Huomenta
Joku kyseli, että pitääkö
tuttipulloja olla valmiina. Ei tarvitse. Kyllä sellaisen ehtii ostaa sitten kotimatkalla sairaalastakin, jos sille on tarvetta. Mä olen saanut ykköstä odottaessa kaksi tuttipulloa, kai ne jostain löytyy, jos tarvis tulee joskus, mutta veikkaan, että lähinnä silloin, kun vauva on jo isompi ja tarvitsee käydä jossain ilman vauvaa. Ennen 3kk ikää ei mulla ainakaan pitäis olla tarvis mennä minnekään ilman häntä niin pitkäksi aikaa, että nälkä ehtisi tulla
voihan olla, että 'hän' romuttaa koko vanhanaikaisen käsitykseni eikä suostu tissiin vilkaisemaankaan, mutta ainahan sitä voi näin haaveilla. Mutta minä en ajatellut alkaa mitään pulloja keittelemään ellei ole ehdoton pakko, ihan turhaa hommelia.
Vauvan sänky on vielä liiterissä, samassa ovat nukkuneet molemmat ipanat jo, ja kesällä sain sopivasti ystävältäni uuden patjan siihen kun hän muutti eikä kuulemma enää tarvitse kapistuksiaan
Ajattelin jälleen laittaa myös äitiyslaatikon sinne sänkyyn, vaikka onkin sellainen jatkettava malli, mutta kivempi ehkä sillain ja tosiaan myös niitä peittoja yms. ympärille turvaksi. Yöt menee kuitenkin äitin tissillä, ja uskokaa tai älkää, mutta äkkiä siihen tottuu ja äiti ainakin tässä talossa on lähes aina nukkunut kaikki yöimetykset. Olen se tyhmä äiti, että kun neuvolassa kysyttiin, että kuinka vauva nukkuu, totesin, että sängyssä... äkkiä vauva oppi itsekin ottamaan tissin suuhun kesken nukkumista, tästä kyllä seurasi se huvituttina pitäminenkin... ja aamuisin olin aina ihan paniikissa, että missä vauva, kun se oli jo mahan kohdalla menossa taaksepäin. Mutta hengissä ovat säilyneet hyvin
luulen, että se läheisyys on ollut tarpeenkin, ainakin kodin ulkopuolella tuntuvat olevan mallikelpoisia, mutta enpä viitsi teitä kuormittaa esim. eilisellä pojan uhmakohtauksella
Mutta asiaan, lähinnä toivon, että uskotte itseenne ja omiin tisseihinne :heart:
älkää luovuttako jo ennen kuin asia on ajankohtainen! Kun kaikki pullot ja putelit on valmiina, kaapit väärällään korvikkeita 'varuiksi' on myös helpompi antaa periksi! Sitten vastaan tulee se, että ei voi oikein käydä missään, kun pitäisi aina olla ne pullot ja putelit mukana ja se on aika hankalaa, äkkiä käy niin, että olet vauvan kanssa useamman kuukauden vain kotona, koska olet väsynytkin siihen kaupan päälle. Kahdelle ystävälleni on käynyt näin, valitettavasti, mutta voin olla toki väärässäkin, syyhän voi olla joku muukin. Omakohtaista kokemusta ei siis ole. Puolivuotiaalle olen jo lykännyt nokkamukissa vettä, ja pulloja ei ole koskaan tarvittu satunnaisia iltapoissaoloja lukuunottamatta. Joo ja kyllähän äitikin tarvitsee omaa aikaa, mutta kyllä sitä minun mielestäni voi viettää sen ns. kriittisimmän ekojen kuukausien jälkeenkin vai pitäisikö olla johonkin kiire? Toivottavasti kukaan ei nyt pahoita mieltään, nämä ovat vain minun omia ajauksiani asiasta! :heart:
Minä aloitin pikkuhiljaa laajennuksen valmistelun, olen niiiiin päättänyt, että kohta päästään muuttamaan. Kunto vaan ei ole samaa mieltä; puoli tuntia jaksan ja sitten pitää olla hetki pötköllään. Rauhallisesti olen maalaillut ja sillain, kyllä se vielä valmistuu
Tällaisia mietteitä tänäpänä
Tissit pursuaa liiveistään ulos ja katselin Lumingerien sivuilta jo valmiiksi imetysliivejä, tuntuu, että voisin ostaa jo sellaiset vähän reilummat, joita voisin käyttää jo öisin. Oli 25 euroa halvennuksessakin jopa, joten taidan sellaiset tilata ensihätään
Tuntuu, että öisin on hankala olla, kun mies kääntyy mun tissien päälle kovin helposti
siis nännien, ja ne on tosi kipetä
lakana ei onneksi ole ollut enää märkänä, ehkä se meni hetkeksi ohitse
Voikaa hyvin, ja
Kengumammalle tsempit!
Viivi+Tiiti 24 POKS :heart: