HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

Hellurei :)

polilta kotiuduttu taas,
vkot 36+3.

RR oli kohonnut, 140/98
Muuten lääkäri kovasti kehu että näytän niin elämäni kunnossa olevalta :D heheheh, kannatti meikata:LOL: Lisäksi kehu kovasti et mul on synnyttäjän kroppa täysin :O Kysyin et aijaa, niin totes et pitkä kroppa, saa ponnistusvoimaa, ja lantiossa rutkasti tilaa isollekin vauvalle :D No, kiva tietää:LOL:

KENGUMAMMA kysykin noista painoista, pikkuiset ovat n. 2,9kg ja 2,750kg, eli tasaisesti kasvavat samaan tahtiin, ja nyt lääkäri uskalsi melko varman lupauksen sanoa että tyttöjen vehkeet siellä edelleen näyttää olevan:heart::heart:
molemmat ovat nyt raivotarjonnassa taas, ja yllärinä tuli että... tADAA, kohdunsuu on 2 cm:lle auennut! (supistuksiahan mulla ei oo ollu, mitään mainittavia, eilen muutamia vihlasuja)
Näillänäkymin 2 vkon päästä kontrolli, JOLLOIN myös sitten pitää varautua siihen että aletaan hätyyttelemään tyttöjä maailmaan, mutta lääkärin vahva veikkaus oli, että ennen me sinne jo päädytään (niin ne aina lupaa :D ). Käski lähtee aika hätäsesti jos hiukankin siltä tuntuu (mulla aikaisemmat synnytykset nopeita) ja sano et mieluummin liian aikasin kun että liian myöhään.

Mutta nyt siis odotellaan pariviikkoa että josko spontaanisti tytöt päättäis maailmaan putkahtaa. Pitänee siivoilla, saunoa ja sekstailla tänäänKIN :D :D

Mutta juu, omanapaista nyt tuli, jäipä kiva fiilis, eikä patistanu puntarille lekuri edes, sano et mitäs väliä sil nyt enää on :D

T:Neiti+prinsessat 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Bliss
Pitää käydä täällä lukemassa toisten kuulumisia, vauvauutisia ja lähtöjä synnärille, että tajuaa, että ollaan jo näin pitkällä :D. Että itselläkin voi tuollaiset olla jossain vaiheessa edessä, vaikka nyt tuntuukin niin "kaukaiselta" :whistle:.

Nopsulle tsemppiä tuohon tilanteeseen :hug:. Onhan tuo melko outoa toimintaa, jälleen (viitaten näihin aiempiin täällä kerrottuihin lääkärikokemuksiin). En valitettavasti voi kun tsempata, kun ei ole sektiokokemuksia tai tietoa.

Onkohan Ensarilla jo vauva vieressä..? Jännittävää todella.

Oli puhetta täällä noista imetysliiveistä. Itse tilasin briteistä toppimaisen nyt alkuun. Oli muistaakseni paljonkin edullisempi kuin suomalaisesta nettikaupasta ja postikulut 1 £ Suomeen, joten ei paha. Saa tuo toppimallinen nyt alkuun varmaan riittää, kun ei tiedä yhtään tästä koosta vielä. Tällä hetkellä menee oikeestaan sama koko kun ennen raskautta, jotan vaikea sano, mitä tapahtuu. Mutta löysin nuo HotMilk-imetysliivit, jotka mun mielestä on tosi naisellisia ja kauniita. Toimivuudesta en tiedä, mutta noita ajattelin HOTmilk Nursing Bra She Blushes in Delight . Tuo toppi odottaa nyt postissa, pääsee iltasella hiplailee. Sitten voisi kyllä ostaa sellaisen imetystopin.

Neuvolassa kävin, kaikki ok. Sf-mittakin taas kasvanut ok. Hankinnat ovat oikeestaan nyt kunnossa, pinnasänky haettiin viime viikolla. Kestovaippoja löytyy. Vaatteita ihan hirveesti :O. Ollaan saatu tosi paljon, ostettu todella vähän. Kummit pyydetty (3 kpl). Äitini neuloo vauvalle kastemekon, siitä olin todella iloinen :).

Voimia kaikille!

EtelänHetelmä & MiniAnanas 37+0
 
Ensarilla ja ehkä Pipsallakin vauvat jo sylissä, tai ainakin lähellä! Onnea loppurutistukseen:)

Onnea leikkaukseen kaikille sektioon meneville! Voithan sä Nopsu soittaa sinne ja kysyä, voiko päivää vaihtaa! Ei se kysyminen mitään maksa:)

Polilla käyty täälläkin: verenpaine, paino, pissa, vauvan sydänäänet ja liikkeet kaikki hyvin. Lapsiveden määrä ok, AFI 13. Sokerit ihan ok, yksittäisiä heittoja tullut. Tablettilääkitys mulla on. Ja mikä tärkeintä vauvan painoarvio 3,4 kg! Pelkäsin, että ei ois kasvasnu, kun se sf-mitta on junnannu paikoillaan. SAGA oli sit positiivinen. Kerroin, että mua kyllä jännittää nyt entisestään, kun pitäis ehtiä sit synnytyksessä laittaa antibiootti-tippa ja meillä on tosiaan reilu tunnin matka sairaalaan ja kuopuksen synnytys kesti 3 tuntia. Mutta tossa ei oo syitä käynnistää, eikä sen takia tarvitse yöunia menettää, vaikkei sitä antibioottia ehtiskään sit tiputtaa... Että sellasta. Ens viikolla uusi käynti. Lääkäri kyllä teki kuulemma vähä ronskimman sisätutkimuksen, jos lähtis käyntiin synnytys. Ois saanu kovemmanki tehä, ei sattunu kyllä oikeestaa ollenkaan... Kohdunkaula oli nyt 2 cm pitkä ja 1 cm auki. Neiti-81 tavoin mietin, että pitäiskö alkaa hääräilee tässä vaikka toi sohvanpohja kyllä hiukan kutsuiskin;) Mutta mulla on jotenki etukäteen huono omatunto siitäkin, että saisin synnytyksen käyntiin omalla toiminnallani. Onko kellään muulla sellasta? Siis ei uskalla yrittää saada synnytystä käyntiin. Vaikka hyvät viikothan mulla sen puoleen jo alkaa olla:(

Oliko täällä muita, jolla toi SAGA positiivinen?

Ja kappiksessa kävin kotiintullessa. Kahdet ihanat imetysliivit ostin summa mutikka koolla (eri kokoja) Pitää sit lahjoittaa jollekin, jos on epäsopivat, mutta en jaksanut alkaa sovittelee ja kuitenki noi bosat synnytyksen jälkeen maidon noustessa kasvaa. Eli kiitos vain vinkkaajalle vieraasta ketjusta:)

kiikkalainen 38+1
 
Siis jaiks, minen voi kohta enää lukea näitä juttuja kun alkaa herkistyyn niin :xmas: Toisaalta iskee kateus niitä kohtaan jotka on jo synnyttäneet ja niitä kohtaan, joilla on sektioaika annettu. Siis en haluaisi sektioon (ymmärrän pettymyksen jotka siihen joutuvat) mutta ainakin teillä on raskauden loppupäivä tiedossa :kieh: Minen enää jaksais olla raskaana, tässä ei oo enää mitään söpöä, tää on niin nähty!!!!
Supistelua on, mutta aina ne lopahtaa. Kipeitäkin ovat joten toivon että ne tekevät avaavaa työtään ettei tarvi turhaan kärsiä :whistle:
Tsemppiä kuiteski tasapuolisesti kaikille, kohta on meidän kuu ja toivotaan kaikille nopeita ja kivuttomia synnytyksiä ;)
 
Kohdunkaula oli nyt 2 cm pitkä ja 1 cm auki. Neiti-81 tavoin mietin, että pitäiskö alkaa hääräilee tässä vaikka toi sohvanpohja kyllä hiukan kutsuiskin;) Mutta mulla on jotenki etukäteen huono omatunto siitäkin, että saisin synnytyksen käyntiin omalla toiminnallani. Onko kellään muulla sellasta? Siis ei uskalla yrittää saada synnytystä käyntiin. Vaikka hyvät viikothan mulla sen puoleen jo alkaa olla:(

kiikkalainen 38+1
Karu totuushan on ettei ne vauvat synny millään vippaskonsteilla, nimim. muissa raskauksissa kaikki keinot kokeiltu ;) Mutta tosiaan, saapahan siistin kodin ja hyvän mielen. :D
Mutta tosiaan sen mukaan mikä olo :) Sinne vaan sohvalle lötköttämään ja keräämään voimia jos sellanen olo:heart:
 
Karu totuushan on ettei ne vauvat synny millään vippaskonsteilla, nimim. muissa raskauksissa kaikki keinot kokeiltu ;) Mutta tosiaan, saapahan siistin kodin ja hyvän mielen. :D
Mutta tosiaan sen mukaan mikä olo :) Sinne vaan sohvalle lötköttämään ja keräämään voimia jos sellanen olo:heart:
No juu, niinhän se on. Mut kaikenlainen sitä alkaaki mietityttää tässä tilassa. Ja siivoiluista ym. ei tosiaan haittaakaan ois. Ehkä mä tässä hetken vielä touhuilen ja sit meen pötköttelee. Koita säkin vähä huilata:) Kaksossynnytykseenkin varmaan voimia tarvitaan...;)
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Ja varmaan sen jälkeen se todellinen hupi alkaa :D :D :D
"Tuhansia töitä, valvottuja öitä.....":LOL:
Vielä naurattaa, juu-u... voi olla et hymy pääsee hyytymäänki vielä :D
Joo! Ja edelleen oon kaksosista kade sulle:xmas: Jos mulleki sit ens kerralla...:cool: Tuli muuten vaihdettua sohvien paikkoja tossa:D, jospa tollanen "rymsteeraaminen" vaikka vahingossa aiheuttais _jotain_;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Soitin polille ja sain kun sainkin vaihdettua sektio aikaa. Aika nuivia olivat asian suhteen mutta lääkäri (ei siis se tympeä erikoislääkäri) joka oli itsekin raskaana muisti varmaan kuinka aloin peloissani ja epätoivossani itkemään kun erikoislääkäri pamautti sektion olevan ainoa vaihtoehto. Sääli sitten varmaan sen verran että suostui aikaistamaan sektiota viikolla ettei minun tarvitse olla siellä yksin. Mutta kyllä siis helpotti, tuntui että suurin osa siitä pettymyksestäkin hävisi kun sai jonkun asian menemään niin kuin itse toivoo. Minulla on siis suunniteltu sektio 7.2 silloin rv 38+4 . Se mukava puoli tuossa sektiossa on ettei ainakaan tarvitse odotella yli LA:n esikoinen kun syntyi rv40+4 ja ne neljä päivää alkoivat olla jo vaaraksi mielenterveydelle :D

Nopsu
 
  • Tykkää
Reactions: Bliss
Eipä ole vielä vauvaa sylissä täällä... Eilisiltaisen vedenmenon jälkeen supistukset jatkuivat 10 minuutin välein melko napakoina mutta pääosin kivuttomina ja valvoin niiden kanssa aamuviiteen. Sitten jännitys alkoi laantua ja väsymys voittaa, joten menin pitkälleni ja onnistuin nukkumaankin muutaman tunnin. Herätessä supistuksia tuli vain harvakseltaan, mutta lähdettiin synnärin ohjeistuksen mukaisesti käymään näytillä, kun vedenmenosta alkoi olla se 12h aikaa. Naistenklinikalla otettiin käyrää, streptokokkinäyte, CRP ja tutkittiin kohdunsuun tilanne: kanava hävinnyt ja sormelle auki. Ihme miten nuo kivuttomatkin supistukset olivat saaneet sentään jotain aikaan! Supistuksia ei vieläkään alkanut tulla tiheämmin, joten tultiin tässä iltapäivällä vielä takaisin kotiin lepäilemään. Klo 20 tänäiltana täytyy kirjoittautua odottajien osastolle ja sinne jään yöksi seurantaan. Jatkosta ei vielä puhuttu, mutta luulen, että huomenna aletaan käynnistellä lääkkein, jos supistukset eivät itsestään ala voimistua. Osastolle yöksi meneminen ei kauheasti innosta kun mies joutuu lähtemään kotiin, mutta toki tehdään niin kuin ammattilaiset suosittelevat, jotta vauvan hyvinvointi saadaan varmistettua. Onneksi sain äsken pari tuntia nukuttua, joten viime yön valvominen ei enää niin tunnu ja on taas voimia uuteen koitokseen, jos vaikka tämä synnytys lähtisi kuitenkin illan tai yön aikana toden teolla käyntiin!

Ensari84
 
Onpas siellä Ensari84 jännät paikat!:)

Oltiin tänään Kaverin kanssa neuvolassa, jossa tahmean aamun jälkeen verenpaineet oli sitten ihan plöröt. Pyöri siellä 175/103 paikkeilla vaikka kuin tehtiin tarkistusmittauksia. Kaikki muu oli onneksi ok, vaikka täälläkin päin olen ollut hermot riekaleina kun välillä ei meinaa mitään kuulua pitkään aikaan. Laittoivat sitten lähetteen polille, muttei vielä pidetty kiireisenä. En ehtinyt sitten kun kotona pyörähtää kun soittivat että kannattaa liukua sinne päin. Hohhoh, lyllersin sitten bussille mielestäni vauhdilla, mutta ilmeisesti kävelyaskel ei ole ihan entisensä kun bussikin meni naaman edestä. :'( Kyllä meinas alkaa harmittamaan kun ei millään päässyt eteenpäin, onneks äiti sitten huomas että oli ketutusta ja pelkoa ilmassa kun pääs sittenkin heittämään polille =).
Siellä sitten tutkittiin ja seurailtiin verenpaineita, ja nepäs olikin sitten naurettavan matalat! :confused: Enpä ole noin matalia nähnyt vuosiin. Ja täysin koomaava vauvakin hillui ja heilui ja ultrassakin sanoivat että virkeän merkki kun tekee hengitysharjoituksia. Jaa, että sellasta sinne sitte, johan turhaan äitiänsä stressaa tämä kaveri. No, kurkkas lääkäri sitten että alakerrassa tilanne hieman edennyt, kohdunkaulaa ei paljonkaan ja kohta pari senttiä auennut jos käsitin oikein. Lääkäri pahoitteli sitten sörkkimistään mutta toivoi että käynnistyisikin. Viikon päästä mennään "yliaikaiskontrolliin" ellei ole syntynyt siihen mennessä, Vkot sitten 40+2 mutta ilmeisesti mielellään ei sen pidempää enään odotella diabeteksen takia. Joten tajuispahan tulla nyt ihan itse pois tuolta!
Tsemiä muillekin mammoille tähän loppumetreille - ja huomattavasti suuremman taipaleen alkumetreille :)

Vempukka ja Kaveri 39+2
 
Täällä odotellaan malttamattomana seuraavia vauva-uutisia! :)

Perjantaina kävi neuvolatäti kotikäynnillä. Kaikki muuten ok, mutta tytön paino ei ollut noussut kotiutumispainosta vielä ollenkaan. Mut tyttö oli 2vrk ku lähtöpunnitus tehtiin ja eikös se paino ala vasta neljännen päivän jälkeen nousta?! Jätti sit puntarin lainaan ja pitää joka päivä ottaa alastonpaino. No kolmessa päivässä on nyt noussu 90g. Aika hitaanlaisesti, mutta jospa me perjantaihin (2 viikon ikään) mennessä saatais syntymäpaino kiinni... Perjantaina tulee taas neuvolatäti. Tyttö painaa nyt 2820g.
Syöttöpunnituksia oon myös tehny ja kyllä se hyvin evästä saapi.

Imetyksen kans on yks ongelma. Tytölle kelpaa vaan toinen tissi. Vasen tissi maistuu oikein hyvin, ei mitään ongelmaa, mutta oikea ei sitten millään! Ei meinaa saada otetta. Ja jos saa, niin ottaa pari imua ja irrottaa. Oon sit lypsäny tuota "huonompaa" rintaa ja antanu välillä pullosta. Nyt illalla syötin ensin vasemmasta vähän aikaa ja sit siirsin oikealle, niin kyllä sit kelpasi. Ihme.

Tytölle pitäis vielä keksiä toinen nimi. Etunimi on päätetty ja ristiäiset varattu 2.3. lauantaille. Kotona pidetään juhlat, joihin kutsutaan kummit, molempien vanhemmat ja isovanhemmat, sisarukset. Vieraita tulee yhteensä n.20.

Pink ja Neiti S 10vrk
 
Heips! Kylläpä alkaa mennä jännäksi! Täällä edelleen hyvät fiilikset (raivokohtauksia lukuunottamatta)! Hermostun pienestäkin ihan suunnattomasti. Tänään tuli hankittua kaikki viimehetken hankinnat, kuten tarpeeksi sopivaa vaatetta sektioarpea ajatellen, ettei tarvitse pistää isäntää pyykkäyshommiin, jos on itse kovin kipeenä. KappAhlista löytyi ainoat kunnolla mahan päälle tulevat alushousut ja H&M:sta kivoja joustavia kotihousuja korkeella vyötäröllä...

Mutta siis lähinnä sisksi tulin kirjoittamaan, kun olin niin pöyristynyt siitä, mitä Nopsulle oltiin sanottu synnytystavasta!! Että sektio olisi ainoa vaihtoehto 3.asteen repeämien jälkeen! Mulle taas sanottiin ihan päin vastaista, vaikka myös 3.ast. repeämät tuli viimeksi. Saanko udella millä perustein tuohon sektiosuositukseen /päätökseen päätyivät? Löytyikö sisätutkimuksesta jotain esteitä? Mä myös pelkään sektiota, mutta itse olen sen päättänyt valita, koska muutoin käynnistäisivät ja tiedän/pelkään kokemuksesta, että supparit lopahtavat viimeistään epiduraaliin, joten sektio saattaisi silti olla edessä. Eli eivät millään olisi mulle Tyksissä meinanneet antaa sektiota, mutta muutamien kyyneleiden jälkeen sellainen päätösnyt lapuissa lukee ja ensi viikolla saadaan varmaan tietää päivä. Paranin todella hitaasti repeämistä ja olin tosi kipeä, mutta nyt kaikki näytti kuulemma olevan kunnossa, joten alatiesynnytystä suosittelivat. Aika jännä juttu, miten käytönnöissä voi olla näinkin paljon eroa. Etköhän sä sen alatiesynnytyksen saa, ellei mitään parantumatonta löytynyt? ...Heh, hullun kuulosta :)

Kovin mielellään kuulisin täällä sektioäitien kuulumisia ja vinkkejä esim. sängystä ylösnousemiseen, imetysasentoihin jne. Teitähän onkin tällä viikolla muutama :) Tsemppiä kovasti ja tietysti myös muillekin, joilla koitos on ajankohtainen :)

Rva78, rv37+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia mamit, masut & vauvat :heart:

Eilen oli hetken aikaa säännöllisiä supistuksia mutta ne sitten lähti :/ olin jo aivan intoa piukassa :D mutta masussa on eilen koko päivän ja nyt kun heräsin niin mieletön melskaus. Ihan outoa, siis eihän tuolla masussa ole tilaa enää liikkua niin paljon kuin tyttö haluaa. :D nyttenkin hän törkkii jaloilla kylkiluihin ja tuntuu kuin jalka tulisi ulos jostain kohtaa :D :heart: hassua!

Nyt jatkan unia vielä.

Bettis ja rakas prinsessa :heart: 39+3 :heart:
 
Huomenta!

No tarttuiko Ikeasta mitään MILLI1988?

NOPSULLE tsemppiä sektioon:hug:

VILINÄIDILLÄ olikin tänään myös sektion eräpäivä? Tsemppiä siis sinnekin suunnalle:heart: kuulumisia odotellen:heart:

(.)

Nukuin vähän kehnosti. Heräilin tasaisin väliajoin, en tiedä supistiko:confused: olin niin unentokkurassa mutta sen muistan et maha oli pinkeenä ja olo vähän tukala :D Mun sujuvasti torkahdin aina sitten takasin.

Sitä pääsis tavisneuvolaan 10.30, tuntuu hassulta kun saa ravata siellä "kokoajan" tai se tuntuu siltä kun se poli oli eilen. Ja ens vkolla tarttis kans neuvolassa kuulemma käydä (kun paineet oli koholla) ja sit seuraavalla viikolla Polille ja..:D
Hyvä se on että seuraavat, ettei satu mitään:heart:

Mullahan on tosiaan isoveljet kaksoset, toinen isoveljeni menehtyi 2kk+ iässä vakavaan sydänvikaan, 22.2.1980... ja mun kaksosten la 22.2. nyt :O Jotenkin hiukan viluväreet meni.
Just mietin kui kamalaa se olis, kui hirveetä mun äidillä on ollut varmasti!:'( kukaan ei tiennyt sydänviasta, ja kun tajuttiin ettei kaikki ole ok, niin mitään ei ollut tehtävissä (5 reikää, ahtaumia, väärin kehittymisiä).
Mun äiti elää niin täysin hengessä mukana nyt tässä mun kaksosraskaudessa:heart: On kyllä niiiin erilainen kuin pari vuotta sitten! Ollaan lähennytty ihan kauheesti jo kuopuksen odotusajalla, ja totaalisen muutoksen on nähnyt tän raskauden aikana:heart:


Tulipa jaaritus:heart:

Täältä tähän ja näihin tunnelmiin:heart:
T:Neiti + Trinsessat 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kengumamma
Rva78 Ensimmäisessä synnytystapa-arviossa kaksi viikkoa sitten (rv35) oli paikalla lääkäri ja erikoislääkäri. He olivat molemmat puolsivat toivettani alatie synnytyksestä ja käynnistyksestä. (käynnistys siis siksi ettei vauva ole syntyessään liian iso) Määrättiin uusi aika jotta vauva olisi täysiaikainen eli rv 37 olisi täynnä silloin tarkistettaisiin vielä vauvan koko ja sitten mahdollisesti käynnistettäisiin synnytys. Käskivät ottaa varoiksi sairaala kassin mukaan.

No eilen sitten paikalla oli lääkäri joka oli ennen tuloani jo käynyt tilanteen läpi erikoislääkärin kanssa, näistä siis kumpikaan ei ollut paikalla silloin rv 35.
Heti tutkimushuoneeseen tullessani lääkäri sanoi keskustelleensa erikoislääkärin kanssa ja erikoislääkäri oli suositellut miinulle sektiota. Sanoi että katsotaan nyt kuitenkin vielä vauvan kokoa. Koko oli vielä sopiva ja minä vielä toiveikas. No lääkäri alkoi kuitenkin kovasti puhumaan sektion puolesta ja minä vielä enemmän sitä vastaan. Tasi siinä päästä ensimmäiset kyyneleetkin jolloin lääkäri alkoi myös hieman ymmärtämään myös kantaani ja lämmetä sille käynnistykselle mikäli paikat olisivat tarpeeksi kypsät, ihan kypsymättömästä tilanteesta ei käynnistettäisi. No tarkisti tilanteen ja kohdunsuu parille sormelle auki ja kanavaa sentti eli kypsää on. No kutsui sitten erikoislääkärin huoneeseen.
Siinä odotellessamme vielä jutusteltiin ja painotin kuinka hyvin paranin edellisestä synnytyksestä, eikä siitä jäänyt mitään traumoja eikä mitään.
No erikoislääkäri sitten jossain vaiheessa huoneeseen saapui, oli tiukka sanoissaan kun ilmoitti mielipiteensä asiaan. Sektio. Tällaisten repeämien jälkeen tehdään lähes poikkeuksetta aina sektio. Käynnistykseen ei ainakaan lähdetä koska hän ei voi luvata että vaikka lapsi olisi kuinka pieni tahansa ettei repeämä uusi. Joten joko odotellaan spontaania synnytystä josta seuraa sata varmana repeäminen tai leikataan suunnitellusti. Eli joo antoi kyllä vaihtoehdon alatiesynnytykseen mutta jopa minä tajuan että se on liian vaarallinen :( Erikoislääkäri oli aivan ihmeissään, miksi minulle kaksi viikkoa sitten edes puhuttiin alatiesynnytyksen mahdollisuudesta.

Minulle siis tuli esikoisen synnytyksessä kolmannen asteen repeämä joka ylettyi sulkijalihakseen asti. Se ommeltiin synnytyksen jälkeen leikkaussalissa ja paranin siitä täysin. Mitään pidätysvaikeuksia (edes pierujen, joka on toodella yleistä jos sulkijalihas repeää) ei minulla ole ollut.Tähän parantumiseen ja leikkauspelkoon vedoten toivoinkin alatiesynnytystä. Toki myös ymmärrän nykyisen tilanteen ja sen että edes vauvan pienempi koko ei välttämättä estä sulkijalihasta repeämästä uudestaan, varsinkin nyt kun siinä on arpikudosta joka ei jousta niin kuin ehjä lihas. Ja vaikka sitten ommeltaisiinkin uudelleen en välttämättä paranekaan yhtähyvin kuin esikoisen jälkeen, ja näin 24 vuotiaana olisi kyllä aika kauheaa kulkea loppuelämä vaipoissa kun ei pysty pidättelemään kakkosta :/
Tämä repeämä johtui siis vauvan "suuresta" koosta, vaikka siis ihan normaalin kokoinen 3340g esikoinen oli syntyessään, Itse olen vain niin pienikokoinen.

Yön yli nyt nukkuneena alan olla sinut asian kanssa. Toki vieläkin harmittaa ja todellakin se leikkaus pelottaa mutta onneksi mieheni on siellä kanssani.
Olisin vain toivonut että tämä sektiopäätös, olisi annettu minulle jo silloin kaksi viikkoa sitten, eikä näin pitkälle olisi menty siinä toivossa että muka voisin alakautta synnyttää.
Ja tietysti mietityttää sekin että jos eilen olisikin ollut vuorossa se erikoislääkäri joka sanoi että synnytys käynnistetään, olisko hän tähän mennessä muuttanut mielipidettään vai olisiko synnytys oikeasti käynnistetty...
Olisipa suomessakin sellainen "omalääkäri" systeemi siin ei aina tarvitsisi jännittää että kuka lääkäri ottaa vastaan ja että onkohan se samaa mieltä kuin edellinen jne...

No näillä nyt kuitenkin mennään. Minäkin kovasti kuulisin kokemuksia sektiosta, hyviä ja huonoja. Kuinka nopeasti pääsit jaloillesi, entä kotiin sairaalasta? Onnistuiko imetys? Ja jos täältä löytyy sellaisia että on kokemusta alatiesynnytyksestä ja sektiosta niin olisi kiva kuulla vertailua hyvistä ja huonoista puolista.

Nopsu tj 9
 
Hui kun tänne on aina jännä tulla nyt lukemaan :) kaikenlaisia uutisia tulee kokoajan!
Loppurutistuksessa oleville hurjasti onnea matkaan! Niin sektioon meneville kuin niile jotka ovat vauvoja pusertamassa alakautta :)

Täällä on ollut parina päivänä vähän huonovointisuutta. Iltaisin särkee päätä ja välillä tulee aika etova olo :x sunnuntai-iltana luulin jo, että olisi joku vatsatauti iskenyt, mutta ei sitten onneksi. Sitten tietysti tuli jo mieleen raskausmyrkytys, mutta paineet on kyllä pysynyt ihan ok. No pitää torstaina ottaa neuvolassa puheeksi.
Menkkamaisia tuntemuksia on nyt tullut päivittäin ja kovasti harjoitussuppareita. Taitaa se kroppa valmistautua siihen synnytykseen :)

Nyt aktivoidun ja alan vaikka siivoilemaan! Eilinen meni niin löhöillessä koko päivä. Ehkä voisi tuon sairaalakassinkin jo varuiksi pakata. Hauskaa tiistaita kaikille :)

Bumble & masukki 36+2
 
ila
Huomenna olisi aamusta aika äitiyspolille tarjonnan tarkistusta varten. Lähetteessä lukee, että pitäisi olla 4 tuntia syömättä ennen sitä. Eli nähtävästi se on jo joltain taholta päätettynä, että ulkokäännöstä yritetään. Olisi mukava jos pystyisi luottamaan siihen, että kyllähän lääkäri tietää, mikä on minulle ja vauvalle parhaaksi. Silti operaatio pelottaa, tai oikeastaan ne siihen liittyvät riskit. Toivon jotenkin salaa, että ulkokäännöstä ei pystytä edes yrittämään, tai että vauva on jo itsestään kääntynyt oikeaan asentoon.
Jos pakkaan sairaalakassin valmiiksi, niin ehkä sitä ei sitten tarvita?
En edes tiedä miksi ajatus ulkokäännöksestä ahdistaa niin paljon...

Voimia myös kaikille muille, jotka eivät syystä tai toisesta voi itse vaikuttaa synnytystapaansa.
Ja hurjasti onnea kaikille, joilla on sektioaika edessä, tai jotka on synnyttämässä jo :) Hurjasti vauvoja tulossa jo nyt tammikuussa!
 
Neiti-81 Jopa verhotanko ja koukut :p mut kannatti sit vissiin :D

Eiliset ei mitkään olot muuttuivat aamulla lapsiveden menoksi :eek: Onneksi olin ripeä ja sänky säästyi kuivana :) Koska vauva ei ollut laskeutunut kunnolla niin soitin synnärille suihkun jälkeen. Turussa tapana sitten ottaa samantien sisään kun vedet menneet, eli nyt makaan täällä odottavien puolella ja odotan -.- yritin puhelimessa ehdottaa etten olisi heti tullut, kun matkaakin vain vajaa 1km, mutta pakko kuulemma. Positiivista se että ilman vauvaa ei kotiin tarvitse mennä!
Kjeh, ja palvelu pelaa, nyt ne toi mulle ruokaa :D

Milli + masukki 40+1
 
Täällähän on kohta kaikki tositoimissa:heart:

MUOKS, paitsi mää :D

NII, kävin neuvolassa,
Protskut oli plussalla, mut verenpaine ok. Ei siis hätää
Turvottaa, mutta hyvissä voinneissa siis,
sf oli 38cm :D

mut ei mitää uutta, ens vkolla uusiksi viel neuvolaan , otetaan paineet+stiksataan josko protskut ois vaa jotain väliaikaista.

Isäntä puuhaa autohommia kun sillä vapaa päivä
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä hirmusen paljon kaikille, joilla sektiot tai alatiesynnytys nyt käsillä tai ainaki melkein!! :heart:

Keltakukka, ihan hyvin on nyt onneks kotona sujunu tuo imetys. Maitohan mulla nous sillon 4. yönä sairaalassa. Koko sairaalassaoloajan piti herätellä poika aina 3 tunnin välein syömään ja se imetys kesti aina tosi kauan ja oisko 3 kertaa annettu kaikkiaan vähän lisämaitookin, kun ei saanu/jaksanu syyä tarpeeks rinnasta. Ohjeena sain kotiinlähtiessäkin herättää lapsen 2-3 tunnin välein syömään ja parin ensimmäisen vuorokauen ajan teikin niin, mutta se ties vaan sitä, että imetys kesti aina vähintään tunnin, joten päätin sit antaa pienen nukkua ihan senverran, kun haluaa ja syöttää vasta sitten, kun hänellä on oikeesti nälkä. No, eipä hän sit nukkunukaan kun max. 3,5 tuntia putkeen ja imetykset ei oo sen jälkeen kestäny kun max. puolisentuntia, nyttemmin max. alkaa olla jo n. 20 min. :D

Terkkari vieraili meillä viime torstaina, kun poika tuli viikon vanhaksi ja tuolloin painoo oli tullu lisää 120g sairaalasta lähöstä eli vaan 3:ssa päivässä, ollen sillon 3060g, joten syntymäpaino, joka oli 3130g saavutetaan hyvinki 2 vko:n ikään mennessä. Terkkari tulee taas perjantaina käymään, niin sittenpähän nähään, miten paljon se paino onkaan noussu =)

minä vaan -84 + juniori 12 vrk
 
Tsemppiä millille! :heart: kiva kuulla että tyksissä homma toimii! Sinne kun itsekin sitten menen. Ellen Saloon lähde :D tuskin ehdin sillaista edes suunnitella :D

Minä täällä kaupungilla olen, istun hesessä kun nälkä yllätti :D

menkkamaiset kivut niin tietääkö kukaan että mitä se "tarkoittaa"? Eli mitä silloin kehossa tapahtuu? Mulle tulee tässä istuessa supistuksia ja äsken tosiaan noita menkkakipuja. Se o jotenkin pelottavaa kun tulee menkkamisia kipuja kun on tottunut siihen että se tarkoittaa ettei ole raskaana. Vaikka todellakin olen hahah :D

Mä haluan myös synnyttämään jo! Mua ihmetytti vähän että mun kaveri synnytti 2,5 vuotta sitten vauvansa ja silloin oli tapana käydä äitiyspolilla, no minä en ole käynyt ja ilmeisesti nykyään ei käydäkkään paitsi "tarpeen tullen"

Niin ja siitä FB-ryhmästä niin tietääkö kukaan siitä että miten sinne pääsekään?

ruokahalu mulla oli tossa jossain vaiheessa ihan kadoksissa, NO nyt voisin syödä kuin norsu! :D vedin äsken kerrosaterian ja nyt voisin syödä toisen :D hirveetä!

Onnea muuten sektiolla synnyttäjille myös! :heart:

Tulkee kaikki kertomaan omat synnytystarinat sitten. :)

Supistus!!! Kuinka usein niitä säännöllisiä supistuksia pitääkään tulla kunnes lähden sairaalaan?

Bettis ja rakas 39+3 :heart:
 

Yhteistyössä