Heinäkuun mammat 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
WAU!!!

Paljon Onnea karvakuonolle ja Weralle vauvoista!!!! Jännää, että tämän listan 2 jo synnyttänyttä on listan loppupäästä..alkoi jo itseä jännittämään, että näinkö me ollaan Kissafriikin kanssa seuraavia... No toivottavasti en minä ainakaan seuraavaan 5 päivään, kun puoliso on ulkomailla reissaamassa...

Täällähän pitää nyt käydä päivittäin lukemassa, että mitä on tapahtunut! :)
Piri

Ihana kuulla ihmisten vauvakuulumisia! Ja Heinis, eiköhän kohta ala tapahtua, koita vaan jaksella!

Mulla on tullut harjoitussupistuksia nyt parin päivän ajan tosi tiheesti. Olin äsken neuvolassa, jossa ei saatu sydänääniä kunnolla kuuluviin, koska supistuksia tuli koko ajan. Tulee edelleen. Neuvolatäti (taas eri täti...) meinas, että josko synnytys olis käynnistymässä. Nyt joudun mäkin sitten laskemaan vauvan liikkeitä aamuin illoin.

Mutta neuvolasta: hg 107, verenpaine 124/82 tai 114/84, painoa tullut 800 g/vko :-(, sf-mitta 33 cm, eli sama kuin viimeksi, ja vauvan sydänäänet välillä 110-150.

Huh, alkaakin vähän jännittää, että josko vauveli olis jo tulossa:-) Olenkin saanut tänään valmiiksi kolmannet villaiset kuorivaipat, joten kaikki on valmiina:-) Tulee jotain omituisia vihlaisuja nivusiin melko usein, ja odottelen että milloin vesi menee...

Jaksamisia kaikille mahakkaille ja lapsen jo saaneille!

T. Assari 37+0

No huhuh! Täällä alkaa tosiaan muilla jo tapahtua ja listan loppupäästä! Mulla kanssa oli viimeks lääkärillä vaikea saada vauvan sydänääniä kuuluviin, mutta mistään harkkareista ei ollut kyse. En edelleenkään tiedä miltä supparit pitäis tuntua :). Tosin terkkari sanoi, että toisilla niitä ei tule ollenkaan eikä silti tarkoita sitä, että mitään ei olisi tapahtunut. Mullakin sf-mitta on nyt ollut koko ajan toi 33.
Rajua vihlontaa mulla on kyllä välistä aina oikeassa nivusessa. Jopa niin paljon, että menee hetki, että pystyy itsensä suoristamaan, jos on istunut. Tänään on ollut taas helppo päivä, eli ei sitten tunnu raskaus juuri miltää. Olis vaan niin ihanaa päästä tosi toimiin.

Ihanaa tosiaan kuulla jo Weralta vauva-arjesta! Meillä "Onni" liikkuu ihan hirveesti koko ajan, joten mitään synnyttämistä ennakoivaa rauhoittumista ei oo tapahtunut.

Assarille, mulle terkkari sanoi, että ruuhka synnärillä jatkuu ja yliaikaset ruuhkauttavat vielä alku heinäkuun. Eli taidetaan joutua ruuhkaan synnyttämään :). Tai sullahan ainakin näyttää siltä. Mä oon ihan varma, että meillä Onni syntyy vasta heinäkuun loppupuolella :)

Jokos kaikilla on vauvaa varten hankinnat tehty ja vauvajutut muutenkin valmiina? Mä en oo vielä saanut sänkyä laitettua valmiiks. Kaikki on kyllä pesty ja silitetty,mutta sänky on edelleen petaamatta. Ja hoitopistekin on vielä kesken, koska kodinhoitohuone on vielä keskeneräinen. Onneks se valmistuu nyt viikonloppuna.

Aamu73 ja Onni 37+4 tai 38+ 1

Moikka taas,

tässä laskeskelen supistuksia, tulee 2-5 minuutin välein. Jännää, pitäisköhän soittaa äitipolille?

Meillä on kyllä kaikki valmiina vauvaa varten, pientä hienosäätöä tehdään tosin koko ajan. Sain pyykinpesukoneen myytyä ja uusi tulee tilalle vasta ens vkon alussa, ja hoitopiste kylppäriin tulee pesukoneen päälle, joten se valmistuu vasta sitten ens vkolla.

Aamu, voi harmi sitä ruuhkaa! Jos tässä nyt joutuu lähtemään sairaalaan ja vauva jopa syntyy, niin ois ollut tosi kiva saada se perhehuone käyttöön! No, no can do:-( Pääasia, että vauvalla kaikki hyvin!

T. Assari 37+0

Lämpimät onnittelut Weralle ja karvakuonolle täältäkin! Ja voimia nukalle sinne laitokselle edelleen.

Aika ihana Wera toi sinun esikoisen kommentti, että "äiti valvottaa" ;) . Mutta huippua kuulla, että voitte hyvin siis ja olette jo kotona! Onko sun sektiohaava kipeä ja saatko jo nostella vauvaa?

Huih, jokohan Assarikin on laitoksella? Tai Heinis? Tässähän alkaa tosiaan olla jännät paikat. Itsellä on harjoitussuppareita riittänyt pari viikkoa, mutta varsinaisia jo odotellaan. Vauvahan laskeutui alkuviikosta tosi alhaalle ja meno alkaa olla aika kankeaa. Mutta hyvä puoli on, että kotona alkaisi nyt olla kaikki valmiina. Sen sängynkin laitoin eilen valmiiksi. Mies naureskeli, että tuleeko meille heti pikkupartiolainen, kun yöpyy teltassa... Laitoin siis sellaiset pinnasängyn verhotkin ja tuli kyllä aika nätti. Onhan se ainakin äitin silmään mukavan hempeää, hihii.

Nämä viileät ilmat on kyllä tosiaan aika ihania nyt, kun turvotus selvästi alkaa lisääntyä. Joten nautitaan ;)

kaisla 40+0

Assari, teillä taitaa tosiaan olla lähtö lähellä. Onko supparit kivuliaita ja kestää sen yli 30s? Kandee varmaan soittaa sinne äippäpolille. Me aatelitiin, että ei oteta perhehuonetta, mutta yhdenhengen huoneen haluaisin saada jo ihan sen takia, että ne huoneet siellä on kuulemma tosi pieniä ja kun vauvat ovat vielä siellä koko ajan, niin ahdasta on. Mutta ei kyllä oo toivookaan saada perhehuonetta tai yhden hengen huonetta, jos noi ruuhkat jatkuu :(.

Laitapa kuulumisia, jos tai kun synnytys on käynnissä! Jänniä aikoja täällä elellään... Meillä ei tunntu auttavan mitkään käynnistysyritykset ;)

Aamu73,

Hei
Soittele Assari vaan sinne äitipolille ja varmista ainahan siellä voi käydä ja tulla vaikka takasin, jos ei ole vielä tarvis jäädä sinne.
Mie olen kanssa täällä yrittäny hikipäässä siivota varastoa, leipoa ja muutenki liikkua enemmän sen minkä kunnolta jaksaa, että synnytys käynnistyis ittekseen. Pitäis kait ottaa se kolmen SSS systeemi käyttöön. Tällä hetkellä ainakaan mulla ei seksi ainakaan ole kovin päälimmäisenä asiana. Jotenki tässä on halut menny tämän kauhean mahan kanssa. Ehkä nyt vois tämän loppu ajan tosiaan vähän kaasutella, kun ei tarvi vielä varoa, että joku herättää.
Vauvalle on tääläkin kaikki kamat jo valmiina ei tarvis tuoda, kuin nyytti kotia. Ainoa on, että se sairaalakassi on pakkaamatta ja mie en oikein tiä mitä siihen pakkaisin. Huomena pitäis siivota huusholli kunnolla ja taas leipoa pakasteeseen jotaki ettei tarvi heti alkaa leipoon, kun tulee synnäriltä kotia.
Toivottavasti eka vieraat ei ryntää heti kylään, kun on kotiuduttu. Minun äiti kyllä varmaan ryykää, mutta se ei varmaan haitta, jos ei ala liikaa kotiutuun tänne.
Minkälainen olo teillä muilla odottajilla on?
Mulla on ihan hyvä. Supistele ei ainakaan mitenkään kauheasti. Muutenki on semmonen ihan hyvä olo, että, kun tuo vesisade hellittää niin vois lähteä vaikka kunnon lenkille.
Saras 37

No joko se Assariki saa vauvan ennen mua?! ;) Mulla ei oo tänään ollu niin mitään tuntemuksia. Ei edes menkkakipuja. Mitään kamoja ei oikein oo saanu minnekkään laitettua, ku kuitenki ens kuun aikana muutetaan. Vauva saa ekat viikot nukkuu vaunukopassa, jos se nyt ylipäätään ennen muuttoa syntyy. No, maksimissaan se on "enää" kolme viikkoa massussa *huooooooooh!*

Onnea matkaan Assari, jos nyt synnyttämään pääset!

Onnea kovasti kaikille jo synnyttäneille, ihanaa kun täällä ketjussa jo tapahtuu! Aika on mennyt todella nopsaan ja heinäkuu juuri koittaa..
Olipa kiva lukea, että muillakin on pesänrakennus-vietti voimissaan. Itse kuulun myös samaan sarjaan, kaikkea pitäisi tehdä ja laittaa valmiiksi. Mutta niinpä se on ollut jo kaksi kertaa aikaisemmin ja myöhemmin lähinnä huvitti, kun huomasi, ettei se elämä siihen loppunutkaan kun sai vauvan ;)
Täällä odotellaan jo hieman pelonsekaisin tuntein synnytystä, mutta olen päättänyt yrittää "nauttia" (:) siitäkin tapahtumasta, koska se voi olla viimeinen kerta. Ja sitä taas muistellaan koko loppuelämä. Vaikka lähinnä jännittää pääsenkö edes sairaalaan asti, koska toinen syntyi vain 1v3kk sitten ja sekin synnytys sujui tosi vauhdilla..
Masu ei ole taas kovin suuri, sf mitta oli maanantaina 27.. Mutta terkka sanoi ainakin 3,5kg olevan tulollaan :) Eli eipä se masun koko aina kerro kaikkea...
Närästystä on jatkuvasti ja pää painaa jalkovälissä, mutta pitää nauttia tästäkin ajasta jotenkin! :)
Ihana rauha istua koneella kun taaperot ovat isin kanssa hetken vielä ulkona!
Jaksamista kaikille odottaville ja jo synnyttäneille!
ELO 36+6

Hei !

Kaunis kiitos kaikille onnitteluista ! Vauvaahan mun on pakko nostella jokatapauksessa.Yöllä vaan olen kankea, ja sängystä nouseminen on silloin , nojoo, työlästä. Mä voin tosi hyvin, mutta leikkaushaava on tietty arka, ja kun mä nauran kunnolla , SATTUU. Sen takia mun piti kieltää tänään mun parasta ystävää tulemasta käymään, kun meidän jutut on ihan hervottomia. Hän kävi synnärillä, ja oikeasti se oli kamalaa. Tänään mä aivastin kerran ja toivon totisesti välttyväni flunssalta.Kun aivastin , tunsin että tikit on kovilla.HUhuh ! Muuten , muistakaa ummetuksesta kärsivät pyytää helpotusta vaivaan synnärillä, ettei kotiinpääsy jää siitä kiinni. Sektiomammat ei pääse kotiin, jos suoli ei toimi. Ymmärtää kyllä.
Muuten tässä sektiossa tuli ilmi, että edellisessä oli virtsarakko jäänyt väärään paikkaan ! Liian ylös. Siis huhhuh ! Eipä tuo ole mua haitannut, mutta aika nolo kun tuli tuollatavalla ilmi.Huomenna neuvolanterkka tulee ottamaan tikit pois. Eipä niitä turhan kauan pidetä.
Assarille onnea synnytykseen !
T:Wera

Heips,

ei olla vielä synnärillä:-) Soitin äippäpolille, ja käskivät pysymään kotona siihen saakka, että vedet menee tai supistukset on niin kivuliaita, etten kestä enää... Jeps, ei tule enää niin usein suppareita, joten väärä hälytys tais olla:-( Tai saas nähdä, mitä yön aikana tapahtuu... Ja Aamu, kun soitin niin tosiaan sanoivat, että on niin ruuhkaa, että ovat joutuneet pyytämään apuvoimia muualta. Kuulemma hoitavat silti kaikki asiakkaat hyvin:-) Eli Heinis, saatat hyvinkin ehtiä ennen mua!

Mukavaa iltaa kaikille!

T. Assari 37+0

Iltaa kaikille.

Vai meinaa täällä alkaa tapahtua ! Heinis alkaa jo olla valmis ja assarillaki supistelee. Mulla on ollu aika hiljaista... :( Huumoritilanne ku on ollu nii paljo turhia hälytyksiä :D Kuitenkaa ei tapahdu mitään. Nyt on tosin pari päivää ollu aivan KARMEAT liitoskivut. Ja varsinki vasemman puolen nivuseen iskee nii järettömästi välillä että jalka on ihan puuduksissa. Itsekin tässä oottelen että jospa lapsiveet menis nii pääsis synnyttään.
Ja kauheaa selkäsärkyä poden välillä kun oon istunu ja sitte lähden talsimaan nii aijaijai että saa hieroa alaselkää että pääsee käyntiin...

Niin ja välillä on menkkamaisia suppareita mutta ei säännöllisiä joten uskon että kaikesta säikyttelystä huolimatta meidän poika syntyy vasta heinäkuun puolenvälin jälkeen. Nyyh :) :(

Odottavan aika on piiiiiiiiiiiiiiiiitkä.

t. tre 37+2

Huomenta!

Uneton yö takana. Taas oli niin järkyttävä pahaolo, että nukkumisesta ei tullut mitään. Ja olo senkun jatkuu... Hitto alkais nyt mielummin ne supistelut kun tää yrjö olo!

Saras, mulla on muuten ollut loistava olo koko raskauden. Jos näitä muutamia öitä ei lasketa, niin muuten voisin kirmata vaikka lenkille päivittäin. EIhän tästä ole kuin kolme viikkoa, kun vielä kävin 3-6 kertaa viikossa salilla ja edelleen voisin kyllä käydä, mutta salikortti loppui tämän kuun alkuun.

Mitä siihen sairaalakassiin tulee, niin mä laitoin sinne yhdet omat vaatteet (jos alkaa kyllästyttää sairaala-asu), imetysliivit ja suojat, siteitä kotimatkaa varten, muutaman cd-levyn ja pari kirjaa, kännylaturin, kameran, Onnille kotiutumisvaatteet (vaikka ne voi tuoda turvakaukalon mukanakin), yhden harson, Onnille vaippa kotimatkaa varten... Nyt en muista muuta..... Tuleva isä saa sitten kannella mulle sinne herkkuja mitä mun mieleen sitten tuleekin :).

Odottavan aika on tosiaan pitkä Tre! Hassua, että sulla on ollut kaikki mahdolliset esioireet ja täällä vielä keikut. Olisin kyllä laittanut sun puolesta rahat likoon, kukaon eka synnyttäjä :). No toivottavasti me kaikki päästään nopeesti tositoimiin, eikä menis ainakaan yliaikaseks!

Aamu73 ja Onni 37+5 tai 38+2

Hei
Sainpa vihdoin siivottua koko huushollin. Eilinen varaston siivoaminen ei ainakaan saanut mitää aikaan. Täytyy vissiin tänään keksiä jotaki muuta kunnon puuhaa. Leipoa pitäsi vielä jotaki hyvää pakkaseen vieraiden varalle.
Toivottavasti ihan piakoin vauva alkais tulemaan ittekseen.
Sen synnärikassin vois nuitten tren ohjeiden mukaan pakata ja kattoa mitä ite haluaa mukaan. Alkaa olla kyllä tosiaan jo meillä kaikilla jännät paikat. Eihän siitä ole loppujen lopuksi kovin kauaa, kun täällä alettiin kirjoitella. Taaksepäin aika tuntuu lyhyeltä, mutta kun miettii niin tuntuu, että ois ollu raskaana ikuisuuden.
Palaillaan taas
T.SAra

Heips!

Onko jollakulla muulla sellaista tunnetta, että vauva olis tunkemassa kättä alakautta ulos voimalla? Voisin vannoa varsinkin iltaisin (ja varsinkin tänä iltana), että kohta ulos tulee pikkuinen nyrkki:-) Supistelut jatkuvat, ja lisäksi tosiaan tuo omituinen tunne alapäässä. Ja sitten ihan kuin jotain pientä räjähtäisi alavatsassa aina silloin tällöin. Siis sellainen pehmeä pieni räjähdyksen tuntuinen...:-) Vesi ei ole vielä mennyt, eikä mitään muutakaan merkittävää tapahtunut.

Tämä siis ( . )

Mitäs muille kuuluu? Kiva Sara, jos jaksat leipoa vielä! Mä koitin delegoida äidilleni leipomista, mutta hän on sitä mieltä, että ei halua että mun lähellä on herkkuja... Olen koettanut selittää, että nämä kilot ei ole tulleet mässäämällä, mutta ei auta, jokaisella tutulla ja puolitutulla on mielipide mun painosta ja tuomio on, etten koskaan pääse enää kiloista eroon:-(

Aamu, luin jostain, että loppuraskauden pahoinvointikin on aika yleistä. Toivottavasti menee sun kohdalla pian ohi!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Elättelen pientä toivoa, että pääsisin tänä vkonloppuna tositoimiin:-)

T. Assari 37+1

Assari: Ihan tosi hoikalta kyllä mun mielestä kuvissa näytät. Ja lohdutuksen sanana, mulla tuli viimeks 24 kiloa. Normaalisti 158/60 ja viimesillä painoin 84 kiloa!!! Kymmenen kiloa jäi viiden päivän aikana laitokselle ja erotilanteessa (7kk synnytyksestä) painoin n.58 kg. Että eiköhän ne kertyneet kilot häivy sultakin nopsaan. Ulkopuolisena ei kyllä kiloja erota, muuta ku mahan kasvusta :)

Meillä poitsu meni mummille yökylään. Viime yönki nukuin superhyvin ja heräsin vasta 5.30 ekan kerran pissalle. Tänäänkään ei minkään asteisia supistuksia. Mies intoili, et saadaan aamullaki nukkua kunnolla. Mä oon vähän ajatellu, et jos päästäski laitokselle ;P No, tuskin... Jos jostain sais nyt intoa yrittää vielä petipuuhia. Jotenki taas väsyttääki, ettei jaksais kiinnostaa..

heinis 39+4

Huomenta...
Joo kotona sitä vaan ollaan vaikka kaikki synnytyksen käynnistymiseen liittyvät jutut on melkein koettu. ;--D hassua ja ärsyttävää. Eilen aloitin taas levolacin käytön kun on ummetus mennyt niin pahaksi niin heti kun otin yhden annoksen, alkoivat supistelut. Niitä jatkui sitten koko illan ja viime yönkin. Nyt kun aamulla heräsin, homma taas jatkuu ja mulla on oksettava olo. Aamupala alkoi maistua aivan kauhealle vaikka normaalisti maistuu hyvin!

Onko sitten jotain yhteyttä levolacilla ja supistuksilla? Vai onko yleensä niin että ummetus lisää supistuksia. Tässä odotankin että saisin suolen nyt pelaamaan. En millään haluais tänään synnyttää vaan mieluummin heinäkuun puolella :) Jostain on nyt semmonen iskostunu päähän. Heh...

Viime yö meni sitten vähän niin ja näin. Pätkittäistä unta ja supistusten seurailua. Plääh. Huomenna ois 1.7. Sillon sais tapahtua! Mietinki että alanko hyppimään illasta tai lähden pitkälle kävelylenkille mahdollisista liitoskivuista huolimatta ;)

Mutta yrjööö... taas iski oksettava olo :-( mitä tämä oikee on! Argh.

Pärjäämisiä kaikille.

t. tre 37+4

Huomenta! Meijän vapaa-illan nautinnot jäi vähän uupumaan. Ukko meinas nukahtaa ennen yhtätoista sohvalle, ku juorusin systerin kanssa puhelimessa. Siirty sänkyyn kuorsaamaan. Mäkin menin ennen kahtatoista nukkumaan... heräsin yhen jälkeen aivan järkyttävään hikikohtaukseen ja mahassa vääns ihan kamalalla tavalla. Mitään ei tullu pihalle ja mahaan sattu niin, et ois tehny mieli huutaa ja itkeä. Lopulta tunnin tuloksettoman istumisen jälkeen päätin mennä takasin sänkyyn, ku kivusta huolimatta väsytti aivan törkeenä. Vähä aikaa makoilin ja närästys rupes olee älytön. Sitte ei tarvinnukkaan, ku iskee pää pönttöön ja tyhjentää mahalaukun sisältö. Onneks se oksentaminen helpotti! 2:53 katoin vielä kelloa ja mietin, että paljo mieluummin valvoisin supistusten kanssa. Toivottavasti tää oli jotain ohimenevää, eikä TAAS jotain mahatautia.
Huh, sain pariin päivään pitkästä aikaa kunnon supistuksen! Outoa, ku ne tuntuu tosi pahana vaan oikeella puolella. Muutaman kerran oon istuessa bongannu sellasen kovettumissupparin. Maha rupee yht´äkkiä kohoo jalkojen päältä. Se on aika jännä tunne xD Tänään tahtoisin päästä vielä Järvenpään lindexille haalimaan lapsille alevaatteita, mut en taida saada kyytiä mistään :( Ukkoki lähti jo kämpälle. Huomenna kylppäriä aletaan vesieristää, joten kahen viikon sisään meillä pitäs olla täysin valmiina seki!! Ristiäisiin sitte huomenna, jos ja kun toi pikku-Jii ei vielä synny.

heinis 39+5

Kiitos kaunis, Heinis! Pitäis vaan luottaa siihen että itse tietää omasta painostaan. Mulla aloitustilanne oli 165 cm ja 50 (tai 48) kg, ja nyt mennään 70 paremmalla puolella:-) Kokemus tämäkin...

Toivottavasti Tre pääsee pian oikeasti tositoimiin ja toivottavasti Heiniksen yöllinen paha olo oli kerrasta poikki. Mullakin on ollut lyhytaikaisia vatsatauti"kohtauksia" yleensä just öisin, mutta ne on menneet pian ohi.

Ompelin just vauvalle Nalle Puh -kankaasta kotiutumispuolipotkuhousut ja hatun, ja sitten hän pukeutuu lisäksi hihattomaan bodyyn:-)

Rauhaisaa viikonloppua!

T. Assari 37+2

Heippa!

Mulla on päivittäin sellanen tunne, että vauveli tulee nyrkit edellä jo ulos. Kyllä tuntuu tosi ikävälle, kun se tunkee kätösiään tuolla alhaalla. Paha olo mulla on noin joka toinen päivä ja yö, eli edellinen yö meni taas tosi huonosti nukkuen ja viime yönä nukuin tosi hyvin. Pahaolo jatkuu yleensä koko seuraavan päivän ja vatsa on myös kipee. Tänään ja itseasiassa jo eilisestä illasta on selkä, pakaran yläosa ja kyljet vihloneet, mutta edelleen odottelen niitä supistuksia.

Assari, susta ei todellakaan huomaa, että olisi kiloja tullut muualle, kuin sinne vatsan seudulle. Multa ei ole udeltu painoa enää, kun sitä ei tullut kymmentä enempää. Tuuntuu, että kun niitä ei tullut niin sitten pitää etsiä jotain muuta "kauhisteltavaa". Eli aina etitään se mistä voidaan sitten päivitellä.

Tänään ajattelin vihdoin tehdä sen, että laitan vauvan sängyn valmiiksi.Se on vaan jääny koko ajan mietintäasteelle. Tosin tilanpuute on se, mikä eniten jarruttaa. Mehän siirrettiin sitä rakennusprojektia syksyyn ja yritetään tulla näissä pienissä tiloissa toimeen vuoden verran. Onneksi pihaa riittää ja ulkona on kiva istuskella, kunhan noi säät sen taas sallii.

Eipäs tänne ihmeempää. Kyllä sitä koko ajan toivoo, että alkais jo se synnytys ja sais vauvan jo kotiin!

Aamu73 ja Onni 37+6 tai 38+3

Moi taas! Kattelin, että ketju rupee olee taas pitkä, mut pitäskö uuden ketjun avaaminen jättää huomiselle? Alkais niinku heinäkuu uudella ketjulla.

Assarille vielä: pah ja pöh kaikille painosta huomautteleville! Herkut esiin vaan, noilla kiloilla ei ois haitaks, vaikka pari kiloa jäiski! Raskauden aikanen painonnousu ei mun mielestä oo varsinaista lihoomista. Eri asia ihmisillä, jotka on jo valmiiks lihavia. Sillonki saa kuitenki muutama kilo lapsesta tulla.

JEEEE, mulla on päivän kolmas supistus! Sattuu niin keleesti!!! Lisää näitä xP

heinis taas

Mä oon kanssa samoilla linjoilla, että kiloja tulee toisille raskausaikana ihan muista syistä kuin ylenpalttisesta herkuttelusta ja toisille taas ei millään. Mun ruokavalio on ollut tosi syvältä viimiset kaksi kuukautta. Joka päivä oon vetänyt herkkuja: suklaata, salmiakkia, jäätelöä ja pullia. Mulle vaan ei kerry kiloja eikä turvotusta. Edelleen käytän sormuksia ym. Eli luulen, että raskausajan hormoonit kerää toisille sitä nestettä kudoksiin ja sitä kautta kilojakin. Eli ei kannata vältellä niitä herkkuja kilojen pelossa. Eri asia on sitten, jos on diabetes tai muua sairaus, joka on altis sokereille ja rasvoille ym.

Heinis, mä oon ihan kateellinen noille sun suppareille!! :). Mulla on kyllä nyt erilainen olo tuolla vatsassa, siis ihmeellinen paineen tunne. Alavatsaa myös vihloo välillä enemmän kuin normaalista. Täytyy tänään kyllä mennä taas saunaan ja lähtee vaikka lenkille, jos vaikka se sais tän synnytyksen käynnistymään. taitaa kyllä olla toiveajattelua :)

Aamu73.....taas

Hei
Mie olen kans sitä mieltä, että toisille niitä kiloja tullee enemmän ja toisille vähemmän. Mie kans luulen, että neste tuo monille painoa lissää. Kyllä tämä tyttö on kans turvonu jokapaikasta aivan kiitettävästi. Siroista jaloistakaan ei ole jäljellä, kun pelkkä muisto. Yhet tai kahet kengät on mitkä menee vielä jalkaan ja ei vaikuta ennää loppuajaksi ostaa uusia kenkiä. Eiköhän tämä loppuaika mene jo sinnillä.
Ite kyllä vetelisin kaikkia herkkuja, mutta kun noitten sokerijuttujen takia kaikesta hyvästä on pakko kieltäytyä. Hulluna tekis mieli jäätelöä, dumleja sun muita ihania karkkeja, mutta jos tyytyis nyt sitten taas porkkanaan tai omenaan. Olkaa onnellisia jokaisesta herkusta kyllä ne on kaikki ansaittuja herkkuja.
Vaikea on ollu, kun olen tässä tosiaan viime viikolla leiponu niin on pakko laittaa kaikki leivonnaiset suoraan pakasteeseen ettei vain tulis syötyä.
Huomena ajattelin taas pitää semmosen leivonta päivän ja tietenki suoraan pakasteeseen.
JOko teillä on maha laskeutunu. Mulla kyllä tuntuu nyt siltä, että ei se ole vielä laskeutunu. Tuntuu jotenki, että asukki on alkanu viihtyyn yksiössä paremmin. Liikkeitä ei ole minusta enää niin kovasti ja niitten laatu on muuttun.
Täällä eletään muutenki semmoista tunteiden vuoristorataa tänää. Kyllä mieli ailahtelee aika lujasti nyt ja ei tarvi paljoa, mutta ei tässä auta pittää lähteä kauppaan.
T.Sara

Hei vaan !
Saras; mulla oli tuo jalkojen turvotus myös ihan samanlaista, ja en myöskään raskinut ostaa kenkiä sen takia , kun on vaan väliaikainen olotila. Kasvoista on turvotus hävinnyt, mutta jaloissa on vielä . Maha on ihan hirveä pallo edelleen, koska leikkauksesta on niin vähän aikaa. Eilen otettiin tikit pois, ja arpi on arka, ja punainen tietenkin. Nauraa , yskiä tai aivastaa ei kestäisi mutta minkäs teet.
Muuten olo on hyvä , ja Nuppu on mulle suuri ihmetyksen ja rakkauden aihe. Siis , miten voi olla näin kokonaisvaltaisesi vauvansa lumoissa. Esikoisen kanssa tälläistä tunnetta ei ollut, johtui siitä,että esikoisen isä oli, ja on lievästi sanoen , no , en kehtaa... Siis mä en ollut onnellinen sen ihmisen kanssa, ja se ei jakanut mun kanssa
arkea, ja vauva-aikaa, seurusteki vaan kapakoissa, ja kotona pullon kanssa.
Nyt on ihanaa, kun mies jakaa täysivaltaisesti vastuun, ja kulkee rinnalla. Siis aivan älytön tunne.Sairaalassakin leikkauksessa mukana pitämässä happimaskia, perhehuoneessa vieressä, siis voi itku, mua alkaa oikeesti itkettää.

T. Wera ja Nuppu 5 vrk