Heinäkuun mammat 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terve!

Meitsi on taas töissä. Saa nähdä, miten tää taas lähtee menemään.

Mulla ois työkeikka silloin, kun on 26 viikkoa täynnä ja työnantaja vähän epäilee, että selviänkö mä 4 lennosta ja 3 junamatkasta 4 päivän sisällä ja tietty pitkiä päiviä pitää tehdä jne. No aikaero ei onneksi ole kuin parituntia, mutta nyt aloin sitten itsekin miettimään, että kannattaako riskeerata. Mitä mieltä olette? Lähteäkö vai ei? Toinen juttu on sitten se, että riittääkö esimiehelle, että sanon että en lähde vai pitäiskö olla lääkärintodistus, mistä sitten taas tulee mieleen, että millä minä sen saan? Kun ei viitsis ihan mennä selitteleen, että esimiehen mielestä en ehkä ihan selviä reissusta...

Vauva potkii ja muuten kaikki kunnossa,
Piri

Hihii! Sain päätöksen äitiys- ja vanhempainrahasta ja minulle tulee kahden viikon sisällä äitiyspakkaus! En malta odottaa! Toisaalta harmi, ettei etuuksien laskennassa voitu käyttää tämänhetkisiä tuloja, vaan vuoden 2005 tuloja - tulot kasvaneet n. 18 %, eivät kuitenkaan vaadittua 20 %:a... No, eiköhän pärjäillä. Eipä muuta tällä kertaa:-)

T. Assari 25+0

Hei
Tulin toivotteleen vain mukavat pääsiäiset teille. Aika kovatahti Piri, mutta mieti itse miltä tuntuu jaksatko vai etkö. Uskon, että tarvitsen lääkärintodistuksen matkan perumista varten.
Mukava, kun ollaan jo päästy näin pitkälle osalle meistä on jo tullu ja tulossa äitiyspakkaus. Täytyy olla kyllä onnellinen, että ollaan jo voiton puolella tässä raskaudessa. Nyt sitten varmaan odotellaan näiden äippäpakkausten jälkeen äippälomalle jäämistä ja sittenhän se koittaa se H hetki ihan pian.
T. Sara ja 25

Hyvät pääsiäiset kaikille täältäkin! Mäkin sain juuri tänään postissa Kelan päätöksen äitiysavustuksista. Pakkaus tulee siis tännekin parin viikon sisään, jännää! Ilokseni äitiysraha oli vähän minimiä enemmän, olen vuonna 2005 tienannut vähän opintojen ohella ja ä-raha nousi siltä ekalta jaksolta sitten pari euroa per päivä, ihan tuntuva korotus loppusummassa. Sitten tippuukin siihen minimiin, eli 380... Siitä summasta ei kyllä tarvis enää veroja maksaa... Sais jäädä koko 380 käteen... Noh, systeemi on kaikille sama, minkäs teet, hyvä että minimikin on sentään opintotukea enemmän, heh!

Karvakuono 23+5

Moi!

Kiitti Saras, sitä mä vähän itsekin mietin... varsinkin kun tänään on koko aamun vihlonut/pistänyt vasemmasta nivusesta, niin mietin, että jos nää vaivat tässä muutenkin lisääntyy, niin ois kai parempi jättää reissu väliin.. Pitäis kai varata lääkäri aika ensi viikolle. Kai ne voi sitten kirjoittaa sellaisen lääkärintodistuksen, että ei voi lentää jne, jotta saa lento-/vakuutusyhtiöltä sitten rahat takaisin vai onko jollain jotain kokemuksia?

Onko jollain muulla ollut tuollaista vihlontaa?

Mukavaa pääsiäisenaikaa!
Piri

Hauskaa Pääsiäistä!

Mulla oli viime keskiviikkona lääkärineuvola. Ultrattiin vauvaa, ja vauveli painaa tällä hetkellä yhden kilon. Kaikki on hyvin, eikä viitteitä alkavasta raskausmyrkytyksestä.
Olen tosi onnellinen! Olen huomannut , että kuluneella viikolla väsy yllättää ihan ykskaks.Viime maanantaina hilluin heti aamusta sekalaisten juttujen parissa, ja puoliltapäivin tuli niin totaalinen uupumus, että kun tulin kotiin, niin en purkanut ruokakassista kuin kylmätuotteet jääkaappiin, ja painuin suoraan takkahuoneen sohvalle. Siis vaihdoin vielä keskellä päivää vielä yöpaidan päälle ! Ajattelin, että ei ole niin suuri synti nukkua päivällä, kun "lepää " sohvalla. Heräsin nuppi turpeena puoli neljältä kun esikoinen tuli koulusta. Neuvolalääkäri sanoi, että ihan normaalia tässä vaiheessa että uupuu. Nyt se siis alkoi mun kohdalla.

T. Wera 27 tasan

ÄÄÄRRRGGGG!!!!! Tänä aamuna nukkuessa elämäni kovin suonenveto, eikä meinannut tulla loppua!! Onko muilla yhtä pahana? Koitan juoda vishyä ja jopa kun muistan otan magnesiumia, mutta silti!

Mahatautikin muuttui sitten viikon varrella räkätaudiksi. Tiistaina meen taas lekuriin ja sairasloma ilmeisesti jatkuu, en ainakaan itse tunne enää kykeneväni takaisin työhöni, on sen verran fyysisesti raskasta ...ja mitä työpaikasta kuullut nyt juttuja sairaslomalla olessa, että myös henkisesti!!! Muitakin saikulla, irtisanomisia, töitä saa tehdä yötä päivää yms!! Onneksi mulla sattuu olemaan sama neuvolaterkkari kun ekaraskauden aikana ja työkaverilla vajaa vuosi sitten, molemmat raskaudet pääty raskausmyrkytykseen ja varmasti me molemmat on kerrottu työpaikkamme ongelmista, joten ei tarte enää paljon kertoa työoloista kun hän tietää jo!!! Ja kyllä itsekkin yhden raskausmyrkytyksen kokeneena osaan jo hellittää ajoissa!

Jep..esikoinen hätyyttelee... täytyy mennä!!!!!!

moi!

Eipä tässä kummempia, nostatan meitä vähän ylöspäin.

Mulla särki eilen illalla tosi paljon selästä. Eikä edes mistään alaselästä, vaan keskeltä lapaluiden alapuolelta. No kai sitä tässä vähitellen tulee kaikenlaista pikkuvaivaa...

Musta tuntuu kans, että vauva on nyt välillä tosi alhaalla. Ihan kuin se potkis tuonne alapäähän välillä...voiko olla näin tai voiko sen siis tuntea, vai kuvittelenko mä vaan?

Mukavat pääsiäisen jatkot!
Piri

Hei
Ihana olla taas kotosalla. Huomaa, kun on ollu lomalla viikon niin ei ole jalatkaan niin kipeät. Täytynee muistaa mainita sille lääkärille nuista jaloista, että tahtovat puutua loppupäivästä töissä.
Muutenkin on ollu mukavampi olo, kun oon lomaillu vatsa ei väsy niin ja sitä ei kivistä niin kovasti.
Minun masukki taitaa olla ihan rauhallinen tyyppi kyllä se päivittäin potkiskellee, mutta jotenki se on minusta rauhallinen ainakin vielä. Joka päivä on kuitenkin bongattava vähän liikkeitä, että tietää ollaanko siellä hengissä.
Heti rintojen alla on semmoinen inhottava olo lähes päivittäin, mutta kait seki kuuluu tähän aisaan
Nyt kun ensimmäistä oottaa on joskus vähän vaikea ajatella mitkä oireet kuuluu tähän raskauteen ja mitkä on omia oireita.
Hyvät pääsiäisen jatkot
t saras

heippis.nyt kyl hävettää ku en oo tänne aikoihin mtn kirjotellut..oon kyl käynyt välillä lukemassa teijän juttuja:o) mut oma kirjottelu on jstn syystä jäänyt..
Meitin lasketut ajat vaan lähestyy, vähä alkaa mua jo jännittämään tuleva. Mitä se tuo tullessaan..kaikkea pitäis viel ostaa vauvalle. Mutta ehkä tässä viel ehtii.. masu alkaa oleen kyl jo sen verran tiellä, et alkaa liikkuminen olee hidasta ja valasmaista:D ootteko te ostanut jo kaikki tarvittavan vauvalle? ja ootteko saanut viime vuoden vai tän vuoden äitiyspakkauksen?

Hei vaan !
Mä olen karseessa flunssassa.Iski viime perjantaina jo. Kurkku kipeenä, nenä vuotaa, ja kuumetta puskee. Huomenna pitäisi lähteä ajamaan yliopistolle, mutta taitaa jäädä multa väliin. Joka yö olentässä flunssaisena mietiinyt, että aamulla menen lääkäriin kun en saa kunnolla sitten nukuttua just tuon kurkkukivun takia. No, aamulla kun kiskon Panadol Hottia (kiskon yölläkin ) niin ajattelen , että kyllä se tästä helpottaa. Joo, olen kyllä muutaman päivän jo odottanutkin. Huomenna pakko kyllä hakea s-loma todistus, jos en jaksa. Ei varmaan tee vaavillekaan hyvää jos pitkittyy, ja mamma kärsii.
Hankinnoista; mä olen alun jälkeen ottanut iisisti, asenteella kyllä ehtii, ja kun on kesävauva, niin ei tarvi vaatetta hirveesti varata. Kaupat kun on lähellä, ja esikoinen ja mies voi sitten juosta jos jotain puuttuu ja tarvii. Äitiyspakkaus oli viime vuoden, mutta ihan kiva kaikkinensa. Kirjoittelin tässä nyt jotain , kun kaikki ovat niin hiljaa olleet viime aikoina.
T. Wera 27+4

Hei
Onpas täällä hiljaista. Harmi Wera, että oot sairastellu hae vaan reilusti saikkua niin jaksat paremmin. Itsellä oli nyt eka päivä loman jälkeen ja kyllä se tuntuu taas jaloissa ja väsyttääki ihan mukavasti. Muuten on ollu semmoinen mukava olo tässä vaiheessa. Toivotaan, että tätä hyvin vointia jatkuu vielä pitkään. Pitää tässä alkaa tekkeen nämä kotityöt ja käyä koiran kanssa lenkilla.
Mie lähetän ens viikola sen kelan lapun. Käyn palkanlaskijan luona ens viikolla niin laitetaan yhdessä ne paperit valmiiksi.
Pikku hiljaa alkaa kyllä jännitään tuo lähestyvä raskaus ja muutenkin enempi ehkä tuo elämän muutos joka tulee lapsen myötä. Hoitopöytä ja turvakaukalo ois meilä vielä hankinnassa ja sitten tietenki kaikki muut pikku tilpehöörit. Niihin ajattelin keskittyä sitten kesällä.
Tsemmpiä meile kaikille heinäkuisille
Saras

Piri, mustakin tuntuu, etta pieni on tosi alhaalla, melkein kuin sita pitaisi nostaa ylospain! :) Meille on tulossa tytto ja olen kuullut muiltakin tyttoa odottaneelta vastaavanlaisista tuntemuksista. Joidenkin mielesta tyttomaha/poikamaha jutut on hopohopoa, mutta ainakin kesalla pojan saava ystavani nayttaa masusta ihan erilaiselta, se on paljon ylempana. En taida olla ainoa, joka uskoo mahan muotoon, kun olin Suomessa kaymassa niin 3 eri ihmista sanoi mun odottavan tyttoa masun perusteella, enka ollut naille kertonut etukateen mita ultrasta paljastui :)

Mulla alaselkaa sattuu iltaisin aika paljon, saas nahda kauanko jaksaa toissa. Jossain aiemmin puhuttiin kestovaippailusta, itse aion kokeilla kestoilua ainakin osittain, mulla on valmiina harsoja ja kuoria ja myohemmin siirryn kokeilemaan taskuvaippoja. Oliko tassa meidan heinakuisten listalla muita, jotka ainakin kokeilee? Eiko aitiyspakkauksessakin ole kestoja nykyaan? Amerikkalaiset (ainakin taalla konservatiivisessa etelassa) ovat varmaan kauhuissaan, mutta mitas sitten! Mulla on nyt vaatteita aika paljon jo ja babyshower tuo varmaan tullessaan tarvikkeita. Mites Suomessa, onko siella kellaan babyshoweria, ymmartaakseni se on alkanut yleistymaan myos siella. Mia sinulla varmaan bs on? Viikonjatkoja!

Pakko munkin nyt osallistua, vaikka vain oli tarkoitus kävästä kattelemassa muitten kuulumisia!
Mulla on sitten varmaan se "poikamasu". Vauva potkii jo tosi ylhäällä. Noin pari viikkoa sitten ihmettelin miksi kylkiluut on kipeenä ja sit tajusin että potkut rupes tulee yhtäkkiä tosi ylös, ennen oli korkeimmillaan navan seudulla nyt tuntuu ihan vatsan päällä. Hauskointa on seurata potkuja kun laittaa tv.tä katsellessa kaukosäätimen vatsan päälle, Kaukosäädin pompahtaa ihan kunnolla potkuista!!!
Mullakin tosiaan vatsa tauti vaihtui kovaan räkätautiin, niskat tosi jumissa ja muutenkin ihan hirviä olo!
Viikonloppuna loppu saikku ja tänään heti aloin soittelee jatkoa, helpommin sanottu kun tehty... Muuttavat täällä taas lääkärisysteemejä eikä kellekkään lääkärille taho päästä. Neuvolassakin lääkäri vasta torstaina! Sain nyt sitten taas viikon lapun! En ymmärrä tota systeemiä... Jo viime kerralla neuvolalääkäri sanoi ettei musta ole enää töihin ja nyt sitten pitää saikkua hakea viikko kerralaan, miks ihmeessä ne ei voi kirjoittaa samalla pidempää. Työnantajakin tykkää kun vien aina viikon lapun kerrallaan! Onnex ollaan kyllä jo puhuttu että tuskin tulen enää töihin! Ja ens viikolla jo taidan viedä avaimetkin jo pois!
Hankinnoista: sain äitiysavustuksen viime viikolla, rahat tupsahti tilille. Hoitopöytä ostetaan vasta kun muutetaan omaan kotiin. Ja muut onkin jo hankittu / peritty esikoiselta.
Nyt pitänee taas poistua.....

Pikainen moikka!

Nyt meillä alkaa olla kaikki hankittuna, käytiin tänään ostamassa hoitopöydän pehmuste lastenhuoneeseen ja kylppäriin ja vauvalle jalallinen amme. Niin ja pinnasängyn pehmusteet:-)

Me aiotaan ainakin kokeilla kestovaippailua. Saas nähdä miten lähtee sujumaan.

t. Assari 25+5

Hei vaan, Lavine kiva, et sun suomen matka meni hyvin. Ja onnea tytosta. Me ei tiedeta sukupuolta, mut kaikki veikkaa poikaa, jotka mut ovat nahneet.
Kestovaipoista; mun naapuri kayttaa niita ja aiko mua vahan valistaa asiassa. Ovat saastaneet kuulemma todella paljon rahaa, kun ovat niita kayttaneet. Ja tietty myos luontoa. Mutta kylla hankin sanoi, et ei kannata ihan alussa niita kayttaa, koska vauvan kakka on viela niin sinappimaista eli vetista, joten kertakayttovaipat ainakin sairaalaan mukaan ja eka viikoille. Aion itse tutustua niihin, tuntuu, et niitakin on moneen lahtoon. Onhan niissa harsoissa tietty sit peseminen, et katotaan miten se menee.
Mulla on ollut tosi ikava vaiva eilisesta lahtien ja tuntuu et nyt naita supistuksia/kramppeja tuolla ihan alhaalla vatsassa tulee liian usein, pitaa kai menna lakariin, ei tassa viela viittis synnyttaa. Voihan se olla jotain tulehdustakin, ehka virtsatien tulehdus, mutta tuntuu kylla jotenkin muulta jutulta. Hankala selittaa, mutta eniten niita tulee seistessa ja kavellessa. Pitaa ottaa kai iisisti.
Meilla tuo remontti viela pahasti kesken, joten sen vuoksi en ole mitaan hankintoja viela tehnyt. Olen kylla saanut tuttavilta vaatteita ja muita tarvikkeita. Yritan ens kuussa hommata kaikki jutskat.
Mukavaa viikkoa ja voikaa hyvin:-) Mia

Huomenta !
En ole paljoa nullunut viime yönä. Flunssa painaa keuhkoihin, ja yritän soittaa päivystykseen, ja neuvolaan. Keskus sanoo, että jostain syystä (aamuruuhka ) ei pääse läpi.Aikoi soittaa neuvolaan , ja jättää soittopyynnön.Mies sanoi eilen, että älä lähde ajamaan luennoille, ettei tule pahempaa. Pitää vielä miettiä kun kiinnostaa tuo kurssin aihe. Ehtii kyllä myöhemminkin tässä elämässä, mutta...
Siinä tämän näkee; itse olen sanomassa muille, että keskittyä olennaiseen mutta sitten kun on kyse itsestä, niin ...

No, hyvää päivänjatkoa kaikille !
T. Wera 27+5