Hellurei
Vuorisorataäiti ilmoittautuu
Aamulla olin pirteä kuin peipponen, jo puoli kuudelta heräsin ja kun ei kukaan muu kerta herännyt, käytin pienen pohdinnan jälkeen miestäkin siinä hieman hyväksi
No se kylläkin tietenkin tykkäs. Sitten pakkasin lapset aamupalan jälkeen autoon ja lähdin neuvolakäynnille, edelleen pirteänä. Kunnes tätsy mittasi hemoglobiinin ja se oli vain 109. Alkoi sitten väsyttää niin maan perusteellisesti, että siitä lähtien on silmä vain luppassut
Ajatelkaa, jos en olisi tiennyt, että pitäisi väsyttää
Eilen itkin ja nauroin koko päivän vuoron perään, välillä on masistunteita ja välillä hillitöntä hihitystä. Kyllä mä nyt olen kuulkaa sekoamassa
Mutta sekoamassa se on tuo
sokerimittarikin. Söin lounaaksi lautasillisen kalakeittoa ja tunnin kuluttua arvot olivat pikkurilli 8.9, nimetön 8.4, keskisormi 7.9 ja etusormi 7.3. Neuvolassa tunnustin, etten ole insuliineja käyttänyt ja täti sanoi vain, ettei hän voi mulle sellaista lupaa myöntää, ettei tarvitsisi pistää. Selitin tilanteen ja ahdistukseni ja sanoin, etten minä kuule mitään lupia tässä kyselekään ja että tietenkin, jos arvot alkaa taas nousemaan entistä tiukemmasta dieetistä huolimatta, niin ilman muutahan sitten pistän, en minä mitään riskejäkään tahdo ehdoin tahdoin ottaa. Sitten hän leppyi ja sanoi, että mittaa nyt vielä maanantaihin saakka ja sitten skannaat paperin polille ja tunnustat
Loppujen lopuksi siis olimme yhteisymmärryksessä.
Syntejä olen kuitenkin harrastanut ja kadun syvästi. Eilen söin pizzan, vaikka se olikin ruispohjalla, niin se on anteeksiantamatonta. Lisäksi olen parina iltana syönyt pari palaa suklaata ja piparkakkuja :ashamed: mutta niitä seuraavina aamuina paastot ovat olleet tosi hyvät silti. Se minua hämmästyttää edelleenkin.
Vaivoista sen verran, ei omista vaan muiden, että empiirinen tutkimukseni on osoittanut, että ne, jotka siellä salilla käyvät ja maratooneja juoksevat, ovat synnytyksen jälkeen paljon huonommassa kunnossa olleet kuin ne, jotka eivät ole rääkänneet itseään koko raskausajan. Anteeksi niille, jotka paljon liikuntaa harrastavat! Itse pidin esikoisesta itseäni tosi hyvässä kondiksessa olevinaan ja se ei kyllä auttanut mihinkään
pissaa en kyennyt synnytyksen jälkeen pidättelemään vaikka lantionpohjaa treenasin alvariinsa ja muutenkin olin aika risa ja väsähtänyt. Kakkosta odottaessa en sitten harrastellut juurikaan lumenluontia isompia juttuja ja palauduin synnytyksestä paljon nopeammin.
Tämä on toki yksilöllistä, mutta kaveri on ollut kanssa kova jumppaileen aina ja hän manasi ihan samaa hommaa. Että ota näistä nyt sitten selkoa!
Painoarviooli viikolla 31 1500g. Ilmeisesti sopivan kokoinen, ehkä hieman jopa laiha ollakseen sokerilapsi.
Näillä tässä sitten poksutaan tänään kohti lasten joulujuhlia
Viivi+Tiiti 32 POKSISTA