Hei vaan !
Tänään kävin sitten synnytystapa-arvionnissa. Lääkäri ja kätilö sekä siellä ollut kätilö-harjoittiloja olivat todella mukavia. Hurjaa, että siellä mun papereissa oli minun oma alkuperäinen syntymäpituus/paino- juttu. Lääkäri oli nuorempi kuin se mun paperi, ja sitä nauratteli kovasti sen lapun alkeellisuus. siis, jotenkin se tuntui hurjalta, että se oli musta, eli mä olen painanut tasan 3 kiloa, ja ollut 48 cm pitkä.Meidän vaavi on tällä hetkellä 2800 g, mutta pituudesta ei ollut puhetta. Lääkäri laittio mut sieltä
röntgeniin, kun mulla on pieni lantio. Sanoi, ettei sano mulle juuta eikä jaata, mutta ahtaalta vaikuttaa. sanoi, että jokatapauksessa loppuun asti ei mennä, kun olen näin pieni, ja vauva on jo tuon kokoinen. Kuvat sitten kertovat. Neuvolan terkka epäili heti , siis aiemmin, että tulee sektio. Esikoinen on syntynyyt sektiolla, mutta silloinhan mua ei edes ehditty tutkia, kun hän syntyi niin ajoissa. Musta tuntuu kummalliselta, että mulle on tulossa ihan oikean kokoinen vaavi. Neuvolalääkärin arvio siitä, että jos päästään täydelle ajalle, niin olisi 2700 g, ei siis pidäkään paikkaansa.
Ensi viikon puolessa välissä sitten saan tietää missä mennään ihan todella.
Jännittää. Sektiossa on se kurja puoli, että sen takia väkisin joutuu olemaan sairaalassa toipumisen takia sen viisi päivää kuitenkin. Tuskin kukaan pystyy lähtemään aikaisemmin. En ole ainakaan kuullut.
Kävin eilen hoitamassa yhden tärkeän asian lääninverovirastossa. Tulihan siinä sitten ajaltua 250 kilsaa edestakaisin. Ajattelin, etten ala ketään kerjäämään kaveriksi, ja meni ihan hyvin. Kävin sitten H&M:ssa ostamassa vielä suorat äitiyshousut esikoisen rippijuhliin samalla. Ihmettelen kyllä omaa jaksamista nyt sitten. Jalat kyllä vaivaa edellenkin, ja vähän onneksi helpotusta tuo ilmojen viileneminen. Mä kyllä odottelen milloin mä kerkeän alkaa viettämään äippälomaa. Kai sitten ensiviikolla, kun esikoinenkin on kotona. Iik. Lauantaina pitää juosta kaupoissatarjottavien takia kun esikoiselle tulee muutama vieras sunnuntaisen konfirmaation takia. Kakun tilasin valmiina, mutta ei se paljon pelasta.Teen suolaista ja silleen.Varsinaiset rippijuhlat pidetään kuitenkin ristiäisten kanssa samaan aikaaN.Kai sitä sitten jaksaakin. Näiden jalkojen takia kun ei sitten millään, ja painaa tuo mahakin jo itsessään.
No, tulipa omanapaista tekstiä, mutta se kai meille sallitaan ?
t.Wera 36+6