EX-KERMIT 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä sitä tehokkaasti kotitöitä tehdään taas, juu...

Meillä tuohon kenkien ja kaikkien muidenkin tavaroiden järjestyksessä pitämiseen on ihan oma kehitelty juttu. Joka ilta iltapalan jälkeen tehdään yhdessä ns. viisiminuuttinen. Viisi minuuttia alakerrassa ja viisi minuuttia yläkerrassa, joka iikka. Nykyisin myös nuorimmainen jo hienosti osaa hoidella hommat. Kehittelin tämän, kun kyllästyin naputtamaan jokaikisestä tavasta erikseen jne jne. Ja sitä tavaraa nimittäin on yllinkyllin ja useimmiten just väärässä paikassa. Samalla opitaan siihen, että eipä se ole herkkua keräillä toisten tavaroita, ihmekös tuo ettei äippä suostu sitä tekemään... Viikonloppuna vähän löysätään tästä. Tämä toimii meillä hyvin!

Nyt menen tekemään jotain hyödyllistä. Ja s*****n s******n, mitä mun korvani kuulevat. Pallo pomputtelua alakerrasta!!!! Arvatkaa kuka raivoaa taas kohta :-/

Tehis

Meillä kans on iltaisin yleiset pikasiivoustalkoot eli kaikki tavarat omille paikoilleen. Kaikki osallistuu. Alkuun melko naputusta mutta nyt ovat tottuneet.

Eikö kellekään tosiaankaan oo sattunu mitään tapaturmia raskausaikana? Hyvä jos ei oo.

Meidän 2-vuotiaalla on parhaillaan jonkin sortin uhma menossa. Kaikki asiat on ei. Ja sitte hänen täytyy ehdottomasti saada aina se esine ittelleen, mikä on jommalla kummalla velipojista. Ja auta armias mikä huutokonsertti alkaa, jos ei saa. Täytyy koittaa jotenki päästä tämän yli niin ettei neidistä tuu hemmoteltua "kakaraa", joka aina saa tahtonsa periksi.

Taas mennään.

Kopsailenpa tähän helmikuisista terveisiä ultrasta... =)

Siellä se meidän pikkuinen oli päikkäreillä, ojenteli vähän vaan käsiä ja jalkoja kuin näyttääkseen että kaikki on ihan kunnossa.. Rakenteet siis ok, saatiin tosi tarkka selonteko kaikesta mitä näkyi. Paitsi siitä sukupuolesta, eihän se meidän pikkuinen tietenkään suostunut sitä paljastamaan kun oikein odotettiin ja tiedetään että ko. lääkäri ihan mielellään kertoo jos näkee... Koko vastasi vkoja 18+6 ja nyt siis menkkojen mukaan 19+4, muttei kuulema lähdetä muuttelemaan laskettua aikaa, kun tuon koneen antaman la:n heitto on +/- 12 pvää.

Mamma voi myös hyvin, hemppa 133, paineet 126/81, painoa tullut 2 kg lisää viime kerrasta (kääk..) mutta painon nousu koko raskauden aikana on ollut 1,4kg eikä se ole ollenkaan paha. Omastakaan mielestä.. =)

Neuvolan tätsy piti pitkän luennon siitä kuinkan salmiakin ja lakritsin syönnin päiväsuosituksia pitää erityisesti noudattaa (siis se max 50g/pv). Kun Afrikassa tehdään raskaudenkeskeytyksiä salmiakilla ja lakritsilla... En nyt ajatellut ryhtyä panikoimaan tästä(kään) asiasta En kuitenkaan salmiakkia vetele kuin leipää, tuskin kukaan muukaan. Lisäksi juputti raskausdiabeteksestä vaikka kuinka ja kauan. Olen ylipainoinen (BMI 29) raskauden alussa, mutta muita riskitekijöitä ei sit olekaan. Jostain syystä hän ilmeisesti päätteli että kuulun riskiryhmään ja kaiken mahdollisen huonon rasvan ja sokerin nauttiminen on nyt ehdottomasti lopetettava kokonaan, muuten saan raskausdiabeteksen.

Joka tapauksessa ultakäynti oli niin liikkis kokemus, ettei mua jaksa nyt hetkauttaa vierailevan neuvolatädin paatoksellinen käännytystyö suuntaan tai toiseen. Hyväähän hän vain tietysti tarkoitti, siksi en ymmärtänyt oikeastaan edes hermostua siitä jankkaamisesta.. =)

Ainiin, vauva oli perätilassa (esikko ei ollut koskaan tutkittaessa vaan aina raivona) ja istukka ihan takaseinällä. Siksi ne liikkeet varmaan niin kovina ja selkeinä jo tuntuukin. Oma vaisto huutaa kurkku suorana että tytsy sieltä tulee, kun niin on kaikki päinvastoin kuin esikolta, mutta sehän nähdään sitten viimeistään helmikuussa..

Jazzin tilitys oli kovin hupaisaa luettavaa.. =) Yritän täällä sit hihitellä taskuuni ettei kämppiksen tarvi taas kummastella. Senorako siitä siisteydestä kyseli? Meillä imuroidaan lähes päivittäin ja lattiat pestään vähintään kerran viikossa. Tämä siksi että kaksi karvaista koiruutta tuo ihan tajuttomat määrät hiekkaa sisälle turkissaan. Siinä samalla yleensä potkin tavarat seinien vierille, joten keskellä lattiaa yleensä näyttää ihan siistiltä.. =) Ainakin hetkittäin. Ei kuitenkaan koskaan kauaa kerrallaan..

Tervehdys täältäkin! Päivällä ehdin käydä laittamassa kännykkänumeroni suljetulle osastolle, mutta tänne kommentoiminen jäikin sitten haaveeksi...no jos nyt ehtis pari sanaa.

Yhteyshalaus kaikille uhma- ja murkkuikäisten sekä miesten (vai luetaanko ne jompaankumpaan noista edellä mainituista?) kanssa kamppaileville! Kiva, että Jazziakin alkoi kaikesta harmituksesta huolimatta hymyilyttää. Oli kyllä hyvin kirjoitettu ja aiheesta ;)

En minäkään ole tiennyt, että majoneesi olisi kiellettyjen listalla. Hampurilaisia taisin viimeksi syödä silloin kesällä, kun oltiin ulkomailla.

Miten Kapriksen neuvolareissu meni tänään? Mitkä oli sykkeet? Pikku 2:n miehellä oli kyllä hurjan kuuloinen uni! Mukavaa jääkiekkopeliä teille! Mekin ollaan tänään miehen kanssa menossa "ulos" yhteen konserttiin. Täytyykin tästä kohta kammeta kotia kohti, että ehtii laittaa kutrit kuntoon. Huomenna sitä oliskin taas perjantai ;) Hm eipä sitten kai muuta ollutkaan mielessä. Nyt vaan odotellaan, odotellaan...Senoran ultraa sekä Ässän ja Hopun h-hetken koittamista. Heips!

Tuuli

Onnea Niksulle hyvistä ultrakuulumisista !!!! Ihana juttu, että kaikki on hyvin.

Mitäköhän "hyvää" minä olen tehnyt, kun mun neuvolantäti ei ikinä paasaa mistään...

Nyt kotiin!

Heippa!
Oon kyllä käyny lukemassa, muttei vaan ole ollut virtaa kirjoittaa mitää, tosin eilen oli sitten virtaa niin paljon, etten malttanut koneelle istahtaa. Tuli tehtyä monia rästihommia ja vähän siivoiltua. Imurointia en enää harrasta ollenkaan, tulee jalka niin kipeäksi, ettei sillä sen jälkeen kävele.. Niksu vois tulla meillekin imuroimaan ja pesee lattioita, meillä on oikeesti imuroitu 3 viikkoa sitten! apua! ja sen kyllä huomaa..

Jazz tosiaan osaa kauniiksi pukea tuon kaiken..

Meillä esikoiseen on iskenyt kaamea äitipula..tajuaa jo et pian on vauva viemässä äitin huomiota. Raukalla hirveä hylkäämispelko, ei enää nukahda yksin ja kömpii joka yö meidän väliin nukkumaan. On kyllä hermoilla kestämistä..ja kun aina ei jaksais! kuten tiedätte.. Vein kuitenkin tänäänkin tarhaan, vaik jäi itkemään..hyvin se pärjää ja jaksan itsekkin taas paremmin. Kohta pitää muuten lähteä hakemaan..

Vaaveli on edelleen pää mun kylkiluuta vasten..epäilen, ettei edes käänny.
Mulla on aika vahva poika olo. Ja lisäksi maha on aika pyöreä pallo, erilainen kuin esikoista odottaessa. Niin ja sykkeetkin on ollu siin 130-140 paikkeilla, kun esikoisella
150-160.. No saapi nähdä..

Senoralle muuten stemppiä huomiseen!!!

Mut tässä pikaisesti, nyt lähen hakee tytteliä..

Ninni rv 35!!

pikaseen...

neuvola vasta illalla. on taas näitä "luotettavia" sukupuolen povauksia noi sykkeetkin, tytöstä sykkeet oli meinaan 130-140 koko ajan :) ja itse olen yleensä kuullut, että korkeat sykkeet on poikien... joten eipä taida siitäkään voida arvailla kumpi tulee (mulla hirvee halu tietää!!!!!!!!!)

Jazzille ja pikku2 miesten kanssa tsempit ja uhmisten + murkkujen äideille myös kärsivällisyyttä roppa kaupalla.

hienot ultrakuulumiset niksulla oli!! Ja voi jessus... olen meinaan syönyt varsinkin lakua ihan mielettömästi koko raskauden ajan. En nyt ihan joka päivä, mutta varman kyllä joka viikko iiiiiiiiissssooooooooooon satsin kerralla... kai sitä vois tän loppuraskauden olla ahmimatta. Onneksi on suklaat ja toffeet ja kaikki muut ihanat herkut :))

hirmuisesti on viikkoja kaikilla näillä mua edellä olevilla. tai tuntuu, että ihan humps vaan olette kaikki menneet noille hyville viikoille jo. Siis jos vauva syntyis, niin ois jo hyvän kokonen, eikä kaappiin tarttis laittaa.

nyt täytyypi mennä syömään hyvin, jotta saan kunnon lukemat vaakaan neuvolassa ;))

hirmusesti häirii tätä palstailua toi mies, kun kotona on ja ainakun olen jotain kirjottamassa niin hyökkää selän taakse =/

kapris rv33 =))))

ai niin, pakko kehua omaa tyttöä nyt yllinkyllin, kun vihdoin sai sen isojen tyttöjen sängyn ja mä pelkäsin siihen muuttoa ihan mielettömästi, kun olin varma, että hyppii sieltä pois minkä kerkii.
mutta, mutta on nukahtanut sinne niin hienosti (ainakin tähän asti)!!! Ei kertaakaan ole tullut pois ja aamuisinkin herätessä huutaa äidin hakemaan pois. Ja päikkäreiltä myös.
hei taas............

Mies meillä neukkulan tätiä näpsäyttikin kun se aloitti sen salmiakki/lakritsi paatoksen, kysyi et mihin ne niitä siellä Afrikassa laittaa... Jäi oikeesti vähän ihmetyttämään koko juttu - en koskaan ole vastaavaan tietoiskuun missään törmännyt. Siis toki oon ton suositusmäärän per pvä tiennyt, mutten mistään muusta. Ja ajattelin pysytellä siinä autuaassa tietämättömyyden tilassa edelleen.. =) Tee säkin Kapris niin... Niin ja onnittelut sitäkin että ootte saaneet tyttären pysymään isossa sängyssä. Mä jännitin pojan kans ihan samaa ja hyvin tuo on siellä pysynyt. Karkaa tietty jos ei nukuta ja yksin on huoneessaan, mut nukkumaan mennessä nukahtaa nopsaan jos siihen sängyn viereen jää päivystämään ja tosiaan herätessään sit huutelee hakemaan.. =)

Mäkin Niksua onnittelen hyvistä kuulumisista ja näkymistä, vaikkei sukukalleuksia näyttänytkään :)

Mhy, vai ei sais lakritsia syödä, just joo.. ainakin mulla th KEHOTTI syömään sitä, että saan verenpainetta hiissattua ylemmäs! No, tuskinpa niillä Afrikassa on Pandaa tarjolla; varmaan jotain raakaversiota :O

No onpas teillä nyt uhmakkaita jälkikasvuja. Ei meillä vaan... *viheltelee*. Ehkäpä en vaan jaksa niin kauheesti kiinnittää asiaan huomiota. TAI sitten tuo saa kaikki tahtomansa suosiolla läpi *nimim. kysykää 10 vuoden päästä kannattiko antaa periksi..* Ei vaan, ei tolla kyllä pahemmin nyt ole ollut viime aikoina Oinas-kohtauksia, onneks! Mutta sympatiat teille muille.

Ihanaa, kohta pääsee nukkumaan! Päätä särkenyt hela dagen.. Meillä muuten poika jäi yks kaks yllättäen suosiolla tässä kuukauden päivät sitten omaan isojen poikien sänkyynsä, omaan huoneeseen ja aika monta yötä menikin hyvin, mut nyt sit viimeaikoina ihan joka yö herännyt. Tullut viereen tai tihrustanut omassa huoneessaan äitiä tai kaiken huippu; yks yö tuli 2 kertaa hakemaan mua, että äiti, tule paijaamaan. Oli aika huvittavaa. Joku ihme vaisto mulla, kun aina olen ollut hereillä ennen ku poika herää ja läpyttelee talon toisesta päästä meidän makkariin. Että osaan niinku odottaa..

Voi ku nyt Ninnin vaaveli kummiski vielä kääntyis, jollei jo ole niin tehnytkin. Meillä taas äsken vedettiin sellaset hytkeet, että oksat pois. Olis kyllä kiva nähä, että mitä se sintti millonki puuhailee, siis just kun koko maha heiluu. Nii, Senora, ainaki mä joskus muinoin sitä kotiultraa kaipailin..olis kyl kätsy!

Meinaakohan Senora nukkua ens yönä...? Edelleen niitä tsemppejä lähetän! Huomisesta ei taas tiedä, pääseekö töissä tänne käsiks vai ei.