Kiitos ihanat :heart: :'(
Abu: Ihan samoja asioita mäkin mietin. Vaikka tämä raskaus etenisikin normaalisti ja olisin siitä enemmän kuin kiitollinen, niin aivan varmasti nuo ajatukset tulisi silti uudestaan mieleen. Ne vaan kuuluu asiaan.
Kyrsä: Mulla olisi testi näyttänyt plussaa jo ennen hedelmöittymistä eli veikkaan, että näytti vaan sitä tuulimunaa. Tai sitten testi on näyttänyt väärin. Olishan se upeeta, jos olisi vaan kierto ollut pyllyllään.
Peruin tänään sen np-ultran ja kysyin, että miten edetään. TK-lääkärille pitäisi mennä ja häneltä saa sitten tarvittaessa lähetteen äitiyspkl:lle. Sihteeri sanoi, että kyllä luonto yleensä tämmöiset hoitaa eli ei välttämättä joudu tyhjennykseen, mikä mua pelottaa aivan suunnattomasti. Sanoin sinnekin, että omien tuntemuksien mukaan raskaus pitäisi olla pidemmällä. Kyllähän mä toivoa elättelen, mikä on varmasti vaan itsensä kiusaamista tässä tapauksessa. Kun vaan saisi jotenkin tän kaksi viikkoa kulumaan tai voihan se vuoto alkaa jo aiemminkin.
Mä todellakin tiedän, ettei lapsi tule kello kaulassa, mutta mua niin suututtaa ajatuskin uudesta yrityksestä (jos kestää taas) ja tämä vaikuttaa kaikkeen muuhunkin niin paljon. Huonoimmassa tapauksessa mun pitää hakea esikoiselle hoitopaikkaakin, jos kestää pitkään. Mä olen ymmärtänyt, että TM:ssa saattaa joutua pitämään parin kierron tauon ennen kuin saa yrittää uutta raskautta. Anteeksi valitus, tämä epätietoisuus vaan koettelee ja pahasti.
Jossain vaiheessa kerrotaan osalle tutuista, kunhan tiedän miten asiat etenee. Mehän siis ei olla kerrottu vielä niitä hyviäkään uutisia kellekään. Mä en jotenkin halunnut, että kukaan tietäisi meidän lapsihaaveista. En halua kuulla muiden mielipiteitä esim. pienestä ikäerosta esikoisen kanssa. Osa meidän tutuista nimittäin kertoo mielipiteensä ihan kysymättäkin.
Lisäys: Siis esikoista yritettiin melkein vuosi, mutta tämä toinen raskaus alkoi heti. Sen takia pelkään, että kolmas voisi kestää pidempään.