Heinäkuun mammat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Heinis :). Ei tullut taas mieleen toi, että sehän voi tosiaan olla tuolla vatsassa missä asennossa tahansa. Viime aamuyönä se sitten oikein tosissaan potkiskeli ja aamulla mieskin tunsi töytäisyt.
Kissafriikki: Mulla tosiaan on oma firma, joten ei tarvitse kuin asiakkaille kertoa asiasta ja että jään kohta pois kuvioista. Se mun piti tehdä jo aiemmin, koska mulla ton kasvavan vatsan todella näkee. Haikein mielin jätän asiakkaat toisten hoiviin :(....

Hei vaan !
Mulle iski oksennustaudin perjantaina.Oksensin sitten liki nelkyt kertaa , ja menin niin heikkoon kuntoon, etten päässyt edes sängystä ylös. Esikoinen piteli oksuastiaa, ja mä yrjösin. Ruokahalu katosi täysin, ja mä joudun nyt väkisin syömään.
Huomenna menen neuvolaan. Kaikilla meilä on vissiin stabiili vaihe menossa, kun on niin hiljaista.

T: Wera 19+4

( . ) Täysin!
Rakenneultra ohi ja vauva voi hyvin! Oli kasvanu ja vastas just tasan oikeita viikkoja. Onneks meillä oli sama ihana kätilö, ku np-ultrassaki. Suostu koittaa kattoo sukupuoltaki, mut meijän vaaveli päätti pitää sen salassa. Sillä oli visusti jalat ja napanuora strategisten paikkojen tiellä. Saatiin mukaan kuva, jossa se on polvet yhessä! :D Se halus todellakin salata ne paikat. Lopussa kätilö sai vähä jotain näkymään ja sellanen pieni nyppylä siellä näky. Meinas ettei välttämättä kannata täysin vaaleenpunaseks sisustaa, mutta se nyppylä saattaa olla häpyhuulet tai pippeli... Mullehan tehään synnytystapa-arvio 36 viikolla, et ehkäpä sillon selvii... tai sitte vasta ku syntyy. Pääasia nyt kuitenki, et kaikki oli hyvin. Napanuoran kaikki kolme suonta näky, sydämen läpät, kammiot ym. Painoa pienellä on noin 334g. Kätilöäki jäi selkeesti hämäämään se sukupuoli ja pyyski, et jos sattuu olee vuorossa meijän synnytyksen aikaan, pitää käydä kertomassa kumpi tuli. Parin viikon päästä onki sitte taas neuvola.

heinis 20+1

Terve kaikille!

Voi Wera, toivottavasti tauti alkaa helpottaa! Kuulostaa kamalalta!

Heinis, ihania uutisia ultrasta!

Mulla kuumetauti jatkuu. Olin tänään töissä, ja loppuviikon saikkarilla. Voi kun mullakin olis jo se rakenneultra! Eikä liikkeetkään vielä tunnu:-(

T. Assari 17+5

Huomenta !
Kiitos Assari. Tein eilen lihakeittoa, ja juustonäkkäriä. Se on yksi mun suosikkiruu`ista
ja maistui. Hehheh! Kyllä ihminen voi olla tyytyväinen , kun pystyy syömään.
Jukra tuo Heiniksen vauvan sukupuolen piiloittelu.Meillähän meni viime viikolla myös sulupuoli piiloon napanuoran takia, vaikka 50% arvio saatiin. Siis... Se selviää sitten ehkä rakenneultrassa, tai sitten ei, kuten Heiniksellä.
Mutta mä kyllä uskon, että se on ...vauva. Lepää nyt Assari, kun saat vahan hengähtää, vaikka se nyt tulikin sairastelun kautta.

Hyvää päivänjatkoa Kaikille !

Heips
Täälläkään ei olla vielä havaittu pienokaisen liikkeitä Assari ja ihan samoissa päivissä ollaan ja ekaa lasta ootetaan. Kovasti olen kyllä yrittäny varsinkin iltaisin kuulostella vielä kuitenkin ilman tulosta.
Täälä on voitu muuten ihan hyvin ilmeisesti issias vähän alaselässä kolottelle toivottavasti helpottais tässä. Maanantaina olis sitten taas neuvola. En oikein tykkää, kun se neuvolan täti kyselee kaikki niin tarkasti. En ole yleensäkään olemassa semmoinen joka puhuu kauheasti omista asioista.
Parin viikon päästä on sitten se rakenneultra. Hyvä, että Heiniksen vauvalla oli kaikki hyvin. Pienokainen haluaa pitää teät vielä jännityksessä, kun ei näyttänyt sukupuolta. Itse ajattelin olla kysymättä ainakin vielä. Mielihän saattaa muuttua tässä matkanvarrella.

Hei vaan !'

Kumman hiljaiseksi on mennyt kyllä tää ketju.
Kyse taitaa olla siitä lähinnä, että nyt kun rakenneultrat aika monella ollut, niin tämä on varmaan sitä tasaisinta vaihetta koko raskausaikana , eikä, toivottavasti, kenelläkään ole suurempia huolenaiheita. Ihme kyllä, mullakin on rauhallinen olo.

T.Wera 19+6

Huomenta!
Mulla rakenneultra on ensi viikon perjantaina ja innolla odotan, josko silloin sais tietää kumpaa sukupuolta vauveli on. Eilen oli taas vatsassa aika hiljainen meno, mutta keskellä yötä sitten heräsin sellaseenkin kääntelyyn ja vääntelyyn, että taisi olla todella vilkas yöelämä pienokaisella :).
Laskin just, että töitä olisi enää kuusi viikkoa jäljellä ja sitten pitäis osata kotona olla. Voipi olla mulle vähän vaikeaa, varsinkin kun töissä tapahtuu nyt kaikkea uutta ja on himpun verran vaikeeta jättää omat rakkaat työt toisten hoidettavaksi.
Vielä tossa aamulla mietin, että uskaltautuiskohan sitä viikonloppuna viereiseen pikkumäkeen suksien kanssa. Tekis niin mieli mennä fiilistelemään viimiset laskut tai edes rinteeseen katselemaan muita sukset jalassa :). Eipä oo helppoa kun kevät hanget alkavat kutsumaan..... Täällä voidaan kyllä mitä parhaimmiten. Liikunta maistuu entiseen malliin ja painokin on edelleen samoissa kuin alkupaino, eli se kolmen kilon pudotus vuoden alusta on tullut takaisin...

Aamu73, rv: 18+5

Huomenta heinämammat!

Mukana ollaan edelleen!
Olen kyllä aktiivisesti päivittäin käynyt lukemassa juttujanne, mutta ei ole tullut itse kirjoitettua pitkään aikaan.
Rakenneultra on helmikuun lopulla ja 4 D ultrakin tuli varattua huhtikuulle! Odotus on sujunut kaiken kaikkiaan tähän asti hyvin ja masukin alkaa olemaan jo ihan näkyvä, niin ettei ole enää epäilystäkään...

jossu 18+3

Hei!

Ei oo tullu itelläkään juuri kirjoteltua, ku ei oikeen mitään kerrottavaa vielä. Ens viikolla neuvola ja parin viikon päästä rakenneultra. Siihen asti jännitän miten asiat ovat. Eiköhän ihan jees koska vatsakin kasvaa :)

Kirjottelen enemmän ens viikolla. Hyviä vointeja kaikille :)

Heipä hei! Mulla iski taas joku flunssa. Kurkku on tosi kipee, eikä jaksais tehä mitään. Esikoinen ei tietysti taaskaan ymmärrä, et äiti haluis vaan olla. Keksii mulle tekemistä koko ajan ja hetki sitte vetäs täyden kastelukannun lattialle *huoh*! Meille muuten se kätilö huomautti, että hussissa on ihan yleinen käytäntö nykyään, ettei sukupuolta katota. Helsingin seudulla on monisteet seinissä, jossa asiasta mainitaan. Joku kun on viisaana koittanu oikeusjutunki nostaa sairaalaa vastaan, ku onki synnytyssalissa tullu hirvee pettymys. Tyyliin rakenneultrassa sanottu että tytöltä vois näyttää ja kaikki on hommattu vaaleenpunasena. Hullua, et Suomessaki koitetaan tollasesta nostaa syyte! Meillä onneks sattu niin mukava se kätilö, et viitti sinne koittaa katella vaikkei sieltä sitte mitään nähty. Paljo sulla Jossu maksaa se 4D? Siellähän saa 100% varmuuden sukupuolestaki. Ukon veljen vaimo oli käyny ja niillä oli maksanu joku parisataa!!! Se ois ihan kiva, mut en oo kyllä rahallisesti valmis panostaa..
Nyt taidan häippää päikkäreille, ku jätkäki tais vihdoin ja viimein nukahtaa sänkyynsä. Meillä nautitaanki jo tänään purkkihernesoppaa ja laskiaispullia =P

heinis 20+4

Heippis.
No löytyyhän viel kirjottelijoit tälle palstalle:0) Minullakin rakenneultra sitten ens kuussa, tahtoo tietää et kaikki on ok ja sukupuoli kiinnostaa hirmusesti:o)
Oottekos jo ostellut vauvalle mtn? Meillä on jo varastossa pinnasänky(saatiin se anoppilasta), sitten on laatikko kaupalla vaatteita. Niitä on saatu jo jokapuolelta. Ja on vauvan lakanoitakin. Vaunutkin löydettiin huuto.netin kautta edullisesti:o)
Ihanaa..oispas jo kesä. odotan niin innolla.:)) oijoih.

Minäkin monesti lueskelen tätä ketjua,mutta aina ei ehdi vastaamaan, kun kaksi pikkuista pyörii jaloissa :) Mutta mukana ollaan!
Hyvä kun täälläkin oli puhetta tuosta sukupuolesta, esikoiselta en ehtinyt rakenneultrassa kysyä, vaikka jotenkin "tiesin" tulokkaan olevan poika. Toisella kertaa kysyin heti ja tytöksi sanoivat joka kerta. Ja tyttöhän se oli. Nyt taas, en osaa päättää kysyäkkö vai ei, koska samahan tuo kumpi se on. Mutta taas, jaksaako tuota itsekään arvuutella loppuun asti :) Tällä kertaa on välillä poika- ja tyttö-olo..
Liikkeet alkoivat tuntua vasta 17+1, myöhemmin kuin aiemmilla kerroilla, nyt ne tuntuvat jatkuvasti. Mukavaa, kun raskaus on heti paljon todellisempaa!
Mielialat vaihtelee laidasta laitaan.. Eilenkin vaikka ei ollut juuri mitään syytä, olin pahantuulinen ja itkuinen, tänään taas helpompaa.. =)
Täälläkin odotetaan kesää, jo senkin takia, että saa lähteä ulos laittamatta juuri mitään vaatetta päälle. Ja muutenkin viitsii olla ulkona kauemmin kuin pakkasilla. Ja tavataan taas masu-asukin kanssa :))

Jepsis.
Täällä samaa vikaa, mies juuri lähti töihin..aloin vaan itkemään, ilman mtn syytä:0( alkoi sitten itseäkin naurattamaan tilanne.
Joops. hassuja nämä mieliala muutokset.

Heips!
Täällä vaan selkä-ja lonkkakivut vaivaa, ei ole kiva ole kun kiristää myös hermoja tää ainainen kipu. Olin viikon töissä ja nyt ois loma viikko onneksi edessä. Kotona on vaan koko ajan toi esikoinen nosteltavana, eihän se ymmärrä mun selkäkipuja! Ensi viikolla olis rakenneultra, aijon mainita sielläkin noista kivuista!

Mä tunsin viikolla liikkeitä ja nyt ei ole ollut mitään, vaikuttaa ilmeiseti masuasukin asento asiaan!

Noista mielentila heittelyistä en tiedä sanoa mitään kun hermot on jo tuosta kivusta muutenkin niin loppu! Koko ajan mieli maassa. Ja tuntuu ettei tätä mieskään ymmärrä, eihän se kipu päällepäin näy!!!! Pikkuisen enemmän kaipaisin tukea mieheltä!

Sitten aiheen vierestä: Mites muilla rakentajilla urakka etenee?? Meillä nyt oikeastaa se kaupparumpa menossa: laattoja, sisäovia, lattiaa, kattoa, maalia ym kokoajan hankittava/päätettävää!

Ensi viikonloppuna varmaan mun salaisuuskin paljastuu työporukalle, mennään työporukalla syömään ja illanviettoon ja tietysti mun vesilinja ihmetyttää, onhan se jo muutenkin pakko kertoa kun ei tiedä tuosta selästä mitä on tiedossa, sairaslomaa on pakko hakee jos tää jatkuu tällaisena!!

Iltaa kaikille!

Voi, olispa viikonloppu vielä jatkunut! Olen ihan vieraantunut töistä ja haluaisin olla vaan kotona:-) Työmotivaatio tosi korkeella;-) Voi kun vois pitää talviloman edes pian!

Kissafriikki, mulla on kanssa ollut aika paljon selkä- ja vatsakipuja edelleenkin. En esimerkiksi pysty kauheasti kävelemään, kun alkaa sattua vatsaan.

Rakenneultra vasta viikon päästä tiistaina. Sitä odotellessa...

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

T. Assari 18+3

Huomenta!
Nyt on täälläkin alkanut tuntua jo pieniä liikkeitä autolla ajaessa ja paikalla maatessa. Mutta kovin on vielä heikkoja (istukka edessä vaimentamassa?!)
Kissafriikille; Rakentaminen siinä vaiheessa, että sisähommia tehdään ja toivottavasti muutto olisi kesällä edessä. Tai ainakin ennen kuin vauveli saapuu!
Noi laattojen sun muun päättäminen on niin mukavaa kun vaihtoehtoja ei olekaan paljon...tsemppiä joka tapauksessa rakennuspuuhiin!
Mulla olis siis rakenneultra viikon päästä.
Yksi asia, joka on nyt raskaana ollessa alkanut ärsyttää suunnattomasti on ihmisten arvosteleminen omista päätöksistä. Esim. kerrottuani ystävilleni meneväni 4D-ultraan, on tullut kysymyksiä; mitä se hyödyttää? Miks? Haloo, mitä h....ttiä se kellekkään kuuluu!!
Sorry tää vuodatus, mut ärsyttää!
Miten muuten napakoru, onko otettava pois pakosti vai saako olla synnytykseen asti?

jossu 18+6

Jossu78:tuo on kyllä ärsyttävää kun muut tulevat arvostelemaan, kuinka kannattaa tehdä..esim:juuri tuo 4D-ultra, eiköhän se ole ihan odottajan oma päätös, eikä kenenkään ulkopuolisen.
Jotkut pystyvät pitämään koko raskauden ajan napakorua, toiset taas joutuvat ottamaan pois..en tiedä kuinka sinun kohdallasi käypi.

Asiasta toiseen olisi muuten aika mielenkiintoista nähdä teitä heinäkuun mammoja:) Joko nyt raskaana ollessa, tai sitten kun kaikilla on käärö sylissä:o) olisiko kellään muulla intoa nähdä?

Tosta 4D-ultrasta. Meillekin monet ovat sanoneet negatiivisia kommentteja, kun ollaan menossa siihen. Yleensä nää sanojat ovat olleet sellasia, joiden lapset ovat jo isoja ja tähän ei heillä olisi ollut edes mahdollisuutta. Meillä on ollut muukin intressi mennä sinne, kuin pelkkä sukupuolen metsästys. Odotusta kun on ollut takana 6 vuotta, haluaa yhden ylimääräiset perusteellisen tarkastuksen, että varmasti kaikki on vauvelilla kunnossa.
Meillä on perjantaina rakenneultra. Nyt on ollu aika levottomia öitä viime aikoina. Herään joka yö kun pohkeista vetää todella kovaa suonta ja onnimanni potkiskelee aina yöaikaan pitkiä pätkiä. Näin päivällä se sitten tyytyväisenä taitaa kölliä, kun liikkeitä ei niin paljon tunnu.
Meillä rakennusprojekti on vasta paperilla ja tarkoitus olis aloittaa se tossa huhtikuun aikana, niin että pohjatyöt ovat valmiit kun pienokainen syntyy. Onneks mun ei tarvii osallistua kuin suunnitteluun :).
Mulle kävis hyvinkin nähdä muita! Todella mukava idea :)

Aamu73 rv: 19+1

Moi!

Täällä edelleen silloin tällöin huippaa, vaikka rautaa on tullut jo syötyä reilut pari viikkoa.

Töissä ahdistavaa. Työnantajani veti herneet nenään kun kerroin raskaudesta. Tuli jo vähän sellainen olo herran puheista, että kuvitteleeko se, että mä tulen lähtemään vakituisesta työstäni muka vapaaehtoisesti tämän takia. Puolisokin oli sitä mieltä, että alkakoon vaan hankkia mulle eroa, niin me viedään tämä eteenpäin.

Kävin äsken lääkärillä ja se sanoi, että mun pitää vaan soittaa, niin hän antaa sairaslomaa.

ARGH!!! Luulin, että Suomessa oltais tällaisissa jutuissa jo vähän pidemmällä.

Piri

Moikka!

Mannis, tapaaminen on kiva idea!

Piri, aika jännä reaktio työnantajalta! Kauheasti arvostellaan suomalaisia naisia, kun ne ei synnytä tarpeeksi lapsia, eikä tarpeeksi nuorina. Sitten kun ollaan raskaina niin sekään ei ole hyvä. Onneksi sulla on ymmärtäväinen lääkäri - tiedän miten inhottavaa töissä on olla eritoten jos ilmapiiri on huono.

T. Assari 18+4

Heips!
Tapaaminen olis ihan kiva idea! Katsoin tosin tota meidän heinämammojen listaa ja aika eripuolilta Suomea on ihmisiä...
Kissafriikki; Ihmettelin, miten pystyt vielä salaamaan raskautesi?
Mulla on ainakin jo niin iso vatsa - vaikka ensimmäistä odottelen - että ei ole kyl mitään epäilystä enää kenelläkään.

jossu78

Heissan taaltakin! Taalla menee ihan ok,ensi viikolla rakenneultra. Viime yona nain unta,etta laakari totesi it's a boy! Saas nahda selviaako. Rattaita olen taalla katsellut, taalla ei ollenkaan sellaisia yhdistelmavaunuja kuin Suomessa. Onko teille kellekaan tuttu Bugaboo rattaat/vaunut? Niita myydaan taalla, mutta julmetun kalliit.

Onko teilla vatsassa kipuja tai vihlaisuja, mulla valilla vihloo kunnolla, ehka jotain kohdun kasvukipuja tms. Mulla ei tunnu viela liikkeita,kadella koitettaessa ihan pienta liiketta olen tuntenut, ehka...Kunpa alkais tuntua jo vahan enemman.. Masu on kylla kasvanut ihan reippaasti. Pian lomalle Suomeen, kivaa!

Lavine