Heinäkuun mammat 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Assari

Vieras
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
5.7. Heidi 21v, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Sisustusterveisin! Nyt on makkari verhoja ja mattoa vaille valmis. Lastenhuoneesta puuttuu vielä melkein kaikki:-(

T. Assari 18+6

Apua, oon ihan surkee näissä tietokone jutuissa eli en hoksaa miten saan tietoni tonne listaan joten laitan ne tähän nyt erilleen... Eli

Karvakuono,23v,Etelä-Häme,esikoinen

Nyt on pakko kattoo Greyn anatomia, oon ihan koukussa siihen, heh!

Heinäkuun mammat 8
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
5.7. Heidi 21v, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono,23v,Etelä-Häme,esikoinen

Tervetuloa vaan... aina mukaan mahtuu!!!

Huomenta !
Mä tässä vaan jäykistelen, ja odotan huomista rakenneultraa. Yöllä pisteli mahaan ihan tosissaan, mutta kun en tiedä johtuuko se vauvasta, vai tuliko se siitä, että jouduin kolme tuntia istumatta eilen tekeen muuttojuttuja (ei omia ) . MUlla on näköjään sellainen vauvamaha, ettei se tykkää liiasta istumisesta, eikä näköjään mistään tuntikausia samanlaisena jatkuvasta.
Lueskelen teidän muiden juttuja tässä huomista odotellessa.
T.Wera 20+6

Tervetuloa joukkoon munkin puolesta, karvakuono:)
Jos mie istun kauan paikoillaan, vauva alkaa ilmoittelee olemassaolostaan, silloinhan se eniten potkii kun on paikoillaan:o)
Wera: kerroppa sitten miten meni rakenneultrassa?

Moi,

mä en ole vieläkään käsittääkseni tuntenut liikkeitä! Voi kun ne jo alkais tuntua!

Tule tosiaan Wera sitten kertomaan ultrakuulumiset! Aiotteko selvittää sukupuolen?

T. Assari 19+0

Ne liikkeet tuntuu ihan ilmakuplilta, ainaki mulla. Ja välillä tulee kunnon tömäytyksiä:o) ihanalta se kuulemma tuntuu nyt aluks(ja tuntuukin), mut lopussa ne potkut on kuulemma ihan tuskaisia..ku ei sil o enää kauheest liikkumavaraa..

Ihanaa kuulla liikkeitä jo tunteneilta vähän vinkkejä että tietää mitä odottaa.. Ja kovasti jo odotankin liikkeiden hoksaamista vaikka varmaan vielä menee viikko parikin...Esikoinen kun on kyseessä niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä vaikka toki jokainen raskaus on erilainen uudelleensynnyttäjilläkin...

Karvakuono 17+5

Hei pitkästä aikaa.

Kävin neuvolassa alkuviikosta ja kerroin vuodoista jotka tosin ovat nyt loppuneet. Oli täti vähän huolissaan, ajatteli että voi ennakoida keskenmenoa tai sitten todennäköisemmin siellä on joku verisuoni puhjennut joka on aina ponnistustilanteessa vuotanut tai sitten istukka on edessä.

Päätettiin sitten ultrata ja kaikki oli vauvalla kyllä hyvin. Liikkui menemään ja imi peukaloa, aivan suloinen näky oli :) Sydänäänet olivat kans ok.

Ensviikolla olis rakenneultra. Siellä sitte selviää istukan sijainti ja mahdollisesti syy siihen verenvuotoonkin. Tokihan se voi olla ettei siihen syytä löydetäkään vaan voi vaan olla tähän raskauteen kuuluvaa.

Miten muuten teillä on tehty rakenneultra? Vatsan päältä vaiko emättimen kautta? Mulle on edelliset rakenneultrat tehty kyl vatsan päältä mutta nyt menen eripaikkaan nii mietityttää vähän että jos se tehdäänkin sisäisesti, en kyl suostu jos sen tekee mies ;) Jotenki kuvottaa pelkkä ajatuski, ku mulle on tähän asti aina sattunu naislääkäri tekeen sisätutkimukset yms.

Hyvää vointia kaikille :)

Niin, ja vielä se että verenpaine oli aika matala eli hyvä vaan ja sitte hemoglobiini oli jotain 128 ja painoa on nyt tullu 3kg.

T. Tre 19+2 (kai)

Niin ja liikkeistä sen verran että olen tuntenut jotain pientä kuplintaa mutten tosiaankaan mitään kunnon potkuja. Siksi epäilenkin vahvasti etten ole vielä niin pitkällä mitä neuvolakortissa lukee.

Moi,

tre, mulla ei ennen raskautta ollut koskaan ollut miesgynekologia. Raskauden aikana, kun olen ultrassakin käynyt melko monta kertaa;-), on kaikki paitsi yksi lääkäri olleet miehiä. Lisäksi neuvolalääkäri on mies. Ei siinä tutkimustilanteessa ajattele sitä, että se lääkärin on mies. Mäkään en olisi ennen voinut kuvitellakaan suostuvani siihen, että miespuolinen lääkäri tutkii mut - kaikkeen tottuu!

Mulla on sellainen käsitys, että rakenneultra tehdään mahan päältä. Korjatkaa jos olen väärässä!

T. Assari 19+0

Assarillahan on jo masulla kokoa! Mäkin kävin laittamassa kuvan ja paljastin myös kasvoni. Tuli vaan jättikokosena, enkä tiedä miten niitä vois lähettäessä pienentää...

Mun tietääkseni rakenneultra tehään ihan jokapaikassa mahan päältä. Onneks on tre:lla kuitenki jo ens viikolla se ultra. Toivotaan, että vuodon syy selviää, eikä ois mitään vakavaa kuitenkaan. Onneks vauvalla kaikki ok.

Tänäänhän piti vissiin saada lukea Weran ultrakuulumisia.. niitä odotellen.

heinis 21+4

Odottavan aika on pitkä. Maanantaina olis rakenneultra..kivaa!
Pikkuhiljaa on alkanut tuntua päivittäin pientä ja vähän isompaakin kuplintaa tuolta alavatsasta, aina kun olen paikallaan pidemman aikaa esim. istun tai makaan...ihanaa!!!
Tässä päivittäin tulee aina mieleen mitä kummallisempia juttuja mieleen ja kysynkin nyt teiltä heinämammat; Onko kellään tietoa, onko olemme synnäreillä ns. ruuhka-aikoja. Luin jostakin aikoja sitten, että kesällä (varsinkin heinäkuussa) parhaimman lomakauden ollessa olisi kova ruuhka synnytysosastoilla ja porukka normaalia enemmän lomalla.
En tietenkään pelkää, etteikö yhtään kätilöä olisi paikalla, vaan siis yleisesti ottaen onkohan suuriakin eroja synnyttäjien määrissä per kuukausi?!
Tällästä hömppää kyselen tällä kertaa...
Viikonloppuja kaikille!

jossu 19+3

Ruuhkahuippuja taitaa olla maaliskuu ja kesä-heinäkuu. Itteä ainakin viimeks maalismammana hymyilytti ajatus, että juhannuksena alkunsa saaneet ruuhkauttaa eniten. Ja niinhän sen voi varmaan ajatellakkin. Voi olla, että ihan sairaaloitten sivuilta löytyis, mitkä yleensä on ruuhkahuippuja.

Mulla ois maanantaina taas neuvola. Tuntuu, ettei sitäkään oo ollu tosi pitkään aikaan. Ens kuun ajan saan varmaan samaan aikaan esikoisen 2v. neuvolan kanssa.

Kannattaa muuten liikkeitä odottelevat syönnin jälkeen olla hetki paikallaan ja kuulostella, miltä siellä mahassa tuntuu. Meillä ainaki kaveri intoutuu heti, ku jotain suuhunsa laittaa. Ajatella, että siellä ne litkii lapsivettä ja sitte ne pissaa siihen!

heinis taas ja 21+4 edelleen :)

No reilun kuukauden kevät aikaan sairaalatouhua seuranneena voin kertoa että sittenkun se ruuhka sattuu se sattuu ja sitten kuin on hiljaista on hiljaista! Se oli veikeää, naurettiin että mitkähän planeetan liikkeet siihen vaikutti! Parhaillaan Mks synnäriosastolla oli me 3 odottavaa ja 1 vauva+äiti ja pahimmillaan vauvoja toista kymmentä ja joka paikka äitejä täynnä, jopa huuhteluhuoneessa ja käytävällä joutuivat jotkut nukkumaan kun paikat jo niin täynnä!

Heippa!
Rakenneultra on nyt sitten ohi. Siinä meni reilu puoli tuntia. En tienytkään, että siinä tutkitaan niin paljon kaikkea. Huh, meinas jo hiki tulla kun mittailtiin aivolohkoja, päänympärystä, sydämen toimintaa, jopa verisuonia ym. Ihmekös mulla tuntuu noi liikkeet, kun kohtu on eteenpäin kallistunut ja istukka takaseinässä. Oli kyllä ihana näky taas. Ja sukupuolikin selvisi samalla :)! Eli täällä todella odotellaan Onnia :). Eli poika on tulossa. Raskauspäiviä tuli lisää muutama, mutta sama laskettuaika pysyi. Nyt täytyy kiirehtiä kotiin päin.

Aamu73 rv: 20 tasan ja Onni :)

Oih, ihanaa että kaikki oli kunnossa:o) ja onnittelut pojasta. Täälläkin kovasti toivotaan poikaa, mutta oli se sitten kumpi vaan..molemmat on tervetulleita:o) pääasiahan on että lapsi ompi terve..

Kiitos onnitteluista!
Täytyy sanoa, että kyllä koville otti se ultra. Vaikka tätä ei alunperin jännittänyt niin paljon kun niskapoimua,niin kun mittaukset alkoivat ja tajusi, kuinka tarkkaan ne tutkivat esim.sydämen, sitä oli aika peloissaan koko tutkimuksen ajan.
Jännä juttu oli myös se, että olen koko raskausajan nähnyt unta poikavauvasta. Kertaakaan se ei ole ollut tyttö. Samoin kun on miettinyt nimiä,niin pojalle löytyi heti nimi, tytölle ei millään :). Onneks kaikki oli hyvin ja nyt sitten olis vielä kuukauden päästä se 4D-ultra. Se ei enää tunnu niin tärkeeltä, kun tietää jo, että kaikki on ok.

Aamu73

Kävinkin vilkaisemassa teijän masukuvia sähköpostista, ompa teillä tosiaan isot masut, eipä paljon jää raskaus arvailujen varaan työkavereilta ym!

Onnea pojasta Aamulle!

Mulla taas uusi inhottava vaiva ilmennyt....
Häntäluun alla tosi kipeä kohta, en tiedä voiko pukamat tulla noinkin ylös, mihinkään en mielestäni ole sitä satuttanut. Pukamathan taitaa olla aika yleinen vaiva raskausaikana!? Täytyy seurailla jos ei neuvolaan menessä helpota (12.3. vasta) niin täytynee siellä mainita. Ei vaan kiva vaiva kun toi selkäkin vaivaa, nyt tuntuu ettei mikään asento ole hyvä, kun istuminenkin meni näin vaikeaksi! Töissä olen tähän asti tehnyt ns istumatöitä kun muuten joutusin nostelemaan painavia laatikoita joka ei ole tolle selälle hyväksi, mitähän mä nyt siellä teen jos en voi edes istua!!!!