Heinäkuun mammat 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta !
Ja hauskaa juhannusaattoa kaikille ! Tre,; ei raskausmyrkytystä tarvitse pelätä , kun on hoidossa , ja tarkkaillaan. Hoitamattomana mikä tahansa sairaus ylipäätään on vaarallinen. Siksipä on hienoa , että meillä neuvoloissa tarkkaillaan, ja puututaan ajoissa, jos oireita ilmaantuu. Tosin mun kohdalla , viisitoista vuotta sitten, mulle sattui kokematon terkka, joka ei tajunnut että olen tulossa tosi sairaaksi.
Nyt maanantaina, kun kävin sopimassa sektiosta , kätilö katseli mun vanhoja merkintöjä esikoiselta, ja sanoi, että onpa ollut paha toksemia. Se ei kaiketi olisi päässyt niin rajuksi, jos neuvolassa olisi huomattu merkit ajoissa.Mutta; ollutta ja mennyttä.Ja toivuin hyvin, ja lapsi oli täydellisen terve.
Näin muuten viime yönä maanantaisen sektion johdosta sellaista unta, että karkasin sairaalasta kun olin saanut esilääkityksen...Että, kyllä se mielessä pyörii.
Ihanaa, kun tänään on hyvä ilma, ja esikoinen lähtee lapsenvahdiksi, niin saadaan vielä viettää aikaa kahdestaan. Tänä aamuna mies ei lähtenyt tavalliseen aikaan töihin, vaan paria tuntia myöhemmin, niin rakasteltiin rauhassa .Siis aivan ihanaa sellainen kiirettömyys, ja läheisyys.
Kirjoittelen jossain välissä ennen maanantaista lähtöä tunnelmiani.
Nautitaan juhannuksesta sen mitä voinneiltamme voidaan !
T. Wera 38 tasan

Hyvää juhannusta täältäki kaikille!
Meillä jussi menee ihan normaalina viikonloppuna kotona. Ukko ahertaa tietty kämpällä. Käytiin eilen kattomassa siellä ja alkerta näyttää tosi upeelta! Jospa toi ukkokulta sais nyt jussin aikana maalattua sen kokonaan, niin ois alakerta valmis. Ihan järkyttävä pöly siellä vaan leijaili, ku oli piikattu kylppärissä kaivolle lattiaan aukko. Seuraavaks se täytetään jotenki, sit tulis lattialämmityskaapelit ja sen jälkeen homman pitäis edetä suht nopeesti. Vesieristys, tarkastus ja sitte alkaa jo laatotus. Kumpiki yläkerran makkari on vaan täynnä kaikkea kylppärin kamaa. Meijän makkarista pitäs päästä repii tapetit, et päästään laittaa lasikuidut kumpaanki makkariin. Sitte pitää vielä maalata yläkerran seinät. En varmaan ylipositiivinen oo, jos asennoidun, et kyllä se on ens kuun loppuun muuttovalmis :) Parei olla, koska sitte loppuu tästä kämpästä vuokrasopimus.

Tiistaina olis sitte neuvola. Saa nähä saanko taas seuraavan ajan vasta kahen viikon päähän. Musta olis ihan kiva käydä näin lopussa se 1krt/vko, vaikkei mitään ihmeempää ookkaan ja yks lapsi jo onki. Kaveri valas, että vauvan kanssaki käydään sitte paljo harvemmin neuvolassa, ku ekan kanssa.

heinis 38+4

Hei kaikille!
Kiitos tsempeistä, varmasti niistä oli apua vaikka en kerinnytkään niitä lukemaan.

TYTTÖ tuli siis minulle. Syntyi 20.6 illalla. Synnytys oli mun mielestä helppo, siihen nähden mitä olin kuullut ja kuvitellut. Ja mulla oli aivan IHANA kätilö! Synnytyssalissa olin vain 3h niin tyttö oli ulkona, joten kun avautuminen alkoi se sitten eteni todella nopeasti. Kipeää teki ne alkusupistelut ja kun ne tiukkeni ja tuli jopa 30sek välein tuntui että taju lähtee... Mutta vesi vanhin voitehista eli kuumaa suihkua mahaan ja heijjaamista niin helpottaa, onneksi ne on lyhyitä ja sitten saa taas´hetken hengähtää.
Että TSEMPPIÄ kaikille. Hyvin se menee, mä jo toivon että olisin pian uudelleen raskaana :D :D

Niin, strategiset mitat...
Tyttö oli pienpieni 2220/44cm, vaikka kokoarvio oli 500g isompi.

Nyt vaan peukut pystyyn pikkuiselle että jaksaa vierihoidossa eikä tartte tehoa. Tällä hetkellä pärjää hienosti ja syökin hyvin.

Nyt on palattava osastolle.
t. onnellinen Nuka ja pieni tyttö (la mulla olis ollut 23.7...)

Oikein paljo onnea Nukalle pikkutytöstä!! =)

2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
12.7 Nennu 30 v, Satakunta, toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
23.7. Nuka73 34v
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Vauvansa saaneet:
20.6. Nuka73, tyttö 44cm 2220g

2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
23.7. Nuka73, 33v, esikoinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono 22v, Kanta-Häme, esikoinen

Vauvansa saaneet:
20.6. Nuka73, tyttö 44cm 2220g

Löysin vissiinkin toivottavasti uusimman listan. Täydentäkää omia tietoja, jos jotain puuttuu. En ottanu lasketun ajan listalta pois, ku musta ainakin on mukava siitä kattoa, millon on ollu laskettu aika, monesko lapsi ym. Että sopiiko, et listaa jatketaan tällasena odottajien ja vauvan saaneiden osalta?

Hurjasti onnea Nukalle! :) Ja Weralle tsemppia maanantaille ja muille hyvaa Juhannusta. Mulla ei kovin paljoa taalla kaukana juhannusfiilista ole. Tiistain ultrassa tsekattiin vauva,nyt paa alaspain ja painoarvio 2,6 kg.
T.Lavine

Paljon ONNEA nukalle tyttövauvan johdosta!! Olo on varmasti niiiiiiiiiin onnellinen :)

Tänä aamuna aamuvirtsassa oli taas valkuainen yhdellä plussalla. Sitten kun aloin juomaan vettä oikeen urakalla ja odottelin muutaman tunnin ja testasin uudestaan niin nega. Soittelin sitte synnärille ja kyselin onko tässä mitää ongelmaa nii sanoivat että jos oma vointi pysyy hyvänä ja lapsi liikkuu nii se on täysin vaaratonta. Yleensäki yliherkkiä ne liuskat...

Nyt vaan sitte iski pääkipu. Heti mietin onko tämä merkki siitä myrkytyksestä. Mutta viimeyö meni taas melkeinpä valvoessa kun supisteli kokoajan. Alkuun oli kipeitä mutta sitten ne rauhoittu semmosiksi normaaleiksi.

Hyvää juhannusaattoa kaikille! ja hyviä vointeja myös :)

t. tre 36+3

Nukalle mielettömästi onnea ja tietenkin koko perheelle! Saas nähdä, kuinka nopeesti alkaa uuteen listaan kerääntymään synnyttäneitä :).

Mulla yöt on suorastaan yhtä helvettiä. Kahden viime viikon aikana oon nukkunut varmaan yhtenä yönä normaalisti. Muuten iskee aina hiervee närästys ja pahaolo päälle kun menen vaaka-asentoon. Enää ei auta edes isot tyynyt. Muuten en kyllä tiedä mistään supisteluista mitään. ELi en tiedä onko mulla sellasia edes ollut. Lantioluita ja häpyluuta kyllä vihloo aika tavalla ja tuntuu, että Onnin kädet tulevat jo kohta ulos kohdusta, kun on oikein kova pyörintä päällä. SIlloin kyllä juilii aika kovasti alavatasaa.

Meillä menee juhannus kanssa remontin keskellä ja ihan kotosalla. EN usko, että tässä vielä ollaan synnyttämään menossa, joten oo antanut miehenkin tossa otella päivän mittaan olutta ja viiniä. Ihana ilma. Illalla mennään savusaunaan ja kävelemään katsomassa onko kesämökeille tullut porukkaa :)

Aamu73 ja Onni 36+5 tai 37+3

Iihanaaa, ensimmainen meista on saanut nyyttinsa...Hirmusti Onnea Nukan perheelle!!! Weeralle tsemppia maanantain koitokseen, hyvin kaikki menee!

Samoin, kuin Lavinella, Jussifiiliksesta ei ole tietoakaan. Remontin merkeissa menee meillakin viikonloppu ja sateistakin lupaili. Itse ajattelin kylla lahtea heppatapahtumaan ja tapaamaan ystavaani, joka myos yllattaen odottaa.
Yot alkaa olla yhta pyorimista ja pissalla ramppaamista, tosiaankin 'alakerrassa" vihloo, mutta supistuksista ei ole tietoakaan. Wera; oon ihan kateellinen, kun teilla vielakin sextailut sujuu, mulla ei kylla tunnu enaa mielyttavalta ollenkaan, jotenkin on vaan kompelo olo ja paikat tuntuu erilaiselta.
Vauveli on paa alaspain, mutta ei ole viela kaantynyt kasvot rankaan pain. Liekko viimeyona yritysta, kun muljuili ihan konstanaan, etta pahalta tuntui.
Lanine: olen lukenut noita kirjoja mita mainitsit. Mutta mun suokkari on Baby Whisper, eli siina on erinomaisia vinkkeja kun vauva on jo syntynyt. (EASY: eat, activity, sleap, your time)
Tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan, alkaa jo jannaamaan. Vaikka eiko se useimmilla mene yli nain ensimmaisen kanssa...Mutta nyt pakko lahtea toimimaan, ystava tulossa kylaan. Ihanaa Juhannusta kaikille, nauttikaa suomen suvesta vaikka ei samppakaljaa paase nyt ottamaankaan!!!
Lavinelle viela; oletko jo miettinyt vauvan passi asiaa. Taalla menee nykyaan 3 kuukautta sen anomiseen. Piru, kun olisin lahtenyt elo tai syyskuussa suomeen, mutta nayttaa etta ei onnistu. Suomen passin haen sitten suomessa...palataan T, Mia 38 viikkoo

Onnea Nuka varmaan ihana tunne, kun saa lapsen syliin.
Weralle kanssa onnea maanantaita varten. Lähteekö sulla mies mukaan.
Miten muuten teillä muilla onko teillä mies lähdössä mukaan synnytykseen? MInun mies yrittää vähän sinnitellä, mutta synnyttään lähtöä, mutta aattelin pakottaa sen. Se on päässy tähän asti niin helpolla. Miesten osuus on kyllä aika helppo verrattuna naisen osuuteen.
Mie kyllä yllätyin tosiaan vähän, kun käytiin siellä synnärillä tutustuun, että se vauva on heti alkuhetkestä asti vierihoidossa. Ajattelin kyllä niitä joilla on jos iso perhe niin se voi olla ainoa paikka missä saa nukkua ja levätä paripäivää. Myös keisarinleikkauspotilaat tuntuu, että jos mies tai joku muu tukihenkilö ei jää yöksi niin kyllä siinä voi olla aika vaikea hoidella pientä.
Eilen hankin imetysliivit. Eipä ois uskonu, että meikäläinen pienirintasenaki pääsee joskus d kuppiin. Varmaan sitten puolenvuoden päästä, kun lakkaa imettämästä ei roiku, kun kintasnahat. Mie en ole vieläkään saanu pakattua sitä sairaalakassia vaikka olen oikein hulluna aikonu. Ehkä se olis semmonen ens viikon tehtävä.
Joko teillä on maha laskeutunu? Mulla ei ja ajattelinki, että tämä tyyppi ei taida toiveista huolimatta kovin aikaisin syntyä.
Hyvät Juhannukset muuten kaikille täytyy alkaa ruokkiin tuo koirus ja katsoa mitä sitä sitten tänään tekis.

Juhannuksen jatkoja täältä!

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen, mutta perhehuonetta ei oteta. Eli ei pysty olemaan sairaalassa 24h enkä kyllä sitä itsekään haluais. Vatsa on mulla ollu nyt pari viikkoa laskeutuneena eli henkeä ei enää ahdista mutta vessassa saa kyllä rampata puolen tunnin välein, kun "Onni" painaa tosi alhaalle.
Mä kävin kanssa ostamassa imetysliivit ja taisin ostaa liian pienet :(. Eli ostin saman kokoiset kuin mitä mulla nyt on. No toivottavasti niillä pärjää ainakin alun ja mies saa sitten käydä ostamassa isommat jos on tarvis. Toisaalta, kyllähän noi aika hyvin venyy. Sairaalakassi on pakattuna valmiina ja tänään jo ajattelin, että jokohan sitä on lähtö edessä. Oli kolme tuntia kivuliaita alavatsan vihlontaa noin parin minuutin kestäviä. Mutta tuli vain oikealle puolelle. Oon myös kärsinyt kaksi päivää erittäin huonosta olosta. En kuitenkaan oo oksentanut vaan ovat nämäkin tuntemukset mennyt levolla ohi. Makuuasento on ollut niihin kyllä pahin mahdollinen asento.

Maanantaina pitäis käydä ostaa uusi kamera synnärille mukaan ja neuvolakin olis iltapäivästä. Saas nähdä onko valkuiaista virtsassa tai sokereita. On tullut syötyä kaikkea herkkua koko viikonloppu, eli suklaata, jäätelöä ja shipsejä... Argh!

Ei muuta kuin viimisiä odotteluviikkoja kaikille :)

Aamu73 ja Onni 36+6 tai 37+4

Onnea, onnea Nukalle ja perheelle!!! Ihana kuulla, että kaikki on mennyt niin hyvin siellä!

Ja tuhannesti tsemppiä Weralle maanantaihin! Eiköhän luoteta, että tässä ketjussa kaikki sujuu hienosti, kuten Nukallakin jo alkuun.

Täälläkin on vietelty juhannusta kotosalla kaupungissa, vaikka hurjasti on tehnyt mieli mökille. Ei kuitenkaan mitään järkeä lähteä tässä tilassa enää ajelemaan 5 tunnin ajomatkaa yhteen suuntaansa, joten... ehkä ensi juhannusta sitten siellä taas. Sitten mukana jo vuoden ikäinen poitsukin. Aika hassua kuvitella vielä. ;)

Kaikki ennallaan siis täälläkin. Ihan hyvin oon jaksellut nyt, kun äitiyslomalla on voinut ottaa iisimmin. Nyt vasta tajuaa, että olihan se loppuaika töissä jo aika rankkaa. No, mutta se on takanapäin. Onnea vaan kaikille muillekin äitiyslomansa aloittaneille!!!

Neuvolassa käyn nyt viikon välein. Viimeksi olin torstaina, kaikki hyvin. Painoa on tullut 10,5kg, hemoglobiini oli 136, vauvan syke tuttu ja hyvä, sf 34.... Neuvolatäti tuumasi, että viime aikoina on hänellä kaikilla mennyt melkein 2 viikkoa yliajalle, joten jos pitää paikkansa, täällä saa odotella vielä melkein kuukauden.

Ihana, kun lopulta on saanut vauvan vaatteet yms. pestyä, silitettyä ja kaappiin. Tuntuu jotenkin hyvältä, että alkaa olla tavaroiden puolesta valmista vauvan tulla. Vielä jotain pientä laittamista tietysti riittää, mutta itsellä on helpompi olla, kun tietää, ettei tarvitse ihan alusta aloittaa, jos vauva jo syntyisikin. En tiedä teidän miehistä, mutta vaikka omanikin jo kovasti pientä odottaa, välillä tuntuu ettei hän jotenkin tajua, että se la on vain arvio. Ja voisi olla huomattavasti helpompaa, ettei hänen tarvitsisi esim. synnäriltä lähteä huonekalukauppaan hakemaan jotain (kuten itse on ehdottanut...). No joo... Ymmärrän kyllä, että oma "pesänrakennusvietti" on melkoinen, mutta silti.

Oikein mukavaa juhannuksen jatkoa teille kaikille!!!

kaisla 38+2

Täältä kans hyvää jussin toivotusta kaikille :)

Olo on aivan karsea kaikesta herkuttelusta täälläki!! YRJÖ!Painoki väliaikaisesti nousi parissa päivässä 1,6kg eikä oo suoli pelannu moneen päivään! Miettikää mikä olo ku syö yli äyräiden kaikkea grilliherkuista suklaaseen, jäätelöön, karkkiin, sipsiin ja sitte mitään ei tuu ULOS! Oon pissaa seurannu huumorilla edelleen ja sokeri näkyny nyt neljällä plussalla :)))) kas kummaa... valkuaista ei oo onneksi nyt ollu.

Nooh... tänään en aio syödä enää yhtään mitään ja huomisaamusta alkaa kurinpalautus. Syön tosi vähän huomisen päivän ja juon runsaasti vettä ja jotain kuitupitoista että sais nää kaikki juhannusherkut ulos vatsasta. Siinäpä se painoki palautuis siihen mitä oli ennen herkutteluja. I hope so...

Odotan innolla ensviikkoa nii pääsee vihdoin ostamaan vauvalle kaikki tarvittavat jutut mitkä vielä puuttuu. Pinnasänky tekstiileiden kera, jotain potkareita, pieniä vaippoja vauvalle valmiiksi, tutteja yms... ja tosiaan vaunuihin joku ihana peitto ja tyyny. Ei aiotakaan ostaa sisarusrattaita ku jotenki tuli semmonen fiilis että mitä järkeä hommata hirveät määrät vaunuja ku ennestään on kuitenki jo yhdistelmävaunut ja matkarattaat nii eiköhän niillä pärjää. Tietty semmosen seisomalaudan vois hankkia vaunuihin nii meidän tällä hetkellä nuorimmainen sais seisoskella siinä kun pukkaan beibiä. Isompi pääsee hyvin pyörällä jo.

Että ähkyä oloa kuuluu tänne... pufff...

t. tre 36+4

Sunnuntaita...

TUlipa sitte tänä aamuna herättyä siihen että jotain märkää valahti pöksyihin. Ja kirkasta vettä lorahti semmonen desi ehkä. Luulen että se oli lapsivettä. Enempää ei oo tullu.Oli kyllä melkoinen herätys. Mitä mieltä ootte, onko lapsivesi kirkasta ja pitääkö sen haista millekään? Tuo ei kyl haissu yhtään.

Onkai tämä ihmeellistä hommaa. Ja eilen oli siten että vaikka join koko päivän tosi paljon vettä, ainakin 3l ja muut nesteet vielä päälle nii ne kaikki jotenki kerty elimistöön, siis mää en saanu ees pissaa kunnolla tulemaan ulos. En silti huomannu turvotusta sun muuta. Ainoastaan painon tunnetta jaloissa...mutta nyt tuntuu taas kaikki pelaavan normaalisti.

Eipä kummempaa...

t. tre 36+5

Moi!

ONNEA NUKALLE, KOKO PERHEELLE ja TYTTÖVAUVALLE!!
Jännää, että ekalla meistä on jo vauva! Ja seuraavalla on jo huomenna, vai onko tässä välissä jo joku muu saanut? :)

Tre: mun käsityksen mukaan lapsiveden ei pidä haista millekään ja hyvä, jos se on kirkasta tai vaaleanpunaista. Soitiko kuitenkin sairaalaan?

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Juhannus meni mökillä. Kuumuus välillä väsytti. Nyt vauvan pitäisi vielä pysyä reilu viikko sisässä, jotta puoliso ehtii kotia ulkomaanreissulta... Hieman jännittää, vaikka onhan tässä kuukausi laskettuunaikaan.

Piri

Hei !
Nukalle Paljon Onnea tyttövauvan johdosta !
Täällä valmistaudutaan huomiseen koitokseen. Ei niin kovin levollisella mielellä, sillä meillä on viemäri tukossa, ja se johtuu siitä, että meidän kadulle vedetään asfalttia, ja se on aiheuttanut jotakin, mikä on tukkinut viemärin. ja mä kun tilasin viime viikolla likakaivon tyhjennyksen, joka sitten tehtiinkin, kun luulin, että se on täysi. Ajatelkaa, että mä joudun soittamaan huomen aamulla ennen synnärille menoa kaupungille, että meidän viemäri ei vedä.
Voihan paska ! Kirjaimellisesti !
Joo. Mies tulee mukaan, ja on maanantain ja tiistain mun kanssa siellä sitten. Kerrottiin tänään miehen vanhemmille, molemmat kahdeksankymppisiä, että meidän vauva syntyy huomenna . He olivat että miten niin ? Anoppi kysyi, että onko sulla poltot alkaneet... No ; selitettiin että kun on sektioaika, ja silleen. Siis, eivät he ole mitään höppänöitä, mutta olivat tosi yllättyneitä koko jutusta.

Kiitän nyt teitä kaikkia ihanasta myötäelämisestä ja kauniista sanoista.
Palailen , toivottavasti, tässä loppuviikosta vauvantuoksuisissa merkeissä.
Kiittäen
Wera 38+2

Hei kaikille!

Tre, kuulostaa siltä, että sinä olet seuraavana Weran jälkeen:-)

Weralle oikein paljon tsemppiä sairaalaan!

Mulla on tänään se synnytystapa-arvio aamupäivällä, saas nähdä miten menee. Uskon kyllä, että vauva mahtuu alakautta:-)

Kaikille oikein ihanaa viikkoa!

t. Assari 36+4

Myöhästyneet tsempitykset Weralle! Meillä ainakin sairaalalla tarttee olla jo 6.30, joten nää menee perille sitte vauvansaannin jälkeen :)

Ihan kade kyllä oon, et pääsee nyt jo vauvaa ihastelemaan ja tuoksuttelee. No, kai se munki vuoro vielä tulee! Lasketun ajan perusteella hyvinki pian, mut asennoitunu oon kahen viikon yliajalle. Eilen illalla tuli sellanen tunne, ettei tää voi paljoa pienempi olla, ku mitä esikoinen oli. Senkin näkee sitte... viimeistään kolmen viikon päästä *huoh*.

Jokohan se tre:kin on tositoimissa?!

heinis tasan 39

Huomenta...

Ei tässä olla missään muualla kuin kotona :). Aivan ihme homma että näin on, koska mulla eilen muuttui radikaalisti supistusten luonne sen lorahuksen myötä ja niitä suppareita tuli iltaan asti ja yölläki heräsin niihin. Oli niin kokonaisvaltaisia, menkkamaisia, säteili alaselkään ja alavatsaan. Mutta silti. Tässä ollaan. Mua on jo peloteltu että taidan synnyttää kotia...

Toivottavasti en sentään. Kai tämä sitte vielä odotuttaa vaikka hauskaa tää ei kyllä ole kun pitää kärsiä liitoskivuista, menkkamaisista supistuksista lähes kokoajan yms.Tosi rasittavaaa.................

Weralle paljon onnea synnytykseen !!! :)

t. tre 36+6

Heips taas!

Treelle paljon sympatiaa kipuihin ja epämukavaan oloon - kyllä se vauva kohta syntyy!

Synnytystapa-arviosta juuri tulleena: vauvan mitat on edelleen just täydelliset viikkoihin nähden. Paino on tällä hetkellä 2900 g, ja näyttäisi siltä, että alatiesynnytys on ihan ok. Sain lasketuksi ajaksi vielä kontrolliajan, jossa tsekataan vauvan koko vielä. Ai niin, vauvan pää on jo kiinnittynyt lantioon tai siis jotenkin lantion alaosaan tms. ja kohdunkaulan pituus on enää 2 cm ja se on pehmennyt. Jotain siis tapahtuu:-) Ja vauva on ..... tyttö:-) Voin siis hyvillä mielin jatkaa vaaleanpunaisten tekstiilien tekemistä:-)

T. Assari edelleen 36+4

Onnea Assarille tytön varmistumisesta.
Mulla olis huomenna neuvola. Tuskinpa siellä mitään ihmeellistä. Pihalla oltiin pojun kanssa ja sain muutaman ihan napakan supistuksenki taas, mutta en kyllä innostu ku vasta ihan säännöllisistä supistuksista. On se hullua, että niinki kivuliaita juttuja oikein toivoo ;) Ja alkuun seuraili kauhulla joka pissalla käynnin jälkeen, ettei vaan oo verta paperissa, nyt sitä paperia tuijottaa joka käynnin jälkeen ja toivoo näkevänsä jonkinlaisen veriviirun... HÖLMÖÄ! Laitan hetken päästä muutaman uuden masukuvan. Pitäähän niitä nyt viikon välein ottaa, ku kohta ei tota masua enää oo.

heinis edelleen 39+0

Lapsivesi on hajutonta, väritöntä tai pikkaisen punertavaa/vaaleanpunaista.
Joillakin voi olla tosi juoksevaa valkovuotoa. Mutta aina pitää suhtautua vakavasti jos sitä "lorinaa" tulee. Mä meinasin kanssa ensin jäädä kotiin kun "lorina" oli aika pientä.. mutta onneksi soitin synnärille ja ne sanoi että on viisainta tulla tarkistamaan.

terkkuja sairaalasta. Täällä kaikki ok ja tyttö pitäis saada kasvaan ja imeen kunnolla ennen kuin on asiaa kotiin... alkaa jo vit..... tämä sairaalaelämä:(

t. Nuka ja pikkulikkapiiperoinen

Hei
Täältä kans Weralle tsempitykset. Lapsi on varmaan jo sylissä joten nyt on meidän kejussa aika varmaan kaks lasta syntynyt. Kyllä se vauva sais jo syntyä pika puoliin. Huomenna on synnytystapa-arvio ja vyöhyketerapia. Vyöhyketerapiassa vois pyytää. että alettais pikkuhiljaa avaamaan kanavaa auki. Sanoi tämä terapeutti, että pikkuvarvas on sellainen, jossa on paljon "synnytys" pisteitä ja oli myös lukenut jostakin, että nännien hierominen voisi olla yksi mikä laittais synnytyksen alulle. Ei muutako kokeileen, jos alkaa tuntuun olo oikein tukalalta tiä kuinka tehokas keino olis. Siellä kuulen miten vauva on kasvanut ja mahtuuko tulemaan. Luulen, että mahtuu tuleen ihan hyvin. Nyt on huomannut, että ajatukset on aika paljon tulevassa synnytyksessä ja vauvan hoidossa. Enemmänki huolettaa miten sitä sen pikkuisen kanssa jaksaa ja osaa hoitaa sitä. Yhä edelleen tuo synnärikassi on täällä pakkaamatta. Mikäli oikein itseni tunnen niin kassi pakataan vasta lähteissä nyt vain aijotaan.
Jaksamisia meille odottajille ja myös jo synnyttäneille.
T.SAra