Helmivauvat 2009

sleeping
pinja87 mullakin on vajaatoiminta. Puhkesi heti toisen lapsen syntymän jälkeen eli vajaa kaksi vuotta sitten. Mulla ei ole siis mitään kokemuksia tän "taudin" ja raskauden yhteispelistä. Omalääkäri sanoi, että nuo täytyy heti tarkistaa kun saan positiivisen testin. Oishan se kyllä helpompaa tarkistaa neuvolassa kun tuonne naistenklinikalle on kuitenkin enemmän matkaa. Mulla on kuitenkin lisäksi diabetes, joten luultavasti joudun menemään naikkarille saakka. Niin, ja lääkityksenä on Thyroxin.
 
hei kaikille... :wave:
täällä pientä mukavaa etovaa oloa maisemissa, huomenna 6+1...
rinnat myöskin pirun kipiät ja tämä väsymys ihan omaa luokkaansa, mutta tällä mennään, jotenkin sitä on vaan niin onnellinen että on valmis kestämään melkein mitä vaan :) onneksi alkaa ensi perjantaina neljän viikon loma, saa levätä juuri niin paljon kun hyvältä tuntuu...
=) =)
 
Haikeana luen teidän juhannuksen vietoistanne. Täällä Moskovassa ei ihan juhannusvireeseen pääse, vaikka käytiinkin eilen uimassa ja saunomassa - uimahallissa. No, parempi kuin ei mitään. Onneksi ilma on ollut aurinkoinen ja lämmin, joten on ollut kiva käydä pitkillä kävelyillä ympäri kaupunkia. On vähän niin kuin olis "ulkomailla" ;)

Rosinante hyvin voit matkustaa lentokoneella noilla viikoilla. Itse olin useampaan kertaan reissussa ensimmäisen raskauden aikana, eikä mitään vaivoja ollut. Täytyy vain koneessa muistaa jalotella ja juoda paljon vettä. Ja jos turvotus on riesana, niin hyvät lentosukat auttaa. Me ehdittiin varata matka Jenkkeihin jouluksi ja uudeksi vuodeksi tapaamaan mun jenkkiperhettä (oon ollut vaihto-oppilaana) ennen kuin tiesin raskaudesta. Lähdön aikaan olis raskausviikkoja 30 ja tullessa 33. Nyt vähän mietityttää uskallanko tuolloin enää lähteä niin pitkälle matkalle. Edellisessä raskaudessa ei ollut minkäänlaista ongelmaa ja olin aivan loppumetreille asti matkustuskunnossa. Jokainen raskaus on kuitenkin erilainen - niin ainakin sanotaan, joten täytyy nyt katsoa tilannetta sitten lähempänä, mitä tehdään. Lentoyhtiöt yleensä vaativat raskaudesta lääkärintodistuksen RV 28 alkaen, ja lentää saa RV 36 asti. Finskillä lyhyitä lentoja vielä RV 38 asti.

ON: Täällä rinnat on superturvonneet ja kipeät. Mies on oikein tyytyväinen ulkoisesta muutoksesta, mutta kun tilanne on "katsoa saa, mutta ei koskea", niin sitä on noilla miehen aivoilla aika vaikea käsittää :LOL: Kaikenlaiset herkut maistuvat myös, kokoajan löydän itseni kaapilta jotain hyvää etsimästä. Ette usko, minkälaiset kakku- ja leivosvalikoimat tästä kaupungista löytyy! Mun on pakko mennä aina silmät kiinni bakery osaston ohi tossa meidän lähimarketissa, etten vallan villiksi heittäydy ja lastaa kärryä täyteen täytekakkuja :D Muuten on olo mitä mainioin, tosin illalla tulee nukkumatti koputteleen jo yhdeksän jälkeen.

 
Jospa minäkin vaikka nöyrin ja varovaisin mielin...
Esikoiseni syntyi 2000, kakkonen 2003. Tammikuussa 2006 alkuraskauden km 6+5 ja samana vuonna isänpäivänä kohtukuolema rvkolla 36 :'( ! Kunnes aloin jälleen odottaa ja se päättyi jouluviikolla 2007 rvkolla 16.
Mitään syytä menetyksiin ei ole löytynyt mutta jospa tällä kertaa saisimme elävän lapsen syliin asti. =)
Tänään 7+0. Laskettuaika 7.2 menkkojen mukaan.
Hissuksiin eteenpäin vaikka tie onkin pitkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jolie:
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
HELMIVAUVAT :heart: :heart: :heart:

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...........esikoinen
Ursus maritimus.........1.2.2009...........KYS..........kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS......03/07
siniraita...................2.2.2009..............??...........viides, KM -05
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS.......toinen
mimona...................4.2.2009...........
jaana25...................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009.....(IVF).....SEKS.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
Jolie..........................7.2.2009............K-SKS........esikoinen
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
KössiKenguru........8.2.2009...............NKL............kolmas
Mööko............8.2.2009.............SEKS...................Viid es
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
KvartÖver................9.2.2009............KOS............esikoinen
Helmivauva09.........10.2.2009...........LKS.............neljäs
Taavetti81...............10.2.2009..........???..............esikoinen
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
mymmeliina.............11.2.2009............KOKS...........toinen
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78........14.2.2009..........???.............esikoinen
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
jennuli.......................15.2.2009.........PHKS?.........esikoinen
pirppis79.................16.2.2009...........OYS............esikoinen
Maya82.....................16.2.2009(IVF)...TYKS........esikoinen
Lumikello75...............16.2.2009.............LKS............viides
tiivi87.........................16.2.2006..........????.........??
Caro79......................17.2.2009(IUI)...TYKS........esikoinen
Mabbe.......................18.2.2009..........???...........toinen, -03
jopa73.......................19.2.2009..........kättäri..........toinen, 11/02
sinituuli......................20.2.2009.........???..........?????
Nasumasu...................20.2.2009.........???...........toinen, 4/07
kuupas........................21.2.2009.......HUS...........12/07
iitukka........................22.2.2009.( IVF) PHKS.........toinen, 8/06
Sleeping.....................24.2.2009..........NKL.........pojat -04 ja -06


marilin............
jonniina.......................??....................??.............KM 5/08
tuulen sydän...............??....................??................??




Taaperot x3..............KM...............12/04, 12/05. 1/07, 3/08
rytinä...... 17.6.kohd. ulkopuol............????..........toinen
Angelmum..... la 7.2.09 tyttö 6/00, poika 7/03 ja enkelipoika 11/06. Kättäri
 
Angelmum Nyt on pakko vastata, kun luin ton sun tarinan. En kyllä vielä oo ajatellu uskaltaa liittyä tähän pinoon (oon tuolla alkuraskauden hermoilijoiden pinossa), kurkin vielä salaa teidän viestejä...

Meillä on myös lapset syntyneet 2000 ja 2003 (clomi). Sit 7/2006 varhaisraskauden km (rv 6+0, clomi), sit km (rv 10) 1/2007 ja seuraava km (IVF rv 13) 12/2007. Sit oli vielä yks pakastealkionsiirot, joka ei tuottanu edes plustulosta. Nyt on rv 5+6 omien laskelmien mukaan. Eli aika samanlainen tarina kuin sulla Angelmum. Hullunahan mua monet pitävät, kun vielä tähän ryhdyn, mutta minkäs teet, kun vauvatoive ei hellitä näidenkään kokemusten jälkeen.

Voimia sinulle ja kaikille muille helmikuisille. Ehkä ekan ultran (2.7.) jälkeen uskallan tänne virallisesti liittyä... ;)
 
angelmum: toivotaan että tällä kertaa kaikki sujaa hyvin ja pikkuinen syntyy terveenä ja hyvänä ja pysyy mukana loppuun asti..

meillä herätty 9.30 ja tänää heti ku kaupat aukee 12 niin kauppaan ja kokkaamaan kotiin ku ukko lähtee tänää töihin ja tuee viimeistään ens viikon lauantai aamuna.. eli mulla viikko aikaa pakata kämpppä muutto kuntoon..

t.pia, tytti 10/06, nökö rv 7+1
 
Oireettomuuttaan harmitteleville:

Voin koittaa lohduttaa kertomalla, ettei se oireettomuus tarkoita pahaa, eikä toisaalta oireet lupaa varmasti mitään sen parempaa. Sanon koittaa siksi, että tiedän, ettei raskauteen liittyviä huolia niin vain käännetä pois päältä...

Mutta mulla oli oireet kohtuu vahvoina vielä sillä viikolla, kun tuulimuna todettiin. Rinnat tosi arat, nännit kipeät, koko ajan pahaolo (tosin en oksentanut, mut välillä ei jäänyt kyllä paljoa paitsikaan) ja voi sitä himoa suolakurkkuihin ja fetaan... :xmas: Milloinkaan muulloin en ole ollut kyynärpäitä myöten suolakurkkupurkissa ja himoinnut lisää. :LOL: Mun serkulla taas oli täysin oireeton raskaus (sanoi aina, et jos ei tietäis olevansa, ei osais edes epäillä ). Lopputuloksena mulla km, sillä vauva. :)
 
rosinantte hyvin voi tosiaan lentaa noilla viikoilla, me lennetaan nyt seuraavan kerran ylihuomenna ja silloin mulla 8+0. viime raskaudessa lensin viimesen kerran vissiin 25+jotain ja hyvin meni, tosin eipa ollut pitkat lennot. Nyt lahinna jannittaa tuo pahoinvointi,miten sen kanssa parjaa koneessa ja kentalla.

Mutta onneks ehka pienta he;lpostusta nyt on ilmassa tuon olon suhteen! Pystyn jopa vahan syoman taas kunnon ruokaakin, heikottaa kylla koko ajan viela ja vasy on.

Mies totes eilen illalla mun mahaa tiiraillessa taas et tulee kylla vahintaan ne kaksoset,naytan kuulema jo tosi raskaana olevalta. Hmph, se nyt on vaan sta superturvotusta :ashamed:

Onnea uusille :flower: ja nyt muovailemaan..

labello rv7+5
 
Voisin kohteliaisuuttani esitellä itseäni.Olen ensi lauantaina 31v täyttävä naisimmeinen Suomen Eteläkärjestä.Perheeseen kuuluu minun ja aviomieheni lisäksi Tyttö -03, pojat -04 ja -06 sekä tyttö 29.7.2008.Eli viides olisi tulossa.Mutta testin tein eilen jolloin oli aika tasan viikko 4+0 joten kaikkeahan voi vielä tapahtua.Laskureiden mukaan laskettu aika olisi 27.2 ja synnyyssairaalana iki-ihana Tammisaaren bb, eli LUS.

Ainakin Lumikello75 on tuttu :wave:


ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE :heart:
 
Ainiin.. :snotty: Mäkin oisin voinu esitellä itseni ennen kuin vaan tyrkkäsin mukaan. :ashamed:

Olen toistaiseksi 27 vuotta, joskin päivät ennen 28:a käy vähiin (neljä päivää synttäreihin.. B) ). Asustellaan Pirkanmaalla, tarkemmin Tampereella, joten synnytyssairaalaksi, jos sinne asti joskus päästään, tulee TAYS. LA on näillä näkymin 28.2. eli hyvin, hyvin alussa vasta ollaan. Taitaa olla 4+0 tai 4+1 (en ole vielä ehtinyt laskemaan :snotty: ). Perheessä meillä on ukko ja minä, esikoista ollaan odoteltu saapuvaksi jo jonkin aikaa. Ensimmäinen raskauteni paljastui kuitenkin viime maaliskuussa tuulimunaksi, joka kaavittiin maaliskuun lopussa pois. Varsinaisia yrityskierroksia ei vielä ollut, joskaan vahingoksikaan ei voi kutsua, jos ehkäisyä ei käytetä. :xmas: Mutta erittäin tervetullut olisi tulokas ja toivotaan, että tällä kertaa saataisiin nyytti syliin ja kotiin asti. :heart:

Ja kassullekin onnea ja vauvaliimaa ja tarrasukkia. :D :flower:
 
Hellurei ja tervetuloa kaikille uusille ja ONNEA :flower:

jopa73 jeah, helmivuosikertaa :LOL:

kärppänä heinälatoon kiitos lohduttavasta kertomuksesta liittyen oireisiin. Mulla edellen vaan rinnat kipeet ja uni maittaa :p

..ja ehkä olen herkemmässä mielentilassa. Tänään aamusella tuli hyvin tehty jenkki dokkari lapsen odotuksesta ja synnytyksestä ja kyyneleet valui rivakasti pariin otteeseen. Toisaalta synnytys-dokkarit on aina saanut mut herkistymään, mutta nyt vielä enemmän.

Ihanaa kun esikoistaan odottavia on näin monta jo , jostain syystä listassa mulle lukee toinen, pitää korjata.

Kerroin jussina pikkuvejelle ja siskon n 10 v lapsille ja etenkin pikkuveljeni 23v. halaili mua hönöpäissään varmaan 3 kertaa tokaisten"en mä koskaan kuvitellut että voisin olla näin iloinen jos joku on raskaana!"

7+3
 
HELMIVAUVAT :heart: :heart: :heart:

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...........esikoinen
Ursus maritimus.........1.2.2009...........KYS..........kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS......03/07
siniraita...................2.2.2009..............??...........viides, KM -05
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS.......esikoinen
mimona...................4.2.2009...........
jaana25...................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009.....(IVF).....SEKS.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
Jolie..........................7.2.2009............K-SKS........esikoinen
Angelmum..... la 7.2.09 tyttö 6/00, poika 7/03 ja enkelipoika 11/06. Kättäri
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
KössiKenguru........8.2.2009...............NKL............kolmas
Mööko............8.2.2009.............SEKS...................Viid es
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
KvartÖver................9.2.2009............KOS............esikoinen
Helmivauva09.........10.2.2009...........LKS.............neljäs
Taavetti81...............10.2.2009..........???..............esikoinen
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
mymmeliina.............11.2.2009............KOKS...........toinen
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78........14.2.2009..........???.............esikoinen
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
jennuli.......................15.2.2009.........PHKS?.........esikoinen
pirppis79.................16.2.2009...........OYS............esikoinen
Maya82.....................16.2.2009(IVF)...TYKS........esikoinen
Lumikello75...............16.2.2009.............LKS............viides
tiivi87.........................16.2.2006..........????.........??
Caro79......................17.2.2009(IUI)...TYKS........esikoinen
Mabbe.......................18.2.2009..........???...........toinen, -03
jopa73.......................19.2.2009..........kättäri..........toinen, 11/02
sinituuli......................20.2.2009.........???..........?????
Nasumasu...................20.2.2009.........???...........toinen, 4/07
kuupas........................21.2.2009.......HUS...........12/07
iitukka........................22.2.2009.( IVF) PHKS.........toinen, 8/06
Sleeping.....................24.2.2009..........NKL.........pojat -04 ja -06
kassu.........................27.2.2009.........LUS.........viides


marilin............
jonniina.......................??....................??.............KM 5/08
tuulen sydän...............??....................??................??




Taaperot x3..............KM...............12/04, 12/05. 1/07, 3/08
rytinä...... 17.6.kohd. ulkopuol............????..........toinen


 
Heips!
Tää on jotain uskomatonta tää turvotus! :eek: Illalla puristaa farkut , löysät semmoiset niin kovasti että ei toivoakaan pitää jalassa!
Ja naamasta valuu rasva vaikka yleensä on melkolailla kuiva iho. Onko muilla?
Eka neuvola ja samalla ultra on tiistaina...ottaakohan ne aina tän ihan alku ultran alakautta? Ku ei oo näin aikasin vielä otettu? Eli tiistaina rv 7+1, tietääkö kukaan? Ja pitääkö olla rakko täysi vai tyhjä? Ku ei tullu neuvolatätiltä kysyttyä!
Juhannus oli ja meni, mutta " kestorapula" mitä muillakin havaittavissa näkyy jatkuvan ja huono olo jotenkin aaltoilee. Ei ole hyvä jos on liian pitkään syömättä, mutta ei myöskään jos syö liikaa...
rv 6+6 :heart:
 
Heippa vaan kaikille ja ONNEA!! :wave:

Jokohan sitä uskaltaisi liittyä porukkaan mukaan? Laskureiden mukaan raskauteni olisi niinkin alkuvaiheissa kuin 4+5, mutta kaikki ihastuttavat alkuraskauden oireet ovat jo ihan kympillä alkaneet. =)

Olen tällä palstalla aiemminkin kirjoitellut, silloin tammimammoissa 2007, esikoisemme Ropert on noin puolitoistavuotias touhukas tuleva isoveli. Minä olen 32v, mies muutaman vuoden nuorempi ja perheeseemme kuuluu koiran ja kissan lisäksi farmin väki, eli kaneja, kanoja+tipuja, kukkoja, ankkoja ja hevosia. Puuhaa riittää... :D

Minulla on aina ollut haaveissa suuri perhe, mutta laajalle levinnyt endometrioosi on hidastanut haaveitani, joten nyt on toiveet tosi korkealla. Roopea "tehtiin" monta vuotta ja tämänkin kanssa jo meinasi usko loppua. Syksymmällä olisi jo ollut aika hormonitutkimuksiin. Lopetin Roopen imetyksen hiljalleen vasta pari viikkoa sitten, joten imetyksen vähentämisellä saattoi olla kyllä merkittävä vaikutus..
Jouduin sairaalaan rajun mahataudin ja suolistotulehduksen vuoksi ja rutiinisti tarkastettiin myös HCG, joka yllättäen olikin nousussa! Menkkoihinkin oli vielä viikko, enkä uskaltanut edes aavistaa mitään sellaista. Oli muuten aika mukava yllätys sen kaiken kurjuuden keskellä!

Nyt on sellainen olo, että tekisi mieli jo kuuluttaa koko maailmalle, mutta ihan vielä ei uskalla. Onneksi löysin täältä jo tällaisen palstan, joten mukava päästä jonnekkin tuulettamaan fiiliksiä.

 
Juhannuksen vietosta palattiin tänään joten pari päivää on palstailut jääny väliin, parempi näinkin välillä :D

Tervetuloa kaikki uudet, ja :hug: tippuneille

mimona Meillä poika käytännössä alusta asti pulloruokinnassa, kieltäytyi rinnasta kun sai laitoksella lisämaitoa ja kotona ekat maidot pullosta.. Yöt herätään vieläkin parikertaa, välillä vain kerran ja se on juhlaa!! Puuroa on syöty ja muutenkin kiinteitä+maitoa menee reilusti, joten taitaapi olla ihan vaan tapa tuo yösyöminen. Kuukauden ajan ajattelin vielä ootella ja sitten alkaa vierottamaan jos ei itse lopeta.

(.) reissussa oltiin ja kotiuduttiin. Oireet yhä lieviä, mutta nyt on kevyitä nippailuja alkanut tulemaan. Testasin tänään vielä kerran ja nyt testiviiva yhtä vahva kontrolliviivan kanssa, ihan niinkuin esikoisestakin kun menkat oli viikon myöhässä.
Tuntuu että tämä raskaus menee nopeammin kun on niin paljon touhuamista esikoisen kanssa, välillä en edes muista olevani raskaana, oireettomuus toki lisää tunnetta :)
Väsymys on alkanut nostaa päätään taas ihan uusiin ulottuvuuksiin, nukkua vois loputtomiin, mutta reippaasti jaksettava aamu kuudesta asti |O

kuupas ja the thing 5+1
 
kassu Hilmuska ja Kärppänä heinälatoon: tervetuloa meidän joukkoon.

mulla on menossa täällä kauhee surku vaihe.. ukko oli 2 viikkoo lomalla ja tänää lähti tornioon ja sieltä aamulla keminmaahan ja sieltä sitten etelä ruotsiin töihin.. joten itkeä pillitellyt olen täällä aikani tämänkin päivän.. vaikka useamman reissun tuo on jo tehnyt, mutta yleensä niiden välillä maksimissaan 4 päivän loma ja nyt sitten kaksi viikkoa oli lomaa, joten tuntuu vähän kurjalta vielä tämä yksin oleminen, tyttökin nukkunu jo reilun tunnin, kun ei tänään nukkunu ku viiden minsan tirsat, mutta ei se kyllä mua kauheena haittaa vaikka jäis kokonaan noi päikkärit pois, menis tyttö aikasemmin nukkuu ja heräiskin vähä aikaisemmin, kun nyt taas reilu viikko menty että herää 9-10 välillä.. menee päivä pilalle.. tavallaan..

mulla on vieläkin rinnat kipeet, ja heikko olo tulee jos ei syö mitään vähää aikaa, ja kauhee herkkyys kausi..

meillä ei tiedä tästä vauvasta kuin ukko, minä, meän tyttö ja mun yks kaveri, joka itse odottaa kanssa toista vauvaa.. ollaan vannottu jo tytön ootuksesta asti ,että seuraavasta ei kerrota kellekään ennen kuin joku siitä jotain kysyy..

meillä tyttöä imetin vain vaivaiset vähä reilun viikon, kun itsellä sattui niin pirun kipeää koko ajan rintoihin, kun en sitten älynnyt pyytää/ostaa niitä rintakumeja, kun ne kuuleman auttaa.. mun kavereille ja veljen avokille oli heti laitoksella sanottu että koittavat niitä, mutta ei minulle.. veljen avokin kanssa vielä synnytettiin samalla synnärillä, vain n. 1.5v eroa, mutta kumminkin, hänelle tarjottiin minulle ei..

meillä tytistä lopetettiin ehkäisy toukokuussa 2005 ja tytti ilmoitti tulostaan 14.2.2006.. eli tovihan siinä vierähti.. ja tämäkin näin, että menin gynelle torniossa tutkimuksiin tammikuussa 2006, kun mitään ei kuulunut, ja gyne totes mulla kystan vasemmassa munasarjassa, ja sno että pienempi todennäköisyys tulla raskaaksi, ja toukokuuksi varattiin kontrolli aika, jolloin katotaan mitä kystalle tapahtunu.. no sitten siinä ajattelin pienessä pää kopassani että ei tästä nyt sitten mitään tule kun kysta ja kaikki, ja niinhän se sitten sieltä seuraavassa kierrossa alkoi.. ultrassa tytöstä kävin rv 10+ ja kystaa ei näkynyt, ja siitä 4 päivän päästä oli niskapoimu, jossa kaikki hyvin..

tästä on sitten ehkäisy lopetettu helmikuussa 2008 ja tämä ilmoitti tulostaan 2.6.2008.. eli hiukan vähempi aikaa siitä kului. ja tämäkin tapahtui niin, että mulla mies pääsi toukokuun puolessa välissä reissu hommiin niin ensimmäinen kotona olo viikonloppu, ja itsellä tuntemukset, että kun niin vähän voidaan harrastella niin ei tästä mitään tule, ja niinhän siitä sitten tulikin..

t.pia, tytti 10/06, nökö rv 7+1
 
Heippa.
Juhannus oli ja meni, samoin kuin kaikki muutkin päivät. Mulla on huomenna eka neuvola, ja saikkuahan se on ensi viikkokin kai pyydettävä, olo ei oikein parane.
TUlimme eilen iltana mökiltä, ja aamulla saimme puhelinsoiton..Appiukko oli kuollu eilis aamuna. Sen juhannus ei mennyt nyt ihan putkeen..jos näin voi sanoa. Huomenna pitää siis mennä neuvolan jälkeen saikkulapun vientiin töihin, ja sit anoppia auttelemaan hautajaisjärjestelyissä.
Niin se vaan menee, joku kuolee ja joku syntyy :ashamed:

jaana ja ötökkä 8+2
 
Juhannus oli ja meni täälläkin. Ja pahoinvointi alkoi näköjään ihan kunnolla. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta tosi lähellä on muutaman kerran ollut... Kammoan oksentamista ihan kamalasti, joten tämä on oikein "mukava" olotila kun paniikkikohtaus iskee heti huonon olon tullessa.. Yrp.

Tänään on eka neuvola ja töissä pitää kiirettä, palailen myöhemmin.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kö 6+6
 
itse täällä jo kukun, tyttö vielä nukkuu..

minä kanssa kammoan oksentamista yli kaiken.. onneksi tytöstä piti vain se pari kertaa ja tästä ei ole vielä pitänyt, vaikka oloa on ollut että pitäiskin..

illalla kun laitoin nukkumaan niin makoilin vasemmalla kyljellä niin alko ihan kauheena koskaan vasempaan lonkkaa ja koko jalkaan ja välillä nippaili mahasta, onko muilla ollut tälläistä!??!!?

t.pia, tytti 10/06, nökä rv 7+2
 
Tervetuloa kaikille uusille!
Joku kyseli alku ultrasta (olikohan se ohikin jo...) mutta siis alakautta tehdään ja ainakaan täällä meillä ei tarvitse olla rakon täynnä.

Kärppänä heinälatoon, angelmum, Tuomenmarja Toivottavasti teillä menisi kaikki tällä kertaa hyvin. Ei ole reilua että toisilla lapsen saaminen on niin vaikeaa.


(.) Minä olen pitemmän aikaa vaan käynyt lueskelemassa kun ei ole kyennyt keskittymään niin paljon että jotain kirjoittaisi... Mulla siis toista viikkoa ihan kaamea olo :x Oksentaa ei ole tarvinnut mutta ei tarviis kun pöntölle mennä, niin tulisi. Tiettyjen (siis melkein kaikkien) ruokien ajatteleminenkin nostaa palan kurkkuun ja pitää äkkiä miettiä jotain muuta. Tuntuu että pahenee vaan koko ajan. Hedelmiä pystyy syödä kun tulee hyvän olon hetki ja vähän olen saanut myös leipää syötyä. Heikottaa koko ajan ja varmaan hemppa tippunu rymisten :ashamed: Todella outoa kun viime raskaudessa ei ollut oireen oiretta! Ei tarvinnut olla töistä saikulla ja pyöräilin koko alkuraskauden töihin niin pitkälle kun lumet tuli (pelkäsin että kaadun liukkaalla), olo oli siis kaikin puolin mainio. Nyt tuntuu että kuolen tähän oloon...

Mitenkäs te jotka olette pyytäneet saikkua tuon pahoinvoinnin takia, otetaanko sitä tosissaan ja mitä ne kirjoittaa siihen lappuun? Mulla olis nyt keskiviikkona neuvola ja ajattelin että jos ei olo parane niin pyydän saikkua... Ja varmaan pitää pyytää kattoon mun hemoglobiini jos ei sitä muutenkin katota, mulla kun tuppaa muutenkin helposti tippumaan niin pitää sit ottaa heti rautatabletit käyttöön jos siltä näyttää.

Sori kun tuli vaan omaa napaa, mut kertokaahan mulle jotain kannustavia tarinoita pahoinvoinnista :LOL: Eli jos olet hengissä selvinnyt pahoinvoinnista niin kerro ihmeessä, myös jos podet sellaista parhaillaan niin vertaistukikin olisi ihanaa.

Aply rv 8+0 Viikot paukkuu!!!
 
Kyselit tuosta pahoinvoinnista. itselläni viikko 7 oli tosi kurjaa aamusta iltaan etomista ja pahaanoloon syömistä ilman minkäänlaista näläntunnetta. Nyt alkoi 8. viikko, ja olo paljon parempi. Olin viime viikolla sairaslomalla, ja työterveyslääkärini ainakin suhtautui asiaan hyvin, kirjoitti viikon sairaslomaa diagnoosilla alkuraskauden pahoinvointi, lupasi puhelisoiton perusteella jatkaa, jos tarvetta olisi.

Tosi kurjaahan pahoinvointi on oikeasti! Se vie kaikki voimat ja ajatukset, vaikka ei tarvitsisi oksentaakaan. Jotkuthan sanoo, ettei raskaus ole sairaus ym. p....kaa, mutta minun mielipiteeni on se, että hyvällä omalla tunnolla voi jäädä sairaslomalle, jos voi huonosti ja on rättiväsynyt. En itse aikanakaan kokenut olevani työkykyinen, olisin voinut tehdä vaikka jonkun kohtalokkaan virheen sairaanhoitajan työssä, kun koko ajan oli sellainen olo, että missähänon lähin vessa... Ja raskaudenkin kannalta varmasti on parempi, jos voi kotona levätä pahimmat ajat. Jos voi huonosti ja vielä stressaa siitä, miten tulee töissä selviytymään, ei varmasti auta sikiötäkään, ja voi aiheuttaa pahoinvoinnin pahenemisenkin.

Minun vinkkini etovaan oloon:
- nuku riittävästi, väsyneenä tulee helpommin paha olo
- älä katso pahan olon aikana tv:tä tai lueskele Kaksplus-keskustelupalstaa - pahentaa...
- syö usein pieniä suolaisia annoksia, jos maistuu
- juo vettä
- kokeile lähteä ulos kävelemään; itselläni auttoi
- osta apteekista B6-vitamiinia. Sitä käytetään myös matkapahoinvointiin, joidenkin syöpälääkkeiden aiheuttamaan pahoinvointiin ym. Turvallista käyttää raskauden aikana
- jos pahoinvointi hallitsee liikaa elämääsi, mene lääkäriin keskustelemaan reseptillä saatavista pahoinvointilääkkeistä
- älä väkisin syö aamulla aamupalaa, jos ei maistu. Ota vaikka raikasta mustikkakeittoa lasillinen, odottele rauhassa, että vointi hieman tasoittuu, ja syö sitten vasta, kun olet hiemankin nälkäinen

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kärsiville! Ei minua ainakaan yhtään kuudennella viikolla helpottanut, kun sanottiin, että kestää onneksi "vain ensimmäiset 12 viikkoa". Mutta onneksi pahoinvointi voi loppua joiksikin päiviksi tai kokonaankin jo huomattavasti aikaisemmin kuin 12. viikolla.

Jolie rv 7+1
 
VERTAISTUKEA jaetaan ja kaivataan!!
Eli Minähän jo viime viikon olin saikulla tämän huonovointisuuden vuoksi, ja just tulin neuvolasta, ja tämä viikko on nyt myös saikkua. seuraavan kerran kokeillaan vasta puolentoista viikon perästä. Ja toivon että tää loppuu siihen mennessä :x Minulla siis tää pahoinvointi on koko päivän, onneksi yön saan nukuttua. Mikään asento ei ole hyvä, mutta iunessa siis saa olla rauhassa..ei vaan jaksa koko päivää nukkuakaan. Okentanut en ole, mutta tulisi kyllä milloin vaan.
Koetetaan pärjätä kaikki.
jaana ja ötökkä 8+3
 

Yhteistyössä