EX-KERMIT 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täältäkin isot onnittelut Antzille ihanista ultranäkymistä!!!!

Kiva kuulla Kirpustakin. sullahan ollut oikein kunnon vauvan tuloon valmistelut käynnissä, mutta muista nyt vähän rauhoittaa menoa, ettei pikkuinen ihan vielä alkais syntymään.

Tehis, meijän tytöllä 1.9 synttärit.
onnea hirmuisesti teijän keskimmäiselle näin etukäteen!!!!!!!!

kapris 30+0 JEE!!

Että joo... hedaria pukkaa. Ja missä se helle on?? No, en mä sitä nyt varsinaisesti kaipaa, mutta vois toi aurinko edes minuutiks näyttäytyä. Ihan samannäköstä ollu koko päivän.

Onpas tänään hiljaista. Tänne elleihin on helpompi lykkiytyä kuin tuonne suljetulle osastolle, kun ei oo pakko kirjautua. Tää tulee klikattua vähän väliä auki.. siis, tottakai TYÖNTEON lomassa, ei sen kustannuksella ;).

Ooh, Kapriksellakin jo kymmentä viikkoa vaille! Sehän tarkoittaa sitten suurinpiirtein sitä, että kun sulla on la, mä jään äippälomalle! Sun viikoista onkin helppo pitää kirjaa, kauanko täällä joutuu vielä olemaan....

Vautsi, hienot kuulumiset Antzilla! Onnitteluja!

Täällä päivän reissut tehty ja pikkumies edelleen tuolla sängyssään yrittää saada unta. Köllöttelin vieressä 1,5h ja sitten tuli mitta täyteen!

Täällä taas vähän pysäytti tuo neuvolareissu muistamaan, että pelko persiissä sitä koko ajan pitäis kulkea...
Sydänäänet oli vähän hitaat aluksi, kun th alkoi niitä kuuntelemaan. Välillä nopeutui ja taas vähän hidastui... Sitten otettiin äänet niin, että istuin. Th sanoi jo, että täytyy lähteä äippäpolille sydänkäyrään, jos samanmoista istuvassa asennossa.
No, onneksi pitkään kuunneltuaan nuo olivat ihan kunnossa. Selinmakuu on vaan sitten kiellettyä jatkossa... Kun on muutenkin alhainen verenpaine, niin laskee entisestään tuossa asennossa ja se on jo vauvallekin huono :-(
Ja perätilaa pidetään täällä edelleenkin. Ensi viikolla menen taas käynnille, niin katsotaan mikä on tilanne. Parin viikon päästä jo lekurikin, jotta nuori lääkäri pääsee kokeilemaan millainen on perätila, heh. Kyllä se tästä vielä kääntyy, toivottavasti jo ennen tuota lääkärikäyntiä!
Muuten kaikki ihan kunnossa. Sf-mitta taisi olla jo 30cm. Eli ihan hyvin käyrillä, mutta tosiaan perätilassa ylhäällä, niin eipä tuo mitta paljon mitään kerro.

Nyt pitää käydä katsomassa tuo pikkumiehen tilanne. Kohta ei saa enää päikkyjä nukkuakaan, kun kello näin paljon...

Tehis rv 32+4

Hui, just kun eilen mietin, että mitä alhainen verenpaine aiheuttaa.. enpä uskalla sit minäkään selälläni hirveesti makailla! No onneks Tehis sykkeet oli kuitenkin kondiksessa.

Niin, unohtu vastata siihen Tehiksen aamuiseen kysymykseen, että poika syntyi 39+6.

Jee pääsee kaupan kautta kotiin... karsee nälkä... Pitäis käydä ostamassa kotiin jotain pientä, jugurttia, leipää, pakastearkku... :) Entinen alkaa käydä pieneksi, kun vanhemmat lykkää koko ajan marjoja mukaan ja jos vaikka mustikoita poimisi pakkaseenkin... Ja samalla pääsis ottamaan sieltä pakkasen pohjilta viimesyksyiset hirvenlihat ja laittamaan ne sapuskaksi ennen kuin tulee uutta.

Koitahan tehis saada se maha-asukas kääntumään oikein päin ;)

Mulla on Tehiksen kanssa samoja ongelmia... tai siis mulla selinmakuu tekee tosi häijyä. Tehnyt jo monta kuukautta. Neuvolantäti kun ottaa sydänäänet ja sf-mitan niin olen jo oksut kurkussa ja naama valkeena kun nousen ylös. Sydänääniin ei ole kyllä vaikuttanut. Mutta taitaa vauva painaa noita pääsuonia siinä asennossa.

Ja meillä esikoinen syntyä rytkäytti 38+0 ja luulenpa että tämä tulokas rytkäyttää itsensä ulos vielä muutaman viikon aikaisemmin. (ja näin kun sanon niin varmasti menee käynnistykseen)

Musta tuntuu että meillä on käännytty takaisin rt:aan, sillä liikkeet tuntuu pääosin navan yläpuolella. Välillä tuntuu vähän painaumaa virtsarakkoon, mutta ei usein.

Kirppu

Het alkuun Antzille onnitukset upeista ultranäkymistä! olihan hyvä kuva pikkusesta! upeeta kertakaikkiaan!!!

mullakin on vähän samaa juttua kun tehiksellä eli matalat on paineet. Onneks sykkeet tasaantu kuitenkin!

Vilkutukset kaikille muilleekkin exille =)

voi kökkö!(olihan taas positiivinen avaus...) Perätilaa käytiin joo kurkkaamassa ä-polilla, salit täynnä joten huomena menen uudestaan heti aamusta s.saliin. linkkuasennossa ei vaavi enää ollut vaan ne mojovat *mitä olin luullut potkuiksi* onkin nyrkin iskuja =) jalat ja peppu melko alhaalla ja pää vasemmalla ylhäällä. painoarvio oli nyt 2500g eli ei onneks mikään jättivauva ole tulossa. Ja alustavasti puhuttiin alatiesynnytyksen suunnittelusta jos vaavia ei saada kääntymään, mulla lukee kuulemma oikein punakynällä papereissa että on upeat lantionmitat =D
huomena siis uudestaan... onneks sain tytöille taas mummun vastaan kouluun ja päiväkotiin.
Tyttöjen muuttopäivä yläkerran valtiattariksi koittaa tänään =D sängyt on pedattu ja verhot tarkkaan valittu (tarkka oli raati..) =)

Toivottavasti kerron huomena onnistuneesta ulkokäännöksestä... Terkuin ÄssÄ +tyyppi rv 36+0

Pitkästä aikaa tyttäret =D nyt en jaksa/pysty lukemaan teidän kommentteja tältä väliltä kun olen täältä ollut pois, mutta tässäpä tarinaa

Synnytyskertomus..
Maanantaina aloiteltiin kypsyttely niillä tableteilla (nimeä ei voi muistaa) samoin tiistaina kypsyteltiin, mutta kovinkaan suuria avautumisia/pehmenemisiä ei tapahtunut, niimpä keskiviikkona mentiin saliin oksitosiinitipalle. Supistuksia tuli kuin tulikin sen avulla, mutta loppu kun alettiin tippaa vähentelemään, eli se siitä sitte. Torstai aamulle tosiaan tuli kalvojen puhakaisu määräys sillä lääkäri arveli lapsiveden olevan sameaa silloin keskiviikkona.
Torstaina siis taas saliin ja tipalle+ kalvot puhki.. lapsivesi oli ihan normaalia... ja oottelua oottelua, ja vielä vähä lisää sydänkäyrää. Ihanaa makoilua siis (lue:todellaraivostuttavaa)
Joitamia supistuksia tuli torstai iltana, mutta ei järin suuria. suihkussa vietin aikaa ja se olikin hyvä juttu niin kauan kunnes tuli huono olo.
Perjantaina aamuyöstä alkoi supistelemaan suht säännöllisesti ja kätilö kyseli puoli viideltä, että josko laitetaan epiduraali,ettei sitä kannata pitkittää.. No minähän siihen suostuin ja siitä se autuus alkoi kun ei tienny mistään mitään. Kymmenen aikaan olin n.7cm auki mutta kovaa kohdunsuun reunaa oli vielä jäljellä.
Siinä sitte synnytyssängyllä pyörittiin toinen jalka tunnottomana kontalleen ja vaikka sun mitenpäin. :D
Puudutus alkoi hiipumaan ja taidettiin tässä välissä laittaa aquarakkulat(vai mitkä ne nyt on...) ja lääkäri laittoi kohdunsuun puudutteen sitä kovaa reunaa varten että saataisiin se häviämään, hävisikin muualta, mutta etureunaan jäi reuna. sitä sitte ronkkivat urakalla pois edestä "vauvan pään taakse". Ilmeisesti reuna johtui pojan tarjontavirheestä, ettei se "päässyt häviämään".
Puoli kahdelta sain vielä spinaalipuudutuksen ja taas oltiin 1,5h tiedottomassa tilassa.
Sitten pudutus alkoi loppua ja oli muuten värkki meleko kipeenä kaikesta ronkkimisesta et huusin kätilölle armoa ja taukoa välillä ku sattu. Kolmesta syntymään olin siis periaatteessa ilman kivunlievitystä.. Kohtu ei jaksanut enää viikon käynnistelyn jäliltä enää supistella kunnolla itse niin tippaa lisää ja kaikki mahdolliset supistukset oli mulle hepreaa, en minä niitä osannut tulkita kunnolla.. ja koko ajan joku oli sormet alapäässä niin pikkasen oli vaikee keskittyä. ilokaasustakin alkoi tulemaan huono olo.
Kovaa sitä poikaa ponnisteltiin n.20min maailmaan, välillä varmaan ponnistin vaikkei ees "kakattanu" ja tosiaan meinasi usko loppua välillä mutta kummasti sitä vaan saa voimia lisää ja lisää. Kätilöistä oli tosi suuri apu kannustuksessa ja Avo oli ihan hiljaa lähes kokoajan vaan tuki ja työnsi selästä kaverina tosi hyvin. (jälkeen päin sanoi vasemman puolen olevan hitusen hellänä) Yks kätilö nauroikin, kun sitä jälkeenpäin kiittelin mahan päällä hyppimisestä
Kun pakko sitä oli työntää sieltä pois.
"Kammoa" ei jäänyt vaan kivut on (lähes)unohtunut ja tekisin toisen mielellään. Tosin vähän lyhemmän kaavan kautta
poika siis syntyi avotarjonnassa imukupin avulla. Lapsivesi oli synnytyksessä vihreää niimpä poika kiitolennolla keskolaan. Ei ollut kuitenkaan päässyt likavesi keuhkoihin asti. Loppu hyvin kaikki hyvin. Poika oli ensin verensokereiden seurannassa ja sokeritipassa, sitten päätti olla syömättä pullosta niin piti laittaa nenämahaletku. Antibioottiakin meni tulehduksen välttämiseksi, tulehdusarvot nousi max.22:een. tippui kyllä alle kahdeksaan eli normaaliksi.
Sokeritipasta pääsi sunnuntaiaamuna ja nenämahaletkusta su-ma yönä kun alkoi pullosta syömään.. minä tietty tissiä siellä käytin, mutta eihän sieltä mitään irronnu vaikka kovasti poika sitä imi. Hoitaja sanoikin että ihan selevä tissipoika. Maanantai-iltana poika pääsi sitte vierihoitoon osastolle kun päivän aikaan oli pullot tyhjentynyt.
Eilettäin vasta kotiuduttiin kun sitä antibioottia piti laittaa 5vrk ja se tuli täyteen eilisaamuna. Niinpä lääkäri meidät katso ja päästi kotiin.
Nyt siis kovasti harjoitellaan vauva-arkea. viime yö meni kyllä lahjakkaasti valvoessa, mutta päivät ainaki nukkuu hyvin.. rytmi jos on vähä pyllylleen vielä ja pierukin tuntuu öisin olevan hukassa niin sepä siitä. Nenäkin meni vähä lyttyyn synnytyksessä mutta aika hyvin on oiennut. vaikka samapa tuo vaikka jäisikin toiselle poskelle :lol: On hää niin ihana. laittelen kuvia tässä kuhan jaksan. nyt ei oo virtaa istua koneella tämän kauempaa.
Mutta näin tänne ja pojan mitat siis 4235g ja 53cm py 36,5 ja syntyi 17.8.2007 klo 17.05 ja RV oli 41+6

Kiitos. Mervi83

OOOOONNNEEEAAAAA MERVILLE JA AVOLLE PRINSSISTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihana lukea kuulumisia. Kauan kyllä kesti ennen kuin pieni herra päätti lähteä syntymään...
Ihan oli kunnon kokoinen poju :)
Sai meidän ketjun pojat jatkoa.
Oikein ihania vauvantuoksuisia hetkiä teille !!!!!

Tehiksen ja Ässän vauvelit vaan peppu eellä ovat syntymässä... toivottavasti kääntyvät vielä ennen syntymää, niin helpompi synnytys. Luulisin....

Mulla oli toi selällämakuu esikosen kanssa ihan pannassa, kun heti tuli NIIN huono olo, mutta tästä tokasta olen kyllä kovin köllötellyt selälläni pitkiä aikoja eikä mitään oloa tullut...
Tämä kakkonen on kyllä pää ulkona kohta... On siis raivotarjonnassa ja ihan ihme möyrinää tekee kaikkien sisuskaluja - varsinkin virtsarakkoa runnoen...
Välillä sattuu tai vihloo ihan kauheesti =(((
En silti valita, iloinen olen aina kun liikkeen tunnen, mutta jotenkin tosi terävästi kyllä nyrkillä hakkaa äipän masua.... liekö nyrkkeilijä tulossa ;)

niin ja esikko syntyi 40+6.

Voi mahoton mikä koettelemus Mervillä ja tulokkaalla ollut!!! Mutta hyvin selvisitte, oikein lämpöiset onnittelut pienestä lyttynenästä :) (tai eihän tuo nyt niin kovin pieni ollut) ! Koitahan lepäillä ja palailehan kertomaan kuulumisia, kun jaksat.

Omppu

Huh, kyllähän oli pidemmän kaavan mukaan tuo Mervin koettelemus...
Onnittelut prinssistä! Hyvän kokoinen miehenalku :-)
Kyllähän sua kuulumisten kera täällä jo odoteltiinkin.

Sanoi muuten meidän terkka, että tosi paljon perätilavauvoja nyt. Tulevat kuulemma aina ryppäinä. Välillä pitkiä aikoja, ettei ollenkaan... Heitteli kuun asentoa tai jotain muuta utopistista syyksi :-)
Olen kans ajatellut, että jos pikkuinen tulossa, niin kyllä se näistä värkeistä tulee perä edellä alakauttakin. Nelikiloistahan ei alakautta edes yritetä...
Voi kökkö ÄssÄ, että turha reissu. Toivottavasti huomenna parempi tuuri!

Heittelinkin tuossa isännälle, kun tuo selinmakuukielto tuli, että se on pelkkää pystynaintia sitten loppuaika :-D No joo, onhan sitä muitakin vaihtoehtoja... Ei sen nukkumisasennon niin väliä. Tämä on se suurempi ongelma, hih.
Nukun muuten edelleenkin vatsallaan!

Mutta kyllä tuo pysähdytti heräämään siihen tosiasiaan, että pitäis vähitellen olla paremmin valmistautunut vauvan tuloon. Koskaan ei tiedä, millon mennään lujaa ja vauva on ulkona. Lähinnä kaikki käytännön järjestelyt, miten tästä yhtäkkiä lähdetään... Toivottavasti mitään äkkilähtöjä ei kuitenkaan tule!

Nyt ei kerkiä muuta... Palataan huomenissa, kun on taas tehokas opintopäivä ;-)

Tehis rv 32+4

Pikaisesti pyörähdän!

Onnittelut Merville ja avolle pienestä pojasta! Ilmeisen rankka oli synnytys mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Halauksia!

Supersuuret onnittelut myös Antzille hienoista ultranäkymistä, onneksi kaikki on hyvin! Tuulille myös onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Vai että poika olisi teillekin tulossa, söpöä!

Nyt täytyy lähteä iltapalan laittoon ja sitä ennen pyörähtää msn:ssä.

Terkkuja ja vilkutuksia teille kaikille, palaan huomenna paremmalla ajalla!

T. Jazz masupoitsu rv 33+3

Kyllä täällä Mervin uutisia jo odoteltiinki.... Suuret onnittelut pienestä pojasta koko perheelle!! :)
Ehdin jo tuonne elokuisiin kirjottelemaan, mutta kyllähän näin hienosta asiasta voi useamminkin onnitella..

Ässälle tsemppiä huomiseen kääntöyritykseen! Toivottavasti pikkunen on juonessa mukana :)