EX-KERMIT 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta..

Täällä on omat ajatukset poukkoillu.. Esikoinen on olevinaan jo niiiiiiin iso, vaikka on vasta 4,5v. Niin reippaana on jäänyt kerhoon, että oikein on harmittanut.. Ohjelmaa piisaa.. maanantaisin alkaa muskari(jossa ei tietenkään enää äitiä tarvii..), tiistaisin ja torstaisin on seurakunnan kerho ja näin perjantaisin meillä on MML:n perhekahvila(vapaata keskustelua vanhempien kesken ja lapset leikkii).. ja ensi viikolla alkaa keskiviikkoisin seurakunnan perhekerho, sinne sentään kelpaa sitten äiti sekä tuleva vauvakin mukaan.. On siis koko viikoksi ohjelmaa..

No, on varmaan hyväkin, että esikoisella on omiakin menoja kun vauva tulee..

Voisko joku lähettää sitä vaatehuoltoinnostusta tännekkin.. Olen tuossa jo useamman päivän katsellut noita kasseja ja laatikoita, mutta en ole vaan saanut sitä innostuksen puuskaa.. Vaunut meillä on Emmaljungat, vaunukoppa on ollut mummolassa vaatehuoneessa jemmassa ja ratasosa on paikoillaan.. ei olla kyllä tänäkesänä enää tarvittu kun tuo polkupyörä on esikoista viehättänyt enemmän..

Turvakaukalo on lainassa tuossa naapurissa, mutta heillä on jo seuraava malli odottamassa mikäli heidän neiti ehtii saavuttaa suosituspainon.. Ystävä on yrittänyt kaupata sellasta kiskoilla laitettavaa, mutta ei sitten ole raaskinutkaan.. ehkä hän sitten vaikka lainaa joksikin aikaa pientä korvausta vastaan.. jos meidän oma on vielä hetken naapurissa..

Sänkykin meillä on naapurissa, mutta heille kuulemma kelpaa meidän matkasänky siinä vaiheessa kun meidän pienokainen syntyy.. ihan mukava kun voidaan lainailla puolin jos toisinkin..

Pitää koittaa kömpiä aamupalalle ja sitten MLL:n perhekahvilaan..

Pikku2 RV33+1
(jos syntyisi samoin kuin esikoinen, tulisi sunnuntaina..)

Tervehdys vaan kaikille yökyöpeleille ja aamuvirkuille! Täällähän on ollut taas tiivistä keskustelua ;) Todella ikävää, että Tehiksellä ja Ompulla on flunssaa! Meilläkin on töissä jo pari sairastunutta eli taitaa olla vaan ajan kysymys, milloin se iskee...

Juu käytiin eilen illalla Jazzin kanssa "terveellisellä" iltapalalla. Ei paljasteta, mitä syötiin ;) Aika meni tosi nopsaa. Mieskin oli ehtinyt iltariennoista kotiin ennen mua, jota suuresti ihmettelin...Vaunuista ja turvakaukaloista oli meilläkin Jazzin kanssa puhetta; kiitos vaan kaikista vinkeistä! Yölläkin, kun heräsin vessaan , pyöri turvakaukalot ja vaunut päällimmäisenä mielessä. Ai niin Senora, jos löydät sen Moottori-lehden, vinkkaatko mullekin, mitä siellä sanotaan. Jotenkaan mua ei yhtään naurata se ajatus siitä, että me miehen kanssa sormet sinisinä yritetään äheltää sitä kaukaloa paikoilleen. Me riidellään aikas harvoin, mutta noi on just semmosia tilanteita, joissa molemmilla palaa päreet aikas pian ;)

Ompulle kiitos kela-kiemuroiden selventämisestä!

Ja Pikku2:lla oli ikyllä hanan kuuloinen mökkireissu!

Kai se täytyy jatkaa taas, josko pääsis tänään kotiin vähän aikaisemmin...Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Tuuli

Jups, mää ilmotin äitilleni että sopii tulla sunnuntaina käymään siellä kirkossa. Oli mummi iloinen ja ihan samaa mieltä että tärkeää on tämä siunaaminen. Kirkonmenojen jälkeen mennään porukalla makkaraa paistaan meren rantaan. Toivottavasti vaan ei sada.

Täällä painiskellaan vaunujen kanssa. Meillä tulee oleen käytössä ne peräkkäin istuttavat kaksosrattaat. Luultavasti. Tai sitte jos kolmonen on innokas kävelijä, Nelkku matkustaa sitte entisissä vaunuissa. Kattoopi sitte.

Nyt syömään.

Huomenta! Esikoinen on viety hoitoon ja nyt nautiskelen aamukahvista. Kiva oli taas jättää, kun ei ois päästänyt mua millään lähtemään. Hoitaja joutui nappaamaan sen syliin ja toinen huutaa kurkkusuorana, potkii ja hakkaa..Taitaa todellakin olla jokin hylkäämispelko päällänsä. Mut tiedän, et se nauttii siellä olosta. Ainakin eilen oli tykännyt kovasti, selitti ihan innoissaan päivän tapahtumat, eikä ois malttanut lähteä kotiin..
Tänään sitten lähdetään reissuun, tullaan su pois. Aateltiin, et nyt on vielä mahdollista lähteä ja kun ei tultu käytyä missään pitkään aikaan. Mieskin näkee kavereitaan ja pääsee vähän irrottautumaan... mullekin tekis hyvää, mut enpä pääse mukaan, tai en kyllä haluakaan..mies saa olla rauhassa kavereidensa kanssa. Milloinhan itse pääsis irrottautumaan arjesta? Ois tärkeetä sekin, mut taitaa vaan jäädä..

Vai Tuuli ja Jazz on sitten treffanneet? Kiva, et oli hauskaa!
Niin Jazz, pesen aina kaikki vaatteet/lakanat ennen käyttöä ja meillä on käytössä samat herkänihon pesuaineet kuin ennenkin. Tuntuu, et kaikki mahdolliset syyt on mietitty.

Pikaiset paranemiset Ompulle ja Tehotytölle!!

Meillä on jotaa 7 vuotta vanha turvakaukalo, ois kiva kun sais ostaa uuden, mut ei ole varaa..ostaisin varmaan just sellasen, jossa on se "teline". Vaunutkin on vähän mälsät, hienot kyllä, mut ostaisin nyt erilaiset. Meillä on Teutoniat vm.-03, niissä on erillinen vaunukoppa ja ratasosa..Vaunukoppaa käytettiin jokunen kk, sit tyttö ei enää viihtynyt ja vaihdettiin ratasosaan, joka oli aluksi vain hieman koholla ja tyttö viihtyi kun näki paremmin. Tästä syystä ostaisin nyt sellaset, jossa ei ole erillistä vaunukoppaa. Liikkuvuuskin on tosi huono, siis eteenpäin pääsee kyllä mainiosti huonommassakin maastossa, mut kääntyvyys on huono. Kokeilin kerran jonkun toisen rattaita ja ne kääntyi ihan helposti. Kaikkea ei tuu otettua huomioon, kun ensi kertaa tekee tällässiä hankintoja. Mut nyt on vain pärjättävä niillä, mitä on. Eli kannattaa todella miettiä tarkkaan millaset vaunut hommaa. Kaikenlisäksi meillä vaihtuu pakkosyistä farmariauto pienempään, ja kiva kun vaunut pitää pistää ihan palasiksi, jos haluu saada ne kyytiin, ja silti mukaan ei sitten muuta mahdu. Kyllä varmasti tulee monesti ikävä omaa rakasta farmaria!

No mutta viikonloppuja tänne, minä lähen vähän laittautumaan, ja käväisen kaupungilla..

Ninni rv 34+1

Tuli muuten meikäläiselle aamulla salamalähtö töihin. Työt alkaa seittemältä ja mää heräsin ihan ajoissa kuudelta, niinku aina. Siinä tein normaalit aamutoimet ja sitte juotiin miehen kanssa aamukahvit ja puheltiin yhtä jos toista. Niinkö aina aamuisin. Kysäisin sitten mieheltä, että joko se kello on puoli seitsemän. Mies toteaa että kymmentä vailla. Pienen tarkennuksen jälkeen sain selville että tosiaanki kymmentä vailla seitsemän! Jo tuli tähän rouvaan vipinää. Äkkiä makkariin vaihtamaan yöpuku pois, kylppäriin peseen hampaat, rasvaan naama ja harjaan hiukset. Sitte eväät laukkuun ja huiskutukset perheenjäsenille (joista lapsukaisetki oli heräilleet mun kaahotukseen - en ookkaan yhtään kovaääninen naisihminen kun sille päälle satun...). Kaahasin autolla läpi hiljaisen kylän ja olin ku olinki työpaikalla tasan seittemältä!

Tsemppiä Ompullekin flunssan kourissa. Meillä harvoin sairastellaan, tää ei oo oikein mun juttu :-) Heh, kenelleköhän sekin homma sitten oikeasti sopii...

Kampaamoreissulta selvitty. Uskomattoman hyvin meni 2,5-tuntinen kampaamossa poitsun kanssa, joka on siis 2v2kk. Hälläkin vähän tuota flunssaa meinaa puskea, joten sen takia oli ehkä hiukan tavallista "hankalampi". Mutta hyvin tuo jaksoi odotella äipän kampauksen valmistumista. Nyt on uusi väri taas päässä :-)

Onpas edullinen tuo Hobby Hallin hinta... Mitähän niistä puuttuu??? Varmaan värivaihtoehtoja ei ainakaan montaa ole. Sen suhteen en kyllä ole mitenkään kauhean kranttu, kunhan on suht neutraalit ja helposti myytävät. Vähän olen kyllä Teutoniaan kallistumassa. Ne taitaa olla kaikkein kevyimmät. Ja noi Teutonian rattaat on ollu tosi huippupelit!

Nyt pitää mennä vähän huushollia siistimään, kun pojukin nukahti.
Mukavat viikonloput, jos ei enää "törmätä"!

Tehis rv 34+5

Jahans Safiirilta onnistuu äkkilähtökin... Ja vartin yli 7 olit jo palstalla... Tosi nopeaa. Joinaki aamumuina kello vaan kulkee nopeempaa... Mä kans muuten lähen yleensä puol seittemän töihin, vaikka ei niin kamalan pitkä matka olekkaa. Ja yleensä varttia vailla on jo pari hommaa tehty ja palstailu käynnissä...
Tuota vaunuasiaa miettiny puolella teholla... eli kannataisko liikkeissä käydä koeajamassa ennen päätöksen tekoa, vaikka sitten ostais huutonetistä tai nettikaupasta. Netanttilassaki oli joku vaunutarjous... pitäis kyllä jonku asiantuntijan kertoo, että millainen kannattais hankkia...
höh... kovasti vaunuja mietttii tämä, eikä edes mitään varmuutta vatsansisäisestä asukkaasta ole...
Ninniltä piti kysymäni, etteihän esikko ole sit ny syöny mitään sellaista uutta, ja olis sille allerginen? voi olla joissakin valmiissa ruuissa oleva maustekkin?? Etkä oo vaihtanu saippuamerkkiä tai jotai?

Pakko jatkaa hommia

Tehis ... en tiijä aukiaako tästä
http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=28998&uid=7LR4J382N3KN9HCV4EVERAJWWJ938UBF&shopid=0&lid=1&sk_1=0&sk_2=&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

mutta hobbyhall.fi ja pikahakuun lastenvaunut
sinisenä ja punaisena näytti olevan.
Sitte oli joku ABC 4tec tarjouksessa 325 e (lähtöhinta 495) ja Carena Freeride 229 e.
Miten hemm....ssä noi hinnat voi vaihdellan noin paljon?

Heippa!

Taas on tekstiä tullut...! :D

Ompulle kiitokset "vuototuesta". Olen kyllä edelleen hysteerinen sen suhteen, mutta ei auta kun katsella ja odotella!

Vai on flunssaa liikkeellä joka suunnalla... No, taitaa tulla tännekin, tänään olen saanut niiskutella oikein urakalla ja aamulla kurkkua särki. :( Kun ei vaan pahaksi yltyisi, kun maanantaina alkaa harjoittelu! Olisi tylsää heti olla poissa.

Meille tuli eilen se vaunu + lastentavarapaketti! Innolla sitten kasailtiin ja tutkailtiin kaikkea ja nyt pitää vaan toivoa, että tulisi käyttöä. Ihan hyviltä vaikutti vaunutkin, ehkä nyt on eroa ihan noihin kalliisiin, mutta uskon että ajaa asiansa. Ainut harmittava juttu tuossa paketissa oli, että matkasängyn yksi sivu ei suostunut lukkiutumaan, joten se pitää palauttaa, saavat lähettää uuden. Oi että, kun kuuntelee teidän vaunupähkäilyjä niin olen tyytyväinen, että ostettiin jo noi! Ei sen vuoksi, että on kivaa kun teillä on valinnanvaikeuksia, mutta ihanaa kun itsellä se on ohi. :)

Me mennään tänään miehen kanssa kiinalaiseen ravintolaan ja sitten leffaan. :) Tosi kiva tehdä jotain tuollaista pitkästä aikaa! Ajelin karvotuksenkin joka paikasta.... :D Saa nähdä uskaltaudunko tänään sänkypuuhiin illan romantisoinnin päätteeksi. ;)

Anteeksi kaikille joille unohdin kommentoida! Nyt (huomisen) ruoan laittoon ja sitten meikkiä naamaan ja kutrit kuriin. :)

antzi 14+3

Antzille mukavaa iltaa! Toivottavasti menee nyt ihan kaikkien suunnitelmien
mukaan ;-)

Noissa tarvikehankinnoissa on vähän se juttu, että esikoista odotellessa se aika on niiiiin pitkä ja se on ihanaa hehkuttelua: "Meille tulee vauva." Niitä katselee ja vertailee ihan mielellään ja voi sitä hypistelyä... :-)
Tässä vaiheessa, kun sitä katrasta jo on muutenkin, niin menee enempi: "Meille tulee uusi perheenjäsen. Ups, ai hitto, jotain pitää hankkiakin. Mites se arki vaatiikaan pyöriäkseen??? Kääk, joko se on näin lähellä? Apuva apuna!"

Aukes tuo Hobby Hall -linkki. Menen huomenna tai ensi viikolla katsomaan noita Brioja ihan livenä ja teen päätöksen. Joka todennäköisesti kallistuu siihen Teutoniaan enempi... Taisi tällä hetkellä olla noista vaihtoehdoista kallein, mutta ei isoja eroja.
Siis hintaluokka n. 550-650e.

Täytyy täälläkin hipsiä sinne suihkuun ja alkaa vähitellen valmistautua. Tässä kun on monta jutskaa vielä ohessa menossa...

Ai niin Antzilta piti kysymäni, että tilasitko sen Classic -paketin? Vai minkä pakettitarjouksen??

Tässä taitaa käydä ny just niin ku silloin syksylläki... Yritin vaan selvittää päätäni km:n jälkeen ja siitä tuli sit vauvakuume, kun kaikilla muillaki oli. Ny yritän pitää pääni kylmänä ja olla turhaan haaveilemata mitää ennen kuin kaikki on varmaa, että sisuksissa on elämäää ja silleen ja päivän sitte tutkinu lastenvaunuja .. (kun kerran kaikki muutkin...)

Se on muuten sitä vaille, että meikä lähtee viikonloppuvapaalle!

Mukavia reissuja reissuun lähtijöille ja mukavia kotihetkiä kotona oleville! Nauttikaa olostanne!

t. senora ja ihime rv8

Pikaisesti....

senora, tilasin sen citykombi vaunupaketin. :)

Tehis, noinhan se varmaan meneekin. :) Tosin mä en jaksa vertailla mitään! :D Hypistellä sitten senkin edestä ja tekisi mieli ostaa kaikkea varmasti toooosi tärkeetä... jota ei sitten edes tarvi. :)

No jos nyt vähän hillitsisi itseään kun ei olla sen mun henkilökohtaisen "riskiajan" yli edes päästy. :) Ajattelin tuossa marraskuun puolella sitten höyrähtää! :D Ainahan kaikkea voi sattua, mutta kun on rv 24 takana niin voi sitten vähän huokaista kun pienellä on elinmahdollisuudet. :)

vaunut ja turvaistuimet on olleet kuuma puheenaihe. me ostettiin esikoiselle -00 edellisvuoden Brion yhdistemävaunut (eihajuakaan mallista...) siinä on sellanen kova kantokoppa ratasosan päällä. Nuo sotaratsut on meillä edelleen ihan hyvässä kunnossa, eli niillä mennään taas... kaukalohan me saatiin kavereilta lainaan, mutta huomasin kankaiden olevan enemmän tai vähemmän homepilkkuset... kokeilin kaikki piimä-niksit ym mutta pilkut eivät kaikki lähteneet. En tiedä irtoisko siitä mitään haitallista, mutten halua homepilkkusta kaukaloa.. ostettiin sitten käytettynä Britax rock-a-tot kaukalo tutun tutulta kybällä.

Jaa niin olikos seksistäkin puhetta, alkuvaiheessa en suurinpiirtein uskaltanut edes ajatella seksiä km pelossa! Aiemmissa raskauksissa olin se ns. seksipeto, nyt on ollu maltillisempaa. Ja tais se jättää km tohon ukkoonkin jotkut jäljet, sano sekin vähän jännittävänsä ettei satuta.

lunssaa on kovasti liikkeellä, pikaisia paranemisia!

huh, olipa salama-safiirilla lennokas perjantai aamun avaus =D

tehis on selvinny mallikelpoisesti kampaamoreissusta, abloodia abloodia

Nlassa kävin tänään, Ä-polille menen sitte jos la ylittyy. Vauva kun on perätilassa niin tarvii sitä kiinnittymistä seurata, ettei napanuora pääsis luiskahtaan jos synnytys käynnistyy taas veden menolla.
Kaikki nlassa ok. ei paineita eikä turvotuksia, pissa puhdas, sf 32,5 .painoo tullu 140g/vko. kauhee meno masussa kun sykkeitä kuunneltiin =) Peppu tuntui kyllä ihan alhaalla mutta liikkuu vielä. Ei supistele yhtään kipeemmin tai useemmin... vaan eipä noista edellisistäkään ollu juur merkkejä ennenkun synnytys käynnistyi.

ukko-reppana telo silmäkulmansa eilen... on hurjan näkönen tikatun kulmansa ja sinervä-lilervä-silmänsä kanssa, ihan kun olis pahasti kuonoonsa ottanu.
Kysäsinkin että heruukos sitä yhtä "ässää" kun on tossa kunnossa ;D saunominenhan siltä on nyt kielletty.
heh, tulis muuten komeita kuvia perhealbumiin kun iskä olis taotun näkönen =D

huh tätä viestimäärää taas. Luin tosi oikolukien läpi uudet, joten jos kommentoin tosi hassusti (hassummin kuin yleensä) niin se johtuu, että olen harpannut tärkeimmät rivit yli :)

Vaunuja ja kaukaloita on pähkäilty. Meillä esikoisen vaunut käytössä (2v vanhat) ja olen niihin erittäin tyytyväinen edelleen. Jos nyt joutuisin ostamaan uudet, niin varmaan ostaisin samat (gesslein) tai sitten briot kääntyvällä aisalla.
mutta tosiaan kannattaa lähteä ulos työntämään pieni matka miellyttäviä vaunuja ja koittaa juuri tuo kääntyvyys ja esim kanttareiden yli menot... ainakin kaupuingeissa noihin kanttareihin törmää kovinkin.
Ja muistaa, että vaunuina ne toimivat noin ½ vuotta jonka jälkeen sitten rattaina, joten siihen ratasosaan kannattaa myös kiinnittää huomiota.
Ja meillä nyt kaverin 9kk vanha brion kaukalo (hyvä sekin!!) mutta jos itse ostaisin nyt uuden, niin gracon sillä alustalla ehdottomasti !!! Se oli niin hyvä kun esikoisella se oli. Ei tosiaan tarttenu niitten vöiden kanssa pähkäillä sairaalan pihalla vaan napsautti vaan kiinni.
kyllähän niihin vyöistuimiin tottuu laittamaan muutaman kerran jälkeen tosi näpsäkkään, eli ei ne mitenkään huonompia ole.Toi alusta vaan on kuitenkin niin kätevä :)

isoja lapsia täällä, kun kerhoon jäävät ittekseen jo hyvin ja Safiirin ekaluokkalainen siunataan. onko se ihan yleinen tapa vai onko koulukohtaista? Voi kauhee, mä varmaan tuun parkumaan ihan mielettömästi kaikissa tollasissa vähän erikoisissa jutuissa... kauhulla odotan kaikkia joulujuhlia ja kevätjuhlia yms.
ja kakkosen ristiäisiä, kun "joudun" sinne kaikkien eteen parkumaan nenä punasena :)

Oi... Senoran ultrakuulumisia tulin katsomaan. Yhdyn muihin, eli hyvältä vaikuttaa!!!!! Mutta äärettömästi pitkää pinnaa näihin päiviin ennen seuraavaa ultraa. Tai en tiedä miten kylmähermoinen olet, mutta itse ainakin laskin suunnilleen tunteja ultrien välissä... mutta hienolta näyttää :))

Aijaha! Täällä on kahviteltu :)
Kertokaas nyt, vastasko livenä tapaaminen sitä mielikuvaa jonka olitte täällä luoneet toisistanne?!

Kyllä nyt nuha kiusaa kaikkia vuoronperään =( paranemisia kaikille!!
Noista näpyistä en kyllä osaa sanoa mitä voisivat olla... kun olette kaikki "mun vinkit" jo käyneet läpi. Jos teillä on samanlainen mysteeri-näppylät kuin mulla kesällä?!

VOI EI! arvatkaa mitä tein tän koneen kanssa toissapäivänä... piti yhdistää kuvat kahdesta eri kansiosta samaan ja kun sen tein (ihan niinkuin ennenkin) niin kone p*rkele poisti kaikki meidän lomakuvat =(((((( VOI ITKU! ei oltu ehitty teettään yhtään kuvaa =( harmittaa ihan vietävästi.
Mun ei pitäis tehä tällä koneella mitään muuta kuin surfailla ja lukea sähköpostit...

Mies oli eilen siinä leikkauksessa. Hyvin oli mennyt ja varmaan tänään tai huomenna pääsee kotiin potemaan jos kaikki edelleen hyvin, mutta oli kyllä raastavaa odottaa sitä soittoa sieltä, kun se kesti ja kesti.. tai siis leikkaus oli ollut myöhässä yli 2 tuntia ja mä sit pähkäilin täällä, että mikä komplikaatio on tullut, kun ei soittoa kuulu.

Olikos mukavat illat Anzilla ja tehiksellä? ja muillakin, mutta näillä oli speciaalia ;)
miten muuten isomahaiset hoidatte tuon alapään sheivailun?! Mun on ollut jo pitkään pakko tehä se kokovartalo peilin edessä kun toi maha on niin eessä, etten muuten näe mihin sohin ;)

viikonloppuja kaikille ja kasvatelkaahan masuja rakkaudella!

kapris 32+2

Lauantaita ja leppoisaa viikonloppua! Tais jäädäkin eilen toivottamatta... Ollaan kohta lähdössä kyläilyreissulle sinne Tehiksen suuntaan. Vilkutan sitten kovin, kun ajetaan ohi! Toivottavasti Tehiksellä oli eilen mukava ilta flunssasta huolimatta. Ja Antzilla taisi romantiikka kukkia :)

Toivottavasti Kapris miehesi alkaa toipua pian. Tuleeko siitä leikkauksesta pitkäkin sairasloma? Juu tosiaan, kyllä mun mielestä Jazz vastasi ihan sitä kuvaa, mitä täällä oon saanu :) eli nyt vaan kaikki rohkeasti mukaan kahvittelemaan!!! Puhuttiin Jazzinkin kanssa, että olisi kiva, jos joku ainakin täältä lähiseudulta haluais meitä treffata! Kapris sinullakaan ei olis pitkä matka sieltä hilpasta!

Ja Ässällä odotellaan edelleen! Mites Hoppu? Onko siellä päin jo jotain meininkiä?

Eipä sitten kai muuta. Täytyy mennä syömään ennen lähtöä. Ai niin toivotan samalla myös viikon alkuja, sillä alkuviikosta en pääse koneelle ollenkaan. Voikaa hyvin!

Tuuli

Hih, piti ihan otsikkoon laittaa kun olen niin tyytyväinen kun sain jotain konkreettista aikaiseksi. =)

Mutta voi pojat että oli vaikeaa, huoh. Ongelmakohtia oli useampia joista suurimpia olivat lievästi sanottuna keskittymis- ja yhteistyökyvytön esikoinen, joka karkasi varmaan viisi kertaa liikkeestä ja sen lisäksi oma päättämättömyyteni... Mä en osaa edes ravintolassa päättää mitä tilaisin ruuaksi niin voitte kuvitella että vaunujen valitseminen voi olla vaikeaa. No, ne on nyt kuitenkin sitten tilattu, huoh ja helpotus. Päädyttiin Brion Happy- rattaisiin pehmeällä kopalla, heittoaisalla ja sillä pieneen kasaan menevällä compact-rungolla. Värivalinta oli vaikea kun mun toivoma khaki oli täysin loppu maahantuojaltakin eikä uutta ole tulossa kun -08 mallit tulevat pian myyntiin. Mutta otin sitten suklaanruskean ratasosan ja mustan kantokassin, toivottavasti on helppo väri myydä sitten eteenpäin kun ei kärryjä enää tarvita.

Että sen puolesta voi vauva nyt sitten syntyä ja kohta ollaankin täysiaikaisia, joten täytynee täälläkin ruveta virittelemään miestä siihen hauskimpaan ässään =), jos vaikka se vähän kypsyttelisi paikkoja.

Tuulille turvallista matkaa sinne Tehiksen kulmille!
Kaprikselle ja muille tiedoksi: Ulkonäön suhteen en ollut oikein luonut mitään käsitystä Tuulista, mutta kirjoitukset vastaavat täysin luonnetta näin livetapaamisen jälkeenkin. =) Hassua miten luonnollista oli jutella face to face, ihan kuin olisi aikaisemminkin tavattu. Eli toivottavasti tavataan pian vähän isommalla kokoonpanolla.

Meillä on muuten tuo turvakaukalona Gracon Autobaby, josta on muuten tullut jokin paranneltu versio, ja se on kyllä aivan ehdoton. Sen lisäksi tuon kaukalon saa kätevästi napsastua kiinni Gracon matkiksiin, huippu juttu!

Kapriksen miehelle pikaista paranemista kuten myös kaikille flunssan kouriin joutuneille!

Tuosta bikinialueen sheivauksesta, vielä pystyn joten kuten sheivaamaan ilman peiliä mutta kaipa se mies on kohta viritettävä apumieheksi. Kirpulla olikin miellyttäviä kokemuksia siitä hommasta. ;) Voi siis olla ettei homma jää pelkästään parturoinniksi...

Nyt tuo esikko heräsikin jo päikyiltään, eli täytynee vääntäytyä välipalaa tarjoilemaan.

Aurinkoista ja ihanaa viikonloppua kaikille!

T. Jazz ja masupoitsu rv 35+5

Pikaisesti, ennen kuin tästä kömmin ottamaan päivätorkut...
Meillä päivän rytmi vähän pyllyllään. Pikkumies meni vasta päikkäreille ja iskä lähti isojen kanssa turnaukseen.
Jos malttaisin minäkin vähän tirsoja ottaa. Se on mulle vähän hankalaa... :-/
No, ilta oli ihan mukava, vaikka flunssa kyllä kovasti väsytti. Tanssilattiaakin vähän testattiin. Ei hirveästi, kun herkästi supisteli. Ja muutamassa nopeammassa käännöksessä vihlaisi alakertaa aika mojovasti.
Muutenkin tuntuu, että tuolla alakerrassa on nyt jonkinlainen vihlonta päällä. Taitaa olla jotain esikypsyttelyä. Aikaisemmin olen tällaista bongannut vasta vähän myöhemmillä viikoilla. Saattaahan tätä näin monen raskauden jälkeen sitten tulla vähän aiemmin ja kestää pidempään... Näin toivoisin ainakin. Voihan nuo olla liitoskipujakin, joita ei kyllä ole koskaan ennen ollu. No, vähän hidastaa kuitenkin tahtia. Kakkosesta vielä vetelin jenkkaakin ihan näillä viikoilla :-)
Multa muuten kysyttiin eilen, että jokos ennen joulua vauva syntyy ;-)

Vau, Jazz sitten meni mun edelle noissa vaunukaupoissa ;-)
Väri kuulostaa tosi hyvältä! Ruskea- tai harmaasävyistä mustaan yhdistettynä täälläkin vähän suunnitellaan.

Voi Kapriksella käyny ikävästi noiden kuvien kanssa. Harmittaa kyllä taatusti sikapaljon!!! Hyviä toipumisia sinne potilaallle!

Sheivaaminen onnistuu täälläkin vielä ihan hyvin ihan itseltä ilman apuvälineitä.

Olen koko päivä täällä nyt huiskutellut, kun en tiedä mihin aikaa Tuuli ohi porhaltaa ;-)

ÄssÄlle ja Hopulle kyllä aletaan vähitellen toivottaa mojovia supistuksia!
Mahtaakohan tuo Pikku2 muuten kiilata monen lokakuisen ohi... Toivotaan kuitenkin vielä muutaman viikon yksiöasumista vauvalle!

Täällä muuten tuntuu vauvalla olevan joku rauhallinen kausi meneillään. Liikkuu kyllä siis ihan hyvin, mutta pitää oikein välillä pysähtyä tarkistelemaan. Tähän asti ei ole tarvinnu pahemmin mietiskellä, kun on niin kovasti riehunut. Eilenkin vaikka tosiaan musat soi, niin oli kovin rauhallinen. En tiedä oisko toi nyt tehnyt poikkeuksen meidän vauvoista ja mennyt laskeutumaan. Hikka tuntuu nimittäin tosi alhaalla ja se vihlontakin vähän viittais. Ja jotenkin pylly tuntuu vähän alempana. Hengittäminenkään ei itsellä ole ihan niin raskasta enää. Ennen tosiaan ei ole laskeutumisia tapahtunut ennen synnytystä.

Nyt lähden koisimaan. Olo on kyllä aika hirveä tämän flunssan takia. Kurkku tulessa ja räkää pää täynnä. Mutta saas katsoa minkä homman tuolla petillä taas itselleni keksin ja lähden hoitelemaan...

Viikonlopun jatkoja!

Tehis rv 34+6

Toinen nuhanenä täällä ilmoittautuu :) Piti tulla lotto uusimaan, niin samalla tietysti luin kuulumiset.

Tosiaan melko räkäinen olotila. Illalla olin ihan veto veks ja makasin vaan sohvalla (ja kuuntelin miehen marttyyriasennetta, että no en mäkään sit tee täällä mitään..) Yön nukuin hyvin, mitä nyt tunnin välein heräsin niistämään ja pissalle. Mutta kymppiin asti löhösin punkassa ja teki hyvää. Siitä kun tokenin niin aloinkin siivoomaan, Pojat lähti kauppareissulle, niin sain rauhassa kerätä lelut JOKA huoneesta ja tyhjätä pöydät ja kerätä pyykit narulta ja sen sellaista mukavaa. Sitte vielä lihapullat ja muussit pyöräytin ja nyt siis tässä.

Täällähän on laitettu tuulemaan vaunujen kanssa! Meillä tosiaan saa pojan vanhat vältää, olen niihin tyytyväinen vaikka ihan perusvaunut ovatkin. Mutta todella Suomen oloihin suunnitellut ja nimenomaan talvivauvalle, vankat työntää ja isot pyörät. Ja kovalla kopalla. Ja yhdistelmät, eli koppa vaan huitsiin ja yks lisäosa siihen eteen paikoilleen. Olen tässä kankaita pessyt, mut vielä olis suurin osa pestävänä, kuomu ja pohjakangas. Niin, ja meillähän oli ne Dorjan-merkkiset, ei varmaan sano kelleen mitään, mutta voin todella lämpimästi suositella. Jos ei siis mitään "merkkiä" välttämättä halua. Meidän vaunut on sellasta farkkukankaan väristä sinistä kuosia ja sit niissä on suklaanruskeeta. Sisusta vaaleensininen. Laitan tähän linkin, jos joku haluaa kurkata nykyisiä kuoseja.. http://www.babycenter.fi/classic.htm

Turvakaukalo saadaan taas vakuutusyhtiöstä tarvittavaksi aikaa, kun otettiin se vauvavakuutus. Ainakin viimeks saatiin uunituore Gracon kaukalo, joka palveli kyllä ihan hyvin. Jotenkin ei sitä viittis omaksi ostaa.. turvaistuin on onneks olemassa, hyvä istuin hyvässä kunnossa. Pojalla kun on jo turvavyöistuin käytössä.

Minä ainakin todella mielelläni tapaisin teitä muita. Ehkäpä viimeistään sitten, kun äitiysloma alkaa? Vaikka suurin osa onkin jo poksahtaneet siinä vaiheessa.. Ja tosiaan eihän täältä meiltäkään kauaa junalla huitase, mutta kun on tuo työpäivä kuitenkin aina ensin suoritettava, niin jaksaisko sitä sen jälkeen vielä.. Pitänyt Kaprikselta kysyä, että missäpäin "siellä" te asutte, meinaan mun veli perheineen asuu myös siellä. Vastaa vaikka suljetulla joskus, jos muistat!

Sheivaus meinaa olla melkoista akrobatiaa...olenkin vähän luistanut siitä viimeaikoina, tosin neuvolalääkäriä ennen oli pakko kuoria alapää esiin. Meikä kun ei perinteisesti sheivaa pelkästään bikinirajoja, vaan vähän muualtakin...En uskaltais kyllä välttämättä miehelleni antaa höylää käteen!

Ja nyt kahville. Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti muut säästytte flunssalta, kun me Tehiksen kanssa edustetaan tautisia :)

Omppu ja Toivo 26+3

Räkäpää täällä nostelee pikaisesti ketjun taas ylälaitaan...
Melkoinen tauti, höh. Kotiturnauksen kioskivuoroon tästä pitäisi tänään raahautua. Muut menivätkin jo edeltä tytön pelejä katselemaan.

Niin, tuosta sheivauksesta vielä. Täällä sama homma, että myös muutakin kuin bikinirajat tulee ajeltua. Ei sitä polviin roikkuvaa viidakkoa kukaan viitsi katsella, saatikka koskea :-) Vielä tosiaan jotenkuten homma luistaa. Tuo sheivaus siis... Muistakin olen kyllä ihan raskauden loppuun asti itse homman hoidellut.

Ai niin, Ompulle piti vastata tuohon suljetun osaston kysymykseen, että eipä se taida sukulaismies kalastusta harrastaa... Hauskoja unia! On heillä kyllä mökki järven rannalla, mutta ei tietääkseni ole kovia kalamiehiä. Ei ainakaan ole koskaan ollu puhetta. On muuten meidän esikoisen toiset kummit nuo kyseiset ihmiset.

Jeps, nyt lähden hetkeksi lepäilemään ja sitten laittamaan päätä ihmismäiseen kuntoon.

Tehis rv 35

Heips, heips! Vauvarintamalta ei MITÄÄN uutta.. Taitaa heppu roikkua matkassa loppuun asti, ihan kuin äitinsäkin silloin mummin vatsassa. Joitain napakampia supistuksia on ollut ja mennyt ja pullotus tuntuu jalkovälissä, siinä kaikki. Ankkakävelyä harrastetaan :) Olo on tosi kärsimätön, mikä on sinäänsä hassua kun ajattelee miten kauan tämän lapsen tuloa on odotettu. Luulis että viikko sinne tai tänne ei tuntuis missään! Yritän kokoajan keksiä itelleni jotain puuhaa, että aika menis sukkelammin.

Me päädyttiin myös Brion vaunuihin. Ostettiin alkukesällä ne edulliset Wavet Hobby Hallista. Lainattiin veljelle koekäyttöön pariksi kuukaudeksi ja hyvin ovat kuulemma pelittäneet. Ovat tukevat ja kevyet työntää. Meillä oli vaatimuksena oikeastan vaan soveltuvuus "arktisiin " olosuhteisiin, "edullisuus" ja kapeus. Ja sit vielä piti olla tukeva kantokoppa, kun vaunut säilytetään alakerran vaunuvarastossa. Saadaan sit laitettua vauva nukkumaan kopassa parvekkeelle. No, käytäntö sit näyttää tuliko tehtyä oikea ostopäätös, jos ei niin myydään pois ja ostetaan toiset tilalle.

Sheivailua en ole paljon harrastanu, kun aiheuttaa mulla ihottumaa ja karseeta kutinaa. Saksilla siistimistä kylläkin :) Onneksi olen sellainen niukkakarvaisempi luonnostaan ;D Varsinkin nyt raskausaikana tuntuu että karvojen kasvu on vähentynyt huomattavasti, siis ihan säärikarvat ja kaikki. Jos vauva syntyykin sitten valtava pehko päässä :D

Mukavia sunnuntaipäivän jatkoja teille kaikille!

Hoppu 39 TASAN

Tervehdystä..

Viikonloppu alkaa olla jo voiton puolella.. Täällä iski eilen sellainen pesänrakennusvietti, että oksat pois.. Nyt on pari koneellista vauvanvaatteita pesty ja kohta silitetty.. Vaunukopan kävin tänään mummulasta hakemassa.. pitää sekin pesasta. Muutenkin kävin noita vauvatavaroita läpi ja tuon esikoisen vaatekaappia myös..

Äsken tulin lastenvaatekutsuilta, mutta vauvalle jäi ostamatta vaatteita, vaikka hypistelinkin puolisalaa.. Ei olla kerrottu sukupuolta ni en sitten viitti paljastaa vaatehankinnoilla.. Meinasin tehdä vauvan varalle kaksi kassia valmiiksi kun tuo sukupuoli ei ollut täysin varma.. toinen kassi pojan varalle ja toinen tytön.. Jos vaikka tänä iltana laittais oman sairaalakassin valmiiksi eteisen nurkkaan.. Ei muuten ollut ainakaan yhtä kiireinen tämä vauva kuin esikoinen tai syntys tunnin päästä.. ; )

Vaatekutsuilta tarttui esikoiselle kypärähattu, toppahattu, pitkikset ja vedenpitävät talvirukkaset.. Noilla hankinnoilla taidetaan pärjätä talven yli. Soviteltiin eilen illalla noita "vanhoja" pukuja ja laskin, että meidän miehellä on 4 toppapukua, 2 housut/takki pukua ja maastopuku.. Ensi syksynä joutuu sitten tekemään enemmän hankintoja..

Kyllä syyhyttää.. pitää lähteä laittamaan silitysrautaa kuumenemaan.. On ne vaan niin ihania nuo pienet vauvahepenet..

Pikku2 RV33+3

Köhhyköh... *kele! Alkaa heittämään yskän puolelle ja sisäänhengittäessä vihloo johonki rinnan yläpuolelle. Mitäs sanoisitte, jos skippaisin suosiolla huomisen työpäivän? Olis pitkä päiväkin edessä, 8-17..

Oon kyllä touhunnu tänääänki aamusta alkaen. Tehtiin tunnin lenkki ihanassa säässä. Alku oli taas tuskien taivalta ja pissahätäkin iski heti kättelyssä, mutta selvisin kuitenkin. Tosin loppumatkasta selän alimmat nikamat ja lonkat kipeyty, tai tuolta nivusista jostain. No, kotiin päästyä tein vähän eteisen seinään kuviomaalausta ja sit heitin noita vaunujen kankaita koneeseen. Ja äsken laitoin naudanlihapadan valkosipulikonjakkikastikkeella hautumaan. Jotenki vaan hirvee draivi päällä, flunssasta huolimatta ;) Kai tää on nyt sit sitä, samaa ku Pikku2:llakin tuntuu olevan. Ai niin, siivosinhan mä tossa joutessani pari kuiva-ainelaatikkoa, siis noi mis on makaronit ja jauhot ja sokerit jne. Lähti iso satsi roskiin vanhaks menneitä. Intoa olis vielä tehdä vaikka mitä, mutta täytynee nyt vähäks aikaa hellittää, ettei tuu takapakkia tän taudin kanssa.

Ai niin, olihan mulla asiaakin ;D. Nyt on sit mies tyydytetty.. ja niinkin romanttisesti, että illalla kun sain pojan nukahtamaan, menin sänkyyn ja sanoin miehelle joka pyöri siinä ympärillä, että äkkiä sitten.. Ukko oli ihan että MITÄ? Ihanko totta..? Ja ei monta sekuntia mennyt, kun oli housut heittänyt jalastaan. No, ite en kyllä mitään nautintoa saanu, nokka tukossa ja yskitti vähän väliä, mutta pääasia, että sain miehen tyytyväiseksi. Mut mua pelotti koko ajan, että jos aiheuttaakin jotain vahinkoa se tapahtuma..

Niin ja jos joku ihmettelee, että konjakkikastiketta, niin tässä selitys; ukko otti aktin jälkeen lasillisen konjakkia ja vissiin kaks huikkaa oli ottanut, ennen kuin nukahti sohvalle =D. Eihän sitä raaskinut pois aamulla kaataa, vaan mies ehdotti, että kastikkeeseen...

Oli muuten ehkä huono idea lukea viimisintä vauvalehteä... en mä halua enää lukea mistään synnytyksistä, ainakaan dramaattisista tai siitä mikä voi mennä pieleen! Parempi olla lukematta, ettei tule turhia mietiskeltyä.. Mut oli siinä lehdessä hauskakin juttu, jonku äijän kertomus neljännen lapsensa syntymästä. Nauroin oikein ääneen sitä lukiessani.

Hopulla siis vielä yhes koos. No, niiiin lähellä olet kuitenkin, että etköhän sä kestä :) !

Omppu ja Toivo 26+3 (siis oikeesti, KOLME pitkää kuukautta vielä!!?)