EX-KERMIT 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvältähän nuo Senoran ultrakuulumiset kuulosti. Nyt vaan sitten odottelu jatkuu seuraavaan ultraan, mutta sitten siellä on sitäkin enemmän näkemistä. Sinniä ja pitkää pinnaa nyt vaan.. =)

Mä en tiedä tosta mahan mallista sanoa, aika paljon kavereita, joilla on mahan malli pysynyt ihan samana oli tyttö tai poika. Mut oma maha kasvaa kyllä ihan eri mallilla kuin esikosta. Esikosta (poika) oli just sellanen potkupallomaha, nyt leviää sivusuunnassakin. Onneksi perä ei ole (vielä..) lähtenyt leviämään mukana, kohta tarviin varmaan sellasen leveä kuljetus lätkän itseeni.. =/ Noo, vkon päästä sit rakenneultrassa kysäisen kyllä näkyykö yhtään kumpiko sieltä olisi tulollansa. Kaikki höpöhöpötestit tähän mennessä ovat viitanneet vahvasti tyttöön..

Letkeää päivänjatkoa kaikille säädyille toivottelee
Niksu 18+4

Piti tulla senoran kuulumiset katsomaan..ja ihan hyvältähän kuulosti! Minäkin lähetän piitkää pinnaa seuraavaan ultraan, jossa saat sitten vielä varmistuksen. Kaikki me tiedetään miten hitaasti aika noilla viikoilla matelee. Parasta kuitenkin olla panikoimatta, aika lupaavalta kuitenkin vaikuttaa.
Niin ja senorakysyi siitä esikoisesta...laskettuaika oli siis 10.1 ja käynnistelyjen jälkeen syntyi 15 päivää "myöhässä". Käynnistys aloitettiin jo edellisen päivän aamuna, mut tää neiti syntyi vasta seuraavana iltana, eli ei ois millään halunnut tulla pois lämpimästä masusta..

Täälläkin seksielämä oli etenkin alkuraskaudesta hyvinkin hiljaista. En ollut palautunut henkisesti vielä km..itseasiassa ihme, että tulin edes raskaaksi, koska olin niin haluton. Keskenmeno oli joulukuussa, siinä välissä yhet menkat ja seuraavassa kierrossa seksi oli vähäistä, eikä oikeesti edes yritetty raskaaksi tuloa. Halusin kyllä, mut seksi ei vaan huvittanut, sitten n.viikko ennen oletettua ovista oli yks kerta, jolloin kuitenkin nappasi,onneksi. Sitä oon miettinyt, et koskahan se ovis on sitten oikeasti ollut ja miten pitkään uimarit on odotelleet?? Laskettuaika on siis sen perusteella, milloin oviksen ois pitänyt olla, mutten usko, että siittiöt on pysyneet niin kauan hengissä. Mun käsittääkseni ne voi elää 3-4 päivää? Ultrien mukaan sikiö on kuitenkin aina vastannut niitä viikkoja mitä pitäiskin.
Karkasi vähän..takaisin siihen seksiin...tää raskaus aika on siis ollut täälläkin aika hiljaista, haluja on alkanut olla keskiraskaudesta, mut niin monesti halut lopahtaneet väsymykseen, sit kun ois ollut tilaisuus. Tässä raskaudessa on myös tuo kuivuus ollut ongelma, oon kuivunut ihan kauttaaltaan..positiivista siinä se, et iho eikä hiukset ole rasvottunut niinkuin normaalisti vaan olleet molemmat hyvänä. Mut limakalvot, nenä, suu ja alapää todella kuivia. Alapäähän oon käyttänyt ceridal-öljyä ja se toimii myös liukasteena. En todellakaan vois kuvitella seksiä ilman liukkaria.

Niistä esikoisen näppylöistä, todella outoja..ne hävis yön aikana lähes kokonaan, sit iltapäivällä taas alkoi lisääntyä ja illalla suihkussa(ei käytetty edes pesuainetta) oli taas ihan täynnä, mut sit ne taas hävisi,ainoastaan yksittäisiä siellä täällä. Myös mulla tullut muutama, mut hävinnyt nopeasti. Todella outoa, mitä vois olla? Siis jos ois rokkoa, niin eihän ne välillä katoais? Ja jos ois allergista niin miksi myös mulle tulee?

Ymmärrän kyllä täysin tuo väsymisen esikoisen kanssa! Pakko vain luottaa siihen, et kyllä se lapsi sit syö kun on nälkä. Meilläkin välillä ei syö oikein mitää ja välillä hurjia annoksia. Mut ymmärrän kyllä huolesi!! Meillä on kanssa tahtojentaistelu vaihe päällä, taas vaihteeksi ja olen myös melko loppu! Yötkin neiti nukkuu levottomasti ja tulee aina meidän väliin yöllä, eilenkin vein omaan sänkyyn pari kertaa ja sit jossain vaihees havahduin et taas se nukkuu välissä, en vaan viittinyt herättää ja jotenkinhan se yö meni. Ärsyttävää, nyt kun vois vielä nukkua, niin esikoinen ei anna nukkua.

Esikoinen meni tänään tarhaan, kesän tauon jälkeen. Pidän sitä n.8 päivää kuussa..ja varmasti molemmille hyväksi. Oli tosi innoissaan menossa, mut lopulta jäi kuitenkin huutaen, itkien ja potkien sinne.. Niitä näppylöitä ei nyt siis tänään enää ollut, joten en viittinyt perua tarhapäivää.

Tulipa taas hirveästi asiaa..jotain oli varmaan vielä mielessä, mut jatkan sitten myöhemmin.

Ninni rv 34?? Siis 6 viikkoa enää?

Heip, hieman tunkean tänne, anteeksi!
Pakko vain sanoa Ninnille, että jos olette metsässä, tms. alueella olleet, saattavat olla lintukirpun jälkiä. Kutiavatko?
Joskus meillä oli moisia mystisiä näppyjä, lääkärissä juostiin niitä ihmettelemässä ja sitten lehdestä löysin vahingossa jutun niistä.
Täysin vaarattomia, ikäviä kylläkin. Eivät elä ihmisessä sen pidempään, eikä petivaatteissa.
Ainiin, lemmikkieläimetkin saattavat niitä tuoda "tuliaisina" ulkoa.

Onnellisia odotuksia kaikille!

Ninni, mistä sää hankit tuota ceridal-öljyä? Ku mua ei oikein nappais mitkään gliidit sun muut. Tuli muuten tästä mieleen yks hyvä tapaus, mikä sattu entiselle työkaverille. Oltiin siis kaupassa myyjinä ja hän kertoi erään papparaisen tulleen kysymään häneltä, että missä ovat liukuvoiteet. No, työkaveri johdatti papan kemppariosastolle ja osoitti Glid-tuubeja. Papparainen siihen, että hyvänen aika sentään, hän tarkoitti kyllä suksien pohjaan laitettavaa :-D Työkaveria ei siinä tilanteessa naurattanu yhtään, mutta kahvipöydässä me muut hirnuttiin jutulle.

Pitikin googlettaa heti toi ceridal... saa apteekista, voi myös tilata netistä (mahtuu postiluukusta)

Hih... Onneksi oon yksin täällä, oli aika hauska toi Safiirin juttu...Vähä samantyyppinen mitä yks kaveri kertoi kans totena. Oli pappa isossa marketissä kyselly mahalaukkuja, harjoittelijaneitonen oli opastanu lihatiskille...tietenki. Ja toinen olis ostanu vyölaukun... :) Mutta ei aina voi tietää..

Apteekista oon ostanut. Niitä on erikseen intiimiöljy, mut mulla on ihan tavallista, löytyy muiden ihorasvojen luota, tulee halvemmaksi ja kaks eri apteekkaria on vakuuttaneet, että on ihan samaa ainetta. Niin sitä voi siis käyttää muuallekin iholle.
Itse tutuistuin siihen jo ekaa odottaessa, silloin ei ollu kuivuus ongelmaa, mut satuin lukemaan jostain, että raskausaikana kannattaa päivittäin hieroa öljyä välilihaan, jotta välttyis pahimmilta repeämiltä ja mahd.myös välilihan viillolta. En tiedä johtuiko siitä, mut vältyin siltä viillolta sekä pahimmilta repeämiltä. Eli kaikki ellit nyt vain öljyilemään! :) Ja miehet varmaan auttaa mielellään ;)

Mammulille: Kutiavat kyllä. Googletin lintukirpun, ainakaan kuvan perusteella ihottuma ei näytä samalta, mutta kiitos kuitenkin. Mietin, et jospa se on yksinkertaisesti vain nokkosihottumaa ja aiheuttaja mikälie, tutkin nimittäin sitäkin netistä..ja aiheuttajana mikälie, josta molemmille tullut oireita. Ehkä myös miehelle on tullut, mut se kutisee muutenkin ja on niin kirjava, ettei siitä niitä ees huomais, on nimittäin atooppinen iho.

Vai öljyämään tässä pitäisi alkaa ;)

Omppu auta mua nyt vähän noitten kela-juttujen kanssa, pliiiiiis! Mäkin olen nyt ilmoittanut pomolle, mut se on siis vain epävirallinen ilmoitus. Eli nyt pitäis kai väsätä vielä joku virallinen ilmoitus vai? Katonko mä kelan laskurista ne äitiysloman päivät vai? Ja ilmoitanko ne samat päivät palkkahallintoon vai saako ne jonkun oman lapun kelalta sitten joskus? Ja pitääkö mun ennen sitä kela -lapun täyttöä ottaa kelalta itse selville, onko mun edellisen kuuden kuukauden tulot paremmat kuin sen vuoden 2005?

Ei vaan nyt lähdetään kotiin! Heips!

Tuuli

Huokaus. Ihan loppu, tää flunssan p*kele sahaa ees taas oireitaan, sellanen puolikuntoinen olo koko ajan.. ja nyt kun oon jo kahtena perjantaina ollut pois töistä, en todellakaan kehtaa huomenna jäädä kotiin. Onneks on lyhkäsempi päivä huomenna, töissä siis. Jos viikonloppuna oireet pahenee, olen sit rohkeesti ma-ke kotona.

Että päivää vaan.. just kohta pitäis kotiin lähteä ja ah, ruuanlaittoon... sain sit tänään KELAn paperit vetämään, tosin ne tulotiedot toimitan sit joskus lokakuussa. Toivottavasti olisivat tarpeeks nousseet nollaviidestä.. mutta että pakkausta odotellessa :)

Hih, kurkkasin äsken tuonne edelliselle sivulle, ja silmiin osui tuo Tuulin mietelmä siitä, että kannattaa tosiaan sorvata sitä turvakaukaloa tyhjillään muutaman kerran paikoilleen, ettei sit tarvi esim. talvipakkasilla sitä roplata. Niin, näin sieluni silmin Tuulin ja miehensä kaukalon ylle kumartuneina ja sormet sinisinä :) Mä olin ainaki alussa ihan pihalla sen kanssa ja hermo meni sen seittemän kertaa :)

Antzille, että jos yhtään lohduttaa, niin mullakin on koko raskauden ajan ollut todella runsasta valkovuotoa tai mitä sit lieneekään, ei puhettakaan, että ilman peehooässää lähtis liikenteeseen. Ja sit toinen mikä on, niin ei yks eikä kaks kertaa, kun aivastaessa tai yskiessä on lirahtanut pissaakin :/. Varmaan sellaset järeemmän luokan geishakuulat hommattava kyl tän raskauden jälkeen, muuten voi olla aika tuulista alakerrassa.. Mutta, joka kerta tosta vuodosta on lääkäri sanonut, että ihan normaalia. Toisilla enempi, toisilla vähempi.

Nyt mä lähen, kotiin löhöömään. Eiku ai niin, sitä ruokaahan mun pitää tehä, mies lähtee tänään iltaopiskelujen pariin, pitäähän se koululainen ruokkia ennen oppitunteja. Ja kai se poikakin pitää muistaa ottaa tosta matkanvarrelta kyytiin..

Kiskis, puspussissa kaikille,
Omppu ja Toivo 26+1

Aha, Tuulikin oli langoilla. Joo siis mä täytin virkavapaushakemuksen ja kelan laskurista katoin ne päivät siihen. Palkanlaskijan kanssa sovitte, mihin asti tuloja lasketaan, ts. milloin viet hakemuksen / toimitat tulotiedot. Mulle sanoi kelassa, että siihen voi ottaa vielä marraskuun alkupäivien tulojakin mukaan, mutta eiköhän käytännössä laiteta multa että touko-loka. Kelassa sitte ite päättäkööt ja laskekoot, onko tulot isommat ku -05 vai ei. Ja meillä menee tolla virkavapaushakemuksella siis tieto suoraan myös palkkoihin.

Pikaiset terskat täältäkin vielä!

Hitto, täällä taitaa yrittää jotain flunssaa päälle. Vedin tuossa c-vitamiinipommin, kipollisen viinimarjoja... Jos vaikka uskois siihen, niin sais tuon taudin nyt pysymään loitolla.

Heh tuota Safiirin liukkaritarinaa. Just, mahtoi pappa olla ihmeissään, että mitäs sellasella tehdään.
Kunnon voiteet vaan tytöt kehiin, niin kyllä se taas luistaa! :-D Suksi nääs!

Käväsin muuten jo vaunukaupassakin, kun jäi sopivasti aikaa tuolla kaupunkireissulla. Siinä liikkeessä vaan oli noita Emmaljungan ja Teutonian malleja (juu, ja jotain muitakin, joita en noteerannu). Luulin siellä olevan Briojakin. Höh, eipä ollu. Mut just löysin liikkeen netistä, joten sinne seuraavaksi. Näkyi olevan Brion Kombit 549e. Ei paha hinta, kun käytettynäkin pyytelevät niistä 350-450e. Yks ilta huvikseni katselin...
Joko Jazz on tullut johonkin tulokseen vaunuhankinnoissa?

Ny ei kerkkiä muuta. Pitää mennä katsomaan, onko liha hyvin hautunutta.
Siis en mene mihinkään vessaan tms., vaan ihan keittiön hellan viereen :-D

Tehis

Illastusta!

Mökireissu heitetty.. oli kyllä ihana olla ihan oman perheen kesken. Vietiin tiistai-iltana verkot ja katiska järveen ja saunottiin.. Poitsu oli täysin uuvuksissa ja sammahti kuin saunalyhty.. Nyt kun tuo DIGI.. astu kuvaan niin ei tarvii enää mökillä telkkaria töllötellä..

Eilen sitten käytiin heti aamupalan jälkeen verkoilla, mutta hukka reissu.. Kolmisen tuntia tarvottiin metsässä ja sieniä saatiin ihan mukavasti saaliiksi. Pitäs kohta ruveta kanttarelleja höyrystämään ja lampaankääpiä putsaamaan.. Eilen sitten illalla haettiin verkot pois ja olihan siellä pari kiloinen lahna ja reilun kilon kokoinen kuha, joten ei menny munat pataan.. Katiskassakin oli mummon kissalle herkkupaloja..

Lahna savustettiin ja herkuteltiin jo eilen illalla.. mutta nyt olis edessä kuhakeiton tekeminen ja sienien "jatkojalostusta"..

Lääkärissä käytiin tänään.. Pikku2 on n. 1800g ja lääkäri veikkaili lasketun ajan syntymäpainoksi 3200g. Jotenkin vaan kaikki on niin varuillaan, että itsestäkin alkaa yhä enemmin tuntumaan, että etuajassa tämäkin sieltä tulee.. Sais kuitenkin vielä masussa muutaman viikon viihtyä.. Alapäässä ei ollut tapahtunut nyt viikkoon mitään huomioitavaa.. viime keskiviikon sairaalassa käynnin jälkeen kohdunsuuta oli saman verran(3cm) ja hieman pehmentynyt..

Seksistä ja seksielämästä on täällä ollut mielenkiintoista keskustelua.. Meillä kun tuntuu olevan vähän toisin päin.. Itsellä kone hyrrää, mutta isäntä on aika pakittavalla tuulella. Ei kuulemma uskalla ja sitten itselläkin on välillä sellainen olo ettei kuitenkaan pitäis.. Ei ole kukaan vielä kieltänyt, mutta vielä sekin aika koittaa.. siis esikoiselta saatiin yhdyntäkielto ettei syntyisi etuajassa..

Kävin tänään hakemassa uutta rautaa apteekista.. nestemäistä Maltofer-nimistä.. mutta hintakin oli 19..eur, karmee hinta pienestä purkista.. No, toivottavasti massuni kestää tuon.. Lääkäri antoi jonkin luontaistuotteen nimen jos en pysty tuota nestemäistä käyttämään..

Eipä muuta kun palailemisiin..

Iltaa ketjuun!

Tänään on ollut hulinapäivä, aamulla muskaria ja koko loppu päivän sitten ulkoilua ja sen lomassa pyykin pesemistä. Ja illalla oli treffit Tuulin kanssa. =) Kiitokset siis Tuulille treffiseurasta, mukavaa oli.

Senoralle tsemppiä vielä odotteluun, hyviltä nuo ultrakuulumiset kuulostivat. Oikeassa paikassa on ja jotain tykytystäkin näkyi, eli eiköhän siellä kaikki ole kunnossa. Näkymiin vaikuttaa niin paljon se kuinka tehokas ultralaite on kyseessä ja meidän neuvolan laite on ainakin paikallisen sairaalan perintöä, eli aikasta aatamin aikainen.

Tehis, ei ollut tarkoitus sinua syyttää, sorppa! Oma saamattomuuteni alkoi stressaamaan, mutta annoit kyllä oikein mojovan potkauksen persuuksille tuolla tarmonpuuskallasi. Nyt on sitten vauvan vaatteet pesty ja kaapissa viikattuna, pitää vielä vähän järjestellä koon mukaan. Ja vaunuja olen kovasti pohtinut, lauantaina todennäköisesti käydään vielä tarkemmin katselemassa. Brioihin minäkin taidan kallistua, mutta en ole vielä päättänyt mallia. Kombit ovat kyllä hyvät vaunut, mutta en tiedä missä sitten sitä erillistä vaunukoppaa säilyttäisin joten taidan kyllä kallistua Happyjen puoleen. Ainoa mikä niissä mietityttää on sen pehmeän kantokassin suht pieni koko. En tiedä miten siihen saa tungettua talvella makuupussin ja vauvan vielä toppapuvussaan... täytyy käydä vielä vertailemassa.

Seksielämästä... siis mistä? Meillä ei sitä ole harrastettu syystä pitkään aikaan... mieli on kyllä tehnyt, mutta ei ole oikein tuntunut löytyvän sopivaa aikaa ja paikkaa, energiasta nyt puhumattakaan. Alkuraskauden pelkäsin ja murehdin keskenmenoa ja käytössä olleet luget eivät oikein inspiroineet petipuuhiin ja nyt on sitten muut syyt, joko liian tarmokkaasti liikkuva vauva tai kauhea väsy.
Mulla on muuten samaa vaivaa kuin Ompullakin, että ilman peehooässää ei voisi liikkua mihinkään ja sitäkin saa olla vaihtamassa monta kertaa päivässä... liukkareita ei siis täällä tarvita.

Jos Omppu hihitteli Tuulin turvakaukalotestauksille niin minä hihittelin Ompun tuleville geishakuulille... mielessä kävi jotku, jos nyt ei ihan keilapallon mutta golfpallon kokoiset. =) Vitsi vitsinä, sellaiset on kyllä minullakin hankintalistalla.

Tylsää kun tuo flunssa nyt tuntuu piinaavaan Omppua, pikaista paranemista toivottelen!

Kirpulle kovasti voimia uhmakkaan esikoisen temppuilujen kestämiseen! Ymmärrän että huolettaa tytön syöminen, meilläkin alkoi puurolakko ja yritin ensin väkisin syöttää ja vaihtaa puurohiutaleita tiuhaan. Mutta kun se ei toiminut poistin puuron ruokalistalta ja nyt meillä syödään aamiaiseksi yleensä muroja ja jugurttia tai ihan voileipää. Silloin tällöin saan syömään puuroa ja yleensä se uppoo paremmin jos itsekin syön sitä samalla.

Niksullakin kohta rakenneultra, jännää ja tsemppiä sen odotukseen! Luuletko että paljastavat sukupuolen? Meillä kun täällä Helsingissä sitä ei kerrota millään, ainakaan siis kunnallisella puolella.

Ihmeellistä ihottumaa Ninnin esikoisella, höh. Nokkosihottuma on varmaan selitys näpyille, mutta tuli mieleen ettei teillä ole esim. pesuaine vaihtunut tai ollut uusia pesemättömiä vaatteita päällä? Niistäkin voi herkkä iho saada ihottumaa kun kerta isälläkin on taipumusta atooppiseen ihoon. Toivottavasti ihottuma paranee pian!

Täällä mun masussa jumpattiin eilen niin rajusti, että hetken jo luulin vauvelin kääntyvän perätilaan. Vauva taitaa olla jo aika iso koska liikkeet tuntuvat jotenkin niin isoilta ja laajoilta.
Sain eilen äitiyspakkauksen ja se on kyllä aivan ihana! Yhtään juttua ei ollut, joka olisi aiheuttanut oksennusrefleksejä, paitsi naisten kondomi joka näytti kerta kaikkisen ällöttävältä, yöks.
Nyt on vaatteet pestynä lukuunottamatta toppapukua ja lakanoita.
Mitähän muuta sitä pitäisi hankkia, liivinsuojuksia ja vähän lisää vaippoja. Tuteista en oikein tiedä kun ei tuo esikkokaan niistä piitannut. Hänen jäljiltään olevia voi tuskin enää käyttää, kait se tuttiosa jo parissa vuodessa haurastuu.

Mutta nyt sänkyyn, olen ihan rättipoikkiväsynyt.

Hyvät yöt ja kauniita unia!

Jazz: meillä on täällä aina sama lääkäri (pienen paikkakunnan juttuja...) enkä ole kuullut hänen koskaan kieltäytyneen arvuuttelemasta sukupuolta. Se onkin sitten eri stoori kuin hyvin pitää paikkaansa... Meillähän siis esikoista sanoi useammassa ultrassa tytöksi ja 3pv ennen syntymää vimpassa ultrassa totesi että on komea poika... Siksi me ei ehkä satavarmasti luoteta sama mitä sanoo, mutta periaatteesta pitää kysyä.. =)

Öitä toivottelen minäkin, kävin just "suljetulla osastolla" täräyttämässä ekan virallisen masukuvan galleriaan..

Täällä vielä yksi vaunusurffailija :-)
Enpäs nyt olekaan enää ollenkaan varma tuleeko meille Briot vai sittenkin Teutoniat, höh! Vaikeeta vaikeeta. Ihan liikaa vaihtoehtoja.

Vautsi, Jazzkin saanut hommelit kuntoon! Äkkiä sitä tapahtuu, kun laittaa tuulemaan. Minä ajattelin, että tällä konstilla nyt voisi saada tuon pienen pysymään vatsassa vielä pitkään.
Liikkeet on muuten täälläkin melkoisen "suuria" jo. Oikeastaan ne on enempi sellasia töytäsyjä vain, mutta kaikki jäsenet tuntuu tosi selkeästi. Välillä ottaa sellaset kunnon tempaisut niin, että pää painaa rakkoon ja joku polvi meinaa tulla ulos ylävatsalta :-) Että iso se tosiaan taitaa olla jo Jazzinkin vauva, kun kuulostaa vähän samanlaiselta kuin tämän meidän "kolmekiloisen" touhut :-)

Jaahas, kait sitä täytyy mennä nukkumaan. Huomenna pitää valvoakin pidempään, kun mennään isännän kanssa "pippaloimaan". Firman juhlat on luvassa. Aamulla menenkin kampaajalle ottamaan uudet värit. Täytyy tuo sairaalakassi kyllä huomiselle reissulle ottaa mukaan jo täysin valmiina. Ollaan aikas kaukana sairaalasta lossin takana ;-) Pääseehän sieltä äkkiä helikopterilla, jos tarvii... Vaikka todellakaan en usko synnytyksen olevan vielä piiiiiiiiiitkäääääääääään aikaan!

Jassoo, korkataanpas ketju tälle aamua. Vai onkohan Senora parhaillaan tekemässä samaa :)

Täällä on ens sunnuntaina ekaluokkalaisten kouluunlähtösiunaustilaisuus (oispa aika hyvä hirsipuusana!). Paha kyllä samana päivänä tällä ekaluokkalaisella ois kesän viimenen jalkapalloturnaus. Nyt sitä väännetään kättä, kumpaan poitsu menee. Kirkonmenoihin voi tulla mukaan myös isovanhemmat, jotka onki ilmoittaneet tulevansa Oulusta asti, jos sankari kirkkoon menee. Muussa tapauksessa he lähtevät käväseen pohjoisessa. Hankalaa hankalaa on välillä tämä elonlaita... Kumpaankos te menisitte?

Työt kutsuu, joten heissulivei.

Safiiri ja Nelkku 15+5

Kävin lukemassa ketjun, mutta jäin miettimään mitä sitä tänä aamuna kertoilisi... ja Safiiri kerkes.... (ei harmita - en ainakaa tunnusta!) ;)
vielä parempi hirsipuusana olis koulunaloittamissiunaustilaisuus... Noi kaksi ässä hämäis aika hyvin... Ilman muuta kirkkoon ;)

Tuuli pähkäilee kelan lappujen kanssa... en osaa auttaa. On kyllä aika outo, että laput pitää itse täyttää. Kela on muutenki ihan outo.... mä joudun töissä laskuttaan sitä ja ite laskemaan summat... sitte ne lyö systeemit koneelle ja sanoo, että nää sun summat on väärin. Hyvä kai niiten on sanoo, kun niillä on ohjelma joka laskee ja kaiken lisäksi Kelan sivuilla on taulukko josta periaatteessa vois summat ottaa, mutta kun siinä on vanhat taksat... eli ei sitäkää voi käyttää... (vali-vali)
vaunuasiaan en osaa kommentoida, mutta kiinnostuneena seurailen ja varmaan tässä talven mittaa peesaan jotakuta valintaa... Eli luultavasti tilaan netistä.

Kiva että Pikku2:lla ollu mukava oman perheen keskeinen mökkimatka. Savulahnaa--- nam! Menee melkein savustelun kirjolohen edelle ... kuola alko valuun... Keitonko kuhasta meinasit tehdä?? (edelleenkin mulle tuntematon kala... en oo koskaa livenä nähny, saati maistanu...) . ja sieniä... mukavia jatkojalostushetkiä.
Kävin muuten eilen keräilemässä voitatteja... ihan siitä meijän talon ympäristöstä... Olin illalla yksin kotona ja lähdin kierteleen mettiä... kun tulin pihaan takaisin tattien kanssa, huomasin että mies oli kotiutunu sillä aikaa... jaa ajatuksissani nousin portaat ja olin menossa sisälle. Toinen sanoo jotai - hitsit kun mä säikähdin... Melkein tatit lensi saunakauhasta... hätkähdin tosissani... Istui siinä terassilla ihan hiljaa liikkumatta - ja en mä sitä siitä hoksannu... (eihän siniset verkkarit erotu keltasta seinää vasten)... Istuksi tosiaan siinä ja nautti auringosta... Perkasin tatit sitte siinä terassilla.

jahans - Tuuli ja Jazz ovat treffanneet ?? Onkos tapaamisesta yhteiskuva suljetulla osastolla??
Jokos Tuuli on sen turvakaukalon hankkinu?? Meilläki se on ostettava ja tosiaan harjoiteltava sen kiinnittämistä.. Kesällä oli Moottori-lehdessä kaukaloista vertailuakin... Täytyy kaivaa lehti esiin - toivottavasti se ei lähteny paperinkeräykseen edellisessä vientioperaatiossa...
Toivottavasti tuo Ninnin esikoisen näppylätauti selviää... eikä oo mitää vakavaa.
Vai lähtee Tehis taas pippaloimaan.. Mukavaa biletystä!! Otahan rauhallisesti!

Pikaiset huomenet!
Hiton hiton hitto, täällä sitten se flunssa iski :-/ Ei auttanu vitamiinipommit. Kiva lähteä puolikuntoisena pippaloimaan. Ja huushollikin pitäisi laittaa siihen kuntoon ja kaapit täyttää, että voi lapsenvahteja tulla. Mutta jollei kuumetta ole, niin lähdetään kyllä käväsemään. Eipä taideta hetkeen osallistua mihinkään juhliin...

Safiiri, ehdottomasti kirkko! Pelejä on monia, ekaluokkalainen siunataan vain kerran.
Se on hieno tilaisuus. Varaa iso kasa nenäliinoja!

Turvakaukaloissa liputan ehdottomasti tuo Gracon Autobabyn puolesta! On siis se telakkamalli. Jos on saanu sen telakan värkättyä paikoilleen jo valmiiksi, niin kaukalo on vain klips kiinni. Ei tarvi vöiden kanssa värkätä. Ensimmäisen lapsen kanssa nyt menee joku muukin värkättävämpi malli, mutta seuraaville ihan ehdoton, kun sitä autoonmenohässäkkää on riittävästi muutenkin :-) Suosittelen!

Nyt ei kerkiä muuta. Palaillaan.

Tehis rv 34+5

Just. Ku kerranhan sitä elämässä on tällanen koulunaloitus(parempi hirsipuusana tosiaan ku kouluunlähtö)siunaustilaisuus. Jalkapalloturnauksia tulee ens kesänäki.

Ai niin Safiiria piti tässä onnitellakki eilen. mutta unohtui... Eka vanhempainilta takana... Varmaan ihan mielenkiintoista käydä katsomassa sen oman lapsen pulpettiin...

Turvakaukalosta... tuli mieleen, että onko se yleensä etupenkillä ja toisesta vanhemmasta tulee takapenkin taavi?? Vai voiko sen ihan hyvällä omallatunnolla sijoittaa takapenkille ja vanhemmat matkustaa edessä??? Vai meneekö se sitte nii että turvakaukalo takana ja toinen vanhemmistakin takapenkillä??? Ei tää vielä oo ajankohtaista, mutta...

Se on muuten perjantai ! JEEEEE !

Nyt mä sit sain sen.....FLUNSSAN PERKELE ISKI SIIS TÄNNEKIN, ILLAN-YÖN AIKANA. Oho isolla.. juu mut tulin kuitenki töihin, että jos tää kestään, niin ei tarvi sit maanantaina käydä lääkärissä.

Pakko mennä, mutta yritän ehtiä vielä tänään takaisin.
Omppu ja Toivo 26+2

joo ajatus kulkee klöntteinä... Hokasin just, etten oo muistanu kiittää teitä kaikkia tsempityksistä mun ultalle, siis ennen ja jälkeen. Kiitos !
Voi kurjaa kun flunssaa liikkeellä. Koittakaahan parannella itsenne.. Onkohan Omppu kuitenkaa hyvä ajatus kippuroida töissä? Muistakaa juoda kuumaa ja pitää jalat lämpiminä.
get19.gif