Helmivauvat 2009

Josko semmosen väännän tässä tänään tahi huomenna pojan unien aikaan. Haittaako tuo nyt jos se ei ihan just 1.7. ala? Ja saanko muokata otsikkoa :ashamed: Mua jotenkin häiritsee tuo helmiVAUVAT,masuja nämä on,vauvat on sit helmikuussa tuolla lastenhoitopuolella :whistle: Pitää keksiä näköjään aina kaikkee ylimäärästä puuhaa et saa syyn vaan istua ja huilia päiväunien ajan. Mut lohduttaudun sillä,et helmikuussa tuskin paljon omaa aikaa jää :) Ilmotan sit tähänkin ketjuun kunhan se ois tuossa etusivulla jos ehtii tipahtamaan alas et kaikki löytää mukaan. (ja tosiaan jos joku muu sen haluaa tehä,niin sekin sopii,kunhan semmonen saadaan tuonne)

Mun pitää lähtee aamupalaselle, nyt on pakko syödä aamulla,mitä en normaalisti tee,muuten tulee heikotus olo. Rinnat on alkanu uudestaan kipeytyyn nyt ja väsy on, mut muut oireet pysyy poissa. Huomenna ois neuvola :)

labello 8+5
 
Labello: Mun puolesta saat ottaa listanteon harteilles :D
Mä olen vähän samanlainen kun sä, et joku syy pitää saada, et "täytyy" koneella istua :whistle: Itse Silloin kuopuksen synnyttyä päivitin vuoden sitä syntyneiden listaa ja tänks, sain tarpeekseni :LOL:

Meillä lapset herää nykyään aina ysiltä ja siks eilenkin täällä notkuin pitkin yötä kun ajattelin, et ainakaan ei tarvi ennen kukonlaulua nousta, no mitä vielä. Kuopus herätti KUUDELTA :eek: Mutta mulla ei ole ollut pahoinvointia koko aamuna ku niin aikasin heräsin, kai mun kroppa luuli, et on vielä yö ja yöllä mua ei okseta :LOL: Mut kumman sit valitsisin, kuudelta nousun vai oksentelun... hmm...molemmat yhtä pahoja...

-Kyrsä 6+1
 
Mulle ainakin passaa, et otat labello sen heinäkuun pinon harteilles ja ehdotukses ovat myös mulle ok.

Sinituuli Mä jäin viime raskaudessa erityisäitiyslomalle vkolla 11, sillon kun oli vielä nipin napin tuo tupakointi häiritsemässä työpaikalla. Periaatteessa olisin voinut kyllä tehä töitä pahoinvoinnin loppumisesta eteenpäin, eli vko13->. Pari viikkoa ennen synnytystä olin vielä reippaana tyttönä puutöissä mettällä. :p Tällä kertaa olenkin hoitovapaalla. Nyt syyskuussa oli tarkotus alunperin mennä töihin, kun ei tärppiä kuulunut. Viime tingassa sitten päätimme, et jos tämä pieni pysyy kyydissä, pysyn kotona tän väliajan. d:)b
Ite en tuossa tilanteessa kertois työnantajalle raskaudesta. Lain mukaanhan oot velvollinen ilmottamaan raskaudesta vasta, oliko se pari kk ennen äitiysloman alkua? Työelämä tuppaa olemaan peliä useimmissa paikoissa ja siinä pelissä täytyy pysyä mukana, lain puitteissa tietenkin.

Dada Hienoa, että tuhruttelu loppui! :heart: Toivotaan että pysyykin poissa!
 
Sinituuli Et tietenkään kerro! Ja et myöskään pode huonoa omaatuntoa siitä ettet ole kertonut. Tuollainen asia kun ei saa vaikuttaa työsopimukseen, niin miksi sinun pitäisi kertoa. Jos pomo yrittää myöhemmin syyllistää että et sitten aiemmin puhunut mitään, niin voithan sanoa että et sinä muutenkaan ole puhunut kenllekään "vieraille" asiasta. Minä menin nykyiseen työpaikkaani kun odotin ensimmäistä ihan alussa. Ja ensin podin syyllisyyttä, vaan sitten mietin että mitä v***ua, ei se olisi kuitenkaan SAANUT vaikuttaa minun palkaamiseeni (tietenkin se olisi vaikuttanut, vaan kun ei saisi) eli jos minut katsottiin hakijoista pätevimmäksi, niin asia on sillä selvä. Työelämä on nykyään niin häijyä, puolensa pitää pitää :kieh: Kerrot vasta sitten 2kk ennen kun jäät lomalle. Ja vaikuttaahan se sun päivärahoihinkin todennäköisesti että ootko vakkari vai määräaikasessa työssä, kai...

Sorry pieni avautuminen :ashamed: Ärsyttää kun liikaa nöyristellään töissä, mullakin osa työkavererista tulee järestään 1/2 tuntia ennen töitten alkua tekee ilmaseksi hommia kun ei muuten ehdi... Ei puhettakaan että pyydettäis lisää työaikaa, ehei. Ja laitontakin se on kaiken huipuksi, ilmainen töitten teko... Ja aika yleistä tällä alalla tämä homma että tehdään omalla ajalla töitä ...tollot...

Heh, meikä herännyt sitten väärällä jalalla vissiin |O

Aply rv8+5 hui, kohta uus viikko!

Muoks. unohtui laittaa että jäin siis kuukautta ennen äippäloman alkua saikulle ja muuten ei tarvinnut olla ollenkaan pois. Tuolloinkin olisin vielä voinut omasta mielestäni mennä töihin, vaan lekuri päätti että nyt on parempi olla loppuaika ihan iisisti...
 
Kyrsä: Kiitos vastauksesta ja pahoittelut sinullekin.

Anteeksi, kun edelleen täällä pyörin, mutta taas aloin elätellä toivoa :headwall: Se vuoto loppui eilen ja sitten aloin miettiä niitä ihmeellisiä sattumia, joista olen kuullut. Niinpä annoin taas itselleni luvan ajatella mahdottomuuksia. Eli viikot ei vaan voisi olla pielessä, mutta siltikin ovat olleet. Tai lääkäri on ultrannut huonosti ja parin päivän päästä onkin löytynyt terve ihmisenalku. Jälkimmäistä mun on itsenikin vaikea uskoa, koska onhan mulla kuvakin tuosta tyhjästä pussista. Mun mielialat heittää siis ihan jatkuvasti tai lähinnä mielipide asiasta. Tyhmää, tiedän! Kai se johtuu vaan siitä, kun olin jo tottunut ajatukseen uudesta vauvasta ja nyt on todella vaikea ymmärtää, ettei sitä tulekaan. Voi, kun saisi nopeasti selvyyden tähän, ehkä saisin aloitettua suremisenkin kunnolla.
 
Onpas täällä taas tapahtunut paljon. Taustailen kyllä enempikin, mutta kirjoiteltua tulee vähempi vielä näin alussa.

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille


Ja onnea kaikille ihania uutisia saaneille :flower:

Itsellä väsymys vaivaa
mutta eiköhän se pikkuhiljaa helpota. Huomenna on neuvola. alkuraskauden ultraan en itse olisi varmaankaan mennyt jos raskaus olisi alkanut normaalisti, mutta ivf:ssä ultra kuuluu hoitoon.
 
tuo on nyt tuossa etusivulla tuo meidän heinäkuun ketju,saapi mun puolesta siirtyä sinne josko jo haluutte vai aletaanko se sit 1.7? ihan mites vaan. meni vähän sekavaksi se vissiin,mut sitä tässä korjailen sitä mukaa kun kerkiän,pienissä pätkissä siis. Tarkistakaa tiedot ja sanokaa jos meni pieleen tai on korjattavaa ja päiviteltävää! Oon "vähän" tumpelo nyt tuon kanssa,pahoitteluni..mut jospa se siitä ku eka opettelee..

niin j se tosiaan nimellä helmimasut 2009 heinäkuussa...
 
Anteeksi, kun tunkeilen pinoonne, mutta silloin tällöin tulee katseltua muiden odottajien pinoja ja nyt mimonan tilanne osui silmään:
Anteeksi, jos lisään ahdistusta tai lisään toivoa, jos et sitä haluaisi, mutta pakko nyt kertoa sulle mun oma tarina. Ja miksei muillekin saman asian kanssa kamppaileville.
Viime helmikuussa menin yksityiselle varhaisultraan, ihan vaan sitä varten, että saisin tarkistettua, onko kaikki ok. Mulla ei ollut oikein mitään raskausoireita, ja täältä netistä sai lukea kaikkia kauhutarinoita. Menkoista laskettunaolisi pitänyt olla viikkoja H7+4. Ultrassapa näkyi vain pelkkä tyhjä raskaussäkki, ei sikiötä, ja gynen tuomio oli tuulimunaraskaus. Ei antanut mitään toivoa sille, että olisinkin varhaisemmilla viikoilla. Sain lähetteen sairaalaan seuraavaksi aamuksi ja käskyn tulla syömättä ja juomatta tyhjennykseen/keskeytykseen. No menin aamusta, ja sattui sama gynekologi joka oli ed iltana ollut yksityisellä. Katsoi uudelleen ultran, ja sama tilanne, tuulimunaa epäili vahvasti. Halusi kuitenkin tarkistaa HCG:n ja ne olikin kohonneet ollen 11000 (viikkoa aiemmin oli tutkittu vatsakivun vuoksi, tuolloin HCG 249). NO, olin kai aika epäileväinen tai mistä lie syystä, mutta gyne sitten kuitenkin sanoi että jos seurataan viikonlopun yli (oli perjantai), ja tulen maanantaina uudelleen kontrolliin. Mutta mitään toivoa ei antanut, että raskaus oikeasti jatkuisi, enemmän varmaan mun toiveesta otti kontrolliin.
Mentiin sitten maanantaina uudelleen, ja tällä kertaa oli eri gynekologi. HCG oli edelleen noussut, nyt 22000, ja ultrassa näkyi kuin näkyikin pieni syke!!! Arvioi että kesto olikin ollut siinä varhaisultrassa vasta 5+6, kuten myöh alkuraskauden UÄ:ssä viikolla 11 varmistui. En oikein ymmärrä miksi noita HCG-yksiköitä seurattiin, kun myöh olen ymmärtänyt että voivat nousta ihan yhtä lailla viikolle 10 asti sekä normaalissa että tuulimunaraskaudessa..
Nyt olen viikolla 24+2, samasta raskaudesta. Eli ÄLÄ LUOVUTA, ENNEN KUIN OLET AIVAN VARMA. VIIKOT VOI HEITTÄÄ, vaikkei kuinka uskoisi, kuten mun tapauksessa yli 2 viikolla. En voi ikinä unohtaa sitä, että jos ei olisi jääty seuraamaan tilannetta olisin abortoinut pienen sikiön tietämättäni. Voi olla, että sulla kaiken jälkeen on tuulimuna, mutta ole varma ennen kuin luovutat.....Ettei jää harmittamaan tai mietityttämään.
Anteeksi vielä puuttumiseni, mutta oli pakko......Oikein paljon tsemppiä, ja mä ainakin pidän sulle peukkuja......Tiedän mitä käyt nyt läpi :hug:
 
minunki piti tulla tänne verestämään muistoja, meillä on tämän vuoden helmivauva, LA oli 28.päivä mutta herra ei malttanu sinne asti odottaa ja synty 22.päivä :heart: eli "pikkumies" on nyt 4kk ja 1vko

oikein paljon onnea kaikille odottelijoille, tiedän että aika kuluu nyt kaikista varmasti matelemalla, mutta ensi helmikuussa ootteki ihmeissänne että kylläpä aika vierähti nopeasti :D
 
anteeksi mimona minunkin pitää vielä kommentoida tuota tilannettasi.. :ashamed: minulla epäiltiin esikoisen aikaan 4 viikon ajan että on tuulimuna, tai lääkäri sanoi että selvä tuulimuna ja neuvolassa ultrasivat ja sanoivat että ihan selvä raskaus. no nyt tuo "tuulimuna" on hitusen vajaa 6 vuotias, että kyllä ne lääkäritkin erehtyy ja peesaan kirppiinaa, että varmista asia ennen kuin teet mitään peruuttamatonta ja sitten saat itsellesi mielenrauhan kun tiedät mikä tilanne oikeasti on. tsemppiä :hug:
 
Dada Riippuu tietty mitä haluat nähdä mutta mä näin keskiviikkona (6+3) kahden vaavin sykkeet ja että molemmat olivat omissa pusseissaan. Strategiset mitat olivat vielä molemmilla 3,1 mm. :heart:

Täällä mennään aika pahoinvoivana aamusta noin klo 16-17 asti, sitten iltaa myöten helpottaa. Lääkäri sanoi että usein tuplien odottajat saavat tuplaoireet...ja sitten samaa mikä monilla täällä näyttää olevan, eli väsymystä. Voisi nukkua sellaiset 14 h/vrk....muuten ihan jees, puoltoista viikkoa vielä seuraavaan ultraan, että näkee ovatko molemmat kaverit pysyneet kyydissä!

Mimona Toivottavasti kaikki vielä kääntyy parhain päin! :hug:
 
Piiperolle onnea! Musta aika vierähtää muutenkin niin nopeesti ton esikoisen kanssa, että juu, kyllä se helmikuu tulee varmaan yhtäkkiä.

Dada: Mulle sanottiin Koskiklinikalla kun varasin aikaa, ettei kannata tulla ennen kuin 7 viikkoa on täynnä. Mielummin jopa 8. Sitä ennen ei näy välttämättä yhtään mitään jos viikot vähänkään heittää. Mut jos oot varma, et 6+ on täynnä niin kyl siellä ainaki pitäs näkyä et ruskuaispussi on oikeessa paikassa. Ja ehkä syke.

Tänne ei mitään uutta. Väsyttää ja perjantain ultraa odottelen.

Pixie 7+1
 
johanna31 Apteekin korvauslaskimesta katsoin et 50 kpl satsi klexanea maksaa asiakkaalle 146,18 euroa ja 10 kpl satsi 33,71 euroa. Itsellä on onneksi niin et maksan ainoastaan 20% itse. Laskin et mulle yhden piikin hinnaksi tulee halvimmillaan se 1 euro päivässä ja loppuun saakka piikitellään.
Helmimasut 2009 heinäkuussa-ketjussa enemmän menoa =)
 
Minut saa siis lisätä siihen helmilistaan! Sairaala on KÄT ja esikoinen se on. :flower: Joo, tässä olen sitten Helmimammajoukueessa. Olin ensin Huhtimammoissa, mutta ekassa ultrassa selvisi että olinkin Helmimamma kun raskaus oli jo ollut kesäkuun alusta lähtien! Se piti olla 11 vko, mut olikin jo 18 viikossa menossa! Hurjat uutiset siis. Kuukautiset kesäkuus ollut ihan normaalisti ja raskaustesti ollut jopa negatiivinen. Joo, niin voi käydä, kertoi ultratäti. Enpä tiennyt! Vauva liikkui paljon ja kaikki näytti ok. Huono juttu on se, ettemme ehtinyt osallistuu siihen seulantotutkimukseen.. Toivotaan että kaikki on hyvä. Seuraavan ultra on 3.10.
 

Yhteistyössä