Helmivauvat 2009

Kassu jättää teidät alkumetreilllä :/ Luonto päätti toimia viime yönä.Varmastikkin hyvästä syystä.Ja onnellinen olen siitä,että näin alussa Toivottelen mukavia odotusaikoja koko helmikuun jengille :wave:

:'(
 
kassu :'( :hug: harmitus sentään.. :ashamed:

dada tänään on rv 6+4 eli seiska viikolla mennään.. juu ne kivut voi olla eriasteisia ja mäkin olin niistä huolissani, mutta kuuluvat asiaan..
mulla on varhaisultra yksityisellä ensi viikon maanantaina, eli rv 7+1.

kyrsä oltiinkohan samassa lääkärissä sitten :LOL:

sitten joku kyseli koska kertoa töissä... niin mie oon kertonut jo, on sellainen työ että ihan kaikkia fyysisiä hommia ei kannata tehdä (hoitoalalla olen)

ja neuvolan varasin viime viikolla, menen sinne 15.7 eli rv 9+2...

vointeja kaikille

:heart:
 
Iso halaus Kassulle!! :hug:

Dada, me oltiin eilen (7+1) ja hyvät kuvat saatiin. Näkyi alkio, jolla syke (se tärkein!), aivolohkot, selässä hermo, istukan alkua, ruskuaispussi, napanuora ja mitä vielä. Käytössä on KELAn suorakorvaus, eilisen tutkimuksen hinnaksi tuli Mehiläisessä 120e. Teki samalla sen neuvolassa toisella kerralla tehtävän sisätutkimuksen,eli ei tarvitse mennä neuvolalääkärille heti. Tutkimus tehdään ultralla alakautta eikä se ainakaan musta ollut yhtään epämiellyttävää. Sieltä voi myös samalla ottaa papan, jos edellisestä on aikaa.


HELMIVAUVAT :heart: :heart: :heart:

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...........esikoinen
Ursus maritimus.........1.2.2009...........KYS..........kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS......03/07
siniraita...................2.2.2009..............??...........viides, KM -05
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS.......esikoinen
mimona...................4.2.2009............toinen
jaana25...................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009(IVF).....SEKS.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
Jolie..........................7.2.2009............K-SKS........esikoinen
Angelmum....7.2.09..KOS...tyttö 6/00, poika 7/03 ja enkelipoika 11/06
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
KössiKenguru........8.2.2009...............NKL............kolmas
Mööko............8.2.2009.............SEKS...................Viides
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
KvartÖver................9.2.2009............KOS............esikoinen
Helmivauva09.........10.2.2009...........LKS.............neljäs
Taavetti81...............10.2.2009..........???..............esikoinen
muumiska................10.2.2009.........???...............neljäs, KM 2/08
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
mymmeliina.............11.2.2009............KOKS...........toinen
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78........14.2.2009..........???.............esikoinen
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
Mae.....................14.2.2009 (clomit)...KOKS.......toinen, poika 08/05
jennuli.......................15.2.2009.........PHKS?.........esikoinen
pirppis79.................16.2.2009...........OYS............esikoinen
Maya82.....................16.2.2009(IVF)...TYKS........tuplat, esikoiset
Lumikello75...............16.2.2009.............LKS............viides
tiivi87.........................16.2.2006..........????.........??
Caro79......................17.2.2009(IUI)...TYKS........esikoinen
Mabbe.......................18.2.2009..........???...........toinen, -03
jopa73.......................19.2.2009..........kättäri.......... toinen, 11/02
sinituuli......................20.2.2009...........TYKS............neljäs
Nasumasu...................20.2.2009.........???...........toinen, 4/07
Kyrsä............................20.2.2009........K-HKS........nelj 28;s
kuupas........................21.2.2009.......HUS...........12/07
Sini74.......................... 21.2.2009...Jorvi....tyttö 05/2005
iitukka........................22.2.2009.( IVF) PHKS.........toinen, 8/06
dada..........................22.-23.2.2009........??..........esikoinen
Sleeping.....................24.2.2009..........NKL.........pojat -04 ja -06
Abu...............................25.2.2009.......HYS............toinen, 10/07

kuume82....................?????................TAYS.......esikoinen


marilin............
jonniina.......................??....................??.............KM 5/08
tuulen sydän...............??....................??................??
cockeri....................???

Taaperot x3..............KM...............12/04, 12/05. 1/07, 3/08
rytinä....................17.6.KU......................toinen
kassu........................KM.........................viides
 
Onnea Angelmum, Kvart över sekä Jana85 :heart: :heart: :heart:

Pahoittelut Kassulle :hug:

Möökö kyseli telkkariohjelmista. Mä olen tässä äippälomalla katsonut kaikki synnytyksiin liittyvät ohjelmat aina, kun vaan olen kerennyt. Lähinnä siis päivisin, kun ei ole ollut muuta tekemistä tai silloin, kun imetin, niin oli hyvä parkkeerata sohvalle. Faktalta tulee nyt kesäaikaan Vauvatalon uusinnat (kuinkahan mones kierros onkaan?) n.klo 10. Kertoo Miamissa olevasta luomuklinikasta. Eli vauvat syntyy ilman lääkityksiä tai muita hoputuksia. Ei voi muuta kuin nostaa hattua, itse en kykenisi, ainakaan yhden kokemuksen perusteella :LOL: Vesisynnytyksen haluaisin kyllä kokea :heart:

Synnytyssairaala, Riskitapaukset ja jotkut monikkoperhe-ohjelmat tulee myös katsottua, jos tv:n ääreen sattuu sopivasti.

Alkutalvesta tuli neloselta Meille tulee vauva-ohjelma, jossa näytettiin myös synnytyksiä. Sitten siinä ruvettiinkin seuraamaan pelkästään arkea vastasyntyneen kanssa. Se oli ihan hyvä ohjelma myöskin.

Jossain ohjelmassa särähti korvaan, kun nainen ei halunnut lääkkeitä vaikka meinasi järki lähteä. Sitten syyksi selvisi miehen asenne: "kipu kuuluu asiaan". Siis voi taivas! Jos miehet joskus pääsis kokemaan nuo kivut, niin varmasti pitäisi suunsa kiinni ja antaisi rouvansa itse päättää, miten synnyttää.

(.) Tänään olisi oma ultra, jännittää kiitettävästi. Esikoisestakin käytiin, mutta vasta rv 10, kun ensin olin sitä mieltä, ettei mennä. Kuitenkin halusin varmistua, että siellä joku olisi. Nämä raskaudet on aika samanlaisia eli kai siitä voisi päätellä, että kaikki on hyvin. Mielummin kuitenkin näen se sitten omin silmin. Vatsan turvotus lisääntyy pikku hiljaa, aamuyöstäkin oli ihan pallo koko maha :eek:

Mimona ja Murunen 7+6

PS. Mä olen koukussa Rimakauhua ja Rakkautta-uusintoihin ja tänään on varmasti jännä jakso tulossa!
 
tälleen pikasesti vaan kirjoittelen..

tämän päivän sattunu oikeaan nivuseen aj munasarjoihin.. pistelee ja särkee välillä, välillä kovaa välillä vähä hellemmin.. toivotaan että kaikki hyvin.. ens viikollahan se selviää.. siis tasan viikon päästä...

onnittelut uusille odottajille!!!!

maya: onneksi olkoon kaksosista :heart:

angelmum, Jana85 ja Kvart över: ihania ultrakuulumisia..

eipäs ole täällä ehtinyt krijoitella.. emnny kaikki aika pakatessa ja hoitaessa tuota neitiä, eilen oli 38 kuumetta ja nenä vuotaa.. tänä aamuna ei enää ollu ku 36.8 mutta nenä vuotaa.. varmaan vaan johtuu hampaista.. vähä epäilen niin..

ja sit on menny pari päivää itkien, ku henkisesti ja fyysisesti niin akuhee olo.. ukolla työreissu muuttu, ja näillä näkymin tulee huomenna illalla.. eka oli että tulee nyt ens yönä, sitten vaihtui lauantain aja nyt se vissiin huomenna illalla tulee..

tuolla se vielä nukkuu, nukkunu 2.5tuntii..

äiskä tuli ja ku tuo tytti herää nii lähetään käymään tivolissa.. tyttikin pääsee possujunaan, jos sitten suostuu siihen menemään..

en tiiä ehdinkö enää täällä käymää ku pitää loput tavarat pakata ja sitten onkin lauantaina se muutto enkä tiiä koska netti toimii taas meillä..

kassu: pahoitteluni, paljon voimia :heart: :heart: :heart: :heart:

t.pia, tytti 10/06, nökö rv 7+5
 
ekaksi kassu :hug: :'(

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista, tulehan mimona kertomaan myös omasi!!

Maya82 Onnea oikeen tuplasti :flower: :flower: :heart: :heart: tuuthan ain välil kertomaan kuinka voit ja mitä pikkusille masussa kuuluu!

ON: onpas ollu kaamee päivä :( tuo rakas rasavilli poikamme on ollu kiukkunen nyt monta päivää ja tänäänkin vaan sylissä viihtynyt.. hampaita kait tekee kun ei lämmin ruokakaan taho maistua ja muutenkin kitisee enempi. Noh onneks sitä jaksaa kun näitä "huonoja" päiviä on kuitenki niin paljon vähemmän kuin niitä hyviä päiviä.. Taitaa tää raskaudesta johtuva jatkuva väsymys kiristää pinnaa entisestään :ashamed: ja siks tahtoo pojan kiukuttelut ottaa kovemmalle.

Joku oiskohan ollu pixie kyseli miten neuvola-aikaa järkätään toista kertaa raskaana oleville, täällä uudellamaalla sain ajan ihan niinkuin esikoisestakin rv8 tuntumaan, tarkemmin sanottuna taitaa olla rv 7+5.
Oireita ei vieläkään kauheesti, väsymys päälimmäisenä, ja aamuisin saatava äkkiä jotain suuhun tai alkaa heikottaa.

Viimeks taisin miettiä niitä tuplien ostoa, ja kattelinkin netistä emmaljungan twin city cross ja twin cerox 360.. käytettyinä meinasin lähtee sitten ajan tullen etsimään, tosin nyt heräs kiinnostus noihin tupla-rattaisiin joita täällä jo kuvan kanssa esiteltiin.. mahtaa olla niillä hintaa, mut aika näppärän oloset!

kuupas ja the thing 5+5
 
Ensiksikin suuren suuret lohtuhalit kaikille keskenmenon kokeneille. :'(
Se on jotain niin kamalaa ja kuinka sitä onkin varhaisista viikoista huolimata suunnitellut pienessä mielessään lapsensa 18 vuotta eteenpäin.. Tai siis haaveillut ja miettinyt , you know?

Ja onnea muillekkin onnistuneista ultrauksista.

ja kaksinkertaisiakin onnitteluja saa antaa, ihanaa!! :heart: :heart:

Ultrauksista oli puhetta, DADA taisi kysellä. Eri puolella Suomea olen käynyt alku raskauden ultrissa ja hinnat ollut 60-90 välillä. Nykyään saa saman tien kelan vähennyksen ja nuo summat oli itselle jäävä osuus.
Olen käynyt aikaisimmillaan ultrassa 5+4 joka tarkentui 5+5 ja todella hyvä syke löytyi jo tuolloin ja emättimen kauttahan nuo ruukataan tehdä sillä vatsan päältä olisi mahdottomuus, kun niin pieniä ovat. Mutta tuo raskaus päättyi aikanaan 10+ viikolle, että kyllä silloin niin itteensä skarppas että jos syke näkyy niin riskit pienenee, mutta mun kohdalla kolme km ollut niin että sykkeet olleet ja vastanneet päiviä ja silti käynyt ohrasesti. :'(

Omaa pulleaa vatsanseutua; Turvotusta löytyy, mutta laitan hormoonituen piikkiin osan, ja oksettavaa oloa..Mä en pysty ajattelemaan töissä kun päivän kerrallaan, ja olen ihan kalponen ja kylmä hiki otsalla ja mitä väsyneempi sitä enemmän kurkussa hissi kulkee.. Väsymys on kanssa sitten se seuraava..nukun kuin pieni possu. Mä käyn töissä ja kaikki muut ajan nukun ja kiukuttelen kun on niin paska fiilis kun on niin huono olla.. Mä oon tosi kivaa seuraa, ilo silmälle kun olen kuin nukkuneen rukous ja suusta ei tule muuta kuin oksennusta ja valitusta.. :headwall: Näin kiva olotila meikäläisellä..
Sen vuoksi en ole jaksanut kirjoitellakkaan kun on niin veto poissa.
Mun pinna on lyhentynyt kanssa ihan olemattomiin samoin huumoria en kestä..no myönnän kaikki nämä, toivottavasti loppuu pian ja alkaa sessteinen keskiraskaus.. :LOL:

sanoinkin miehelle että jos onkin tyttö kun naishormoonia olisi tuplaten, että koko ajan äiteellä herneenpalko nenussa poikittain.. B)

tasaisempaa päivää muille!!

sini ja 8+3
 
Abu
Voi kassu.. surku :'(

Mulla on ihan p*ska olo. Ei ole yhtään sellainen raskaana-olo, en ole sisäistänyt asiaa. En osaa kuvitella että olisin ensi talvena kahden lapsen äiti. Pelkään koko ajan pahinta, tai lähinnä odotan vaan että milloin se tapahtuu. Elän elämää niinkuin ennenkin ja sitten on huono omatunto kun en häslää niin paljon kuin ekan kohdalla. Että mä vihaan tätä ekojen viikkojen epävarmuutta!

No, toivottavasti tää menee pian ohi..

-Abu 5+1
 
Anteeksi, pakko purkautua!
No ei mennyt ultra niin kuin oisin toivonut :'( Pelkkä pussi näkyi ja lääkärin mukaan raskaus etenee normaalisti vain, jos viikot on pielessä. Eli pussin koko vastasi rv 5, vaikka pitäisi olla jo 7+6. Mun laskujen ja tuntemuksien mukaan viikot ei voi heittää noin paljoa. Tunsin kiinnittymisen yms. (samanlaisia nippailuja kuin esikoisesta) ihan ajallaan. Lisäksi raskaustesti näytti positiivista vaikka nyt ultran mukaan en edes ollut vielä silloin raskaana. Taitaa siis olla tuulimuna kyseessä...aika huonolta näyttää :(

Lääkäri kyllä sanoi, että todella usein ne viikot vaan heittää, mutta en oikein usko, että mun tapauksessa. Sanoi, että parin viikon päästä pitäisi mennä uusinta ultraan, jossa näkyy joko alkio ja syke tai sitten edelleen pelkkä pussi. Ellei siis kivut ja verenvuoto ala ennen sitä. En sitten tiedä pääseekö tuonne julkiselle puolelle ultraan, kun ei mulla ole varaa toista kertaa tuonne yksityiselle mennä. (Hintaa tuli 99,15 euroa Kela-vähennyksen jälkeen. ) Täytyy huomenna kysellä, kun perun sen np-ultran.

Sen siitä sai, kun pitää hötkyillä ja varata kaikki heti. Jotain mammavaatettakin tuli jo huudeltua, kun ajattelin olla ajoissa. No toivottavasti niille tulee kuitenkin pian käyttöä. Pidän teidät ajantasalla miten lopulta käy. Oikeasti mun tekisi mieli ottaa pari siideriä, mutta kuitenkin elättelen toivetta, josko Murunen olisikin vaan saanut myöhemmin alkunsa. Pakko siis käyttäytyä nämä pari viikkoa niin kuin olisin raskaana, kun kuitenkin pieni mahdollisuus siihen on. Oireetkin alkoi oikeastaan tällä viikolla niin sen puolesta vois ollakin, mutta tuskinpa sentään.


 
Käytiin sitten eilen Pulssissa varhaisultrassa, yksi ihmisenalku siellä köllötteli sydän iloisesti läpättäen! =) Rv 8+4. Kuultiin jopa sydänäänet, mahtava kokemus! Vaavi oli 2cm pitkä ja selvästi erottui jo pää ja raajojen alut. Ihan huikeaa, suosittelen EHDOTTOMASTI käymään jos vaan hiukankin mietityttää. Mekin aateltiin ensin että ootetaan sinne np-ultraan mutta rauhoitti hirmusti mieltä kun näki että siellä todella on elävä ihmisenalku. Lekurin mukaan keskenmenoriski tässä vaiheessa on jo aika pieni kun syke ja kasvu on todettu hyviksi. Hintakaan ei päätä huimannut; maksamista jäi kelakorvauksen jälkeen 77e. (Mehiläisessä ois jääny maksamista n.150e korvauksen jälkeen!)
Kerrottiin illalla jo heti "mammalle ja papalle" uutiset, oltiin sitte kaikki ihan onnesta mykkyrällä :heart: .
Ai niin ja eka neuvola oli myös tiistaina, lähinnä taustatietoja keräiltiin ja ohjekirjasia saatiin. Kuukauden päästä lääkärinneuvola.
 
kassu :hug: :'(

mimona :hug: voihan kurjuus,nyt varmasti varsinkin odottavan aika on tosi pitkä et saa varmuuden asiaan. toivotaan parasta!

Ja omaa napaa. En sit millään malttanu jäädä pidemmäks aikaa enää kyläileen vaan pakko oli heti päästä kotiin! Lento meni loistavasti ja poika jakso hienosti. :heart:
Mun pahaolo loppu sit kun seinään. Ja onneks se vuoto kanssa. Nyt mulla on sit taas koko ajan supernälkä. Ja turvotus edelleen vaivaa.
Mulla on edelleen vaan semmonen hassu tunne,ihan epätodellinen olo tästä raskaudesta. Esikoisen kanssa olin niin innoissani ettei tullu mieleenkään keskenmenon mahdollisuus ja sitä oli koko ajan olevinaan tietonen et masussa on joku. Nyt on ihan eri ja kauhuissani jo mietin et kunhan ei oo mitään ennakkojuttuja ja masussa onkin vaan ruskuaispussi... No se selviää aikanaan.

Nyt univelkoja vähentämään.

labello 8+2?
 
kassu: Suuren suuret pahoittelut! :'( Koita jaksella. :hug:

mimona: Kurja juttu. :( Toivotaan kuitenkin, että siellä olisikin kaikki hyvin eikä tuulimunasta olisi kyse. Jaksuja! :hug:

Paljon on tullut iloisia ultrakuulumisia, onnea siis kaikille heille! =) Kyllä se on niin ihana ja helpottava hetki, kun pääsee näkemään, että kaikki on kunnossa.

Ja noista ultrahinnoistakin on ollut puhetta... Kajaanissa yksityisellä ultraus maksaa kelakorvauksen jälkeen n. 81?. Ei ollut paha hinta, kun sai varmuuden, että masussa on elämää. :heart:

Jokos monelle täällä on tullut kunnon himoja jotakin tiettyä ruokaa kohtaan? Itselleni ei ole tullut erityisiä himoja, mutta inhokkeja onkin enemmän mm. kahvi. Siis hyi!! :x En pysty juomaan edes kulausta enää, kun pahaa tekee.

Tinttu & Tiitiäinen 7+4
 
Kassu: Mä olen TODELLA pahoillani :hug: Jaksamisia kovasti!

Mimonalle tsemppiä tuleville päiville. Tulevat varmasti olemaan raskaita, mutta ihmeitä sattuu :) Minun ystäväni laskettua aikaa siirrettiin 2vko myöhemmäs, vaikka hän oli tehnyt testin rv4. Eli lääkärien mukaan heti testi näytti positiivista kun ystäväni oli hedelmöittynyt... Tiedä nyt sit pitikö lääkärien puheet paikkaansa, mutta se lapsi kuitenkin syntyi 4vko ennen laskettua aikaa... Jokatapauksessa JAKSAMISIA myös sulle! :hug:

Onnea kaikille, joilla ultrassa näkyi pelkkää hyvää =) :flower:

Tänään en ole oksentanut, koko päivä vaan menty niin ei ollut aikaa siihen :D

-Kyrsä ja masu 5+5
 
Niin ja piti sanoa, että mulla ei ole ikinä ollut raskauden aikana himoja ruokia kohtaan, mutta joka raskaudessa olisin voinut syödä vaikka pussillisen GRILLIHIILIÄ :ashamed: Sit kun ei meillä ollut niitä, eikä mies jostain kumman syystä suostunut mulle niitä ostamaan niin jouduin tyytymään poltettuihin tulitikkuihin, joista se rikkipää poistettu.... :LOL: ...joo mä olen outo....
 
mimona :hug: Voimia tuleviin viikkoihin!! :'(

Abu Sun ajatukset kuulosti tosi tutuilta, kuin olisi lukenut omaa tekstiä..

Tosi monet tuntuvat käyvän ultrassa. Meillä ei ole ajatuksena mennä. Onko muita samoilla linjoilla?

Pilkkis ja myyrä 5+2
 
Pilkkis: minä sitä harkitsin, mutta taidan olla menemättä. asiat tuntuu kuitenkin tapahtuvan niinkun luonto päättää joten :)

Popsiikos muut tulevat äipät muute jotaki vitamiineja? Minä kävin ostaa eilen; multitabs Raskaus
 
Abu
Pilkkis, hyvä etten ole ainoa! Ilmeisesti Labellolla on kanssa samansuuntaisia ajatuksia..
Tänään juteltiin varhaisultrasta, mutta luulenpa että vaikka houkutus olisi suuri niin yritetään odotella sen nelisen viikkoa pidempään ja mennään sitten siihen np-ultraan.

Jouduin tänään jo pyytelemään mieheltä anteeksi kun olen jatkuvasti niiiiin pahalla päällä. Toinen sanoi ettei mun kestämisen kanssa tee edes tiukkaa vielä :) Voi mitä kaikkea ne miehetkin joutuu kestämään tässä alussa, ei taideta olla ainoita jotka näistä hormooneista kärsii :LOL:
 

Yhteistyössä