Helmivauvat 2009

Mae
Ajattelin tulla tänne purkautumaan...
Mulla on ihan hirveä ahdistus, huomenna on se alkuraskaudenultra. Jotenkin keskenmenon jälkeen jäi tällainen hirveä ahdistus-pelko päälle, vaikka eihän sitä pitäisi turhaan ahdistella.
Helpommin sanottu kun tehty :headwall:
Esikoisesta oli helpompaa kun sain vasta rv13 tietää koko raskaudesta, ei tarvinnu niin paljon miettiä ja murehtia.
Juu, mutta kiitos ja anteeksi purkaus. Tulen huomenna kertomaan ultrakuulumiset töiden jälkeen.
 
Mua rupee eniten väsyttämään iltapäivällä,tietty voi johtua siitä kun juoksen ton viikarin perässä!! :LOL: En muista että poitsua odottaessa olisin ollu näääääääin väsy!Muutenki on vähän erilainen alku!Ekas raskaudes aloin voimaan pahoin ihan alus ja oksensin rv21!! :p
 
Heipsan pitkästä aikaa!

Onnea hyvin menneistä ultrista :flower: Ja pahoittelut huonoja uutisia saaneille :(

Mulla tulee edelleen sitä ruskeaa vuotoa, nyt tullu jo yli 2viikkoa :/ Viime torstana tuli niin paljon et olin ihan varma että meni kesken. Soitin sit yksityiselle ja sain ultra ajan samalle päivälle. Siellä Hän oli, oikeassa paikassa ja sydän pamppaili :heart: Uus la on 3.2. joka kyl aika hyvin vastaa mun ovis tuntemuksia :) Lääkäri ei osannu sanoa mistä vuoto johtuu, ei onneks ainakaan kohdusta mistään vuoda. Toivottavasti loppuu pian, ei oo kovin kivaa, vaikka harmitonta oliskin :/

Tänään oli eka neuvola, eipä mitään uutta ollu. Yritti kuunella sydänääniä, mut ei vielä kuulunu. En oo huolissani kun viikko sit kuitenkin sykkeen näin.

Mulla on alkanu jo nyt selkä reistailee. Viime raskaudessa alko selkä säryt joskus rv 15 paikkeilla. Ehkä ei oo paikat viel kunnolla palautuneet kun jo nyt alko toi särky. :/ Täs on saanu viime päivinä istua autossa useita satoja kilometrejä ja huomenna taas lähetään reissuun. Voi selkä parkaa....

Mulla on iltasin ihan hirvee pallo maha! Nytkin on niin turvoksissa et ei vois kuvitellakaa pitävänsä esim. tavallisia farkkuja! Ja väsymys on tietty ympärivuorokautista ja jatkuvaa.

Nyt on koko päivän ollu ilkee paineen tunne tossa ylävatsalla, toivottavasti lepo auttais. Pitäs nukkumaan mennä juu... :)
 
TYYPIN ÄIPPÄ tervetuloa mukaan!

Pilkkis Me kans päätettiin, et odotetaan siihen 12 viikon utraan, eipä se kohtalo siitä kuitenkaan miksikään muutu ja jos saakin huonoja uutisia niin ei tule turhaan mietittyä... Tosin voi niitä saada siinä 12 viikon ultrassakin, mut yleensä km tapahtuu ennen sitä.

 
Niin ja siitä muille kertomisesta... Olen kertonut läheisimmille ystävilleni, koska ystävät jakavat kaiken :heart: ...ainakin me... Ja en millään voisi sitä pitää salassa ihmisiltä, joita näen päivittäin, joiden kanssa itketään ja nauretaan. me ollaan vaan niin yhtä. Mutta omalle äidilleni en tule kertomaan ennenkun hän itse huomaa. Ja siihen meneekin aikaa. Maha pullahti noista kaikista 3:sta esille rv 20+, eli ei vielä hätäpäivää... Paitsi enskuun alussa lähdetään reissuun ja ollaan samassa hotellihuoneistossa yötä äitini kanssa, jokin perhehotellisysteemi se on.. En tiedä miten siellä ne huoneet on, mutta salassa pitää päästä oksentamaan, sillä muuten se tajuaa heti. :LOL: Ja hyvin just hommattiin tollanen kuntoiluväline jotain 4vko sitten kotiin niin laihtumiseni menee tietty sen piikkiin.... :saint:
 
Huomenta kaikille! =)
Olipa yö...alavattaa juimi melkeen koko yön! :( Välillä on sellanen pelko perssees että onko siellä ketään tai et onks kaikki hyvin!Sit taas välil ei ees muista et on raskaana(jos ei sil hetkel oo mitään oireita,mitkä muistuttais asiasta!
Haluatteks te tietää kumpi sielt on tulossa?Me ehkä haluttais,jos ne vaan kertoo.
 
Mä en tykkää kauheesti täällä kirjoitella kun aina tää tahmaa eikä mun tekstit lähe mihinkään. Missähän vika? Päivittäminenkään ei auta. Yhteisössä olevat ovatkin sitten joutuneet kärsimään mun jutuistani päivittäin :D :ashamed:

Mulla siis nyt viikko 9 menossa. Ens viikolla ois ensimmäinen neuvola ja sitä rv 12 ultraa odotellaan. En ole koskaan ajatellut meneväni varhaisultraan,koska monella tutulla käynyt niin että sieltä tullut sitten huonoja uutisia,esim että sikiötä ei ole ja kuitenkin raskaus jatkunut normaalisti ja lopulta ihan oikea vauva sieltä sitten maailmaan tupsahtanut. Mutta toisaalta itsellänikin on niin oireeton raskaus tässä ollutmjos väsymystä ei oteta huomioon että joskus miettii että tarvis ihan kaupasta uus testi ostaa ja varmistaa että olenko mä vielä raskaana,jos ne neljä testiä olikin jotenkin viallisia :D

Raskaudesta olen kertonut vain parhaalle ystävälleni ja miehelleni. Muille kerrotaan sitten kun koetaan se aiheelliseksi,sittenhän ne viimeistään tietää kun maha pömpöttää. Naama taitaa kuitenkin paljastaa mut ennen mahaa. Mulla on nimittäin kasvonpiirteet muuttuneet tässä raskauden aikana. Yleensä tämäkin tapahtunut tuolla puolessa välissä raskautta

Kassulle halit :hug:

Ja Mimonalle voimia! :hug: Totta kai pääset kunnalliseen ultraan! Soitat vaan ja kerrot tilanteesi.
 
huomenta kaikille..

olisipa joitakin ruokahimoja mutta kun ei tee mieli yhtään mitään, ihan kaikki, siis kaikki ällöttää... :'( oksu tullut kerran vaan mut pahaolo vaivaa kokoaika...
yritän pitää mielen positiivisena, koska iloisesta asiasta on kyse...mutta mutta, tuntuu hetkittäin vähän vaikealta, kun olo on mitä on..

no niin pikku valitusta siis, mutta positiivista on se että nyt alkoi kuukauden loma.. ja maanantaina on varhaisultra :heart:
 
Eipäs ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan..
Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille :hug: ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia kertoneille :flower:

Pahoinvointi iski noin 1,5 viikkoa sitten. Se on lähinnä kuvottavaa oloa, mutta muutaman kerran olen oksentanutkin. Pahin olo on aamulla, mutta välillä kyllä on paha olo illallakin. Syötyä olen kuitenkin saanut ihan hyvin. Masu tuntuu "pömpsähtäneen" parissa päivässä.. Olen hoikka, joten tuntuu, että muutokset masussa näkyvät helposti. Pömpötys on varmaan lähinnä turvotusta, ja sitä tuskin näkee muut kuin minä itse, mutta itsestä tuntuu ihan kivalta, että on jo jonkinlainen pieni näkyvä todiste vauvan olemassaolosta =)
Eilen tein ensimmäisen vauvaostoksen. Taidan olla taikauskoinen, kun olen ajatellut, että jotain pahaa sattuu heti, jos ostan jo näin aikaisin vauvalle jotakin.. Eilen kuitenkin uhmasin kohtaloa ja ostin 3 bodya alennusmyynneistä. Mieskin oli ihan innoissaan, kun hälle näytin ostoksiani. =)

Aurinkoista viikonloppua ja hyvää vointia kaikille!
-Heksamiina 8+2
 
Kiitos ihanat :heart: :'(

Abu: Ihan samoja asioita mäkin mietin. Vaikka tämä raskaus etenisikin normaalisti ja olisin siitä enemmän kuin kiitollinen, niin aivan varmasti nuo ajatukset tulisi silti uudestaan mieleen. Ne vaan kuuluu asiaan.

Kyrsä: Mulla olisi testi näyttänyt plussaa jo ennen hedelmöittymistä eli veikkaan, että näytti vaan sitä tuulimunaa. Tai sitten testi on näyttänyt väärin. Olishan se upeeta, jos olisi vaan kierto ollut pyllyllään.


Peruin tänään sen np-ultran ja kysyin, että miten edetään. TK-lääkärille pitäisi mennä ja häneltä saa sitten tarvittaessa lähetteen äitiyspkl:lle. Sihteeri sanoi, että kyllä luonto yleensä tämmöiset hoitaa eli ei välttämättä joudu tyhjennykseen, mikä mua pelottaa aivan suunnattomasti. Sanoin sinnekin, että omien tuntemuksien mukaan raskaus pitäisi olla pidemmällä. Kyllähän mä toivoa elättelen, mikä on varmasti vaan itsensä kiusaamista tässä tapauksessa. Kun vaan saisi jotenkin tän kaksi viikkoa kulumaan tai voihan se vuoto alkaa jo aiemminkin.

Mä todellakin tiedän, ettei lapsi tule kello kaulassa, mutta mua niin suututtaa ajatuskin uudesta yrityksestä (jos kestää taas) ja tämä vaikuttaa kaikkeen muuhunkin niin paljon. Huonoimmassa tapauksessa mun pitää hakea esikoiselle hoitopaikkaakin, jos kestää pitkään. Mä olen ymmärtänyt, että TM:ssa saattaa joutua pitämään parin kierron tauon ennen kuin saa yrittää uutta raskautta. Anteeksi valitus, tämä epätietoisuus vaan koettelee ja pahasti.

Jossain vaiheessa kerrotaan osalle tutuista, kunhan tiedän miten asiat etenee. Mehän siis ei olla kerrottu vielä niitä hyviäkään uutisia kellekään. Mä en jotenkin halunnut, että kukaan tietäisi meidän lapsihaaveista. En halua kuulla muiden mielipiteitä esim. pienestä ikäerosta esikoisen kanssa. Osa meidän tutuista nimittäin kertoo mielipiteensä ihan kysymättäkin.

Lisäys: Siis esikoista yritettiin melkein vuosi, mutta tämä toinen raskaus alkoi heti. Sen takia pelkään, että kolmas voisi kestää pidempään.
 
Suuri hali kaikille joita on suru kohdannut.
:hug:
mimona, voin kuvitella miltä susta tuntuu, mä itse jouduin odottamaan "vaan" pari päivää ja sekin tuntui ikuisuudelta. Mulla siis todettiin tuulimunaraskaus vkolla 9+5, pelkkä tyhjä pussi siellä siis näkyi.
Mutta toivotaan kovasti että sulla heittäisi viikot!

Tänne ei mitään erityistä, tänään käytiin heti aamusta labrassa, epäilin virtsatulehdusta mutta ihan puhdas oli näyte, joten hyvillä mielin lähdetään huomenna reissuun, ajomatkaa luvassa lähemmäs 5h, kiva..
Eilen oltiin muumimaailmassa pojan ja äitini kanssa, hauskaa oli ja kerroin sitten äidille meidän salaisuuden, kovastihan se oli onnessaan.. :) :heart:
Pojalle ja muille sukulaisille kerrotaan varmaankin vasta np-ultran jälkeen, jos kaikki vaan menee hyvin..
Varhaisultrien hinnoista vielä, oon kuullut että täällä jää kelakorvauksen jälkeen maksettavaksi n.60? tuosta varhaisultrasta, mä en pidä sitä pahana hintana kun vertaa että jossain on jopa yli 100?.

Mietin muuten että oliskohan sellainen kuukausipino hyvä idea?
Täällä kun on niin ihanan aktiivista porukkaa että sivuja tulee valtavasti.. :D
 
Heippa taas kaikki vanhat ja tervetuloa uudet!!!!
Kamalasti on tullut viikossa uusia odottajia, onnea kaikille =) Pahoittelut myös kaikille keskenmenon kokeneille :flower: :hug:

Meillä oli aika tänään äippäpolilla ja siellä todellakin näkyi viikkoja 6+3 vastaava 6mm kokoinen ihmisen alku. Sydänäänet näkyi ja yksi kivi vierähti sydämeltä. Nyt sitten tietysti jännätään mikä on tilanne kahden viikon päästä neuvolassa.
Sain myös opetella pistoshoidon aloittamista ja todellakaan ei ole mun juttu! En tiedä miten siitä selviän, mutta itseni ja vauvan takia on pakko yrittää. Sain reseptin 250 piikille ja yksi vasta laitettu ja 236 päivää on laskurin mukaan jäljellä niin... :p :/
Laskettu aika pysyi samana eli 17.2. =)

Maya: Onnea sulle ihanasta ultratuloksesta!!! =) =) :wave:

Dada: Minä en myöskään syö punaista lihaa, mutta nyt jostain syystä olen vetänyt jo tällä viikolla pari pakettia Snellmannin naudanpaistia ja yhden paahtopaistipatongin, nam! :LOL: :LOL:
Käytössä mulla myös tuo multi-tabs raskaus sekä kalcipos d-mite.

Tein kanssa lomalla edullisia vauvanvaateostoksia alennusmyynneistä ja ostin myös aivan ihanat adidaksen pienet tossukat! Ne oli vaan niin vastustamattoman söpöt etten voinut hillitä itseäni.. Sama kuin sen syömisen kanssa... En vaan voi hillitä itseäni ;) :whistle: Täytyykin lähteä taas syömään kun muutaman tunnin päikkäreitten jälkeen on taas nälkä, ihanaa tämä loma kun saa halutessaan vaan syödä ja nukkua! :LOL: :LOL:
 
Mae
No niin, ultrassa on käyty ja kuulumiset ei ole ihan niitä toivotuimpia. Minä kun niin jännitin sitä ja luulin että saisin huokasta helpotuksesta, niin ei....
Viikkoja ilmeisesti vähemmän eli olisi n. 6 ja mun kohtu on pystysuorassa niin ultra ei riittänyt kovin tarkasti näyttämään. Jotain kohdussa oli ja lääkäri sanoi että saattaisi erottaa pienen alun sieltä, mutta ei ole varma. Nyt sitten mun pitää 1,5vk kituuttaa ja kärsiä ja sitten on uusi ultra. Toivon vaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin.
Ja mun pahoinvointikin on lieventynyt jonkin verran (tosin meinasin töissä oksentaa yhden vauvan päälle, kun yritin sen vaippaa vaihtaa. Ja se ei ole normaalia) ja se ei useimmiten ole kovin hyvä merkki.... tai sitten vaan oon tottunut siihen jo.
 
Kamalaa,kun tietää että jotain tarttis syödä,mutta kun ei maistu ja on paha olo!! :(
En pysty syömään mitään kunnon ruokaa,oikeastaan vaan leipää ja hedelmiä!Mites muilla on ton pahoinvoinnin laita?!
Poikaa odottaessani laihduin n.7kg oksentamisen takia!
 
tyypin äippä valitin ihan samaa... väkisin oon yrittänyt syödä, kun mulle ei meinaa uppoo edes leipä tai hedelmät, päivällä on hetken parempi mut aamut ja illat ihan kamalia..
joten jaan tunteen sun kanssa... mutta hei kyllä me selvitään... :hug:
 
ensin:
Pahoittelut ja halit kaikille huonoja uutisia saaneille
ULTRAKUULUMISET
Mulla viikkoja kk mukaan olisi tänään 9+0, mutta aivan niinkuin tiesin olevankin, niin mulla on niitä nyt ultran mukaan 8+0. Sydän siellä kovasti vipatti ja pituutta oli sit normaalit 1.5cm :heart: Pahoinvointiin lääkäri kirjoitti mulle reseptin, koska Heksavit ei ole mulla mitään auttanut. Huomenna mä otan ensimmäisen tabletin, toivottavasti se toimii! Tätä vointia kun jatkunut jo 3 viikkoa.
 
Mae: Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin! Jaksuja. :hug:

Hyviä uutisia ultrasta saaneille ONNEA! :heart:

Ja uusille tervetuloa!

illuusia: Meillä taisikin täällä olla aiemmin puhetta niistä kuukausi pinoista. =) Kyllä se on paljon järkevämpi tehdä joka kk:lle oma pino, kun muuten tämä yksi pino kasvaa niin mahdottomasti ettei avaudu enää kunnolla. Joku joka avaa sitten heinäkuulle uuden pinon niin voi tehdä uuden listan jos haluaa. Minusta kun tuo lista on ainakin niin sekava kuin olla ja voi. :/

Pahoinvoinnista: Mulla ei juurikaan ole ollut pahoinvointia. Tai oksentamaan asti en ole joutunut, mutta joskus syönnin yhteydessä on ruoka noussut takaisin kurkkuun. :snotty: Ja sitten muutaman kerran on ollut semmoinen yököttävä olo. Kai ne nuokin sitten on sitä pahoinvointia. :D

Tinttu 7+5
 
Kk-pino kuulostaa hyvälle! Olisko innokasta päivittäjää? Olisko mahdollista että se lista ois siinä ekalla sivulla, ni sieltä ois aina helppo katella tietoja tarpeentullen, eikä tarvis tekstien seasta etsiä listaa?

Mä oon kans samaa mieltä, et luonto tekee niinkuin tekee, enkä sen takia oo tässäkään raskaudessa lähteny varhaisultraan. Viime raskaudessa eka neuvola oli vasta viikolla 10, nyt en tiedä vielä, miten tässä kunnassa homma toimii. Soittelen neuvolaan ens viikolla.

Mullakin tippu paino muistaakseni 7kg viime raskaudessa pahoinvoinnin takia. En pahasti oksennellut, mutta kun ei mikään maistunutkaan. Söin pelkästään paahtoleipää voilla ja omppulimua. :D Vielä ei oo vastaavaa etomista ilmestynyt..

Jaahas, poika heräilee.. Hyvää viikonloppua kaikille!

Pilkkis ja myyrä 5+4
 
Päivittäin olen käynyt lukemassa, mutta olo ei anna oikeen kirjoitusrauhaa :x Voimia lähettelen kaikille ikäviä uutisia saaneille, niitä tuntuu tulleen ihan liikaa :(

jennuli ja tyypin äippä Minä myös poden täällä valtavaa huonoa oloa, niinkuin jennnulillakin, aamuin ja illoin pahimmillaan, keskipäivällä SAATTAA olla parempia hetkiä.

Neuvola oli vissiin tiistaina vai keskiviikkona, menee jo päivät sekasin... Siellä vaa perus lappujen jaot ja pissatestit ym. Ens viikon perjantaihin asti kirjoitti mulle saikkua huonon voinnin takia. Perjantaina on siis ultra, hui kun jännittää jo!

Ai niin, neuvolan kiekolla laskettuna muuttui yhdellä päivällä l.a. eli 3.2.

Vointeja kaikille!

Aply rv8+4
 
Mae: :hug: Kuinka pitkällä sun piti olla? Toivon, että sulla menee kaikki hyvin.

Eilen tuli ekat tuhrut ja tänään on tullut jo kirkasta verta. Ei paljoa eikä kipuja ole ollenkaan. En tiedä mitä odottaa, pitääkö vuodon olla runsasta, että kohtu tyhjenisi kunnolla ja pitääkö kipua olla? Jos joku tietää, niin voitteko kertoa. Mähän sain ohjeeksi lähteä päivystykseen, jos on kovia kipuja ja vuotoa. (Sitä odotellessa?) Toisaalta olen tyytyväinen, että vuoto alkoi jo nyt, ei tarvitse kiduttaa itseään paria viikkoa.

Niille, jotka pähkäilevät ultraa yksityisellä, niin suosittelen. Tämä vuoto olisi mulle tullut ainakin ihan puun takaa, joten olen tyytyväinen, että siihen osasi vähän varautua. Oireet oli kuitenkin samanlaiset kuin onnistuneessakin raskaudessa. Jos vuotoa ei olisi tullut, niin tm olisi voitu todeta vasta np-ultrassa. Ehkä olen malttamaton, mutta en olisi jaksanut odottaa enää kuukautta.

Onnea kaikille Helmimasuille tulevaan!
 

Yhteistyössä