Helmivauvat 2009

Täällä kans kärsitään huonosta olosta ja väsymyksestä ja viikkoja on 6+0.
Keskiviikkona pitäs aamuvuoroon töihin mennä, saa nähä joutuuko käymään työpaikkalekurin juttusilla.

Tuli soitettua neuvolaan ja eka ajan sain 11.7.
Malttamaton kun olen niin varasin yksityiselle varhaisultran 4.7. :heart:
 
Voi kerpeleen kerpele mie en ala enaa mitaan! Taas tulee verta paperiin :kieh: Ei pitais olla menkkoja normaalisti tahan aikaan eika mitaan,seksiakaan ei ole just harrastettu,on tama kummallista tama raskaana olo. Kun nyt taas ei enempaa tulis, ihan kun tassa ei nyt stressia olis jo muutenkin :/ Tasan kolmen viikon valeinko nyt alkaakin sit tiputtelen, arsyttavaa ja pelottavaa. Neuvolakin vasta viikon paasta jos sinne nyt paastaan eika ultrasta hajua. Nyt vaan yritan jankuttaa itelleni et varmaan ihan normaalia on eika kannata heti huolestua. Helpommin sanottu kun tehty.
Ja sit taa pahaolo on tosiaan alkanut helpottaa. JEE!! Mut nyt tietty mietin et mikas nyt on ku oireet katoo ja verta tulee :eek:

puuron keittoo,poika nukku jopa 10asti tana aamuna B)

labello rv7+6
 
onnen kyyneleitä vuodatan. yksi sykkivä sydän ultrassa näkyi :heart: Lääkäri ei osannut sanoa mistä vuodot johtuvat, mutta nyt ei ainakaan ollut merkkiäkään vuodoista, vaikka eilen illalla itkin paperin punaisuutta. Viikot ovat 7+5 ja laskettuaika muuttui päivän aikaisemmaksi 4.2. Yksi etappi on nyt ylitetty nyt voi yrittää alkaa nauttimaan tästä =)
 
Angelmum: :hug: toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Kassu: Mäkin haluaisin Tammisaareen, mutta matka mietityttää, kun sinne on meiltä n.100km :( Oletko päässyt kokemaan vesisynnytyksen, mua siellä kiehtoo mukavaksi kehutun henkilökunnan lisäksi juuri se vesisynnytyksen mahdolllisuus. Olisi se upeeta kokea jotain niinkin ainutlaatuista.

Kuupas: Taitaa tosiaan olla jo tavaksi muodostunut ;) Joku kertoi antaneensa vettä pahimpaan huutoon, mutta sitäkin siis vaan, jos meno yltyi mahdottomaksi. Toivottavasti teilläkin jäisi nuo yösyömiset ihan itsestään pois. Mä heräsin tänään pitkästä aikaa todella pirteänä ja tajusin, että neiti oli herättänyt mut vaan kerran ja kelloa katsottuani totesin, että sain nukkua 8.30 asti :heart: Siis yleensähän herätyksiä tulee usein ja sitten lopullinen aamukiekaisukin viimeistään klo 7.00. Toivottavasti tämä on pysyvä ilmiö!

Jaanalle osanottoni. Näinhän se menee, toisell elämä annetaan ja toiselta se otetaan pois.

(.) Melkoisen oireeton olo edelleen. Viime alkuraskaudessa väitin olevani oireeton, mutta olinhan mä sentään väsynyt ja vatsakin turvoksissa, mutta nyt ei edes niitä :| Moni kyllä ajattelee, ettei kaikki ole hyvin, jos sitä pahoinvointia ei ole, mutta mäkin tiedän yhden, joka oksenteli viikolle 13 asti ja sitten np-ultrassa todettiin tuulimuna :( Eli ei sitä oireettomuudesta, oireista tai edes niiden loppumisesta voi tietää.
 
Heippa!

Olipas paljon tekstiä tullut. =) Palattiin äsken mökiltä. Juhannus meni oikein mukavasti ja tulipa tämä salaisuuskin kerrottua vanhemmille ja sisaruksille. :heart: Kaikki ottivat asian oikein hyvin, minun vanhempani vielä paremmin. Äidille kerrottiin ensin, oli oikein onnessaan ja iloinen meidän puolesta. Itkua tihrusti ja sanoi, että "minusta tulee mummu". Isäni reaktio oli jokseenkin samanlainen. Miehen vanhemmat ottivat asian myös hyvin. Samoin sisarukset. Tämä kun on meidän molempien vanhemmille eka lapsenlapsi niin ei ihme, että olivat niin täpinöissään. :D

Täällä loppui se ikävä vuoto heti silloin ultrapäivänä eli torstaina. Oireita ei ole pahemmin ollut, mitä nyt ei oikein tuo grilliruoka uponnut. Tissit on selvästi kasvaneet/turvonneet. Ja vessareissuja saa tehdä yöllä huonolla tuurilla kaksikin. Eli melko oireetonta.

mina78: Mahtavaa, että tuli hyvät uutiset ultrasta!! :heart: Tässä se nähdään, että melko monella on alkuraskaudessa ihan viatonta se pikkuinen verinen vuoto.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille helmimasuille!

Nyt pitää liitää!

Tinttu & Tiitis 7+1 :heart:
 
Heippa!

Hiivin tännekin tutustumaan teihin jo, vaikkei oikein vielä ymmärrä eikä usko, että se plussa vihdoin pamahti. :heart: Aluillaan tässä siis ollaan ja onnesta sekaisin. Sen kummempia oireita ei ole vielä, enkä ole neuvolaankaan vielä soitellut. Tarttiskohan tehrä jottai..? :D Tämä pikkumyyrä on meidän toinen, esikko 06/07. Ja Tays on synnäri.

*muoks* La näyttäis olevan 24.2. ja viikot 4+6.
 
mimona:eek:len ollut neljästä synnytyksestä kahdessa ammeessa (yksi tulikin 10 minuutissa kengät jalassa ja tämä viimeisinkin tunnissa) ja henkilökunta on upeaa,kertakaikkiaan.Sekä se mahdollisuuksien määrä! Kertaakaan en ole mitään kipulääkitystä tarvinnut :heart: vaikka olisin ottanut jos olisin tarvinnut, ei se siitä ole ollut kiinni.En muista listasta oletko ensisynnyttäjä? Jos olet,niin ihan hyvin voisitte tulla tänne synnyttämään,kun varaisitte aikaa ja lähtisitte ensimmäisten merkkien ilmaantuessa.Täältä ei myöskään lähetetä takaisin jos arvelevat että tulee kuitenkin lähipäivinä,vaikka olisikin eka väärä hälytys.

Mina78UPEAA :heart: :heart: :heart:


Sitten......kiitos ainakin labellolle....vaikkei ole kivaa kun tiputtelet, MUTTA tämä on siis 5.raskauteni ja koskaan ei ole tipantippaa verta tullut ja nyt varsinkin kun kakalla käyn :ashamed: eli siis hiemn ponnistan niin jää paperiin hieman tuhrua :/ Olin jo ihan paniikissa,mutta kai se siis voi olla ihan vaaratontakin????Housuun asti ei tulel mitään.

Mukavaa viikkoa :wave:
 
Ihana kuulla että tääl on muitakin oireiden takia pois töistä. Mulla on ollut jo pari viikkoa todella etovaa oloa ja oon vaan nukkunu. Kävin viime viikolla työpaikkalääkärillä ja hänen mielestä minä vain tekeydyin sairaaksi, koska en ollut kunnolla oksentanut raskauden takia. Raskaus ei kuulemma ole mikään peruste olla pois töistä. Nyt sitten juhannuksena alkoi oksentaminen ja vielä hirveempi unen tarve. Aamulla yritin olla töissä, mutta oksennushan siinä tuli kun jaoin lapsille aamupuuroa. onneksi ne ovat neuvolassa vähän eri mieltä ,kuin työpaikkalääkärillä. Olen nyt sit loppuviikon sairaslomalla oksentelujen vuoksi...
 
Meillä on nyt toka tulossa ja mulla jäi hiukkasen paha maku ekasta synnytyksestä. (Yritän pysyä anonyyminä, joten en kerro sairaalaa) Synnytys oli ns. lääketieteellinen, otin siis ilolla kaikki lääkkeet mitä annettiin, mutta mun mielestä siinä oli (jälkikäteen ajateltuna) liikaa hoputtamista. Vauvalle olisi voinut antaa vähän enemmän aikaa laskeutua yms., kun sydänäänet oli kuitenkin hyvät. Siellä sai avautumisvaiheessa olla ammeessa ja se kyllä auttoi, en vaan malttanut olla siellä kauaa, kun en ollut juonut tarpeeksi, niin tuli heikko olo.

Tammisaaren touhusta saa semmosen lämpöisen välittävän olon, vaikka vaan netistä olen siitä lukenut. Imetykseenkin olisi kiva saada enemmän tukea ja oikeastaan ihan kaikkeen. Ekan kohdalla meidät jätettiin huonekaverin kanssa yksin pähkäilemään asioita ja kummatkin oltiin vielä fyysisesti tosi heikossa kunnossa. Mies vaan miettii jo, että mihin tuo esikoinen menee sillä aikaa ja sitten miten sitä matkaa tarvii ajaa edes takaisin. Täytyy jutella neuvolassa, viimeksihän ne ei edes maininneet Tammisaaren synnytysosastoa. Kuulin siitä vasta jälkikäteen :(
 
Kaipa minäkin uskaltaudun mukaan. Esikoista odotellaan, TAYSissa olisi tarkoitus ponnistaa, jos kaikki menee hyvin. Viikkoja on nyt 5+3. Tein positiivisen testin lauantaina 14.6. Oltiin lomalle lähdössä, niin ajattelin varmuuden vuoksi testata, ajatuksena, että uskallan rauhassa hörppiä viiniä aterioilla. Oli kyllä aivan uskomaton onnen tunne, kun testi oli positiivinen ja matkan muuttuminen alkoholittomaksi ei haitannut hetkeäkään. Onnellinen olin, että tein testin ajoissa. Olisi ollut kamalaa, jos olisi tietämättään käyttänyt alkoholia alkuraskaudesta. En vaan osannut yhtään odottaa olevani raskaana, olemme olleet lapsettomuushoidoissa (clomeilla hoidettu). Nyt oli clomeista tauko ja ensi kierrosta oli tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi. Väestöliitolle menen ultraan 1.7., sitten näkee kasvaako pikkuinen oikeassa paikassa. Raskausoireita on jonkin verran, iltaisin etovaa oloa, pientä huimausta koko ajan ja alaselkää nippailee. Nukkua voisin vuorokauden ympäri. Huomenna loman jälkeen töihin, onneksi aloitan iltavuorolla, niin ei tarvitse vielä testata kuin pääsen aamulla ylös sängystä.

Tulipa pitkä teksti, mutta on niin kiva päästä tänne hehkuttamaan, kun ei ole oikein kellekään vielä uskaltanut kertoa. =)
 
Tein viime viikolla haalean plussa ja eilen varmistustestillä sain vahvan viivan! La on luultavammin 21.2.
Öklötystä ja kuvostusta on varsinkin iltapäivisin ilmassa, rinnat ovat vähän arat, muuten ei oikein vielä tajua, että edes on raskaana! Ihan ufo -ajatus... :) Olen muuten ollut myös vähän lyhytpinnainen..

Meillä on ennestään 3 -vuotias tyttö, jännää nähdä miten hän tähän tulee suhtautumaan!

Nyt on pakko jatkaa töitä, yritän kaikissa mahdollisissa väleissä käydä lukemassa aikaisemmin tässä pinossa kirjoitettuja viestejä, että tutustuihin teihin, olette kyllä olleet ahkeria kirjoittajia!

Ja vielä tiedot:

Sini74... 21.2.2009...Jorvi....tyttö 05/2005
 
Oho, onpa tänne tullut tekstiä.

Angelmum: Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin. :heart:
Mina78: Kiva kuulla ihania ultrakuulumisia! Mulla on ultra vasta 4.7 ja kovin jännittää jo...

Musta tuntuu, että nukuin koko juhannuksen. Väsyttää aina vaan. Yksi uusi oire on tullut eli rinnat aristaa. Viime raskaudessa pahoinvointi oli tässä vaiheessa jo pahimmillaan, joten vähän oon huolissani että missä se viipyy? Mutta toisaalta onhan mulla nyt onneks ees tää väsymys tilalla, jota ei viimeksi ollut. :D Ei pitäis valittaa.

Eipä mulla muuta. Väsymystä lukuunottamatta on niin normiolo etten ees muista olevani raskaana. Pelottavaa.

Pixie 6+2
 
mina78 onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

uusille :wave:

meitä on niin kamalasti että huh heijaa.. =) sairaalat varautukaa helmimammat tulossa =)

(.) mulla on pahaolo... :'( en oksenna mut jos vessaan menisin niin varmasti tulis, mitään ei tee mieli ja pakko yrittää vaan väkisin jotain pientä alas..töitä olisi neljä päivää ennen neljän viikon lomaa, saas nähdä.. :x :/ mutta tarttee ajatella positiivisesti että sen aiheuttaja on se oma vauva.. :heart:
 
On meitä tosiaan paljon, helmikuusta taitaa toivottavasti tulla oikea vauvakuu. :heart: :D

Tänne ei juuri mitään uutta, näläntunne on aika jatkuvaa mutta sen kanssa pystyy hyvin olemaan, ei okseta tai muutakaan. Juonut oon tosi paljon ja koittanut syödä rehuja, tosin herkuistakaan en kieltäydy mutta eipä niitä edes mieli tee, vielä... :whistle:

Pojalla on ke neuvola ja ajattelin että voisin kai samalla ekan oman neuvola-aikani varata, tulis sekin hoidettua.
Menis nyt reilu viikko nopsaan niin pääsisi sinne varhaisultraan kurkistamaan tilanteen.. :heart:
 
Täälläkin olisi yksi helmi-mamma.
ei huonoo oloa MUTTA Loputonta väsyä, rintojen arkuus, menkattomuus ja ruokahalu :D testin tehny pari pv sitten,silloin hitusen haalea mutta selkee viiva... ja LA sijottus 22 tai 23. helmikuuta. mikäli kaikki menee kuin pitää, meille tulee esikoinen! eka neuvola 14. ens kuuta, jänskättää :|
 
mina78: ihania ultrakuulumisia :heart:

tervetuloa kaikki uudet. ja kaikille tarrasukkia hirveästi raskauteen.

mulla oli käytössä synnytyksessä ilokaasu ja epiduraali, mutta ihan hyvin olisin voinut olla ilman epiduraalia kun se ei tehnyt muuta kuin haittaa. alkoi vasempaan munasarjaan epiduraalin laiton jälkeen sattuun niin kauheena, ettei mitää järkeä, juuri pahimpaan aikaan kun paikat alkmoi aukeen ja suppareita oli.. eipä sitten auttanut supistuksiin ja suppareiden välillä kun ois pitäny rentoutua niin ei pystyny ku silloin tuli se munasarjan kohdalle se kipu.. ja meinaankin tästä että en ota muuta kuin ilokaasua, jos sitäkään..

mulla etova olo ja rintojen pakotus jatkuu.. tänää tuli vielä kauheempi olo kuin ennen.. tuossa aamusta pakkasin muuttoa varten muutaman jätesäkin tavaraa täyteen ja pari laatikkoa ja sen jälkeen tuli niin heikko-olo ettei mitään järkeä.. hiki valu ja kylmä oli ja oksetti ihan hirveenä.. mutta onneksi se sitten meni ohi..

t.pia, tytti 10/06, nökö rv 7+2
 
Hohoijaa, taas on päivä jo illassa.. oireita ei juurikaan. Huomenna soittelen neuvolaan ja varailen aikaa :)
Paljon on tullu taas uusia, tervetuloa!
hmm.. mun mielestä pino on kiva ihan näin kaikille avoin! eli en kannata jakautumista.. sit ei enää tietäs et kuka mihinki kuluu jne.. ja viime joulukuisista muistan sen että porukka pienenee jo ihan senkin takia kun kaikki ei kuitenkaan niin aktiivisesti juttele, joten kun alkuhuuma on laantunut, on porukkaa kasassa pikkusen vähempi ja monet siiryykin ihan vaan taustalle lukemaan tekstejä :) toki itse toivon että kaikki aktiivisesti mukaan!

kuupas ja the thing 5+2
 
Täällä vissiin jokunen ihminen kenellä jo jokunen raskaus ollut?

Milloin eka ultra yleensä tehään, tai millon sydänäänet tms saa kuunneltuu? että tietäs kirpulla kaiken olevan niinku pitää.. ?
Mulla 14.7 eka neuvola, nyt rv5 laskurin mukaan. :)

kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivaantuu vastaamaan :D

Huoli ja jänskätys pikkuisesta.
 
Yleensä varhaisultra tehdään noin rvkolla 7 mutta jotkut ovat käyneet jo 6+ jotain. Varhaisultra yleensä maksetaan itse ellei sitten saa maksusitoumusta kunnasta tms taustansa vuoksi. Varhaisultrassa näkyy syke, sikiöiden lukumäärä ja sijainti. Sydänääniä voi kuunnella doplerilla yleensä vasta 10 rvkon jälkeen, tässäkin toki poikkeuksia: riippuu vatsanpeitteistä ym.
Toivon että tämä jotenkin valaisi sitä mitä kysyit. =)
 

Yhteistyössä