Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Jonniina Mulle neuvolan tätsä sanoi että vaikka sykkeistä aina puhutaan,niin sykkeen tiheydestä ei voi päätellä mitään, vaan siitä kuinka kirkas ääni sykkeessä on... Tytölläkö se ois kirkkaampi kuin pojalla. Sanoi että kokeneet kuuntelijat erottaa helpostikin kumpi on... Mulle tää oli uusi juttu, en ole aiemmin mistään kuullut. Ei myöskään suostunut täti sanomaan kummalta kuulosti vaikka kysyin... Jos muistatte muutkin, niin tiedustelkaas asiasta omilta neuvolatädeiltänne... Miks se aina muuten onkin neuvolan täti..? en o koskaan kuullut että kellään ois neuvolan setää... :LOL: :LOL:
 
Ultrassa käytiin mekin. Kaiken pitäisi olla hyvin... Kauan katseli sydäntä, ei nähnyt kunnolla. Ei kuitenkaan saatu kutsua takaisin. Tyttöä vähän uumoilimme etukäteen, ja uskomus vahvistui! Ihan satavarmaksi kätilö ei tätä luvannut, koska pikkuinen ei esitellyt paikkojaan kovin auliisti. Ei sieltä kuitenkaan "mitään näyttänyt killittävän", kuten kätilö sanoi. :) LA:ksi olisi saanut 1.2. eli päivän heitto alkuperäiseen. Toivon, että syntyisi jo tammikuussa, että ei ehtisi kovin isoksi... Saahan sitä toivoa...

Sykkeitä sen verran, että esikoisella (poika) oli syke aina vähän päälle 140. Tällä toukalla on ollut päälle 150. Sanotaan kai, että syke alle 140 povaisi poikaa ja yli 140 tyttöä. Tuo 146 saattaisi mun mielestä kuitenkin tarkoittaa ihan kumpaa vaan...

Onko tuo painoarvion tekeminen yleistä rakenneultrassa? Mä en ole sellaista saanut. Voiko siitä jo päätellä vauvan tulevasta koosta?
 
Glow
Sykkeet; Olikohan se niin et alle 140 ois poika ja yli 140 ois tyttö.
Mulla näkyy neuvolakortissa pari merkintää ku poikaa ootin 138 ja 139. Muulloin on vaan laitettu +.
Nyt on joka kerta merkitty lukema, joka on ollu jotain 150 paikkeilla...
 
MOI!

Enpä taas ole hetkeen kirjoitellut kiireiltäni...

Sykkeestä: Meillä on ollut kaikilla kolmella yhtä voimakas ääni, pojilla sykkeet korkeammat kun tytöllä. Pojilla 150-170 ja tytöllä 140-150. Niin yksilöllisiä nekin on!!!

Onnea kaikille ultrassa käyneille! Ihanaa lukea, että vaan hyviä uutisia on kerrottavana :flower: :flower: :flower:

Selkäsärystä: Kun aiemmin valittelin täällä selkääni... Se kipu on vaimentunut huomattavasti ja kahteen päivään en ole särkylääkkeitäkään syönyt. Wau. B)

Kiva kuulla, et muillakin on tempperamenttisia lapsia. :) Kyllä ihan avoimesti puhun kaikesta, myös niistä huonoistakin päivistä, joita on meillä jokaisella. Osa niistä vaikenee, mutta mua helpottaa purkautua. =)

Raskausarvista: Esikoista odottaessani tuli 2 pientä arpea tuonne häpyluun yläpuolelle, kakkosesta tulikin sit muutama lisää. Kolmannesta ei yhtään. Mut ne on aika kivasti tuolla pikkareiden alla piilossa :D

Mitäköhän sit piti sanomani... :/

Niin, TERVETULOA kaikki uudet :flower:

Mä alan pikkuhiljaa ihmistäytymään kun menen illalla suoraan tv-lähetykseen, tosin vaan yleisöksi, mutta siltikin :LOL: Ettei ne ihan kaikki pelästy niin kai mun pitää peiliin katsoa :xmas:

-kyrsä ja nappula 18+5
 
pur
Onnea Miiuliini85 liikeiden tuntemisesta. Se oli ainakin mulle virstan pylväs tän raksuden aikana.

Kyrsä laitoit noista hunoista päivistä jotain... Mulaa oli semmonen käsitys etukäteen et kun mä vihdoin saan tulla raskaaksi se olisi jotenkin ruusuista, että mun sisältä kuoriutis tyyni ja kauni nainen. Toisin kävi. mULLA ON TYHÄN ASTI OLLU HENKISESTI LÄHINNÄ HUONOJA PÄIVIÄ, TILAA VOISI VERRATA JOHONKIN MURROSIÄN KRIISIIN. Ja sit oon tietenkin pettynyt itseeni, joku sano mulle et se äitiys ja tyyneys löytyy kyllä sitten myöhemmin.
Mä alan jo voimistua noista veriarvojen romahtamisesta, mutta tänään jouduin taas vastakkain mistään-ei-tuu-mitään ilmiön kanssa ja uupumus otti jälleen vallan. :'(

Kysymys: Onko kellään aiempaa kokemusta kantoliinoista? Mä oon niistä kovasti kiinnostonut ja oon käyny vähä lueskelemassa. Uutuus tuntuu olevan trikoo ja jopa stretsi. Mua jotenkin arveluttaa onko ne riittävän tukevia vastasyntyneelle?
 
Moi! B)

Sykkeistä: Meillä pojilla (4kpl ;) ) on sykkeet aluksi olleet reilua 160 ja loppua kohden reilu 140, nyt pidinkin outona, että heti pikkuviikoilla sydänäänet oli max 140--jopa 130 ja risat.. :eek:

Mukavaa päivää ja paljon piristäviä potkuja!! B)

T:Möökö ja murunen 20+3 :heart:
 
Heips!
Kävin tänään siellä maksuttomassa hammastarkastuksessa ku täällä kunta maksaa raskaanaoleville ja puolisoille sen! Noh viimeks oon keväällä käynyt ja muutama pieni reijän alku oli jotka ei paikkauksia tarvinneet!
Nyt on sit 6 reikää hampaissa! 2 isompaa ja 4 hieman pienempää! :eek: Mä olin siellä ihan kauhuissani ja sanoinkin lääkärille että hampaita olen pessyt ihan ku ennen ja namutkin on jääneet vähemmälle!
Se oli sitä mieltä, että raskausaika kyllä vaikuttaa todella paljon suun kuntoon! Ja kun sylkikin muuttuu, niin reijät tulee helpommin! Et sillei! Huomiseks sain jo yhden peruutusajan ja seuraava joskus lokakuulla! Että sitä vaan, että oikeesti kannattaa käydä raskaudenaikana hammastarkastuksessa, makso sit kunta tai ite!! :whistle:
Mahassa potkiskellaan kovasti ilalla just ku on ite alkamassa nukkumaan eli tuossa 23 aikaan, ja aina satunnaisesti päivän aikana :heart:
rv 20+2 :wave:
 
Heips vaan!

labello; eli samannäköiseltä kuulostaisi löydökset. juups, vaaleanpunaista on ostettuna, annetaan lahjaksi sitten joilla tyttöjä, jollei osu nappiin omalla kohdalla.Mun muistaakseni tuo painoarvio kuulostaa ihan ok,lta viikkoihin nähden.Itse käyn aina audin tekayn sivuilla (sikiö potilaana) taulukoita vertaamassa.

Kyrsä; juuh, tempperamenttia löytyy äidiltä ja lapsilta :LOL: :kieh: hyvä kun purat oloasi, kiva lueskella että muillakin piisaa samoja käden vääntöjä kuin meillä muillakin.

Onnea muuten kaikille kivoista ultrista! :hug:

pur; joops, noi on sellaisia myyttejä ihan kuin aina äitien vaan pitäisi raskausaika leijailla pilvissä.Mutta siihen odotukseen kuuluu kaikki tunteet jopa sellaiset joita ei välttis uskalla ääneen kertoa :whistle: Mutta se masentaa jotenkin itseä kun ei löydä aina positiivista otetta. Mutta jos odotatkin tyttöä, että naikkos hormoonia onkin tuplaten, sitähän sanotaan että tyttöraskaudet voi olla himpun verran kiukkuisia..( tää oli sellainen keventävä hömppä :saint: )

kantoliinoista; mulla ollut käytössä rengas ja pitkä puuvilla liina.Pitkä liina oli jotenkin mun makuun ja jos joku haluaisi muuten ostaa kokoa m vaalean sinisen rengas liinan (nettiemon) niin laittakaapas osoitteita kun voisin omasta luopua sillä taidan vaan liinailla tämän kanssa.Uutena liinat maksaa aika sievoisesti mutta käytettyinä saa kohtuullisesti.Pitkä liina mulla on ollut joustamaton, ja olen siitä saanut napakamman. Ja olen ollut tyytyväinen.

masullaan nukkumisesta; edelleen nukun sillä olen masu nukkuja..sitten kun se masu on valtaisa tuen itseni tyynyillä siihen asentoon. Nyt on ongelmana selällään nukkuminen, sillä tässä yhtenä yönä heräsin hapen puutteeseen ja ihan järkkyyn oloon kun olin nukkunut selällään ties kuinka kauan.Kerran olen meinannut menettää tajuntani lääkärin pöydälle kun olin selällään pitkän tovin..Muistakaas hamppulääkärissä sanoa että jättävät päätä koholleen, on puolet helpompi olla ja ei tule niin helposti huono olokaan.

hammaslääkäristä; mua kanssa pelottaa mihin kuntoon mun hampaat on menossa kun monta raskautta takana, ja mun hammasaines ei ole kovaa.kiitos äidin perimän.. :D

on; tänään tein lenkin vähän rasittavammalla tasolla polkupyörällä, johtuukohan mun väsy osaksi kun himo treeneus jäi nyt vaan tällaiselle kuntoa ylläpitävälle tasolle raskauden myötä? endorfiini tunteet ei juuri ole jyllänneet, mutta tänään taas tuntui makoisalta kun sai vähän kinttuihin kovaa liikettä. olo on virkeämpi ainakin, vaikka fyysisesti olikin kovaa.
Muutoin ei ihmeitä, yöllä heräsin kun vauveli potki ja taisi raukalla olla hikka kun niin nytki säännöllisin välein :D Kiva tihrustaa kelloa kun uni ei tule ja tietää aikaisen aamun |O
tänään kahveella töissä sain kipeitä potkuja kaksi.Eka kerta kun ihan älähdin, jotenkin sopivasti nappas hermotukseen.

Mutta nyt kirjan ääreen, lupasin tosin illalla tehdä jotain herkkua iltapalalle..Hmm.. mitäköhän se olisi..mielitekoja kun piisaa :p

:heart: ;lla sini
 
Niiskunenä Mulla on ihan sama fiilis että josko tämä auvoinen raskausaika saakin tulevassa maanantain rakenneultassa uusia käänteitä-ikäviä sellaisia, kun ollaankin päästy liian vähällä. Toisaalta taas ajattelen että otetaan ne ikävät asiat sitten kun ne tulee, etukäteen murehtien ei saa muita kuin harmaita hiuksia. Joten yritetääs ottaa rennosti =)
Mä en viitti edes kytätä niitä liikkeitäkään, kun niin harvaksiin tuntuvat, etten suotta harmistu.

Sykkeistä munkin neuvolatätsky sanoi että syketaso riippuu onko asukki liikenteessä vai uinumassa, niinkuin itse kullakin.

Nyt se 35 sitten on lasissa ja eilen olin niin väsynyt että nukahdin jo n klo 20 sohvalle, josta sänkyyn jälken 21, posottelin aamuun ihan huoletta ja vielä aamupuuron jälkeen piti oikaista sohvalle tunniksi ennenkuin sain itseni liikenteeseen. Huh huh, vanhuus ei tullut yksin :p

Sain Metallican CD:n lahjaksi ja nyt lähdetään ukkelin kanssa syömään ulos.

haavemamma ja nöksy 20+6
 
Heippa! :wave:
Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan,nyt omaa napaa hiukan!
Eli tänään oli rakenneultra..kaikki oli hyvin,aluksi ei löytynyt virtsarakkoa,mutta kyllä se siellä sit onneksi oli! Mullahan oli aika vahva tyttöolo,mutta....POIKAhan sieltä tulee!!!! :heart: :heart: :heart: Ihanaa,toinen prinssi taloon!!!! =) :heart:


Tyypin äippä ja Einari 20+2
 
Haavemamma, onnea synttärisankarille :flower: :flower:

Potkuja tuntuu täälläkin aika satunnaisesti ja hyvin pieninä tuolla alhaalla, kun istukka on ylhäällä etuseinässä vaimentamassa. En niitä sen kummemmin vielä laske, kunhan nyt joka päivä jotain tunnen niin se riittää :heart:

Tyypinäipälle onnea hyvästä ultrasta ja pikkupoijjasta :heart: Munkin tyttöolo on vaihtunut poikaoloksi kun olen tuolta mieheltä yrittänyt (sittenkin) udella kumpi siellä on :D En mä malta olla tietämättä kun mieskin kerran tietää, Nyt se kovana väittää että poika tulee, mutta voi huomenna väittää yhtä pokkana että tyttö se on :D Ihan sama mulle, mutta kun meidän pojalle ei ole olemmassa nimeä (ainakaan vielä, eikä ole mitään hajua mikä se vois olla) Tytölle ois heti nimi valmiina. Mutta eiköhän se pojallekkin löydy jossain vaiheessa tai jos ei niin keksiköön pappi :LOL: Poika ois kyllä siinä mielessä kiva kun tuo pienin on meillä poika niin ois sitten kaveri. Ikäeroa tulee 1v8kk. Ja vanhempi on tyttö (joka kyllä kovasti toivoo tyttöä siksi kun poika meillä jo on :D )

Mutta tällaisin pohtivaisin miettein tällä kertaa...

Tiitteräinen 21+3
 
Haavemamma: Onnittelut 35-vuotiaalle :flower: Onneksi meidän ei enää tarvitse kovin kauaa tuota ultraa odotella eli alkuviikosta heti molemmilla :hug: Mun fiilikset on taas hieman paremmat sen suhteen mutta olen jotenkin, ainakin jollain tasolla, valmistautunut ottamaan huonoja uutisia vastaan siellä. Toivotaan kuitenkin, että molemmilla kaikki hyvin! Ja tosiaan, yritetään ottaa rennosti tämä ultran odotus :) Heh, minäkin sitten eilen ehdotin miehelle et lähdettäis sen vanhemmille viikonlopuksi ja se oli vähän puulla päähän lyöty :LOL: Mutta sinne kun mennään niin ei paljoa ultrat ehdi olla mielessä...

Täällä ei muuten mitään uutta. Koitetaan nauttia taas ihanasta syyspäivästä ja auringonpaisteesta ;)

Niisku ja mötkö 19+6 eli viimeinen päivä alkupuoliskolla raskautta :whistle:
 
Onnea taas ultrista ja lupauksista!!! :flower:

kyrsä mitäs ohjelmaa sitä pitää katsoo tarkemmin,että sut voi bongata?

kantoliina kiinnostais. Esikoisen perässä pitäis sitten keväällä ja kesälläkin pysyä perässä ja se viihtyy tuolla kaikkialla mihin ei pääse vaunuilla...
Oon nyt jotenkin tykästynyt tuohon Hug-a-bub liinaan, mutta vielä pitää mennä eri vaihtoehtoja läpi.

Haavemamma myöhästyneet onnittelut! :flower:

labello ja mytty 20+4
 
Töissä on nyt sitten kerrottu. Suhtautuminen oli positiivista, ja johan mä olen tuolla ehtinyt useamman vuoden töitä paiskiakin. =) Ihan kiva, ei tarvii enää piilotella masua kun yleensä käytän aika vartalonmyötäisiä vaatteita. Äippähousut ei tosin vieläkään ole käytössä.

Flunssa jatkuu ja pahenee, ja ihan kuin vauvakin olisi jotenkin hiljaisempi? :/ Voikohan oma sairastaminen vaikuttaa? No, täytyy ottaa iisisti nyt.

Haavikselle synttärionnittelut!

Kössi 21+0
 
Kössi; Eikö olekin helpottunut olo, kun on saanut uutisen kerrottua töissä? :)

Flunssasta; Mä suosittelen oikeesti lääkäriin hakeutumista mahdollisimman aikasin, ettei kellekään käy niinkuin mulle ja tauti pääsee äitymään tosi pahaksi. Mulla muuten todettiin myös astma keuhkokuumeen kylkiäisinä. Sain lääkkeet ja siihen on loppunut tukkoisuus myös öisin. Liikkuminenkin on aivan ihanaa kun henki kulkee. Pistää toki mietityttämään, että mitenkä vauva on pärjännyt vajaalla hapella alkuajat... Yhden lääkärin mukaan sikiö pitää huolen omasta hyvinvoinnistaan ja tässä tapauksessa äiti oli se, joka ilman happea jäi. Toivottavasti näin.

Mahtaako täällä olla ketään muuta, jolla on todettu astma?

Onnittelut kaikille syntymäpäivää viettäneille! :flower:

Jännityksellä ja innolla odotan rakenneultraa joka on jo ensi maanantaina, jee! Alunperin ajan piti olla vasta sitä seuraavana maanantaina, mutta olen työreissussa koko viikon, joten sain aikaistettua aikaa viikolla. :D Viikkoja silloin 18+6.

Luottavaisin mielin olen. Ensimmäisessä ultrassa jo pystyttiin näkemään mm. kaikki raajat sormineen ja varpaineen, aivot, sydän ja vatsalaukku. Istukan paikkaa ei silloin määritetty, luulen sen olevan kohdun etuseinässä. Pikku potkut (jos ne poksahdukset niitä ylipäätään on) nimittäin tuntuu vain vasemmalla sivulla ja ihan alavatsassa.

Oletteko muuten huomanneet, että kesämasuille on jo perustettu oma ketju? Me ruvetaan jo aika konkareita olemaan täällä! Minne aika on mennyt? Hidastuuukohan ajan kulku loppua kohden?

Viikonloppua odotellen,

Huanita 18+2 :wave:

 
Nyt HARMITTAA!!!

Seuraanlaisen keskustelun kävin eilen neuvolatätin kanssa puhelimessa:

Täti:"no XXX täältä neuvolasta. soittelen kun teitä ei sitten tänään(Keskiviikko) näkynyt rakenneultrassa, että miksikäs ette tulleet?"
Mä:"TÄH? Meillä on ultra-aika varattu huomisaamuksi yhdeksältä...(torstai), Miten niin tänään???"
Täti:" No kun ne ajat siirrettiin tällepäivälle lääkärin työaikojen takia. Täällä papereissa kyllä lukee että sinulle on soitettu."
Mä:"En kyllä tiä kenelle ovat soittaneet, mutta ei ainakaan mulle eikä miehelle!! Ei meillä ollut tälläisestä mitään tietoa!"
Täti:"no kyllä täällä niin vaan lukee,että soitettu on ja lisäksi että eivät saapuneet paikalle..."
Mä:"Kyllä tätä ultraa senverran hartaasti on odotettu että varmasti oltaisiin paikalle saavuttu jos oltais asiasta tietoa saatu!! vaan ei olla!"
Täti:"No joku erehdys sattunut, sillehän ei enää mitään voi,kun lääkärikin jo tältäpäivää lopetti. Ultra teillä sitten siirtyy viikon tai kahden päähän!"

Siis ARRRRRGHHH!! Kyllä ketuttaa! Tai vähän jo rauhoituin kun ajattelin, että onpa sitten ainakin sen viikon-kaksi isompi ja kehittyneempi vaavi, että pitäis ainakin kaikki näkyä jos vilauttelemaan suostuu... Että ei kun odottelemaan seuraavaa uä aikaa... :headwall: :headwall: eilen kävin kyllä aika kuumana asiasta. Todella olen kuusiviikkoa odottanut ja jännittänyt rakenneultraa ja sitten tulee viä lisäaikaa :kieh: :kieh: , Grrrr!

Sori avautuminen, mutta....

tatuka+väiski 19+2

Ps. lohdutin itseäni aamulla käymällä ostamassa bola-korun joka nyt mukavasti navan tienoilla helisee. :) Jotain näiltä viikoiltahan vaavin pitäis alkaa jo ääniä kuulla, muistelisin...
 

Yhteistyössä