Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Mae
Heips pitkästä aikaa, oon kyllä käynyt lukemassa, mutta ei ole oikein ollut mitään kerrottavaa ja olenkin ollut niin väsynyt etten ole juuri mitään jaksanut tehdä.
Tänään kävin neuvolassa. Paino ei ole noussut yhtään ja kohtu on normaalia isompi. Sykkeet oli sen 140, mikä kumoais sitä mun tyttöoloa ;)
Hb oli 126 eli tosi hyvä, mut pissassa oli proteiinia. Mitähän se sitten meinaa?! Mulla kun on aina ollut ihan puhdas pissa, niin oon ihan ulapalla. Ai, niin... verenpaineet oli 128/73.
Labello onnea tyttölupauksesta :)
Palailen taas kunhan kerkeän. Tuntuu, että olen töissä koko ajan kun on vaan 1 päivän vapaita. Mutta lueskelemassa käyn kyllä joka päivä.
 
Mä istuskelen taas koneella ja toivon, et tämä oksetuspoksetusolo menis ohi, mutta ei tuo näytä olevan mun kanssa samaa mieltä. En tiiä miksi, mutta mulla on taas kahden viime viikon aikana tuo pahoinvointi lisääntynyt, sitä ennen se oli jo pari viikkoa kokonaan poissa. En kestä yhtään nälkää, mutta aina (kuten nyt) se ei vaadi sitäkään. :xmas:

Mutta Maelle tuohon ylemmäs vastauksena, et ilmeisesti sulla kuitenkin oli vain pikkaisen sitä protskua siinä? Liuskatestit kuulemma antaa noita vääriä hälytyksiä tosi helposti, joten ei välttämättä mitään hätää. Se voi merkata jotain tulehdusta tai sit, jos sitä on paljon, taustalla voi olla raskausmyrkytys, mut tommoisesta pienestä ei kantsi vielä huolestua. Se voi tosiaan olla ihan vain väärä tulos tai joku tilapäinen pikku häikkä. :)

Onnea labellolle tyttölupauksesta. :D Mulla on ollut alusta asti ihan poitsuolo, mutta parin viikon päästähän se nähdään (tai sitten ei). Rakenneultra siis 19+6 eli vielä tuo pari viikkoa odotettava. B)

( . ) vielä sen verran, että mä en edes tahdo/tahtoisi tietää, paljon olen lihonut, sillä se on paljon se. En ole viimeiseen kuukauteen saanut/päässyt liikkumaan ja se näkyy ja tuntuu. :xmas: Mutta ei auta. Paino nousee nyt sen, minkä nousee ja sitten vauvan synnyttyä pitää laihdutella. B)

T. Kärppä ja papuvauva 17+3
 
Onnittelut kaikille ultrassakäyneille hyvistä ultrakuulumisesta!! :flower:

Kärppänä heinälatoon: :hug: Vai sielläkin paha olo riivaa edelleen... Mulla on ihan sama juttu. Oli jonkin aikaa hieman parempi, mutta nyt taas pahentunut. Mähän olenkin sairaslomalla, koska viime viikolla yrjösin yhtenä päivänä töissä 6 kertaa eikä siitä työnteosta tullut yhtään mitään. Meillä tosin on jotain häikkää sisäilmassa töissä ja siellä haisee NIIN voimakkaasti viemäri ja pas#¤# että muutkin työkaverit ovat saaneet oireita siellä, mm. päänsärkyä, silmäoireita ja pahoinvointia (vaikkei raskaana). Sinne onkin nyt tilattu selvitykset siitä ilmasta, mutta onneksi saan olla kotona nyt tän viikon vielä! Kotona selviänkin sitten kuvotuksella, mutta tällä viikolla ei ole tullut mitään yli ja se on niiiiiiin ihana fiilis.

Mä kävin juuri tunnin rauhallisella kävelyllä, että sai vähän edes happea parin sisällä vietetyn päivän jälkeen. Oli kyllä ihana olla ulkona, mutta nyt selkä tuntuu kyllä aika pahalta ja istuminen ja seisominen sattuu. Enpä olisi kyllä ikinä ajatellut raskausajan olevan näin hankala, että ei oikein pysty tekemään mitään kun oksettaa/väsyttää/sattuu selkään ja mahaan. Mutta silti tuntuu, et tää on parasta aikaa mun elämässä :heart:

Niisku ja mötkö 19+4 (viikko vielä ultraan... )
 
pur
Voi vitsi noita painojuttuja. Kyllä mulla ainakin on ollu vähän vaikeeta sulatella kun ekan kolmanneksen aikana pamahti koosta 34-36 neljäänkymmeneen. Nyt se on tainnu tasaantua, vaikka maha kasvaakin niin rasvaa ei tunnu kertyvän muualle. Siihen mä oon lohduttautunu kun elämän tapa on melko fyysisyyttä vaativa ja rasvaprossa varmaan sen mukanen, ettei kehossa oo ollu yksinkertasesti riittävästi rasvoja hormonien rakennusaineiksi. Mähän jouduin keväällä muutenkin öljykuurille, että raskaaksi tuleminen ylipäätän oli mahdollista.

Tää aamupäivä tuntuu jo melko normi olotilalta. Vähän alkaa jo uupuumus verhoa vetämään silmien eteen. Mutta kyllä nää p'äivät kokoajan pitemmälle päästään ilman tota väsymystä. VItskut potkii :D
 
Pikaisesti ennen töihinlähtöä:

Labello onnea tyttölupauksesta! :flower:

Möökö juustokakkua pastöröidusta tuorejuustosta voi tehdä, ja tuorejuustoa voi käsittääkseni käyttää jonkun verran huoletta,kun itse aukaisee ja heti käyttää,muttei montaa päivää aukastuna ollutta suuhunsa laita... Näin mulle neuvolassa sanottiin...

Rakenneultra ylihuomenna, jänskättää... Onneks on heti aamusta ysiltä, niin saa jännityksen pois melki heti herättyä...

Eilen tunsi mieskin potkut päällepäin eka kertaa, oli onnessaan! :) Konkretisoituu erilailla hällekin kun on jotain käsin kosketeltavaa. =)

tatuka+väiski 19+0
 
:wave:

En oo pariin päivään käyny ja tekstii oli niin pal taas et kesti koko päivä töitten lomas lukee niit.

Liikkeit tuntuu joka päivä ja kunnon potkui. Välil se survoo ittes niin hassuun etukenoasentoon et oikee vattaa kiristää kova möykky.

Ultraan olis viäl vajaa pari viikkoo, ois kiva jo tietää et kaik kaik on okei. Sukupuolta en kyl haluu tietää et toivottavast ei aukase jalkoi just sillo :) .

Meiän ei pitäny hankkii mitää tavaroi ku vast alkuvuodest mut koko vkl:n nettii plärätes löyty halpoi jutui ni tilasin sit vaunut ja tänää käydää ostaa pinnasänky patjal.
Loput jutut saaki si jäädä myöhemmäks ellei aleja löydy :D .

Eipä täs mitää ihmeellist kerrottavaa oo joten jatkan duunei taas hetken.
18+4
 
Mae mulla oli ed.raskauden loppupuolella kerran proteiinit
plussalla vähän mutta muut arvot ok niin kätilö tuumas
että valkovuoto voi myös sitä liuskaa hennosti värjätä ja
saada sen "plussan" aikaseksi.

Onnea kaikille ultratuille, hienosti tuntuu asiat kaikilla olevan
ja "merkitkin" selvillä! :D Kaks viikkoa niin mekin tiedetään!

Ja taas niistä liikkeistä.. oon jo melkein varma että tänään tunsin jonkun
muljasun masussa. Mutta tuntu jotenkin tuolla aika sivulla.
Itseasiassa on kyllä kiva sit ultrassa nähä missä se istukka todellisuudessa
on, voisin vaikka vetoa lyödä että se on ihan tossa keskellä edessä.
Mutta parempi siinä kun kohdunsuulla. Ja oikeestaan
mua jännittää toi istukka enempi kun että kumpi siellä on,
sillä minähän jo tiedän että se on tyttö - äidinvaistolla. ;)

iitukka ja helmi 18+3
 
Miiuliini85 tervetuloa, meillä sama l.a. :wave: :hug:

Ja tervetuloa kaikille muillekin uusille, muutama on tainnut taas tulla sen jälkeen ku viimeks kävin =) Ihanaa, että meitä on näin paljon :flower: Ja hyvä ettei kovin moni oo tulos mun kaa ruuhkauttamaan TYKS:aa :LOL: Pitääkin käydä tarkistamas maaliskuisten tilanne, sillä mulla on aina ollut tapana kantaa pari viikkoo ekstraa :/

Ja onnea ultrassa käyneille!!!!!!!!!! Voi kun sais tietää itsekin jo, että kaikki hyvin ja kumpaa merkkiä! Tahdon ehdottomasti tietää kumpi!! Tyttöolo, mutta toisena päivänä haaveilen pojasta...ja toisena tytöstä. No, viikon päästä rakenneultra...kun vaan jaksais odottaa!!

(.) kaikki kai niinkuin pitääkin, ei krämppää eikä vaivaa. Välillä vihlaisuja sun muita mutta ei mitään lamaannuttavaa :) Oih, menis nyt ees muutama viikko näin "helposti"...

Ja tulipas tänään 30v täyteen...vihdoin!! Olen sitä niin odottanut, ku tunnen itseni kolmekymppiseks ja haluan numeroidenkin olevan sitä!! Ihanaa, näissä luvuissa tosin voisin pysytellä pidempäänkin :D Juhlamieltä vaan vei tuo Kauhavan kouluammuskelu :'( Järkyttävän kamalaa.... :( Taas tulee mieleen, että olisko itelläki alanvaihto paikallaan ku koulumaailma on nykyään mitä on...

Mutta nyt takaisin siivoamisen pariin :) ...ja vastaanottamaan kortteja, joita tytär 5v piirtelee kovaa tahtia...mites mones mahtaa jo valmistua :flower:

UÄ 17+3
 
Moikkis tällekin päivälle! B)

Pikainfot ultrasta: Voi HÖH, ei vaavi tahtonut salaisuuttaan paljastaa ...siellä oltiin niin jalat yhdessä ja vielä oli hilattu napanuorakin hämäämään. Ultraaja sanoi:" että vilahtikohan tuossa pippeli, ei kyllä osaa sanoa kun tuo napanuorakin on tuossa" ja hyvin ohimennen vaan vilautti, höhhhöhhhöööh! Nyt tekis mieli mennä muualle ultraan :D
Niin joo...etuseinässä oli istukka ja siitäpä tosiaan johtuikin se kun liikkeet tuntuu nyt hennompina ja myöhään aloin vasta tunteakin niitä...
Painoarviotakaan ei täällä tehdä, sanoi, että noin puolikiloinen :/ ..ei tainnut olla paras ultraaja mulla...toki, pääasia oli se, että vaavilla oli kaikki hyvin!!! :heart:

T:Möökö ja mystinen vaavi 20+2 :heart:
 
Päivää taas kaikille!

Onnea Labello vaikka onnittelinkin jo toisessa paikassa. :flower:

Ultra on perjantaina, erikoislääkärin suorittamana. Jänskättää kieltämättä todella paljon. Yhtäpaljon kuin pääsis huvipuistoon :LOL: Mä veikkaan kovasti tyttöä ja salaa toivonkin. Sillä odotan tyttöä, kun mietin omia läheisiä välejäni oman äidin kanssa, tahdon samalisen äiti-tytär suhteen oman lapsen kanssa :) No samapa tuo kunhan terve on!

Kaveri potkii säännöllisesti, aamulla 8-9, iltapäivällä 15-17 ja illasta 20 maissa. =) tietty rytmi sille on jo tullu.

Kuinka moni nukkuu vielä mahallaan? Minä nukun puoliksi, tosin joskus rupee ilkeesti tuntumaan mahaan niin on pakko vaihtaa kylkiasentoon. Mies aina jaksaa siitä muistuttaa että Papu menee lytyyn ja sille tulee kehitysvamma jos painan mahaa tai makaan massullani. :LOL: Alussa oli ihanan huomaavaista nyt ei enää, rupee tympimään, vaikka olen jo monet kerrat sanonu sille että ei oo mitään haittaa... No se on mies.

Ja aurajauustosta...kuinka moni syö sitä raskaana ollessa? minä olen aina rakastanu juustoja ja en ole voinut luopua, tosin vähentänyt olen aurajuuston syönnin. Mutta eilen kun katsoin niin siinä paketissa luki että valmistettu pastöroidusta maidosta, joten saanko nyt syödä sitä kypsentämättömänäkin? Siis vaikka olenhan pieniä naukkasuja ottanut raskauden aikana :ashamed: muuten kyllä joko mikron tai uunin kautta.

Täällä muuten kaikki kunnossa, väsymys yhtä suurta kuin alkuraskaudessa, vaikka kaikki arvot hyvät, tiedä sitten mistä johtuu...eteen päin mennään. Ja paino lähteny hiljalleen nousuun eli +500g viime neukkarikäynniltä.

Millä viikoilla yleisin laitetaan sokerirasitukseen, ja laittavatko jos ei ole mitään virtsassa tai muussa ollu vikana? Mietin tässä kun itsellä bmi 33 paikkeilla ja kaikki on hyvin ollu tähän mennessä, että joudunko automaattisesti rasitustestiin?

Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille mammoille! :flower:

Jospi ja Papu 19+3
 
Tällaisina päivinä kyllä miettii, millaiseen maailmaan on lasta synnyttämässä. :(

Onnittelut Labello, pienet tytöt on niiiiin ihania! :heart:

Onnea myös muille ultrassa käyneille!
Painonnousu: Ekasta tuli 10 kg, tokasta vajaat sen ja laitokselle ovat kutakuinkin jääneet. Myös imetys kuluttaa tehokkaasti. Tokan synnyttyä otin tavakseni vetää lasten päikkäriaikaan aina paketillisen (siis 5 kpl!) donitseja kerralla, eikä tuntunut missään. :LOL: Eli ei kannata stressata suotta. Tosin en tiedä, miten ikä vaikuttaa asiaan, ehkä nuorempana se palautuminen oli kaikin tavoin helpompaa.

Tuorejuustoa, aurajuustoa ym. olen syönyt ihan normaalisti. Ainoastaan vakuumipakattuja kaloja yritän muistaa välttää, niissä käsittääkseni listeriabakteeri on yleinen.

Uusioäippä: Onnea! Hyvä, jos ei ole kriisiä. =) Itselläni kolmen kympin kriisi alkoi varmaan 27-vuotiaana ja jatkuu edelleen... Mutta minkäs sille voi, kun tuntee olevansa 25v. :xmas:

Nuhainen Kössi 20+5 :snotty:
 
Voehan P******le!!

Piitkän pitkä kirjoitus hävisi tosta vaan..

Onnittelut synttäri sankarille :flower:

Labellolle onnittelut tyttölupauksesta!! Siitä aasin siltana, onko sulla neitokaisen peppu ultrakuvaa tms, jossa näkyy vehkeet?? B) Kyselen sillä kun mullahan on myös tyttöä luvattu 75% mutta viikot oli 19+1 ja kivekset voi laskeutua vaikka kuinka myöhään..Niin nyt olisi kiva verrata näyttääkö neidit samanmoisilta.Omassa kuvassa hyvä pyllistys taltioitu ja näkyy valkoiset kuin riisit rinnakkain ja välissä tumma juova. "Riisit" oletan häpyluiksi. Onko jollain heittää hyviä tunnistus merkkejä. Himpura kun en pysty meidän koneella sitä skannaamaan nähtäviksi..Heh, välillä vieläkään en oikein usko että tyttö, vaan vahva epäily pojasta..Sitten kun on niin paljon virhearviointeja ollut ultrissa..Hei ja muut joissa näkyy neitokainen laittakaa kuvia jos viitsitte. Mulla ultra ensi viikolla taas, joten näen onko pippeli kasvanu vai merkki pysynyt ennallaan.

ON; mun hemppa oli 131 eli se selitä tätä mun ihan törkeetä väsyä :/ Ja mun huono olo jatkuu vaan,eipä helpota ollenkaan.

Painosta; nyt oletan että olisi seuraavassa neuvolassa ensi viikolla paino noussut, mulla ed. raskaudessa nousi vain 3,5 kiloa vaikka olen normi kroppainen.Mutta nyt toivon että nousisi enemmän sillä olin ihan luuviulu synnytyksen jälkeen kun nesteet lähti pois.

Närästyksestäkin oli puhetta jota mulla on ollut koko ajan. Siihen olen pari kertaa ottanut rennietä, mutta mulla auttaa piimä.

sitten oli puhetta isoista perheistä ja pinnasta..Kyllä se vaan niin on että välillä on lähdettävä rappusille laskemaan sataan..Tuttuja tunteita ja tilanteita, mutta itse en siitä juuri murise, kaipa sitten niin tottunut tähän meidän perheen sirkukseen. Ja kun poikia on suurin osa niin vauhti on ihan omaa luokkaa..Välillä huudan korkealta ja kovaa, välillä vaan istun ja ihmettelen että miten tämä tilanne on riistäytynyt näin hilpeäksi..Mutta isoin asia on että rakastan tätä draamaa ja komiikkaa jota tarjoillaan meidän perheessä isoilla tarjottimilla joka päivä. Yhtenä yönä kun kaikilla oli kaikenlaista lupasin antaa joka ikisen tenavan ekalle vastaan tulijalle joka ne huolii.Aamulla ne pupuset oli nii-in ihania ja ihmettelin öisiä mietteitäni..heh, varmaan tuttua..

Nyt mun täytyy kunnostautua perheen äitinä ja poistua luotanne, see you soon B)

sini 21+1, eli 22
 
Minäkin pikaisesti ultrauutisia kertomaan:
Kaikki oli niinkuin pitääkin ja saatiin melko varma tieto sukupuolestakin... mutta en kerro sitä täällä :p ylläri oli, koska ollaan tulevan isän kans luultu vaavia juuri toisen sukupuolen edustajaksi, mutta eipä tuolla väliä. Todella rakas ja tervetullut on tämäkin! :heart:
Painoarvio vaavista oli 338g ja ultran mukaan raskaus olis pari päivää pidemmällä, mutta LA pysyi samana.
Nyt on helpottunu olo ja pikkuhiljaa rupean minäkin vaaville vaatteita ostelemaan :)

terv. onnelliset millla ja vaavi 20+0

PS: ONNEA MUILLEKIN HYVIÄ UUTISIA SAANEILLE! :flower:
 
noniin nyt onnistui kuvan päivitys! uusi kuva rv 18+6 :)

käytiin tänään kirpparilla ostelemassa pikkuiselle vaatteita ja kestovaippoja, tehtiin tosi hyviä löytöjä!! :D
vajaa viikko enää ultraan.... tänään tuli 19 viikkoa täyteen! wheeee :D
mutta nyt takaisin Australian huippumalli haussa -ohjelman pariin :)

Mammat+vaavi 19+0 :heart:
 
Onnea ultrassa olleille ja synttärisankarillekin :heart: :heart: :flower:

Täytyy nostaa hattua, koska harva kait odottaa sitä päivää kun tulee pyöreitä ( paitti ehkä 20v), itsellä oli pikemminkin karsea kriisi jo pari vuotta ennen kuin tuli 30 lasiiin, eli sama meininki kuin Kössillä. Mietinkin tänään että jollen olisi raskaana niin ehkä potisin edelleen tuota kriisiä, kun huomenna tärähtää 35 lasiin. Vastahan mä täytin sen 30!!! |O Onneksi raskaus on tehnyt mut niin onnelliseksi ja autuaaksi :)

Sokrurasitus Merkattu korttiini 26-28 ja meillä päin automaticly jos BMI yli 25, itsellä tasan 25 ja silti rasitus edessä.

Aurajuustoa Olen syönyt itse avaamastani paketista. Esim siis tänään salaattipöydän auramurun ABC:llä jätin väliin. Listeria voi 'iskeä' auraan myöhemmässä vaiheessa, eli pastörointi ei ilmeisesti sitten kuitenkaan auta siinä tuoteessa.

Painosta Te jotka ette tiedä painoanne??? Mulla se merkataan neuvolakorttiin, samaten muutos/ vko.

Vetää hiljaiseksi tuo Kauhajoki tapaus :'(

haavemamma ja nöksy 20+5
 
Heippa kaikille!

Mae: Mulle kans sanottu noista virtsan liuskatesteistä että ovat todella herkkiä. Sitä proteiinia (valkuaista) voi tosiaan tulla ihan valkovuodonkin takia... Eli ei kannata huolestua, kyllä ne ois sut laittanut jatkotutkimuksiin mikäli ois jotain huolestuttavaa. Raskausmyrkytykseen kuuluu sitten taas se korkea verenpaine, mitä sullahan ei ollut.

Sykkeistä: Mua ihmetyttää kun mulle ei oo kertaakaan sanottu mikä vauvan syke on :eek: Ainoastaan Turun Pulssissa kun käytiin silloin viikolla 8 varhaisultrassa niin syke oli 154 mutta neuvolan Doppleri eikä sairaalan ultralaite näytä kumpikaan sykettä... Pöh, aika aataminaikuisia taitavat olla. Harmi kun haluaisin tietää että vois ehkä jotain päätellä siitä sukupuolestakin :( .

Raskausarpia ei oo ainakaan vielä tullut ja kilojakin se 2kg. Himppasen tuntuu mahanahka kutisevan mut ei pahasti. Rasvailen kyllä aina suihkun jälkeen Body Shopin kaakaovoiteella, tooooosi rasvaista mutta toivottavasti tehokasta. Ja yks vanha suonikohjun alku on tullut selvästi suuremmaks.. No, kuuluvat asiaan, eipä haittaa.

Sokerirasitukseen mäkin kuulema joudun vaikka painoindeksi oli 22 eikä oo sukurasituksia, verenpainetta tmv. mut kai se on tää ikä sitten mikä siihen velvoittaa? En tiä.

Aurajuustoa ei ainakaan meilläpäin suositella lainkaan kuumentamattomana vaikka onkin tehty pastöroidusta maidosta. Liittyy kait siihen juuston homekasvustoon ja pehmeyteen, siinä piilee listeriariski... Mulle on ihan täyttä tuskaa tää juustojen syömättömyys mut päätin että sitten kun vauva on syntynyt niin pidän kunnon herkutteluillan juustoineen ja viineineen. Oon aikamoinen kulinaristi ja hyvien juustojen ja punkkujen ystävä =) Kerkesin jo sitäkin murehtia että mitenkäs imetysaikana, saakohan näitä listeriariskin sisältäviä herkkuja silloinkaan vielä syödä...??? No, kaipa se selviää aikanaan.

Joopa, jos kattois taas uutiset. Kyllä on karmee toi ampumatapaus... :'(

T.Rosinante+Pötkö 21+2
 
Moikka!

Paljon on tullut tekstiä taas =)

Aurasta Rakastan aurajuustoa siis RAKASTAN aurajuustoa ja en uskalla syödä... :whistle: Söin kerran nyt raskausaikana ja vielä risotossa hyvin kuumennettuna. Sitten olin kaksi päivää varma et sain jonkun listerian tai muun pöpön. :headwall: Totesin sit et joo paras olla syömättä ja vedellä sitä sitten suoraan paketista (lemppari, NAM!) kun asukki on maailmassa. =)

Liikkeistä Joku kirjoitti et on huomannut selkeät ajat liikkeille. Meillä on kanssa huomattu eniten menoa juuri näin illalla. Yksittäisiä liikkeitä tuntuu muutenkin mutta kunnon touhuaminen ajoittuu aina loppuiltoihin. =)

Huomenna saan valmiiksi (täytteitä vaille) mun imetystyynyn sekä unirenkaan.
En tiedä miten mun ajatus silleen katkesi mutta kesti kauan kun sitä unirenkaan päälikangasta ja sisäkangasta kädessäni vääntelin ja mietin missä on ongelma... Eli siis en ollut vielä neulonut saumoja vaan vasta nupittanut ne. No sitten kelailin siinä mihin laitan vetoketjut ja sen semmosta. Jokin mua hämäsi ja mietin ja mietin... Sit tajusin et voi vee kun olen idiootti! Miten kuvittelin ompelevani kaksi samanlaista rengasta ja saavani sitten toisen sen toisen sisään... :LOL: :LOL: No nyt sitten teen siitä sisärenkaasta pötkön ja sen päälikankaan voi pujottaa sitten päälle. Olisin voinut hyvin ommella ne ja tajuta asian sitten. Tuntuu et aivot toimii nykyään ihan minimillä muutenkin. :p

Caro + asukki tasan 19 viikkoa :heart:
 
Jospi Mulla bmi 34 eli joudun myös sokerirasitukseen...Ajasta en havainnut kysyä vaikkakin muuten siitä oli tänään puhetta neuvolassa. Bmi:n alarajaa en tiedä sanoa, mut jos olis ollu yli 35bmi niin siihen sokerirasitukseen olisi joutunut heti raskauden alkaessa. Eli mun tapauksessa oli onni että sain yli 10kg pois ennen raskautta :) , muuten se rasitus olis tehty heti.

Hirvittävä olo tuosta Kauhajoen tapahtumasta, jotenkin näin naapuripaikkakuntalaisena koskettaa.. Ei voi uskoa että jotain tällaista tapahtuu ihan tässä lähellä :(
 
mae Mytyn syke oli kanssa viime neuvolassa sitä 140luokkaa ja siitä aattelinkin et no poikahan se :D vaan kuinkas kävikään :D

siniraita ei saatu kuvaa vauvan pyllypäästä. vaan 2 profiilikuvaa. mutta ihan niinkun kuvailit, niin "2 valkeaa riisiä" siellä näkyi ja niitä se ultra täti esitteli häpyhuuliksi. luulis että sieltä välistä ois silti sit jotain pilkottanut,jos ne olis laskeutumattomat kivekset ollut :D vaikka eipähän siitä tosiaan voi koskaan ihan varma olla. mut pinkkiä aion nyt mennä ostamaan silti, onhan tässä tavaraa vielä pojallekin jos se matkalla vaihtuu :D

Painoarvio tosiaan oli 340-360g........onko se normaali vai iso? :D
ja istukka on takaseinässä aika ylhäällä ilmeisesti.


labello ja mytty jo kolmannen kerran tänään
:ashamed:

ja ainiin:
uusioäippä onnea! :flower:
 
Tulinpahan minäkin pikaisesti päivittämään rakenneultran kuulumiset - vauvelilla onneksi kaikki osaset kohdillaan! =) Ja ultranneen erikoislääkärin "valistunut arvio" on tyttö!! :heart: Ja me kun miehen kanssa oltiin ihan satavarmoja, että poika on tulossa... :whistle: Pääasiahan tietysti se, että saatiin kuulla kaiken olevan ok. Poikaa epäiimme itse jo ihan tilastollisista syistä, kaikki lähipiirin pikkumuksut kun sattuvat olemaan tyttöjä. En saanut mitään painoarviota vielä, vaikka kysyin. Muutenkin ihan erilainen ultraaja kuin niskapoimu-ultran kätilö, joka selvitti kaiken tosi tarkkaan, tänään siis varsin lyhytsanainen herra asialla. Noh, neljän viikon päähän on vielä varattu miehen toivomuksesta 4D, jolloin saadaan vielä varmistus tyttöjutskalle. Onnittelut minun puolestani kaikille muille ultratuille!

Synnytyksestä: Mies on lupautunut mukaan, vaikka koville vissiin ottaakin. Hän ei siedä kovin verta, ei pidä esim. sairaalasarjoista. Haluaa kuitenkin niin kovasti olla mukana touhussa kaikin osin, joten eiköhän me siellä yhdessä pärjätä. :) Tänään kuulin NKL:lla olevan vielä yleisen esittelykierroksen lisäksi erillinen perhehuonekoulutus, jonka käyneet ovat etusijalla perhehuoneita jaettaessa. Sinne siis kun äippäloma koittaa!

Sokerirasituksesta: Minulla BMIn vuoksi testi tulossa, neuvolassa puhuttiin jostain viikko 26 jälkeisestä ajasta. Tänään kuitenkin erikoislääkäri totesi suositusten muuttuneen ja kehotti pyytämään testin neuvolasta pikimmiten.

Tänään ultrasta intouteena kävin ostamassa pienelle pari lelua. Leluostokset saakin jäädä siihen, niitä oletettavasti sataa paljon lahjoinakin. Ehkä viikonloppuna saan miehen houkuteltua vaunuostoksille... :)

Nyt kutsuu uni...

-Nigella & vauveli 19+6
 
heippa hei pitkästä aikaa!

mie en jotenkin ole jaksanut roikkua täällä tai muullakaan foorumilla aikoihin, vaan nytpä tulin...

onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille :heart:

me käytiin vauvaa katselemassa viikko sitten ja siellähän se pyöriskeli, oli edelleen neljä päivää suurempi kuin LA antaa ymmärtää, samoin siis aiemmassakin ultrassa. ja tyttöhän se oli, mutta ei me olla osattu ollenkaan kuvitellakaan pojaksi. ja kaikki osat sillä oli, mitä kuuluikin:D

shoppailua on sitten harrastettu kovasti, hankittuna on vaatteet, kestovaipat, vaunut ja sitteri. loput melkein sitten tuleekin jostain äipän varastoista... =)

annis rv 21+1
 
Huomenta kaikille!

Ihana kyllä lukea teidän kaikkien ultrakokemuksista, antaa itselle niin paljon toivoa ensi viikon ultralle :) Tosin mulla on iskenyt lähes paniikki siitä ens tiistain ultrasta, en tiedä miksi. Kaikki aiemmat ultrat ja muut on mennyt ihan hymyssä suin ja en ole turhia jännitellyt, mutta nyt suorastaan pelottaa :ashamed: Musta vaan jotenkin tuntuu, et jotain ongelmaa siellä on... :/ Mulla on eilen illalla alkanut taas vähän erityyppinen vatsakipu kuin aiemmat viiltävät kivut, eli ihan sellainen tunne, et maha olisi menossa tosi sekaisin, eli polttaa ja sattuu. Mitään vatsatautia ei kuitenkaan ole ja suoli toimii kuten pitääkin. Varmaan tuokin aiheuttaa ylimääräistä huolta. Voi kun tuntisi edes jotain potkuja tuolta vatsasta, niin tietäisi siellä olevan edes elämää...

t. masentunut niisku ja mötkö 19+5
 

Yhteistyössä