Heinäkuun mammat 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta

Tsemppiä weralle synnytykseen. Itseäni kans kiinnostais minä päivänä sulle tehdään sektio? On varmasti helpottavaa kun pystyt suunnittelemaan kaiken valmiiksi vauvan tuloa varten kun on syntymäpäivä etukäteen selvillä. Onnea tosi paljon!!

Mulla on vähän jännityksensekaiset fiilikset nyt. En saanut ensinnäkään unta kuin vasta aamuviideltä koska supisteli niin paljon. Nyt aamulla sitte kävin wc:ssä nii tuli vähän vaaleanpunaista verta paperiin emättimestä... mutta sitä tosin tuli NIIN vähän, sanoisinko kaks herneen kokoista pisaraa etten tiedä tarviiko huolestua. Jos tuli vaan limakalvoilta? Sen jälkeen on tuntunu että supistukset on vähän voimistunu, mutta voi olla pelkkää mielikuvituksen tuotettaki. Odottelen nyt josko sitä alkaa tulemaan enemmän siis sitä verta. Jos niin käy nii taitaa sitte olla tosi kyseessä ja pitää ainaki käydä synnärillä tutkituttaan tilanne.

Muttapa mutta, tuskinpa tää mitään ennakoi... en jaksa uskoa.

terkuin tre 36vk

Hei !
Sektio tehdään heti juhannuksen jälkeen maanantaina. Ja kiitos viesteistänne, Assari ja tre.Mulla on tosi outo olo, kun tiedän nyt etukäteen. Mä en oikein tiedä miten päin olisin, siis psyykkisesti.
Mun olo on siis tosi outo. No,kyllä se tästä. Tilasin lämmitysöljyn ensi talvelle ja kakkakaivon tyhjennyksen, ettei ainakaan mitään jää hoitamatta epähuomiossa, jos kaikki ei mene niinkuin pitäisi. Mä niin hartaasti toivon, että kaikki sujuisi hyvin. Kyllähän mä pärjään, mutta vauvasta mulla suurin huoli on.
JOs alkaisi laittaan naamaa, että ilkeäisi lähteä ulos. Mulla olisi vielä lakanakangasta
, josta pitäisi ommella pari vaavi-lakanaa. Ei ole mikään pakko, mutta jos tulee ajanvietto-ongelmia...
T. Wera

Huh, mulla oli tänään poli käynti. Vauva oli kääntynyt pää alaspäin viime yönä!!! Eli näillä näkymin kääntöä ei sittenkään tarvita.

Kohdunkaula oli pehmennyt ja avautunut 1,5 cm, istukassa oli jo kalkkeutumia, mutta kanavaa oli vielä 3 cm, joten ei vielä mitään arvausta synnytyksen ajankohdasta! Painoarvio on nyt 2,6kg ja enintään 3,5kg synnytykseen mennessä, mutta ne on arvioita!
Mun on kauhean vaikea ite arvioida tota milloin pitää lähteä sairaalaan, kun esikoiseltahan jo olin sairaalassa. Kyselin sitten sitä milloin on aiheellista jo sairaalaaan soitella ja sain ohjeeksi näin että jos alkaa olla 10min välillä supistuksia/polttoja tunninkin ajan on mentävä sairaalaan tarkistettavaksi, ei soitella. Täällä on poli heinäkuun kiinni joten aina jos jotain tulee, on siis ajettava 80km päähän synnytyssairaalaan, kiva kiva! Ja kaikista eniten mietityttää kun en edes ekalla tajunnut niitä supistuksia. Ja niinhän toi nytkin sanoi että on mulla jo ollut supistuksia kun toi kohdun kaula on kerta noin pehmennyt.

Muistan kun joku kysyi silloin esikoisen synnytysvalmennuksessa että montako vauvaa syntyy vuodessa tähän meidän paikkakunnan ja sairaalan
välimatkalla? Ja se on noin 1 vauva / vuodessa. Toivottavasti en ole juuri se tapaus! Hirvitää vähän! Kun ei sinne sairaalaan kehtaisi aina ihan pienistäkään nipistelyistä lähteä!

Yksi erittäin tyhmä kysymys: Tietääkö muuten kukaan miten jos menee sairaalaan ambulassilla/taksilla, saako sen jotenkin laskulla tms ettei tarvii olla käteistä? Eikös kela kuitenkin korvaa jotain siitä? Kun eihän siinä tilanteessa ole mitään lähetettä ja ainakin lähetteellähän taksiin voi maksaa vain omavastuun ja ne tilittää sit loput kelalta. Pitänee muistaa kysyä tota ensi viikon neuvola käynnillä.

Hei
Weralle tsemppiä. Itse olisin kyllä aika täpinöissä. En varmaan tietäis mitenpäin olisin, jos tietäsin että maanantaina tehdään sektio. Jännittävää. Pitäkää nyt oikein ihana kahden keskinen juhannus semmonen ikimuistoinen.
Meilä päin ambulanssista lähettävät laskun ja taksin kanssaki onnistuu, jos sopii asian heti lähtökuopissa. Eiköhän niiltäki ymmärrystä löydy, kun on synnyttämään menossa. Toivotaan että ehdit sitten, kun aika on niin sairaalaan asti.
Minun pittää lähteä rautakauppaan ostaan raksalle jotaki hommeleita. Huomena ois lattian valu, joten mukavaa mieski saa pitää ihan rennon juhannuksen. En tiä miten sitä ite juhlistas tuota juhannusta. Tuntuu, että ois ihan mukava jonnekkia ajella grillaamaan. Tämä on niin ankea tämä meän nykyinen koti ja piha, kun kaikki ohikulkijat vahtaa. Sitä ois ku näyteikkunassa, jos tässä pihala alkais grillaileen. Voishan sitä tietty jaella ohikulkijoille tuossa jotaki grillausohjeita. Täytyy nyt syä ja lähteä kauppaan.
T. sara

Voi, ihan kateellinen oon nyt Weralle! Hyvin kaikki menee :) Mä olin ite niin asennoitunu saamaan vauvan juhannuksen jälkeisellä viikolla ja nyt joudun ihan varmasti sitä oottelemaan heinäkuun puoleen väliin.

Tre: sinuna soittelisin jo äippäpolille!

Meillä sairaalaanlähtö ohjeena tais olla säännölliset (5-10min välein) supistukset muutaman tunnin ajan. Esikoisesta soittelin äippäpolille, ku supistuksia oli tullu 5-10 min välein 4h. Sanoivat, et tuu sitte vasta paikalle, ku alkaa olee niin tukalaa, ettei ilman lääkkeitä kestä ja supistuksia on parin minuutin välein. Meinas, että supistukset saattaa vielä loppua ja niinhän mulla käviki. Alko illalla tiheemmin ja tiheemmin supistelemaan ja sit oli yhen jälkeen yöllä lähettävä. Auki olinki jo 3-4cm. En tiedä sitte kuinka herkästi uudelleensynnyttäjän pitäs paikanpäälle mennä tai soitella. Yleensähän vissiin asiat tapahtuu nopeemmin, ku ekassa synnytyksessä.

heinis 38+1

Jeps, eli wera taitaakin olla nukan jälkeen seuraava synnyttäjä ellei juhannuksen aikana muita ilmaannu :)

Mulla ei oo verta tullu ollenkaan sen aamuisen wc reissun jälkeen joten taispa olla vaan joku pienen pieni haava limakalvoilla josta sitä sitte tuli. Harmi, odotin että se yltyis nii ois ehkä päässy tositoimiin, mutta eiii. Eli odotellaanpa taas. Mietin itekki että pitäskö soitella synnärille mutta no ei tarttenukaan :)

Pärjäilläänpä.

tre 36

Hei taas
Kävin synnärillä tutustuun. Voi olis ihana jo saada oma vauva syliin. Minua alko kyllä vähän pelottaan, kun näki ne synnytyshuoneet sun muut. Aattelin, että mie en tuohon pettiin nouse, mutta kait se on pakko.
Mulla tuliki sen reissun jälkeen maha vähän kipeäksi, mutta eiköhän se tästä pian hellitä. Nyt alko oikeasti tuntuun, että sais jo syntyä niin sais sen pikkusen tosiaan syliin.
Vauvalaa ei sairaalassa enää ollu. Se oli minusta vähän harmi. VAuvat hoidetaan heti alusta asti vieressä. Kuulostaa rankalta heti synnytyksen jälkeen, että vauva on vieressä eka yön. Sittenkö tämmönen ekakertalainen on kehissä niin eihän sitä vauvaa ossaa ottaa edes sylliin saati sitten vaipan vaihtaa. Eli minusta tuntuu, että mie en varmaan ossaa sitä kunnola hoitaa heti. Sitä on varmaan niin arka. Ei se auta.
Pittää alkaa vähän leppäileen ja laittais saunan lämpeneen ja saunois ja laittais nukkuun.
T.sara

Moikka!

Mekin käytiin miehen kanssa tutustumassa synnytysosastoon. Ihan kivan näköistä oli, vaikka olet saras oikeassa, pelottavan näköiset ne sängyt:-) Meillä onneksi ensisynnyttäjille pyritään aina saamaan perhehuoneet käyttöön, tosi kiva, että mieskin pääsee heti alusta lähtien mukaan vauvanhoitoon. Mun mielestä se vauvalan puuttuminen taas on hyvä asia, just sen takia, että heti alusta lähtien oppii itse hoitamaan vauvaa. Ja apuhan on kuitenkin kellonsoito päässä:-)

Ei muuta tällä kertaa. Vois kyllä syntyä jo:-)

T. Assari 35+5

Sori nyt menee taas asian vierestä tää juttu:

Saras: Ai teillä on jo lattiavalu vaiheessa rakennus. Just eilen katsoin viime vuoden juhannuskuvia, kokko poltettiin meidän nykyisen talon paikalla. Ei olis uskonut silloin, että jo tänä juhannuksena asutaan "kokon paikalla" ja saati että perheenlisäystä on tulossa. Ettekös tekin sen talon rakentanut ns pitkästä tavarasta, paljon tsemppiä jatkossa urakkaanne.

Mites muut rakentajat? Onko jossusta (toivott muista oikein nimimerkin) kuulunut pitkään aikaan mitään?

Huomenta !
Kävin eilen ostelemassa vauvalle lisää vaatteita. Yhden asian olen unohtanut; vaunuihinkin pitää laittaa jotain nättiä vuodevaatetta . Naapurin mummo eilen kysyi, että mitä sulla on vaunuissa. Oli että öööö...
Se makuupussihan (äitiyspakkuksen ) on ihan liian paksu , ja pitäsi olla jotain nättiä pikkupeittoa ja littanaa tyynyä. Esikoinen on syntynyt tammikuussa, joten ei päästy edes ulos pakkasten takia varmaan puoleentoista kuukauteen, varsinkin kun oli niin pieni, ettei edes saanut hetikään viedä ulos. Menen sitten tänään ostelemaan. Olisikohan Ikeassa mitään nättiä ? Meiltä ei ole kuin parikymmentä kilsaa sinne, niin olisi ihan sama käydä vaikka siellä.
Mulla on neuvola tänään klo 13.00. Ompahan terkalle kerrottavaa; sektioaika.
Ja voin sitten ottaa häneltä ohjeistusta vielä sairaalan varalle.
Olen muuten saanut sellaisen käsityksen , saras; että meillä on sama synnäri.
Aurinkoista, muttei kuumaa päivänjatkoa meille kaikille, sekä jaksamista !
T. Wera 37+5

Hei
Jep lattian valu on tänään. Pitää lähteä viemään kohta ruokaa nuille työmiehille niin pysyvät tyytyväisenä. Talohan tulee pitkästä tavarasta. Kauhea homma onneksi ei tieny alkaessa ihan kaikkea. Eiköhän tässä syksyllä sitten päästä jo muuttaan.
Weralle mie aattelin kans, että meillä on varmaan sama synnäri. Eilen sai kaveri tytön ja toissapäivänä toinen komppis tytön saa nähdä kumpi meille sitten tulee. Alkaa pikkuhiljaa jännittään. Weralle tsemppiä ei ole enää montaa päivää.
Tänään kävin aamulla neuvolassa. Kaikki oli ihan hyvin.
T.SARas

heippa vaan kaikki:o)
en oo tännekkää aikoihin mtn kirjotellut, lähinnä lueskellut teitin kirjotuksia.
alkaa pvät käymään tosiaan vähiin, ennen h-hetkeä. Pikku hiljaa täällä jännitetään jo tulevaa. Ja odotetaan kovasti:)
neuvolan täti sano tänään et vauva on sen kokonen, et eiköhän synny laskettuna aikana. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Kissafriikki kyseli tossa mun kuulumisia ja päätin nyt sitten pitkästä aikaa kirjotella. Aktiivisesti olen seuraillut teidän juttuja, mut itse en oo saanut aikaseks mitään tekstiä...
Elikäs täällä kaikki ihan hyvin, mitä nyt painoa tullut melkein 20 kiloa!Hui! Turvotusta nyt loppuvaiheessa alkanut tulla enemmän ja vähemmän..! Vaunulenkit odottaa tätä elefanttia!
Rakentaminen siinä vaiheessa, että heinäkuussa pääsemme muuttamaan ja toivottavasti ennen uutta tulokasta (la 17.7).

Hyvää Juhannusta kaikille!

Jossu 36+1

Moi!

No täälläpä tapahtuu!
Jokos Nuka on synnyttänyt, vai oletko vaan ja odotat?
Weralle tsemppiä maanantaihin! Tulipa nopeasti nämä meidän ketjun ekat vauvat!
Mulla oli neuvola lääkäri tänään ja siellä ei mitään ihmeellistä. Kohdun suu on pehmennyt, mutta edelleen kiinni. Eli täällä ei varmaan ihan pian mitään tapahdu.

Mukavaa jussia kaikille!
Piri

Mielenkiinnolla odotetaan uutisia! Mulla oli eilen laakari ja ultra, vauva on n. 2,6kg ja kaantynyt paa alaspain, huomasin sen itsekin kun alkanut tuntumaan potkuja ylhaalla ja masun muoto vahan muuttui. Sukupuolta ei kuulemma saanut enaa nakyviin, joten nahtavaksi jaa tuleeko tytto! Painoa alkaa olla nyt 13-14kg lisaa, taalla ne sanoo aina paunoissa, joten olen vaan omassa vaa'ssa seurannut kiloja. Kaikki alkaa olla valmiina vauvalle, saas nahda miten pitka kuukausi tasta tuleekaan.

Mia, oletko lukenut kirjaa what to expect when you are expecting? Todella hyva opus, vastannut kylla melkein kaikkiin raskausajan kysymyksiin, tosi selkea ja jarkeva, samasta sarjasta olen hommannut myos what to expect, babys first year. Mulla eilen kysyttiin ultrassa (oli joku uusi ihminen siella) etta olenko usassa lomalla! Kaipa jotkut jenkit todella luulee, etta tanne tullaan lomalle just sopivaan aikaan, jotta lapsi saa amerikan kansalaisuuden, huhhuh! Sama nainen kysyi myos puhummeko espanjaa, vaikka sanoimme olevamme Suomesta, aina ei kylla tajua naita! :)

Heippa täältäkin!

Assari, Olitteko tekin eilen katsomassa synnärillä? Me oltiin ne, jotka tuli viimisinä :). Saa sitten nähdä, ollaanko samaan aikaan laitoksella.

Ootteko muut ajatelleet pyytää perhehuonetta tai yhden hengen huonetta? Me ollaan vielä vähän kahden vaiheella. Tänään olin töissä 8 tuntia ja vaikka se olikin vain toimistossa paperihommia, niin kyllä alavatsaa ja lantioluita juilii nyt koko ajan. Kävin kanssa ostamassa "Onnille" yhden myssyn ja puuvillatumput. Meinasin kyllä sortua kaikkeen muuhunkin.

Weralle kauheesti tsemppiä maanataille! Aivan mieletöntä,että kohta sulla on vauva sylissä :). Itse olisin jo valmis koitokseen ja todella toivon, että parin viikon sisällä tää vauveli ottaisi asiakseen putkahtaa maailmaan. EIkä muuten mullakaan ole tullut mieleen, että sinne vaunuihinkin tosiaan voisi jonkun peiton ja pienen tyynyn ostaa... EI auta muuta kuin lähteä shoppailee :).

EIpä tänne tällä kertaa muuta.

Aamu73 ja Onni 36+3 tai 37+1

Me ei olla perhehuonetta edes mietitty. Tais ainaki sillon esikoisen aikaan maksaa 54€/vrk, ku muutenki sairaala yöpymisestä pitää maksaa 27€/vrk. Sairaalaan lähtöäki venytettiin 00:00 jälkeen, ettei tarvii muutamasta tunnista maksaa sikahintaa. Sain olla onneks kahen hengen huoneessa. Ekan yön olin yksinään...

Meillä ei oo mitään tyynyä ollu vaunuissa. Pukluliina on ollu pään alla hieman suojana, jos sattuu puklut vaunuissa tulee.

Tänään oon saanu muistutuksen, miltä menkkakivut ja supistukset tuntuu! Aamupäivästä lähtien on aina sillon tällön supistellu muutamaan otteeseen. Hyvä niin, tapahtuu siis jotain pikkuhiljaa :) Ukko on ihan intona. Koitin sitä hillitä, että esikoisestaki supisteluja ja menkkakipuiluja oli aina sillon tällön vissii kolme viikkoa. Sitte voi alkaa intoilee, ku rupee verestävää valkkaria tulee, tai supistukset rupee olee muutaman minuutin välein. Eilen imuroin koko huushollin ja innostuinpa vielä pyyhkäsee pölyjäki sieltä täältä. Tänään laitoin vauvan kotiutumisvaatteet kaukalon kyytiin ja omaan kassiin pelikortit, cd:t, imetysliivit, liivinsuojukset ja pari sidettä kotiutumiseen. Pikkuhiljaa rupeis olee valmis koitokseen. Jostain syystä ei tee mieli syödä ja maha on löysällä. Ehkäpä johtuu vielä siitä mahataudista, tai sitte alkaa synnytys lähestymään... viikkojen mukaan ainaki ;)

heinis 38+2

Iltaa...

Huomenna ois normaali neuvolakäynti eikä jaksais millään mennä mutta kai se pitää raahautua. Jotaki apua pitäs kyllä saada näihin jumalattomiin liitoskipuihin. Aivan käsittämättömiä kipuja, ei pysty suunnilleen kävelemään kun jalat menee alta. Nyt niitä tulee istuessakin, ja samantien on mentävä melkeen lattialle makaamaan. Nyt on tullu noiden yhteydessä kipeitä supistuksiakin muutama. Tiiä nyt sitte taas. Pelkkää säikyttelyä ja tietty näihin viikkoihin liittyvää...

Että mää oon kyllä ihan tuomittu sisällä olemiseen, minnekään julkisille paikoille ei puhettakaan että pystyisin menemään. Saa nähä miten saan käytyä neuvolassa huomenna. Alaselkäki tullu tosi kipeeksi. Vali vali mutta näi on näreet :)

On ottanu niin päähän nämä kivut tänään että oon jo miettiny soitanko synnärille ja sanon että nyt käynnistetään tämä synnytys! Pääsis tästä tuskasta eroon, mutta mahtaisivatkohan nauraa mulle...? :D:D:D onko vastaavaa kuultukaan?

Pärjäilkäähän muut paremmin :) ja mukavaa juhannusta!

t. tre 36+1

Moi kaikille!

Kovasti tsemppiä kaikille kivuista kärsiville! Tre, kuulostaa tosi inhottavalta tuo sinun olotila, toivottavasti vauva syntyy pian niin helpottaa:-)

Aamu, oltiin me eilen:-) Arvasin että olit samaan aikaan! En muista, ketkä tuli viimeisinä; mitä sulla oli päällä? Mustat sortsit? Mulla oli farkut ja ruskea 3/4 -hihainen paita ja beige olkalaukku ja mun mies oli se kaikista pisin mies paikan päällä:-) Eikö ollut ihan tajuttoman suloinen se "näyttövauva"? Ajattele, että kohta meillä on molemmilla sylissä vähintään yhtä suloinen käärö!

T. Assari 35+6

Huomenta !

Tänään sitten kauppakierros , kun juhannussapuskat pitää hankkia. Inhoan muutenkin ruokakaupoissa käyntiä,kun se on meillä aina tyyliä 7 litraa maitoa , kolme pulloa kivennäisvettä, siis joka toinen päivä aina tuo juomaruljanssi. Mies ei ehdi ikinä kauppaan, ja teki mieli eilen illalla sanoa, että mee sää kerrankin, mua v....aa niin mennä näillä vimeisillä päivillä kauppaan. Siis ruokakauppaan.Mä en sitten sellaista lököäippälomaa ehtinyt näköjään pitää sitten ollenkaan. Tosin jos olisin ollut huonossa kunnossa, niin eihän mun tietenkään olisi silloin tarvinnut tällätavalla juosta. Mä olen kyllä toisaalta sellainen , että jos olen päivän vaan kotosalla, niin happanen tyystin.
Ja , ei kai siitä voi syyttää kuin itseään , että on ukkonsa passannut pilalle.Hehheh.
Kävin eilen neuvolassa, ja terkka oli aika yllättyneen näköinen uudesta käänteestä, siis siitä, että synnytys tuli näinkin pian. Hän sanoi, että kun odotti kaikenmaailman
odotusajan ongelmia mun kohdalla, ja mä olen sitten yllättänyt "hyvällä " odotuksella.
Niin, se sitten oli ihan että "höh, täähän menikin ihan hyvin ". Mä olen kuitenkin
huolestunut maanantaista. Mitä jos sairaalassa tulee joku töppö,tai vauvalla on jotain ?
Kaikki sanoo, että hyvin se menee, mutta mitä muuta voi sanoa ?
Kiitos kannustuksesta Teille kaikille ! Auttaa todella paljon kuitenkin tuo myötäeläminen. Elän nyt niin oman navan ympärillä näissä jutuissani, mutta suokaa
anteeksi.Mä todella tarvin nyt Teitä !
No, juhannuksena pyöritään nyt ihan pakostakin tässä lähialueella. Neuvolassa muuten terkka luki sairaalan tiedot, ja kohdunsuu on ihan kiinteä , eikä ole yhtään pehmenyt, eli terkka sanoi, että sen puolesta menisi vielä pitkäänkin, tai se on suhteellista näissä asioissa.
Juu, hyvää päivänjatkoa !
T. Wera 37+6

Huomenta!

Assari, muistan kyllä teidät :). Me tosiaan tultiin viime tipassa, kun mies ei päässyt ajoissa töistä. Meinas iskee perheriita matkalla, kun luultiin, että myöhästytään oikein huolella :). Mulla oli musta paita ja polven alle yltävät farkut, hiukset oli ponnarilla ja punasävytteiset. Olin muuten ihan sen näyttövauvan vieressä :). Ihan tajuttoman suloinen! Kyllä tuli miehen kanssa katsottua toisiimme sen jälkeen ja sanottua, että saadaanko me oikeesti tommonen käärö kotiin täältä :).
Oli kyllä mukava paikka muuten. Toivottavasti osutaan samaan aikaan sinne tosi toimiin. Meillä oli yllärinä toinen tuttavapariskunta siellä myös. Ne joilla soi kännykkä kesken kaiken. Tai mulle ne ei ole tuttuja, mutta miehelle työn kautta kylläkin :). Ei tiedetty, että meillä on niin lähekkäin lasketutajat.

Wera, mä en tiedä, kuinka pystytte ottaa rennosti tän viikonlopun! Mä olisin jännityksestä kankeena koko ajan, kun tietäis milloin synnytys tapahtuu. Laitapa sitten fiiliksiä, kun ehdit ja jaksat.

Mitenköhän Nuka jakselee, kun siitä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan. Jokohan siellä on H-hetki ollut.....

Nyt pitää lähtee kaupoille ennen kuin juhannusruuhkat iskee.

Aamu73, ja Onni 36+4 tai 37+2

Hei
Tänään pitäis tosiaan hakea kaikki juhannus pöperöt. Taidan odotella iltaan asti meinaan, että saattaa kaupassa olla aika ruuhka näin juhannuksen alla. Iltasella, kun tähtää tuon kaupassa käynnin sinne kuuden jälkeen niin luulen ettei tarvi olla siellä muitten tönittävänä.
Wera tunnut kyllä olevan aika rauhallisin mielin kuitenkin siellä. Mulla ois varmaan yö unet jo aika vähissä, jos tietäsin, että maanantaina ois meno synnärille. Eihän sitä koskaan tiedä milloin sinne joutuu. Minusta tuntuu ettei täällä ainakaan kovin pian olla synnärillä. Toisaalta ois kiva, kun vauva alkais pikkuhiljaa syntyyn.
Täytyy tässä ottaa pienet päikkärit kohta ja sen jälkiin vois vaikka pyyhkässä vähän pölyjä kämpästä niin ainaki näyttäis, että on yritetty siivota.
T.SAra 36

Heippa kaikille.

Kävin tässä aamulla neuvolassa ja hups, oli pissassa valkuaista yhdellä plussalla. Verenpaineen alapaine oli myös vähän korkeampi mitä normaalisti, silti 127/80. Normaalisti mulla on tuo alapaine ollu 60-70. Noh, eipä siinä... sain tikkuja kotiin joten joudun seurailemaan tuota valkuaista. Jos sitä alkaa oleen enemmän nii mun pitää mennä synnärille. En tiiä sitte miten tätä siellä seuraillaan... viittaa raskausmyrkytykseen, mutta terkka kyllä meinas että mulla on tosi lieviä nämä oireet ja ne voi johtua vaikkapa siitä että ku nukuin viime yön melko huonosti nii verenpaine hiukan korkeampi ja ku pissaa en saanut tulemaan ku ihan pienen määrän, eli pusersin sitä suunnilleen siihen purkkiin nii seki voi vaikuttaa että tuli tuo valkuainen näkyviin. Enkä ollu juonu vettä kunnolla eilen enkä aamulla ja valkovuotoki voi aiheuttaa että näkyy tuo valkuainen pissassa. Selityksiä löyty kyllä mutta silti nyt täytyy tarkkailla tilannetta.

Kieltämättä rupes vähä mietityttään että jos mulla OIKEASTI on raskausmyrkytys...nii apua... mulla ei oo tietoa siitä juuri yhtään. Mitä se konkreettisesti edes tarkoittaa? Pahimmillaan siihen voi äiti ja vauva kuolla mutta enempää en tiiä. Kauheus.

Sitäkin terkka tosin meinas että nämä kaikki oireet, siis liitoskivut, verenpaineen nousu, tuo valkuainen voi olla merkkejä siitä että synnytys on käynnissä tai käynnistymässä ihan näinä päivinä mutta sehän ny on aivan arpapeliä taas...

Painoa oli nyt tullu viime viikosta 700grammaa lisää eli kaiken kaikkiaan 8,7kg tullu yhteensä. Enempää en aatellu antaa nousta mikäli siihen vaan ruokavaliolla itse pystyn vaikuttamaan. Aion ainaki kokeilla ;)

Eli nyt mun pitää juoda tosi paljon vettä ja pääasiassa vain lepäillä. Aattelin tunnin päästä testata mitä pissassa näkyy...

t. tre 36+2

Juu, ei mitään ongelmaa täällä onneksi. Oon jo kahteen kertaan ottanu pissanäytteen eikä kummassakaan ollu valkuaista. Todennäköisesti se tuli siis joko valkovuodosta tai liian vähästä nesteen juomisesta. Elikkäs hyvillä mielin ollaan täällä. Huomenna aamulla otan vielä yhden näytteen ja jos seki on nega nii jes.

Nyt on yllättäen tullukki semmonen olo etten haluaiskaan vielä synnyttämään ku olis juhannukseksi paljo kaikkee kivaa ohjelmaa ja ensviikolla miehellä on semmoset työvuorot että on aikaa käydä shoppailemassa kotiin kaikkea kivaa mistä on haaveillu. Auto on ehottomasti vaihettava isompaan eli sekin toive ehkä toteutuu ensviikolla mikäli hyvä osuu kohdalle. Mutta todennäköistä kyl onki ettei vauva vielä synny joten pitää tässä touhuta kaikki valmiiksi ja sisustaa ku nii himottaa :D

Seur.neuvola olis sitte ens ke. Sitte onki jo 37+1 viikkoa kasassa.

tre 36+2