Helmivauvat 2009

Onnea Maya:WAU! Tuplasti tekemistä, mutta tuplasti onnea :heart:

Kätilöt-ohjelmaa olen katsonut pari kertaa ja on kyllä kiva! Suosittelen.

Tuplista:meillä on PHIL&TEDS sport rattaat jossa lapset siis istuu "päällekkäin"......en osaa selittää mutta käykää googlettamassa.Miljoonien eri briojen ja emmaljungien jälkeen ihan huippumenopelit juuri meille.Mutta kaikilla meillähän on eri tarpeet.
 
kiva kuulla etten ole ainoa pahoinvoiva....tämä viikko on sairaslomaa nyt aluksi, mutta näillä tuntemuksilla taitaa jatkua. nukuttua tulee 12 h yöunet ja parin tunnin päikkärit päälle....ei oikein pomo tykänny kun vein saikkulapun :ashamed: no minkäs minä tälle voin...
 
Maya voi, ihanaa suuret onnittelut!!

Pahoinvoiville jaksuja, kyllä se siitä joskus helpottaa!
Mulla ekassa raskaudessa kesti n.rv 20 asti..

(.) Ultraan sain ajan vasta 16.7 rv 8+
Mä kyllä tiedän että yksi sielä köllii kun yksi alkiokin siirrettiin.
Oireita on alkanut ilmaantua: väsyttää, palelee, janottaa,
pissattaa, nenä on tosi hajuherkkä, pyörryttää,
itkuherkkyys.. En malttais odottaa että masu alkaa kasvaa :whistle:
Tekis mieli soittaa jo neuvolaan mutta taidan vielä odottaa ton ultran.

Joo, ja toi Kätilöt ohjelma on kyllä hyvä mutta mä ainakin
pillitin koko ajan..

-iitukka ja helmi rv5+2-
 
Hei taas! :wave:

Kiitos onnitteluista! Kyllä se oli vaan helpottava kuulla ja nähdä, että siellä masussa on tosissaan elämää. Lääkärin mukana oli opiskelija ja ultras kyllä niin pitkään ja hartaasti munasarjoista lähtien ja aika ronskisti, että aloin vuotaa verta.Lääkäri kiireesti kyseli, onko sitä tullut ennemmin mutta kun ei ole.Sanoi, ettei se vaarallista ole kun tutkimuksen aikana alkaa vuotaa mutta vieläkin sitä tulee hiukan...Ei ollut kyllä mukava reissu kaikenkaikkiaan vaikka tärkeintä tietysti oli pikkuisen :heart: -äänet ja niistä olen iloinen mutta se muu.Lääkäri oli tyly kun kyselin lääkityksestä, jonka sain ja joka oli nyt lievempi kuin ennen ja siksi tuli hyvin epävarma olo.... :( Hemputti kun sais jonkun omalääkärin tms.joka olis joka kerta ja tietäis enemmän noista hoidoista....

Mayalle tuplasti ONNEA!! :flower: :flower: :flower:

Voi näitä mielitekoja... :D Eilen oli pakko keittää kananmunia ja koko ajan tekis mieli jotain kunnon pihviä!!! Ja sitten inhokkeja on juustonaksut, joita poikien odotusaikana himoitsin ja söin!!! Yöööhhh!!! :x

Näkyykös muilla Fakta-kanava? Ootteko kattoneet niitä ohjelmia, missä käsitellän raskausaikaa ja synnytystä, niitä on vissiin montakin eri ohjelmaa mut aihe on sama. En oo hetkeen kattonut, enkä toki oo ihan varma tuleeko niitä yhä mut on ihan loistavia!! Voi kyllä olla, että liian rankkojakin osasta kun niissä joissakin ei aina käy hyvin....

Mukavaa päivänjatkoa!!! :wave:

T:Möökö 7+3 :heart:
 
Maya: Tuplasti onnea!!! Mahtava juttu. :heart:

Möökö: Sinne myös onnea mahtavista ultrakuulumisista! :heart:

Minäkin tässä vaunuja katselin jo, hiukan aikaista tosin, mutta saakai niitä katsella.
:D Brion vaunuihin tykästyin, mutta saa nähdä millaiset ne sitten tulee laitettua. Täällä meidän kaupungissa kun ei ole kuin yksi lastentarvikeliike, joten jos sieltä ei mieluisia löydy niin täytynee lähteä muualle vaunuostoksille. Turvakaukaloista taidan tietää jo minkä haluan. Gracon kaukaloa olen ajatellut, kaverillakin on ja kehui kovasti. :)

Tinttu & Tiitis 7+3
 
Ihania ultrakuulumisia, itse päätin, etten varhaisultraan mene, mut nyt on jo alkanut mietityttämään, että joskos sittenkin... :D Mut se pitää varata silleen, etten puhu tolle ukolle mitään siitä etukäteen ja sit vaan nappaaan sen mukaan sinne. Se on nimittäin maailman pihein mies. :LOL:
 
Kiitos kaikista onniteluista!! :hug:

Ja onnea myös ainakin Möökölle ja Angelmumille, aika ihana fiilis kun tietää että kaikki on hyvin masussa!

Möökö Mä oon aina välillä katellut faktalta sitä synnytyssairaala ohjelmaa, tulee muuten tänään kello 20.20. Mun mielestä hyvä ohjelma, useimmiten siellä on ollut kuitenkin onnellinen loppu.
 
Kivaa kun hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia!
Mulla kun tosiaan se IVF tehty niin sanoivat että pitää
ultrata tässä alkuvaiheessa, en varmaan muuten
meniskään.

Meillä kun kakkonen tulossa niin on kaikki "vehkeet" valmiina
odottamassa. Meillä on Cragon kaukalo jalustalla, on tosi kätevä
ja sitten matkarattaat joihin kaukalon saa kyytiin.
Tosi helppo yhdistelmä shoppailuun =)
Ja sitten Emmaljungan duo edge- yhdistelmät.
Nekin on olleet tosi hyvät, tukevat, tilavat ja vakaat.
Vaihtelevissa maaseutu olosuhteissa ovat toimineet
loistavasti. Jos asuttais kaupungissa niin joku
kevyempi malli ehkä parempi.
 
Heipsistä tänne.. ihanaa oli lukee hyvät ultrakuulumiset, alkaa jo itekkin miettii josko sinne varhaisultraan menisi kuitenkin?? :p hmm.. tuntuupa oudolta, kestäny kaks pv kumma tunne masussa..liekö tämä sitten sitä juilimista joka normaalia? ei mitenkää kaameita kipuja.."nippasee" välillä..vuotoo ei oo ..

Dada&rv.5+2 (esikoinen)
 
onnea kaikille ultrassa käynneille.... :heart: :heart: hienoja uutisia..

mäkin kävin viime yönä ultrassa,ja siellä se pikkuinen oli, toivottavasti oli enneuni.. :D

dada hyvinkin voi olla sitä juilimista mitä monella meistä on ollut, mulla viikoilla 4-5 se oli erityisen kovaa... joten kaikki on varmasti hyvin
 
Dada: Mulla oli viikko pari sitten niin kovaa se juiliminen, tai särky, et ihan öitä valvoin sen takia. Ja varsinkin yskiessä tai noustessa nopeesti ylös vihlasi oikein kunnolla. Sellasia repäisykipuja. Esikoisesta oli sama juttu. Eli normaalia se on. Pikkuinen siellä laittelee pesää valmiiksi. :) :heart:

Täällä väsymys jatkuu ja uutena oireena rinnat on kipeet. Ja tänään alkoi se paljon odotettu baha olo... Yh. Meinasin oksentaa kaupungilla ku ohikulkijat poltti tupakkaa ja haisi niin pahalle!

Ens viikolla varhaisultra. Ei millään jaksais odottaa. Pitäskö jo varata neuvolaan aika? Millä viikolla eka käynti on jos ei odota ensimmäistään?

Pixie 6+4
 
Pixie : juu siis mulla ei mitenkään kovaa ole, enkä sen takia valvo.. rinnat ollu jo pitkään arat eikä pahaa oloo toistaseks näy (koputtaa puuta :D).. lähinnä vaan miettii kun tämä on eka ni ei tiiä miltä kuuluu tuntuu :D

Sinituuli: mikäli kaikki menee hyvin, olen ajatellu kertoo töissä raskaudestani kun pahin riski-aika ohi/kun masu alkaa näkymään..
 
Maya82 WAU, onnea tsiljoonasti :flower: Laittoi ihan tipan linssiin...herkässä mielentilassa siis ollaan edelleen :whistle:

Fantsuja ultra- ja neuvolakuulumisia! Mä odottelen vielä ensi viikkoon, eka neuvola ti 2.7.

Pixie Meillä esikoinen kans tulossa ja 1. neuvola on siispä RV 8+6.

Sinituuli Pahoin pelkään että paljastun 4:n pvä:n työmatkallamme heinä-elovaihteessa, eli RV 13. Olen miettiny kaikkia lääkekuuri-selityksiäkin, mutta enpä usko että menisi läpi. Muuten kertoisin kyllä myöhemmin, koska teen enimmäkseen ikäänkuin etätyötä, joten en tapaa pomoa + kolleegoita useinkaan.

Vitamiineista Joku kyselikin joskus aikaisemmin aiheesta. Mulla alkaa olla pilleritä aika monta purkkia. Syön Multivita Plussaa ja B-vitamiinia vuoropäivin. Myös kalaöljykapseleita ja tänään hain myös maitohappobakteereja. Rautaakin popsin silloin tällöin, koska mulla on ollut veriarvot aina aika matalat.
Joku puhui foolihaposta, sitähän löytyy B-vitsku purkista, kun on tavallaan yksi B-vitamiini. Raskaana tarve on liki kaksinkertainen.
Tunnustaudun siis kunnon pilleristiksi. Onko muita raskaan sarjan nappi-neitoja ;)

Olen käynyt parina päivänä jumpassa ja huomannut että syke on aika matalalla, mutta silti olen ihan puhki?? Kummallista..

Varasin huomiseksi itseni hemmotteluksi kasvo- ja jalkahoidon, siitä onkin sitten hyvä startata naama punaisena mökille.

Haavemamma73 RV 7+6
 
JENNULI Mäkin olin viimeyönä unissani ultrassa ja näkivät siellä 2 sydäntä. :LOL: Jotenkin vaan jaksan nauraa. Ei meille kyl tuplia tule B)

Vitamiineista Mä syön kalkkitabletteja ja multivitaa, muutenkin pitäs syödä, mut näköjään vaan raskaana ollessa ne muistan ottaa.

Meillä ei ole mitään vauvatavaroita jäljellä vaikka kuopus on vasta 2v. No okei, jemmassa on pinnasänky ja äitiyspakkauksen peitto ja muutama pussilakana ja that´s it! Kaikki itkuhälyttimet, rintapumput ym myin pois vaikka tätä tulokasta yritimmekin jo silloin. Jotenkin vaan uskoin, et heti tärppää kun ei ole enää mitään valmiina :D Toi rintapumppu on oikeesti hyvä olla odottamassa jo ennekun lähtee synnyttään. Mulla itsellä tullut niin paljon maitoa kaikista ekat 2kk (syntymän jälkeen), et piti ihan sairaalaan asti sitä litra tolkulla luovuttaa!
 

Yhteistyössä