Heinäkuun mammat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!
Jossu: Heh, on tota massaa jäänyt edell raskaudesta ja työasu on tosi iso ja löysä, oon kyllä huomannut viime viikolla pari vilkaisua vatsan seutuun, mutta kun mulla on se selkätuki/korsetti niin sekin jo pullottaa vatsan alueella!

Sitähän mun on jo aikasemminkin kysellä että vaivaako muilla jo närästys, etenkin öisin? Mulla on jo pitkän aikaa ollut se riesana ja ihmettelen kun ei mun mielestä 1.raskaudessa se näin aikaseen alkanut!

Hei !
Mulla ei ole ollut minkäänlaista närästystä, vielä... Maha vaan on tosi iso.Siihen onkin sopeutuminen; tunnen itseni möhköfantiksi jo tässä vaiheessa.
Ei ole hirveesti jutun juurta, kun odottelen perjantaista rakenneultraa.
Sitten alankin pommittaa teitä muita vauvantarvikehankinta-kysymyksillä.

T. Wera 20+3

Hei
Kävin neuvolassa ja lauantaina on sitten se rakenneultra. Sydänääniä ei meinattu löytää, mutta kyllähän se siellä jyskytti oikein komeasti. Jännittää aina, että kuuluukohan niitä sydänääniä olleenkaan. Vieläkö ei tunne lapsen liikkeitä niin mietityttään onko siellä ihan oikeasti elämää. Vatsa on alkanu kasvaan, että jotakin konkreettiska kuitenkin ittelle jokapäivä muistuttamaan tilanteesta.
Mulla on vaivanut närästys. Iltaisin ja aamuisin huomaa, että unen tarve on kasvanut.
Meillä on kanssa rakennusprojekti meneillään. Viime kesänä ja syksynä tehtiin kaikki pohjatyöt valmiiksi ja autotalli on ulkovuorta ja ovea vaille valmiit. Oven piti tulla viimeviikolla, mutta toisin kävi.
Huhtikuussa aletaan rakentaan sitten sitä kotia ja toivottavasti päästäis muuttaan uuteen kotiin vauvan kanssa, mutta uskon, että menee elo-syyskuulle.
Nyt olen laukkonu keittiön kaappi liikkeissä teettämässä suunnitelmia ja tarjouksia.
Pikkuhiljaa alkaa keittiökin seventymään minkälainen tulevasta keittiöstä tulee.

Moikka!

Lavine, mulla on kipuja alavatsassa. Tuntuu ehkä vähän niin kuin menkkakivuilta, välillä vihloo ja nipistelee yms. Jännää:-)

Bugaboo -vaunuista olen kuullut, mutta ihan vaan sivukorvalla.

T. Assari 18+4

Heips. Itte en oo konneella jaksanu istua vähää aikaa, kauheena aina tekemistä. Ihan virkku olo ollu nyt monta viikkoa :) Tuntuu ihanalta, kun ensimmäiset kuukaudet oksensin. Nyt on menossa 21+1, rakenne ultrassa huomattii että oonki 4pv eellä. heh. eipä päivillä oo mitn. väliä toisaalta. Vauva oli ultrassa kasvussa viikon ees :D Iso vauva!noei. Mulla on aika pikkunen ja siro masu, tää on tosi söpö- ainakin vielä :) vauva liikkuu tosi paljon, saan nyrkistä tai jalasta joka päivä, ja vauvi löytäny oman lempi nukkuma paikan, ihanan tuntonen pötkylä! :)

Sitä mie aattelin kyssyy, että tiiättekö saako hiuksia värjätä? Oon kuullu että blondata ei saa, ja sitten että hiusvärit ei välttämättä tartu kauhee hyvi.. Mutta aattelin tummaksi vetasta pään.. olen blondi. Kauhee juuri kasvu, kun tukka kasvaa nopeesti! Enkä jaksa oottaa kessään asti että voisin värjätä. Joten mietin jos sais tummaksi värjätä?

2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
5.7. Heidi 21v, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen

Heidi tais nyt kiilata listan kärkeen =) Korjatkaahan tietonne, niin saadaan uus päivitetty lista uuden ketjun alkuun.
Hiuksien värjäämisestä ollaan montaa eri mieltä. Mä ainakin oon värjänny ihan normaalisti kestoväreillä. Närästystä ei oo onneks pahemmin vielä ollu riesana. Tosi harvoin joutuu rennieen turvautumaan. Toivottavasti jatkuuki näin. Vauva piti eilen omaa discoo illalla ja venytteli mahanahkaa oikein huolella! Maha vaan hylly ja välillä oikein sattu, ku venytti napaa. Tänään aamulla oisin halunnu jatkaa unia, ku esikoinen heräs taas ennen seiskaa. Vauva päättiki pitää mut hereillä, ku alotti omat aamujumpat. Yllättävän rauhallinen se nyt onki ollu. Kaupungille kävellessä piti välillä hidastaa ja huilailla, ku ilmeisesti oli jonkin asteisia harjotussuppareita. Yleensä oon sellanen viimetinkaan lähtijä, mut nyt täytyyki alkaa varaamaan ihan aikaa noille kävelymatkoille. Onneks on vaunut mihin nojailla puuskuttelemaan.

heinis 21+0

Jepsis, se tapaaminenhan on vain järjestely kysymys..:o) ois nyt kyl kiva nähdä teittii ennen ku lapsi poksahtaa ulos, kesällä olis varmaan melkein kaikilla aikaa nähä:) mut se on sit eri asia pystyyks sillon enää kauheesti liikkumaan..
Mitä mieltä muut on tapaamisajankohdasta? onks teillä kellää muuten meseosoitetta?

Huomenta kaikille!

Tapaaminen olis kiva järjestää vähän keväämmällä, kun on valoisampaa ja ehkä vähän lämpimämpää, vai mitä muut ovat mieltä? Joskus huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa.

Mulla senkun pieni kuumeilu ja flunssa ja päänsärky jatkuu vaan. Toivottavasti ei ole vaarallista vauvalle. Vähän mietityttää, että olisko nämä listerioosin oireita:-( Täytyy sanoa, että muuten pystyn noudattamaan neuvolan ruoka-ainekieltoja ihan ongelmitta, mutta kypsää (naudan)lihaa mä en vaan voi syödä. Sen on pakko olla edes vähän medium. Olen aina syönyt lihan niin, eikä ole ollut mitään ongelmia ennenkään... Eihän se mitään todista kuitenkaan:-( Me vielä kaiken lisäksi syödään aika paljon lihaa, varsinkin viikonloppuisin.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin...

T. Assari 18+5

Meseosote kyllä löytyy, mutta ei viittis täällä kaikkien nähden sitä laittaa. En tiedä miten tollasia vois/uskaltais vaihdella. Eikös lihassa oo toksoplasmoosin vaara? Mä nyt en oo noista niin tarkkaan välittäny muutenkaan... Nyt on niin paljo kaikenlaista flunssaa liikkeellä, että eiköhän suuremmalla todennäkösyydellä tuu influenssa, ku listeria. Mä oon vähän huono lähtee tapaamisiin. Viimeks odotusaikana moni meijän ketjusta tapas muutamaanki kertaan raskausaikana ja sitte vauvojen kanssa myöhemmin. Jos ois ajokortti, tulis ehkä jonnekki lähettyyki. Vauvojen saannin jälkeen siirryttiin kirjottelee yahoon suljettuun ryhmään, jossa on vaihdettu kuulumisia ja valokuvia. Lähinnä mua kiinnostais nähdä teijän muitten masuja ja vähän miltä mahdatte näyttää.

Moi vielä,

heinis, kävin just otattamassa verikokeet toksoplasmoosivaaran takia (meillä on kissoja), ja tulos oli negatiivinen.

Mulla on muuten kanssa meseosoite, mutta se muodostuu etu- ja sukunimestä, joten en sitä lähtis tänne kirjoittamaan:-)

T. Assari 18+5

Jepsis jepsis, ymmärrän kyl ettette halua antaa täällä niit osotteita..en taas ajatellut noin pitkälle ku kysyin sitä.hih:o)
No mut jos joku keksii idean miten voidaan vaihtaa meseosoitteet, niin sitähän kauttakin voi niitä masukuvia "vaihdella" esimerkiks:0)

Kai se närästys johtuu sit vähän mahastakin, mulla on ns raskausmaha tosi ylhäällä, raskausarpiakin on tullut ihan rintojen alle! Ajattelin kysästä tota mun mahan muotoa nyt siellä rakenneultrassa, kun ihmettelen sitä itsekin. Eka raskaudessa oli sama juttu mutta ei ihan näin selvästi. Onko muilla minkä mallinen masu?

Terve taas,

mulla oli ihan alkuvaiheessa närästystä enemmänkin, nyt ei ole onneksi enää ollut. Raskausarpia ei vielä ole ja toivottavasti ei tulekaan!

Mun maha on ihan pömppömaha, sen erottaa tavallisesta pömppömahasta vain se, että se on niin paljon suurempi:-) Neuvolantädin mukaan kohtu on tosiaankin kasvanut paljon, eikä vatsa siis ole pelkkää rasvaa:-) Epäilin sitä nimittäin aika pitkään...

T. Assari 18+5

Avasin sähköpostin osotteella heinikset07@hotmail.com. Jos uskallatte muhun luottaa, niin sinne voi kirjottaa jotain itestään ja lähetän salasanan, jolla ko. postiin pääsee. Sitä kautta voi sitte vaihdella muita osotteita uskaliaammin. Yritän tunnistaa pyrkyrit pois, ettei ulkopuolisia ilmaantuis kirjottelemaan.

Hei
Minä en varmaan sinne tapaamiseen viitsi täältä pohjoisesta tulla, mutta olen kyllä muuten hengessä mukana. Vatsa on pikkuisen tullu näkösälle ja pikkuhiljaa alkaa tutut jo huomaamaan. Toivotaan, että nämä pakkaset alkaa pian hellittään, sillä toppahousut ei mahu kyllä enää kauan aikaa jalkaan.
Mukava ko saa pakata kaikki pieneksi menneet talvivaatteet valmiiksi uutta kotia varten.
Hyviä vointeja teille kaikille ja yritähän Assari parantua siitä flunssasta.

Kaikki hyvin rakenneultrassa. Vauva 4 pvä isompi laskettuun aikaan verraten mutta la pysyy samana. Hassua kyllä mutta väitän että jo masussa näkee lapsen luonnetta, eka oli jo mahassa aika itsepäinen viikari ja tämä toinen on kyllä elleiltään aika viilipytty. Ekalla just tämä rakenneultra ei meinannut onnistua millään kun meni ultraa aina karkuun! Voihan se olla että kuvittelen ja tota meidän esikoista vilkkaampaa lasta on tuskin edes mahdollista syntyä... ;)

Ai niin, oliko niin että jo edellisessä ultrassa näit vahingossa jotain...;-)

Kysyin siksi, kun mietityttää että a) näkyykö rakenneultrassa sukupuoli ja b) kerrotaanko sitä meille vaikka haluttaisiin.

T. Assari

Kannattaahan sitä kysäistä, ois se varmaan kattonut sitä jos ois haluttu! Mun mielestä tää ultra on kyllä tälläiselle ei ammattilaiselle epäselvempi kuin se edellinen tehtiin alakautta ja tää mahanpäältä!

Moikka taas!

Onko kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa kuin mulla? Eli muutettiin nykyiseen asuntoon syyskuussa 2006. En ole koskaan ollut kauhean innostunut sisustamisesta tms. Nyt kuitenkin kun olen alkanut miettiä lastenhuonetta ja sen sisustusta, mulle on iskenyt ihan kauhea sisustusvimma sekä lastenhuonetta että koko muuta asuntoa koskien. Tämä tulee päättymään siten, että uusin koko asunnon kalustuksen verhoineen kaikkineen:-) Alkaa olla ihan pakkomielle jo!

T. Assari 18+6

P.S. Soitin äitiyspolille, ja suostuvat kuulemma kertomaan sukupuolen, jos se vaan ultrassa selviää.

Mä oon aina ollut kova sisustelemaan, ja nyt on tullut hirmu halu saada kaikkea uutta:o) mies yrittää toppuutella hieman..mut täytyyhän nyt ainakin uudet verhot saada kun kevät tulee:o) ja muutakin kaikkea pientä, värikästä kivaa:)

Mulla on ton sukupuolen tiedon kanssa niin ja näin, mä haluaisin tietää..mutta mies ei.en nyt oikein tiedä sit otanko selville ollenkaan, vai maltanko heinäkuulle asti..

-Mannis 18+6

Mie tykkään kans sisustaa ja laittaa kotia. Nyt pitäis kait vähän toppuuttaa itteä, kun se talo valmistuu varmaan elokuulla. Tänään kävin taas keittökaappi kaupoilla olen varmaan hankala asiakas, kun aina on jotakin pientä mukavaa muutettavaa.
Kyllä tuo kevätaurinko tekee tehtävänsä ja pesänrakentamisvietti vain kasvaa. Olen tässä jo pari päivää siivonu ja raivanu kaappeja ja tehny muutenki tilaa. Nyt haluttais laittaa kotiin jotakin raikasta keltaista tai vihreää piristämään kevättä.

Mulla on viikon päästä meno kans rakenneultraan. Toisaalta olis kiva tietää kumpi sieltä on tulossa, mutta taidanpa jännitellä sinne heinäkuulle asti.

Vieläkös teidän mukavan oloiseen ketjuunne tohtii liittyä uusi jäsen? La on meillä 28.7.2007 eli nyt menossa rv 18 (17+4). Tosi hyvin on mennyt, kolme neuvola käyntiä ja np-ultra takana. Tuolla toisessa ketjussa pähkäilinkin vatsan kasvua kun ei vielä näy mitään :( Muutoin np-ultran jälkeen vähän huokasi ja alkoi todellakin uskomaan tähän ihananaan olotilaan! yhdet mamma farkutkin jo ostettuna ja nyt vaan odotellaan kärsimättömänä ettei vanhat housut enää mahdu ja saa siirtyä niihin, heh! illanjatkoja!

Karvakuono+asukki 17+4