EX-KERMIT 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaameeta, miten toi lukeminen nukuttaa, KROOH PYYYH...
Pakko pitää kaffepaussi ja samalla vähän kuvajuttuja.
Nyt on nimittäin mulla vatsa plumpsahtanut niin kovasti esille, että pakko päivittää se teillekin. En nyt tiedä, pääseekö mesen puolelle nopsemmin, just käynnistin koneen uudestaan... Joten kuva siis tänne.

Rv 32+1 ja nyt on jo oikea vatsa!!!
857394.t.jpg

Vähästä se on kiinni tuo piristyksen saaminen... :-) Heheh teitin omia hauskoja!

Juu, ei varmaan mikään paha idea tuo saikku.. hekottelin tolle mikkiin potkimiselle äskenkin, kun olin vessassa, onneks ei ollut naapurikopissa ketään..

No nythän tuo alkaa näyttämään vauvamasulta tuo Tehiksen pötsi! Ihana.

Tee nyt ainakin lyhennetty työpvä... =) Onneksi teillä ainakin väki tietää et oot raskaana ja ne hormonithan tiedetään... Siis kaikenmoiset tyrskimiset menee sit sen piikkiin...

No ni, nyt mua sit itkettää, kun kattelin tossa, että pitäis pojan päiväkotipaikka irtisanoa.. yhyy, mun pikkunen, joutuu olemaan "kohta" päivät pitkät äitin (ja myöhemmin vauvankin) kanssa kotona. Kaikki kivat askartelujutut ja retket ja kaikki jää sit pois..no tokihan kotonakin voi askarrella ja retkeillä, mut.. U know! Kaikki naapuruston kaverit kun kumminki käy sitä samaa päiväkotia, niin putooko reppana ihan niitten kelkasta sitten, kun ei enää käy päiväkodissa? Ja just tätähän mä olen odottanut ja toivonut, että mun ei TARTTIS enää viedä poikaa päiväkotiin, vaan että saisin hoitaa ite. Mä oon kyl nyt ihan sekasin...Joo-o, ne hormonit, ne hormonit.. :)

Mä ratkaisin (tai kuvittelen ratkaisevani..) ton ongelman niin, että sovittelen pojalle muutaman hoitopvän kuukaudessa. Saa sit muiden tenavien kanssa touhuta ja askarrella jne. Ei musta oo mihinkään kirkonkerhoon lähtijäksi, enkä usko että meidän sankarille tekee kauheen hyvää olla ihan keskenään mun ja vauvan kans kotosalla. Herra tarvii tosi paljon virikkeitä...

No niin no Niksu noinhan mäkin jossain vaiheessa kuvittelin, että päivä kaks viikossa poika päiväkotiin. Mut sit tuli omantunnon tuskat, että toinen joutuu menemään sinne ja olemaan päivät syömättä (hän ei siis syö päiväkodissa juuri mitään...) ja äiti vaan tulokkaan kanssa kotona seurustelee. Ja sit b) hän tois ihan saletisti kaikki taudit päiväkodista kotiin ja olis sitte kipeenä ne päivät, kun on "vapaalla". Mä oon niin tautikammoinen, et jos vaan jotenki voi välttää niin teen kaikkeni.

No, on kai noita lapsia maailma pullollaan, jotka ei päivääkään vietä päivähoidossa, vaan on kotona ainaki eskariin asti, että ehkä me selvitään :) Täytyy vaan kytätä naapurilapsien vapaapäivät ja viettää niitä sitten tiiviisti yhdessä...

Meillä on tilanne silleen pikkasen eri, et poitsu on perhepvähoidossa, jossa on max. 4 muuta muksua. Eli sen takia mielelläni veisinkin hoitoon muutamana pvänä kuussa. Ymmärrään kyllä hyvin ettei päiväkoti houkuta, varsinkaan jos pikkumies ei halua siellä syödäkään. Hmph. Noooo, varmasti te selviätte ihan kotihoidollakin.. =)

Tökki pahasti mullakin toi mese tänään. Kestää niin kauan latautua, ettei viitsi odottaa... Siellä on varmaan jotain onkelmia. Toivottavasti huomenna parempi päivä.

Mulla osui taas luxusilta. Iskä lähti lasten kanssa uimahalliin :-) Ihanasti tuo iskä nyt tajunnut antaa mulle välillä vähän rauhottumisaikaa. Tosin luxusaikaa taas käytin kauppareissuun ;-) Seuraavaksi kyllä taidan kellahtaa soffalle vielä vähän lueskelemaan. Vaihtoehtona ois kyllä nurtsin leikkaaminen...

Omppu, kyllä tuon ikäiselle kotona on ihan riittävästi virikkeitä. Ihan se arjen pyöritys yhdessä lapsen kanssa on parasta mahdollista virikettä. Ei sitä aina tarvitse askarrella tms. Lapsi kehittyy ilman sitäkin!
Meillä esikoinen oli 4,5-vuotiaaksi kotona. MLL:n kerhossa kävi jossakin vaiheessa ja sitten yhdessä käytiin perhekahviloissa. Ihan normaali lapsi siitäkin tuli :-)
Tärkeintä on, että kuitenkin jossakin pääsee toisten lasten kanssa vähän touhuamaan. Silloin ne sosiaaliset taidotkin paranee... Naapuruston lapset riittää siihen vallan mainiosti!

Itse kuulun niihin äiteihin, joka ei voisi kuvitellakaan laittavansa lasta hoitoon äippälomalla ellei ole todella pakottavaa tarvetta. Mutta korostan, että jokainen valitsee itselleen ja lapselleen sopivimman vaihtoehdon! Tämä sopii omiin periaatteisiin ja juttuihin :-)

Mää oon kans miettiny sitä ku tammikuussa jään äippälomalle, "joutuu" keskimmäinenki oleen päivät kotona. Ollaan huomattu että hänen puheen kehitykselle on ollu tosi hyväksi kun hän on ollut päikkärissä. Täällä alkaa vissiin tänä syksynä muskari ja sitte täytyy poitsu laittaa seurakunnan päiväkerhoon. On ainaki hieman hälle aktiviteettia.

Ai niin, täälläki taitaa joka toinen viikko kokoontua MLL:n perhekerho. Sinneki siis. Meidän talossa kun ei asu yhtään lasta eikä lähistöllä majaile kuin vanhimman lapsukaisen ikäisiä, jotka ovat nyt päivät koulussa. Täytyy tosiaan nyt alkaa suunnitteleen jossain vaiheessa sitä muuttoa.

Safiiri ja Nelkku 13+2

Ps. mulla on tänään ekaa kertaa töissä äippäfarkut! Ihana olla ku hameen kuminauha ei kiristä vyötäröä. Saa nähdä vaan kärähdänkö kun näissä vatsa näkyy oikeinki mukavasti.......

Kivasti tuo tehiksen vatsa on kasvanu... Mulla on kyllä normaalistikki melkein yhtä iso..
Sain eilen varattua ekan neuvolan ja tingattua ultrankin, jota ei yleensä kunta tuohon aikaan tarjoa.
Tuohon päivähoito-ongelmaan en osaa sanoa juuta enkä jaata. Jossain vaiheessa mies on sanonu ettei meijän lasta päiväkotiin / -hoitoon laiteta, vaan se hoidetaan kotona. No jaa ja sitten tuli melkein tappelus kumpi jää kotiin, kun kumpikin halusi jäädä. kai tää työnteko kyrsii kumpaaki melko paljon ja haluis jäädä kotiin... :)
Miksi hampaiden pesu on niin vaikeaa??? Join mustikkamehua kaurapuuron kanssa aamulla ja kun pesin hampaat niin olipa lavuaari aika nävökäs kun laattasin mehut pihalle... :)

Senoralle myötätuntohalaus!!! Mää kans tänä aamuna kurvasin vessan kautta ku olin menossa antamaan miehelle lähtöpusua... Mua ei muuten enää edo (taipuukohan verbi etoa noin?), mutta sillon ku joutuu heräämään aikasin niin yök.

Pikaiset huomenet ja ultrakuulumiset! Siellä se puhelimen luurin (lääkärin sanojen mukaan) kokoinen tiitiäinen uida polskutteli vauhdikkaasti, oikoili käsiä ja jalkojaan ja aukoi suutaan. Niin ja näytti ihan avaruusoloiolta (varmaan periytyy miehen puolelta...). Lääkäri tutki rakenteet tosi tarkkaan, kuunneltiin sydänääniä ja kaikki näyttää olevan kunnossa! Ja Omppu vahvasti näyttää siltä, että nämä meidän samanlaiset raskaudet päättyy samaan lopputulokseen eli poika olisi meillekin tulossa ;) Mitkä sulla on Omppu muuten ollut Toivolla sykkeet? Tiitiäisellä oli viimeksi neuvolassa 150 ja nytkin samaa luokkaa. Eli tässä taitaa käydä niin, että meidän hieno tytölle keksimä nimi jääkin käyttämättä...ainakin tällä kertaa ;)

Sori, mutta mun on pakko mennä! Velvollisuudet kutsuu. Hyvä Senora, että sait ultran! Ja jaksuja pahan olon kanssa niin sulle kuin Safiirillekin!

Tuuli

toi etoa verbin taivutus kielteisessä muodosssa onkin haastava ... mä sanoisin ettei okseta... en saa taivuttaa kielteisesti ... mielenkiintoinen probleema... mua sua häntä meitä teitä heitä etoo... mutta entä jos ei niin mitä sitte ??? Onkos tehis lukenu äikkää pitemmälle... Keiju tietäis ... kai...
vähä kade safiirille kun näki miehen enne töihinlähtöö... mä heräsin puol kuus ja toinen oli jo lähteny... ei jaksa nousta niin aikaisin että kerettäis nähdä.

Ihania uutisia Tuulilla... Hassu vertaus tiitiäisen koosta. Piti heti verrata paria luuria ja niillä oli kokoeroa, puhumattakaa nykyisistä 'luureista' eli kännyköistä... noi oletetut sukupuoletki vois muuten päivittää tuonne meijän yhteisöön...

pakko kai taas jatkaa

Tuulille paljon onnea ihanista ultranäkymistä... =) Nyt sitten vaan yhtä hyvää pojan nimeä keksimään!

Jaksuja täältäkin pahan olon kanssa kituuttaville, toivottavasti kohta jo helpottaa!

Piti eilen jo Tehiksen masuakin kommentoida mut se sit jäi... Juu, komeasti on kasvanut.. =) Olihan se jo aikakin. Kyllä muuten on kaikilla jo viikot pitkällä, mihin tää aika oikein menee???

Jihuu, teetauko, johan tässä aktiivisesti on tullutkin tehtyä "töitä"..
Letkeää tiistain jatkoa toivottelee,

Niksu

just... muisti palailee pätkittäin... Tuuhan safiiri jossain vaiheessa kertomaan työkavereiden kommentit äippäfarkuista.
Mietin vaan että kauankohan mun housut riittää?? housut on venyvää sorttia ja toisissa on tilaa enemmänkin...

Ihanaa Tuuli, että kaikki oli niinkuin pitikin! Jaa vai että poikaveikkaus on sielläkin, no niin, poikaluurit on kivoja :) Toivon sykkeet on olleet siinä 150 terkkarin laskujen mukaan.

Senoralle tsemppiä pahanolon kestämiseen. Kyllä on niin tuoreessa muistissa itelläkin vielä ne kestokrapulat, että myötätuntoa kyllä heruu..

Kiitos kaikille tosta päivähoitoasian kommentoimisesta. Kyllä mulla nyt on jo ihan hyvä ja varma mieli siitä, että on oikea ratkaisu pitää poika kotona. Eilen juttelin mukulan kanssa, että haittaako sitten kohta, jos et menekään piiiiitkään aikaan päiväkotiin. Ei kuulemma haittaa, kun "mä en yhtään tykkää olla siellä". No, tiedän kyllä suurimman syyn siihen; kun kaikki entiset ryhmän kaverit siirtyi nyt elokuussa isompien ryhmään, yhtä lukuunottamatta. Tänä aamunakin kaverit vilkutteli ikkunasta pojalle ja poika siihen, että tuolla on kaikki mun vanhat kaverit.... tippahan siinä taas äitin silmään tuli, että väärän päätöksen taisin tehdä, kun päätin, että poikaa ei siirretä täksi muutamaksi kuukaudeksi, vaan saa jatkaa entisessä ryhmässä. No, se on vaan tosiaan luuhattava sit enempi pihapiirissä jatkossa, että pysyy ystäviensä vauhdissa mukana.

Ja Safiiri on vapauttanut vatsansa ja pukeutunut äippäfarkkuihin :) Joskus tuossa vaiheessa mäkin muistaakseni jouduin niin tekemään. Nyt tosin hiffasin kerran, että mullahan on yhdet melko matalavyötäröiset farkut, jotka on olleet vähän isot, niin ne onkin tosi hyvät nytte, jää mahan alle ja just sopivat. Niitä oon pitänyt aika paljon nyt.

Kohta vois siitä Mervistäkin alkaa jotain kuulumaan.... eikös siitä ole jo yli viikko, kun meni osastolle?

Hei, selkää ei muuten enää yöllä särkenyt, eikä nytkään juuri muuta, kuin istuessa alkaa pakottamaan tuolta alimmaisista nikamista istuinluusta ylöspäin. Että kyllä kai tää tästä! Tänään pitäskin sit taas mennä kesäteatteriin, joka tosin on lasten versio, eli ei onneks kestä niin kauaa.

Aurinkoista päivän jatkoa Kermit!

Omppu ja Toivo potkii 23+6

Pikaisesti huomenet!
Nyt on ihan pakko ahkeroida koko päivä, sillä päivät vaan hupenee. Onneksi sain ohjaajallenikin ajan tuohon syyskuun alkuun, niin voi käydä vähän potkua persuksiin hakemassa sielläkin :-) Ei ole oikein motivaatio kohdallaan, höh.

Tuulille kovasti onnitteluja Poikaluurista :-) Heh, tuostahan tulikin hyvä uusi työnimi!
Hienoa, että siellä kaikki oli hyvin. Se on aina suuri huokauksen paikka, kun tuo rakenneultra on takana.

Voi kääk, mitä äidinkielen pohdintoja. En ole äikkä pidemmälle lukenut, mutta yleensä hanskaan kyllä noi jutut... Mutta. Jos siis mentäsi perinteisen kaavan mukaan, niin sehän olis EI EDO. Kuulostaa kyllä aikas erikoiselta... Hmm. Oiskos se niin? Huhuilehan sitä Keijua, Senora. Määki haluun tietää!!! :-) Mulla jää tällaset aina nimittäin sit vaivaamaan... Nyt mä pohdin tätä loppupäivän, enkä noita omia tutkimustuloksia!

Hyvä Omppu, että kipuilut ohi! Kait noita sitten kaikenlaisia tulee ja menee. Tai onhan se siis nähty ja koettu :-)

Olen muuten ihmetellyt missä ne suonenvedot viipyy... Tosta kolmosesta oli tosi paljon. Tulihan se sitten viimein oikein kunnon kramppi tossa viikonloppuna keskellä yötä. Kinttu on ollu monta päivää kipee sen jälkeen:-/

Nyt on pakko kiitää hommiin.
Vointeja kaikille tähänkin päivään!

Tehis rv 32+2

Huomenta!

Täällä hermoraunio- Antzi yrittää keskittyä taas kokopäiväisesti alkaneeseen opiskeluun, mutta ajatukset on IHAN kokonaan torstain ultrassa..! Saan kamalia masennuskohtauksia ja itkukohtauksia ja olen tosi vihainen jo etukäteen siitä, jos ultrassa ei ole kaikki hyvin. Aika mielipuolista... Mulla on tosi sekavat tunteet kun on kaiken maailman kipuja ja vihlomisia ja oireet on helpottanut... No, ei onneksi tarvitse kauaa pähkäillä enään, mutta olen ihan hermoraunio! En ole nukkunutkaan kunnolla moneen yöhön.

Tuulille onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :)

Vai on safiiri siirtynyt mammavaatteisiin. :) Minä myös olen mammahousuja jo käyttänyt, vaikka kyllähän osa housuista vielä mahtuu mutta se vyötärön kiristys tuntuu niin epämukavalta, varsinkin kun koulussa joutuu niin paljon istumaan. Joten miksi kiusata itseään? Vaikka osa kavereista ja sukulaisista onkin nauranut, että liioittelen... Se on melkein loukannut, mutta sitten mietin, että ehkä se on oma asia koska "voi" alkaa käyttää mammavaatteita. :)

senoralla lentää oksu... Sympatiat täältäkin! Itse en enää oksenna ja huono olokin on harvoin, mutta tuo hampaidenpesu jostain syystä etoo edelleen...!

Tosiaan, Mervistä olisi kiva jo kuulla! :)

NOh, nyt suihkuun ja syömään että kerkeän kouluun. :) Monikulttuurisuus on tämän syksyn kurssi ja sain juuri vahvistuksen, että pääsen aika lähellä kotia harjoitteluun. Tosi hyvä, ei tarvitse sitten niin paljon varata aikaa ja rahaa matkustukseen. Menen monikulttuuriseen päiväkotiin alle 3-vuotiaiden ryhmään 8vk ajaksi. :)

antzi 12 tasan (kai)