Anteeksi, kun tunkeilen pinoonne, mutta silloin tällöin tulee katseltua muiden odottajien pinoja ja nyt mimonan tilanne osui silmään:
Anteeksi, jos lisään ahdistusta tai lisään toivoa, jos et sitä haluaisi, mutta pakko nyt kertoa sulle mun oma tarina. Ja miksei muillekin saman asian kanssa kamppaileville.
Viime helmikuussa menin yksityiselle varhaisultraan, ihan vaan sitä varten, että saisin tarkistettua, onko kaikki ok. Mulla ei ollut oikein mitään raskausoireita, ja täältä netistä sai lukea kaikkia kauhutarinoita. Menkoista laskettunaolisi pitänyt olla viikkoja H7+4. Ultrassapa näkyi vain pelkkä tyhjä raskaussäkki, ei sikiötä, ja gynen tuomio oli tuulimunaraskaus. Ei antanut mitään toivoa sille, että olisinkin varhaisemmilla viikoilla. Sain lähetteen sairaalaan seuraavaksi aamuksi ja käskyn tulla syömättä ja juomatta tyhjennykseen/keskeytykseen. No menin aamusta, ja sattui sama gynekologi joka oli ed iltana ollut yksityisellä. Katsoi uudelleen ultran, ja sama tilanne, tuulimunaa epäili vahvasti. Halusi kuitenkin tarkistaa HCG:n ja ne olikin kohonneet ollen 11000 (viikkoa aiemmin oli tutkittu vatsakivun vuoksi, tuolloin HCG 249). NO, olin kai aika epäileväinen tai mistä lie syystä, mutta gyne sitten kuitenkin sanoi että jos seurataan viikonlopun yli (oli perjantai), ja tulen maanantaina uudelleen kontrolliin. Mutta mitään toivoa ei antanut, että raskaus oikeasti jatkuisi, enemmän varmaan mun toiveesta otti kontrolliin.
Mentiin sitten maanantaina uudelleen, ja tällä kertaa oli eri gynekologi. HCG oli edelleen noussut, nyt 22000, ja ultrassa näkyi kuin näkyikin pieni syke!!! Arvioi että kesto olikin ollut siinä varhaisultrassa vasta 5+6, kuten myöh alkuraskauden UÄ:ssä viikolla 11 varmistui. En oikein ymmärrä miksi noita HCG-yksiköitä seurattiin, kun myöh olen ymmärtänyt että voivat nousta ihan yhtä lailla viikolle 10 asti sekä normaalissa että tuulimunaraskaudessa..
Nyt olen viikolla 24+2, samasta raskaudesta. Eli ÄLÄ LUOVUTA, ENNEN KUIN OLET AIVAN VARMA. VIIKOT VOI HEITTÄÄ, vaikkei kuinka uskoisi, kuten mun tapauksessa yli 2 viikolla. En voi ikinä unohtaa sitä, että jos ei olisi jääty seuraamaan tilannetta olisin abortoinut pienen sikiön tietämättäni. Voi olla, että sulla kaiken jälkeen on tuulimuna, mutta ole varma ennen kuin luovutat.....Ettei jää harmittamaan tai mietityttämään.
Anteeksi vielä puuttumiseni, mutta oli pakko......Oikein paljon tsemppiä, ja mä ainakin pidän sulle peukkuja......Tiedän mitä käyt nyt läpi :hug: