Helmivauvat 2009

Kiitos, mina78, Jopa83 ja Maya82! =) Kyllä on nyt niin mahtava olo, että... Elämä hymyilee jälleen. :D

mina78: Sulla kuulostaa se tuhru samanlaiselta kuin mulla. Mullakin pääasiassa rusehtavaa, mutta huomasin että välillä oli myös ihan kirkasta verta. Kyllä tommoinen säikäyttää tosissaan, vaikka toisaalta tietääkin, että se voi olla ihan normaalia. Uskon, että sinulla on kyse samasta viattomasta vuodosta kuin minullakin. En sano, että älä murehdi, koska se itselleni oli ainakin täysin mahdotonta. Sen vain sanon, että yritä ajatella positiivisesti. :heart: Jaksamisia!

 
Rytinä: :hug:

Tinttu: Voi ihanaa, sait todellakin huokaista helpotuksesta! Hienoa!=) Niinhän ne vuodot yleensä onkin, että kaikki on hyvin, niitä vain joillekin tulee ja silti kaikki sujuu loistavasti.Samoinhan mulla oli esikoista odottaessani..säikähtää vaan niin kovasti ja ramppaa vessassa tarkkaillen koko ajan..

O-K-S-E-T-T-A-A :x Tälläistä ei mullakaan oo ollut noiden aiempien kanssa, ettei tää olo taukoa ollenkaan vaan on koko ajan sellainen yökkis-olo :x . Hampaita pestessä melkein joka kerta ilta- tai aamupala käy tervehtimässä uudestaan :x :x :x , tuttua muillekin ? ;)

Mulla on ä-poli ens tiistaina..joten saa piiiitkän juhannuksen nyt odotella....ja näin kärsivälliseltä sehän sujuu :whistle: :LOL:

Onnea uusille tulokkaille ja tervetuloa!!

Hyviä vointeja kaikille!!! B)

Möökö ja masu 6+4 (luullakseni :D )
 
juuri saavumme kotiin.. herättiin siis koko porukka siinä kymmenen maissa, kun itsekin kömmin vielä aamulla sänkyyn ;)

sitten 12 maissa mentiin mun äidin luo ja siitä sen jälkeen käytiin, meidän koko perhe ja mun äiti hautuumaallaa, vietiin kukkia sinne, sitten mentiin kaupunkiin ja mun äiti sitten tytin kanssa käveli kaupungista meille ja me laurin kaa autolla kotiin.

sitten puoli viiden maissa lähdettiin mun kaverin luo ja sieltä sitten juuri kotiuduttiin.. tytti syö isin kaa tuolla iltapalaa ja mulla hetki omaa aikaa..

tänää ollaan kumminkin ukon kaa YHDESSÄ pakattu vähä tytin huonetta, mutta kun kaikkia ei voi vielä pakata, kun on tuo ensi viikko vielä asua tässä kämpässä..

juhannuksesta.. meillä menee varmaan kotona ollen ja pakaten,.. ei muita suunnitelmia näillä näkymin, kun ei saada ees tyttiä mihinkää ku menee kumminkin 27-28.6 mun äidille yöksi, että pakataan autoa jo silloin yöllä, kun vaan lauri saapuu reissusta, tarkoitus olisi lauantaina tytin päikkäreiden aikaan lähteä ajamaan tornioon muuttokuorman kanssa.. eli siinä 13-15 välillä ajamaan..

rytinä: osanottoni ja oln pahoillani :hug: :hug:

tinttu: ihania ultrakuulumisia.. mulla jännittää itsellä jo nyt kun silloin 3.7 on ultra, kun sinne vihdoin pääsin, tarkistamaan noi viikot ja että kaikki on hyvin..

t.pia, tytti 10/06 ja nökö rv 6+5
 
sleeping
Ilmottaudun tähän mukaan. Sain juhannuken kunniaksi plussan ja laskurin mukaan (viimeiset menkat alkoivat hiukan oudosti, mutta laskin LA:n ekojen vuotojen mukaan) 24.2.09. Kyseessä kolmas lapsi (pojat ovat 04/04 ja 08/06) ja synnytyssairaalana NKL
 
Minäki ilmotan itseni tänne!
Laskurin mukaan la olisi 18.2. viikkoja on ny menossa joku 5.

Itse testasin 13.päivä perjantaina ja plussaa tuli että heilahti!

Tulokas olisi kakkonen. esikko on jo vuosimallia -03 nii oliha se tälle
kakkoselle jo aikakin.
Hieman kuvottaa ja jotkut hajut varsinki tekee pahaa. saas nähdä
alkaako oksentelu mikä oli esikoisen aikana kauhea.
Kaks:ssa synnytys.
 
hei kaikki :wave:
rytinä :hug: onneksi ehdit kuitenkin leikkaukseen ajoissa.. :| pikaista toipumista sinne!



(.) täällä pahoinvointi on pientä ällötystä lukuunottamatta pysynyt taustalla, väsymys sen sijaan on ihan kiitettävällä tasolla... varasin eilen neuvolan, ja se on 15.7. tosi ihana fiilis tuli siitä puhelusta... :heart:

tässä ketjussa viestejä tulee niin paljon, että vaikka kaikki lukee ei meinaa aina matkassa pysyä, ihanaa alkuraskauden aikaa kaikille... ensi vuonna me kaikki ihmetellään juhannuskokkoa sitten pikkuisten kanssa.. =)

rentouttavaa jussia!!!! =)

mabbe, sulle piti sanoa että sulla olikin sitten ihan hyvä perjantai 13. päivä... =) ei tainnut olla epäonnesta tietoakaan...
 
Hyvää juhannusaattoa!

En vielä siirry tälle palstalle tuolta keskenmeno-palstalta, haluan odottaa ensi maanantain ultran. Mutta Rytinälle on pakko kommentoida:

Olen kokenut saman v.2003, minulla oli kierukka enkä voinut aavistaakaan että voisin olla raskaana. Kipuja oli toista kuukautta kunnes mut vietiin sairaalaan jalat edellä...Älä pelkää, raskaudut aivan varmasti yhdellä munatorvellakin!! Itse olen raskautunut 3 kertaa yhdellä munatorvella (joista yksi km 2/08, mutta sehän ei liity tähän :) ) Haamukipuja voi olla oviksen aikoihin, mutta ne helpottuvat ajan kanssa. Yleensä kohdunulkoinen tulee siihen "huonompaan" torveen eli siinä on voinut olla kiinnikkeitä tms.jotka ovat tehneet munasolun kulkemisen vaikeaksi. Kaikkea hyvää sinulle ja toipumista, kaikki menee hienosti :heart:

Onnittelut tähän pinoon kaikille ja paljon tarrasukkia :flower: Katsotaa ilmoittaudunko maanantaina mukaan, toivottavasti!

Muumiska :wave:
 
rytinälle :hug: , niin ikäviä nuo kokemukset.

Tällä ois nyt 6 viikkoa täynnä ja ihmeellisen oireeton on alku ollut, vähän on rintoja nipistellyt ja väsymystä ollut mutta ei muuta.Eilen asia rupesi ihan vaivaamaan kun mulla särki selkää ja oikeaa jalkaa, tuli vaan taas tunne että kaikki ei ole hyvin. :|
Tuulimunaraskaudessa kun oli vahvemmat oireet jo alusta asti, vaikka ei kai sen pitäisi mitään merkitä, sitä vaan nyt näköjään vertaa kaikkea.

No, näillä mennään ja toivotaan että kaikki menisi tällä kertaa hyvin.

Oikein mukavaa ja leppoisaa Juhannusta kaikille! :wave:

 
täällä paistaa aurinko, mutta ei jaksa mennä ulos.. ei jaksa vaan.. tivolikin aukee tänää.. meinasin siellä käydä, varmaan huomenna kumminkin vasta..

vois lähtee ulos ku autosta pitäs tummentaa ikkunat, kun ei oo tummennuksia.. kaksi ikkunaa tummennettu vielä ois 3 ikkunaa tummentaa.. ei vaan kauheena innostais..
 
rytinälle voimia :hug: Kiva kuulla kuitenkin, että olet hyvillä mielin. Ja aivan ihku mummo sulle osunut huonekaveriksi!

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista! Ja Tintulle onnittelut ihanista ultrauutisista! :heart:

Ja oikein mukavaa juhannusta kaikille helmimassuille!
 
Hyvää juhannusta kaikille!


Tervetuloa uusille plussanneille!

Rytinä: voi kuinka ikäviä uutisia :hug: Onneksi kuitenkin leikkaus sujui hyvin ja jaksat katsoa positiivisena tulevaisuuteen.
Illuusia: Toivottavasti kaikki on hyvin :heart: Onko sulla missä vaiheessa neuvolakäynti tai ultra? Että saisi siis heittää huolet romukoppaan...
Tinttu: Ihanaa, että saat huokaista helpotuksesta :hug: On tämä vaan yhtä jännittämistä...

Omaa napaa sen verran, että oireet kaikki ennallaan. Rintoihin sattuu jonkin verran enemmän, väsymys on kamala, yököttää aika ajoin ja maha on aivan turvoksissa. Ollaan lähdössä parin päivän reissuun tänään, joten pieni palstatauko tulossa. Täytyy kyllä sanoa, että ihan tervettä on miettiä välillä muitakin juttuja kun pyöritellä näitä vain päässä. Ehkä siten se 1.7. tulee nopeammin ja silloin pääsen siihen varhaisultraan!
 
rytinä :hug: ikävää että piti noin käydä

Tinttu ihanaa että ultrassa kaikki hyvin

(.) Epäilyttää, että onkohan tää ihan "oikea" raskaus.
Kun ei ole mitään oireitakaan tai joo, kyllähän mä niitä
keksimällä aikaan saan.. hermostuttaa kuitenkin.
Pitäs kai varata ultra niin sittenpähän sen näkis.
Kaikesta huolimatta mä oon rakaana nyt,
surraan sitten vasta jos aihetta ilmaantuu.
 
käytiin eilen ukon kaa kahdestaan tivolissa, kun mun äiti tuli pariksi tunniksi tänne illalla 21-23.30 ku tytti nukku. katottiin laurin kaa kännisisä ihmisiä ja rentoutti paljon ku sai vaan olla ukon kaa eikä tarvinnut tytöstä huolehtia..

sitten yöllä nukkumaan joskus 24.00 maissa ja minä heräsin jo 1.30 ku luulin että tytti itki ja on aamua, kävin vessassa ja menin takas nukkuu..

tyttö on isänsä kanssa herännyt 8.40 ja he tulivat herättämään minut vähä ennen kymmentä, olipas ihana nukkua..

olipas ihana kuulla eilen mun tädiltä (ketä oon viimeksi nähny viime jouluna) että olen laihtunut, olipas siinä pitämistä pokassa että en sanonut että miten tässä laihtuu kun masu kasvaa, mutta en kumminkaan sanonut.. ja sama se toistu myös esikoisen aikana, minä laihduin muualta, mutta masu kasvo ;) ;) ;)

t.pia, tytti 10/06, nökö rv 7 (täydet viikot taas)

vähä reilu viikko neuvolaan ja ultraan :heart: :heart: ultran jälkeen voi huokaista helpotuksesta, jos kaikki on hyvin..

2.7 neuvola
3.7 ultra
25.7 np-ultra
 
Täällä yksi uusi ihmeissään oleva esikoisen odottaja :heart: ...
Viikkoja olisi nyt kertynyt 7, laskettu aika 7.2. Asustan Jyväskylässä, joten synnärinä K-SKS (Keskisuomen keskussairaala).
Yritän päivittää tuon meidän listan, lisään siihen vain edellisen päivityksen jälkeen ilmoittautuneet, eikös vaan?

Juhannus mennyt rauhallisesti ympärivuorokautisen ja nyt kaksi viikkoa kestäneen "krapulan" merkeissä. Eilen sentään hieman nautin grilliruokien mausta miehen vanhempien luona, kun syötiin ulkona raikkaassa ilmassa.

Ainiin, hieman taustaa itsestäni: Asustan Jyväskylässä mieheni kanssa. Esikoista odotetaan, ja takana vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin 9. viikolla ultrassa pienen tuhruvuodon jälkeen. Sen jälkeen halusimmekin taukoa vauvahaaveista ja aikaa toipua menetyksestä. Nyt jälleen heti "tarttui syötti koukkuun" ja onnellisen toiveikkaana odotetaan ensimmäistä ultraa, joka 10. viikolla. Oireet ovat ainakin paljon vahvemmat, ja muutenkin mieli yllättävänkin rauhallinen tämän raskauden suhteen. Olen >30 v., ja toiveissa olisi ehkä ainakin kaksi lasta perheesemme saada.

Onnellista Juhannuksen jatkoa kaikille ja etenkin voimia ja onnea ultraan menojöille - ainakin Muumiskalla on huolta pikkuisesta. Onneksi useimmiten nuo vuodot ovat harmittomia, täälläkin useita onnellisia esimerkkejä siitä.

Jolie + salamatkustaja 6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
HELMIVAUVAT :heart: :heart: :heart:

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...........esikoinen
Ursus maritimus.........1.2.2009...........KYS..........kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS......03/07
siniraita...................2.2.2009..............??...........viides, KM -05
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS.......toinen
mimona...................4.2.2009...........
jaana25...................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009.....(IVF).....SEKS.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
Jolie..........................7.2.2009............K-SKS........esikoinen
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
KössiKenguru........8.2.2009...............NKL............kolmas
Mööko............8.2.2009.............SEKS...................Viid es
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
KvartÖver................9.2.2009............KOS............esikoinen
Helmivauva09.........10.2.2009...........LKS.............neljäs
Taavetti81...............10.2.2009..........???..............esikoinen
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
mymmeliina.............11.2.2009............KOKS...........toinen
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78........14.2.2009..........???.............esikoinen
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
jennuli.......................15.2.2009.........PHKS?.........esikoinen
pirppis79.................16.2.2009...........OYS............esikoinen
Maya82.....................16.2.2009(IVF)...TYKS........esikoinen
Lumikello75...............16.2.2009.............LKS............viides
tiivi87.........................16.2.2006..........????.........??
Caro79......................17.2.2009(IUI)...TYKS........esikoinen
Mabbe.......................18.2.2009..........???...........toinen, -03
jopa73.......................19.2.2009..........kättäri..........toinen, 11/02
sinituuli......................20.2.2009.........???..........?????
Nasumasu...................20.2.2009.........???...........toinen, 4/07
kuupas........................21.2.2009.......HUS...........12/07
iitukka........................22.2.2009.( IVF) PHKS.........toinen, 8/06
Sleeping.....................24.2.2009..........NKL.........pojat -04 ja -06


marilin............
jonniina.......................??....................??.............KM 5/08
tuulen sydän...............??....................??................??




Taaperot x3..............KM...............12/04, 12/05. 1/07, 3/08
rytinä...... 17.6.kohd. ulkopuol............????..........toinen
 
Ihana kuulla Tintun ultrakuulumisia :heart: Toivottavasti saadaan näitä paljon lisää!

Labello: Mä söin foolihappoa ja b-vitamiinia, mutta nyt, kun pakakus loppuu, niin en aio hankkia lisää. Rautaa joudun varmaan jossain vaiheessa aloittamaan tai ainakin viimeksi hb laski tosi alas. En tiedä onko se edes korjaantunut edellisestä raskaudesta/synnytyksestä.

Tsemppiä Mina78! Toivotaan, että saat maanantaina hyviä uutisia :hug:

Tervetuloa kaikille uusille helmimasuille!

(.) Hah, ei tarvinnut vielä eilen kertoa kellekään. Kukaan ei ihmetellyt, miksi mä halusin välttämättä autoilla. Ihanaa, koska tällä kertaa haluan odottaa ainakin ekaan ultraan asti. Luultavasti kertoisin kuitenkin huonotkin uutiset (jälkikäteen), mutta vielä voi salailla =) Mulla on viikon kiertänyt vatsassa, tosi ärsyttävää ja nyt alan uskoa, että tämä on raskausoire. Onneksi ei tarvitse juosta vessaan, mutta melkein...

Mimona & Murunen 7+1

Ajattelin nimetä pikkusen vasta ultran jälkeen, mutta menkööt :heart:
 
niiskunenä-78, varhaisultra on joo varattuna ja se on 2.7, sinne asti on siis jännättävä.
Toisaalta pitäisi nyt vaan nauttia kun on näin hyvä olo, mitä nyt vatsaa vähän turvottaa.
Ja mun paras ystäväni sanoi kyllä ihanasti että hänellä on sellainen tunne että kaikki menee tällä kertaa hyvin. :heart:

Vähän on kurja juhannuskeli ollut, tää päivä meneekin kyllä siivoillessa ja leipoessa, pikkujätkä täytti 5v ja huomenna on kemut. :D
 
Hei,

Mä voisin varovaisesti ilmottautua tänne pinkkaan, mutta taustailen vielä hetken... :snotty: Käyn vain kurkkimassa teidän juttuja ja satunnaisesti kommentoimassa (mua kun ei tunneta siitä, että osaan pitää suutani kiinni... :xmas: ).

Mulla siis plussa vasta ilmestyi testiin ja LA on näillä näkymin 28.2.2009. ...mutta pelko on vielä persuksissa enkä vielä uskalla täysillä iloita muusta kuin helposti raskaaksi tulemisesta. Km (tm) takana viime maaliskuussa, joten parempaa onnea toivon tällä kertaa. :)
 
Onnea uusille helmikuisille!! :flower:

:attn: Muistakaahan jaloitella usein jos matkustelette ja juokaa paljon :attn:
T:Varoittava esimerkki ;)
Ajettelin nyt vielä muistuttaa tuosta kun itse en sitä tiennyt kun toista muksua odotin...siitä ei kai pidetty kovin kovaa meteliä silloin ...mulla kun tuli veritulppa ja siksi tässä vouhkaan noista asioista :ashamed: Ja nyt poistun takavasemmalle tästä vouhottamasta :D
 
sleeping
iitukka mä kans ihmettelen miksi mulla on näin hyvä ruokahalu! Kahdessa edellisessä raskaudessa olen muutaman kerran oksennellut ja muu aika sitten ruoka on inhottanut enkä ole voinut syödä kovinkaan paljon. Nyt ei mitään sellaisia oireita. Rinnat ovat ehkä arat, mutta siinä kaikki. niin ja maha on turvoksissa. Mulla on ollut viisi vuotta sitten tuulimunaraskaus ja pelkään, etä nyt ois taas. Mä soitan ens viikon alussa omalle lääkärille, josta sitten varataan mulle aika naistenklinikalle. Kilpirauhasarvot meinaan pitäis tarkistaa heti raskauden alussa. Toivottavasti ultrais samalla, et saan varmistuken siitä, että sielä on joku.
 
meillä ollu kiireinen päivä..

käytiin tivolissa, taas jälleen kerran ;) ukko osti 10kpl lippuja niin jätti mulle vielä 5 ku meen nyt viikolla joku päivä oman äidin ja tytin kanssa, niin tytti pääsee käymää possujunassa, jos uskaltaa.. onneksi ei ite tartte mennä mihinkään laitteisiin ;) harvempiin ees pääsee raskaana..

sit sieltä kotiin, oltiin pari tuntii, sitten mentiin mun äidin luo ja sieltä mun kaverin luona käymää.. sieltä lähdettiin puol ysin aikaan ja makuunin irtokarkkien kautta kotiin ;)

nyt tytti nukkuu ja mä oon käyny suihkussa, nyt on ukko suihkussa, sitten ehkä leffaa ja karkkia ;)

mulla oli tämän raskauden ihan alussa kanssa kauhee nälkä ja söin ku hevonen, mutta nyt taas se on vähentynyt.. välillä tulee paha olo, varsinkin autossa (muutenkin kärsin autossa matkapahoinvoinnista) ja pitää syödä jotain ees 2-3 tunnin välein.. rinnat on sika kipeet, ja välillä juilii tuota masua.. joka vessa kerralla vieläkin on pakko tsiigata paperiin, että ei vaan tule mitään vuotoo, mutta ei onneksi ainakaan tähän mennessä *koputtaa puuta*

ehkä se helpottaa ekan ultran jälkeen.. jos sittenkään.. viimeistään ku tuntee potkut..
 
sleeping: onko sullakin häikkää kilpirauhasissa? vaja vai liika toimintaa? lääkitystä? mitä?

mulla on kilpirauhasten vajaa toimintaa, ollu n.8vuotta, siihen lääkityksenä thyroxin.. käyn neuvolan jälkeen verikokeissa, ja siellä samalla katotaan noi kilpirauhasarvot..
 
Jussin jatkoja!:) Hienosti onnistui eilinen kaveriporukan "hämääminen" alkoholittomilla olusilla ja siiderillä. Jännitin etukäteen jos joku kuitenkin huomaa mut sovittiin miehen kanssa et mikäli niin käy, niin sitten vaan kerrotaan. Huomenna kuitenkin vasta rv 8+0.
Varasin ultran ensi viikolle ja eka neuvolakin on tiistaina, loppuviikosta ajateltiin kertoa isovanhemmille mikäli kaikki on kunnossa.
Oon huomannut että iltapahoinvointi pysyy aika hyvin poissa kun vaan muistaa syödä usein. Väsymys kyllä vaivaa ja rinnat ovat aina vaan kipeät, koskakohan se mahtaa helpottaa?
 
Semmosta vielä piti kyselemäni että ootteko matkustellut lentokoneessa raskausaikana? Meillä ois Espanjan reissu heinäkuussa ja mulla sillon rv jotain 10+... Saa nähä mitä neuvolan täti sanoo siihen. Oon ymmärtänyt että ne rajoitukset koskis enemmän loppuraskautta..?
 

Yhteistyössä