Luin useamman päivän jutut ja kommenttia pukkaa
Influenssarokote oli tarkoitus ottaa, mutta en ole muistanut sitä kysellä, eikä ole tarjottukaan neuvolassa. Ehkä kysyn ensi kerralla (5.12)
Tervetuloa
Doris87, Vempukka, nninaa, mimmi83 ja taikamaailma
Muisti mulla ei oo vielä ainakaan reistaillu enempää kuin normaalisti, mutta muistan kyllä tuonkin vaivan aiemmista raskaukasista ja imetysajoista.
Vakuutus tais sitten mennä ohi suun. Katotaan sitten syntymän jälkeen. Noilla 3 lapsella on kaikilla vakuutukset ja niitäkin oon miettinyt, että jos vaihtais vaan tapaturmavakuutuksiin..
Viivi76 Mulla oli edellisneuvolassa
sokeria pissassa ja sain valita meenkö rasitukseen vai mittailenko 6 päivää kotona. No valitisin kotimittailun ja siinä oli sitten muutaman kerran aamun paastoarvo koholla. Terkkari meinasi, että mulla on liian pitkä paasto siinä (12-13 tuntia). Onko sulle puhuttu tästä mahiksesta?
Pitäis siis yöllä syödä myös vähän jotain. No sovittiin, että mittaan vielä 6 päivää ja sitten tarvittaessa th laittaa lähetteen TAYSiin. Nyt on 5. mittailupäivä menossa ja kyllähän noita ylityksiä on tullut. Aamulla ja päivällä ennen ateriaa arvot 4,7-6,1. Tänä aamuna sain sitten jo korkean aterian jälkeisen arvonki, 7,8. Minkälaisilla arvoilla joutuu
insuliineille??
Mäkin
hengästyn tosi helposti. Onneks meiän talo on 1-kerroksinen.
Toivon, että mulle pidettäis
Baby Showerit, kun itse pidin yhelle kaverille viime keväänä. Saa nähdä!
Bettis Punkan tarvitsee ainakin vauvalle kylvetykseen, muuta en tohon sun listaan keksinyt. Paitsi pumpulipuikot navan putsaukseen ja pumpulia silmien putsaukseen. Mä ostaisin uuden patjan. Oon omilleki lapsille jokaiselle ostanu uudet patjat...
Synnytysvalmennukseen/sairaalaan tutustumaan haluaisin mennä, kun edelliset olen synnyttänyt toisessa sairaalassa, mutta th meinas, ettei ne välttämättä huoli mua sinne, kun on kuulemma ensisynnyttäjille tarkoitettu. No pitää nyt kattoa. Ja voi olla, että joudun tän sokerihässäkän takia vielä TAYSiin synnyttää.
Mä oon tällä hetkellä yksityinen perhepäivähoitaja ja jos ei mitään ihmeellistä tuu, niin oon kyllä töissä (siis kotona) äitiysloman alkuun asti.
Tää mun masuvauva on ihan hirvee
möyrimään ja potkimaan. Pelkään, että on napanuoransa kanssa ihan solmussa. Aiemmat on ollu paljon rauhallisempia. (sekä masussa että ulkomaailmassa)
Turvotusta mulla ei oo oikeestaan ollut missään raskaudessa, edes loppuvaiheessa. Ei siis tässäkään ainakaan vielä.
MrsR onneksi sait sen äippäpakkauksen=)
Elsiliini Mä ottaisin lapsen kokonaan kotiin. Meidän lapset on aloittaneet kerhon 3,5-4,5 -vuotiaina ja se on heille kyllä riittänyt hyvin. Toki joka perheessä on omat juttunsa.
Vanhempainpäivärahapäätöstä ei ole tullut, mutta eiköhän se sitten joulukuun puolenvälin jälkeen tule. Toivotaan!
Keltakukka Ihanaa kun sisko odottaa samaan aikaan! Mullakin on 2 siskoa, mutta eipä vaan kumpikaan odota, höh.
Mulla on muutaman kerran tullut oikeaan
ranteeseen yhtäkkinen kova kipu, joka menee n 10 sekunnissa ohi. Enteileeköhän toi rannekanavaoireyhtymää?!
Joulu mä odotan kyllä innolla ja silloin kun ensilumi tuli, oli jo joulufiilikset! Ehkä ne tulee takas, kun ensi viikoks on luvattu lumisadetta. Tosin tää sokeridieetti nyt vähän harmittaa.: /
Mulla on haalea
linea negra napaan asti. Miks tossa liberon odotus-oppaassa puhutaan
linea albasta? Mun 3-vuotiaalla pojalla on muuten kans linea negra
Tuuliannaliina Mun kaveri käyttää
tukisukkia/sukkahousuja just nimenomaan suonikohjujen estoon
Unia mä en kyllä näe oikeestaan ollenkaan. Muutenkin nukkuminen vähän huonoa.
Rintapumppuna mulla on ollut sellainen tosi vanha, omalta äidiltä peritty, millä oon kyllä pärjännyt mainiosti.
Limatulppa on mulla ollu aiemmin sellaista limaista veriviiruista eritettä. Mulla se on kyllä lähteny vasta muutamia päiviä ennen synnytystä. Jos mulla nyt selkeesti lähtis limatulppa, ni oisin kyllä huolissani. Mut toivottavasti sulla
J+ vauva pysyy vielä masussa!
Sairaalakassia en varmaan varsinaisesti pakkaa. Lähtiessä otan sit mukaan kännykän, rasvat ja hammasharjan. Neuvolakortti mulla kulkee laukussa koko ajan mukana. Erikseen sitten pakkaan kassiin vauvan ja omat kotiintulovaatteet, jotka laitan turvakaukaloon. Mies tuo ne sitten sairaalaan, kun tulee meitä hakemaan. Toivon, ettei sairaalassa tarvisi kauaa olla.
Taikamaailma Mä kyllä pyytäisin isovanhempia "päivystämään" yölläkin ja heitä tulemaan sitten teidän kotiin, ettei tarvitse pientä lasta yöllä raahata minnekään. Jos se vaan on mahdollista. Mä oon kanssa jo vähän miettinyt, että mitä noiden lasten kanssa tehdään, kun pitää lähteä synnyttää. Riippuu hirveesti mihin aikaan päivästä lähtö tulee, isommat kun on jo koulussa ja eskarissa. Meillä ei muita sukulaisia ole täällä kuin mummu, joka on työelämässä, että pitänee kavereitakin varoitella mahdollisesta lapsenvahtikeikasta.
kiikkalainen rv 29+0 poks