Helmivauvat 2009

dada eka ultra tehään n. rv12, sydänääniä kuunneltiin meillä tokalla neuvola käynnillä kun on lääkärin tarkastus eli n. rv 9-11 taisin olla sillon lähempänä rv11.
Kauheen aikaseen eivät ala kuuntelemaan ettei turhaan huolestuteta äitiä jos ääniä ei saada kuuluviin.. toisilla kuuluu aikasemmin ja toisilla voi mennä myöhempään! siskollani ei saatu kuulumaan edes vielä rv16 jonka vuoksi kävi ylimääräisessä ultrassa jossa todettiin kaiken olevan ok ja pikkuinen hengissä :)
 
Dada Kannattaa mennä yksityiselle sinne varhaisultraan, nii saa mielenrauhan :) Mäkin meen, kun edellinen raskaus meni kesken, ja havaittiin vasta 12 viikon np ultrassa... :/ Mul on keskiviikkona varhaisultra, maksaa 120e- 20%(kelan korvaus).. :)
Suosittelen sitä vaan ihan oman mielenrauhan takia :D meinaan tiiän, kun itekkin oon ihan stressipallona tän raskauden kanssa...
 
MOI KAIKKI!

Meille tulee helmikuussa myös vauva jos vaan kaikki hyvin menee :) LA olis 20.2. Meillä siis jo 3 lasta ennestään. Eteläsuomessa asustellaan ja tarkoitus olisi mennä K-HKS:ään synnyttämään. Nyt täällä "alkushokista" selvittyäni pidän sormet ja varpaat pystyssä, et kaikki menisi hyvin loppuun asti. Itsellä ollut yksi keskenmeno ja siitä kauheat traumat, ettei muka mikään voi mennä hyvin, vaikka kuitenkin sen jälkeen 3 tervettä lasta synnyttänyt. Pahoinvointikohtauksia odotellessa, etomista on ollut, mutta muuten on hyvin mennyt toistaiseksi, viikkoja tosin vasta 5+3... :D
 
Tiiätkö lasketaanko tuo kelan korvaus heti siit summasta poijes vai pitääks ensin maksaa koko summa ja vasta sit hakee kelast korv.?
saanko kysyä..tunteeko keskenmenoo ite ollenkaa? VAI TUNTUUKO KUIN RASKAUS JATKUIS?
 
Mina78 Tosi ihania ultrakuulumisia! Mullakin ultra ylihuomenna ja toivottavasti siellä näkyisi se yksi (tai kaksi) sydäntä!

Nyt on juhannukset "juhlittu", eli pe-la yöt töissä ja nyt alkaa tuntumaan että on palutunut siitä, kyllä väsyttää niin uskomattoman paljon!! Oon jo nukkunut kahdet päikkärit tänään, toiset oli 2 tuntia ja kuitenkin nukuin täyden yön viime yönä! Suolaisen ja kirpeän himo jatkuu, piimää voisi vetää litrakaupalla! Hiukan myös välillä etoo, etenkin autossa. Siinäpä ne mun oireet oikeastaan. :heart:

Maya rv 6+0
 
Dada Mul oli keskeytynyt keskenmeno, eli sikiö oli kuollut jo viikoilla 9+, ja paikoillaan ja ultrassa se huomattiin viikoilla 12. En mä ollut mitään havainnut, kun en ees tollasta ollu aatellu.. En osannu odottaa, olin niin tietämätön. Nyt pelottaa et jos käykin uudestaan samalla tavalla..
Mut joo kela korvaus, se ainaski tuolla minne mä menen, niin miinustetaan suoraan jos on kelakortti mukana.. En oikeen muista yksityisistä tiedä.. Mä soittelin kaikkialle ennen kun löysin tän..
Mistä päin muuten olet?
 
Mulla kanssa yksityisellä varhaisraskauden ultrassa (silloin ekalla kerralla) vähennettin se kela-korvaus siinä kassalla suoraan. Ois ollu jotain päälle satkun, mutta korvauksen kanssa 80 e Koskiklinikalla.

Dada: keskenmenoa ei välttämättä tunne itse (=keskeytyneet keskenmenot). Tai sitten huomaa (esim. kovat kivut, vuodot, oireiden loppuminen seinään yms.). Mutta ihan oikeasti paras ois olla vain ajattelematta sitä... siis olla stressaamatta asiasta niin paljon kuin mahdollista, sillä se stressi ei ole vauvalle hyväksi ja toistaalta jos alkuraskauden keskenmeno on tullakseen, sitä ei voi estää ja sille on yleensä ihan hyvä syy (esim. kehityshäiriö ). :hug:
 
Jana85: 21 eli vm.86 :)
Kärppä: joo yritän olla stressaamatta, on vaa nii vaikiaa ku eka juttu nii tuntuu ihan jonku muun keholta ku ei tunne tätä osaa itsestä viel :D nautin kyl kovin joten ei oo stressil kauheesti sijaa. utelias ennemminkin.
 
DADA: ei sitä mahdollista keskenmenoa kannata etukäteen murehtia. Itse sitä pelkäsin ekaa odottaessani enemmän kun mitään ja mitään raskasta en tehnyt ja keskenhän se meni. Nauti nyt vaan kun kaikki on hyvin. Kyllä niitä murheita tähän palloon mahtuu vaikka kuinka. =)
 

Yhteistyössä