Heinäkuun mammat 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Onpa täällä viikossa käyty paljon keskustelua. Kommentoin joskus paremmalla ajalla lisää, nyt vaan nostatan meidät takaisin etusivulle!

Nyt kun liikkeet on muuten alkaneet kunnolla tuntumaan, niin huomaan, että olen itseasiassa tuntenut niitä jo aikaisemminkin. Joskus viikolla 16 sanoin jo siskolleni tunteneeni jotain ja se sanoi, että ei ne vielä voi tuntua, mutta ei ne nyt paljon kummallisemmilta tunnu.

Piri

Pikainen sunnuntaimoikka!

Olen alkanut opettaa äitiyslomasijaistani, ja hän on muuttanut samaan työhuoneeseen kanssani, joten en työaikana pahemmin ehdi käydä kirjoittelemassa. Olemme mieheni kanssa aloittaneet uintiharrastuksen ja lisäksi lenkkeilemme viikonloppuisin. Huh, miten elämäntavoista on tullut niin terveellisiä:-)

Vauva liikkuu joka päivä, varsinkin jos pysähdyn hetkeksi. Töissä teen älyttömän pitkää päivää, perjantaina esimerkiksi lähdin vasta kello 19 kotiin. Ja aloitin työt siis aamulla ennen seitsemää, kuten joka päivä.

Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille!

T. Assari 21+3

Huomenta!
Miten sä Assari jaksat noin hirmuisia päiviä ? Mä olen ajoittanut kaikki tekemiseni niin, etten enää 16 jälkeen tee mitään. En jaksa. Massu tulee yksinkertaisesti kipeeksi, siis varmaan ne lihakset tai mitkä lie kiinnittimet. Sitten mulla ei ole hyvä olla mitenkään päin.Olen ajatellut , että jos ei passsaa muille, niin ei sitten.
Meidän vaavi liikkuu tosi paljon, ja heräsin yöllä siihen , että potki niin, että piti ähkäistä.
Sattui kai sellaiseen kohtaan, että tuntui tosissaan.Tilaisin nyt sitten sellaisen tukivyön , josta toivon olevan apua tuohon "väsymiseen ". Kävin lastentarvikeliikkeistä , ja alusasumyymälöistä katselemassa, ja hinnat olivat 42-44 euroa. Netistä löysin vastaavan tuotteen muistaakseni 15 euron pintaan.
Neuvolaan menen taas parin viikon päästä, ja siitä eteenpäin kaksi viikkoa on lääkäri.
Olen kuitenkin voinut ihan hyvin, mutta aikaisemman raskausmyrkytyksen vuoksi mua sitten tarkkaillaan. Sehän alkoi oirehtimaan jo viikolla 26, ja nyt kun menossa on rv 24.Sen takia yritän katsella vauvalle tarvikkeíta mahdollimman valmiiksi. Vaunujen ostaminen on tosi työlästä, kun ei halua turhasta maksaa, ja niiden hinnat ja ominaisuudet ovat välillä melkein salatiedettä. Mutta haluan kuitenkin ostaa vaunut ennen pinnasänkyä, joka on vaunúihin verraten suorastaan halpa, vaikka ostaisi kalliimmankin.
Miten te muut olette ostelleet vaunuja ?
Hauskaa päiänjatkoa kaikikille .
T. Wera 23+3

Moikka kaikille!

Wera, kiitokset myötätunnosta:-) En tiedä itsekään miten jaksan! En varmaan kauaa taas jaksakaan, viime vuonna juuri tämän kevään rutistuksen jälkeen jäin sille kuukauden saikkarille, ja nyt on vielä tämä vauva massussa, jota pitäisi ajatella ensimmäiseksi. Tuntuu, ettei mun työpaikalla ainakaan jousteta, vaikka kuinka koitan puhua. Voisin jäädä ä-lomalle jo helatorstaina (käyttäisin siis pekkaset, yli 80 ylityötuntia ja talviloman, jota en ehdi pitää ennen), mutta se ei sovi työnantajalle.

No, ehkä "pääsen" sairaslomalle jossain vaiheessa, ei tämä tahti näytä tästä ennen hidastuvan.

Vaunut on melkein ainoa juttu mitä ei olla vielä hankittu. Olen ajatellut Brion yhdistelmävaunuja (siis jotakin mallia, en sitä värikästä).

T. Assari 21+4

Hei
Assari teet kyllä tosi pitkiä päiviä, jos et oikeasti jaksa töissä niin hae sairaslomaa.
Mulla kanssa maha väsyy oikeastaan päivittäin ja loppupäivästä olo on kyllä tosi inhottava. Aamupäivällä olo on ihan mukava lukuun ottamatta välillisiä väsymyksiä. Iltapäivällä maha tosiaan väsyy ja sitä alkaa sitten särkeen. Olen kanssa miettinyt tuota tukivyön hankkimista. Ovat jotku aika törkeän hintaisia. Muistatko Wera mistä löysit tuon edullisen tuki vyön?
Minä olen ostanut vaunut emmanljungan duo smart semmoiset beigen väriset. Olen itse aika taikauskoinen enkä meinanut uskaltaa vaunuja vielä ostaa, mutta vaunuista oli lasten tarvikkeessa niin hyvä alennus, että rohkaisin mieleni. Eli maksoivat n. 500€.
Vaunut on semmoiset perus vaunut joissa koppa osa vaihdetaan sitten ratasistuimeen. Kopassa tuntui olevan tilaakin ihan mukavasti ja vauva mahtuu vaunuihin varmaan melkein vuoden verran.

Huomenta !

Saras ; Oulussa on sellainen liike kuin Taikapilvi. Tilasin sieltä, ja on ihan hyvä kapistus. Ainakin mulle.Mekin katseltiin noita samanmerkkisiä vaunuja , ja varasinkin ne, mutta sitten kun katseltiin mielenkiinnosta muita, niin en enää osannutkaan päättää. Katselin sitten kalliimpia Emmaljungia, ja menin entistä enemmän hämilleni, vaikka en ole eka kertaa asialla. Netissä on vauvattaressa myynnissä Jovi Air (Ora ) yhdistelmävaunut 379 euroa, ja olen sitten pähkäillyt, ettei ne kuitenkaan voi kovin huonot olla, ja kun olen urkkinut kokemusperäisiä tietoja k.o. vaunuista, niin ei niitä ole ainakaan hirveesti haukuttu. Niissä olisi kiva värikin, joka sopii tytölle ja pojalle yhtälailla eli musta-puna. Viikonloppuna menen käymään sellaisessa likkeessä, joka niitä myy, tosin kalliimmalla, ja jos ne on kohtuu hyvät, niin tilaan ne netin kautta ,niin säästän vähän. Noissa lastenvaunuostoksissa on se hyvä, että pääsääntöisesti myyjäliikkeet antaa palautusoikeuden , jos kaikki ei menekään hyvin.
Assari; turhaan tuhlaat omia ansaittuja vapaitasi,jos työnantaja ei jousta. Hae sairaslomaa, niin säästyyhän vapaasi. Siis , tietenkin toivon , ettet tarvitse s-lomaa, mutta työtahtisi on sellainen, että heikompaa hirvittää.
Mulla on ongelmia verenpaineen kanssa; tahtoo laskea tosi alas niinkuin eilen illalla,
kun tuli sikapahaolo.Mittasin paineet niin yläpaine 86 jaa alapaine54.
Kun tuosta olen aikaisemmin neuvolasta kysynyt, ei ole kuulema vauvalle vaarallista, mutta epäilyttää kyllä.
Kyllä se sitten vähän nousi, kun kävin saunassa.
Voikaa hyvin !
T. Wera 23+4

Moi!

Oletteko jo tilanneet äitiyspakkausta? Olen menossa to neuvolaan ja antavat silloin jo ne paperit. Ne kuulema lähettää niitä siinä järjestyksessä kuin tilauksia tulee - vai odottaako ne, että jotkut tietyt viikot on kasassa? Mä haluaisin mieluummin sen uuden pakkauksen ja mietin tässä, että milloinkohan se mahtaa tulla. Ainakin Kelan sivuilla on vielä esittelyssä se viime vuoden pakkaus. Onkohan niillä niitä vielä paljon jäljellä?

Piri

Hei vaan taas!
Minä kävin eilen Kelalla jättämässä äitiyslomahakemuksen ja siellä virkailija sanoi, että tämä tieto äitiyspakkauksesta menee postituskeskukseen, ja parin viikon päästä on paketti tuloillaan. En alkanut taktikoimaan palautuspäivän kanssa, kun ei ole tapana jättää mitään asioita roikkumaan. Viisas jos olisi , taktikoisi asian kanssa, sillä äippärahaa yms. on haettava viimeistään vasta kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa.
Kun on näin, niin tässähän olisi ollut melkein kaksi kuukautta mullakin mahdollista.Mulle on aikalailla sama , vaikka tulisikin viimevuoden pakkaus. Jostain luin, että nyt uudessa pakkauksessa olisi beigen-värisiä vaatteita. Ei kyllä kuulu suosikkiväreihini, mutta jos sellaisia tulee, niin aika pientä...
Hyvä se pakkaus on jokatapauksessa.

Wera

Moikka,

mulla on torstaina neuvola-aika, ja saan silloin Kelan paperi täytettäviksi. Mulle on ihan sama, kumman pakkauksen saan - en ole kauhean tarkka väreistä:-)

T. Assari 21+5

Moikka!

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella kuulumisiakin. Ahkerasti olen kyllä lukenut teidän juttunne.

Wera, mullakin on verenpaine välillä alhainen ja huomaan sen niin, että alkaa pyörryttää (vaikkei verensokeri olekaan alhaalla) tai väsyttää ihan hirveästi ilman syytä. Itsekin jotenkin ajattelin pitkään, että hyvä vain, kun on alhainen verenpaine (ainakin neuvolatäti jaksaa olla siitä iloinen), mutta minulla raja meni siinä, että jos estää jo työntekoa, niin päätin tehdä asialle tietoisesti jotain. Huvittavaa, että jo ennestään vähäsuolaista ruokavaliota alkoi raskauden alussa tarkkailla, kun kaikissa ohjeissa siitä sanotaan.

Siispä: helpotusreseptinä, lisää vähän suolan käyttöä ja veden juontia, niin pian helpottaa. Veren määrähän lisääntyy melkoisesti raskauden aikana. Liika suola on tietenkin liikaa, mutta terveelle ihmiselle, jolla ei ole munuissairauksia, tuosta reseptistä ei ole haittaakaan. Ja kummasti paremmin olen voinut!

Taisin joskus sanoakin, että odottelen itse sitä tämän vuoden äitiyspakkausmallistoa ihan syystä, että saan siskolta viime vuotiset. Kerro siis, Wera, kumman saat, kun pakettisi saapuu. Se on kyllä ihana se viimevuotinenkin! Onkos joku muu jo tilannut?

Täällä on edelleen kaikki vauvahankinnat tekemättä. Ensi viikolla ollaan menossa 4d-ultraan, kivaa! Siinä ehkä selviää vauvan sukupuolikin ja sitten voi ostella värien mukaankin. Taitaa jäädä kyllä äitiyslomalle vielä paljon hankintoja, on sen verran kiireinen kevät vielä töiden puolesta.

Voimia teille kaikille!!

kaisla 23+5

Huomenta!

Mulla on tänään taas neuvola. Nyt on kyllä paino lisääntyny aika paljon viimekertaisesta, sen tuntee ihan ilman vaakaakin. Tosin on tullut kyllä nyt herkuteltuakin. Mulla ainut mieliteko on jäätelö, mitä pitää saada joka ikinen päivä :).

Tähän asti töissä on menny tosi hyvin, mutta nyt kun vatsa on kasvanut viimisen parin viikon aikana paljon, huomaa, että töissäkin alkaa vatsaa kivistää entistä helpommin. Tosin oon tehnyt nyt tosi pitkiä päiviä ilman suurempia taukojo, joten täytyy näköjään hieman alkaa heivaamaan. Maanantaina esim, mulla oli 12 hierontaa, joista 8 tein ilman yhtään taukoa (ei siis edes kahta minuuttia), raahasin matkapöydän (painaa kärryn kanssa lähemmäs 30kg) vielä yhteen yritykseen ja sieltä takaisin. Päivä siis venyi aamu seiskasta ilta puoli yhdeksään ennen kun olin kotona. Silloin joutui olemaan melkein kaksin kerroin, kun tuntui että vatsaa poltteli oikein huolella. Onneks noita päiviä ei enää tule tän loppu ajan aikana. Mulla on siis enää 2,5 viikkoa töitä ja sen jälkeen viikko kerrallaan katson, kuinka jaksaisi muutaman tunnin viikossa käydä hieromassa.
Äippäpakkauksesta sen verran, että mullekin on ihan se ja sama, kumpi pakkaus sieltä tulee. Eli tänään laitan mun hakemuksen menemään. Vähän jänskää noi neuvolan kokeet, mihin on hemoglobiini ja sokerit menneet, nyt kun ruokavaliosta on tullu tingittyä :(....
Nyt täytyy alkaa siivoskelemaan ja tekemään paperihommia ennen neuvolaa.....

Aamu73 ja Onni 22+3