Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Hei mutzi kävit siis jo siellä kärrymarkkinoilla? :D ...utelias täällä taas... :snotty:

Ainiin ja oudoista oudoin kysymys, mut osaisitko yhtään arvioida paljon toi kehto painoi? ...piiiitkä tarina, mut mun pitäs jostain saada selville, paljonko sellainen suunnilleen painaa... :xmas:
 
Tinttu Jos et vielä kerinny rennie-kauppaan niin kysäses siellä että onko siinä lakritsi renniessä problematiikkaa kun se siinä on sitä jotain sakariinia..vai mikä se nyt olikaan...
Ihanaa että tunsit jo liikkeitä. Mä tosiaan la 2 potkua ja sitten ollut taas hiljaista kuin huopatossu tehtaalla :/

Neuvolakuulumiset: Kaikki hienosti, sydänääänetkin kuului ihan samantein, syke 140, et kaippa siellä joku on si kuitenkin :) Hemppa 113, vaikka syön rautaakin.
Painoa näyttää tulevan sen liki puoli kiloa/ vko, muakin hirvittää ihan kauheena. Täytyy vaan asennoitua että kuuluu asiaan, mutta läskiä en haluaisi kehooni grammaakaan lisää :eek:
Mutta muistutuksena muillekkin painosta ahdistuneille, ote Vau kirjasta: "Normaali painonnousu on 200-800g/ vko, tavallisimmin se on suurinta 17.-24. raskausviikkojen aikana."
Vatsalihasliikkeistä Mun neuvolatäti sanoi että voi tehdä niin kauan kunnes alkaa tuntua pahalta. Että ota näistä taas selvää.

haavemamma ja nöksy 20+4
 
Moiii!! :wave:

Huomenna ultra, juhuuuu!!! Voi vauva vauva, ole kiltti ja näytä huomenna vehkees :LOL: No joo :ashamed: mutku sitä odotan kuin kuuta nousevaa, ettei tarvis ostella niitä tylsiä neutraaleja vaatteita :D

Kyrsä: Voi ihana kuulla, että muillakaan ei ole muksujen kanssa (varsinkin kun niitä on jo monta kotona) aina ruusuilla tanssimista. Täälläkään moni ei siitä ainakaan hurjasti puhu tai sitten multa on mennyt ohi....meillä noi pojat välillä niiiiiin testaa, varsinkin kun tietää, että joskus äiti ei vaan jaksa jne...riehutaan, tapellaan jne...blaah, välillä tekis mieli vaan |O .Onhan ne ihania mussukoita mutta toisina päivinä on vaan melkoista tonttuilua :xmas: . VOIMIA! :hug:

Juustokakusta:Tatuka vai kuka herkutteli? Mä kuola valuen lueskelin ja kysynkin nyt, että turhaanko oon sitä vältellyt kun oon luullut, ettei saa sitä raskausaikana syödä? Eiks siinä oo tuorejuustoa? :attn: T:Hölömökö?

Painosta: Voi mammat, ällös ressatko painosta, sitä tulee välillä enemmän ja välillä ei paino nouse yhtään. Sitä paitsi ainutlaatuinen tilaisuus laittaa ylimääräiset kilot jonkun muun, eli vaavin piikkiin :D .Ne lähtee kyllä kun vauveli syntyy. =)

B) Hyviä oloja!

T:Möökö ja murmeli 20+1 :heart:
 
pur
moi kaikille.

Mä oon nyt jo jo kolmatta viikko niin älyttömän väsyny et en ekrtakaikkiaan jaksa ajatuksen kanssa lukea. ähän kahlailen läpi.

Kaikki te joita närästää
kokeilkaapa puraskella raakaa perunaa. pureskelkaa siitä kirjaimellisesti mehut irti ja nielkää vaan se mehu. Tää on vanha ja halpa kikka joka toimii monelle.

Neuvlassa pe sentää löyty syy tälle mun uskomattoman utuiselle ja heikolle olotilalella, joka siis jatkuu yhä kolmatta viikkoa. Mulla on kaikki arvot romahtanu... siis paineet, sokerit ja raudat. Nyt siis jouduin alistimaan apteekin tarjontaan ja kyllä ne jo vähän alkaa jeesata. Ja nyt kun tiedossa on ettei oo mitää vakavaa voin huokaista helpotuksesta, että mieskin tajusi mikä merkitys voi ruoalla olla. Kun en oo raaskinu :ashamed: sen rahoillakauheesti hedelmiin investoida. Se kun tulee muutenkin tosi hitaasti sen tajuntaan tää raskaus vaik mahakin jo tuntuvasti pömpöttää :snotty: . Oho täähän meniki parisuhdeasiaan :LOL: .

Hankinnoista Mä löysin kirpparilta viidellä eurolla turvakaukalon autoon. Sen ostin ja muuta ei meille osteta kun sitten kun asiat tulee ajankohtaseks....paitsi ompelijaäidilläni teetetään jostain kivasta kankaasta pari erilaista kantoliinaa. Olleen ssatu kyllä jo parvekerattaat, sitteri, hoitopöytä, vaatteita yms. Ollaan tosissaan aateltu et lahjotuksi tulee, kirppiksiltä löytää ja loput sitten on pakko ostaa kun jotain tarttee.

Hyvää päivän jatkoa kaikille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Möökö näin ohimennen: jos sä teet itse juustokakun, tee se pastöroidusta tuorejuustosta. B) Ja juustokakun voi tehdä myös uunissa paistettuna. ;)


:xmas: Nonnii, tonttu mikä tonttu, mä oon vaan ajatellut, että pitää pysyä kaukana tuorejuustoista...Kiitos!=)

Tää löytyikin kun tutkailin ..:. Myös pastöroimattomassa maidossa ja siitä valmistetuissa juustoissa on listeriariski. Useimmat juustot valmistetaan kuitenkin pastöroidusta maidosta. Pehmeiden juustojen (home- ja tuorejuustot) käyttöä ei suositella kuumentamattomina. Kunnollinen kuumentaminen (kauttaaltaan yli 72 ?C) tuhoaa listeria-bakteerin.
 
Aurinkoista syyspäivää kaikille! B)

Onnittelut kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille ja uusille tervetuloa mukaan :)!

Mulla tavalliseksi syysflunssaksi luultu yltyi tosi pahaksi. Olin kirjaimellisesti heikossa hapessa lasaretissa 3 vrk keuhkokuumeen takia. Huh, nyt olo onneksi jo parempi ja parin viikon sairaslomailun jälkeen töihin palattu. Voitte uskoa mikä huoli mulla oli. Ei juurikaan itsestäni vaan pikkuisesta! Tuntui siltä, että lääkkeissä ei säästelty kun niitä suoraan suoneen ladattiin. Tänään kuitenkin sain huokaista helpotuksesta kun neuvolassa ultrasivat ja siellä pepe vilkutteli. :heart:

Rakenneultra on ensi maanantaina. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Tuntuu, että sen jälkeen voi ruveta nauttimaan odotuksesta täysillä.

Gallupiin voisin vastata myös omalta osaltani. Molemmat ollaan kolmenkympin hujakoilla, toinen vähän yli, toinen alle. Tunnettu ollaan pitkään, ruokapöytä jaettu parin vuoden ajan. Rahoitusalalla porskutetaan, toinen asiantuntijana, toinen esimiestehtävissä. Tulikohan nyt varmasti vastattua tarpeeksi ympäripyöreästi, heh.

Töihin kerroin uutisen sairaslomani aikana. Otettiin iloisesti ja lämpimästi vastaan. Tänään oli kaikki toimarista lähtien halaamassa ja onnittelemassa. Sain kehiteltyä asiasta sellaisen mörön itselleni, että oli pakko soittaa ja kertoa vaikka olin suunnitellut naamatusten asian kertovani. Mikä siinä voikaan olla niin vaikeaa, maailman luonnollisin ja hienoin asia!? Multa meni jopa yöunet kun paisuttelin asiaa mielessäni. :ashamed:

Hankinnoista; Meillä ei vieläkään ole hankittuna mitään. Tuleva mummu lupasi kustantaa rattaat ja ukki tehdä kehdon. Itselleni olen muutamat äitiyshousut ostanut. En tiedä missä vika, mutta esim. vauvavaatteet ei vielä kiinnosta yhtään. Toivottavasti kiinnostus jossain vaiheessa tulee, ettei lapsen tartte ilman vaatteita olla :LOL:.

Liikunnasta; Hävettää. En vaan yksinkertaisesti ole jaksanut nostaa takapuoltani sohvalta. Sairastelukin vei mehuja aikalailla. Eikä asiaa varmaankaan auta alhainen hemppa (104). Tänään kuitenkin on olo energinen, joten ei muuta kun ylös, ulos ja lenkille.

Liikkeistä; Viikon ajan tuntunut muutamia yksittäisiä tökkäisyjä, iltaisin enemmänkin epämääräistä möyrintää. Innolla odotan jokapäiväisiä ja säännöllisiä muksautuksia, mutta stressiä en niistä ota. Vielä.

Leppoisaa alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti!

Huanita ja Pepe 17+6
 
Kiireessä kopioin itseäni toisesta pinosta:

Jee, ultra takana ja kaikki oikein hyvin masussa!! Etsittävät rakenteet kaikki löytyivät, munuaisia joutui jonkin aikaa etsimään, mutta siellä ne kummatkin olivat. Jalkoväliäänkin Pikku B esitteli ihan estottomasti, eikä siellä kiveksiä näkynyt :D Kätilö kuitenkin sanoi, että ihan varmasti ei voi tytöksi todeta tässä vaiheessa, kun kivekset voivat kuulemma laskeutua vielä viikolla 28:kin. Mutta ite kyllä aika varma tytöstä nyt olen :D Mullahan oli alussa ihan 100 varma olo, että on tyttö, mutta jossain vaiheessa sitten muuttui poikaoloksi. Ihan sama kumpi siellä on, pääasia, että kaveri on hyvissä voimissaan ja rakenteet paikoillaan.

Oon kyllä niin iloinen!! :heart: Nyt uskallan alkaa pikkuhiljaa tekemään hankintojakin...

Mukavaa päivää kaikille muillekin!
KÖ ja PikkuB 19+6
 
Heippa mammat! :wave:

Sanokaa nyt et oonko turhaan ihan paniikissa...Söin viikonloppuna juhlissa juustokakkua(yhen teelusikallisen)Selvisi että se onkin tehty jostain ulkomaalaisesta tuorejuustosta,enkä tiiä onko se pastöroitu vai ei! :ashamed: Oma moka et söin,mut en taas oikeen ajatellu!!
 
Terve kaikille :wave:

Hirveesti tullut tekstiä... kaikki luin läpi.

Synnytyksestä Meillä mies lähtee ehdottomasti mukaan mutta saa nähdä pysyykö pystyssä koko ajan. Sille kun tekee tosi huonoa edes se, kun joutuu eläinlääkärissä katseleen, kun kissaltamme on otettu verikoe :)

Niin ja lisäyksenä siihen kyselyyn. Meiltä löytyy siis kolme koiraa ja yksi kissa (+akvaario).

Itse tunsin muutaman potkun pari päivää sitten. Eilen illalla olen varma, että vauva alkoi potkimaan. Mieskin halusi kokeilla ja hänkin onnistui yhden potkuista tuntemaan. Oli tosi otettu :heart:

Rakenneultra keskiviikkona, että sitä odotellessa. Toivottavasti ne varoittaa jos meinaa jalkoväli näkyä, että tiedän katsoa muualle :LOL:

Bourriquet 19+1
 
Selkäkivuista: en tiedä tuosta kivun säteilystä jalkaan, mutta ainakin siinä vaiheessa, kun alkaa puutumisen tunnetta jalassa olemaan, niin kipin kapin päivystykseen. Nimimerkki "mieheni leikattu päivystyksenä akuutin välilevyn pullistuman vuoksi". Verenkierto eikä hermotus jalkaterässä eivät hänellä ole palautuneet vielä viiden vuoden jälkeenkään ennalleen. Hänellä tuo akuutti pullistuma sattui kuntosalilla. Sitä tosin edelsi jo pidemmän aikaa selkäkivut, joita hoidettiin lähinnä särky-/tulehduskipulääkkeillä ja venyttelyohjeilla. Oli vasta pääsemässä magneettikuvauksiin - tai ainakin jonoon. Itse olen nyt huomannut selän väsyvän aiempaa herkemmin. Varsinkin, jos on pidempään jalkojen päällä esim. silittäessä. Kohta onkin siis hyvä syy laittaa mies silittämään enemmänkin :LOL:


raskausarvista:
uusia en ole vielä huomannut, teini-iässä niitä kyllä tuli. Rasvaan kyllä aina suihkun jälkeen milloin milläkin rasvalla. Vaikuttavuudesta en tiedä, mutta onpa ainakin itsellä hyvä mieli - etenkin, jos rasvassa on jokin mukava tuoksu.

tyypin äippä: liekö nyt yhdestä teelusikallisesta haittaa? Itse söin alkuvaiheessa muutaman kerran leivän päällä Cantadoun piparjuurijuustoa, joka on suurta herkkuani ennen kuin tuli tarkistettua, mitä siellä purkin takana sanotaan. Eipä ainakaan puhuttu mitään pastöroinnista... Mitähän sitä jouluna söisi, kun "kaikki" herkut on kiellettyjä? :/

ON: minulla alkoi viime viikolla jo epäusko iskeä, kun alkoi tuntua, ettei tuo massu ollut kasvanut vähään aikaan juurikaan. Ja kun en niitä liikkeitäkään oikein ollut tunnistanut. Suunnittelin jo meneväni kuunteluttamaan sydänääniä neuvolaan, mutta maltoin kuitenkin odottaa tämän aamuista neuvola-aikaa. Ja hyvinhän siellä voitiin. Hemppa oli laskenut 113:een, joten sain ohjeen aloitella vähitellen lisäraudan ottamisen. Verenpaine hyvä, pissa puhdas, kohdunpohja vastasi viikkoja (15 cm) ja syke vaihteli 148-157. Uusi neuvolantäti oli oikein mukava, sellainen maalaisjärjen omaavan tuntuinen.

Nyt eikun hyvillä mielin odottelemaan perjantain rakennultraa. Taidankin lähteä tästä ulkoilemaan, jotta pienokainen saisi osansa tuosta upeasta syyssäästä.

nimiko 18+4
 
Heips!

Oon jo pitkän aikaa lueskellu teidän muiden kirjoituksia, ja ajattelin nyt vihdoin tulla itsekin "virallisesti" mukaan tähän pinoon, jos vaan mahtuu? :)
Mulla la 27.2. ja ensimmäistä odotellaan.

Itse oon 23v, mies täyttää 29 piakkoin. Yhdessä ollaan oltu nelisen vuotta, reilun vuoden naimisissa. Mies työskentelee metsässä puita kaadellen, ja minä lastenhoitoalalla.
Mies tulee synnytykseen mukaan, niin ollaan puhuttu :)
Yks päivä mies tuos multa kyselikin että kuinkas sä nyt sit oot ajatellu synnyttää? :LOL: Oli lukenu pöydälle jäänyttä vauvalehteä, jossa juttu eri kivunlievityksistä... Eli pikkuhiljaa mieskin alkaa näitä juttuja mietiskelemään :)

Nenäsuihkeista sen verran, että mä käytän päivittäin astman/allergian takia flixonase-nenäsuihketta. Mulle lääkäri sanonu että on parempi että äidin hengitys kulkee lapsenkin kannalta... oon ymmärtänyt niin että nenäsuihke on parempi vaihtoehto kuin allergialääkkeet raskauden aikana.
Vaikkakin astmaatikkojen lapset on keskimäärin vähän pienempiä kuin ns.normaalien äitien lapset, silti sitä lääkitystä ilmankaan ei voi olla.

Huomenna neuvolaan, ihanaa että saa kuulla pienen sydämen sykettä :) rakenneultra mulla vasta lokakuun 27päivä, pitkä aika... :( jaksais vaan odottaa!

Miiuliini ja smurffi 17+3
 
Lorelai: ruumiinlàmmòn pitàisi pysyà tavallista korkeammalla ovulaatiosta suunnilleen raskauden puoleenvàliin saakka, normaalia siis, ettà on reilusti pààlle 37.

tyypin àippà: listeriassa on sekin juttu, ettà riippuu tosi paljon siità, ettà paljonko sità saa elimistòòn. Siis pienià mààrià kykenee myòs raskaana olevan elimistò tappamaan, vaikkakin 20 kertaa vàhemmàn kuin ei raskaana olevan. Mutta tuskin on teelusikallisesta ollut haittaa.

painonnususta mulla nousi alkuraskaudessa heti 2,5 kiloa, gyne saarnasi ja jàtin kaikki herkut pois ja otin salaatin tilalle. No nyt paino on noussut 5 viikossa vain 300 gramaa, ja huolehdinkin nyt, ettà ei kai vauva siellà kàrsi. Itse ainakin olin jotenkin tyytyvàinen, kun paino nousi, kun aattelin, ettà ainakin vauva saa tarpeeksi syòtàvàà.

Mutta jos tulee useampi kilo parissa viikossa, niin eihàn kyse ole pikemminkin turvotuksesta? Kun aika hillittòmàsti pitàisi syòdà, ettà varsinaista rasvaa tulisi lyhyessà ajassa pari kiloa.

Jee, tànààn laitoin sitten àippàpòkàt, kyllà oli mukavat ja stylet. Miehen mielestà olen maailman tyylikkàin raskaana oleva nainen :LOL: No, ero on melkoinen verrattuna niihin rààsyihin, joissa olen kulkenut koko kesàn, kun mikààn ei enàà mahtunut pààlle...

:heart: lentoemo ja lentàjàn poikanen 18+1 :heart:
 
Varasin tänään 4D-ultran, on kahden viikon päästä.
Jännittää jo nähdä miltä pieni näyttää ja onko
kaikki varmasti kunnossa. Kun en vaan voi mitään että
epäilyttää, onneks neuvola viikon päästä niin saa vähän
taas itseään purkaa. Kai se sitten on että kun alkuun
saattaminenkin oli pitkä ja huolien sävyttämä niin sama jatkuu vaan.

painosta älkää tosiaan olko huolissanne ja surko painon
nousua. Sehän vain kertoo että kaikki etenee hyvin.
Mulla ed. raskaudessa tuli parhaimmillaan 1,5kg/vko ja
itseasiassa reippaampi painonnousu alko n. rv 18 -
välillä ei tullut yhtään ja sit taas pompsahti ylöspäin.
Yhteensä paino nousi n.12kg eikä kukaan koskaan sanonut
et olis liikaa tullut... ja ne kilot kyllä sit lähtee aikanaan.

nenäsuihkeesta eikös sitä keittosuola suihketta voi
raskauden aikana käyttää. Sitä mitä voi vastasyntyneellekkin voi laittaa,
sitä on tippoina ja suihkeena. Eihän se tietysti yhtä tehokasta
ole kun nuo varsinaiset nuhasuihkeet.

iitukka ja helmi 18+2
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!

Oon lueskellut mutta kirjoittaminen aina jää...

Tänään oli rakenneultra, kaikki hyvin :heart: Painoarvio oli 355g. Aydin Tekay oli taas ultraamassa, hän tekee sen kyllä niin nopeasti ja taitavasti ettei siinä itse meinaa pysyä kärryillä. Toisaalta harmi, mutta on ainakin ammattitaitoinen. Mies sitten kysyi sukupuolen, minä en halunnut tietää. Nyt se mua härnää sillä koko ajan eikä kerro vaikka ehkä haluaisinkin tietää. Tuskin pysyy salassa loppuun asti mutta ei sen väliä. Ihan sama kumpi tulee vaikka itse veikkaan enemmän tyttöä.

Liitoskivut on täällä taas vaivana, juur tulin 10 km iltalenkiltä, vähän alkoi jo loppumatkasta vihoitella kun en nyt ole tehnyt kuin 6km lenkkejä. saas nähä pääsenkö yöllä vessaan.

Painosta minäkään en jaksa ressata, edellisiltä on tullut 17-19kg, mutta kaikesta olen aina päässyt eroon. Hitaasti, mutta varmasti :kieh: Toki katson vähän mitä syön, mutta en ressaa, sitten taas pudotetaan kun on vauva maailmassa.

Osaako kukaan sanoa voiko makean syömisellä ja väsymisellä olla mitään yhteyttä. Oon karkkia vältellyt mutta nyt viikonloppuna lipsui ja pahasti. Ja heti olin aivan väsy. Toki luin kirjaakin, että sekin voi väsyttää. Täytynee kuiten jättää nuo karkit vähemmälle :ashamed:

Meillä myös mies lähtee ehdottomasti mukaan synnytykseen. Tosin voi olla että käy sen pahimman vaiheen oven ulkopuolella (jos raaskii). Hän kun tuijottaa siellä aina vaan sitä sydämensykettä ja säikähtää jos se laskee. Edellis kerralla valahti sen verran valkoiseksi että kätilö käski mennä välillä istumaan ja piilotti sen monitorin.

Istukka oli muuten etuseinämässä ylhäällä kuten olin epäillytkin, kun liikkeet tuntuu hyvin pieninä tuolla alhaalla. Edellisistä tuntui näillä viikoilla jo ihan kunnon potkuja, silloin oli istukka takana.

Hankintoja en ole tehnyt vielä mitään. Paitsi kestovaippoja muutaman ja työn alla lisää. Eikä kyllä suurempia hankintoja tarviikkaan kun kaikkea löytyy sekä tytölle että pojalle jo ennestään.

Tuli taas omanapaista tekstiä. :ashamed:

Mutta nyt on painuttava nukkumaan, jos tuo kuopus sattuu taas seiskalta heräämään |O Tää äippä kun ei ole sellaiseen oikein tottunut :ashamed:

Onnea kaikille hyvistä ultarkuulumisista, hyvät yöt!

Tiitteräinen 21+1
 
Moi taas kaikille ja uusille helmimasuille tervetuloa!! :flower:

Ootan rakenneultraa jännityksellä, se on vasta 1.10 ja mulla silloin viikkoja jo 22. :(
Tuntuu että täällä päin ei turhan aikaisin tutkimuksia tehdä.
Toivon edelleen tyttövauvaa, oon muutaman vaaleanpunaisen vaatteen jo ostanut.. :p
Mut jos tuleekin poika , joudun luopua kaikista tyttötamineista mitä oon keräillyt. :LOL:

Mua on alkanut supistella jonkun verran. :/
Niitä tulee monta kertaa päivän aikana, ja pelkään että joudun jossain vaiheessa taas prenalle makaamaan niinkuin esikoista odottaessa! :eek: Ja sit ne kauheat nitro-laastarit, joita piti käyttää ja niistä tuli sivuoireena kauheat päänsäryt. :x
Täytyy ottaa vaan ihan iisisti, eikä rehkiä liikaa.

Nyt on mentävä nukkumaan, Jaksuja kaikille! :hug:

RasuNaamari ja pikkukolmonen 21+0
 
Pikasesti pyörähtämässä, kahvia hörpin ja yritän herätä. Kamala kun ei oo tarvinnut näin aikasin herätä aikoihin niin ompa tää vaikeeta |O Ultraan siis menossa klo 8 :) jänskättää...!!! nukuinkin ihan tosi huonosti. ja näin unta, et olin ollu ultrassa ja unohdin kysyä sukupuolta ja sit harmitti ihan hirveesti, hetken ku heräsin ni kesti ennekun tajusin et ainiin enhän oo oikeesti ollu viel missään :headwall:

voi kade kaikille jotka menee 4D ultraan....

palaan iltasella
labello ja mytty 20+2
 
Huomenta mammelit! Tervetuloa uusille :heart:

Tiitteräinen
Kyllä mäkin olen huomannut että jos syö epäterveellisesti, karkit ym rasvaset pöperöt niin tulee kuvotus olo ja sen myötä väsymys ym. Olenkin nyt pari vikaa viikkoa syönyt aika terveellisesti, aamulla aina puuron, ruisleipää reilummin, ei pitsoja, burgereita ym. skeidaa Niin heti on parempi olla. Tokaisin myös aamulla että " ihankuin naamankukinta olisi vähän rauhoittunut" ja mies sanoi huomanneen samaa. JEE!! "Olet mitä syöt", vai mites se menee :)

listeriasta luulin että sama se syökö teelusikallisen vai ämpärillisen, eli jos teelusikallisessa se listeria on niin ongelmat on. Kiitti lentoemo tiedosta että määrällä on väliä!

Me lähdettii eilen miehen kans sauvoo tonne mettäreiteille missä ei olla ennen oltu. Mentiin oikein autolla ja loppupeleissä lenkistä tuli 80 minuuttia pitkä ja pimeäkin ehti hiipiä. Välillä oltiin joillain pikkupoluilla lammen rannalla ja välillä tarvottiin maantien reunaa. Kotona saunan jälkeen ei tarvinnut paljoa unta houkutella, huh huu! Mutta hyvää teki, jollei olis ollut sitä pelkoa persiissä että ollaanko eksytty pahasti vai nou. Mietittii siinä jo välillä soitetaanki naapuri hätiin, kun paikannettiin itsemme aivan väärältä suunnalta. Semmosta jännitystä elämään!

Mukavaa päivää!

haavemamamma ja nöksy 20+5 ( jumantsuida kohta taas paukkuu viikot..)
 
ja ne ultrakuulumiset :heart: kaikki oli masussa hyvin. Aivan ihana ultraaja oli, kerto tosi tarkkaan kaikki ja näytti missä mikin on. Painoa on pikkuiselle kertynyt 340-360g. Siellä se vilkutteli :heart: ja mun poikaolo meni ihan pieleen....se on TYTTÖ!!! :heart: :heart: :heart:
Sanoi että selkeästi häpyhuulet erottuu ja ne näyttikin, mutta en kyllä ite oikeen niitten päälle älynnyt.
Voi miten voi olla ihana olo, hymy persiissä koko ajan...aatela meidän poika saa pikkusiskon :heart: tätä mä "salaa" toivoinkin, vaikkei sitä ääneen paranis sanoo :saint:

onnellinen labello ja mytty-tyttö 20+2
 
Glow
labello onnea! Pakko kommentoida, koska mulla nyt vaan levis hymy korviin sun uutisista =) hassua. Mulla vielä reilu viikko jännäämistä.

Kiitoksia ruuminlämpötiedosta, lentoemo.

Meikäläinen yrittää keksiä viikonlopun synttäritarjoilua! 2 päiväiseksihän ne pileet taas venähtää kun ei kaikki pääse samana päivänä. Eipä tule ihan liian ahdasta sitten...
Eilen vähän miehelle vihjailin että täällä tarttis pikkusen siivous apua. Itse se kieltää mua yksin rehkimästä kaiken, mutta on se kumma ettei se itse osaa omatoimisesti ottaa imuria ja rättiä käteen... Ja mua ärsyttää asiasta sanoo satakertaa.

Yöllä heräsin pari kertaa ihan kamalaan vihlaisuun mahassa. Ne tuli ihan paikallaan ollessa...
Muuten sai jo nukuttua pitkästä aikaa hyvin, alkaa vissiin flunssa hellittää.
 
Onnea labello hyvistä rinsessa-uutisista :heart: :flower:

Voi maltankohan mä elää kauan että mies tietää kumpi tulee ja mä en :whistle: Taidan taas tänään (sittenkin) yrittää kysellä. Mutta tiedän et se kiusaa mua ja huijaa vuoroin poikaa ja vuoroin tyttöä. Enkä mä sit kuitenkaan voi olla satavarma. Toisaalta en halua tietää, mutta sitten toisaalta ahdistaa että mies tietää jonkin niin suuren asian ja minä en.

Huh, kun ei osaa päättää! :D
 
Onnea Labello ja muut hyvistä ultrauutisista. =) Mulla on vielä viikkoja ennen omaa rakenneultraa, mutta siinä välillä on tosi kiva lukea toisten kuulumisista ja oma suolansa on tietty, jos se sukupuolikin on selvinnyt. Itse tahdon sen tällä kertaa tietää, toivottavasti Omppu vilauttais, kun aika on. Mun veli vaimoineen odottaa kans vauvaa syntyväksi tammikuussa, ja he tietävät jo kumpi on tulossa, mutta eivät suostu paljastamaan. Mulla meinaa järki lähteä, kun uteluttaa niin kovasti! Ehkä tässä vielä matkanvarrella tulee jotain vinkkiä, kun esikoista odottavat ja hankintoja pitää tehdä, niin värimaailma, jonka valitsevat paljastaa varmaan jotain.



Tiitteräinen kyseli, onko karkkien syönnillä ja väsymyksellä jotain tekemistä keskenään. Todellakin on. Sokeri ja kaikki huono hiilari (valkoiset jauhot, peruna, valkoinen riisi ja pasta) väsyttää, koska nostavat verensokeria huimasti. Oikeesti sokeria kannattaa välttää enemmän kuin rasvaa, jos haluaa syödä terveellisesti. Jos syö paljon sokeria ja huonoja hiilareita, ne muuttuu kehossa rasvaksi, mutta jos syö rasvaa hyvien hiilareiden kanssa, proteiinin kanssa tai yksin (esim. juustot ilman keksejä tai hedelmiä) niin ylimääräinen rasva ei sitoudu kehoon, vaan tulee pois ruoansulatuksen mukana. Tässä vähän näitä Montignacin ja karppauksen peruskuvioita, joilla ainakin itse olen onnistunut pitämään painoni kurissa ja mielen virkeänä. Niin ja Haavemamma73 se iho todella paranee ihan jos sokerin ja muut huonot hiilarit jättää pois, rasvaa (siis hyviä rasvoja, kasviöljyjä jne.) ei tarvitse pelätä, se tavallaan hoitaa ihoa sisältäpäin.

Mulla ei ole mitään käsitystä painonnoususta tähän mennessä. Meillä ei ole vaakaa, mutta eipä nuo vaatteet kovasti ainakaan kinnaa. Nyt olen ottanut jo äippähousut käyttöön, kun alkoi tavalliset ahdistaa alavatsasta. Ostin muuten jokin aika sitten H&M:ltä kahdet äippähousut. Toisissa on matala resori vyötäröllä (farkut) ja toisissa vatsanylivedettävä resori (kangashousut). En voi suositella tuota matalaa resorivyötäröä kenellekään. Se toimii ihan ok, kun seisoo ja kävelee, mutta istuessa ainakin mua painaa ikävästi. Edellisessä raskaudessa jäi kilot Kätilöopistolle ja vauvan kanssa touhutessa laihduin vielä lisää. Mulla ainakin tuo yllä kuvailemani ruokavalio auttoi kilojen kertymistä hillitsevästi.

Tämä aamu alkoi itkuntirautuksella, kun luin tuosta Markkasen 4-vuotiaan pojan kuolemasta Moskovassa. En tiedä, miten itse koskaan selviäisin lapsen kuolemasta. Aivan järkyttävää. Sen jälkeen kun tuo tyttö syntyi, olen ollut tosi herkkä kaikille ikäville uutisille, jotka koskee lapsia. Aina tulee kyyneleet silmiin, kun jollekin pienelle on jotain ikävää tapahtunut, ja voi vain kuvitella tuskaa, jonka perhe kokee.

Mutta, mutta, nyt täytyy alkaa imuroida. Kasvavat nuo "lemmikit" nurkissa kohta liian suuriksi.

Hyviä vointeja kaikille!

Jopa ja Omppu 18+3

 
Lorelaille ja muille onnea ihanista ultrauutisista! :heart: :flower:

Jopa73: mä ostin kolmet äippähousut, ja niissä on kaikissa tuo tosi korkealle menevä resori, kun mä kanssa huomasin, että matala resori oli ainakin mulla epämukava. Eli toi korkea resori kannattaa, on mukava myös istuessa.

Mitäs muuta piti kommentoida? Hm..., ehkä ensikerralla ;)

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 18+2 :heart:
 

Yhteistyössä