Heinäkuun mammat 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa täältäkin!

Weralla tosiaan on jo varmasti nyytti kainalossa :). Olis niin ihanaa päästä itse jo tosi toimiin. Se on muuten kumma toi, että aluks tosiaan aina huolestuneena katsoi näkyykö punaista paperissa, kun käy vessassa. Nyt yrittää bongata limatulppaa koko ajan ja toivois että jotain näkyis :). Mutta uskotaan, että kyllä se sieltä vielä meille muillekin tulee.. siis synnytys eteen :).
Assarille, kiva kuulla, että teillä säilyi tyttöodotus, ettei mene heti kaikki vaaleanpunaiset vaatteet värjäykseen :).
Mulla oli tänään neuvola ja kaikki ok. Pikkuista poikaa täällä siis odotellaan. Terkkari vaan sanoi, että vatsan koosta päätellen olis voinut kuvitella, että iso vauva tulossa, mutta kun tunnustelee, niin pikkuinen vauveli on syntymässä... Onneksi :). Mulla kanssa sanoi, että tiukasti on jo kiinnittynyt yläaukeamaan eli enää viimeistä silausta vaille valmis tulemaan maailmaan. Toivoi kuitenkin, että vielä viikon päästä nähtäis ja sitten kuulemma saakin jo tulla. Nooh, me miehen kanssa ollaan tilattu tämä paketti tälle viikolle :). Meidän tuurilla se on se heinäkuun loppu kuitenkin.

Nyt ei muuta kuin tsemppiä itse kullekin ja toivotaan lisää synnärikuulumisia. Nukalle jaksamisia sinne sairaalaan. En yhtään ihmettele, että alkaa jo ottaa päähän siellä olo.

Aamu73 ja Onni 37+1 tai 37+5

Huh, alkaa tassa jo jannittamaan kun lukee jo synnyttaneiden juttuja. Jotenkin kylla tuntuu eparealistiselta valilla koko vauva, vaikka maha onkin hyvinkin realistinen.Mutta onhan tassa viela itsella vajaa 4 viikkoa laskettuun, joten viela vahan aikaa sais pysya. Jannittaa taallakin vauvan kanssa parjaaminen...Imetys yms.

Mia, onko sun miehella isyysloma? Mun mies ottaa kai palkatonta viikon, silla siis muutoin vaan 2 viikkoa lomaa vuodessa. Passi taytyy hommata suht pian, makin olen miettiny Suomeen menoa syksylla, mutta jaa nahtavaksi, ei sinne kylla enaa lokakuussa huvita menna, kun taalla viela ollaan 25 asteessa.

Millanen mieliala teilla on, ma oon jotenki karttynen koko ajan ja itku tulee joka paiva. Pesanrakennusviettakin oli, ja tekematta tehdyt hommat vaivaa. (vaikkei niita oikeasti edes paljon ole..) Huomenna taas laakariin.

Kiitos kaikille tyttöonnitteluista näin etukäteen:-) Aamu, meilläkin olis tilauksessa tällä viikolla - saas nähdä miten käy. Me ollaan ainakin alettu hieroskelemaan mun pikkuvarpaita. Nilkat on kuulemma myös sellainen alue, joiden hieronta aiheuttaa supistelua.

Heiniksellä on tosi iso masu jo! Hieno!

Lavine kyselee mielialasta: mä saatan saada itkukohtauksen siitä, että mies jättää kengät laittamatta kenkätelineeseen tai sanoo mulle tahattomasti jotain "väärällä" äänensävyllä... Pesänrakennusvietti on ollut valtava viimeisen 3 kk, mutta alkaa nyt toivottavasti jo helpottaa, ennen kuin hommaan meidät vararikkoon sisustusinnollani:-) Siivoan joka päivä, olen kehittänyt siitä oikein taiteenlajin;-)

Torstaina on taas neuvola, ja vähän jälleen jänskättää se punnitus. Pitää koettaa saada turvotusta vähän pois.

No, mukavaa iltaa kaikille!

T. Assari 36+4

Heissan tytot; hui onhan taa jannaa, Weralla tosiaan on jo vauveli maailmassa! Ja seuraavaksi varmaankin Tre;lla!
Yolla taas ikavia kipuja alhaalla, kun asukki moyri menemaan. (onkohan hanella pitkat sormet ja kynnet, kun niin sattuu:-) Mutta supistuksista mulla ei ole tietoakaan tai sitten en vain tieda milta ne tuntuu. Kuulemma sen tietaa, kun tosi alkaa oleen kyseessa, etta eikohan tassa vaan odotella.
Remppa alkaa olla mallillaan. Keittiosta viela tapetit vege ja maalia pintaan. Eilen puunattiin autot sisalta seka ulkoa, ja asennettiin turvaistuin valmiiksi. Tai mies touhus koko paivan, musta ei ole enaa mihinkaan, kun kompelo jo olen...
Lavine; mun miehella ei ole kun 4 paivaa isyyslomaa. Ottaa siihen paalle kesalomat, riippuen miten kaikki menee. Hanella on kylla kaikkiaan se 5 viikkoo lomaa vuodessa, joka on tosi hyva juttu! Mutta ehka sen kaks viikkoo on kotona heti syntyman jalkeen. Meilla on myos suomeen meno entista epaselvempi, kun sain just meilia, etta siella kaikkee muutosta just nyt. (Mun vahemmat kuitenkin tulee syyskuussa, jos me ei menna sinne) Miehella olis pitkin syksya sinne tyomatkaa, mutta se passi juttu on ongelma, sen sais aikasintaan kai 6 viikossa. Ja toinen pointti on, etta vauvahan tarvii kai aluksi kaikenlaisia check up;peja ja rokotuksia ja ne pitaa tehda taalla, koska suomessa on eri systeemit. Joten saattaa olla liian aikasta lahtea syyskuussa sinne lentamaan. Ja juuri niin kun sanoit, kuka haluaa lahtee sinne lokakuun keleihin rampimaan, jouluksi sitten jos ei syyskuussa...Nyt koiran kaa ulos, aamusin on aina helpompi kavella, joten pitaa kayttaa aamupaivat hyvaksi ja iltapaivat ottaa iisisti, jos sais viela tehtya ruokaa pakkaseen niin hyva! Vointeja kaikille ja pitkaa pinnaa odotukseen, kohta ollaan vauvelissa kiinni ja kiireisia, joten nautitaan nyt lukemisesta ym mukavasta...Mia 38+3

Assari, eiko sullakin ole viela reilu 3 vkoa laskettuun? Ma muistin,etta oisit mua 2 pv aikasemmin, onko sun la siirtynyt aikasemmaks,? Musta tuntuu, etta ois ihan hyva, ettei vauva tulis viela pariin viikkoon, jotta ois taysaikanen yms. Viime viikolla painoarvio oli vasta 2,6kg. Taalla on kielletty (no, ehka omalla vastuulla tietty) kaikki kotikonstit synnytyksen lauksemiseksi tassa vaiheessa ainakin. Etenkin nannien stimulointi saattaa aiheuttaa liian voimakkaita supistuksia..?

Mua vahan jannaa oliko 20vkn ultra oikeassa, tyttoa sen mukaan odotellaan, mies ehdotti, etta heitetaan vaan varinappi pesukoneeseen pinkkien vaatteiden kanssa..! No se jaa nahtavaksi. Mies on tulossa synnytykseen mukaan ja sairaalasta paluun jalkeen ainakin viikon mun kanssa kotona.

Huomenta!

Lavine, onhan mulla vielä laskettuun aikaan aikaa riittämiin:-) La siis 19. tai 20.7. Tarkoitin vain sitä, että nyt kun vauva on täysin kehittynyt ja lasketaan torstaista lähtien täysiaikaiseksi, niin voisi tulla ulos jo:-) Haluttais miehen kanssa kovasti jo nähdä hänet ja myönnettäköön, että olen vähän kyllästynyt tähän turvotukseen ja kaiken maailman vaivoihin... Toki ihan oikeesti tulee kun on tullakseen.

Ehkä me jaksetaan vielä odotella... Mutta nytkin on sormet turvonneet grillimakkaran näköisiksi ja tuntuisiksi.

Mukavaa päivää kaikille!

T. Assari 36+5

Heippa taas! Ällöttävän sateinen päivä. Ihan hassua, et perjantaina tulee jo eka äippäraha. Jos vaikka pääsis aleja kiertelee. Tänään oli neuvola, tässä kuulumisia:

-Paino tippunu kilon viime kerrasta -500g/viikko.
- Verenpaine 107/60
- TAAS proteiinia yhellä plussalla, muttei haittaa mitään
- sf 33,5

Pää ei enää liikkunu vaavilla, lapsivettä oli terkan mukaan aika vähä, sydänäänet hyvät (syke noin 130). Seuraava aika olis ens viikon perjantaille ja se onki sitte viimenen neuvolakäynti, jos sinne asti mennään. Terkka sano mulle liikkeiden laskemisesta niin oudosti, et onneks en heikkohermonen oo, enkä ensisynnyttäjä... Välillä vähä töksäyttää asioita. Se on ens kuun lomalla, joten meitä tulee kotiin kattoo joku kuka kerkee. Jotenki tylsää sekin :(

Mielialoista: Pinna alkaa taas olee tosi lyhyt. Jätkällä on jonkinasteinen uhmavaihe taas päällä ja eilen visko mua pikkuautoilla, ei syöny ite, huus ja rääky aina ku olin puhelimessa... Mulla tuli supistuksia 1-5/tunti joka varmaan osaltaan kiristi pinnaa. Varmaan on taas seinänaapuri soittelemassa ties minne, ku karjun täällä päivittäin. Vähän väliä myöski itkettää. Joko on paha mieli huutamisesta, tai sitte muuten vaan herkistyn esikoista kuunnellessa ja katellessa. Mielialat heittelee siis ihan koko ajan. Tällä viikolla olis nimpparit, ens viikolla toisen nimen nimpparit ja synttärit. Saa nähä muistaako ukko mitään niistä. Sunnuntaina olis ristiäisetki, joihin pitäs varmaan mennä. Onneks ei oo olotilassa mitään ihmeitä. Ei turvota, ei paina mihkään jne. Malttamattomuus vaan alkaa häiritsee... ja nyt pitää JUODA! Viime yönä kramppas pohkeet miljoonaan kertaan, varmaanki ihan liian vähäsen nesteen takia.

heinis 39+1

Heippa!

Mitenköhän noi äippärahat oikein katotaan, kun mulle tulee eka äippäraha vasta mitä ilmeisimmin heinäkuun lopulla? Siis mulle tuli tällanen lappu kotiin, missä pitää ilmoittaa, etten ole ollut töissä 09.06-14.7 välisenä aikana ja sen saa palauttaa kelaan vasta 16.7? vai onko jossain ilmoitettu, minä päivänä äippärahat maksetaan...Tässä on tosiaan oltu ilma "palkkaa" jo huhtikuusta lähtien, joten olis ihan kiva jo kohta saada jostain rahaa...

Mulla ei oo edelleenkään mitään tuntemuksia supisteluista, mutta kuulemma toiset eivät tunne niitä harkkarisupisteluita ollenkaan. Tänään sain kuulla, että meillä on perhetuttu anestesialääkärinä samassa sairaalassa kesän ajan,minne mennään synnyttämään. Ihan kiva jos osuis vuoro kohdalle, kun itse tarvii puudutetta.

Eipä tänne ihmeempää.... Voikaa paksusti :)
Heiniksellä alkaa tosiaan H-hetki olemaan käsillä, kun katsoo raskausviikkoja, Hui!

Aamu73, ja Onni 37+2 tai 37+6

Hei
Kävin synnytystapa-arviossa. Synnytys käynnistetään 10.7 alko vähän jännittään. Mie en ite ole tuon käynnistyksen kannattaja, mutta voin kerran käydä siellä ja jos ei käynnisty niin lähen kotia.
Lapsi oli kolmen kilon eli puoli kiloa parissa viikossa oli tullu vauvalle painoa. Alko kyllä jo vähän jännittää miten tässä selvitään. Vyöhyketerapiassa auottiin paikkoja jo valmiiksi, ja ens viikolla yritettään käynnistää sillä menetelmällä, ettei tarvis sitä oikeaa käynnistystä.

aamu73: mulla ainakin luki siinä äippärahapäätöksessä, miltä ajalta mitäkin maksetaan ja minä päivänä maksetaan. Siinä oli vissiin kolme sivua selitetty mitä rahaa miltäki ajalta ja millä perusteella.

saras: Sokereittenko takia sulla käynnistetään, vai miks? Eiks sulla vasta 19. ollu la?

Jokohan tre on synnyttämässä..? Mulla oli taas eilen muutaman tunnin ihan kunnon supistuksia, parhaimmillaan 5 min välein. Siitähän ne heti alko hiipumaan, ku rupesin olee innoissani. Kohta täytyy lähtee kaverille hiusten värjäykseen. On sitte hyvä hymyillä kuvissa, ku on juurikasvu peitetty ;)

heinis 39+2

2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
23.7. Nuka73, 33v, esikoinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono 22v, Kanta-Häme, esikoinen

Vauvansa saaneet:
20.6. Nuka73, tyttö 44cm 2220g
25.6 Karvakuono, poika 47,3 cm 3045g

Heippa kaikille täältä synnäriltä! juhannus meni mökillä ja ma aamuna kotiin lähtöä tehtäessä multa meni lapsi vedet. Ajettiin siis suoraan synnärille mökiltä. Parin tunnin ajomatkan aikana alko sit jo supistelemaan kipeesti ja ensin 6min välein ja sit perillä jo 3min välein. Vauvalle ultralla nopea paino arvio 2,5kg ja mun pituuden(162cm)takia ei perätila synnytystä alateitse edes harkittu. kohdun suu oli auennu jo 5cm joten ei muuta kun suoraan leikkaussaliin! Pieni poika näki päivän valon klo:16.23 kun klo 15 oltiin saavuttu sairaalalle. Pojan ensimmäinen tunti meni hyvin mut sit alko olemaan hegitysvaikeuksia ja ensimmäisen yön hän vietti ylipainehapessa ja toisena yönä oli hetken hengityskoneessa. Nyt hän on happikaapissa. Mä en tee muuta kun itken, kaikki tuli niin äkkiä enkä oo saanu omaa poikaa edes vielä syliin. Kaapissa saa silitellä muttei se sama asia ole. Jännä kun toisaalta on maailman onnellisin ja toisaalta niin peloissaan ettei uskalla olla onnellinen. Lääkärit kauheen varovaisesti sanoo mitään, sen oon moneen kertaan kysyny että onko pojalla hengenvaaraa, eihän ne mitään voi tietenkään luvata muttei pitäisi olla niin suurta vaaraa. Viikkoja mulla oli pojan syntymäpäivänä 35+2 eli keuhkot on vielä epäkypsät. Nyt päivä kerrallaan ensin odotetaan et poika pääsis kaapista teholta pois tarkkailun puolelle ja saisin alkaa häntä siellä hoitaa ja sitten kotiin pääsy mielessä. Muuten menis ihan ok mutta noi yölliset takapakit on ollu kamalia... Ihan on isänsä näköinen poika ja onneksi jo yli kolmekiloinen. Maitoa oon nyt lypsäny eilen ja tänään ja saanu muutaman millin aikaseks, nenämahaletkulla antavat sitten ne pojalle.
Että tämmöstä täällä, mitään sairaalakassiahan mulla ei tosiaan ollu mukana, suoraan mökiltä kun tultiin enkä ollu viel ees pakannu sellasta kotiin valmiiks. Mies toi sitten eilen tavaroita että eipä se nyt haitannu. Äitini velvotin pesemään äitiyspakkauksen vaatteet valmiiks kotiin pääsyä odottelemaan, innoissaanhan se mummi tehtävään suostui, heh.
Nyt pojan vierelle, todennäköisesti en taas tee muuta kuin itken mutta ei auta kuin toivoa että pian saisin vauvan syliini ja hän jaksaisi hengitellä ilman apuja.

Tsemppiä kaikille!

Karvakuono ja Aatu

Karvakuono, paljon onnea pojan syntymästä! Ja paljon voimia ja jaksamista tilanteessasi! Uskon, että kaikki menee hyvin ja poika on pian sylissäsi ja pääsette kotiin! Pidän peukkuja!

T. Assari 36+6

Onnea karvakuono ja jaksamisia eiköhän kaikki mene parhainpäin.
Sokerijuttujen vuoksi aikovat tosiaan käynnistää. Olen itse myös aika pienehkö ja pelkäävät, että lapsi kasvaa liian isoksi. Aattelin kyllä ens viikolla keskustella neuvolassa asiasta, jos käynnistysaikaa vois vaikka lykätä viikolla. En okein ole tuon käynnistyksen kannalla kuitenkaan vaikka kyllä se olis mukava saada vauva jo syliin, mutta kaikki aikanaan.
Nyt alkaa oikeasti jännittään nämä vauva ja synnytys asiat, kun täällä ketjussakin näitä syntyneitä alkaa jo tulemaan.
Miten heinis sullahan on maanantaina laskettu aika toivotaan ettet joudu kovin kauaa odottamaan.
Mulla on tässä siivous vielä kesken ja sen jälkeen aattelin lähteä käymään kaupungilla ja vähän kylästelemässä.
T.sara 36+6

Karvakuonolle paljon onnea pojasta ja todellakin tsemppiä tuleviin päiviin. Sitä ei oikein pysty ymmärtämään, että poika on yli kolmikiloinen, keuhkot ovat vielä noilla viikoilla epäkypsät. On varmaan todella vaikeaa katsoa pientä omaa vauvaansa happikaapissa. Onneksi sulla oli kuitenkin viikoja jo noinkin paljon. Pidetään peukkuja, että kaikki menee tästä eteenpäin hyvin ja toivutte nopeasti molemmat. Sulla olis ollut laskettuaika mun syntymäpäivänä. Tsemppiä Karvakuono ja Aatu!

Aamu73, ja Onni 37+3 tai 38+0

Onnea karvakuonolle ja Aatulle!IOlipa yllätys, niin se vaan menee että lähtö voi tulla hyvinkin nopeasti. Toivon paljon tsemppiä ja enkeleitä teille että kaikki alkaa sujumaan mainiosti. Ja hyvinhän se varmasti alkaa sujumaan kun kuitenkin noin mukavasti oli jo viikkoja kasassa kun poika syntyi.

Saras saa kans sitte vauvan jo reilun viikon päästä. Hieno juttu :). Kunpa itsekin tietäis oman lapsen syntymäpäivän etukäteen nii ei raivostuttais nii paljon tämä odottelu.

Heinis: kuten arvata jo saatoit niin enhän minä toki ole missään muualla edelleenkään kuin kotona ;) Mää oon nyt ihan varma että loppuun asti tässä mennään. Ja eipä se toisaalta haittaa mitään vaikka odotuttaiskin kun on tuo pesänrakennusvietti äityny niin pahaksi että tekee kokoajan vaan mieli valmistella ja valmistella vauvaa varten kaikkea mahdollista :) Sisustaminen ja siivoaminen on nii huippua!

Mut katotaan miten käy.

t. tre 37+1

Oih, ihanaa muutamalla jo oma vaavi. Karvakuonolle hirmusesti jaksamisia, etköhän sie pikkusen jo koht syliin saa:o)hauska katsoa kuinka porukan viimeiset listalla olijat alkaa synnyttelee etuajassa ekaks, kuinkakohan pitkälle itellä menee ennen ku pääsee tositoimiin.

KARVAKUONO: pakko oli tulla onnittelemaan sua! Mietinkin tilannettasi tässä maanantaina kun niin samoissa ollaan kaikessa menty (sama la, etuseinä-istukkaongelmat, perätila...). Ja mekin oltiin mökillä jussia viettämässä ja pelkäsinkin ettei vaan lähe syntymään nurinkurin. Eilen lääkärikäynnillä todettiin kuitenkin et meijän vaavi on juhannuksena kääntynyt raivotarjontaan! =) Joten ihan samoja ei nyt sit loppuun asti koettu.
Tsemppiä paljon sinne sairaalaan! kaikki menee varmaan hyvin. En tiedä muistatko kun kerroin tuolla Ajatuksista odotukseen-ketjussa työkaveristani joka synnytti poikansa rv.27. Silloinhan niitä ongelmia on paaaljon enemmän ja heilläkin mennyt kuitenkin oikein hyvin! Joten kohta se on sullakin tuo nyytti sylissä! Onnea vielä kerran!

Ja muillekin heinämammoille tsemppiä ja onnea!
Vilkku rv.35+4

Hei !

Ketjussa mukana taas !Onnea Karvakuonolle Aatusta ! Kyllä kaikki muuttuu vielä hyväksi, älä huolehdi, vauvasi on hyvässä hoidossa. Nyt on tärkeää myös oma jaksamisesi. Olen itse kokenut samantapaista, kun esikoinen syntyi rv 34+3.
Usko pois, kaikki muuttuu ihan hyväksi, eikä mene edes mitenkään kauan lopultakaan.
Iso henkinen halaus multa Sulle !
Ja anteeksi, että menen omiin kuulumisiini sitten seuraavaksi.

Päästiin tänään aamupäivällä jo kotiin . Nuppu syntyi maanantai aamuna klo 9.58, pituutta 45 cm, ja painoa 2675g. Aamulla kun vauvaa tutkittiin kotiinpääsyä varten niin lastenhoitaja sanoi, että pitää odottaa vielä muutama minuutti, kun kuuloa ei voi tutkia ennekuin vauva on kaksi vrk vanha. Mä katsoin häntä, että mitäh? ; no, mehän päästiin kotiin ennätysajassa eli vauva on nyt kolmatta vuorokautta ulos masusta. Voidaan molemmat ihan hyvin, emme muuten olisi päässetkään. En jumitu tänne koneelle sen enempää tänään, kerron lisää sitten huomenissa.
Lisäisikö joku mut vauvan saaneiden listalle ? Kiitos !
Onnea kaikille odottajille, ja huomatkaa miten ihanan pilviset ilmat. Olin tosi tyytyväinen säähän, kun olinn sairaalassa, vaikken ollutkaan tuon kauemmin.
T. Wera
Tosi outoa kun enää en lisäile viikkoja. Ai niin, vaikka sitten näin
T. Wera +Nuppu 2 vrk.

Karvakuonolle: Toivotaan, että kaikki on hyvin. Haluan vaan sanoa, että pikkusiskoni syntyi aikoinaan rv 32+ ja hänkin oli pitkään happikaapissa, mutta keuhkot olivat kuin olivatkin jo kehittyneet ja selvisi hyvin. Uskon, toivon ja luotan, että teidänkin poika selviää!!! Tekniikkakin kun on jo erilaista, kun siskoni syntymän aikaan. Toki tilanne voi olla vähän erilainen, mutta toivoa on!!!

2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
23.7. Nuka73, 33v, esikoinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono 22v, Kanta-Häme, esikoinen

Vauvansa saaneet:
20.6. Nuka73, tyttö 44cm 2220g
25.6. Karvakuono, poika 47,3 cm 3045g
25.6. Wera, tytto 45 cm, ja 2675g.

Hurrrjasti Onnitteluja jo synnyttaneille, perassa tullaan pian:-)

Oikein paljo onnea Karvakuonolle ja Weralle perheineen!!!! Karvakuonolle erityisen paljo voimia :)

Mulla on tänään supistellu enemmän ja vähemmän, parhaimmillaan jopa muutaman minuutin välein, mutta niin tiheesti ei oo tullu ku muutaman kerran. Tässä sitä taas odotellaan, jos vaikka jotain alkais tapahtumaan. Menis vedet, niin tietäis, että nyt se alkaa tulee. Mukavasti, ku mun porukat on luvannu ottaa pojun sitte ku lähtö synnärille tulee... Muuten ihan hyvä, mut ne on tänään ryypänny!!! Tässähän on KUITENKI 5 päivää laskettuun aikaan ja vittu ne vetää kännit!!! Oon NIIIIIIIIN raivona. Ukon mutsilla on lentäny kura koko päivän, systerillä on tosi tärkeet kokeet huomenna... Hoitopaikat on vähä vähissä. Vitutuskäyrä on korkeella, mut ehkä tässä ei vielä vuorokauteen jakaannuta. En kyllä mihkään krapulaisille mummille ja papallekkaan jätkää vie. Onneks ukon systeri lupas hoitaa jos on pakko. Niilläkin vaan on itellään 1,5v ja 2kk lapset..

Onnea Karvakuono ja Wera! Huippua!

Ja Karvakuono...taatusti kaikki menee hyvin. Mä itken kanssa joka päivä tätä paskaa ja mietin miksi näin kävi että en edes äitiyslomalle päässyt. Mutta minkäs teet. Pienet syntyy kun niiden aika on. Viikkoja sulla on kuitenkin hyvin, joten poika on joka pvä vahvempi. Tsemppihaleja!

Mä siis kanssa edelleen sairaalassa. Lauantaina tulee sitten 2 viikkoa täällä täyteen. Ja oon megakypsä. Mutta nyt on sentäs jo vilauteltu kotiinlähtöä... Alkavat vissiin kyllästyä tähän hapannaamaan ja itkijänaiseen tuolla osastolla :D
tätä äitiyden onnea...

Haleja ja tsemppiä kaikille masun kanssa kärvisteleviolle....kyllä ne aina pois sieltä tulee :D

t. Nuka ja pikkuruttu

( . )
Yön sain nukkua suht rauhassa. Ilalla ja alkuyöstä sai juosta pissalla 10-15 minuutin välein. Vauva alkaa taas selkeesti painaa jalkoväliin. Supistuksia tuli aamulla puolisen tuntia viiden minuutin välein. Tossa imuroin aamusta, mutta ei oo ollu mitään tehoa supistuksiin. Ne lakkas taas kokonaan :( No, eihän se oo vielä edes laskettu aika! Hyvä kuitenki, että jotain tapahtuu. Hermo alkaa palaa, jos joka päivä supistelee 3-6 tuntia, muttei tarpeeks säännöllisesti.

Jaksamisia sairaalassa oleville! Mä olin viimeks kanssa ihan kypsä sen viiden päivän jälkeen. Toivottavasti pääsette pian kotiin. Kiva, että pääsette kuitenki kuulumisia kertomaan.

kärsimätön heinis 39+3

Hei !
Ensimmäinen yö kotona takana. Nuppu nukkui tosi hyvin,kun syötettiin yhdeltä ennen nukkumaanmenoa, ja sitten heräsin itse puoli neljältä vessaan, ja herätin Nupun syömään. Sitten takaisin nukkumaan ja heräsin puoli seitsämältä niinkuin yleensä ja herätin Nupun (taas...) syömään. Yhdeksän aikaan menin sänkyyn ja sanoin esikoiselle että herätä mut yhdeltätoista.Heräsin sitten itsekseni ja esikoinen oli tietty nukkumassa kanssa, ja aloin herättelemään vauvaa syömään, niin esikoinen huutaa omasta huoneesta ; "ÄITI, ANNA MEIDÄN LASTEN NUKKUA !" Mä repesin nauruun, vaikkei tikkien vuoksi olisi kestänytkään. Siis , meillä äiti valvottaa lapsia...
Tuosta pitkästä sairaalassaolosta, niin raskausmyrkytyksen takia olin esikoiselta 21 päivää. Ymmärrän , tosiaan, että se kypsyttää. Mä oli vielä eristyksissä, toisaalta hyvä ja huono. Saa olla omassa rauhassa, mutta paska alkaa jossain vaiheessa tehdä patoa päähän kun nököttää itsekseen. Toivotaan, että kenelläkään ei mene kestämättömän pitkäksi, ja jaksamisia joka tapauksessa !
T. Wera ja Nuppu 3 vrk