Heinäkuun mammat 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi taas!

Kuulostaa tutulta Wera noi ylipainon aiheuttamat kivut lonkissa ja jaloissa! Mä olen nykyisin yöllä ja aamulla niin kipeä (lonkat, selkä, jalkapohjat, reidet) etten meinaa oikeesti päästä ylös sängystä vessaan tai aamulla nousemaan ylös, ja jos pääsen niin ei meinaa jalat kantaa kun kipu on melkoisen kova. Sormet on turvonneet enkä saa käsiä enää kunnolla nyrkkiin. Eli onneksi en mäkään normaalisti ole näin painava - olisin liikuntakyvytön koko ajan. Päivällä pystyn jonkun verran liikkumaan, mutta heti jos siivoan vähänkin kauemmin tai pysyn seisaallani, niin alan ontua aika pahasti. Öisin lonkka- ja jalkasärky vaivaa, mutten ole ottanut särkylääkkeitä, kun jotenkin pelkään että ne kuitenkin vahingoittaa jotenkin. Uni jää aika vähäiseksi, koska en osaa mennä nukkumaan ennen puolta yötä (ja olen kehittänyt siivoamisesta ja kotitöistä jonkunnäköisen pakkomielteen, siis teen sitä yöhön asti...) enkä saa säryn takia nukuttua kuin katkonaisesti ja jonnekin 3-4 saakka, sitten hereillä ja siivous voikin alkaa jo kello 6:-) Kyllä on alakerran naapurit varmaan onnellisia...:-) Yritän päästä tästä siivouspakosta eroon pikku hiljaa nyt, kun meillä ei ole enää kissoja ja sitä myöten karvoja.

Kuulostaa Wera tosi ikävältä toi teidän synnäri. Mäkin jotenkin pelkäsin aiemmin meidän synnäriä, kun olin kuullut kauheita juttuja siitä, mutta viipyessäni siellä sen vajaan viikon huomasin, että ainakin kätilöt on tosi mukavia. Lääkärit ei sitten niinkään, mutta ehkä sen kestää. On todella nurinkurista, että eihän se sairaalassa oleminen ja makaaminen ilmaista ole - me ollaan maksavia asiakkaita kaikki, ja silti kohtelu voi olla ikävää. Toivotaan, että sulle tulis kuitenkin positiivinen kokemus synnärireissusta!

T. Assari 32+1

Moikka pitkästä aikaa!

Olen teidän juttuja lukenut, ja monessa sympatiseerannut täällä, mutten itse ole ehtinyt/jaksanut kirjoittaa. Täällä iski karsea flunssa alkuviikosta(varmaan yleisestä uupumuksesta) ja jouduin sitten jäämään töistä pois viikko ennen äitiysloman alkua. Käsittämätöntä kyllä, mutta vähän harmittaa. Toisaalta tietysti ihana, että tykkää työstään niin paljon... Mutta kivaa, kun tästä taudista vaan selviäis keskittyä vauvan tuloon!

Noi "laitokselle mukaan"-listat oli kivoja! Kiitos niistä.

Tsemppiä viikkoon ja kolotuksiin kaikille!

kaisla 34+1

Hyvä vinkki tuo, että mies vois tuoda kotiin jonkun vauvalla päällä olleen vaatteen jo etukäteen niin koira saa sitä haistella... Meillä on niin hellyyden ja huomionkipeä koiruus että välillä hirvittää miten se tottuu uuteen tulokkaaseen... Tosi lapsiystävällinen se on muuten mut nyt kun lähipiirissä on pieniä vauvoja niin niitä se jotenkin tuntuu vähän vierastavan... Onko muilla jo kokemuksia vauvojen ja hauvojen tutustuttamisesta toisiinsa? Vinkkejä miten kannattaa tai miten ei kannata toimia sit kotiutuessa??

Karvakuono 30+6

Huomenta!

Täälläkin mielialat vaihtelee, välillä vois itkeä silmät päästä ja toisinaan naurattaa niin ettei loppua näy :):)

Ummetukseen mulla on auttanu levolac(saa apteekista ilman reseptiä) ja lisäksi syön maitohappobakteereja. Ja runsas vedenjuonti. Ja suht.sokeriton ruokavalio. Mua rangaistaan HETI jos yhtenäki päivänä juon limukkaa ja syön vaaleita sämpylöitä ja esim.karkkia. Se lähtee siitä ja tukossa ollaan pahasti seuraavat viis päivää vaikka levolac olis käytössä! Tosi ikävää, mulla on vissiin tosi herkkä vatsa ainakin tässä raskaudessa...

Ja kiva homma, alkuviikosta kun kävin neuvolassa nii pissanäyte piti tietty antaa ja olin ennen neuvolaan menoa juonu lasillisen limukkaa nii sokeria oli nyt eka kertaa pissassa ja heti joutuu sinne pirun sokerirasitustestiin! ei vois vähempää kiinnostaa kahta tuntia ootella jossain aulassa! Mutta ei se auta, pakko se on mennä ensviikolla ku ainahan on mahdollista että on jotaki sokeriaineenvaihduntahäiriötä... vaikkei aiemmissa ole koskaan ollu arvot poikkeavia. Liitoskipuja mullakin, välillä iskee kauhee piikki nivusiin ja tuntuu että lähtee jalat alta mutta onneksi ne menee ohi melko pian. Turvotusta ei oo ollu ollenkaan onneksi...

Tässä mun vinkit mitä sairaalaan vaan tarvii:

Äidille
-neuvolakortti
-hammasharja, harja, huulirasva, dödöt,meikit, kasvorasvat...
-kamera
-lehtiä jos haluaa lukea
-kännykkä ja laturi
-imetysliivit ja suojat

sairaalassa ollaan kokoajan sairaalan kamppeissa ja alushousuissa ja siteetkin saa sieltä, samoin sukat ja tohvelit ja yöpaitojakaan ei tarvi omasta takaa. Itse voi valmiiksi ottaa sairaalaan lähtiessä myös vauvalle kotivaatteet mukaan ja ite voi lähtee kotiin samoissa kamppeissa mitä sairaalaan tullessa tai toki voi ottaa jotain muutaki vaatetta mukaan. Myös isä voi tuoda nuo sitte kotiutumispäivänä.

Vauvalle
-kantokoppa
-säähän sopiva vaatetus

Siinäpä ne, tosi vähällä määrällä pärjää :)
Mutta mun täytyy tästä lähteä vettä juomaan että sais vatsan toimimaan... mulla kun ei näköjään yksistään tuo levolac auta!

t. tre 32+4

Heippa,

olen seuraillut teidän kuulumisianne aina silloin tällöin, mutta olen itse huono kirjoittamaan... Odotan esikoistani, jonka la heinäkuun alkupuolella. Nyt kun ummetus ja närästys on noussut usein esille, aktivoiduin ja ajattelin ehdottaa omia konstejani kokeiltavaksi jos vaikka auttaisi muitakin... :)

Närästykseen mulla auttaa maitotuotteet. Yksi aamupäivä kärsin töissä hirveistä närästyspoltoista; kun mietin mitä söin aamulla eri tavalla niin ainoa oli, että maito oli loppunut ja korvasin sen gefilus-mehulla. Närästyksen sain loppumaan vain syömällä työkaverin tarjoaman jogurtin. Pystyn myös illalla syömään jopa hornetteja, kunhan vain syön hyvissä ajoin ennen niitä maustamatonta jogurttia.

Ummetukseen mulla auttaa kuitu. Pari palaa ruisleipää ei mulle ainakaan riitä, mutta syön päivittäin myös pieni pyöreä monivilja -näkkileipää, jossa on 18% kuitua (sisältää seesamin siemeniä, mutta niitä kai sai syödä?). Vatsan toiminta lakkaa heti, jos unohdan syödä pari palaa ko. näkkileipää. Lisäksi syön töissä reiluhkon annoksen salaattia.

Hauska lukea tuosta viinirypälehimosta; itselläni on myös mennyt monta pakkausta :) Samoin vesimelonia voisin syödä vaikka kuinka. Toki myös herkut, kuten jätski maistuu; stressaa jo seuraava neuvola, että huomautetaanko taas painon noususta... No, paljon kävelyä viikonloppuna, niin eiköhän se siitä.

Vielä kun keksisi, mikä tähän lonkkasärkyyn auttaisi. Herään öisin usein vaihamaan kylkeä, kun lonkka on niin kipeä ettei sillä kärsi nukkua. Kyljen vaihtokin pitää tehdä varovasti, muuten iskee suonenveto. Ja töissä sitten väsyttää...

Kauanko olette muuten odottaneet äitiyspakkausta? Mun hakemus on mennyt kolmisen viikkoa sitten kelalle, enkä ole vielä kuullut mitään. Toisaalta, ehkäpä saan sittenkin uuden pakkauksen...

Hyvää odotusta ja vointeja kaikille! La tosiaan lähestyy; aina välillä vaikea käsittää kun aika juoksee nin vauhdilla! :)

t. Tiiti 34+4?

Hei
Mulle tuli äitiyspakkaus parissa viikossa. Äitiysrahasta ei ole vielä tullu päätöstä kotiin, mutta jos oikein muistan niin se on tehty torstaina.
Täällä kans jäätelö tekee kauppansa ja muut ei sitä syö, kuin minä.
Makean himo on vähän lisääntyny pitää vain yrittää hillitä ittensä ettei kovin tulis mäntättyä makeaa.
Mulla on sattunu semmosia pieniä unohduksia. Eli, kun käyn kaupassa niin usen jää kuvainnollisesti puolet ostoksista ostamatta. Ja muutenkin olen ollu aika hajamielinen.
Minäki mieitin tässä yksi päivä mitä siihen sairaala kassiin pakkaisin mukaan itelle ja tietty vauvan vaatteet. Pitäis kokeilla asentaa tuo kaukalo jokupäivä autoon ettei mies saa hepulia, kun lähtee meitä hakkeen sairaalasta.
Nyt tuntuu aika jännältä, kun laskettuun aikaan ei ole enää kahtakaan kuukautta. Välillä oikein jännittää miten tulen urakasta selviytymään kaikesta. Synnytystä en osaa kauheasti ajatella enemmän huolettaa se miten sitä ossaa pukea sitä pikkuista oikein. Eli tarkoitan pukea sen sopivasti, ettei ole liian lämmin eikä kylmä. Muutenki kaikki on uutta mitä eteen tulee. Kylvetykset, vaipan vahdot ja ei sitä ihan vasta syntynyttä ole tullu pidettyä sylissä. Kaikesta on kuitenki selviydyttävä. Täytyy vain toivoa, että täällä synnärillä saan hyvää ja kärsivällistä kohtelua. Mie ainaki valitan, jos kohtelu ei ole hyvää.
Onko teillä mietitty tulokkaalle nimeä?
T.Sara 32 + 2

Huomenet. Meillä on ollu jo pitkään tytölle ja pojalle nimet valmiina :) Mies on tosin tytön nimeä vähä vastaan ja onki päättäny, että saa omassa hiljasuudessaan päättää toisen nimen... oon koittanu sitä udella, muttei kerro (ei siis osaa päättää ;) ).

Kyllä se vauvan tulo itteäki taas vähän jännittää. En uskaltanu edes miehen siskon vauvaa ottaa syliin, ku jotenki sitä taas "pelkää" pitää ihan pientä sylissä. Oikeeta määrää vaatteita ei osaa varmaan kukaan pukee alkuun. Meillä ainaki jätkä oli hirvee hikikalle ja pärjäs maaliskuun lopusta pitkä-/lyhythihasella bodylla ja housuilla. Ulkoillessa oli vaan fleecehaalari noiden lisäks. Kaveri puki 7kk vanhempaa poikaa samaan aikaan toppapukuun ja kotona niillä oli aina pari kerrosta vaatteita päällä. Niin ne vaan on erilaisia! Meillä on poitsu tullu ihan isäänsä ja jos kauemman aikaa pitää ulkoillessa kädestä kiinni, sillä on ihan hiestä märkä käsi. Samoin ku sen lenkkarit on ulkoilun jälkeen litimärät ja HAISEE!! Mä oon ite heinäkuun vauvana loikoillu vaunuissa pelkässä vaipassa.

heinis+ipana 34+6

Hyvä tiiti, kun kirjoitit tuosta äitiyspakkauksen saannista. Itsekin alan jo täällä olla hieman hermona, että onkohan mun kirje ikinä edes päätynyt kelaan, kun lautoin sen sinne muistaakseni 3.5. ja mitään ei ole vielä kuulunut. Toivon todella, että huomenna toisi posti mukanaan jonkun kirjeen. Vähän halju olo, kun pitäisi jo keskiviikkona jäädä äitiyslomalle, muttei ole saanut siitäkään mitään päätöstä. ;) Mutta minäkin olen ajatellut, että ehkä siellä kelassa on nyt ruuhkaa, kun moni on lykännyt hakemustaan uuden pakkauksen toivossa.

Pidetään peukkuja! Mukavaa sunnuntaita!

kaisla 34+3

Kiitos kaikille noista mitä sairaalaan mukaan- listoista. Vielä olis muutamat jutut hommattavana, ennen kuin kaikki on valmista vauvan tuloon.

Meillä nimi on ollut alusta lähtien selviö ja Onni-nimi tulee olemaan toinen nimi jatkossakin. Mulla kesti muuten ton äippäpakkauksen saannissa neljä viikkoa, joten kyllä se sieltä vielä teillekin tulee :).

Ens torstaina on neuvola ja 12.6 vika lääkärikäynti. Saa nähdä antavatko silloin painoarvioo. Nyt on taas ollut parempia päiviä ilman tuskaisia liitoskipuja. Mutta päätin nyt luopua loppuajaks salikortista, eli viimisiä kertoja salilla viedään vähään aikaan. Olis kyllä ollu kiva, jos työasiat olisivat meneet niin, ettei olis tarvinnu töitä pahemmin ajatella, mutta nyt joudun olee loppuun asti töissä ainakin kerran tai kaksi kertaa viikossa. Onneks kuitenkin vaan paperihommia ja ajanvarausta.

Nyt on sitten kaikki isoimmat hankinnat tehty, eli kotoolta löytyy vaunut, turvakaukalo, sähgyt, sitteri, hoitotaso ja amme :). Vaatteet on laitettu kaappiin ja muut isommat vaatteet lajiteltu koon mukaan varastoon. Tekis jo mieli pedata vauvansänky ja pakata kassi valmiiks, mutta eiköhän tässä ole vielä aikaa.

Nyt sitten taas kokeneemmilta apuja seuraaviin asioihin:
Mitkä on parhaat tuttipullot ja ensi tutit? monta kannattaa hankkia?
Onko teillä käytössä pullojen steriloijaa vai keitättekö pullot ja tutit ja kuinka usein?
Käytättekö sinkkivoidetta vaippaihottumaan vai vaan talkkia tai jotain muuta?
Kannattaako D-vitamiinit ym jutut hankkia jo ennen syntymää?
Käytättekö jotain kylpyöljyä pikkuvauvan kylvetyksessä?
Tuntuuko että olen uusavuton :)? KYLLÄ TUNTUU :)

Aamu73 ja Onni 32+7 tai 33+4
viimeks tuli ahnehdittua yksi viikko lisää raskausviikkoihin, kun niitä tänne kirjoitin :)

Sunnuntaita!

Täällä kanssa kaipailtaisiin kokeneempien neuvoja voide-, talkki- ym. asioihin. Me ei olla ajateltu hankkia tutteja tai tuttipulloja ollenkaan. Ja nimi on mietitty valmiiksi, sikäli kuin ultra nyt oli sukupuolen puolesta oikeassa:-)

T. Assari 32+3

Hei
Kyllä on tosiaan aika uusavuton olo näitten vauva juttujen kanssa. Tuntuu, että ei tajua asioista paljoakaan. Minun pitäis käyä ostaan punkka vielä vauvale ja sitten apteekista niita rasvoja sun muita.
Mie olen ostanut pari Nuk tuttipulloa. Ostin vain oman mieltymyksen mukaan, kun ne näytti niin mukavilta. Pari tuttiaki ostin varoiksi.
Kyllä tuntuu välilä, että pää on sekasin. En ole yleensä mikkään kovin apea, mutta kyllä nyt ollaan tunteiden vuoristoradalla ainakin välillä.
Huomena pitäis vielä jaksaa töihin lähteä pariksi viikoksi. Ei se auta lähen kuitenki yrittään.
T.Saras 32 + 3

Täällä alkoi pikkasen jänskättää, kun viime neuvolassa masun asukki oli edelleen perätarjonnassa... Klumps. Onhan sillä edelleen kuulemma aikaa kääntyä, mutta masussa vaikuttaa olevan aika rauhallista, että tokkopa tuo kääntyy. Karmeeta ois synnyttää vauva peppu edellä, vaikka hyviä kokemuksia olen siitä kuullut. Stressaan tuosta nyt varmaan ihan turhaan, mutta ei voi mitään...
Onko muilla kokemuksia???

Noista voiteista ym. kyseltiin, meillä ei olla ostettu valmiiksi oikeastaan mitään purkkeja tai putkiloita, sen näkee sitten mitä vauva tarvitsee. D-vitamiiniäkin annettiin neuvolasta eka satsi ja se riittää pitkään.
Esikoisella kokeiltiin kylpyöljyä, mutta meillä on ollut "pitkätukkaisia" vauvoja, niin ikävästi jäi tukka rasvaiseksi. Rasvattiin sitten perusvoiteella ihoa kylvyn jälkeen jos tarvitsi.
Bepanthen on ollut hyvä kaikkeen pieneen haavan ja rohtumaan.
Tuteista Nuk on ollut paras ensitutti, koska se on aika pieni kooltaan. Luonnonkumi on maistunut. Tuttipulloja on ollut Ainun ja myös Nukin pullot. Pulloja voi olla pari alussa, jos ajattelee niitä tarvitsevansa. Ne on ihan kätsy keittää kaikki kattilassa, tai jos on kiire, olen ihan vain vedenkeittimen kuumalla vedellä huuhdellut.
Meillä tutti on maistunut ekan kerran n. 4-5kk iässä ja tuttipulloja tarvittiin esikoisella parin kk iässä, kakkosella vasta 5kk iässä, eli aikaa on niitä hankkia..
Vaippaihottumaan on ollut paras ensiapu pottujauho. Ja sitten tuo Bepanthen, jos tarvitsee.
Navan putsaukseen on hyvä varata korvapuikkoja ja meillä oli vanulapuilla hyvä pyyhkiä esim rähmää tms.

Huomenta !
Eilen mulla alkoi iltäpäivällä ihan kummat mahakivut, ja sitten "polttelemaan "oikealta puolelta ylävatsaa. Soittelin parille tutulleni, että josko tietäisivät mikä on. Toinen ehdotteli närästystä, ja toinen sanoi, että ei kyllä tiedä mikä on, muttei varmaan vaarallista. Ajattelin sitten, että kokeilen särkylääkettä, ja sillä keinolla vaiva meni sitten ohi. Olin törkeän kiukkuinen esikoiselle, ja soitin sitten miehelle, joka oli moottoripyöräilemässä, ja kivahdin puhelimeen vaan, että missä oot, ja vai niin, ja lopetin siihen. Sittenhän ei mennyt varmaan kuin 10 min, ja hän tuli kotiin. Ehdin lähettää kuitenkin anteeksipyyntöviestin, jonka hän hoksasi lukea vasta illalla.
Siis , mä jotenkin hermostuin hiiteen, kun en tiennyt mikä mulla on. No, keskiviikkona on aika ultraan , ja kysyn sitten neuvolalääkäriltä, että mitä tuo k.o vaiva oikein oli .
Yleensä en ole mikään äkäpussi aiheetta , mutta nyt kyllä hikosin turhaan viattomille.
Hävettää. Etenkin kun miehen kanssa oli ihana la-su , kun esikoinen oli poissa . Harmittaa, että jäiköhän hänelle nyt sitten paskan maku koko viikonlopusta. Montakaan kahdenkeskeistä viikonloppua ei sitten enää kohta pitkään aikaan tule.
Haikee olo oli eilenkin , kun ollaan yhdessä käyty m-pyöräilemässä, ja nyt en sitten voi tietenkään. Ja kun en pysty oikein tekemään pihatöitäkään, niin aina pitää pyytää apua. Se ottaa päähän.Siis tosi paljon.
Nyt tässä on menossa se todellinen odotusvaihe, kun vauva alkaa olla "valmis " kohta syntymään. Jotenkin on sitten kun-olo. Olen käynyt lukemassa kesäkuisten vviestejä mielenkiinnolla, kun heidän viesteistään saa osviittaa siitä, mitä tulee seuraavaksi.
No, päivä kerrallaan.
Hyviä vointeja meille kaikille !

T. Wera 34+3

Huomenta...

Kävin sokerirasitustestissä ja tiesin että se oli turhaa, arvot oli mitä parhaimmat. No, parempihan se on aina varman päälle pelata. Nyt on vatsa ihan sekaisin, en tiiä johtuuko siitä litkusta jonka join siellä testissä, kun aiemmin oon valittanu kuin on ummetusta nii nyt ihan ripuli! Höh.. no eikai siinä, kaippä tää ohi tästä menee.

Eilen oli menkkamaisia kipuja, ajattelin jo että jaahas, syntyyköhän tämäki lapsi ennen laskettua aikaa. Nuorimmainen mulla syntyi viikko ennen la, joten saa nähä kuinka käy tämän tulevan kans. On kyllä jo semmonen olo että haluttais niiiiiiiiiiin kovasti lähteä synnyttämään ja saada vauva syliin! :)

Osa teistä kyseli vauvan hoitoon liittyvistä asioista, jotaki voin tässä vastailla. Muistan ku ite olin kans esikoista odottaessa aivan pihalla kaikesta mutta niin ne asiat vaan sitte lutviintui. Heti kun sai lapsen syliin nii yhtäkkkiä sitä osasikin nii hyvin pitää sylissä ja sairaalassa tosi hyvin neuvotaan miten vaipat vaihetaan ja kuinka usein ja miten pidetään vauvaa sylissä kun pestään kakat jne. Kylpemiseenki saa neuvot sieltä. Ite en oo juuri käyttäny mitään vauvaöljyjä vaan oon kylvettäny vedellä. Jos on ollu iho kuivana nii sitten oon lorauttanu babyöljyä sekaan. Isompana tietty eri asia.

Muistan miten mietin esikoisen kans osastolla vauvan ruokintajuttujakin sitten kun sen aika on, siis kiinteiden ruokien, mutta sairaalassa sanoivat että neuvolassa kerrotaan niistä tosi hyvin eli ei ongelmaa. Tietoa saa kyllä ja omaa lasta osaa hoitaa mitä parhaiten :)
Yleensäki lapsen hoitaminen on ihan simppeliä varsinkin vauva-aikana mikäli ei ole koliikkia tai muuta ongelmaa. Mulla ollu lapset helppoja vauva-aikana joten mulla ainakin tosi positiivinen asenne nyt tulevankin kanssa.

Mutta palaamisiin!

t. tre 32+6

Hei
Nostelen ketjua vähän ylemmäs, kun oltiin niin alhaalla. Aattelin samalla kirjoitella tänne jotaki. Neuvolan täti soitteli tänään sokerirasituksessa oli yksi arvo kohollaan, joten huomenna meen hakeen sen sokerimittarin ja sitten täytyy alkaa mittaan sokeriarvoja. Vähän harmittaa, kun mietin mistä johtunee. Paino ei ollu mulla noussu kahteen viikkoon, mutta vatsa oli kasvanu.
Täytynee alkaa kiinnittämään huomiota enemmän ruokavalioon. On kyllä tullu herkuteltua jäätelöllä ja pullalla, mutta täytyy vissiin hävittää kaikki herkut kaapista, ettei kovin tule houkutuksia. Eli ei muutaku ruoka remppaan.No ei auta, kuin alkaa siistaan kotia, kun täälä on kaikki niin sekasin taas.
T. Saras

Heippa,
Saras; mulla oli myos nuo sokerit vahan koholla. Ekassa testissa oli siis koholla ja sit siina kolmen tunnin testissa olin siella rajoilla. Ja nyt kavin pe lekurilla ja pissassa oli proteiinia eli sokerit siella taas kummitteli. Laakari ei kuitenkaan siihen puuttunut, kun kasvukayra on niin normaali. Eli en saanut mitaan mittaria. Pitaa vain jattaa tosiaan isoimmat herkuttelut pois ja kayttaa sellasta makeutusainetta joka ei nostata verensokeria. Taalla on Splenda, suomessa en tieda mita sielta tallahetkella saa esim leipomiseen ja jalkkareiden tekoon. Taalla saa splenda juttuja myos valmiina esim Yoplait ja Danone jugurtteja.
Wera; tiedan ton tunteen, kun haluis touhuta ja teha, mutta ei pysty enaa kaikkeen. Meilla oli eilen muuttopaiva kellarista ylakertaan ja arvaa vaan olinko paikoillani. Vedin itteni kylla ihan piippuun, ja en tietty saa yolla nukuttuakaan, kun kyljet puuttuu. Kummasti on kuitenkin jaksanut ja ei vaan malta pitaa nappeja erossa siivous ja muista hommista mita tama remontti aiheuttaa, kun jonkun ne hommat on tehtava kuitenkin. Jarki kuitenkin sanoo, etta kantsis hiljentaa tahtia, ettei syntyis etujassa. Mutta yritetaan sinnitella ja kuunnella mita se kroppa kertoilee.
T, Mia 34+4