ES-KERMIT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tultiin sitten esikoisen kanssa kipeiksi. Tytöllä valuu räkä ja on hieman lämmin. Mut itelläni varmaan joku vatsaflunssa. Ihmettelin kun selkää ja mahan sivuja särki niin etten pystyn nukkumaan, aamulla vielä luulin, et oon poikki vain huonosti nukutun yön jäljiltä, mut alkoi olee muutenkin kuumeinen olo ja lämpöä olikin. Lisäksi vatsa on aivan sekaisin. Nyt olo alkaa helpottaa, kun oon saanu nukuttua lähes koko päivän ja tyttökin jo parempaan päin.

Masu asukki on edelleen väärinpäin. Multa meni kyllä kokonaan ohi, miten Kirppu joogailee?

Miekin imetin vuoden verran, alusta asti oli lisänä korvikkeita kun tytön paino tippui liikaa. Toivottavasti tällä kertaa pärjäis ilman. Niistä imetysliiveistä mun on ollu tarkoitus sanoa..mulla on ainakin kaikki tosi käteviä yhdellä kädellä avautuvia. Merkkejä en muista, mut yhdet on ainakin lindeksiltä. Musta tavallisten kanssa on hankalaa. Imetyspaidoista en tiedä, mut mulla on pari kietaisumallista paitaa, joista saa kätevästi tissin esille, toinen hyvä on napillinenpaita.

Senoralla on kyllä vahvat raskaushormonit kun noin koville pistää.

En nyt enää yhtään kans muista mitä oli tarkoitus sanoa, on vielä vähän heikko olo.

Ai niin..se mun lapsenhoito keikka peruuntui, ilman et mun täytyi kieltäytyä. Heille ilmottautuikin yksi innokas hoitaja, jota eivät olleet osanneet edes kysyä! Niin mun sisko on yksinhuoltaja.

Mutta nyt on pakko mennä lepäilee..

Jaksamisia kaikille!

Ninni rv 33+2 enää vajaa 7 viikkoa laskettuun.

Ai kun hyvä Ninni, että siskosi löysi toisen lastenhoitajan...Saat rauhassa keskittyä itseesi ja raskauteesi...
Ässä on molleena??? Mitä lie... Kiva kuulla että hampaiden pesu voi olla toisillaki hankalaa... On mulla ennenki laukassu oksennusrefleksin kurkkuun menevä mönjä... kiva rykiä ja kakoa kun pesee hampaat. Mies on joskus nauranukki, että on se vakavaa hommaa tuo hammaspyykki, kun veet silmissä tulee hammaspesulta... Onneksi tänään ei enää niin kamalasti etonu. Ja sit tuli tietenki pelko, että mikäs ny ku ei enää okseta?? (edo)
viikko vielä pitäis jaksaa odottaa neuvolaa... Mietin vaan että pitäiskö yrittää ruinata jo tälle viikkoa ultra vai jättäiskö suosiolla ens viikkoon. Pitää sit kuitenki karata töistä että mieskin pääsis mukaan.

Huomenia huomenia huomenia.

Tähän tapaukseen kans iski flunssa ke-iltana ja olin saikulla to ja pe. Kuumetta ja kurkku kipeä ja nokka vuoti. Ei kiva tauti. Nyt jäljellä niiskutusvaihe.

Sokerirasituksen tulos sanoi että nytki on paastoarvo hieman koholla. Se oli 5 ku sais olla 4,8 korkeintaan. Pitää siis mittailla muutaman kerran viikossa itse itseltä sokereita.

Nyt ei muuta kun työt kaatuu päälle heti kun on pari päivää pois...

Safiiri ja Nelkku 15+1

u17737424.jpg

pidettäiskö lettukestit eilisen kultamitalin johdosta... Meillä oli jo eilen kestit... vain muutama lettu jäi jäljelle, joten tänä aamuna uudet...

Mukavaa viikon alkua kaikille täältäkin suunnalta!
Onkin ollut näköjään hiljainen viikonloppu näissä maisemissa :-) Käväisin itsekin kääntymässä jossain välissä, mutta en ehtinyt mitään riipustella.
Vauhdikas viikonloppu oli täällä. Vielä niitä synttäreitä juhlittiin ja lisäksi kyläreissua ja yllättäen jalkkisturnausta...
Perjantain ja lauantain välisen yön sitten valvoin sen jalkasäryn kanssa. Neljältä aamulla tuli viimein uni, kun riittävästi väsytti. Mitenkään ei ollu hyvä sen koiven kanssa. Luulen, että se oli yhdistelmä suonikohjuista ja aiemmasta polvivammasta. Porua väänsin, kun niin paljon sattu! Eikä siiten mikään Panadol auttanu. Tuo polvijuttu aina välillä vaivaa. Mitään vikaa ei röntgenissä löytynyt, kun vuosi sitten tutkittiin. Pitäis mennä oikeelle lääkärille ja johonkin tarkempaan syynäykseen varmaan...

Safiirille tsemppiä sokereiden kanssa. Ja niiskutusten kanssa myös! Taitaa kuitenkin olla jo paremmalla puolella tuo tauti.

Voi Senora, toi on niin tota :-) Ensin ärsyttää se jatkuva pahoinvointi. Ja sitten jos ei voikaan pahoin, niin heti nousee huoli! Mutta eipä vielä viskota kirveitä...
Muistelisin, että mulla tässä raskaudessa se vähäinen etova olotila oli myös ohi jo noilla viikoilla. Sitä ei todellakaan kestänyt kauaa... Nyt muistankin, että mulla "lääkkeenä" oli näkkäri ja kalkkunasiivut :-) Niitä tuli popsittua aina kun vähän oli hutera olo...

Mulla on nyt ihan pelottavan hyvä olo. Siis ihan sellainen olo, että energiaa olisi kauheat määrät ja raskaus ei tunnu yhtään raskaalta. Nukun kuin tukki (paitsi pe-la) ja painokin putoaa. Siis pelottavaa siksi, että viittaa vähän synnytykseen. Ei tahtois vielä pitkään aikaan, mutta tietysti kaikki otetaan vastaan, mitä tuleman pitää.

Viime yönä (tai oikeastaan aamulla) kyllä jo synnytinkin :-D Se oli ensimmäinen synnytys sitten tämän raskauden aikana. Tyttö sieltä tuli ja mulla oli muisti hukassa. Ponnistusvaiheeseen katkesi mun muisti, enkä tiennyt mistään mitään... Johtui ehkä siitä, että isännän herätyskello taisi soida tossa välissä :-)
Varmaan vähän meni uniin, kun eilen jalkkisturnauksessa kovasti synnyteltiin yhden äidin kanssa ;-)

Nyt alan hommiin, palaillaan!

Tehis rv 34+1

Huomenia täältäkin..

Taitaa tulla aika omanapainen juttu..
Täällä on edelleen joka ilta omituista oloa.. maha sekaisin ja hiki päässä.. Parin päivän kakkapanttaus purkautui eilen illalla ja se olikin sitten yhtä tuskaa. Tuntu ettei uskalla ähkästä ettei tule muutakin ulos. Mitenkään päin ei ollu hyvä olla. Ja vessaan piti hyökätä jopa kesken iltasadun lukemisen..

Tänä aamuna totesin, että rautatabletit saa kyllä jäädä ottamatta. Isäntä lähti kaupunkiin selvittelemään kaiken maailman juttuja ja lupas käydä apteekissa kysäsemässä onko olemassa jotain nestemäistä rautaa, joka olis vatsaystävällisempää..

Meillä muuten tuli viime viikolla päätös syntymättömän vauvan vakuutuksesta.. Eivät myöntäneeet.. No, minä itkua väänsin.. Käytiin silloin vakuutusyhtiön luukulla täyttämässä laput, eikä virkailija mitään maininnut ettei saatais vakuutusta kun on tuo keskenmeno ja ennenaikainen synnytys takana.. Sitten meidän piti vielä pari viikkoa sitten lähettää lisäselvityksiä ja laitoin varmaan parikymmentä sivua lääkärin lausuntoja ja tutkimustuloksia.. Kyllä harmitti.. Ei mennyt meikäläisen jakeluun, että mitä lisäselvityksiä vakuutusyhtiö halusi.. eihän keskenmeno ja ennenaikainen synnytys pois häviä lisäselvityksillä.. No, isäntä sitten soitti sille yhteyshenkilölle ja se lupas soitella takaisin.. No, soittihan se.. Istuin autossa isännän vieressä ja yritin tivata, että kysy nyt syytä.. isäntä vastaili vaan, että joo.. ja niin.. jne. ja puhelu loppui.. Virkailija oli kuulemma keskustellut lääkärin kanssa ja he olivat tulleet siihen tulokseen ettei vakuutuksen myöntämisen eväämiselle ole mitään perusteita.. joten saatiin vauvalle vakuutus !

Meillä keitettiin eilen mitallikahvit.. lettukestit kerettiin pitämään jo lauantai-iltana..

Nyt pitää lähteä silittämään tuon tenavan silityshelmiaskarteluja.. tivaa tuossa vieressä jo siihen malliin..

Työn- ja odotukseniloa kaikille..

Pikku2 RV 32+4