K
Karvakuono
Vieras
Kävin verotoimistossa lasketuttamassa veroprosentin äitiyspäivärahalla ja minimi päivärahasta menee 20% veroa! Oon ihan järkyttyny... Jos en olis tienannu tänä vuonna opintotuen lisäks mitään olis prosentti ollu 12... Eli siitä rangaistaan nyt että oon opintojen ohella tehny töitä ja tienannu vajaa 5000e, huh! Kun oon niin tyhmä ite näissä asioissa niin nyt se täti verotoimistossa sano et olisit ottanu tälle palkka tulolle isomman veroprosentin niin olisit saanu sitten äippärahalle pienemmän! No, miksei täti ystävällisesti kertonu sitä sillon Tammikuussa kun hain freelancer korttia (kun sijaisuuksia parissakin eri paikassa...)ja MAINITSIN jääväni äitiyslomalle kesäkuussa että siihen asti satunnaisia keikkahommia...Ihan pöyristyttävää että 380eurosta menee 20% eli se 80euroa veroa! Toisekseen oon täällä taas huolesta hulluna kun en oo tuntenu vauvan perinteisiä aamuliikkeitä ollenkaan... No, tulipas valitettua oikein olan takaa :0) Täälläkin mielialan vaihtelut on todella yleisiä, oikein välillä hävettää kun alkaa kiukuttaa joku ihan mitätön asia, ja onneks mies on toistaseks jaksanu olla ihanan ymmärtäväinen...Nyt täytyy lähteä koiran kanssa ulos hermoja lepuuttaan ja unohtaa veroasiat onneks tuo aiemmin mainitsemani ihmellinen luupiikki jalassa on alkanu helpottaa ja kävely sujuu taas! Ja kyllähän niille veroille Suomessa onneks saa vastinetta että mielelläni niitä sillain maksankin mutta kohtuus kaikessa ettei noin pienestä summasta menis noin paljoa! Oon kai sit tottunu niin pieniin prosentteihin kun oon tehny vaan kesät töitä ja talvisin näitä sijaisuuksia, kyllähän työelämässä tuo 20 on kai jopa pienimmästä päästä prosentteja...No, nyt sinne tuuletus lenkille!
Karvakuono ja kasvupäivää(?)viettävä vauveli, 30+3
Karvakuono ja kasvupäivää(?)viettävä vauveli, 30+3