalla ja mennään illalla ulos ampumaan raketteja, syödään tottakai HYVIN :whistle: ja menen ajoissa nukkumaan sillä seuraava päivä eli 1.1. 2008 olen töissä klo 7-21 :whistle:

eipä ihmeempää.
palaan taas paremmalla ajalla. työt kutsuu nyt.. :xmas: ja sitte kotiin nukkumaan että pääsen taas aamulla töihin.

voikaahan paksusti kaikki. :hug:

t. pulttis ja rv 23+ jotain-- kai :heart:

Heippa masuliinit Olen taas ollut laiska,kun en oo kerennyt kirjotteleen :ashamed:
Potkuista oli puhetta ja sama tilanne kuin muutamalla muullakin,eli ihan kaikkialla niitä on tuntunut.Toi rakko on kyllä kovilla!Tuntuu potkut myös jo tosi ylhäälläkin,eli ollanks me jo näin pitkällä :whistle:
Painetta alapäässä kyllä ja tosiaan välillä epäilly,että kaveri vaan luiskahtaa ulos :laugh:
Suklaata on mennyt ja menee ihan törkeesti :ashamed: Tulee varmaan aika makee baby ;)
Nyt pötköttämään sohvalle,kun isi nukuttaa tyttöä :heart:
t.A-I ja Tiuhti tasan rv 26

Voi Anuuu mitkä linkit laitoit!

Oon noita Quinnyjä sivusilmällä ihaillut ja nyt kun menit kehumaan niin pistin 398e haisemaan :whistle: Tilasin tuolta Kidsroomista nuo Quinnyn mustat matkarattaat, mustan Maxi-Cosin turvakaukalon ja sille isofix-jalustan. Toisaalta pääsin aika halvalla tuo hinta on kaikista yhteensä postitusten kanssa ja jos oisin ostanut esim. siitä suomalaisesta nettikaupasta niin ne olis ollut 587e ilman postikuluja...
Nyt on matkustusvehkeet kunnossa ja on kyllä helppo kun se matkaratas menee niin pieneen ja siihen voi laittaa sen turvakaukalon kiinni. Ainakin täällä Helsingissä vaikuttaa kätevältä. Nyt voin sitten vähän vapaammin valita vaunut kun niitä ei autoon oteta niin usein.

Oon ihan onnessani kun pääsee ostamaan jo vauvalle tarvikkeita. Miten se tekeekin niin iloiseksi? Tässä alkaa tosiaan jo valmistautua vauvan tuloon ajatuksissa muutenkin!

Tilsu 25+2

Yhteistyössä